SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging
_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds juni 2013 bezig met onze derde en laatste PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.
Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.
babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..
dobbey
Ivm overgang (32 jaar) de kans gekregen om eenmalig IVF te proberen waar uit 1 eicel is gekomen die niet gedeeld heeft. Voor ons zelf houd dit traject op en 24 januari hebben wij het intake gesprek bij het Geertgen voor eiceldonatie.
Hobbesje
In 2006 spontaan zwanger en in november bevallen van een zoon. In 2007 weer gestopt met de pil waarna geen zwangerschap meer volgde, in 2009 doorgestuurd naar de gyn. Daar werd al snel duidelijk bij de eerst IUI werd dat het niet zo (meer - onze eerste is echt een wonder!) kon lukken omdat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer zijn. Daarna met IVF/ICSI in 2010 zwanger geworden van onze tweede zoon. Van de cryootjes uit deze behandeling in 2012 zwanger geweest, maar met 14 weken klopte er geen hartje meer. In 2013 weer zwanger van het laatste cryootje, maar een miskraam met 6 weken. Nu weer opnieuw aanmelden voor ISCI.
Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.
[ Bericht 2% gewijzigd door _NIKKI_ op 23-06-2013 16:06:10 ]
Ik heb je eruitgehaald.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef Chanty het volgende:
Haal mij maar even uit de OP. Ik lees/ post nog wel mee, maar op dit moment zijn we niet echt in het ziekenhuis meer bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be happy with the little things in life
Klopt, het onderzoek rond de miskramen was er eentje om te kijken of de combinatie van DNA klopt. Die daarna is geweest op specifieke paren om te kijken of de afwijking genetisch was. Is de afwijking ernstig? Tja, het is niet levensbedreigend en het is niet mentaal. Afhankelijk van de operaties die ze nu nog moet krijgen varieert het in ernstigheid van 0,0 problemen tot ernstigere problemen. We weten dus nog weinig. Helaas.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:25 schreef Babbel1 het volgende:
Jeetje, wat kan de natuur dan eigenlijk raar in elkaar zitten... Heeft ze een ernstige afwijking? Hier kreeg ik na de tweede miskraam ook verschillende bloedonderzoeken en nu blijken er nog meer te zijn... Dat chromosomenonderzoek onderzoekt ook alleen of de plaats van de chromosomen klopt, het is volgens mij geen genetisch onderzoek waarbij ze kijken naar mogelijke afwijkingen..
Ja, dat gaan we. Als in 'het zou leuk zijn als het lukt'. Onze grootste wens is al vervuld, die wordt 12 juli 4.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Gaan jullie voor een broertje of zusje voor Thijs?
Maandag zou ik als vandaag CD1 is, al bezig zijn met spuiten. Ik ga gewoon morgen de decapeptyl spuiten, want ik moet vanaf cyclusdag 2 decapeptyl doen, en vanaf dag 3 puregon.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hee McLaura wat leuk! Spannend ook!
Ik heb geen idee of je vandaag als dag 1 moet rekenen of dat morgen pas dag 1 is. Ik was vorige keer van za op zo nacht en toen werd dag 1 toch echt zondag. Misschien maandag even de poli bellen?
Poezebeest jij bent als het goed is nu PUPO!Hoe was het met de eventuele eskimo's?
Ik moet maar net geluk hebben dat een gyn van de fertipoli dienst heeft. Ik had dat al bij Thijs zijn (spoed)geboorte. Ik gok dus nu van niet. Maar morgen is gewoon CD2. Boeie. Mijn eitjes kunnen hooguit een dag trager rijpen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zijn ze morgen niet te bereiken McLaura? Hier gingen ze in het weekend gewoon door. Succes i.i.g.
Ik moest ergens aan het begin van de avond aanhouden (dat weet ik nog zeker), ik geloof iets van 18u. Ach het eindresultaat is hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:52 schreef miss_sly het volgende:
McLaura, wat leuk! Ik hoop dat het lukt, een broertje of zusje voor Thijs!
Volgens mij is met de menstruatie zo dat voor 12 uur 's middags echt ongesteld is dat cd1 en na 12 uur volgende dag cd1. Zo herinner ik het me.
Dat lijkt me inderdaad schrikken! Maar wat je zegt; het kan zeker wijzen op iets positiefs.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:49 schreef Hobbesje het volgende:
Snoenk
Balen dat je zolang moet spuiten, ik snap helemaal dat je er klaar mee bent. Maar blijf hoop houden! Er zijn vrouwen genoeg die van maar 1 of 2 eitjes toch zwanger worden.
Nu ik me eindelijk weer wat beter voel, hier vandaag bloedverlies. Wil nog niet meteen in de paniekstand gaan omdat ik bij beide cryootjes ook bloedverlies heb gehad rond deze tijd en die beide wel tot een goed resultaat leidden. Maar erg fijn en geruststellend is het niet...
