Wij hebben volgende week donderdag het eerste gesprek in Zwolle en vanaf dan zal het voor traject gaan beginnen... Eindelijk kan ik gaan aftellen.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:08 schreef Chanty het volgende:
Dobbey wat een bijzonder aanbod van die kennisWanneer gaan jullie starten?
Ik hoop dat er snel wat gaat gebeuren voor julliequote:Op maandag 17 juni 2013 08:46 schreef _aurum_ het volgende:
Ik kruip ook onder mijn steen vandaan; wij hebben op 1 juli onze afspraak bij de fertiliteitsarts. Ben benieuwd wat het plan wordt.
Ja, ik vind 15% heel veel inderdaad. Als je nagaat dat het anders 10% is.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:40 schreef snoenk het volgende:
Gaddle: Vind 15% best veel.. Heb je erg veel bezwaren tegen hormonen? Behalve dan dat het natuurlijk veel fijner is als het niet hoeft.
En deze had ik helemaal gemist! Goed nieuws! Hopelijk zijn het er vrijdag nog wat meer.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Echo was goed. Er waren zo'n 5 follikels van 10mm en de rest was kleiner. Kortom, we gaan door met de 150 menopur en dan vrijdag weer een echo.
Jij heel veel succes morgen bij de echo Hobbes!
Ja ik ga van Nijmegen naar het ziekenhuis Umc. Ze hebben alles naar mijn huisarts gestuurd en die kan het weer doorsturen naar het umc. volgens mij kunnen ze alle informatie al lezen via hun intranet ofzo.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:15 schreef _aurum_ het volgende:
Gaddle, als ik het goed snap stap jij over naar een ander zkh? Ik zou je dossier oprvragen zodat je dat iig mee kan nemen.
Ik ga nu ook de molen in en heb gevraagd of ik nog dingen moest voorbereiden (temp/cyclus etc), maar dat hoefde volgens de assistente niet nog een keer.
Als het je rust geeft om die dingen nog een keer na te lopen dan zou ik het doen, maar als je er juist niet rustig van wordt dan zou ik gewoon 21 augustus afwachten.
@snoenk: Sterkte
Hey, Babbel, wat rot. Klote zeg.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Hey allemaal, helaas kom ik me hier toch weer melden... waar ik eerst problemen had met zwanger worden, lijk ik nu een probleem te hebben om zwanger te blijven.. Het afgelopen half jaar ben ik drie keer zwanger geworden, maar kreeg ik drie keer een miskraam.
Zus heeft na 5 miskramen binnen ongeveer 1,5 jaar ook het hele rondje onderzoeken gehad. Er is ook sectie verricht op een paar van de miskramen. Sorry, dit klinkt zo verrot, maar weet ook niet hoe ik het rustiger kan brengen. Uiteindelijk is er niets gevonden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Vandaag heb ik overleg gehad met de gynaecoloog en ik en mijn lief krijgen alletwee een chromosoomonderzoek en bij mij doen ze nog onderzoek naar stollingsziekte.. De uitslag van het eerste duurt een maand, van de stollingsziekte een week.. Waarschijnlijk gaan we vrijdag bloed laten prikken, dus ik ben benieuwd.. Een google-rondje leverde mij op dat het vaker wordt gedaan en dat er maar in een klein percentage van de onderzoeken een oorzaak wordt gevonden. Aan stollingsziekte schijnt makkelijk wat te doen te zijn, chromosoomafwijkingen zijn een ander verhaal.. Vind het spannend! Iemand ervaring hiermee?
Ja, dat hoop ik ook. Wij verwachten niet dat ze gaan zeggen dat alles maar ok is, maar wel dat we een duidelijk beeld gaan krijgen van risico's en alle testen/behandelingen die ik zal moeten ondergaan. Dan kunnen we daarna rustig afwegen wat we doen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:36 schreef Frummeltje86 het volgende:
kahlie, heftige weken dus gehad.Ik hoop dat het preconceptiegesprek verloopt zoals jullie hopen.
Goed dat je het eruit laat zeg, wat moet jij gebaald hebben.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:04 schreef snoenk het volgende:
Pffft.... dacht nog even een leuk weekendje weg te gaan met vrienden voordat ik maandag of dinsdag moest beginnen... loopt allemaal beetje anders...zijn die vrienden binnen 3 maanden zwanger. Wat ik natuurijk hartstikke leuk voor ze vind, maar ook zo super oneerlijk... het was niet de bedoeling dat we het zouden weten, maarper ongeluk achtergekomen. En zou laatste weekendje nog even lekker drinken en alles loslaten voordat we volgende week zouden beginnen maar gisteren ongesteld geworden dus begin morgen al met de hormonen, waardoor ik dus ook niet meer drink. Van een leuk weekendje is het een rotweekend geworden waar ik ongesteld, hormonenspuitend met een zwangere zit...
Sorry voor de enorme egopost. Moest er even uit
wow dat ziet er goed uit. cheersquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:30 schreef Hobbesje het volgende:
We zijn er weer. 9 eicellen gevonden en we zagen net dat er 7 zijn geinjecteerd. Nu afwachten of ze net jes gaan delen (maar dat is wel de verwachting van de gyn).
Bij mij en mijn man is hetzelfde onderzocht na 3 vroege miskramen maar geen afwijkingen gevonden. Inderdaad slechts een klein percentage die deze chromosomen mismatch heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Hey allemaal, helaas kom ik me hier toch weer melden... waar ik eerst problemen had met zwanger worden, lijk ik nu een probleem te hebben om zwanger te blijven.. Het afgelopen half jaar ben ik drie keer zwanger geworden, maar kreeg ik drie keer een miskraam.
Vandaag heb ik overleg gehad met de gynaecoloog en ik en mijn lief krijgen alletwee een chromosoomonderzoek en bij mij doen ze nog onderzoek naar stollingsziekte.. De uitslag van het eerste duurt een maand, van de stollingsziekte een week.. Waarschijnlijk gaan we vrijdag bloed laten prikken, dus ik ben benieuwd.. Een google-rondje leverde mij op dat het vaker wordt gedaan en dat er maar in een klein percentage van de onderzoeken een oorzaak wordt gevonden. Aan stollingsziekte schijnt makkelijk wat te doen te zijn, chromosoomafwijkingen zijn een ander verhaal.. Vind het spannend! Iemand ervaring hiermee?
Jeetje, wat kan de natuur dan eigenlijk raar in elkaar zitten... Heeft ze een ernstige afwijking? Hier kreeg ik na de tweede miskraam ook verschillende bloedonderzoeken en nu blijken er nog meer te zijn... Dat chromosomenonderzoek onderzoekt ook alleen of de plaats van de chromosomen klopt, het is volgens mij geen genetisch onderzoek waarbij ze kijken naar mogelijke afwijkingen..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:42 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hey, Babbel, wat rot. Klote zeg.
[..]
Zus heeft na 5 miskramen binnen ongeveer 1,5 jaar ook het hele rondje onderzoeken gehad. Er is ook sectie verricht op een paar van de miskramen. Sorry, dit klinkt zo verrot, maar weet ook niet hoe ik het rustiger kan brengen. Uiteindelijk is er niets gevonden.
Vanwege ook andere redenen (endometriose) begonnen aan IVF in Belgie. In de 3de poging zwanger van mijn nichtje die nu 6 maanden is. Progesteron langduriger ingebracht en prednison geslikt in begin van de zwangerschap.
Helaas heeft nichtje wel een aangeboren afwijking, dus daarna is nogmaals genetisch onderzoek verricht. Het blijkt toch dat het eerste onderzoek niet zo uitvoerig was. Ook uit vervolg onderzoek is niets gebleken. Gewoon "pech" dus.
Wat ik dus wel frappant vindt is dat 3 vd 5 miskramen in het termijn zitten waarbij de aangeboren afwijking van nichtje ontstaat en dat in de IVF-pogingen er vaak wel 6 of 8 eieren waren met 5-7 bevruchtingen, maar de emmy's het vaak niet overleefden, zodat er per IVF poging uiteindelijk maar 1 terugplaatsing is geweest.
Ik heb op internet ook verhalen gelezen van mensen die al een gezond kindje hadden en daarna drie miskramen kregen, waarbij er dan toch sprake bleek van een afwijking in de chromosomen, dus het zegt niet zo heel veel..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:04 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Bij mij en mijn man is hetzelfde onderzocht na 3 vroege miskramen maar geen afwijkingen gevonden. Inderdaad slechts een klein percentage die deze chromosomen mismatch heeft.
Maar ja, het zal maar net wel het geval zijn. Overigens werd bij ons uitgelegd dat die chromosomenafwijking ook een kwestie van pech is en het niet betekent dat het kansloos is, alleen dat ze nu 3 keer verkeerd gematched zijn en het de volgende keer gewoon goed kan zijn. En PGD zou ook nog een mogelijkheid zijn om de goede matches eruit te filteren, maar dat is wel een stuk ingrijpender.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |