Dan kun je bij veel ziekenhuizen wel terecht hier in Nederland. Dat ze hier niet aan niet anonieme zaaddonorschap doen houd in dat de donor zich moet inschrijven bij de donorbank. Het kind kan dan, als het ingelicht is door de ouders, hoeft natuurlijk niet maar heeft wel de voorkeur, er voor kiezen om later eventueel contact op te nemen met de donor. De donor is dan niets verplicht en kan er voor kiezen om dan niet te reageren of om, heel grof, de deur weer voor de neus van het kind dicht te gooien. Mocht je specifieke vragen hebben mag je ze mij hier of in een pm wel vragen op heel veel dingen kan ik je antwoord geven en anders kan ik je misschien, als je wilt, in contact brengen met mijn oude buurmeisje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:40 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ja Alsin dat wij niet weten van wie het afkomstig is. Dus geen familie of vrienden.
Ja die had ik ook gekregen, zo een plastic dingetje toch? Die is herbruikbaar. Heb jij ervaring met die wegwerpdingen? Want met dat tuitje ging het ook niet echt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:28 schreef Hobbesje het volgende:
Snoenk: wij hebben een ampullenbreker gekregen dit keer (omdat de menopur ook zelf moet worden klaargemaakt). Daar heb je wegwepdingen van en herbruikbare. Vraag er maar eens naar! Daarmee kan je ze zeker weten wel goed open krijgen (zonder dat je er bang voor moet zijn dat je je vingers open hebt liggen - dan durf je meteen ook beter).
Bekend verhaal al moet ik zeggen dat het nu beter gaat. Heel af en toe met vlagen komt het nog op zetten maar gelukkig niet meer zo sterk als in het begin.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:13 schreef Gaddle het volgende:
Mijn man vind het heel moeilijk. Hij dacht dat hij me gefaald had en dat hij nu niet man genoeg is.
En ook ooit voor mensen die meerdere (vroege) miskramen kregen. Voor iedereen voor wie zwanger worden én blijven dus niet zo makkelijk gaat.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:40 schreef Nanuke het volgende:
Ik snap dat je je verhaal kwijt wilt, maar het hoort niet echt in dit topic. Dit topic is bedoelt voor mensen die met hulp van de medische molen(IVF/IUI, ICSI, etc) proberen zwanger te worden.
Oh, mja, dat wist ik eigenlijk niet zo. Wel dat het in de topictitel staat, maar heb er nooit echt zo bij stil gestaan. In dat geval sorry voor UserPia, ik ken jullie achtergrond ook niet dus ik heb denk een beetje voor mijn beurt gesproken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 06:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En ook ooit voor mensen die meerdere (vroege) miskramen kregen. Voor iedereen voor wie zwanger worden én blijven dus niet zo makkelijk gaat.
Maar idd denk ik dat het verhaal van userpia idd beter in het miskraam-topic past.
Spannend! Wanneer mag/ga je testen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:07 schreef Frummeltje86 het volgende:
De pijn in mijn borsten is inmiddels zo heftig dat ik ze lig te koelen met een icepack!
Ik moest ook meerdere ampullen gebruiken en mengen maar had nooit verlies. Als je de naald met de schuine kant naar beneden houd, dus tegen de bodem zeg maar, kun je het tot de laatste mini druppel opnemen. Spuit eruit halen heel even wat terug halen zodat hij niet gaat vacuüm zuigen en dan in de andere ampul doen. Hier het riedeltje weer herhalen en dan eerst goed de spuit terughalen, zodat er niets in de naald blijft zitten. Dan haalde ik de opspuit spuit eraf en duwde voorzichtig de vloeistof naar voren en daarna zette ik de spuit spuit erop.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:21 schreef Hobbesje het volgende:
Oh Frummeltje! Spannend - betekend dat je lijf iig andere dignen doet dan je kent. Mijn duimen draaien!