Terugplaatsing gaaf! ik duim voor je.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:30 schreef Hobbesje het volgende:
Vandaag terugplaatsing gehad van een goede kwaliteit embryootje, de andere 2 hebben de vriezer niet gehaald. Dus deze moet extra z'n best doen...!
^^^^quote:Op maandag 1 juli 2013 11:24 schreef laziness het volgende:
Aurum eindelijk actie!
Ik hoop dat jij net als LadyBlack aan dat kleine zetje van IUI al genoeg hebt. Succes!
Klote zeg.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:43 schreef Hobbesje het volgende:
Poezebeest: dit was voor mij wel een teleurstelling ja. En dan al zo snel over....! Volgende keer toch maar weer wat meer hormonen spuiten (al zeiden ze aan de tel dat dat niet nodig was, maar ik heb er een belafspraak voor gemaakt).
Ik ben niet heeeel de wereld, maar mijn ervaring is dat er best veel stellen zijn die moeite hebben. Niet precies dezelfde moeite die wij hebben, maar bijv. dat het langer duurt of problemen hebben om zwanger te blijven of juist wel zoals wij.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:49 schreef Arja het volgende:
Aurum, succes!
B en ik hebben donderdag een afspraak in het ziekenhuis om alle resultaten te bespreken en een behandelplan.
Ondertussen is een goede vriendin van me voor de tweede keer ongepland zwanger, in de tijd dat ik probeer zwanger te worden. Het lijkt bij anderen zo makkelijk en natuurlijk te gaan..
Het voelt echt klote dat ik het hele medische circus nodig heb en ik het niet zelf kan. Aan de andere kant ben ik blij dat er medische mogelijkheden zijn.
^^quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:22 schreef kahlie het volgende:
snoenk, balen van zo weinig eiblaasjes. Ik zal voor je duimen dat je escape-IUI gewoon een mooi mensje wordt.
^^ Lees het nu pas! Maar dat zou echt super zijn!! Succesquote:Op maandag 1 juli 2013 11:24 schreef laziness het volgende:
Aurum eindelijk actie!
Ik hoop dat jij net als LadyBlack aan dat kleine zetje van IUI al genoeg hebt. Succes!
Dat pompje heb ik ook gehad inderdaad. Ik wilde je niet meteen negatieve punten erover geven, maar ik vond het verre van ideaal. Uiteraard had ik het er met alle liefde voor over, en als het werkt, ben je de ongemakken uiteraard zo vergeten, zeker als je dan zelf zwanger kunt worden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:56 schreef Arja het volgende:
Babbel, fijn dat er geen afwijkingen gevonden zijn en 65% kans is best een goede kans.
Ik weet nog niet hoe die pomp werkt babbel. Rondje google naar LHRH pomp leverde wel wat info op, maar het klinkt niet zo eenvoudig als de gyn het deed voorkomen. Er is ook sprake van een apparaatje buiten het lichaam/op de buik en er moet wel wekelijks een naald vervangen en vloeistof bijgevuld. Er is niet heel veel info op internet , vind ik.
Miss sly: hoe ben jij uiteindelijk aan een cyclus gekomen en zwanger geraakt?
Ik dacht dat dat pas na 20 weken zwangerschap gold, maar ik las idd dat het gelukkig al na 10-12 weken geldt. Zeker in jullie geval, waarin je naast de PGD behandelingen gewoon echt geen andere kansen hebt gehad is 3 wel heel weinig. Ik kan me voorstellen dat het qua kosten na clomid, iui en dan nog IVF anders zou liggen.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sull, iedereen heeft na een 'doorgaande' zwangerschap van minimaal 13 weken weer recht op 3 nieuwe pogingen. Stom stelsel. Ik vind wel dat er een max. op moet zitten, maar drie behandelingen vind ik gewoon weinig. Een normaal stel is toch ook niet altijd na drie maanden zwanger. Maargoed, daar kunnen we weinig aan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 juli 2013 19:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb net op de valreep nog een test gekocht bij Kruidvat...
Het resultaat onder de spoiler..Wat geweldig! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Zitten nu bij Meander... voorlopig blijven we denk ik wel hier. 1 van de 2 artsen vinden we wel tof, de ander is een beetje botte hork, dat wel. We zien wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:23 schreef klumsy het volgende:
Nikki, wat een super streepje![]()
En Poezebeest voor jou ook al zo spannend! ga heel hard duimen dat jij ook zo een mooie streep hebt straks
Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft! Ik ga proberen wat meer met jullie mee te lezen....
Lijnloos, gaan jullie het traject bij het Meander in, of naar Utrecht?
Het resultaat onder de spoiler..Yay!! dat is superSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het resultaat onder de spoiler..* Chanty rent even juichend door het topic voor Nikki's streepjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Supertof
Ik duim voor een mooie plakkert!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ja, klopt! Ik heb geen stollingsziekte, wel antistoffen voor de vijfde ziekte en m'n schildklier werkt goed. Alleen de uitslag van het chromosomenonderzoek krijg ik pas eind juli, maar de rest was allemaal goed.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:54 schreef zandsculptuur het volgende:
Herkenbaar, babbel
Ik duim voor je ei
Je had extra onderzoeken gehad naar de oorzaak van de miskramen, toch? Wanneer weet je daar meer over?
Ik heb een auto-imuumziekte en daardoor weten we dat er risico's zijn, want deze speelt 100% zeker op tijdens een zwangerschap. Er moet dus sowieso aan de medicatie worden gekloot in het eerste trimester. Aangezien mijn lijf heel wisselvallig en heftig heeft gereageerd in het verleden zijn we normaal gesproken erg voorzichtig met medicatieveranderingen. Alleen kan dat dan niet, want te laag betekend risico voor het kind. Dus gaan ze je gewoon lekker hoog instellen, want je kunt pas na 4-5 weken vaststellen in het bloed hoe het opgenomen wordt. Liever dan te hoog (en kind veilig, maar jij met klachten) dan te laag (en kind onveilig/miskraam en jij ok).quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:11 schreef Frummeltje86 het volgende:
kahlie, toch wel een heftig gesprek dan zo voor jullie! Op zich wel heel fijn dat de risico's voor jullie kindje dan kleiner zijn dan gedacht, maar tegelijkertijd wel een hoger risico voor jou... Pfoe, en dan ook nog negen maanden platliggen als het zover is. Misschien ligt het aan mij dat ik het niet meegekregen heb, maar heb je zelf iets chronisch o.i.d. waardoor ze dat nu al weten? Ik hoop dat jullie er in ieder geval samen goed over kunnen praten. Dat is wel belangrijk heb ik gemerkt
Nee bij mij ook niet. Ik denk omdat ze anders met die echokop (vol gel) in het gebied zitten waar dat slangetje ook de baarmoeder in gaat (kans op infecties enzo)... Soms prikken ze een week later nog wel bloed om te bepalen of er een eisprong is geweest.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:11 schreef _aurum_ het volgende:
Nikki, Poezebeest![]()
Weet iemand of ze voor de IUI nog een echo doen?
Ik begrijp je volkomen Nikki. Krijg je dan ook morgen gelijk de uitslag? Hoop ik voor jou op een mooie waarde en voor mezelf juist op eindelijk negatief (vandaag weer wezen prikken). Zulke ervaringen maken een volgende zwangerschap wel moeilijker, want wanneer geloof je er wel in; ook een kloppend hartje bij de eerste echo is geen garantie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Poezebeest ik hoop echt dat jullie cryo's gewoon uit gaan groeien tot een mooi kindje/kindjes!
Kursor, Ik weet dat het nog niets zegt die ene hcg waarde en feitelijk weet je sowieso niets tot een eerste echo en eigenlijk zegt zelfs dat nog niets, maar toch ben ik gewoon benieuwd naar de waarde. Misschien maakt dat het feit dat er in ieder geval iets geweest is wat echter.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ohhh jongens... mijn hcg is 646, een knalwaarde op 17 dagen na punctie volgens de verpleegkundige.
Kortom, omdat er alleen nog wat oud bloedverlies is kan het toch weer alle kanten op. Ik ga me er niet meer druk om maken. Het komt zoals het komt. Maar mèn dit is echt killing... Maandag mag ik terug.
Klinkt als mijn zwangerschapstart van Ylana!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ohhh jongens... mijn hcg is 646, een knalwaarde op 17 dagen na punctie volgens de verpleegkundige.
Kortom, omdat er alleen nog wat oud bloedverlies is kan het toch weer alle kanten op. Ik ga me er niet meer druk om maken. Het komt zoals het komt. Maar mèn dit is echt killing... Maandag mag ik terug.
+1quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:18 schreef Asyniur het volgende:
Kursor, wanneer krijg jij de uitslag van jouw hcgwaarde?
Uitslag is negatief, dus we mogen weer. Pfff.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:18 schreef Asyniur het volgende:
whoa nikki, wat spannend zeg!
Kursor, wanneer krijg jij de uitslag van jouw hcgwaarde?
quote:Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
HCG = 2000.Oestradiol en progesteron zijn ook goed en op papier is het een perfecte zwangerschap. Vrijdag weer bloedprikken.
quote:Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
HCG = 2000.Oestradiol en progesteron zijn ook goed en op papier is het een perfecte zwangerschap. Vrijdag weer bloedprikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |