Arja, ik zou voordat ik een definitieve keuze zou maken eerst wat meer details willen weten, zoals hoe het wisselen van de naald gaat. Doe je dat zelf of moet daar medische hulp aan te pas komen? Hoe groot is het kastje en waar komt het precies te zitten? Wat zijn de slagingspercentages van mensen die eerder voor hetzelfde probleem zo'n apparaatje gehad hebben?
Qua vergelijking met hormonen, tja een behandeling met hormonen is ook behoorlijk ingrijpend, je zult ook behoorlijk vaak naar het zh moeten. En je kunt er wel of geen last van hebben. Ik heb geen ervaring met alle hormonen, alleen met hormonen ten behoeve van ivf en ik heb er nooit last van gehad. Aan de andere kant zijn er ook mensen die er echt wel veel last van hebben, waar het hun dagelijkse bezigheden beheerst.
Kortom, ik denk dat je de voors en tegens van beide opties moet bekijken en afwegen en doen wat voor jou/jullie het beste voelt. Je kunt toch eventueel nog switchen mocht de optie je die als eerste keuze hebt gekozen achteraf toch niet blijken te werken voor jou/jullie?
Succes ermee in ieder geval!