Hier gaat het spuiten niet zo soepel. Hoewel: het spuiten zelf wel, maar het klaarmaken is een drama. Met de hoeveelheid die ik moet spuiten heb ik netjes het instructiefilmpje gekeken van menopur. Alleen hou je dan op dag 2 niet meer genoeg over om de volledige dosis te spuiten.... Daar had ik het van de week al over gehad met mijn man - ze houden geen rekening met het verlies als je van spuit wisselt en je de naald niet leegmaakt, wat ook niet kan met deze grootte bijgeleverde spuitjes... Vanavond ga ik eerst wat testen met het oplosmiddel en anders ga ik spuiten met verlies (dan gaat er elke keer een 1/2 ampulletje de bak in), zoals in de bijgeleverde folder staat. Ze zijn het bij de leverancier dus al niet eens over hoe het het handigst is....
Hahahaha en bij deze zin viel ik zowat van mijn stoel af van verbazing tot ik me realiseerde dat dat eigenlijk normaal is *stupid me*quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Op de uitgangsecho waren in totaal zo'n 40 follikels te zien die zouden kunnen gaan groeien. Het zullen er vast wel weer zo'n 20 worden die kunnen worden aangeprikt met de punctie. En toch blijft zo'n eerste echo spannend.
Waarom kun je hem niet leeg maken dan? Ik probeer een voorstelling te maken maar dat wil niet echt hahahaquote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:29 schreef Hobbesje het volgende:
Dobbey: idd last ig uitleggen he?
Nikki: Ik moet 112,5 eenheid spuiten. En op zich gaat dat goed, ware het niet dat ik de helft over moet houden voor de volgende dag. En als je 0,5 ml opzuigt, kan je de grote naald niet meer leegmaken. En dat deel gooi je dus weg... Heb het gisteren met de oplosvloeistof alleen geprobeerd om dat deel er met luchtbellen uit te krijgen, maar dat is dus echt niet te doen. Dus dan wordt het toch 2 potjes oplossen en een deel weggooien.
Maar die luchtbel moet je er sowieso uithalen... Met mag je niet spuiten en levert je onwijze blauwe en zere plekken op... Als je de spuit eruit haalt dan hou je hem met je ene hand rechtop met de naald naar boven en dan met je andere vingers onder tegen de spuit aan tikken. De luchtbel gaat dan omhoog. Dan nog een keer de spuit naar achteren halen zodat alle vloeistof uit de naald is en dan weer omhoog duwen tot vlak voor de naald. Kun je precies zien hoeveel je hebt en kun je overtollig vloeistof terug spuitenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:44 schreef Hobbesje het volgende:
Dobbey: als ik hem leegzuig heb ik teveel in de spuit en als ik hem leeg wil spuiten het potje in met een luchtbel wil dat niet goed lukken (voornamelijk het aflezen is dan bijna niet te doen). Kan ook dat ik een gedachtenkronkel heb waardoor ik denk dat ht niet kan en ik iets over het hoofd zie hoor. Maar mijn inziens kan het gewoon niet.
Ah zo.... Ik snap hem hahahahaquote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:36 schreef Hobbesje het volgende:
Je begrijpt het wel goed. Maar ik kan de overtollige vloeistof niet volledig terugspuiten... die spuit je dan de naald in en die blijft in de naald
Er zijn nadelen die eigenlijk best logisch zijn zoals langer moeten reizen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:44 schreef Frummeltje86 het volgende:
Gaddle, ik kan me goed voorstellen dat je man zich zo voelt. Fijn om te lezen dat je hem zo steunt en dat jullie er samen voor gaan! Welke nadelen kom je tegen van KID in het buitenland? Ik heb me er nog nooit in verdiept hoor, maar vraag het me wel af.
Wij hebben volgende week donderdag het eerste gesprek in Zwolle en vanaf dan zal het voor traject gaan beginnen... Eindelijk kan ik gaan aftellen.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:08 schreef Chanty het volgende:
Dobbey wat een bijzonder aanbod van die kennisWanneer gaan jullie starten?
Ik hoop dat er snel wat gaat gebeuren voor julliequote:Op maandag 17 juni 2013 08:46 schreef _aurum_ het volgende:
Ik kruip ook onder mijn steen vandaan; wij hebben op 1 juli onze afspraak bij de fertiliteitsarts. Ben benieuwd wat het plan wordt.
Ja, ik vind 15% heel veel inderdaad. Als je nagaat dat het anders 10% is.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:40 schreef snoenk het volgende:
Gaddle: Vind 15% best veel.. Heb je erg veel bezwaren tegen hormonen? Behalve dan dat het natuurlijk veel fijner is als het niet hoeft.
En deze had ik helemaal gemist! Goed nieuws! Hopelijk zijn het er vrijdag nog wat meer.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Echo was goed. Er waren zo'n 5 follikels van 10mm en de rest was kleiner. Kortom, we gaan door met de 150 menopur en dan vrijdag weer een echo.
Jij heel veel succes morgen bij de echo Hobbes!
Ja ik ga van Nijmegen naar het ziekenhuis Umc. Ze hebben alles naar mijn huisarts gestuurd en die kan het weer doorsturen naar het umc. volgens mij kunnen ze alle informatie al lezen via hun intranet ofzo.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:15 schreef _aurum_ het volgende:
Gaddle, als ik het goed snap stap jij over naar een ander zkh? Ik zou je dossier oprvragen zodat je dat iig mee kan nemen.
Ik ga nu ook de molen in en heb gevraagd of ik nog dingen moest voorbereiden (temp/cyclus etc), maar dat hoefde volgens de assistente niet nog een keer.
Als het je rust geeft om die dingen nog een keer na te lopen dan zou ik het doen, maar als je er juist niet rustig van wordt dan zou ik gewoon 21 augustus afwachten.
@snoenk: Sterkte
Hey, Babbel, wat rot. Klote zeg.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Hey allemaal, helaas kom ik me hier toch weer melden... waar ik eerst problemen had met zwanger worden, lijk ik nu een probleem te hebben om zwanger te blijven.. Het afgelopen half jaar ben ik drie keer zwanger geworden, maar kreeg ik drie keer een miskraam.
Zus heeft na 5 miskramen binnen ongeveer 1,5 jaar ook het hele rondje onderzoeken gehad. Er is ook sectie verricht op een paar van de miskramen. Sorry, dit klinkt zo verrot, maar weet ook niet hoe ik het rustiger kan brengen. Uiteindelijk is er niets gevonden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Vandaag heb ik overleg gehad met de gynaecoloog en ik en mijn lief krijgen alletwee een chromosoomonderzoek en bij mij doen ze nog onderzoek naar stollingsziekte.. De uitslag van het eerste duurt een maand, van de stollingsziekte een week.. Waarschijnlijk gaan we vrijdag bloed laten prikken, dus ik ben benieuwd.. Een google-rondje leverde mij op dat het vaker wordt gedaan en dat er maar in een klein percentage van de onderzoeken een oorzaak wordt gevonden. Aan stollingsziekte schijnt makkelijk wat te doen te zijn, chromosoomafwijkingen zijn een ander verhaal.. Vind het spannend! Iemand ervaring hiermee?
Ja, dat hoop ik ook. Wij verwachten niet dat ze gaan zeggen dat alles maar ok is, maar wel dat we een duidelijk beeld gaan krijgen van risico's en alle testen/behandelingen die ik zal moeten ondergaan. Dan kunnen we daarna rustig afwegen wat we doen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:36 schreef Frummeltje86 het volgende:
kahlie, heftige weken dus gehad.Ik hoop dat het preconceptiegesprek verloopt zoals jullie hopen.
Goed dat je het eruit laat zeg, wat moet jij gebaald hebben.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:04 schreef snoenk het volgende:
Pffft.... dacht nog even een leuk weekendje weg te gaan met vrienden voordat ik maandag of dinsdag moest beginnen... loopt allemaal beetje anders...zijn die vrienden binnen 3 maanden zwanger. Wat ik natuurijk hartstikke leuk voor ze vind, maar ook zo super oneerlijk... het was niet de bedoeling dat we het zouden weten, maarper ongeluk achtergekomen. En zou laatste weekendje nog even lekker drinken en alles loslaten voordat we volgende week zouden beginnen maar gisteren ongesteld geworden dus begin morgen al met de hormonen, waardoor ik dus ook niet meer drink. Van een leuk weekendje is het een rotweekend geworden waar ik ongesteld, hormonenspuitend met een zwangere zit...
Sorry voor de enorme egopost. Moest er even uit
wow dat ziet er goed uit. cheersquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:30 schreef Hobbesje het volgende:
We zijn er weer. 9 eicellen gevonden en we zagen net dat er 7 zijn geinjecteerd. Nu afwachten of ze net jes gaan delen (maar dat is wel de verwachting van de gyn).
Bij mij en mijn man is hetzelfde onderzocht na 3 vroege miskramen maar geen afwijkingen gevonden. Inderdaad slechts een klein percentage die deze chromosomen mismatch heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Hey allemaal, helaas kom ik me hier toch weer melden... waar ik eerst problemen had met zwanger worden, lijk ik nu een probleem te hebben om zwanger te blijven.. Het afgelopen half jaar ben ik drie keer zwanger geworden, maar kreeg ik drie keer een miskraam.
Vandaag heb ik overleg gehad met de gynaecoloog en ik en mijn lief krijgen alletwee een chromosoomonderzoek en bij mij doen ze nog onderzoek naar stollingsziekte.. De uitslag van het eerste duurt een maand, van de stollingsziekte een week.. Waarschijnlijk gaan we vrijdag bloed laten prikken, dus ik ben benieuwd.. Een google-rondje leverde mij op dat het vaker wordt gedaan en dat er maar in een klein percentage van de onderzoeken een oorzaak wordt gevonden. Aan stollingsziekte schijnt makkelijk wat te doen te zijn, chromosoomafwijkingen zijn een ander verhaal.. Vind het spannend! Iemand ervaring hiermee?
Jeetje, wat kan de natuur dan eigenlijk raar in elkaar zitten... Heeft ze een ernstige afwijking? Hier kreeg ik na de tweede miskraam ook verschillende bloedonderzoeken en nu blijken er nog meer te zijn... Dat chromosomenonderzoek onderzoekt ook alleen of de plaats van de chromosomen klopt, het is volgens mij geen genetisch onderzoek waarbij ze kijken naar mogelijke afwijkingen..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:42 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hey, Babbel, wat rot. Klote zeg.
[..]
Zus heeft na 5 miskramen binnen ongeveer 1,5 jaar ook het hele rondje onderzoeken gehad. Er is ook sectie verricht op een paar van de miskramen. Sorry, dit klinkt zo verrot, maar weet ook niet hoe ik het rustiger kan brengen. Uiteindelijk is er niets gevonden.
Vanwege ook andere redenen (endometriose) begonnen aan IVF in Belgie. In de 3de poging zwanger van mijn nichtje die nu 6 maanden is. Progesteron langduriger ingebracht en prednison geslikt in begin van de zwangerschap.
Helaas heeft nichtje wel een aangeboren afwijking, dus daarna is nogmaals genetisch onderzoek verricht. Het blijkt toch dat het eerste onderzoek niet zo uitvoerig was. Ook uit vervolg onderzoek is niets gebleken. Gewoon "pech" dus.
Wat ik dus wel frappant vindt is dat 3 vd 5 miskramen in het termijn zitten waarbij de aangeboren afwijking van nichtje ontstaat en dat in de IVF-pogingen er vaak wel 6 of 8 eieren waren met 5-7 bevruchtingen, maar de emmy's het vaak niet overleefden, zodat er per IVF poging uiteindelijk maar 1 terugplaatsing is geweest.
Ik heb op internet ook verhalen gelezen van mensen die al een gezond kindje hadden en daarna drie miskramen kregen, waarbij er dan toch sprake bleek van een afwijking in de chromosomen, dus het zegt niet zo heel veel..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:04 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Bij mij en mijn man is hetzelfde onderzocht na 3 vroege miskramen maar geen afwijkingen gevonden. Inderdaad slechts een klein percentage die deze chromosomen mismatch heeft.
Maar ja, het zal maar net wel het geval zijn. Overigens werd bij ons uitgelegd dat die chromosomenafwijking ook een kwestie van pech is en het niet betekent dat het kansloos is, alleen dat ze nu 3 keer verkeerd gematched zijn en het de volgende keer gewoon goed kan zijn. En PGD zou ook nog een mogelijkheid zijn om de goede matches eruit te filteren, maar dat is wel een stuk ingrijpender.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |