Line upquote:De eerste editie van Best Kept Secret festival vindt plaats op vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 juni 2013 op evenemententerrein van Event Centre Beekse Bergen in Hilvarenbeek.
Best Kept Secret festival focust 100% op muziek, met een sterke, scherpe line-up waar grotere namen worden afgewisseld door veel nieuwe ontdekkingen uit indie, folk, hiphop, dubstep, rock, electronica of een mix van stijlen. Het fraaie festivalterrein met bos, strand, zwemwater, nabijgelegen bungalowpark en camping, het uitstekende eten en drinken dragen bij aan ons doel: jouw ideale festival.
Nope, wel twee bagels gisteren. Maar misschien heb ik ook wel een buikgriepje.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
MaJo, heb je de couscous gegeten? Die scheen wel bij meer man verkeerd te zijn gevallen.
Ah tof, had ik ook heen gewild! Net als Kurt Ville, Portishead en Sigur Ros, baal echt dat ik thuis benquote:
Oei, dat wordt een minder goede recensie van Atzegod.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een kutgeluid en irritant pratend publiek.
Vaka, Inni en gobbledigook bedoel je dan? Want van die drie leek me alleen inni een kansje.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Sigur Ros
De lichten gingen aan dus ik heb toch geen toegift gemist he
Wel apart dat ze hun grootste hits niet speelden
Ik hoopte op Inni inderdaadquote:Op zondag 23 juni 2013 23:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vaka, Inni en gobbledigook bedoel je dan? Want van die drie leek me alleen inni een kansje.
Eigenlijk buiten olsen alle ouwe nummers wel gehoord die ik verwachtte.
quote:Op zondag 23 juni 2013 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een kutgeluid en irritant pratend publiek.
Ik herken me in beide helemaaaaal niet. Portishead was fantastisch en had geen last van het publiek.quote:
ik ben erdoor weggegaan. Al dat Duits/Engels en Vlaams gelul om me heen, ik werd er niet goed van. en ja idd geen Nederlanders gehoord.. beetje jammer, want wat we gezien hebben was erg lekker. Suuns was briljant en Portishead de kers erbovenop.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:17 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
[..]
Ik herken me in beide helemaaaaal niet. Portishead was fantastisch en had geen last van het publiek.
Bij Sigur Rós stonden we helaas gewoon te ver weg, mensen waren vooral het festival aan het doornemen en het geluid was ook lang niet alles meer. Kon het ze niet kwalijk meer nemen.
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)KS13-Portishead.htmlquote:Op zondag 23 juni 2013 23:41 schreef ranja het volgende:
Suuns vond ik echt niet veel aan, niet mijn stijl. Heb het ongeveer 30 minuten, inclusief regenbui, volgehouden en toen wat anders gaan doen.
Maar man wat was Portishead goed.... van alledrie de albums een aantal nummers gespeeld, echt niks op aan te merken. De gewaardeerde 3voor12 recensent zal toch wel een 10 geven neem ik aan?
Volgens mij duurde het zelfs stiekem 10 minuten langer dan gepland stond
quote:Op maandag 24 juni 2013 00:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)KS13-Portishead.html
kan je gedachtenlezen?
Haha watquote:Op maandag 24 juni 2013 00:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
kan je gedachtenlezen?
quote:Op maandag 24 juni 2013 00:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
kan je gedachtenlezen?
Ik stond niet echt vooraan omdat ik een stuk Kurt meepikte, Beth werd bij de zachte nummers echt overstemd door de praters.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:19 schreef ranja het volgende:
Volgens mij was het inderdaad muisstil bij Portishead
Atzegod dient vereerd te worden voor deze recensiequote:
Als we Niels mogen geloven (en waarom ook niet) was er voor gekozen om grote bands op te laten treden in deze te kleine tent. En gezien de reactie is hij niet van plan dit te veranderen.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Was het bij Portishead ook zo druk net als bij Alt-J overigens?
Hoop wel dat ze daar iets mee doen volgend jaar.
Misschien een grotere tent neer planten? Ben alleen zaterdag en bij Alt-J kon ik echt niet bewegen zo druk was het.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:38 schreef chansadres het volgende:
[..]
Als we Niels mogen geloven (en waarom ook niet) was er voor gekozen om grote bands op te laten treden in deze te kleine tent. En gezien de reactie is hij niet van plan dit te veranderen.
Er zijn geen plannen voor een grotere tent. Wel zijn ze van plan om het podium te verhogen. En misschien een verhuizing om het logistiek alles beter te krijgen. Maar het principe grote tentafsluiter is een weloverwogen besluit.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Misschien een grotere tent neer planten? Ben alleen zaterdag en bij Alt-J kon ik echt niet bewegen zo druk was het.
En de 10 is er.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:41 schreef ranja het volgende:
Suuns vond ik echt niet veel aan, niet mijn stijl. Heb het ongeveer 30 minuten, inclusief regenbui, volgehouden en toen wat anders gaan doen.
Maar man wat was Portishead goed.... van alledrie de albums een aantal nummers gespeeld, echt niks op aan te merken. De gewaardeerde 3voor12 recensent zal toch wel een 10 geven neem ik aan?
Volgens mij duurde het zelfs stiekem 10 minuten langer dan gepland stond
ik ben niet bij Alt-J geweest maar kan me niet voorstellen dat het daar nog drukker was dus ik denk: jaquote:Op maandag 24 juni 2013 09:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Was het bij Portishead ook zo druk net als bij Alt-J overigens?
Hoop wel dat ze daar iets mee doen volgend jaar.
concurrent van de speld ofzoquote:Op maandag 24 juni 2013 10:38 schreef AMDB het volgende:
Lolol:
http://ordevandedag.org/n(...)schenden-zwijgplicht
Ik ken genoeg mensen die portishead absoluut niet trekken.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:30 schreef ranja het volgende:
[..]
ik ben niet bij Alt-J geweest maar kan me niet voorstellen dat het daar nog drukker was dus ik denk: ja
Wat ze daarmee vooral moeten doen denk ik, is een concurrent op podium 1 zetten zodat je meer spreiding krijgt. Nu speelde alleen Black Angels op podium 3, die zullen toch niet veel van het Portishead publiek hebben afhaald.
Portishead moet wel in de tent inderdaad, buiten verwaaid het geluid te snel waardoor de hele impact weg is.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar wat wil je dan? Een dubbele headliner? Ik denk dat boxen en een scherm halverwege de tent meer oplevert. Vond de tent niet belachelijk vol, maar ik vond het geluid achterin vaker te zacht, en je zag daar niets.
Ik vind het goed om dit soort acts in de tent te zetten overigens. Portishead op de stage was minder geweest.
nog minder leukquote:Op maandag 24 juni 2013 10:46 schreef AMDB het volgende:
Sort of, minder uitgebreid en meestal minder leuk.
Ranja, ik vergat jou een hand te geven want ik had niet door dat jij van Fok was. Sorry!quote:
Zo, worden tijdens het lezen alle artiesten ineens dik gedruktquote:Op maandag 24 juni 2013 11:31 schreef Norrage het volgende:
Overall vond ik het een leuk festival, maar ik heb maar weinig echt goede dingen gezien. Ik kom echt met moeite tot een top 5 (vorig jaar ITGWO kon ik bv makkelijk een top 15 maken) en vrijdag was een volstrekte misser. En het gemis van Modest Mouse en Belle&Sebastian was gigantisch...Verder vond ik de line-up wel heel eentonig. Echt bijna alles was harde, vlakke en beukende gitaarrock van (post)punk tot noise en heel vee raggen. De beste acts waren eigenlijk stuk voor stuk precies die acts die zich daar een beetje van konden onderscheiden...Ze mogen echt heel wat veelzijdiger boeken de volgende keer, denk ik zo.
THOAP heeft geen echte leadgitaar, zoals het hoort bij shoegazequote:Op maandag 24 juni 2013 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verder weinig wat door de ondergrens zakte, al was de onhoorbare leadgitaar bij The History of Apple Pie wel irritant en was Cashmere Cat echt vreselijk, spijt dat ik daarheen ben gegaan.
Zondag vond ik verreweg de minste dag afgezien van Portisheadquote:Op maandag 24 juni 2013 11:49 schreef kciR het volgende:
Wel opvallend vind ik dat iedereen een andere dag kut vond. Voor mij overduidelijke de zaterdag, voor jou de vrijdag en er zijn ook die de zondag niets aan vonden. Maar bijna iedereen heeft wel één mindere dag gehad. (Al ben ik over het algemeen louter positief over dit festival)
Nja op plaat hebben ze toch wel een duidelijke lead, en die werd compleet overstemd. (je hoeft hem niet vol te horen maar ik hoorde 'm sommige nummers gewoon NIET) De zang was overigens prima itt wat ze op 3voor12 beweren, goed genoeg hoorbaar voor shoegaze. Maar geluid bleef wel matig ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:51 schreef ranja het volgende:
[..]
THOAP heeft geen echte leadgitaar, zoals het hoort bij shoegazemaar het had wel wat beter kunnen klinken inderdaad, een echte geluidsbrei zoals je mag verwachten werd het ook niet.
Moet je nagaan als Modest Mouse en Belle & Sebastian er nog bij waren geweestquote:Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
De zondag was zonder Portishead en Sigur Ros wel saai geweest, maar zonder die 2 was ik uberhaupt misschien niet gegaan.
Modest Mouse vind ik niet veel aan (al is Dashboard wel vet). Belle and Sebastian miste ik wel.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Moet je nagaan als Modest Mouse en Belle & Sebastian er nog bij waren geweest
Voorafgaand aan het festival was dit mijn top 5 geweest (qua favoriete bands iig): Modest Mouse, B&S, Damien Rice, portishead, Suuns...De 2 toppers in mijn smaak beiden afgezegdheb er serieus aan gedacht niet te gaan...maar goed, gelukkig waren die andere 3 nog goed. Maar met MM en B&S was het festival wat meer af geweest (al stonden dan 5 van de 6 favorieten op zondag
)
Denk dat Damien ook een goede dosis nostalgie is bij velenquote:Op maandag 24 juni 2013 12:08 schreef Grobbel het volgende:
Wat een jubelverhalen over Damien Rice allemaal. Dat vreselijke gekweel kon er bij mij echt niet, hoor. Zo'n gigantische anticlimax na een geweldig Alt-J.Thomas Azier met z'n nare kopstem zoog ook tieten, dus daar zat je dan ineens op zaterdagavond met een enorm kwaliteitsarm gat van bijna twee uur in de programmering. Hadden ze Melody's Echo Chamber niet net wat later kunnen spelen?
Voor de rest heb ik het prima naar m'n zin gehad hoor.Zondag was fenomenaal met achtereenvolgens Temples, Black Lips, Local Natives, No Age, Suuns en Portishead. Zelfs de aangespoelde walvishymnes waren bij de jacht naar voedsel daarna nog wel te pruimen.
En Splashh, wat waren die goed.Hopelijk snel weer te bewonderen in het clubcircuit. En Wolf Alice was, ondanks hun nog wat rommelige speelstijl, een erg fijne kennismaking.
Mee eens. Ik lees vandaag pas op facebook dat Jacco opgetreden heeft als vervangerquote:Op maandag 24 juni 2013 11:54 schreef iPat het volgende:
- communicatie; blijkbaar trad Jacco Gardner op ipv IceAge, maar heb dat nergens meegekregen. Ook ontstond er veel verwarring met de verschillende bandjes en met welke je het terrein op kon en via welke ingang
Niet mee eens, ik vond het een prima locatie. Niet te ver van podium 1 maar toch geen last van elkaar hebbend. Ook is er bij het podium een hele eigen infrastructuur van drank en eten dus nee, geen probleem.quote:- Stage 2 is best wel krap in het hoekje gestopt, terwijl daar heel veel man op afkwamen. Wellicht volgend jaar een beter toegangbare plek vinden op het festival vinden daarvoor
Dat had ik dus ook, ik ben maar naar huis gegaan en heb niet meer op de Savages gewachtquote:Op maandag 24 juni 2013 12:08 schreef Grobbel het volgende:
daar zat je dan ineens op zaterdagavond met een enorm kwaliteitsarm gat van bijna twee uur in de programmering. Hadden ze Melody's Echo Chamber niet net wat later kunnen spelen?
Mja, hetzelfde. Was ook vrij moe, maar wel jammer dat ik Savages dus niet heb gezien,quote:Op maandag 24 juni 2013 12:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook, ik ben maar naar huis gegaan en heb niet meer op de Savages gewacht
Inderdaad, gelukkig had ik ze eind vorig jaar al gezien in Utrechtquote:Op maandag 24 juni 2013 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mja, hetzelfde. Was ook vrij moe, maar wel jammer dat ik Savages dus niet heb gezien,
Hipsterquote:Op maandag 24 juni 2013 13:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Denk dat we allemaal blij mogen zijn dat we early adopters van het festival zijn en deze herinnering niet meer kwijt raken
Zeker, had zelfs een overhemd aan gisterenquote:
Geen obsure grindcorebandshirts aanhebben op een festival als BKS.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zeker, had zelfs een overhemd aan gisteren
Had ik de eerste twee dagen wel hoorquote:Op maandag 24 juni 2013 13:49 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Geen obsure grindcorebandshirts aanhebben op een festival als BKS.
Ik alleen zaterdag.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Had ik de eerste twee dagen wel hoor
Ik heb ranja nog wel een paar keer gezien, ook bij Portishead bijvoorbeeld. Jou helemaal niet meer eigenlijk. Sterker nog, ik weet alleen nog maar dat je krullen hebt.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef Norrage het volgende:
En wat een geslaagde fok-meet
Ben gelukkig Gehenna nog een paar keer tegengekomen, en Ranja natuurlijk. De rest niet
Nee.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
Heeft er nog iemand een fotograaf met manke poot gezien?
quote:
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:53 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik alleen zaterdag.
[..]
Ik heb ranja nog wel een paar keer gezien, ook bij Portishead bijvoorbeeld. Jou helemaal niet meer eigenlijk. Sterker nog, ik weet alleen nog maar dat je krullen hebt.en met een sbs6-microfoon op de camping stond om mensen vragen te stellen over het weer.
Jaa...was jij dat?? Ik was die maat van Patrickquote:Op maandag 24 juni 2013 13:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
Heeft er nog iemand een fotograaf met manke poot gezien?
Geen woord gelogen! Autisten blijven autisten, hè.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha. Ja. We zagen jullie maar even 3 seconden ofzo, waarbij alleen jij een woord zeiWaren dat echt On en arucard erachter/?
Mozes & The Firstborn vond ik zeer matig. Het leek een parodie op een Engelse band met die halfnaakte drummer. Geen gezicht dat hele voorkomen en de muziek vind ik ook maar goedkoop. Damien Rice was wel heldig inderdaad.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:31 schreef Norrage het volgende:
Zo weer terugVoorlopig (kort (oh het is toch lang geworden)) verslagje:
Leuk festival, maar vrijdag kon me gestolen worden. Werkelijk waar helemaal niks leuks gezien daar. Stukje Arctic Monkeys was leuk maar ik ging weg naar Fuck Buttons wat grandioos tegenviel maar ook wel weer leuk was. De rest was echt jammer, had net zo goed niet kunnen gaan. Maar het was gezellig en goed weer!
Zaterdag was top, al viel zoals gezegd Swans me tegen. Ik vind het best leuk dat harde en noise georienteerde, maar net teveel van het goede voor mij. Ik miste ook de toegankelijke afwisselingen ertussendoor> Wat dat betreft deed een Suuns of Portishead op zondag dat veel beter, ook volstrekte uitbarstingen maar met veel betere opbouw en beats erin. Op zaterdag was verder Mozes & The Firstborn weer fenomenaal, en ook French Films kon er door speelvreugde (niet door kwaliteit) ook wel mee door.Rest van de zaterdag viel een beetje tegen, maar Two Door Cinema CLub was een meevaller om door te brengen om vooraan bij Damien te staan...En dat was toch absoluut het hoogtepunt van het festival hoor![]()
![]()
Wat een act...ik vreesde het ergste toen ik zag dat hij solo zou gaan en niet met band (ik háåt solo-singersongwriters) maar wát een act zeg. Wat een gitaarspeler, ONGELOOFLIJK
Echt, super-optreden, emotie, leuke acteersessie
en ongelooflijk meegaand en stil publiek zo mooi buiten. En de regenbuitjes maakten het helemaal af
Daarna nog even de techno/electro in Stage 2 gepakt, maar daar had ik geen zin in. Savages was toen nog wel even leuk, maar niet aan mij besteed.
Dan naar zondag: Zondag begon heel tof met Black Lips en Autre Ne Veut. Vooral Autre Ne Veut vond ik een hele welkome afwisseling met het ontzettend net iets te veel door gitaarpunk gedomineerde festival. De rest van de dag was een beetje relaxen en nog wat leuke momentjes bij Local Natives meepakken (bij vlagen leuk, maar niet een uur lang) en dan podium 2 claimen voor Suuns en Portishead. Suuns was opvallend druk al (met Portishead mensjes al?) en al een half uur voor aanvang afgetopt. Maar was het absoluut waard. Wist al dat ze geniaal waren, en dat waren ze nu weer. Heerlijke dansbare beat afgewisseld met een gezonde dosis noiseDaarna dacht ik, met een uur pauze, nog wel even een biertje te pakken en dan aan te sluiten voor Portishead..Maar dat ging niet lukkken: Portishead was HELEMAAL volgeramd (volstrekt onbeweeglijk) al direct na Suuns. Ik had niet de indruk dat dat Alt-J was gelukt de dag ervoor hoor
Dus ja..Een uur stil staan voor Portishead was vooral wel gezellig haha. En we stonden heerlijk 5e rij
En wat een optreden was dat zeg. Ultieme perfectie zoals Atze in zijn 3voor12 recensie zegt. Álles, maar dan ook álles klopte. Veelzijdige act, goede visuals, perfecte Beth. Ongelooflijk optreden. Ik kan me helemaal vinden in die 10, al zou ik het zelf een 9 geven door mijn eigen beleving (net niet helemaal de perfecte band voor mij, ben meer van het iets hardere Massive Attack).
Daarna nog naar Sigur Ros gelopen, maar ik had toen echt pijn aan mijn voeten en vond dat een hele vlakke act zo beetje schuin voor het podium. Kan me voorstellen dat je dat recht voor het podium fantastisch vindt, maar ik vond het heel vlak, heel voorspelbaar (gewoon zacht -> hard -> zacht -> hard...) en Portishead kon daar sowieso niet meer afgetopt worden voor mij
Overall vond ik het een leuk festival, maar ik heb maar weinig echt goede dingen gezien. Ik kom echt met moeite tot een top 5 (vorig jaar ITGWO kon ik bv makkelijk een top 15 maken) en vrijdag was een volstrekte misser. En het gemis van Modest Mouse en Belle&Sebastian was gigantisch...Verder vond ik de line-up wel heel eentonig. Echt bijna alles was harde, vlakke en beukende gitaarrock van (post)punk tot noise en heel vee raggen. De beste acts waren eigenlijk stuk voor stuk precies die acts die zich daar een beetje van konden onderscheiden...Ze mogen echt heel wat veelzijdiger boeken de volgende keer, denk ik zo.
En de camping vond ik niet echt fijn, irritant jong volk, opvallend veel blowende en lawaaimakende buitenlanders (heeeel veel buitenlanders, vooral britten) en veels te weinig WCs (ook op het festival-terrein trouwens, maar ik zie dat dat bekende kritiek is). Maar leuk weekend en het weer was op zich prima, zeker in podium 2
top 5:
1. Damien Rice - 9
2. Portishead - 9
3. Suuns - 8.5
4. Mozes & The Firstborn - 8
5. Autre Ne Veut - 7.5
De rest eigenlijk louter 6jes/6.5jes (al was er niks heel slecht).
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:59 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Geen woord gelogen! Autisten blijven autisten, hè.
Was ikquote:Op maandag 24 juni 2013 13:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jaa...was jij dat?? Ik was die maat van Patrick![]()
!!
Vetquote:
Ohquote:Op maandag 24 juni 2013 13:53 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb ranja nog wel een paar keer gezien, ook bij Portishead bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 24 juni 2013 14:02 schreef An_awesome_wave het volgende:
Mijn hoogtepunt van het festival:
[ afbeelding ]
Ik wist het zelf niet eensquote:Op maandag 24 juni 2013 14:06 schreef Darkestrah het volgende:
Wil Norrage trouwens even uitleggen hoe je Norrage zou moeten uitspreken? On deed het op zn Engels, ik zat meer aan Frans te denken.
Nouja, dat doe ik zelf ookquote:Op maandag 24 juni 2013 14:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik spreek norrage altijd uit als norwich.
Je bent besproken, laten we het daar maar op houden.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar wat lief dat jullie mijn naam uitspreken. Zitten jullie hardop altijd Norrage te roepen als jullie zitten te fokken?
Oh vandaar dat Gehenna en ik je niet konden vindenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:12 schreef Norrage het volgende:
Ik heb trouwens mijn UI gemist omdat ik met de groep ergens anders heen ging.![]()
En ik had ook al wel weer genoeg noise gehoord op zondagmiddag, zoals al in mijn verslagje gezegd.
Deden toch bijna niets van Nouns uit mn hoofd.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:12 schreef Norrage het volgende:
Ik heb trouwens mijn UI gemist omdat ik met de groep ergens anders heen ging.![]()
En ik had ook al wel weer genoeg noise gehoord op zondagmiddag, zoals al in mijn verslagje gezegd.
Ik vond ze ook minder dan de registraties die ik had gezien.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:16 schreef ranja het volgende:
Ik vond No Age wel goed, maar minder indrukwekkend dan toen op Lowlands op Charlie. Misschien te hoge verwachtingen?
quote:Op maandag 24 juni 2013 14:13 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Je bent besproken, laten we het daar maar op houden.
Ik lees het altijd als 'norich'quote:Op maandag 24 juni 2013 14:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik wist het zelf niet eensSpreek mijn internetnaam nooit uit
Maar het zou Nor - Rage (Nor op zijn Norway's, en Rage als in Woede) moeten zijn in het engels. Maar ik spreek het op zijn Engels uit
ofzo...
Het stamt nog af van mijn autisten-verledne, ik zal jullie de details besparen
Ja dat dus, als Norwich waar je w niet uitspreektquote:
Ga je verder nooit zo vaak naar een meerdaags festival met camping ? Dit is echt standaard hoor. Hoort erbij.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:24 schreef Gehenna het volgende:
- ohja en vervelende gastjes die voor het eerst dronken op een festival zijn en daardoor ons hele veld wakker hielden tot 5:00 met hun oh zo grappige geleuter![]()
Maar ik heb wel maar één ander Closer-shirt gezien, buiten die van mezelf.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:28 schreef Gehenna het volgende:
Behalve Joy Division die kwam ik echt overal tegen
Ditquote:Op maandag 24 juni 2013 14:24 schreef Gehenna het volgende:
- ohja en vervelende gastjes die voor het eerst dronken op een festival zijn en daardoor ons hele veld wakker hielden tot 5:00 met hun oh zo grappige geleuter![]()
Al met al top weekend dus
KOFFIE IS OOK DRUKS!!!11!quote:Op maandag 24 juni 2013 14:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit![]()
echt mega-irritant. ook zo'n gast van 17 die om 5 uur snachts loopt te praten met zijn vrienden naast onze tent en zegt dat hij "nu voor het eerste in 5 jaar geen drugs gebruikt op een festival"
Bandshirtsquote:Op maandag 24 juni 2013 14:28 schreef Gehenna het volgende:
Bandshirtjes blijken ook niet meer hip te zijn
aj, das balen iddquote:Op zondag 23 juni 2013 19:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah tof, had ik ook heen gewild! Net als Kurt Ville, Portishead en Sigur Ros, baal echt dat ik thuis ben
Ja, viel mij ook op... erg weinig bandshirts en ook maar een paar 'grappige teksten' shirts.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:28 schreef Gehenna het volgende:
Mjah. Ik ben niet ervaren maar mijn maten die er tenminste 20 x Pinkpop+lowlands en zo op hadden zitten vonden het ook wel extreem. Ongelooflijk veel (buitenlandse) paupertjes op het camping-terrein...Ook bij Sigur Ros 2 van die kleine Portugeze paupertjes voor ons staan, die tenminste tijdens een uurtje Sigur Ros wel 30 joints hebben opgestokenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ga je verder nooit zo vaak naar een meerdaags festival met camping ? Dit is echt standaard hoor. Hoort erbij.
Op lowlands (en nog wat andere kleinschaligere festivals) was het stuk minder erg.. (of ik sliep er gewoon doorheenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ga je verder nooit zo vaak naar een meerdaags festival met camping ? Dit is echt standaard hoor. Hoort erbij.
Ja op Pinkpop is het idd wat minder dan op Lowlands. Maar als je op Lowlands een beetje rustige nacht wil hebben, dan moet je toch al snel een stuk verder lopen voor de 'ouwe lullen campings'.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mjah. Ik ben niet ervaren maar mijn maten die er tenminste 20 x Pinkpop+lowlands en zo op hadden zitten vonden het ook wel extreem. Ongelooflijk veel (buitenlandse) paupertjes op het camping-terrein...
oh dat kan het ook zijn, ik stond altijd wel een stukje van die irritante 24-uurs tent af b.v.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja op Pinkpop is het idd wat minder dan op Lowlands. Maar als je op Lowlands een beetje rustige nacht wil hebben, dan moet je toch al snel een stuk verder lopen voor de 'ouwe lullen campings'.
Ik zit eigenlijk altijd op 2 of 3, vlakbij de 24 uurs dus. Ik heb er totaal geen last van, ik slaap er wel doorheen. Afterpartae in de buurt? OK. Van mij mag de ghettoblaster aan naast mijn tent, primaquote:Op maandag 24 juni 2013 14:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh dat kan het ook zijn, ik stond altijd wel een stukje van die irritante 24-uurs tent af b.v.
Damn right.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
maar de laatste jaren sliep ik idd wel vaker bij iemand thuis dan op een camping.
En leuk enthousiast personeelquote:Op maandag 24 juni 2013 14:40 schreef iPat het volgende:
Oh en helemaal vergeten: Buskruid![]()
Nooit zulk goed (en gezond) voedsel meegemaakt op een festival.
bij de camping ingang waren er een stuk meer. Misschien bij de dag ingang..quote:Op maandag 24 juni 2013 14:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Klopt het dat er maar 2 polsbandjes-meisjes waren vrijdag?
4 man inderdaad.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:45 schreef ranja het volgende:
Poslbandjes voor de dagbezoekers was niet bij de ingang, maar op het parkeerterrein. Daar zaten denk ik 4 mensen de kaartjes in te nemen en bandjes omdoen, maar ik heb er nooit een rij gezien.
Bij de ingang voor dagbezoekers (en weekendbezoekers die niet op de camping stonden) stonden ook meestal 4 het bandje te controleren en daarna 4 de rugzakken te controleren.
Kan ik zijn geweest, zwarte bril met vrij dik glas erinquote:Op maandag 24 juni 2013 14:09 schreef kciR het volgende:
Ik heb de meet dus gemist, maar iemand zei hier wel dat hij een bril met dikke glazen (?) heeft. Klopt dat, want dan heb ik die persoon geregeld gezien..
Koffie liep prima door, beetje het Starbucks-idee. Naam en bestelling opgeven, betalen, doorlopen, afhalen.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De echte rijen waren bij de koffie en bij de wc's, had ik begrepen.
Da's het Soup Nazi-ideequote:Op maandag 24 juni 2013 14:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Koffie liep prima door, beetje het Starbucks-idee. Naam en bestelling opgeven, betalen, doorlopen, afhalen.
Maar wel stukken beter dan Starbucks hoor, althans, in hun reguliere tent. Had geen koffie gehad op het festival.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Koffie liep prima door, beetje het Starbucks-idee. Naam en bestelling opgeven, betalen, doorlopen, afhalen.
Theedrinker hier, dus heb geen flauw idee.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar wel stukken beter dan Starbucks hoor, althans, in hun reguliere tent. Had geen koffie gehad op het festival.
Oh ik moest elke dag m'n rugzak opendoenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
De dag bezoekers werden totaal niet gecontroleerd. Mijn vriendin mocht zo met haar tas naar binnen lopen. Werd niet eens in gekeken. Sowieso weinig bewaking gezien op het festival terrein?
Pussyquote:Op maandag 24 juni 2013 14:51 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Theedrinker hier, dus heb geen flauw idee.
Hangt van het programma af idd, maar het concept was zeker voor herhaling vatbaarquote:Op maandag 24 juni 2013 14:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maarre, volgend jaar weer, of zeker afhankelijk van het programma?
Volgend jaar Defcon1?quote:Op maandag 24 juni 2013 14:57 schreef Norrage het volgende:
Ik denk niet dat wij volgend jaar weer gaan nee...maar wij hebben ook gezegd elk jaar wat anders te willen proberen
Da's niet veel anders, alleen wat groter en minder landelijk.quote:
Het is daar mooi weerquote:Op maandag 24 juni 2013 14:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's niet veel anders, alleen wat groter en minder landelijk.
Waarschijnlijk te warm voor dierenpakken idd.quote:
afhankelijk van combinatie vriendengroep mee kunnen krijgen + programmaquote:Op maandag 24 juni 2013 14:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vraag me eerder af of je de afterparty die ze draaiden nog terug kan kijkenquote:Op maandag 24 juni 2013 15:24 schreef jacobz het volgende:
Weet iemand of je het optreden van Sigur Ros nog ergens terug kan kijken?
Spuit 11quote:
Toen ik zondagochtend spullen in de auto ging leggen en daarna terug het terrein op wou werd mijn wiet afgepakt, maar hashkoekjes waren geen probleem. Ook weer zoiets raarsquote:Op maandag 24 juni 2013 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
4 man inderdaad.
De dag bezoekers werden totaal niet gecontroleerd. Mijn vriendin mocht zo met haar tas naar binnen lopen. Werd niet eens in gekeken. Sowieso weinig bewaking gezien op het festival terrein?
Ik wel!quote:Op maandag 24 juni 2013 14:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hmm ok, misschien op het juiste moment binnen gewandeld dan. Viel me gewoon er op zaterdagochtend (13.30 uur).quote:Op maandag 24 juni 2013 15:36 schreef arucard het volgende:
[..]
Toen ik zondagochtend spullen in de auto ging leggen en daarna terug het terrein op wou werd mijn wiet afgepakt, maar hashkoekjes waren geen probleem. Ook weer zoiets raarsMaar voorderest was het erg soepel inderdaad qua beveiliging.
Oh wacht, ik bedoel toch een andere denk ik, de campingingang.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Hmm ok, misschien op het juiste moment binnen gewandeld dan. Viel me gewoon er op zaterdagochtend (13.30 uur).
Met z'n eurohouse, platte boer dat het is.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of je de afterparty die ze draaiden nog terug kan kijken
Dus er is tóch beeldmateriaal van de FOK!-meet.quote:
quote:
Dus tóch D_A en MaJo.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dus er is tóch beeldmateriaal van de FOK!-meet.
Whehe mooiste is wel die kop met een big smile.quote:
Tsja hier zat geen strijk-orkest bijquote:Op maandag 24 juni 2013 16:56 schreef Andyy het volgende:
Portishead kende ik alleen daarvan, daardoor viel het heel erg tegen, had dat soort muziek verwacht
Haha jaquote:Op maandag 24 juni 2013 16:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Whehe mooiste is wel die kop met een big smile.
Ha, als die camera iets naar links was gepanned had je me zien zitten. Sigur Ros was overigens magisch, te weinig van meegekregen maar was ik zag was grandioos. Verder weinig tegenvallers gehad, alleen maar toffe dingen gezien. Macklemore was een beetje ruk, praten te veel en het was te zacht. O, en History of Apple Pie had de geluidsafstelling niet helemaal voor mekaar volgens mij. Verder alleen maar lof, Balthazar was meer dan geniaalquote:
Oeh die Niels is na 3 dagen festival organiseren nog steeds erg scherp zegquote:
quote:
ik ook hoorquote:Op maandag 24 juni 2013 17:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik moet nog steeds aan al die meisjes denken die tranen met teuten huilden bij Damien Rice.
Stiekem was je zelf ook aan het huilen.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik moet nog steeds aan al die meisjes denken die tranen met teuten huilden bij Damien Rice.
Idd, dat wilde ik ook al posten, opvallend veel.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:28 schreef Gehenna het volgende:
Swans is allang weer een stap verder joh. Zo zijn ze.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:56 schreef Norrage het volgende:
Ik had zoiets gehoopt bij Swans
Maar het werd alleen noise
The Seer Returns, a song by Swans on Spotify.
Fucking briljant, en bijna alles wat ik nu na-luister. Ook dit:
Jim, a song by Swans on Spotify.
ik vond het ook tegenvallen.. sowieso vond ik het geluid in die tent gewoon slecht.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:27 schreef neohu het volgende:
Waren er meer mensen die No Age vonden tegenvallen? Was gewoon een bak herrie als je het mij vraagt...
Als je bij No Age een bak herrie verwacht, kan het ook moeilijk tegenvallen.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:27 schreef neohu het volgende:
Waren er meer mensen die No Age vonden tegenvallen? Was gewoon een bak herrie als je het mij vraagt...
Ik heb heeeeeel veel Arctic Monkeys en Portishead shirtjes gezienquote:Op maandag 24 juni 2013 18:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Idd, dat wilde ik ook al posten, opvallend veel.
Ook nog wel wat ramones, maar daar vraag ik me altijd af hoe veel dragers nooit een album gehoord hebben.
Ikzelf heb het bij één dag een pavementshirt gehouden.
Is dit een stap verder? Dit is toch gewoon een deel van hun repertoire dat ze nu gewoon 100% deden...Ik vond het begin fantastisch, maar het ging nergens heen. Op de albums is ook zo'n enorm noise-explosie, maar dan gaat het wel ergens heen. Met af en toe zelfs een rustig nummer zoals Song for a Warrior op The Seerquote:Op maandag 24 juni 2013 18:28 schreef On het volgende:
[..]
Swans is allang weer een stap verder joh. Zo zijn ze.
Spelen ze uberhaupt iets wat wel op hun plaat staat?quote:Op maandag 24 juni 2013 18:28 schreef On het volgende:
[..]
Swans is allang weer een stap verder joh. Zo zijn ze.
Mijn bril vloog ook af toen ik mijn evenwicht verloor.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Leermoment: Bril af en schoenen vast voor je de pit in gaat
Ik hoorde een variatie op The Seer. Verder inderdaad veel nieuw werk, zoals Oxygen en Toussaint Louverture Song, waarvan ik het idee heb dat ze bij veel nog wat zoekende waren waardoor Gira zoveel moest dirigeren.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spelen ze uberhaupt iets wat wel op hun plaat staat?
Het ging allemaal net goed. Maar eigenlijk moet je als je boven de 2 meter bent ver weg blijven van dat soort plekken, want iedere crowdsurfer (zeker met kisten) is een nieuwe aanslag op je leven.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:37 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Mijn bril vloog ook af toen ik mijn evenwicht verloor.
Vond Swans misschien wel de beste performance van het festivalquote:Op maandag 24 juni 2013 18:41 schreef On het volgende:
[..]
Ik hoorde een variatie op The Seer. Verder inderdaad veel nieuw werk, zoals Oxygen en Toussaint Louverture Song, waarvan ik het idee heb dat ze bij veel nog wat zoekende waren waardoor Gira zoveel moest dirigeren.
Bij FILDAR is er ooit iemand récht op mijn bril gestagedived, gelukkig was mijn montuur nog nét verzekerdquote:Op maandag 24 juni 2013 18:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het ging allemaal net goed. Maar eigenlijk moet je als je boven de 2 meter bent ver weg blijven van dat soort plekken, want iedere crowdsurfer (zeker met kisten) is een nieuwe aanslag op je leven.
Ik denk inderdaad wel dat Swans wel eens in betere vorm is geweest. Vooral tussen de release van The Seer en My Father... had ik ze graag willen zien omdat ze toen nummers zoals Jim (die je terecht opgooide als erg sterk nummer) in grote vorm speelden. Die waren lekker repetitief maar hadden ook een meer vatbare structuur. Maar als je de lijn ziet waarin ze spelen zijn ze duidelijk zoekende naar nieuwe manieren van het bereiken van, zoals Gira het zelf eens noemde 'muzikale extase'. Oudere nummers worden continu omgebouwd en het ene na het andere nummer wordt uit de grond geramd. Ze oefenen niet voor niets uren per dag. Misschien zijn ze wat doorgeslagen, maar ik word er erg enthousiast van en ben benieuwd waar het gaat eindigen.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb heeeeeel veel Arctic Monkeys en Portishead shirtjes gezienAl die britten....
[..]
Is dit een stap verder? Dit is toch gewoon een deel van hun repertoire dat ze nu gewoon 100% deden...Ik vond het begin fantastisch, maar het ging nergens heen. Op de albums is ook zo'n enorm noise-explosie, maar dan gaat het wel ergens heen. Met af en toe zelfs een rustig nummer zoals Song for a Warrior op The Seer
Ja dat was denk ik wat meer het probleemquote:Op maandag 24 juni 2013 18:50 schreef neohu het volgende:
Oja en wellicht is het voor de volgende editie een goed idee een dj-podium te hebben dat gewoon langer doorgaat, dat zorgt dan waarschijnlijk ook voor wat meer rust op de camping.
Ja inderdaad. Ik begrijp het ook wel. Moet die band ook nog een beetje leren, geen idee dat dit er allemaal zo hard achter zat. Feit is dat ze mij iig niet konden pakken zaterdag en dat ik dat heel jammer vond. Maar ik vond het begin wel vet hoor. En dat was al snel een half uur noisequote:Op maandag 24 juni 2013 18:50 schreef On het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad wel dat Swans wel eens in betere vorm is geweest. Vooral tussen de release van The Seer en My Father... had ik ze graag willen zien omdat ze toen nummers zoals Jim (die je terecht opgooide als erg sterk nummer) in grote vorm speelden. Die waren lekker repetitief maar hadden ook een meer vatbare structuur. Maar als je de lijn ziet waarin ze spelen zijn ze duidelijk zoekende naar nieuwe manieren van het bereiken van, zoals Gira het zelf eens noemde 'muzikale extase'. Oudere nummers worden continu omgebouwd en het ene na het andere nummer wordt uit de grond geramd. Ze oefenen niet voor niets uren per dag. Misschien zijn ze wat doorgeslagen, maar ik word er erg enthousiast van en ben benieuwd waar het gaat eindigen.
Toevallig die met een gigantische underbite?quote:Op maandag 24 juni 2013 17:55 schreef Darkestrah het volgende:
Ben nog wel benieuwd wat er nou met die blauwe chinees bij Agnes Obel aan de hand was. Die was ook even helemaal in een andere wereld.
Die zonder drums waren eigenlijk ronduit saai (dat waren ook de nummers die de albums nogal doen inkakken imho), maar met drums vond ik ze wel erg tof eigenlijkquote:Op maandag 24 juni 2013 18:31 schreef On het volgende:
[..]
Als je bij No Age een bak herrie verwacht, kan het ook moeilijk tegenvallen.Die nummers met bas en gitaar vond ik niet zo erg interessant, daar ontbrak toch wel een drumritme.
Ik hoopte eigenlijk dat ze Eraser speelden.
Ik herkende helemaal niets, maar was er na een uurtje ook een beetje klaar mee omdat de rest al gevlogen was.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:41 schreef On het volgende:
[..]
Ik hoorde een variatie op The Seer. Verder inderdaad veel nieuw werk, zoals Oxygen en Toussaint Louverture Song, waarvan ik het idee heb dat ze bij veel nog wat zoekende waren waardoor Gira zoveel moest dirigeren.
Ik had precies hetzelfde, we begonnen met acht, maar na een uur stonden we nog met z'n tweeen. Één voor één liep iedereen weg..quote:Op maandag 24 juni 2013 19:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik herkende helemaal niets, maar was er na een uurtje ook een beetje klaar mee omdat de rest al gevlogen was.
Oh ik trek dat soort muziek wel hoor, maar het past bij mij niet echt bij een buitenfestival waar vrolijkheid troef is.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:16 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde, we begonnen met acht, maar na een uur stonden we nog met z'n tweeen. Één voor één liep iedereen weg..
Zoals ik al eerder zei, voor mij was het echt teveel repetitie en te weinig climax.
Ik ken hun eigenlijk vooral van hun oude 'Get Hurt' EPtje, Everbody's Down werd het hoogtepunt van de setquote:Op maandag 24 juni 2013 19:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eraser heb ik ook wel gemist bij No Age ja. Daar heb ik ze ook mee leren kennen, toen 3voor12TV nog leefde.
Ja, die had ik ook wel graag willen zien. Maar ja, festivalleven...quote:
Stukje gezien, leuk. Even zitten en benen laten rusten.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, die had ik ook wel graag willen zien. Maar ja, festivalleven...
Mijn vriendin vroeg nog hoe de fokkers Kurt Vile gevonden hadden, want zij had de indruk dat zij het wel leuk vond maar een hoop andere mensen niet.
Stonden totaal verkeerd geprogrammeerd. Dat had gewoon in tent 2 moeten staan. Het veld liep in het begin nog wel vol maar naarmate het optreden vorderde ook leger en leger. Nu kwam het ook op mij niet over in ieder geval en was het de enige echte tegenvaller van dit festival.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Mijn vriendin vroeg nog hoe de fokkers Kurt Vile gevonden hadden, want zij had de indruk dat zij het wel leuk vond maar een hoop andere mensen niet.
Strak, echt beter dan de vorige keer dat ik hem zag. Maar hij is inderdaad gewoon geen mainstage act. Alt-J en Portishead hadden mainstage gemoeten.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Tsja, Kurt is dus ook verplaatst van podium door al die afzeggingen...quote:Op maandag 24 juni 2013 19:51 schreef portie het volgende:
[..]
Stonden totaal verkeerd geprogrammeerd. Dat had gewoon in tent 2 moeten staan. Het veld liep in het begin nog wel vol maar naarmate het optreden vorderde ook leger en leger. Nu kwam het ook op mij niet over in ieder geval en was het de enige echte tegenvaller van dit festival.
Nee, portishead had echt niet openlucht gemoetenquote:Op maandag 24 juni 2013 20:03 schreef neohu het volgende:
Strak, echt beter dan de vorige keer dat ik hem zag. Maar hij is inderdaad gewoon geen mainstage act. Alt-J en Portishead hadden mainstage gemoeten.
En Alt-J ook zeker niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, portishead had echt niet openlucht gemoeten
Hmm ja snap ik, in een grotere tent op zijn minst.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, portishead had echt niet openlucht gemoeten
Wowiewowiewowiewowie. Nee.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:03 schreef neohu het volgende:
[..]
Maar hij is inderdaad gewoon geen mainstage act. Alt-J en Portishead hadden mainstage gemoeten.
Ik denk dat dat ook toe te schrijven is aan het weer. Kurt Vile met een zonnetje is heerlijk. En laat hem verdomme die band eens thuis laten.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:20 schreef neohu het volgende:
En omdat ik toch heel benieuwd was naar Kurt was het voor mij wel een domper dat er werkelijk nul sfeer was.....
En Kurtje moet het van de sfeer hebben..Maar Kurt had de pech dat hij van plaats in het schema volledig veranderd is. Volgens mij stond hij sowieso stage 2, in de middag, voor Suuns. Dat was het perfecte tijdslot geweest. Dit was net jammer ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:20 schreef neohu het volgende:
En omdat ik toch heel benieuwd was naar Kurt was het voor mij wel een domper dat er werkelijk nul sfeer was.....
Klopt, dat laatste nummer was wel weer in het donker en dat was echt prachtigquote:Op maandag 24 juni 2013 20:25 schreef neohu het volgende:
Eigenlijk kwamen alleen Balthazar en Damien Rice (wat bijzonder knap is van één man met één gitaar) volledig tot hun recht op de mainstage, van wat ik er gezien heb. SIgur Ros ook wel maar eigenlijk had het gewoon helemaal donker moeten zijn om de lichtshow helemaal tot zijn recht te laten komen.
Popplagid live is sowieso uniek. Dat krijgt bij mij geen andere band voor elkaar.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:41 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Klopt, dat laatste nummer was wel weer in het donker en dat was echt prachtig![]()
Ze hadden Macklemore & Ryan Lewis ook wel op de main mogen zetten. Niet dat het zo goed was maar het puilde uit van de mensen. Een terechte opmerking in het eindinterview: Het podium in de tent was te laag.
Na lowlands was ik echt een paar dagen van slag toenquote:Op maandag 24 juni 2013 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Popplagid live is sowieso uniek. Dat krijgt bij mij geen andere band voor elkaar.
Ik had hetzelfde na Werchter. Maar ik was toen 14..quote:Op maandag 24 juni 2013 21:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Na lowlands was ik echt een paar dagen van slag toen
Geweldig!quote:
Herkenbaar. Ik stond gister ook wel een minuutje of tien uit te blazenquote:Op maandag 24 juni 2013 21:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Leuk stukje. Laatste foto is erg gaafquote:Op maandag 24 juni 2013 22:28 schreef Pink_Floyd het volgende:
Hier nog maar even spammen
Evenement: Best Kept Secret festival 2013
Zag wel meer foutjes. Zo stond Macklemore in de avond en niet in de middag.quote:
Brakke dag vandaag, heb t aangepastquote:Op maandag 24 juni 2013 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zag wel meer foutjes. Zo stond Macklemore in de avond en niet in de middag.
Dat zag ik ook, beetje beteuterd voor zich uit staan kijken.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:44 schreef Norrage het volgende:
Ik heb wel duizend keer een Aziaat met een tijger-muts gefilmd zien worden![]()
Die heb ik ook nog op de foto, stond vooraan bij Alt-Jquote:Op maandag 24 juni 2013 22:44 schreef Norrage het volgende:
Die gast was baasquote:Op maandag 24 juni 2013 22:44 schreef Norrage het volgende:
Hij ging op een gegeven moment wel steeds zwoelere gebaren maken. Geniale reactiesquote:Op maandag 24 juni 2013 22:45 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat zag ik ook, beetje beteuterd voor zich uit staan kijken.En iedereen juichen als hij in beeld kwam.
Bij/voor Balthazar was dat inderdaad. Cameraman stond erbij te lachenquote:Op maandag 24 juni 2013 22:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij ging op een gegeven moment wel steeds zwoelere gebaren maken. Geniale reacties
je was er niet eens bijquote:Op maandag 24 juni 2013 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Stonden jullie ook in de buurt die 'afterparty' naast die vijver ergens?quote:Op maandag 24 juni 2013 23:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
je was er niet eens bij![]()
ik vond het lawaai op de camping vele malen erger dan op andere festivals, dit was gewoon niet leuk meer. De eerste nacht werkelijk geen oog dicht gedaan en ben heel wat gewend. Komt omdat er nul nachtprogrammering was waardoor iedereen ging lopen kutten op de camping.
En ik ben nog steeds ziek
Ja daar stond ik ook ongeveer ja. Mega irritant. Op een gegeven moment werd er ook gewoon lawaai om het lawaai gemaakt onder andere door de kleppen van die containers open en dicht te doen een half uur lang. Daar deed de bewaking gelukkig wat aan. Echt waanzinnig lawaaierig, de enige smet op festival. Ook gewoon achteloos naar mensen roepen die aan de andere kant van het veld liepen om 6u s nachts....quote:Op maandag 24 juni 2013 23:06 schreef arucard het volgende:
[..]
Stonden jullie ook in de buurt die 'afterparty' naast die vijver ergens?
Ik stond daar 20 meter vanaf, tot een uur of 6 nog van hun muziek mogen 'genieten'.
Ik snap dus gewoon niet waarom er niet een nachtprogrammering was, is dat vergunningstechnisch lastig of zo?quote:Op maandag 24 juni 2013 23:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja daar stond ik ook ongeveer ja. Mega irritant. Op een gegeven moment werd er ook gewoon lawaai om het lawaai gemaakt onder andere door de kleppen van die containers open en dicht te doen een half uur lang. Daar deed de bewaking gelukkig wat aan. Echt waanzinnig lawaaierig, de enige smet op festival.
Denk het haast wel. De gemeente Hilvarenbeek doet wel vaker moeilijk tijdens evenementen, ook qua decibellimieten enzoquote:Op maandag 24 juni 2013 23:14 schreef neohu het volgende:
[..]
Ik snap dus gewoon niet waarom er niet een nachtprogrammering was, is dat vergunningstechnisch lastig of zo?
Op ITGWO lossen ze dat op met de Boulder. Ze zouden iets indoors moeten hebben. En anders zet je dat neer. Podium 4, maar dan binnen ofzoquote:Op maandag 24 juni 2013 23:15 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Denk het haast wel. De gemeente Hilvarenbeek doet wel vaker moeilijk tijdens evenementen, ook qua decibellimieten enzo
Ja die gast zat 's morgens al bij ons in de bus met wijd open mond te pitten in onze bus naar het terrein... zo niet intelligent met die muts opquote:Op maandag 24 juni 2013 22:44 schreef Norrage het volgende:
Onbegrijpelijk ook dat die op mainstage stondenquote:Op maandag 24 juni 2013 23:26 schreef TheVulture het volgende:
Er waren trouwens maar weinig bands die echt door het ijs gingen voor mij... Allah-Las deed me van al die dagen toch het minst
Ja maar dat had ik ook wel een beetje bij Kurt Vile... deed me eigenlijk ook helemaal nietsquote:Op maandag 24 juni 2013 23:32 schreef neohu het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk ook dat die op mainstage stonden
Hij was er zelf ook ondersteboven van, wat dan weer aandoenlijk wasquote:Op maandag 24 juni 2013 23:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar dat had ik ook wel een beetje bij Kurt Vile... deed me eigenlijk ook helemaal niets
Wat ik echt nog steeds fantastisch vond was Thomas Azier... die blies echt stage 3 helemaal ondersteboven
Ik zag hem een jaar geleden nog op De Affaire, voor een mannetje of 200 maximaalquote:Op maandag 24 juni 2013 23:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Hij was er zelf ook ondersteboven van, wat dan weer aandoenlijk was
Dit was precies zo'n optreden waarvoor ik naar dit soort festivals ga... iets wat ik niet (goed) ken dat me totaal wegblaastquote:Op maandag 24 juni 2013 23:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Toen hij ging soundcheckenquote:Op maandag 24 juni 2013 23:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ja, bijzonder nummer! Had destijds op LL een redelijke impact, maar daar waren toen ook wat omstandigheden naar... Nu kon ik meer genieten van Sigur Ros. Wel met kippenvel zo op z'n tijdquote:Op maandag 24 juni 2013 21:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
yep daar stonden we ook, het werd pas rond een uur of zes stil waardoor ik een uur of drie kon slapen. Ze kwamen dwars mijn oordoppen heenquote:Op maandag 24 juni 2013 23:06 schreef arucard het volgende:
[..]
Stonden jullie ook in de buurt die 'afterparty' naast die vijver ergens?
Ik stond daar 20 meter vanaf, tot een uur of 6 nog van hun muziek mogen 'genieten'.
Ha FLR je hebt je account ook teruggevondenquote:Op maandag 24 juni 2013 23:57 schreef FLR het volgende:
In ieder geval een aardige score voor twee daagjes, benieuwd wat de line-up volgend jaar brengt.
Dat was die gast die vlak daarna naast me vrij vooraan stond te snaken bij Swans.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:44 schreef Norrage het volgende:
Daar heb je echt helemaal niks aan gemist. Wat een afschuwelijke teringmuziek. Stond ook nog een blond lesbisch wijf doorheen te mc-en, die niet doorhad dat haar mic steeds uitgezet werd. Wel gratis bar, dus is nog tot zeven uur doorgegaaanquote:Op maandag 24 juni 2013 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of je de afterparty die ze draaiden nog terug kan kijken
Misschien een kans dat ik het wel leuk vind als ik Sigur Ros zelf teringmuziek vind?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:16 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Daar heb je echt helemaal niks aan gemist. Wat een afschuwelijke teringmuziek. Wel gratis bar, dus is nog tot zeven uur doorgegaaan
Ik heb regelmatig mijn polsen door willen snijden dit weekend maar Sigur Ros sloeg alles. Wat een depressieve kutmuziekquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Misschien een kans dat ik het wel leuk vind als ik Sigur Ros zelf teringmuziek vind?
Ok, dan geloof ik het maar. Ik las iets over eurodance, kermishouse en lage mp3-kwaliteit brostep.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:20 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig mijn polsen door willen snijden dit weekend maar Sigur Ros sloeg alles. Wat een depressieve kutmuziekAls dj totaal het tegenovergestelde maar niet minder kut.
Je bent juist geïnformeerd. Zelfs de macarena is voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ok, dan geloof ik het maar. Ik las iets over eurodance, kermishouse en lage mp3-kwaliteit brostep.
Het was heel veel zwartgallige muziek moet ik zeggen. De vrolijke French Films en noisepunk was een welkome afwisseling.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:20 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig mijn polsen door willen snijden dit weekend maar Sigur Ros sloeg alles. Wat een depressieve kutmuziekAls dj totaal het tegenovergestelde maar niet minder kut.
Op een zomerfestival vind ik wat vrolijks en dansbaars best lekker. Op mijn luie stoel luister ik wel vooral donkere muziekquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |