Dit komt erg dicht in de buurt van mijn team. Ik heb vooralsnog geen Degenkolb, al zit ik er over te denken die alsnog te nemen, danwel eerste reserve te zetten. EBH en Kristoff wel in de basis, dus 8 sprinters in mijn basis team.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:37 schreef iwz het volgende:
Dit zou mijn keuze zijn:
Cavandish
Greipel
Kittel
Degenkolb
Sagan
Bouhanni
Goss
Froome
Contador
Rodriguez
Porte
T. Martin
Van Garderen
Quintana
Talansky
reserves:
Pinot
EB Hagen
Evans
Kristoff
Valverde
Zeven of acht sprinters is in het verleden het juiste aantal gebleken. Zes lijkt me echt te weinig.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:10 schreef Timez het volgende:
Hoe is deze verhouding? Ik heb nu een ploeg van 8 klimmers, waarvan 5 meedingen naar het klassement. Tony Martin als tijdrijder en 6 sprinters. Ik denk er zelf over om één klimmer te vervangen voor een sprinter. Of zal ik meer sprinters pakken.
Voor de 2 klassementsmannen zou ik Porte en van Garderen pakken. Dubbele punten bij de tijdrit.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:33 schreef TTTT2013 het volgende:
Twijfel dus tussen namen als Valverde, Evans, VandeBroeck, VanGarderen, Pinot, Quintana, Porte, Talansky etc.
idd goed, maar je weet niet hoe hij is hersteld van zijn val in de ronde van Zwitserlandquote:Op zondag 23 juni 2013 19:33 schreef TTTT2013 het volgende:
Als ik zeg Hesjedal, zullen de meesten NEE zeggen, maar is toch ook een goede renner.
Lastig, ik weet niet of Porte ook echt zich het licht uit de ogen gaat rijden in de tijdrit, en betwijfel ook of hij veel de top-tien zal rijden. Dit omdat hij veel zal knechten voor Froome toch, of denken jullie daar anders over?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:38 schreef iwz het volgende:
Voor de 2 klassementsmannen zou ik Porte en van Garderen pakken. Dubbele punten bij de tijdrit.
Dat weet je idd niet, maar het blijft toch weer zo´n renner die het toch kan. in Giro2012 vorm zeker een klant voor podium/top5quote:Op zondag 23 juni 2013 19:38 schreef iwz het volgende:
idd goed, maar je weet niet hoe hij is hersteld van zijn val in de ronde van Zwitserland
Zo ging 't vorig jaar ook met Froome en Wiggins. Vol rijden als backup als Froome er doorheen zakt.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:56 schreef TTTT2013 het volgende:
Lastig, ik weet niet of Porte ook echt zich het licht uit de ogen gaat rijden in de tijdrit, en betwijfel ook of hij veel de top-tien zal rijden. Dit omdat hij veel zal knechten voor Froome toch, of denken jullie daar anders over?
Van Garderen begint officieel iets lager in de pikorde dan Evans. Maar ik denk niet dat Evans nog een goede ronde zal rijden, gezien zijn Giro. Maar ook hier zit dus weer een Risico aan.
Met de Giro2012 moest hij alleen bergop verdegigen omdat hij in de tijdrit beter was dan Rodriguez. In de Tour zijn er meerdere die in zowel klimmen als tijdrijden beter zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:58 schreef TTTT2013 het volgende:
Dat weet je idd niet, maar het blijft toch weer zo´n renner die het toch kan. in Giro2012 vorm zeker een klant voor podium/top5
Klopt wel ja, dat had ik ook al in gedachte, ga ik ook denk ik doen. Evans dan helemaal niet pakken?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef iwz het volgende:
Zo ging 't vorig jaar ook met Froome en Wiggins. Vol rijden als backup als Froome er doorheen zakt.
Zelfde geldt voor van Garderen en Evans. Verwacht dat Evans lager eindigt dan Van Garderen
Dat klopt, maar in topvorm is hij zeker in staat, als dus alles meezit, om top 5 te halen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef iwz het volgende:
Met de Giro2012 moest hij alleen bergop verdegigen omdat hij in de tijdrit beter was dan Rodriguez. In de Tour zijn er meerdere die in zowel klimmen als tijdrijden beter zijn.
Een twijfel. Hij heeft wel een goede sprint heuvel/bergop. Kan daarmee een hoop punten sprokkelen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:15 schreef TTTT2013 het volgende:
Klopt wel ja, dat had ik ook al in gedachte, ga ik ook denk ik doen. Evans dan helemaal niet pakken?
quote:
Ligt aan de puntenverdeling. Alleen etappes of ook voor de klassementen?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:01 schreef tiny23 het volgende:
Ik doe ook mee met een poule en moet 20 renners hebben.
Heb 8 klassementrenners 11 sprinters en 1 tijdrijder.
Is dit een goede verdeling. Ik heb als outsiders voor het klassement Fuglsang en Talansky.
Goede keus?
Ik zou Fuglsang denk ik niet pakken, gebasseerd op het volgendequote:Op zondag 23 juni 2013 21:01 schreef tiny23 het volgende:
Ik heb als outsiders voor het klassement Fuglsang en Talansky.
Laatste weken wel in vorm, won een etappe in de Dauphine en in de route de sud, waar hij meen ik ook het klassement won. Hij is dus denk ik wel goed genoeg in vorm om een etappe te winnen denk ik. Ik zal hem zeker op een van mijn lijstjes pakken.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:24 schreef danos het volgende:
Voeckler is hele jaar al niet best, kan best in een succesvol kopgroepje komen, maar verwacht niet veel van hem verder.
Doe ook mee met sportpools. Heb Valverde als kluns. Mondory is trouwens niet geselecteerdquote:Op zondag 23 juni 2013 22:24 schreef danos het volgende:
Ik zit in de sportpools, 16 renners en 20 punten, maar Froome, Contador, Sagan en Cav zijn alle vier al 5 punten. Dusdan zijn de punten op, dus eentje zal minimaal het veld moeten ruimen.
Voor Froome en Contador, haal je meer punten door klassement. Beiden (zeker Froome) goede puntenpakkers in de tijdritten. Maar Cav en Sagan is sowieso top3 allebei normaal gesproken in een van de 5-6 massaspurts en groene trui.
Ik kies vooral veel tweederangssprinters als, turgot, bouet, mondory, etc. Puntenpakkers voor plek 4-15 in de spurts. Daarnaast wat goedkopere klimgeiten voor etappes en evt. bollen als Quintana, Costa, Gadret En dan nog TJ van Garderen en Pinot voor jongeren. Maar dan ga ik met 3 toppers van 15 punten totaal al nat en moet ik risico nemen met de 'klus'. Die rijdt de ronde wel uit maar haalt weinig tot geen punten (=strafpunten), dus daar moet ik dan een type Evans nemen. Waardoor ik wat meer kleine puntenrenners kan pakken (TJ, Pinot, Quintana, Costa, etc.).
Verwacht ze tussen plaats 8-20quote:Op zondag 23 juni 2013 22:34 schreef TTTT2013 het volgende:
Zijn Cimolai en Coquard volgens jullie goed genoeg voor de sprinterslijst? En ik heb Hivert, Simon (SOJ) en Turgot (EUR) opgeschreven, gaan die mee sprinten? wie van deze 5 kan ik schrappen ?
Hm Valverde vind ik toch wel aardig dit seizoen, verwacht nog wel wat in de bergritjes en Vuelta vorig jaar was die ook sterk toc Cont, Rordri en Froom. In Giro had ik Gesink als perfecte kluns......tot de vrijdag dat die afstapte, anders was ik top3 geeindigd.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:34 schreef iwz het volgende:
[..]
Doe ook mee met sportpools. Heb Valverde als kluns. Mondory is trouwens niet geselecteerd
In de Vuelta rijdt ie idd altijd sterk, in de Tour op een of andere manier minder. Alhoewel hij vorig jaar wel een etappe pakte,. Wel een groot risico, maar de winnaar van de Giro-sportpools had Uran als kluns...quote:Op zondag 23 juni 2013 22:43 schreef danos het volgende:
Hm Valverde vind ik toch wel aardig dit seizoen, verwacht nog wel wat in de bergritjes en Vuelta vorig jaar was die ook sterk.
Froome en Saganquote:Op zondag 23 juni 2013 22:43 schreef danos het volgende:
Heb jij een keuze gemaakt tussen de Froome, Contador, Sagan en Cav?
Ok dan ben ik nieuwsgierig wat je dan hebt gedaan met die ruimere beschikbaarheid van punten? Sprinters als degenkolb, kittel of meer klassementsmannen/klimgeitenquote:Op zondag 23 juni 2013 22:46 schreef iwz het volgende:
[..]
In de Vuelta rijdt ie idd altijd sterk, in de Tour op een of andere manier minder. Alhoewel hij vorig jaar wel een etappe pakte,. Wel een groot risico, maar de winnaar van de Giro-sportpools had Uran als kluns...
[..]
Froome en Sagan
Froomequote:Op zondag 23 juni 2013 23:00 schreef danos het volgende:
Ok dan ben ik nieuwsgierig wat je dan hebt gedaan met die ruimere beschikbaarheid van punten? Sprinters als degenkolb, kittel of meer klassementsmannen/klimgeiten.
Goede sprint bergop. Verwacht 'm ook wel in ontsnappingen, kan goed de bergen over.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:17 schreef TTTT2013 het volgende:
En trouwens, Wat kan een Tony Gallopin volgens jullie?
En in de massasprints? Hij is toch wel de sprinter van Radioshack niet waar?quote:Op zondag 23 juni 2013 23:29 schreef iwz het volgende:
quote:
Op zondag 23 juni 2013 23:17 schreef TTTT2013 het volgende:
En trouwens, Wat kan een Tony Gallopin volgens jullie?
Goede sprint bergop. Verwacht 'm ook wel in ontsnappingen, kan goed de bergen over.
Neequote:
Jaquote:Op zondag 23 juni 2013 23:32 schreef TTTT2013 het volgende:
Hij is toch wel de sprinter van Radioshack niet waar?
Denk dat 'ie in een massasprint niet eens mee gaat doen.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:44 schreef TTTT2013 het volgende:
Dus je verwacht hem niet in de top tien? Je schat hem minder in dan een tweederangs(misschien iets lager) sprinter als Cimulai en Turgot?
quote:Op zondag 23 juni 2013 23:48 schreef iwz het volgende:
[..]
Denk dat 'ie in een massasprint niet eens mee gaat doen. Hij heeft alleen goede uitslagen in sprints bergop en ontsnappingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |