Dit komt erg dicht in de buurt van mijn team. Ik heb vooralsnog geen Degenkolb, al zit ik er over te denken die alsnog te nemen, danwel eerste reserve te zetten. EBH en Kristoff wel in de basis, dus 8 sprinters in mijn basis team.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:37 schreef iwz het volgende:
Dit zou mijn keuze zijn:
Cavandish
Greipel
Kittel
Degenkolb
Sagan
Bouhanni
Goss
Froome
Contador
Rodriguez
Porte
T. Martin
Van Garderen
Quintana
Talansky
reserves:
Pinot
EB Hagen
Evans
Kristoff
Valverde
Zeven of acht sprinters is in het verleden het juiste aantal gebleken. Zes lijkt me echt te weinig.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:10 schreef Timez het volgende:
Hoe is deze verhouding? Ik heb nu een ploeg van 8 klimmers, waarvan 5 meedingen naar het klassement. Tony Martin als tijdrijder en 6 sprinters. Ik denk er zelf over om één klimmer te vervangen voor een sprinter. Of zal ik meer sprinters pakken.
Voor de 2 klassementsmannen zou ik Porte en van Garderen pakken. Dubbele punten bij de tijdrit.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:33 schreef TTTT2013 het volgende:
Twijfel dus tussen namen als Valverde, Evans, VandeBroeck, VanGarderen, Pinot, Quintana, Porte, Talansky etc.
idd goed, maar je weet niet hoe hij is hersteld van zijn val in de ronde van Zwitserlandquote:Op zondag 23 juni 2013 19:33 schreef TTTT2013 het volgende:
Als ik zeg Hesjedal, zullen de meesten NEE zeggen, maar is toch ook een goede renner.
Lastig, ik weet niet of Porte ook echt zich het licht uit de ogen gaat rijden in de tijdrit, en betwijfel ook of hij veel de top-tien zal rijden. Dit omdat hij veel zal knechten voor Froome toch, of denken jullie daar anders over?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:38 schreef iwz het volgende:
Voor de 2 klassementsmannen zou ik Porte en van Garderen pakken. Dubbele punten bij de tijdrit.
Dat weet je idd niet, maar het blijft toch weer zo´n renner die het toch kan. in Giro2012 vorm zeker een klant voor podium/top5quote:Op zondag 23 juni 2013 19:38 schreef iwz het volgende:
idd goed, maar je weet niet hoe hij is hersteld van zijn val in de ronde van Zwitserland
Zo ging 't vorig jaar ook met Froome en Wiggins. Vol rijden als backup als Froome er doorheen zakt.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:56 schreef TTTT2013 het volgende:
Lastig, ik weet niet of Porte ook echt zich het licht uit de ogen gaat rijden in de tijdrit, en betwijfel ook of hij veel de top-tien zal rijden. Dit omdat hij veel zal knechten voor Froome toch, of denken jullie daar anders over?
Van Garderen begint officieel iets lager in de pikorde dan Evans. Maar ik denk niet dat Evans nog een goede ronde zal rijden, gezien zijn Giro. Maar ook hier zit dus weer een Risico aan.
Met de Giro2012 moest hij alleen bergop verdegigen omdat hij in de tijdrit beter was dan Rodriguez. In de Tour zijn er meerdere die in zowel klimmen als tijdrijden beter zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:58 schreef TTTT2013 het volgende:
Dat weet je idd niet, maar het blijft toch weer zo´n renner die het toch kan. in Giro2012 vorm zeker een klant voor podium/top5
Klopt wel ja, dat had ik ook al in gedachte, ga ik ook denk ik doen. Evans dan helemaal niet pakken?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef iwz het volgende:
Zo ging 't vorig jaar ook met Froome en Wiggins. Vol rijden als backup als Froome er doorheen zakt.
Zelfde geldt voor van Garderen en Evans. Verwacht dat Evans lager eindigt dan Van Garderen
Dat klopt, maar in topvorm is hij zeker in staat, als dus alles meezit, om top 5 te halen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef iwz het volgende:
Met de Giro2012 moest hij alleen bergop verdegigen omdat hij in de tijdrit beter was dan Rodriguez. In de Tour zijn er meerdere die in zowel klimmen als tijdrijden beter zijn.
Een twijfel. Hij heeft wel een goede sprint heuvel/bergop. Kan daarmee een hoop punten sprokkelen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:15 schreef TTTT2013 het volgende:
Klopt wel ja, dat had ik ook al in gedachte, ga ik ook denk ik doen. Evans dan helemaal niet pakken?
quote:
Ligt aan de puntenverdeling. Alleen etappes of ook voor de klassementen?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:01 schreef tiny23 het volgende:
Ik doe ook mee met een poule en moet 20 renners hebben.
Heb 8 klassementrenners 11 sprinters en 1 tijdrijder.
Is dit een goede verdeling. Ik heb als outsiders voor het klassement Fuglsang en Talansky.
Goede keus?
Ik zou Fuglsang denk ik niet pakken, gebasseerd op het volgendequote:Op zondag 23 juni 2013 21:01 schreef tiny23 het volgende:
Ik heb als outsiders voor het klassement Fuglsang en Talansky.
Laatste weken wel in vorm, won een etappe in de Dauphine en in de route de sud, waar hij meen ik ook het klassement won. Hij is dus denk ik wel goed genoeg in vorm om een etappe te winnen denk ik. Ik zal hem zeker op een van mijn lijstjes pakken.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:24 schreef danos het volgende:
Voeckler is hele jaar al niet best, kan best in een succesvol kopgroepje komen, maar verwacht niet veel van hem verder.
Doe ook mee met sportpools. Heb Valverde als kluns. Mondory is trouwens niet geselecteerdquote:Op zondag 23 juni 2013 22:24 schreef danos het volgende:
Ik zit in de sportpools, 16 renners en 20 punten, maar Froome, Contador, Sagan en Cav zijn alle vier al 5 punten. Dusdan zijn de punten op, dus eentje zal minimaal het veld moeten ruimen.
Voor Froome en Contador, haal je meer punten door klassement. Beiden (zeker Froome) goede puntenpakkers in de tijdritten. Maar Cav en Sagan is sowieso top3 allebei normaal gesproken in een van de 5-6 massaspurts en groene trui.
Ik kies vooral veel tweederangssprinters als, turgot, bouet, mondory, etc. Puntenpakkers voor plek 4-15 in de spurts. Daarnaast wat goedkopere klimgeiten voor etappes en evt. bollen als Quintana, Costa, Gadret En dan nog TJ van Garderen en Pinot voor jongeren. Maar dan ga ik met 3 toppers van 15 punten totaal al nat en moet ik risico nemen met de 'klus'. Die rijdt de ronde wel uit maar haalt weinig tot geen punten (=strafpunten), dus daar moet ik dan een type Evans nemen. Waardoor ik wat meer kleine puntenrenners kan pakken (TJ, Pinot, Quintana, Costa, etc.).
Verwacht ze tussen plaats 8-20quote:Op zondag 23 juni 2013 22:34 schreef TTTT2013 het volgende:
Zijn Cimolai en Coquard volgens jullie goed genoeg voor de sprinterslijst? En ik heb Hivert, Simon (SOJ) en Turgot (EUR) opgeschreven, gaan die mee sprinten? wie van deze 5 kan ik schrappen ?
Hm Valverde vind ik toch wel aardig dit seizoen, verwacht nog wel wat in de bergritjes en Vuelta vorig jaar was die ook sterk toc Cont, Rordri en Froom. In Giro had ik Gesink als perfecte kluns......tot de vrijdag dat die afstapte, anders was ik top3 geeindigd.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:34 schreef iwz het volgende:
[..]
Doe ook mee met sportpools. Heb Valverde als kluns. Mondory is trouwens niet geselecteerd
In de Vuelta rijdt ie idd altijd sterk, in de Tour op een of andere manier minder. Alhoewel hij vorig jaar wel een etappe pakte,. Wel een groot risico, maar de winnaar van de Giro-sportpools had Uran als kluns...quote:Op zondag 23 juni 2013 22:43 schreef danos het volgende:
Hm Valverde vind ik toch wel aardig dit seizoen, verwacht nog wel wat in de bergritjes en Vuelta vorig jaar was die ook sterk.
Froome en Saganquote:Op zondag 23 juni 2013 22:43 schreef danos het volgende:
Heb jij een keuze gemaakt tussen de Froome, Contador, Sagan en Cav?
Ok dan ben ik nieuwsgierig wat je dan hebt gedaan met die ruimere beschikbaarheid van punten? Sprinters als degenkolb, kittel of meer klassementsmannen/klimgeitenquote:Op zondag 23 juni 2013 22:46 schreef iwz het volgende:
[..]
In de Vuelta rijdt ie idd altijd sterk, in de Tour op een of andere manier minder. Alhoewel hij vorig jaar wel een etappe pakte,. Wel een groot risico, maar de winnaar van de Giro-sportpools had Uran als kluns...
[..]
Froome en Sagan
Froomequote:Op zondag 23 juni 2013 23:00 schreef danos het volgende:
Ok dan ben ik nieuwsgierig wat je dan hebt gedaan met die ruimere beschikbaarheid van punten? Sprinters als degenkolb, kittel of meer klassementsmannen/klimgeiten.
Goede sprint bergop. Verwacht 'm ook wel in ontsnappingen, kan goed de bergen over.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:17 schreef TTTT2013 het volgende:
En trouwens, Wat kan een Tony Gallopin volgens jullie?
En in de massasprints? Hij is toch wel de sprinter van Radioshack niet waar?quote:Op zondag 23 juni 2013 23:29 schreef iwz het volgende:
quote:
Op zondag 23 juni 2013 23:17 schreef TTTT2013 het volgende:
En trouwens, Wat kan een Tony Gallopin volgens jullie?
Goede sprint bergop. Verwacht 'm ook wel in ontsnappingen, kan goed de bergen over.
Neequote:
Jaquote:Op zondag 23 juni 2013 23:32 schreef TTTT2013 het volgende:
Hij is toch wel de sprinter van Radioshack niet waar?
Denk dat 'ie in een massasprint niet eens mee gaat doen.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:44 schreef TTTT2013 het volgende:
Dus je verwacht hem niet in de top tien? Je schat hem minder in dan een tweederangs(misschien iets lager) sprinter als Cimulai en Turgot?
quote:Op zondag 23 juni 2013 23:48 schreef iwz het volgende:
[..]
Denk dat 'ie in een massasprint niet eens mee gaat doen. Hij heeft alleen goede uitslagen in sprints bergop en ontsnappingen
Post je met twee accounts ? Of waarom reageer je op mij ? Ik heb het toch overduidelijk tegen degene die het topic opende.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:03 schreef tiny23 het volgende:
Boswachter waar bemoei je je mee dan?
Wij zitten gewoon te discussiëren over met welke renners je de meeste punten
kunt halen. Ik ga heus niet voor het winnen hoor. Vind het alleen al leuk om hier met
mensen over de tour te hebben
Tijdrijder? Ik heb bij Scorito wel Martin, maar dat is omdat hij knecht is van Cavendish. Als je naar de tijdrit gaat kijken is het eigenlijk gewoon Froome, Martin en Van Garderen. Martin zal daar buiten weinig punten pakken.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:01 schreef tiny23 het volgende:
Ik doe ook mee met een poule en moet 20 renners hebben.
Heb 8 klassementrenners 11 sprinters en 1 tijdrijder.
Is dit een goede verdeling. Ik heb als outsiders voor het klassement Fuglsang en Talansky.
Goede keus?
Het is ook niet origineel. Alle vlakke ritten gaan naar Cav en het klassement naar Froome of Contador. Derde en vierde worden Schleck en Van Garderen en vijfde Van den Broeck.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:01 schreef de_boswachter het volgende:
Triest dat je een topic op FOK moet openen om een geheel tourteam samen te stellen ? Wedden dat je niks wint. De namen die hier voorbij komen zijn vrij algemeen. Zolang je niet origineel bent en er geen uitspringende verrassing tussen hebt zitten kun je het schudden.
Succes ermee.!!!!
Here's Johnnyquote:Op maandag 24 juni 2013 10:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is ook niet origineel. Alle vlakke ritten gaan naar Cav en het klassement naar Froome of Contador. Derde en vierde worden Schleck en Van Garderen en vijfde Van den Broeck.
Haha dus er mag verder niemand op je reageren?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Post je met twee accounts ? Of waarom reageer je op mij ? Ik heb het toch overduidelijk tegen degene die het topic opende.
En verder; hier zijn al tig topics over, plus het feit dat je geen euro's gaat neertellen voor een poule omdat meedoen belangrijker is dan winnen. Kom op zeg
Iedereen wil die poule winnen, jij ook. Het team wat wint komt heus niet voort uit een brainstorm op het internet. Als je wielrennen vaak volgt moet het invullen voor jezelf geen probleem zijn. Daar moet je geen hulp van anderen bij nodig hebben. Ook niet willen zelfs.
Post je met twee accounts ofzo?quote:
Helemaal met je eens. Nu weer op de tour richtenquote:Op maandag 24 juni 2013 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha dus er mag verder niemand op je reageren?
Het is altijd ideaal om meningen van anderen te peilen en uiteindelijk je eigen keuzes te maken. Dus houd je grote mond gewoon en verdwijn uit dit topic als het je niet zint.
Succes ermee. Je wint toch nietsquote:Op maandag 24 juni 2013 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha dus er mag verder niemand op je reageren?
Het is altijd ideaal om meningen van anderen te peilen en uiteindelijk je eigen keuzes te maken. Dus houd je grote mond gewoon en verdwijn uit dit topic als het je niet zint.
Dat denk jijquote:Op maandag 24 juni 2013 11:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Succes ermee. Je wint toch niets![]()
![]()
Vaak zat wat gewonnen. Met en zonder Cavendish.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bewijs het tegendeel maar. Met je Cavendish.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kerel, hjer dan degene die het topic daadwerkelijk heeft geopend. Ik volg heel het jaar wielrennen, heb er genoeg verstand van. Vindt het gewoon heerlijk om hier met anderen te discussiëren, iedereen weet wel dat hij cavendish moet pakken, maar voor mensen als Schleck die jij in dit topic nog aanhaald als top 5 zijn de grootste twijfels. Vooraf het lijstje samenstellen is vaak nog het leukste. We weten allemaal wie goed zijn, het is alleen de clue om het ideale lijstje te creëren, de 20 renners die de meeste punten halen dus. Ik hoef hier geen tips als Bram Tankink, die gaat ook niet opeens honderden punten halen. Verder zijn er nog geen echte specifieke topics over hier op dit forum, dus ik zie de nut er wel degelijk van in, en dat zien best wel wat anderen ook. Als je het er niet mee eens bent, reageer dan gewoon niet en bespaar je de tijd. Maak iets moois van het leven, het heeft geen zin om zoveel te klagen.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Post je met twee accounts ? Of waarom reageer je op mij ? Ik heb het toch overduidelijk tegen degene die het topic opende.
En verder; hier zijn al tig topics over, plus het feit dat je geen euro's gaat neertellen voor een poule omdat meedoen belangrijker is dan winnen. Kom op zeg
Iedereen wil die poule winnen, jij ook. Het team wat wint komt heus niet voort uit een brainstorm op het internet. Als je wielrennen vaak volgt moet het invullen voor jezelf geen probleem zijn. Daar moet je geen hulp van anderen bij nodig hebben. Ook niet willen zelfs.
Ik zou zeker Pinot en VandeBroeck pakken, dat zijn de onbetwiste kopmannen van hun ploeg. Ook Valverde is officieel kopman, maar ik ben benieuwd naar Quintana. Van Evans verwacht ik niet veel meer (zoals ook eerder in dit topic werd aangehaald), ook omdat hij al een zware giro achter de rug heeft. Talansky heeft ook nog Hesjedal en Martin in zijn ploeg. Pinot zal nog eens extra rijden omdat hij ook mee gaat strijden om de witte trui.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:21 schreef tiny23 het volgende:
Zit eigelijk te twijfelen want de top 20 renners op het eind van het klassement krijg je dubbele
punten voor. Pinot/Valverde/Evans/TalanskySchleck/van den broeck/Rolland..
lastige keuze
Ben ik de enige bij wie de alarmbellen afgaan dat dit wel eens een account kan zijn die zoveel mogelijk deelnemers moet binnen hengelenquote:Op maandag 24 juni 2013 13:57 schreef TTTT2013 het volgende:
Succes, want ik denk dat ook jij wel gaat deelnemen aan een spel.
Ciao
Kijkquote:Op maandag 24 juni 2013 14:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben ik de enige bij wie de alarmbellen afgaan dat dit wel eens een account kan zijn die zoveel mogelijk deelnemers moet binnen hengelen
Stagiair bij DDL zeker ?
Ik ben geen stagair bij DDL, ik ben slechts een deelnemer zoals dat ook al op pagina 1 staat.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:13 schreef de_boswachter het volgende:
Ben ik de enige bij wie de alarmbellen afgaan dat dit wel eens een account kan zijn die zoveel mogelijk deelnemers moet binnen hengelen
Stagiair bij DDL zeker ?
Ziet er goed uit, ook nog reserves die er later in kunnen komen? anders zou ik toch maar eens overwegen wat meer klassementrenners te nemen aangezien de top20 dubbele punten krijgt..quote:Op maandag 24 juni 2013 14:11 schreef tiny23 het volgende:
Froome
Contador
Rodriquez Olivert
T van Garderen
Quintana
Porte
Valverde
Pinot
Tony Martin
Sagan
Cavendish
Greipel
Kittel
Degenkolb
Hagen
Bouhanni
Farrar
Goss
Kristoff
Gavazzi
We krijgen punten per etappe. Tevens krijg je op het eind dubbele punten voor de renners 1/20 in het klassement. Beetje goede verdeling zo?
Ik vind het heerlijk om over welk lijstje of welke wielrenner dan ook de ouwehoeren en te peilen hoe hoog iedereen ze heeft staan. Ik ben dan ook blij dat dit forum is geopend en ik hoop dat er meer mensen hun mening geven, wat weer meer waarde geeft aan het forum.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:41 schreef TTTT2013 het volgende:
[..]
Ik ben geen stagair bij DDL, ik ben slechts een deelnemer zoals dat ook al op pagina 1 staat.
Ik wilde je slechts succes wensen voor het geval dat jij ook meet een dergelijk spel zou deelnemen
Welke sprinter zal ik er uithalen. Hoorde dat Farrar niet meedoet dit jaar?quote:Op maandag 24 juni 2013 18:46 schreef TTTT2013 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, ook nog reserves die er later in kunnen komen? anders zou ik toch maar eens overwegen wat meer klassementrenners te nemen aangezien de top20 dubbele punten krijgt..
Dan zou ik Jurgen v/d Broeck kiezen, en Farrar er uit halenquote:Op maandag 24 juni 2013 19:01 schreef tiny23 het volgende:
Welke sprinter zal ik er uithalen. Hoorde dat Farrar niet meedoet dit jaar?
Zal ik een gok wagen op Jurgen v/d Broeck of toch een gok wagen met Schleck?
Jaah ik hoorde het ook.. Jammer van Coquard want ik had hem misschien nogquote:Op maandag 24 juni 2013 19:10 schreef TTTT2013 het volgende:
Ik zie net dat Coquard en Turgot helemaal niet meegaan, dat is toch wel een verrassing..
Is dit ook de ritvolgorde? Zo ja dan staat Rojas veel te hoog. Is niet meer de Rojas van vroeger.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:19 schreef Walliewal9 het volgende:
1. Kittel
2. Degenkolb
3. Rojas Gil
4. Bouhanni
5. Goss
6. Hagen
7. Kristoff
8. Gavezzi
9. S.Dumoulin
10. Bennati
11.Roelandts
12. B. van poppel
13. Lancaster
14. gilbert
15. Arashiro
-----------------------
16. Veelers
17. Chavanel
18. Steegmans
19 Tossato
20.Gallopin
Nee niet een bepaalde volgorde, en ja Rojas is niet meer wat die was. Toch gaat die wel meedoen in de sprint verwacht ik persoonlijk. Top 15 zal die nog wel rijden denk ik. 'T kan ook dat die zich meer op ontsnappingen gaat richten.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:01 schreef iwz het volgende:
[..]
Is dit ook de ritvolgorde? Zo ja dan staat Rojas veel te hoog. Is niet meer de Rojas van vroeger.
Goeie en bruikbare tips, dankje wel. Ik ga de statestieken van Wielerland nog maar is raadplegenquote:Op maandag 24 juni 2013 19:58 schreef TTTT2013 het volgende:
Ik zou eerder Cimolai, Impey, Ruben Perez spelen in plaats van Steegmans, Chavanel, Roelandts etc.
Ik denk ook niet dat Lancaster veel punten gaat halen, eerder Goss en Impey van die ploeg.
Mooi om elkaar zo te helpen, toch? Het zijn slechts tips die ik je geef het lijken me eerder kanshebbers op zo'n top 15 plekken dan echte knechtenquote:Op maandag 24 juni 2013 23:04 schreef Walliewal9 het volgende:
Goeie en bruikbare tips, dankje wel. Ik ga de statestieken van Wielerland nog maar is raadplegen
Ik snap het ook wel, maar toch. De treintjes van cav deden het in het verleden ook goed. Renners zoals eisel en renshaw die afzakte die voor het treintje reden van Cav reden bij tijd en wijle gewoon top 10, soms kan DAT je net het het verschil geven en onderscheiden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:02 schreef TTTT2013 het volgende:
[..]
Mooi om elkaar zo te helpen, toch? Het zijn slechts tips die ik je geef het lijken me eerder kanshebbers op zo'n top 15 plekken dan echte knechten
Als hij dan hetzelfde mentaliteit heeft als Gesink moet je hem dan zeker niet nemenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:58 schreef Mr_Scofield het volgende:
Ja maar had ergens gelezen dat Rolland gezondheidsklachten had
Vloecker??quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:18 schreef Mr_Scofield het volgende:
Haha Gesink kies ik zowieso niet haha.
Dit is mijn team tot nu toe op Scorito:
Froome
Contador
Van Garderen
Pinot
Mollema
Quintana
Porte
Moreno
Talansky
Cavendish
Degenkolb
Kristoff
Sagan
Greipel
Bouhanni
Ik twijvel nog tussen Valverde of Rolland als 16e man
Heb Rodriquez en Kittel niet meegenomen, denk niet dat de etappes voor hun zijn gemaakt.
Heb nog 2 miljoen over voor een aanvaller of iets..
Nog op/aanmerkingen mensen?
Wil je perse 16?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:18 schreef Mr_Scofield het volgende:
Dit is mijn team tot nu toe op Scorito:
Froome
Contador
Van Garderen
Pinot
Mollema
Quintana
Porte
Moreno
Talansky
Cavendish
Degenkolb
Kristoff
Sagan
Greipel
Bouhanni
Ik twijvel nog tussen Valverde of Rolland als 16e man
Heb Rodriquez en Kittel niet meegenomen, denk niet dat de etappes voor hun zijn gemaakt.
Heb nog 2 miljoen over voor een aanvaller of iets..
Nog op/aanmerkingen mensen?
Kwiatkowski: witte trui 1e week en misschien langer. Goede tijdrit. Denk dat Moser meer in dienst van Sagan moet rijdenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:45 schreef wielgek het volgende:
Moreno Moser of Michał Kwiatkowski?
En waarom?
Ik deel deze meningquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:54 schreef iwz het volgende:
Kwiatkowski: witte trui 1e week en misschien langer. Goede tijdrit. Denk dat Moser meer in dienst van Sagan moet rijden
Ik denk wel dat Rodriguez minstens een etappe gaat winnen. mocht hij zijn tijdrit(+TTT en evt. 2e tijdrit) verprutsen, krijgt hij nog meer ruimte. Ik zou het zeker overwegen !quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:05 schreef JimKro het volgende:
Iemand nog suggesties of toevoegingen? Ik twijfel zelf vooral over Rodriquez. Ik kan hem misschien nog toevoegen ipv Valverde maar dat kost wel 1000 euro extra. Dus dan moet ik een aantal andere renners weghalen. Denken jullie dat Rodriquez echt een must gaat worden voor je team?
Greipel vergeten? Of heb ik iets over het hoofd gelezen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Mijn team tot nu toe:
Froome
Contador
Van Garderen
Rodríguez
Pinot
Mollema
D. Moreno
Peraud
Quintana
Cavendish
Sagan
Degenkolb
Goss
Kristoff
Boeckmans
Bonnet
Bouhanni
Gallopin
Kwiatkowski
Moser
Iemand nog suggesties? Ik twijfel nog over Moser en Boeckmans.
Ik had al redelijk dure renners zoals Cavendish, Sagan en Degenkolb. Ik kan nog even kijken of ik ruimte kan maken voor Greipel door bijvoorbeeld Rojas en nog een renner op te offeren. Ik had nog een miljoen liggen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:38 schreef TTTT2013 het volgende:
Greipel vergeten? Of heb ik iets over het hoofd gelezen?
Rein Taaramae heb ik geen vertrouwen meer in. Niemiec heeft een te zware gito gereden. Zelfde probleem als Evans, te diep gegaan...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:08 schreef PBDuke het volgende:
Moet er nog rekening gehouden worden met Rein Taramaee?
En Niemiec van Lampre? Sterk in de Giro..
Speel jij ze beiden wel dan? Erg veel risico lijkt me?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:08 schreef PBDuke het volgende:
Moet er nog rekening gehouden worden met Rein Taramaee?
En Niemiec van Lampre? Sterk in de Giro..
Kun je me ff een PM sturen? Ik heb een vraagje. Ik kan nog geen PM sturen omdat ik nog geen 7 dagen lid ben.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:04 schreef Walliewal9 het volgende:
Goeie en bruikbare tips, dankje wel. Ik ga de statestieken van Wielerland nog maar is raadplegen
Leuk zal het altijd blijven, Een dagprijs zit er theoretisch altijd in.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:31 schreef -Sisyphus- het volgende:
Ik heb mijn 6 teams voor de TTTT ingestuurd. Ik ben derhalve klaar voor de jaarlijkse teleurstelling zodra blijkt dat net die ene sprinter beter is dan gedacht. Of dat een doorgaans matige klassementsman ineens wel de juiste vorm te pakken heeft.
Ik heb dit jaar dezelfde 8 sprinters in elk team opgenomen, dus het zou wel eens snel klaar kunnen zijn. Mochten dat echter onverhoopt wel de juiste namen blijken dan wordt het leuk.
Same here.. Daarom wil ik het risico niet nemen en heb hem niet in mijn selectie gedaanquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:55 schreef Mr.West het volgende:
Bah zit steeds te twijfelen over Rolland. In de Dauphine was hij niet fit blijkbaar, maar het is een beetje een raar verhaal...
Normaal zou ik meteen Garmin-Sharp roepen, maar ik ken hun selectie niet. Omega-Pharma Quickstep heeft ook best een aardige ploeg die voor de overwinning kan meespelen in een ploegentijdrit.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:19 schreef tomtomaat het volgende:
Ik heb voor mijn poule ook de winnaar van de ploegentijdrit nodig. Wie zijn de kanshebbers?
Sky en....?
Ja wat moeten we hier mee, ik was blij met cimulai. Die heeft niet iedereen in mijn spel, maar nu twijfel ik. Die gekke lampre's proberen t altijd. Ferrari of cimulai zeg t maar....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:34 schreef TTTT2013 het volgende:
Opvallend:
"De ploeg rekent op Roberto Ferrari in de massasprints"
[BRON: http://wielerflits.nl/nie(...)-lampre-merida.html]
Ik denk dat ik voor Omega-Pharma Quickstep ga...quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Normaal zou ik meteen Garmin-Sharp roepen, maar ik ken hun selectie niet. Omega-Pharma Quickstep heeft ook best een aardige ploeg die voor de overwinning kan meespelen in een ploegentijdrit.
Garmin heeft een indrukwekkende selectie hoor voor de ploegentijdrit. Zabriskie in het verleden befaamd tijdrijder. Daarnaast zijn van de velde, hesjedal, talansky, D. martin ook niet mis. Allemaal mannen die tegen de klok kunnen rijden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:04 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor Omega-Pharma Quickstep ga...
Nee klopt. Was een foutje van mij, D. martin kan beter berg op, toch blijf ik het een slechte ploeg vinden. Van de 9, moeten er 7 over de streep? Of 6?quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:28 schreef iwz het volgende:
D. Martin is echt geen tijdrijder. Hij is juist de zwakste schakel
Wil ik je zeker bij helpen. Ik zal morgen even hier neerzetten wat ik in dat geval precies zou spelen en waarom. Kun je me even PM'en, ik wil je nog iets anders vragen. Ik heb nog niet het recht tot pm ivm nog geen 7 dagen lid.quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:23 schreef Walliewal9 het volgende:
Iwz en TTTT2013,
Ik zie dat jullie er veel mee bezig en zijn en er veel vanaf weten. Zou ik misschien van jullie kennis gebruik mogen maken?
Zo ja,
als jullie 15 spelers mochten opstellen, bij een spel waarbij je enkel elke dag punten krijgt voor de top 15 en die punten opgeteld worden. De normale tijdrit een keer dubbel telt, sprintettape dubbel en koningennenrit dubbel. Greipel, Cav, Sagan, Froome en Contador mochten jullie niet kiezen, welke 15 en en eventueel 5 reserves zouden jullie kiezen?
Er zijn hier geen kosten vooor renners zoals bij scorito met 48 miljoen budget.
Neem aan dat je 't over de TTTT hebt? Was bedoelt voor Walliewal9, weet niet aan welk spel hij meedoet en wat de regels zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
reserves komen erin als een van je renners uitvalt.
Sorry TTTT2013, ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje. Ben ook nog geen 7 dagen lid;)quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:32 schreef TTTT2013 het volgende:
[..]
Wil ik je zeker bij helpen. Ik zal morgen even hier neerzetten wat ik in dat geval precies zou spelen en waarom. Kun je me even PM'en, ik wil je nog iets anders vragen. Ik heb nog niet het recht tot pm ivm nog geen 7 dagen lid.
Ja,quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:16 schreef iwz het volgende:
ff 2 vraagjes
De reserves: vervallen die na de start van de Tour of komen ze er in na een uitvaller?
Wat is de puntentelling van 1 t/m 15? Ff kijken of t waard is om pure tijdrijders op te stellen ivm dubbele punten.
Hier valt weinig aan te verbeteren denk ikquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:55 schreef Protax het volgende:
Iwz heeft mij in een DM nog wat tips gegeven, denk dat mijn team er zo uit gaat zien:
Froome
Contador
Rodriguez
Pinot
Van Garderen
Cavendish
Greipel
Goss
Sagan
Bouhanni
Reserves:
Quintana
Talansky
Porte
Mollema
Valverde
Discussies/Tips zijn welkom
Dan ga ik mijn eerste poule hiermee invullen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:58 schreef JimKro het volgende:
[..]
Hier valt weinig aan te verbeteren denk ik
Zo'n lijstje had ik inderdaad ook in m'n hoofd. Alleen schat ik v/d Broek hoger in als Mollema. Scorito gaf hem ook al als 3-ster algemeenrijder. Mijn lijstje zal er zo ongeveer wel uitzien. Misschien dat ik rolland vervang door porte of pinot. Bedankt IWZ.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:54 schreef iwz het volgende:
Van Garderen
Pinot
Quintana
Mollema
Talansky
Porte
Rodriguez
Kittel
Degenkolb
Bouhanni
Goss
Kristoff
Hagen
Gallopin
T. Martin
Reserves:
Valverde
Van den Broeck
Rolland
Moreno
Navarro
Ik weet het ook niet met tony Martin, hij heeft me in het verleden echt veel punten opgebracht. Bergop kon hij toen ook met de beste mee, dat is nu wel minder geloof ik.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:16 schreef TTTT2013 het volgende:
Laten we voorop stellen dat iedereen die vrij renners mag nemen in ieder geval Froome Contador Cavendish Sagan Greipel moet hebben. Ik speel ook Rodriguez op mijn lijsten. Ik ben me zwaar aan het bedenken, of ik het risico neem om Tony Martin op de plek van 1e/2e reserve te nemen en nog een extra sprinter neem. De eerste tijdirt is pas midden in de tweede week (woensdag) risico verstandig denken jullie?
Voeckler doet het altijd goed in de Tour. En Ik zou porte kiezenquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:48 schreef Walliewal9 het volgende:
Ik blijf echt moeite hebben met sommige keuzes.
Wat moetje van deze afwegingen nou zeggen:
Valverde(Kopman) OF porte(kan ook tijdrijden toch?)....?
Goss(niet in vorm) OF Gavezzi?
Mollema of Voeckler?
Moeten we überhaupt rekeninghouden met A. Schleck? Ik rekende er zelf op van niet. Wat denken jullie daarnaast van S. Chavanel? Ik pieker erover om hem als joker te gebruiken. Veel vraagtekens, weinig antwoorden. Het speculeren blijft leuk.
Rolland gaat denk ik echt verrassen trouwens.
Rolland die enkele weken terug nog kampte met cortisol tekort?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:48 schreef Walliewal9 het volgende:
Rolland gaat denk ik echt verrassen trouwens.
Bij de massasprints zal je Gallopin niet zien. Alleen bij aankomsten heuvelop en ontsnappingen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:32 schreef Mr_Scofield het volgende:
of denken jullie dat Gallopin buiten de sprint etappes nog punten zal behalen?
Wil je kans maken op iets, zal je toch zeker 8 sprinters in je begin team moeten hebben. Bouhanni? Kristoff?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:02 schreef Sjoerd102 het volgende:
Moet ik van 1e 15 wellicht nog een sprinter toevoegen (Rojas bv)?
En ter vervanging van wie
Ik zou nog een extra sprinter erbij nemen, en dan Martin eruit halen..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:34 schreef Privada het volgende:
Ik moet twaalf renners selecteren... iedereen mag gekozen worden.
Uiteindelijk kom ik tot het volgende lijstje.... iemand nog tips?
•Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step)
•Alberto Contador (Team Saxo-tinkoff)
•Christopher Froome (Sky Procycling)
•André Greipel (Lotto-Belisol)
•Tony Martin (Omega Pharma-Quick Step)
•Richie Porte (Sky Procycling)
•Nairo Alexander Quintana (Movistar Team)
•Joaquim Rodriguez (Katusha Team)
•Peter Sagan (Cannondale)
•Alejandro Valverde (Movistar Team)
•Jurgen Van Den Broeck (Lotto-Belisol)
•Tejay Van Garderen (BMC Racing Team)
Boasson Hagen Kittel en Portequote:Op donderdag 27 juni 2013 22:05 schreef Montagui het volgende:
Mijn dillemma:
Boasson Hagen én Voeckler
of
Kittel, Degenkolb én Porte
Van Garderen zowieso, de andere 2 zijn lastig.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:23 schreef marcodej het volgende:
Mijn Tourploeg nu:
Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step)
Alberto Contador (Team Saxo-tinkoff)
Cadel Evans (BMC Racing Team)
Christopher Froome (Sky Procycling)
André Greipel (Lotto-Belisol)
Marcel Kittel (Team Argos-Shimano)
Tony Martin (Omega Pharma-Quick Step)
Richie Porte (Sky Procycling)
Nairo Alexander Quintana (Movistar Team)
Joaquim Rodriguez (Katusha Team)
Peter Sagan (Cannondale)
Thomas Voeckler (Team Europcar)
Wat dilemma's:
Kittel of Degenkolb?
Van Garderen of Evans?
Quintana of Pinot?
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:34 schreef Privada het volgende:
Ik moet twaalf renners selecteren... iedereen mag gekozen worden.
Uiteindelijk kom ik tot het volgende lijstje.... iemand nog tips?
Peter Sagan (Cannondale)
Alejandro Valverde (Movistar Team)
Jurgen Van Den Broeck (Lotto-Belisol)
Tejay Van Garderen (BMC Racing Team)
Evt. Kittel voor Martin? Alle etappes (muv ploegentijdrit) geven gelijk aantal punten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Mr_Scofield het volgende:
[quote]
Ik zou nog een extra sprinter erbij nemen, en dan Martin eruit halen..
Als je nog geen Hagen hebt zou ik Degenkolb nemen. Voor de rest Van Garderen en Quintanaquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:23 schreef marcodej het volgende:
Mijn Tourploeg nu:
Peter Sagan (Cannondale)
Wat dilemma's:
Kittel of Degenkolb?
Van Garderen of Evans?
Quintana of Pinot?
Ik zou persoonlijk voor Kittel, Van Garderen en Quintana gaan.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:23 schreef marcodej het volgende:
Mijn Tourploeg nu:
Peter Sagan (Cannondale)
Wat dilemma's:
Kittel of Degenkolb?
Van Garderen of Evans?
Quintana of Pinot?
4 sprinters +6 klassementsrenners?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:05 schreef jasper90 het volgende:
onze poule moet je 10 renners + 5 reserverenners
iedere dag punten
1:20
2:18
3:16
4:14
5:12
6:10
7:8
8:6
9:4
10:2
top 5 algemeen klassement
1:25punten
2:20 punten
3:15 punten
4:10 punten
5:5 punten
ideale lijstje?
Nee, dat klopt. Ik heb hem wel voor de zekerheid op een lijstje gepakt. Misschien dat hij in de eerste week op lastige aankomsten (geenbergen) nog wat puntjes kan pakken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:20 schreef Simpleton het volgende:
TTTT2013, jij schat Evans niet zo hoog in dit jaar?
Niet zo'n hoge pet op van Talansky?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 04:42 schreef TTTT2013 het volgende:
1) Christopher Froome
2) Alberto Contador
3) Mark Cavendish
4) Peter Sagan
5) André Greipel
6) Joaquim Rodriguez
7) Ritchie Porte
8) TeJay Van Garderen
9) Nacer Bouhanni
10) Matthew Goss
11) John Degenkolb
12) Marcel Kittel
13) Edvald Boasson Hagen
14) Alexander Kristoff
15) Nairo Quintana
16) Tony Martin
17) Jurgen vd Broeck
18) Alejandro Valverde
19) Andy Schleck
20) Igor Anton
1) Christopher Froome
2) Alberto Contador
3) Mark Cavendish
4) Peter Sagan
5) André Greipel
6) Marcel Kittel
7) Nacer Bouhanni
8) Boasson Hagen
9) Alexander Kristoff
10) Francesco Gavazzi
11) Joaquim Rodriguez
12) Andy Schleck
13) Alejandro Valverde
14) Tony Martin
15) Thomas Voeckler
16) TeJay VanGarderen
17) Jurgen vd Broeck
18) Nairo Quintana
19) Cadel Evans
20) Mikel Nieve
1) Christopher Froome
2) Alberto Contador
3) Mark Cavendish
4) Peter Sagan
5) André Greipel
6) Marcel Kittel
7) Matthew Goss
8) Jose Joaquim Rojas
9) Edvald Boasson Hagen
10) Nacer Bouhanni
11) Richie Porte
12) Michal Kwiatkowski
13) Tony Martin
14) Joaquim Rodriguez
15) Cadel Evans
16) TeJay vanGarderen
17) Jurgen vd Broeck
18) Nairo Quintana
19) Ryder Hesjedal
20) Thibaut Pinot
1) Christopher Froome
2) Alberto Contador
3) Mark Cavendish
4) Peter Sagan
5) André Greipel
6) Marcel Kittel
7) John Degenkolb
8) Nacer Bouhanni
9) Edvald Boasson Hagen
10) Alexander Kristoff
11) Sylvain Chavanel
12) Alejandro Valverde
13) Richie Porte
14) Joaquim Rodriguez
15) TeJay VanGarderen
16) Tony Martin
17) Thomas De Gendt
18) Jurgen vd Broeck
19) Andrew Talansky
20) Pierre Rolland
Ik teer hier op, morgen even kijken of ik niks vergeten ben en kijken of alles in de juiste samenstelling staat. Wat vinden jullie hiervan? Zijn er opvallende dingen die ontbreken?
LET OP: HEB LIJSTEN NOG NIET INGEVOERD, KAN NOG WIJZIGEN. NOG NIET DEFINITIEF DUS !!
Nee, ik moet keuzes maken..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:21 schreef Walliewal9 het volgende:
[..]
Niet zo'n hoge pet op van Talansky?
Nu heb ik het volgende team samengesteld:quote:20 renners, je kan 5 reserves opgeven maar heeft weinig nut omdat ze niet meegaan in je team zo gauw de Tour start, alleen bij een afmelding voor de Tour begint komt de eerste op de lijst aan bod.
Puntentelling per dag:
30 - 26 - 22 - 19 - 17 - 15 - 14 - 13 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1
Er is tevens een bonus van tien punten voor de geletruidrager na iedere etappe. Voor het bepalen van de stand hanteren we de uitslag zoals door de organisatie van de Tour de France direct na de etappe wordt gepubliceerd. De standen worden dus niet met terugwerkende kracht aangepast. In tegenstelling tot voorgaande jaren krijgt u dit jaar geen strafpunten meer wanneer één van uw renners uitvalt.
Ook met het eindklassement van de Tour zijn punten te verdienen; tweemaal het aantal dat voor een etappe geldt. De bonus voor de geletruidrager geldt dan niet meer.
U moet tevens voorspellen welke renner de gele (winnaar algemeen klassement), de groene (sprintklassement) en de bolletjestrui (bergklassement) wint. Elke juist voorspelde winnaar levert 50 punten op.
Hagen is echt altijd garantie voor punten in de Tour. Goede tijdrit, kan redelijk sprinten als het steil is en wel goed voor dagsucces.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:36 schreef wielgek het volgende:
Als je moet kiezen tussen Kittel, Degenkolb of Boasson Hagen, wie zouden jullie nemen en waarom?
Ik heb nu Degenkolb, omdat die wel vaker sprints heeft gewonnen in grote ronde's. Kittel is maar afwachten. Probleem is ook dat ze in hetzelfde team zitten, dus soms in de sprint voor een ander moeten rijden en dus weinig kans hebben. Daarom dacht ik nog aan Boasson Hagen. Maar gaat die een beetje kans maken op een top 10 positie in de sprints?
Ik ga ook voor Degenkolb omdat hij potten kan breken in de moeilijke sprints. Van Boasson Hagen is het nog maar de vraag wat hij precies mag doen van Sky, anders had ik hem zeker overwogen om te kiezen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:36 schreef wielgek het volgende:
Als je moet kiezen tussen Kittel, Degenkolb of Boasson Hagen, wie zouden jullie nemen en waarom?
Ik heb nu Degenkolb, omdat die wel vaker sprints heeft gewonnen in grote ronde's. Kittel is maar afwachten. Probleem is ook dat ze in hetzelfde team zitten, dus soms in de sprint voor een ander moeten rijden en dus weinig kans hebben. Daarom dacht ik nog aan Boasson Hagen. Maar gaat die een beetje kans maken op een top 10 positie in de sprints?
Degenkolb. Boasen hagen gaat trouwens te veel moeten werken voor Sky.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:36 schreef wielgek het volgende:
Nice. Ben eens benieuwd waar je eindigt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:43 schreef TTTT2013 het volgende:
[..]
Op het moment dat je dat schreef, stond ik 6e in algemeen klassement van de ruim 10.000
Vanaf Vrijdag 4 juli 15:00u is er een officiële rennerslijst actief op de site. Dit zal dus nog aangepast worden. Je kunt je aanmelden tot en met Zaterdag 5 juli 12:00u.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 07:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Lijst op de site van de Limburger klopt alleen nog niet echt.
onder Trek staan de renners van Vacansoleil (terwijl die ploeg niet meer bestaat)
Of staan er bij ploegen namen van renners die niet mee doen.
Feillu gaat sowieso beter rijden dan Veelers in de sprints. Ik vraag me ook af of Haussler zich echt in massaaprints gaat mengen, maar dat geldt voor meer namen. Blijft toch een gokje af en toe.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nog helemaal niet aan gedacht eigenlijk![]()
Ipv Haussler en die als 1e reserve?
Clement is een belabberde sprinter. Cocquard?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:18 schreef TheArt het volgende:
Ik mis toch 1 belangrijke naam in dat lijstje. Begint met een C.
Clementquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:22 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Clement is een belabberde sprinter. Cocquard?
Renshaw was altijd de vaste lead-out van Cav...en dat was een succesvol concept. Maar geen idee of dat nu anders is met Petacchi erbij.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Coquard had ik nog nooit van gehoord![]()
Wie is eigenlijk sprint aantrekker voor Cavendish.
Petacchi of Renshaw?
Prima lijstje lijkt me. Hoe lager je komt, hoe meer het echter "gokjes" zijn, in mijn ogen. Maar gokjes moet je altijd nemen, niets mis mee. Tony Martin en/of Fabian Cancellara zijn misschien wat meer "zekerheidjes", met het oog op de tijdrit (en een kasseienrit).quote:Op woensdag 2 juli 2014 07:48 schreef j00st85 het volgende:
Gisteravond even bezig geweest met het lijstje.
Dit staat tot nu toe op papier.
Wat vinden jullie?
Froome
Contador
Nibali
Sagan
Cavendish
Kittel
Greipel
Kristoff
Demare
Rui Costa
Valverde
Westra
Kwiatkowski
Andrew Talansky
Tom Dumoulin
Mollema
Acevedo
Rodriguez
Danny van Poppel
Alessandro De Marchi
Wat is dit voor pool dan?quote:Op woensdag 2 juli 2014 07:48 schreef j00st85 het volgende:
Wat vinden jullie?
Froome
Contador
Nibali
Sagan
Cavendish
Kittel
Greipel
Kristoff
Demare
Rui Costa
Valverde
Westra
Kwiatkowski
Andrew Talansky
Tom Dumoulin
Mollema
Acevedo
Rodriguez
Danny van Poppel
Alessandro De Marchi
Ik denk geen Scorito. Als ik die namen daar zou proberen in te vullen, dan kom je waarschijnlijk geld tekort.quote:
Mag je gewoon iedereen kiezen? Want dan slaat de lijst nergens op. Waarom de Marchi en Westra? Dumoulin zal ook niet heel veel gaan scoren buiten de tijdrit en Acevedo is ook onzeker. Evenals Van Poppel, maar die zal misschien nog wel wat top 10 plaatsen binnen kunnen slepen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 07:48 schreef j00st85 het volgende:
Wat vinden jullie?
Froome
Contador
Nibali
Sagan
Cavendish
Kittel
Greipel
Kristoff
Demare
Rui Costa
Valverde
Westra
Kwiatkowski
Andrew Talansky
Tom Dumoulin
Mollema
Acevedo
Rodriguez
Danny van Poppel
Alessandro De Marchi
Rolland of Rodriguez zou je kunnen vervangen. Rolland heeft een zware Giro in de benen en het is maar de vraag of hij in de Tour wat zal kunnen maken. Rodriguez gaat niet voor het AK, maar wil graag een rit winnen, maar hij zal hierin niet de enige zijn. Geen succes gegarandeerd. Ik zou daarom eerder kiezen voor Bardet (steekt in een prima vorm, 5e in de Dauphiné), Démare (gaat vaak genoeg kort eindigen in de sprintetappes)quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:31 schreef Lelevz het volgende:
Mannen/Vrouwen,
Ook ik moet 15 namen opschrijven voor mijn tourpool, heb meestal 8 klassementsrenners, 2 aanvallers en 5 sprinters en heb het volgende lijstje:
Froome
Contador
Nibali
Valverde
Talansky
Rui Costa
Vd Broeck
Mollema
Rolland
Rodriguez
Sagan
Kittel
Kristoff
Greipel
Cav
Nu heb ik de volgende twijfelgevallen:
Kwiatkowski
Kreuziger
v Garderen
Bardet
Pinot
Demaré
Zouden jullie 1 van mijn eerste 15 namen veranderen door 1 vd twijfelgevallen?
Of zie ik uberhaupt iemand over het hoofd?
Thanks
Limburgs Dagblad! Zie www.tiptourtoptien.nlquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:37 schreef Boezeidekoe het volgende:
Nog geen tourlijstjes, maar ben op zoek naar tourspellen met geen of een kleine inleg(max. 10 euro) waarin minstens 15 renners moeten worden geselecteerd. Het liefst zonder punten voor de witte trui(ik heb geen zin om ook nog eens de leeftijd van renners in de gaten te houden) en strafpunten voor uitvallers.
Ik heb al een team bij Scorito, Verzijl tourspel en Zweeler. Maar ben nog op zoek naar 2 of 3 soortgelijke spellen.
Iemand tips?
Ja je mag iedereen kiezen, doe niet mee bij Scorito maar bij de poule van de lokale krant.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:33 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Mag je gewoon iedereen kiezen? Want dan slaat de lijst nergens op. Waarom de Marchi en Westra? Dumoulin zal ook niet heel veel gaan scoren buiten de tijdrit en Acevedo is ook onzeker. Evenals Van Poppel, maar die zal misschien nog wel wat top 10 plaatsen binnen kunnen slepen.
Kanshebbers voor de bolletjestrui...daar zou ik mijn lijst niet op afstemmen, want er zijn misschien wel 30 kanshebbers voor die trui. Waar er maar max 5 echte kandidaten zijn voor het geel en groen, liggen de mogelijkheden bij de bolletjestrui echt helemaal open.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:25 schreef j00st85 het volgende:
[..]
Ja je mag iedereen kiezen, doe niet mee bij Scorito maar bij de poule van de lokale krant.
Waarom De Marchi ? Winnaar bolletjes trui Dauphiné.
Westra outsider bolletjes trui
Lijst was ook onder voorbehoud, wou even jullie mening hier weten
Gavazzi start niet meer toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 06:44 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Kleine toevoeging: als ik sommige namen als sprinter op het lijstje zie staan (zoals Oss), dan hoort Gavazzi er ook zeker op.
Verrek, je hebt gelijk. Wel in de voorselectie van Astana, maar vervolgens geschrapt.quote:
Maarja . Zo zijn er ook wel 10 anderen die je dan kunt selecteren en ook veel meer talent hebben. Als je echt wilt winnen moet je ongeveer 13 zekerheden hebben en twee man die het doen in ontsnappingen of in bergklassement. Nu heeft hij wat te veel onzekerheden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:32 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Kanshebbers voor de bolletjestrui...daar zou ik mijn lijst niet op afstemmen, want er zijn misschien wel 30 kanshebbers voor die trui. Waar er maar max 5 echte kandidaten zijn voor het geel en groen, liggen de mogelijkheden bij de bolletjestrui echt helemaal open.
Overigens heeft De Marchi best aardig gereden in de Dauphine, en dus is hij in vorm. Zou best een potten kunnen breken met een aanval in het midden- of hooggebergte. Dat zou wel een argument kunnen zijn om hem wel te selecteren.
Vaak zijn het wel de verrassingen die veel punten opleveren. Daar kun je het verschil mee maken...maar ja, ga de Bakelandts en Gerrans van de komende Tour er maar eens tussenuit vissen. Puur geluk, in mijn ogen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:13 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Maarja . Zo zijn er ook wel 10 anderen die je dan kunt selecteren en ook veel meer talent hebben. Als je echt wilt winnen moet je ongeveer 13 zekerheden hebben en twee man die het doen in ontsnappingen of in bergklassement. Nu heeft hij wat te veel onzekerheden.
bakelandts en Gerrans hebben niet zo veel opgeleverd. 1 overwinning telt niet zo heel zwaar. Daarom kun je(afhankelijk van de telling) beter een klassementsrenner hebben die vrijwel zeker(zonder ongelukken) een stuk of 5 x in de top 10 rijdt. geeft ook wat meer zekerheid dan gokken op die ene verrassende vluchter.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:20 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Vaak zijn het wel de verrassingen die veel punten opleveren. Daar kun je het verschil mee maken...maar ja, ga de Bakelandts en Gerrans van de komende Tour er maar eens tussenuit vissen. Puur geluk, in mijn ogen.
Afhankelijk van de poule tellen dagen in het geel rijden ook mee he. Als Gerrans zijn trui niet op enig moment had afgegeven aan een ploeggenoot, had hij echt wel een berg punten opgeleverd in de vorige editie, in de poule waarin ik meespeel althans.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:23 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
bakelandts en Gerrans hebben niet zo veel opgeleverd. 1 overwinning telt niet zo heel zwaar. Daarom kun je(afhankelijk van de telling) beter een klassementsrenner hebben die vrijwel zeker(zonder ongelukken) een stuk of 5 x in de top 10 rijdt. geeft ook wat meer zekerheid dan gokken op die ene verrassende vluchter.
Geen raar rijtje denk ik. Ik heb zelf een paar andere keuzes gemaakt. Ik geloof namelijk echt niet dat Majka potten gaat breken. Die komt met tegenzin (want vervanger voor Kreuziger), en moet ook nog eens in dienst van Contador gaan rijden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:42 schreef INViCTuS het volgende:
Ik gok op deze renners met 1 deelname, een andere moet ik nog invullen:
Wielrenner nummer 1: Romain Bardet (1)
Wielrenner nummer 2: Vincenzo Nibali (10)
Wielrenner nummer 3: Bauke Mollema (24)
Wielrenner nummer 4: Peter Sagan (47)
Wielrenner nummer 5: Thibaut Pinot (73)
Wielrenner nummer 6: Andrew Talansky (82)
Wielrenner nummer 7: John Degenkolb (92)
Wielrenner nummer 8: Marcel Kittel (96)
Wielrenner nummer 9: Matthias Frank (102)
Wielrenner nummer 10: Simon Spilak (112)
Wielrenner nummer 11: Rui Costa (118)
Wielrenner nummer 12: André Greipel (128)
Wielrenner nummer 13: Alejandro Valverde (136)
Wielrenner nummer 14: Mark Cavendish (156)
Wielrenner nummer 15: Chris Froome (172)
Wielrenner nummer 16: Alberto Contador (181)
Wielrenner nummer 17: Rafal Majka (187)
Wielrenner nummer 18: Fabian Cancellara (193)
Wielrenner nummer 19: Matthew Goss (165)
Wielrenner nummer 20: Mikel Nieve (176)
Wielrenner Reserve 1: Jakob Fuglsang (11)
Wielrenner Reserve 2: Joaquim Rodriguez (110)
Wielrenner Reserve 3: Michal Kwiatkowski (159)
Wielrenner Reserve 4: Stef Clement (20)
Wielrenner Reserve 5: Christophe Riblon (9)
Gele trui : Alberto Contador (181)
Groene trui : Peter Sagan (47)
Bolletjes trui : Mikel Nieve (176)
Thanks, dat is nieuws voor mequote:Op donderdag 3 juli 2014 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Kristoff of Spilak was inderdaad een twijfel, maar denk dat Spilak over 3 weken gezien meer punten op zou kunnen leveren. Matthews gaat misschien niet mee en zo wel dan is hij niet geheel fit: staat hier
Maar dat zijn juist 2 renners die voor de bollen gaan denk ik toch?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:24 schreef Buster91 het volgende:
[..]
Rolland of Rodriguez zou je kunnen vervangen. Rolland heeft een zware Giro in de benen en het is maar de vraag of hij in de Tour wat zal kunnen maken. Rodriguez gaat niet voor het AK, maar wil graag een rit winnen, maar hij zal hierin niet de enige zijn. Geen succes gegarandeerd. Ik zou daarom eerder kiezen voor Bardet (steekt in een prima vorm, 5e in de Dauphiné), Démare (gaat vaak genoeg kort eindigen in de sprintetappes)
Geen Greipel?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:35 schreef Mr_Scofield het volgende:
voor de mensen die geinteresseerd zijn, mijn rijtje voor scorito:
Froome
Contador
Vd Broeck
Kwiatkowski
Bardet
Mollema
V Garderen
Pinot
Talansky
Frank
Slagter (Vraag me niet waarom haha)
Sagan
Cavendish
Kittel
Bennati
Kristoff
Demare
Modolo
V Poppel
Coquard
op of aanmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk
Nee, te duur en je moet toch keuzes maken.. ik denk toch dat de meeste ritten tussen cav en kittel gaanquote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Matthews gaat misschien niet mee en zo wel dan is hij niet geheel fit: staat hier
ik zeg je eerlijk ik heb van die 2 sprinters nog nooit gehoord, maar ik ga zoals zovelen hier volgens mij gewoon de lijstjes af die op internet te vinden zijn haha, zoals wielerflits, wielerrevuequote:Op donderdag 3 juli 2014 12:45 schreef Sethje het volgende:
Ik zie namen als Modolo en Coquard in veel lijstjes, ook hebben veel mensen vertrouwen in Tejay die vorig jaar teleurstelde in de tour. Waarom gaan deze namen dit jaar wel presteren?
Coquard is nog erg jong, zou een verrassing kunnen zijn. Modolo rijdt dit jaar best aansprekende uitslagen, heeft progressie laten zien. Van Garderen reed vorig jaar nog in dienst van Evans, nu is hij de onbetwiste kopman bij BMC. Dat zijn de argumenten om ze te kiezen...niet dat ik die argumenten allemaal deelquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:45 schreef Sethje het volgende:
Ik zie namen als Modolo en Coquard in veel lijstjes, ook hebben veel mensen vertrouwen in Tejay die vorig jaar teleurstelde in de tour. Waarom gaan deze namen dit jaar wel presteren?
Ik weet niet wie welke rugnummers heeft (wie is kopman bij Lotto? Ik dacht toch echt VDB of Greipel?), maar dit soort namen komen in me op:quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
Op het werk hebben we een poule waar je 20 namen mag selecteren (en nog 3 reserves)
de renners met nummer 1 (de kopmannen) mag je dus niet selecteren.
Wie heeft er aanvullingen
8. THOMAS Geraint Team Sky
18. ROJAS Jose Joaquin Movistar Team
23. KRISTOFF Alexander Team Katusha
42. FUGLSANG Jakob Astana
64. KRUIJSWIJK Steven Belkin Pro Cycling
74. KWIATKOWSKI Michal Omega Pharma-Quick Step
75. MARTIN Tony Omega Pharma-Quick Step
104. DEGENKOLB John Giant-Shimano
106. DUMOULIN Tom Giant-Shimano
114. HORNER Christopher Lampre-Merida
124. DEMARE Arnaud FDJ.fr
127. PINEAU Cedric FDJ.fr
130. GREIPEL Andre Lotto-Belisol
130. VAN DEN BROECK Jurgen Lotto-Belisol
148. VAN AVERMAET Greg BMC Racing Team
159. ROLLAND Pierre Europcar
169. ZUBELDIA AGIRRE Haimar Trek Factory Racing
179. TAARAMAE Rein Cofidis
197. PINEAU Jerome IAM Cycling
214. FEILLU Romain Bretagne-Séché Environnement
Iemand?quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:22 schreef Protax het volgende:
Goedemorgen,
Onderstaand mijn lijstje:
Sprinters
Viviani
Demáre
Rojas
Kittel
van Poppel
All rounders
Bardet
Frank
Froome
Contador
Reichenbach
Talansky
van den Broeck
Specialisten & Knechten
Sagan
Acevedo
Hoe denken jullie hierover, goede mix sprinters/allrounders? Heb slechts 45 punten te verdelen (15 renners), dus moest ook wat minder goede renners nemen.
Gele trui Contador, Alberto
Groene trui Sagan, Peter
Bolletjes trui Froome, Chris
Witte trui Pinot, Thibaut
Daarnaast moet ik nog de favoriete ploeg en de eindtijd van de winnaar voorspellen.
Tips op of aanmerkingen?
Ben slechts een beginnende tour volger...
kloptquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:13 schreef Sethje het volgende:
Viviani is vooral de leadout voor Sagan toch?
Er is m aar 1 tijdrit, dus Tony Martin zal vrij weinig punten scoren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
Op het werk hebben we een poule waar je 20 namen mag selecteren (en nog 3 reserves)
de renners met nummer 1 (de kopmannen) mag je dus niet selecteren.
Wie heeft er aanvullingen
8. THOMAS Geraint Team Sky
18. ROJAS Jose Joaquin Movistar Team
23. KRISTOFF Alexander Team Katusha
42. FUGLSANG Jakob Astana
64. KRUIJSWIJK Steven Belkin Pro Cycling
74. KWIATKOWSKI Michal Omega Pharma-Quick Step
75. MARTIN Tony Omega Pharma-Quick Step
104. DEGENKOLB John Giant-Shimano
106. DUMOULIN Tom Giant-Shimano
114. HORNER Christopher Lampre-Merida
124. DEMARE Arnaud FDJ.fr
127. PINEAU Cedric FDJ.fr
130. GREIPEL Andre Lotto-Belisol
130. VAN DEN BROECK Jurgen Lotto-Belisol
148. VAN AVERMAET Greg BMC Racing Team
159. ROLLAND Pierre Europcar
169. ZUBELDIA AGIRRE Haimar Trek Factory Racing
179. TAARAMAE Rein Cofidis
197. PINEAU Jerome IAM Cycling
214. FEILLU Romain Bretagne-Séché Environnement
Van Den Broeck of Greipel zal nog wegvallen, aangezien 1 van de 2 hoogstwaarschijnlijk kopman zal zijn.
Cavendish als sprinter natuurlijk ipv Vivianiquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:14 schreef Protax het volgende:
Nou tips zijn van harte welkom.
Wat zouden jullie wisselen?
Daarnaast mijn andere vragen...
Kwiat staat er toch ook al in? Overigens zie ik ook nog wel mogelijkheden voor Martin in een ontsnapping...die opnemen in de selectie kan ik wel begrijpen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Er is m aar 1 tijdrit, dus Tony Martin zal vrij weinig punten scoren.
Dan is Kwiat daar een veeeel betere keuze.
Probleem is dat ik maar 45 punten te besteden heb, dus die twee kan ik niet toevoegen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:17 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Cavendish als sprinter natuurlijk ipv Viviani
Greipel ipv van Poppel
In dat geval is Viviani zijn punten echt niet waard.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:22 schreef Protax het volgende:
[..]
Probleem is dat ik maar 45 punten te besteden heb, dus die twee kan ik niet toevoegen.
Viviani = 4 punten
Poppel = 1 punt
Cavendish = 5 punten
Greipel = 5 punten
Zie door de bomen het bos niet meer.
Sportpools zeker?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:22 schreef Protax het volgende:
[..]
Probleem is dat ik maar 45 punten te besteden heb, dus die twee kan ik niet toevoegen.
Viviani = 4 punten
Poppel = 1 punt
Cavendish = 5 punten
Greipel = 5 punten
Zie door de bomen het bos niet meer.
Nee, deze:quote:
Ja sorry, ik ga niet je hele tourpoule zitten invullenquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:30 schreef Protax het volgende:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Hier kunnen jullie zien, hoeveel punten iedere renner waard is.
Ik moet dus de juiste mix vinden, maar als ik Viviani wissel voor Cavendish moet ik ik ergens anders weer een wijziging doorvoeren.
Ik heb Gerrans dus wel meegenomen. Mijn Scorito poule is niet onder te verdelen in 9/10 rassprinters en 9/10 klassementsrenners; Gerrans, Rojas, Degenkolb en Martin heb ik allemaal. Die komen mooi van pas in de tussenetappes, en bijvoorbeeld Degenkolb en Martin krijgen in het nieuwe puntensysteem ook punten als resp. Cavendish en Kittel een etappe winnen (mits opgesteld).quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:57 schreef Sethje het volgende:
Mijn Scorito lijst so far.
Klim/klassement
Froome
Contador
Valverde
Mollema
Talanksy
Kwiatkowski
Nieve
Sprint
Cav
Kittel
Greipel
Sagan
Kristoff
Modolo
Demare
van Poppel
Coquard
Jokertje
Gerrans
Ik twijfel zelf of het slim is om Gerrans te nemen, daar de aanval etappes toch altijd een gok zijn.
Gerrans kan geel pakken de tweede dag, maar ik kan voor zijn bijdrage misschien ook een goede klassementrenner als Costa of VDB erbij pakken.....of een Peraud + Spilak/Konig. Leveren deze klassementrenners dan meer punten op als de gok met Gerrans aan het begin van de tour?
Zijn er ook mensen die bijv. bewust kiezen om renners met een goede punch te nemen en daarmee te gokken in heuvelachtige etappes? (Gerrans, Slagter, Degenkolb, Rojas)
Verder: Nibali of Valverde ?
Ik heb bewust de (meeste) lead-out mannen even op dit lijstje gezet, ze zijn echter alleen (eventueel) voor m'n sprinterslijstje.quote:Op donderdag 3 juli 2014 06:44 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Kleine toevoeging: als ik sommige namen als sprinter op het lijstje zie staan (zoals Oss), dan hoort Gavazzi er ook zeker op.
En ik zou wat knechten wegstrepen. Acevedo rijdt vermoedelijk in dienst van Talansky, Fuglsang voor Nibali. Nieve was bij Euskaltel sterk in het hooggebergte, vaak in een ontsnapping enzo. Maar nu moet hij voor Froome rijden en ligt hij aan de ketting. Zelfde geldt voor Porte, maar die was in het verleden sterk genoeg om tot aan de top van een col het peloton te leiden (en dus punten te verdienen). Daarom zou ik Porte nog even niet wegstrepen.
Over knechten bij de sprints gesproken: Renshaw en Petacchi gaan sprints aantrekken voor Cavendish, Veelers voor Kittel. Daarmee is de kans aanwezig dat ze een keer punten scoren, maar niet structureel.
Atapuma lijkt trouwens gewoon te kunnen deelnemen.
Omdat dit topic dan zijn maximale aantal posts heeft bereiktquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:05 schreef TTTT2013 het volgende:
[..]
Ik heb bewust de (meeste) lead-out mannen even op dit lijstje gezet, ze zijn echter alleen (eventueel) voor m'n sprinterslijstje.
-Wie denken jullie dat de meeste punten in de sprints gaat halen bij Europcar? Coquard, Reza of toch Arashiro of Gene?
-Bij BMC, zullen of Oss of Van Avermaet zich kunnen mengen in een sprint?
-Hoe denken jullie over de kansen van Atapuma, Acevedo, Machado, König namen die het vaak goed doen in wedstrijden als de ronde van Californië.
Ik zal straks weer een aantal namen wegstrepen. Ook zal ik bepaalde groepen creëren.
Bijvoorbeeld: Er is een bepaalde groep 'Algemeen klassement' renners die ik op elk (algemeen) lijstje selecteer, dat zijn in mijn gedachten nu alleen Froome, Contador en Nibali. Er komt nog een groepje waarmee ik ga rouleren op de lijsten. Ook van de sprinters post ik dit straks!
OFF-TOPIC: Weet iemand waarom er als ik een post wil plaatsen staat: 'Let op, dit topic wordt over 9 posts automatisch gesloten.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |