Ja, Lebensraum, Herrenvolk en zo. Die associatie krijg ik de laatste tijd ook wel.quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:17 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Heeft niets met religie te maken, deze oorlog.
Wel met rassentheorie, kolonialisme en nationalisme.

Wat ik wil zeggen is, stel aan de 1,5 miljard moslims de vraag: "Als morgen Israël ophoudt te bestaan - zonder geweld - en alle palestijnen terug mogen komen naar hun vaderland, zou je dat toejuichen?"quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je kletst uit je nek. Tot voor vorig jaar hadden alle buurlanden van Israel afgezien van Syrië betrekkingen met Israel aangeknoopt. En andersom: Israel had wel degelijk contacten met de buren.
Wat die tweede zin betreft: ik snap niet goed wat je bedoelt. Wou je suggereren dat de holocaust minder invloed heeft en moslims meer dan vroeger.
Overigens kan dat proces toch heel goed de wraakzuchtige hand van god zijn?

Er zijn maar 1 miljard moslims hoor. En ik ben geen moslim, maar ik zou ook ja antwoorden. Ik denk dat iedereen ja zou zeggen. Als Israel zonder geweld ophoudt te bestaan, is er immers ook voor joden geen bezwaar meer dat Palestijnen terug komen naar hun vaderland. (Ik merk op dat je nu impliciet erkent dat Israel het vaderland is van veel Palestijnen!)quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:30 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is, stel aan de 1,5 miljard moslims de vraag: "Als morgen Israël ophoudt te bestaan - zonder geweld - en alle palestijnen terug mogen komen naar hun vaderland, zou je dat toejuichen?"
Dan zal meer dan 95% "ja" antwoorden
Daar kun je gelijk in hebben. Ik vind dat schuldgevoel trouwens erg vreemd. Ik ben na 1945 geboren, dus wat kan ik nou voor schuld hebben aan de holocaust?quote:Met mijn 2de zin wil ik zeggen dat Israël vooral gesteund werd door het Westen vroeger vooral omwille van het schuldgevoel van de holocaust, terwijl dit nu minder is. Alsook het feit dat moslims een belangrijkere functie hebben in de Westerse wereld dan pakweg 30 of 40 jaar geleden.
Ik zie de logica niet. Nou ja, de VSvA is net zo'n pionierende, veroverende maatschappij.quote:De Europese bevolking is trouwens één - op de moslimlanden na - van de meest anti Israëlische mensen ter wereld. Volgens onderzoeken die ik heb gezien staan mensen in Amerika het meest positief tegenover Israël (wat logisch is)
Ik niet. Israel doet net of het een voorpost is van de westerse, beschaafde wereld. Maar zo gedraagt het zich niet. Het gedrag van Israel sluit beter aan bij de genoemde landen en werelddelen.quote:Terwijl inwoners uit landen als Afrika (niet islamitische landen), China, India of zelfs Rusland positiever kijken naar Israël dan Europese landen. Dat vond ik best verrassend

Zoals ik al eerder schreef: joden mogen zichzelf natuurlijk definiëren zoals ze zelf willen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:16 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk zo wetenschappelijk mogelijk bekijken, maar daar heeft een jood/Jood geen boodschap aan. De vraag wie joods is, is niet op wetenschap gebaseerd.
En dan nog, door te hameren op religie en etniciteit mis je ook vanuit het wetenschappelijke perspectief relevante elementen, zoals het de vergelijking met nationaliteit die ik eerder maakte, maar ook het culturele aspect.
Maar misschien praat ik helemaal langs je heen omdat ik verkeerde aannames doe over het doel je wetenschappelijke benadering. Wat wil je wetenschappelijk begrijpen? Wie is er joods (met of zonder hoofdletter)? Wie voelt zich joods? Of zoek je naar argumenten om je hypothese te onderbouwen dat joden/Joden geen aanspraak om Israël zouden hebben. Ik vraag maar.

Er zijn meer dan 1,5 miljard moslims (Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)reld-is-moslim.dhtml)quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er zijn maar 1 miljard moslims hoor. En ik ben geen moslim, maar ik zou ook ja antwoorden. Ik denk dat iedereen ja zou zeggen. Als Israel zonder geweld ophoudt te bestaan, is er immers ook voor joden geen bezwaar meer dat Palestijnen terug komen naar hun vaderland. (Ik merk op dat je nu impliciet erkent dat Israel het vaderland is van veel Palestijnen!)
Een schuldgevoel hebben voor iets wat je niet gedaan hebt vind ik niet vreemd. Stel dat mijn vader jouw vader heeft vermoord, dan zou ik ondanks ik er niets mee te maken heb, toch mij niet echt gemakkelijk voelen. Idem met als mijn grootvader jouw grootvader zou hebben vermoord, al is dat al iets 'gemakkelijker' om dragen. Idem voor de vader van mijn grootvader enzovoort enzovoort en je merkt dat hoe eerder het gebeurt, hoe minder schuldgevoel je ervaart, dus dat is met de holocaust ook zo, op termijn zal het schuldgevoel tov Israël dan ook helemaal verdwijnen.quote:Daar kun je gelijk in hebben. Ik vind dat schuldgevoel trouwens erg vreemd. Ik ben na 1945 geboren, dus wat kan ik nou voor schuld hebben aan de holocaust?
Verder hebben moslims wel meer functies in het westen, maar ik geloof niet dat dat een aversie tegen Israel groter maakt.
Denk je niet dat het gedrag van Israel zelf, met name het schofferen van allerlei westerse waarden, een effect zou kunnen hebben?
Omdat Israël de enige stabiele bondgenoot is van Amerika in het Midden Oosten en dat weten de Amerikanenquote:Ik zie de logica niet. Nou ja, de VSvA is net zo'n pionierende, veroverende maatschappij.
Dat is het ook. Israël is momenteel de wereld aan het verdedigen.quote:Ik niet. Israel doet net of het een voorpost is van de westerse, beschaafde wereld. Maar zo gedraagt het zich niet. Het gedrag van Israel sluit beter aan bij de genoemde landen en werelddelen.
Waarbij ik wil aantekenen, dat ik het normeren van westers gedrag als gewenste standaard ook discutabel vind.

....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:54 schreef vladesk het volgende:
[..]
Langs de andere houdt Israël wel al 65 jaar stand in een omgeving van jihad en radicale islam.. ondanks verwoedde pogingen Israël van de kaart te vegen, houdt de natie stand. Een teken dat God de joodse natie bijstaat

quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, Lebensraum, Herrenvolk en zo. Die associatie krijg ik de laatste tijd ook wel.

Slechte vergelijking.quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, Lebensraum, Herrenvolk en zo. Die associatie krijg ik de laatste tijd ook wel.

Eigen bronnen werkt ook niet omdat het niet alleen om de bron gaat, maar ook de manier waarop je met de bron omgaat. De hele methodiek van redeneren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En de Palestijnen, of zij nou joods, christen of moslim zijn, behoren gewoon genetisch tot hetzelfde volk als de joden. En hun god is zelfs dezelfde. Sterker nog: christenen en moslims volgen meer recente openbaringen en profeten dan de joden.
Maar dat is juist de crux van deze discussie: zodra op een van de argumenten geen weerwoord meer te vinden is, wordt overgeschakeld naar een ander argument. Tot er uiteindelijk geen ander argument meer overblijft dan: ik heb toch gelijk.
Wetenschap werkt niet, ik probeer regelmatig argumenten uit de eigen bronnen te gebruiken, maar ook dat werkt niet.

En God was even aan het chillen tijdens de holocaust ofzo? Waar was god dan toen de joden hem echt nodig haddenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:54 schreef vladesk het volgende:
[..]
Langs de andere houdt Israël wel al 65 jaar stand in een omgeving van jihad en radicale islam.. ondanks verwoedde pogingen Israël van de kaart te vegen, houdt de natie stand. Een teken dat God de joodse natie bijstaat
 ?
 ?

Dat kan ook gezegd worden waar en wanneer ook ter wereld. Voor iedereen, voor elke ramp, elke oorlog: waar blijft de Schepper Allah (Elōhîm/Alāhā) ? Hij grijpt niet in.................quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En God was even aan het chillen tijdens de holocaust ofzo? Waar was god dan toen de joden hem echt nodig hadden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dat kan ook gezegd worden waar en wanneer ook ter wereld. Voor iedereen, voor elke ramp, elke oorlog: waar blijft de Schepper Allah (Elōhîm/Alāhā) ? Hij grijpt niet in.................Derhalve ook vrij krom om te zeggen dat het 'succes' van Israel aan god te danken is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Zeker, dat is mijn ogen zeker niet aan G''d te danken maar aan het Zionisme, het ongeloof van de Joden. Ze hadden nooit de Tora op spel mogen zetten om een eigen staat op te richten. maar ach,quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Derhalve ook vrij krom om te zeggen dat het 'succes' van Israel aan god te danken is.

Wordt Zionisme binnen orthodoxe Joodse groepen per definitie als ongeloof gezien, nee toch?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zeker, dat is mijn ogen zeker niet aan G''d te danken maar aan het Zionisme, het ongeloof van de Joden. Ze hadden nooit de Tora op spel mogen zetten om een eigen staat op te richten. maar ach,

Weet ik niet. Mijn vader heeft altijd gezegd dat de zionisten het grootste kwaad zijn voor de joden, en verantwoordelijk voor de Shoahquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wordt Zionisme binnen orthodoxe Joodse groepen per definitie als ongeloof gezien, nee toch?

er zijn orthodox joodse groepen die de staat israel vervloekenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wordt Zionisme binnen orthodoxe Joodse groepen per definitie als ongeloof gezien, nee toch?

Zo gemakkelijk werkt het helaas niet. De cultuur in het midden oosten is niet dezelfde als in het Westen. Moslims kennen geen compromissen, daar is het ofwel winnen ofwel verliezen. Kijk bv naar Egypte (Mubarak) of Syriëquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:50 schreef gembird het volgende:
Een keer tolerant worden en minder hypocriet, maar zolang politici beslissen over Israel en Palestina zal het gevecht nooit ophouden. Vraag aan alle Palestijnse en Israëlische burgers wat zij voor zichzelf en hun gezin willen en ze zullen vrede en/of rust antwoorden. Spoel duizend jaar verder en je ze roepen nog steeds hetzelfde.
Met andere woorden: het midden oosten situatie is gewoon een politiek spelletje. Israel en Palestina zijn een excuus om $$$$ binnen te slepen. Je kunt daar binnen één dag vrede creëren, maar niemand die het lukt omdat niemand het probeert.

Het zijn mieren legers. Hamas en Fatah kun je binnen een dag ontmantelen. Wat er al duizenden jaren in en om Jeruzalem gaande is is gewoon een grap. Bepaalde groeperingen willen daar ellende zien en daarom doet niemand iets behalve dan Israel veilig houden, maar puntje bij paaltje staat Israel er alleen voor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef vladesk het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk werkt het helaas niet. De cultuur in het midden oosten is niet dezelfde als in het Westen. Moslims kennen geen compromissen, daar is het ofwel winnen ofwel verliezen. Kijk bv naar Egypte of Syriê
Zolang Israël bestaat zal het dan ook onrustig zijn want in hun ogen is dit een vernedering tov Allah. Nu zijn de Palestijnen in twee kampen verdeeld, de ene kamp (Hamas) streeft nog altijd naar de vernieting van Israël terwijl de andere kamp (Fatah) zegt tevreden te zijn met een Palestijnse staat op basis van de grenzen van '67
Maar wie denkt dat een tweestatenoplossing vrede zal brengen, streeft naar perfectie maar zal bloed en ellende oogsten.

Lijkt me wat aan de royale kant, nog los van de erg tendentieuze laatste zin uit dat artikel.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:47 schreef vladesk het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 1,5 miljard moslims (Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)reld-is-moslim.dhtml)
Palestina is het vaderland van de Palestijnen en het huidige grondgebied van Israel (1967) ligt in dat Palestina.quote:Ik zou niet ja zeggen omdat een mengeling van joden en palestijnen in hetzelfde land een burgeroorlog wordt. Je probeert naar perfecte te streven op die manier maar het enige wat het veroorzaakt is bloed en ellende. Ik erken trouwens niet dat Israël het vaderland is van de Palestijnen, maar ik keek door de ogen van moslims. Voor '67 was er trouwens geen ene mens op de wereld die het in zijn hoofd haalde een palestijnse staat op te richten, alleen is na de bezetting door israel het palestijns nationalisme gegroeid als wapen tegen het zionisme.
Ik zou jou misschien niet vertrouwen, al was het maar wegens vermeende erfelijke belasting, denk ik. Daar heb je gelijk in. Maar mijn vader heeft geen enkele jood vermoord, dus ik heb geen last van overgedragen schuld. En dat geldt voor de meeste Europeanen.quote:[..]
Een schuldgevoel hebben voor iets wat je niet gedaan hebt vind ik niet vreemd. Stel dat mijn vader jouw vader heeft vermoord, dan zou ik ondanks ik er niets mee te maken heb, toch mij niet echt gemakkelijk voelen. Idem met als mijn grootvader jouw grootvader zou hebben vermoord, al is dat al iets 'gemakkelijker' om dragen. Idem voor de vader van mijn grootvader enzovoort enzovoort en je merkt dat hoe eerder het gebeurt, hoe minder schuldgevoel je ervaart, dus dat is met de holocaust ook zo, op termijn zal het schuldgevoel tov Israël dan ook helemaal verdwijnen.
Natuurlijk ben je niet akkoord. Maar je argument is waardeloos, omdat je het baseert op wat je niet kunt weten: de denkwereld van de ander. En je projecteert: ik las pas een artikeltje over chutzpah en freier.quote:Verder ben ik niet akkoord dat het gedrag van Israël daarmee aan de basis ligt. Natuurlijk gedraagt Israël zlich niet altijd even koosjer en speelt het al eens met het geduld van het Westen, maar dat is omdat het nodig is en voor de toekomst van de Joodse staat. Iemand die denkt dat de palestijnen en arabieren in het algemeen op een 2 staten oplossing uit zijn, heeft weinig idee van wat zich effectief in de Islamitische wereld afspeelt. Op korte termijn zijn ze natuurlijk voor een Palestijnse staat omdat dat hun positie verstevigt, maar op lange termijn zijn de palestijnen niet van plan om op 2 vierkante meter grond te blijven wonen. De Islamitische cultuur kent geen compromissen, ofwel 'win' je ofwel 'verlies' je, maar er is geen tussenweg.
Stabiel? Bondgenoot? Met zulke bondgenoten heb je geen vijanden meer nodig.quote:[..]
Omdat Israël de enige stabiele bondgenoot is van Amerika in het Midden Oosten en dat weten de Amerikanen
Oh ja? Tegen wie?quote:[..]
Dat is het ook. Israël is momenteel de wereld aan het verdedigen.

De laatste tijd worden de argumenten van benodigde ruimte en verdediger tegen een barbaars geloof meer gebruikt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
"De laatste tijd"
Als er iemand is die in al die jaren dat ik hier kom (vanaf 2008 plm) geen enkel positief woord over Israël of haar inwoners heeft kunnen geven, ben jij 't wel, ouwe jodenhater.
Werkelijk waar. "De laatste tijd"

Riekt naar een Godwin en zo.quote:

Redeneren?quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Eigen bronnen werkt ook niet omdat het niet alleen om de bron gaat, maar ook de manier waarop je met de bron omgaat. De hele methodiek van redeneren.

quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dat kan ook gezegd worden waar en wanneer ook ter wereld. Voor iedereen, voor elke ramp, elke oorlog: waar blijft de Schepper Allah (Elōhîm/Alāhā) ? Hij grijpt niet in.................SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)

De grondlegger van het zionisme was atheïst, toch.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zeker, dat is mijn ogen zeker niet aan G''d te danken maar aan het Zionisme, het ongeloof van de Joden. Ze hadden nooit de Tora op spel mogen zetten om een eigen staat op te richten. maar ach,
Dat kun je wel naar vinden. Maar als ik god was, zou ik een reactie als maar ach toch ook niet pikken. En als een atheïst dacht dat hij wel even mijn werk kon verbeteren, zou ik het hem en zijn volgelingen toch echt wel moeilijk maken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Weet ik niet. Mijn vader heeft altijd gezegd dat de zionisten het grootste kwaad zijn voor de joden, en verantwoordelijk voor de Shoah
Dat laatste vind ik een hele nare uitspraak. Ik weet niet. Mijn vader is geboren in Amerika uit Satmar Hasidic familie

Ik kan zijn standpunt vanuit de Satmar beweging wel begrijpen/ Maar niet alle orthodoxen zijn Satmar. Er zijn nog zoveel meer stromingen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Weet ik niet. Mijn vader heeft altijd gezegd dat de zionisten het grootste kwaad zijn voor de joden, en verantwoordelijk voor de Shoah
Dat laatste vind ik een hele nare uitspraak. Ik weet niet. Mijn vader is geboren in Amerika uit Satmar Hasidic familie

Zo, dat is raar. Wel steun van het westen verwachten omdat Israel de westerse waarden verdedigt tegen de barbaarse horden, maar de eigen, bedreigde volks- en geloofsgenoten laten stikken als het er op aankomt?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:47 schreef vladesk het volgende:
[..]
er zijn orthodox joodse groepen die de staat israel vervloeken
maar één ding is zeker, als er een nieuwe holocaust uitbreekt op hen zullen wij zeggen: sorry jongens, trek nu maar jullie plan. Doei

Is gewoon de waarheid, en die mag gezegd worden in onze vrije persquote:Lijkt me wat aan de royale kant, nog los van de erg tendentieuze laatste zin uit dat artikel.
Dan heb ik een vraag: waarom was er voor ’67 niemand die een palestijnse staat wou stichten? Of waarom bestaat er geen palestijnse staal? Geen palestijnse cultuur?quote:Palestina is het vaderland van de Palestijnen en het huidige grondgebied van Israel (1967) ligt in dat Palestina.
Dat het Palestijnse nationalisme gegroeid is door het zionisme is uiteraard niet vreemd: de joden zonderden zich af uit Palestina en namen grond en macht in beslag. Actie roept reactie op.
Hoezo hebben de joden elkaar verlinkt?quote:Ik zou jou misschien niet vertrouwen, al was het maar wegens vermeende erfelijke belasting, denk ik. Daar heb je gelijk in. Maar mijn vader heeft geen enkele jood vermoord, dus ik heb geen last van overgedragen schuld. En dat geldt voor de meeste Europeanen.
En de joden hebben elkaar ook aardig verlinkt, dus als je het hebt over collectief schuldgevoel, dan zouden die daar ook onder gebukt moeten gaan.
Stabiel? Stabielste van het midden oosten in ieder gevalquote:Natuurlijk ben je niet akkoord. Maar je argument is waardeloos, omdat je het baseert op wat je niet kunt weten: de denkwereld van de ander. En je projecteert: ik las pas een artikeltje over chutzpah en freier. [quote]
Dus jij denkt dat de Palestijnen met bijna 10 miljoen mensen (met vluchtelingen bij) op de grootte van 2 nederlandse provincies gaan blijven wonen? Iemand die een beetje de Islamitische cultuur kent, weet dat de arabieren Israël gaan proberen terug te veroveren van zodra die kans zich voordoet. Daarom is het van uiterst belang dat we hen nooit laten terug komen
[quote]Stabiel? Bondgenoot? Met zulke bondgenoten heb je geen vijanden meer nodig.
Tegen de radicale Islamquote:Oh ja? Tegen wie?

Joodse anti zionisten zijn geen geloofsgenoten noch volksgenoten. Zij zijn mijn grootste vijanden, groter dan wie dan ookquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo, dat is raar. Wel steun van het westen verwachten omdat Israel de westerse waarden verdedigt tegen de barbaarse horden, maar de eigen, bedreigde volks- en geloofsgenoten laten stikken als het er op aankomt?

Ik moet even wennen aan het aantal van 1,5 miljard moslims. Dat verstoort mijn berekening. Ik ging uit van 1 miljard moslims, 1 miljard katholieken, 1 miljard andere christenen en 15 miljoen joden. In het kader van de wereldgodsdiensten, waarbij het jodendom ook altijd genoemd wordt. 15 miljoen op 3 miljard is goed te berekenen, maar 15 miljoen op 4 miljard komt niet goed uit.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:03 schreef vladesk het volgende:
[..]
Is gewoon de waarheid, en die mag gezegd worden in onze vrije pers
Is dat zo? In 1948 werd Palestina verdeeld in twee delen. Maar door de oorlog werd alles herverdeeld en werd de Westoever bezet door Jordanië.quote:[..]
Dan heb ik een vraag: waarom was er voor ’67 niemand die een palestijnse staat wou stichten? Of waarom bestaat er geen palestijnse staal? Geen palestijnse cultuur?
Over actie-reactie heb je gelijk: het joodse volk was de eeuwenlange vernederingen beu en besloot daarom om terug te keren naar hun land
Was er geen joodse raad die de Duitsers adviseerde?quote:[..]
Hoezo hebben de joden elkaar verlinkt?
Laten we een maat bedenken over de stabiliteit van een land/regering. Dan praten we verder.quote:[..]
Stabiel? Stabielste van het midden oosten in ieder geval
Bondgenoot? Jazeker, Israël beschermt de wereld en dan vooral het Westen
Israel beschermt het westen tegen de radicale islam.quote:[..]
Tegen de radicale Islam

Pardon?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:06 schreef vladesk het volgende:
[..]
Joodse anti zionisten zijn geen geloofsgenoten noch volksgenoten. Zij zijn mijn grootste vijanden, groter dan wie dan ook

Pardon?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:06 schreef vladesk het volgende:
[..]
Joodse anti zionisten zijn geen geloofsgenoten noch volksgenoten. Zij zijn mijn grootste vijanden, groter dan wie dan ook

Feit is dat tijdens de bezetting door Egypte (Gaza) en Jordanië (Westbank) tussen ’48 en ’67 er geen vraag was naar een Palestijnse staat, terwijl dat na de ’67 er wel was, als wapen tegen het zionisme.quote:Is dat zo? In 1948 werd Palestina verdeeld in twee delen. Maar door de oorlog werd alles herverdeeld en werd de Westoever bezet door Jordanië.
Je vragen zijn niet relevant: een Palestijnse taal en cultuur? De vraag is of die niet bestonden. Jij kunt dat wel zeggen, maar je hebt geen enkele aanwijzing van je gelijk en er zijn wel aanwijzingen, bijvoorbeeld bij de aanval op Hebron, dat er wel degelijk een Palestijnse cultuur was. Waar joden, moslims en christenen deel aan hadden.
Mijn stelling over actie-reactie keer je wel fraai om, en voor jouw stelling heb ik ook wel begrip. Maar daarmee antwoord je niet op mijn stelling: de agressieve houding van de zionisten riep vanzelf een krachtdadig verzet van de lokale Palestijnse bevolking op.
Wat is je bron dat een joodse raad de Duitsers adviseerde? En wat was hun exacte rol hierin? Daar weet ik niets vanquote:Was er geen joodse raad die de Duitsers adviseerde?
Maar dan nog: waarom zou ik me in godsnaam schuldig voelen voor iets wat ik niet gedaan heb?
Israël is gewoon behoorlijk stabiel ondanks de 1001 problemen die het land kent. Van alle landen in het Midden Oosten zou ik als rationeel persoon toch het liefst in Israël willen wonenquote:Laten we een maat bedenken over de stabiliteit van een land/regering. Dan praten we verder.
Bondgenoot. Hoe zat het ook al weer met dat schip van de VSvA dat door Israel naar de kelder gejaagd is? En hoe beschermt Israel het westen dan precies?
Israël beschermt de wereld tegen de radicale Islam. Natuurlijk niet alleen Israël maar het is wel een onderdeel ervan. Ook het Westen doet dit, zoals in Mali of Afghanistanquote:Israel beschermt het westen tegen de radicale islam.
Een land dat een ??deel van de wereld beschermt tegen een extreme variant van een religie.
Wat betekent deze zin??
6 miljoen joden die 2,2 miljard christenen beschermen tegen 1,5 miljard moslims?
Nee, dat klopt niet.
Maar wat dan wel?

De onwetendheid is stuitend. Slecht gekozen voorbeelden. Het westen heeft Mali en Afghanistan zelf, door directe wapenleveranties aan moslimterroristen, veroorzaakt.quote:Israël beschermt de wereld tegen de radicale Islam. Natuurlijk niet alleen Israël maar het is wel een onderdeel ervan. Ook het Westen doet dit, zoals in Mali of Afghanistan
http://online.wsj.com/article/SB123275572295011847.htmlquote:When Israel first encountered Islamists in Gaza in the 1970s and '80s, they seemed focused on studying the Quran, not on confrontation with Israel. The Israeli government officially recognized a precursor to Hamas called Mujama Al-Islamiya, registering the group as a charity. It allowed Mujama members to set up an Islamic university and build mosques, clubs and schools. Crucially, Israel often stood aside when the Islamists and their secular left-wing Palestinian rivals battled, sometimes violently, for influence in both Gaza and the West Bank.
At the time, Gaza was ruled by Egypt. The country's then-president, Gamal Abdel Nasser, was a secular nationalist who brutally repressed the Brotherhood. In 1967, Nasser suffered a crushing defeat when Israel triumphed in the six-day war. Israel took control of Gaza and also the West Bank.
"We were all stunned," says Palestinian writer and Hamas supporter Azzam Tamimi. He was at school at the time in Kuwait and says he became close to a classmate named Khaled Mashaal, now Hamas's Damascus-based political chief. "The Arab defeat provided the Brotherhood with a big opportunity," says Mr. Tamimi.
In Gaza, Israel hunted down members of Fatah and other secular PLO factions, but it dropped harsh restrictions imposed on Islamic activists by the territory's previous Egyptian rulers. Fatah, set up in 1964, was the backbone of the PLO, which was responsible for hijackings, bombings and other violence against Israel. Arab states in 1974 declared the PLO the "sole legitimate representative" of the Palestinian people world-wide.

Met religieuzen joden dus. Ben je tegen joden?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:56 schreef vladesk het volgende:
[..]
[..]
Ja wat? Joodse anti zionisten daar wil ik niets met te maken hebben.

De meeste Joden, vooral ook die omkwamen tijdens de Tweede Wereldoorlog, waren voor 1940 antizionistisch.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:56 schreef vladesk het volgende:
[..]
[..]
Ja wat? Joodse anti zionisten daar wil ik niets met te maken hebben.

Onzin. Ook toen bestond de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie PLO al. Net zoals in Syrië en Egypte is het Palestijns nationalisme wel vooral ook een pan-Arabisch nationalisme.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:51 schreef vladesk het volgende:
[..]
Feit is dat tijdens de bezetting door Egypte (Gaza) en Jordanië (Westbank) tussen ’48 en ’67 er geen vraag was naar een Palestijnse staat, terwijl dat na de ’67 er wel was, als wapen tegen het zionisme.
Een Palestijnse taal en cultuur bestaat er gewoon niet, zoals die bv bij de Koerden er wel is. Koerden zijn een volk, Palestijnen zijn gewoon een dezelfde arabieren als in Libanon, Syrië, Jordanië… een beetje zoals Vlamingen eigenlijk Nederlanders zijn. Koerden hebben meer recht op een eigen staat want zij zijn een volk.
Het Palestijns nationalisme groeit niet door het ‘agressieve gedrag’ van de zionisten maar wel omdat ze slim genoeg zijn om te weten dat een Palestijnse staat de eerste stap is naar de vernieting van Israël. En dat weten de Israëli’s uiteraard ook en dat zullen wij niet laten gebeuren. Israël is niet te koop
De Joodsche Raad ken je niet? Brevet van onkunde.quote:Wat is je bron dat een joodse raad de Duitsers adviseerde? En wat was hun exacte rol hierin? Daar weet ik niets van
Jij moet je daar niet schuldig over voelen, ik zeg alleen dat er na WO2 in Europa een schuldgevoel heerste en dat ze daarom pal achter Israël stonden. Iets wat we nu niet meer terug zien door allerlei factoren
Een PVV-verhaaltje. Juist Israël financiert, steunt en grondvestte bijv. islamistische Hamas tegenover de seculiere inclusievere PLO.quote:Israël is gewoon behoorlijk stabiel ondanks de 1001 problemen die het land kent. Van alle landen in het Midden Oosten zou ik als rationeel persoon toch het liefst in Israël willen wonen
Dat was het verleden, feit is dat Israël de beste bondgenoot is van Amerika, niet de sterkste maar wel de beste. Israël beschermt het Westen omdat het de eerste land is dat het opkomende islamofacisme tegengaat in de wereld. Bekijk de buren: moslimbroeders in Egypte, Hamas in Gaza, Fatah in Westbank, Hezbollah in Zuid-Libanon, bekijk Syrië. Dat zijn geen mensen waar je met rede naar de onderhandelingstafel stapt. Israël ligt exact aan de grens van jihad en terreur. Valt Israël, dan volgen Athene, Parijs, Amsterdam en uiteindelijk New York
[..]
Israël beschermt de wereld tegen de radicale Islam. Natuurlijk niet alleen Israël maar het is wel een onderdeel ervan. Ook het Westen doet dit, zoals in Mali of Afghanistan

Beide soorten argument zijn altijd al gebruikt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De laatste tijd worden de argumenten van benodigde ruimte en verdediger tegen een barbaars geloof meer gebruikt.
Dat zijn andere argumenten dan de veiligheid jegens Hamas-raketten en oorlogsmisdaden en Iran en illegale nederzettingen.
Oh, gelukkig. Ik had er bijna wat van gedacht, van jarenlange eenzijdig anti-joodse en -Israëlische betogen!quote:Verder ben ik geen jodenhater
Israël gaat nergens heen.quote:maar Israel mag van mij wel beëindigd worden: experiment mislukt.

Er zijn genoeg religieuze joden in Israël. Ik heb helemaal niets tegen joden, wel tegen anti zionisten. (en dan vooral joodse anti zionisten)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:50 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Met religieuzen joden dus. Ben je tegen joden?

Zionisme en jodendom zijn 2 verschillende dingen. Mijn uitspraken zijn helemaal niet anti-joods, ik beroep mij op de vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:30 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De meeste Joden, vooral ook die omkwamen tijdens de Tweede Wereldoorlog, waren voor 1940 antizionistisch.
De hasidische ultraorthodox-joodse gemeenschappen vooral, maar ook veel communistische atheistische joden, seculiere liberale joden. Assimilationisme was lang het devies bij de seculiere liberale joden zelfs.
Jouw uitspraak is ronduit anti-joods, aangezien je koste wat kost jodendom met zionisme/Israël gelijkstelt. Terwijl dit historische kolder en verzinsels zijn!

Zijn daar bewijzen van?quote:De Joodsche Raad ken je niet? Brevet van onkunde.
Dat Israël Hamas steunt geloof ik niet, dat is anti zionistische propaganda. Wie wel Hamas steunt, is Iran.quote:Een PVV-verhaaltje. Juist Israël financiert, steunt en grondvestte bijv. islamistische Hamas tegenover de seculiere inclusievere PLO.
In Libanon kan men als christen vrijer leven dan in Israël.
En ondanks het hoge technologische niveau blijft Israël gebouwd op de ellende en verdrijving van het merendeel van de oorspronkelijke autochtone bevolking, van de Palestijnen, vooral in 1948-1967.
De maronitische katholieken van Libanon staan veel dichter bij het Westen en onze beschaving dan de Israëlische staat. Beschaving omvat ook verdraagzaamheid. Israel is vervuld van haat en paranoia helaas.
Ik kom liever in Beiroet, zelfs in de Hezbollah-gebieden, dan in Ariël (nederzetting in bezet Palestijns gebied). In Libanon wordt geen bisschop bespuwd zoals wel door Israëlische kolonisten en radicale zionistische jeugd.
Desalniettemin kan men goed in Israël verblijven. Maar ik slaap niet fijn te weten dat mijn hotel gebouwd is op een afgebroken Palestijns kerkhof en verderop een ingestorte moskee als ruïne staat in een overwoekerd stukje groenzone.
De miljoenen Palestijnen in ballingschap geven hun erfdeel nooit zomaar op. Israel leeft op gekochte tijd.
Qua islamisme en gevaren zijn we het misschien wel eens, maar ik zie in Israël eerder de reden voor meer islamisme en radicalisme in de regio. Israël steunt ook de salafisten en andere islamistische terroristen die in buurland Syrië tegen de seculiere president Assad vechten en zelfmoordaanslagen plegen. Israël verpleegt deze zgn. rebellen zelfs op de bezette Syrische Golan.

Holle uitspraak. De VS, Canada, Australië, Nederland for that matter, leven in dat geval ook op 'gekochte tijd'. En ook die inheemse bevolkingen gaven hun erfdeel niet zomaar op.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:43 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De miljoenen Palestijnen in ballingschap geven hun erfdeel nooit zomaar op. Israel leeft op gekochte tijd.

Zionisme heeft niks met jodendom te maken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:24 schreef vladesk het volgende:
[..]
Er zijn genoeg religieuze joden in Israël. Ik heb helemaal niets tegen joden, wel tegen anti zionisten. (en dan vooral joodse anti zionisten)

Ja, dus?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:26 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zionisme heeft niks met jodendom te maken.

Ben je nou tegen anti Joodse zionisten? Dat bestaat volgens mij niet, een zionist kan moeilijk tegen het Jodendom zijn. Of bedoel je Joodse anti zionisten?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:44 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ja, dus?
Daarom mag ik wel een hekel hebben aan anti joodse zionisten

Joodse anti zionisten of anti zionistische joden, inderdaad. Foutjequote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ben je nou tegen anti Joodse zionisten? Dat bestaat volgens mij niet, een zionist kan moeilijk tegen het Jodendom zijn. Of bedoel je Joodse anti zionisten?

Joden die de staat Israel steunen schenden niet alleen de Tora , maar brengen door hun acties de joden overal ter wereld in gevaar. Ik zeg niet dat Joden die in Israel wonen niet religieus zijn. Maar zionisme is de grootste bedreiging voor de joden overal te wereld.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:54 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ik kan zijn standpunt vanuit de Satmar beweging wel begrijpen/ Maar niet alle orthodoxen zijn Satmar. Er zijn nog zoveel meer stromingen.

Waarom (ben je zo tegen joden die niks met de seculiere staat te maken wil hebben)??quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:47 schreef vladesk het volgende:
[..]
Joodse anti zionisten of anti zionistische joden, inderdaad. Foutje

Mwah... een moslim die in Israël woont, kan dom genoeg zijn om te denken "Nou, dit land, zo wil ik wel leven... maar dan zonder die joden!"quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ben je nou tegen anti Joodse zionisten? Dat bestaat volgens mij niet, een zionist kan moeilijk tegen het Jodendom zijn. Of bedoel je Joodse anti zionisten?

Klopt, maar anderzijds is dat wel in het voordeel van Israël want als het antisemitisme in de wereld toeneemt zorgt dit voor een positieve emigratiestroom naar Israëlquote:Joden die de staat Israel steunen schenden niet alleen de Tora , maar brengen door hun acties de joden overal ter wereld in gevaar. Ik zeg niet dat Joden die in Israel wonen niet religieus zijn. Maar zionisme is de grootste bedreiging voor de joden overal te wereld.
En dat is nu exact de reden waarom ik anti zionistische joden haat. Ze laten hun broeders in de streeks in de strijd om het Heilige Land. Moge G-d jullie leidenquote:Wij hebben van Moshe de 'wet van de wederkerigheid" geleerd. Die zei "Behandel je buur zoals je jezelf behandelt". Bekende gezegde: "Wie goed doet, goed ontmoet". In de Tora staat nota bene geschreven: "Hij die met het zwaard leeft, zal door het zwaard sterven". Waar het de Zionistische entiteit betreft, betekent dit dat het in beslag nemen van andermans land en het wegnemen van andermans leven, op dezelfde wijze terug zal komen bij de veroorzakers.
Je hebt gezien wat er gebeurt als je in de minderheid bent in een landquote:Bovendien staat er in de Talmoed dat menselijk handelen niet mag leiden tot de oprichting van een Joodse staat voor de komst van de Messias. Verder is het voor ons verboden is om in opstand te komen tegen de volkeren en dat we loyale burgers moeten zijn en niet moeten proberen om uit de Diaspora te komen waarin G-d ons gestuurd heeft.Het is voor ons niet toegestaan te heersen, te doden of schade toebrengen aan een ander volk.

Zie hierboven, jullie laten jullie broeders in de steekquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:58 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Waarom (ben je zo tegen joden die niks met de seculiere staat te maken wil hebben)??

quote:In 1991 the Jewish Autonomous Oblast moved from the jurisdiction of Khabarovsk Krai to the jurisdiction of the Federation, but by that time most of the Jews had gone and the remaining Jews now constituted fewer than two percent of the local population. Nevertheless, Yiddish is once again taught in the schools, a Yiddish radio station is in operation, and as noted above, the Birobidzhaner Shtern includes a section in Yiddish.
http://en.wikipedia.org/w(...)opment_in_the_regionquote:Education
The Birobidzhan Jewish National University works in cooperation with the local Jewish community of Birobidzhan. The university, uniquely in the Russian Far East and the Far East as a whole, uses as the basis of its teaching the study of the Hebrew language, history and classic Jewish texts.[49]
In recent years, the Jewish Autonomous Oblast has grown interested in its Jewish roots. Students study Hebrew and Yiddish at a Jewish school and at the Birobidzhan Jewish National University. In 1989, the Jewish center founded its Sunday school, where children study Yiddish, learn Jewish folk dances, and memorize dates from the history of Israel. The Israeli government helps fund the program.[50]
Birobidzhan has several state-run schools that teach Yiddish, a Yiddish school for religious instruction and a kindergarten. The five to seven year-olds spend two lessons a week learning to speak Yiddish, as well as being taught Jewish songs, dance and traditions.[51] Today, the city’s 14 public schools must teach Yiddish and Jewish tradition. The school Menora was created in 1991. It is a public school that offers a half-day Yiddish and Jewish curriculum for those parents who choose it. About half the school’s 120 pupils are enrolled in the Yiddish course. Many of them continue on to Public School No. 2, which offers the same half-day Yiddish/Jewish curriculum from first through 12th grade. Yiddish also is offered at Birobidzhan’s Pedagogical Institute, one of the few university-level Yiddish courses in the country.[52]
In 2007 Yiddish studies professor Boris Kotlerman of Bar-Ilan University launched "the First Birobidzhan International Summer Program for Yiddish Language and Culture".[53]

Orthodoxe joden worden door de regering in Israel vervolgd!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef vladesk het volgende:
[..]
Zie hierboven, jullie laten jullie broeders in de steek

Jij toch ook ?quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:53 schreef Kees22 het volgende:
De grondlegger van het zionisme was atheïst, toch.

Hoe worden orthodoxe joden vervolgd in Israël? Integendeel, men legt de nadruk op het verenigen van het Joodse volk. Men wil dat de charediem het leger dient, gaat werken, belasting betaalt, dat ze iets betekenen voor de staat en niet alleen gaan parasiteren op de werkende bevolking want met de demografische veranderen kan je zoiets niet blijven dragen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:33 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Orthodoxe joden worden door de regering in Israel vervolgd!
WIJ zijn het joodse volk wij zijn Israel hier ! In Amerika, In Europa in China, wij ZIJN HIER! We zijn er duizenden jaren lang en praktiseren ons religie al meer dan duizenden eeuwen lang!
De zionisten waren niet religieus, en het niet eens met hoe joden werden behandeld in de wereld. Ze hebben de joodse religie veranderd van een religie tot een natie van soldaten en strijders
Wat is hemelsnaam een joodse staat? Kan jij mij dat vertellen?? Ik weet wat een jood is ,wat joodse filosofie is, maar een joodse staat an sich is niks, het net zoiets zeggen als een' joodse boom'', of een 'joodse auto'
De enigste manier wat de zionisten hebben gedaan om een 'joodse staat te maken' is het woord 'joods' te misbruiken
De staat Israel is gekomen uit angst, angst dat er geen joden meer zou zijn, ze dachten veilig te zijn, maar nu kunnen ze zien dat we er nog steeds zijn, en dat het mislukt is de oprichting
Het stelen van de joodse identiteit is de grootste misdaad
ik benniet voor een joodse staat. Ik ben er ook niet tegen. Orthodoxie is niet goed, maar tegen overgestelde ook niet. Het is daarom altijd opletten dat je niet de ene kant op gaat, noch de andere kant. Je moet de middenweg pakken.

Wat hebben we daar te zoeken? Dat is ons land nietquote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
Jullie kunnen toch ook prima in JAO (Joodse Autonome Oblast) terecht?

Het is speciaal voor Joden opgericht met extra aandacht voor uitingen van Joodse cultuur. Ik denk dat een Joodse staat daar beter zou gedijen dan op een dood stuk woestijn omringd door vijandige naties. Joden hebben zelfs van hun huidige locatie een stukje paradijs in het MO kunnen maken, moet je eens voorstellen hoe groot de mogelijkheden in JAO zouden zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:52 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wat hebben we daar te zoeken? Dat is ons land niet

Ik denk dat Dubai er beter uit ziet dan Israel. Kijk met geld kan je bouwen en daarom breken Arabische landen af. Ze hebben geen geld. Ja de leiders hebben wel geld, maar het volk zit zonder geld. Israel zit daarentegen op een goudmijn met dank aan buitenlandse tegoeden en een goedwerkende wapenindustrie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:54 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Het is speciaal voor Joden opgericht met extra aandacht voor uitingen van Joodse cultuur. Ik denk dat een Joodse staat daar beter zou gedijen dan op een dood stuk woestijn omringd door vijandige naties. Joden hebben zelfs van hun huidige locatie een stukje paradijs in het MO kunnen maken, moet je eens voorstellen hoe groot de mogelijkheden in JAO zouden zijn.

Dat is waarschijnlijk de natte droom van links maar liever niet. Wij blijvenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:54 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Het is speciaal voor Joden opgericht met extra aandacht voor uitingen van Joodse cultuur. Ik denk dat een Joodse staat daar beter zou gedijen dan op een dood stuk woestijn omringd door vijandige naties. Joden hebben zelfs van hun huidige locatie een stukje paradijs in het MO kunnen maken, moet je eens voorstellen hoe groot de mogelijkheden in JAO zouden zijn.

Met paradijs bedoel ik niet alleen 'the looks'. Israel is de enige rechtsstaat in dat gebied. Het is het enige land waar een oud-president veroordeeld kan worden voor verkrachting op zijn onderdane. Wat een groot goed is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:57 schreef gembird het volgende:
[..]
Ik denk dat Dubai er beter uit ziet dan Israel. Kijk met geld kan je bouwen en daarom breken Arabische landen af. Ze hebben geen geld. Ja de leiders hebben wel geld, maar het volk zit zonder geld. Israel zit daarentegen op een goudmijn met dank aan buitenlandse tegoeden en een goedwerkende wapenindustrie.

quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:58 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk de natte droom van links maar liever niet.

Spreek a.u.b. voor jezelf en niet voor de rest.quote:Wij blijven

Dubai heeft geen oliequote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:00 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Met paradijs bedoel ik niet alleen 'the looks'. Israel is de enige rechtsstaat in dat gebied. Het is het enige land waar een oud-president veroordeeld kan worden voor verkrachting op zijn onderdane. Wat een groot goed is.
Voor die primitieve golf-sheiks heb ik noch respect, noch bewondering. Hun land is de creatie van amerikaanse petrodollars, Europese ingenieurs en aziatisch arbeidskrachten.

Wie een beetje slim is weet dat dit idee geen draagvlak zal kennen bij de joden, zeker niet omdat er al een joodse staat isquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:01 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[..]
Spreek a.u.b. voor jezelf en niet voor de rest.

Dubai is groot geworden door olie.quote:
Wie een beetje slim is weet dat (voornamelijk russische-Ashkenazi) -joden bovengemiddeld intelligent zijn en tevens de motor achter het economische succes van Israel. En gezien hun geschiedenis zullen zij het pragmatisme tonen om dat stuk woestijn te verruilen voor een beter alternatief, mits die zich voordoet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:03 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wie een beetje slim is weet dat dit idee geen draagvlak zal kennen bij de joden, zeker niet omdat er al een joodse staat is

Dus omdat je in je land wil blijven wonen, noem je dat dogmatisch handelen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:09 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dubai is groot geworden door olie.
[..]
Wie een beetje slim is weet dat (voornamelijk russische-Ashkenazi) -joden bovengemiddeld intelligent zijn en tevens de motor achter het economische succes van Israel. En gezien hun geschiedenis zullen zij het pragmatisme tonen om dat stuk woestijn te verruilen voor een beter alternatief, mits die zich voordoet.
Dogmatisch handelen, waar jij een voorstander van bent, zal fataal zijn voor Joden.

Begrijpend lezen is een kunst. Joden kunnen daar willen blijven totdat zij erbij neervallen, maar als de situatie op een gegeven moment het onhoudbaar wordt, dan zullen zij toch moeten verkassen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:16 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dus omdat je in je land wil blijven wonen, noem je dat dogmatisch handelen?
Ik kan jou beter verwijzen naar de dichtstbijzijnde VAVO om alsnog je VMBO-B papiertje te halen gezien jouw totaal gebrek aan historisch besef of basale overlevingstactieken.quote:Als jij echt hoopt dat de joden op een dag zullen zeggen: "het is genoeg geweest hier, we trekken naar de joodse autonome oblast"
loop je beter even naar de dokter

Waarom zou de situatie onhoudbaar worden?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:25 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is een kunst. Joden kunnen daar willen blijven totdat zij erbij neervallen, maar als de situatie op een gegeven moment het onhoudbaar wordt, dan zullen zij toch moeten verkassen.
Maar uit jouw godsdienstwaanzinnige posts begrijp ik dat jij liever een herhaling van Masada 74 AD ziet? Voor het gehele Joodse volk wel te verstaan.
[..]
Ik kan jou beter verwijzen naar de dichtstbijzijnde VAVO om alsnog je VMBO-B papiertje te halen gezien jouw totaal gebrek aan historisch besef of basale overlevingstactieken.

Ik dacht even dat jij in staat was een discussie te voeren. Je snapt misschien zelfs zelf wel dat je je door bovenstaande vragen en opmerkingen diskwalificeert van verdere discussie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:50 schreef vladesk het volgende:
[..]
Waarom zou de situatie onhoudbaar worden?
Welk land is zo gek om een nucleair land aan te vallen? Ik hoop geen enkele (voor hun)
Ik ga liever dood in Israël dan verder te leven aan de andere kant van de wereld, en met mij zo'n miljoenen anderen

Wij sterven liever met trots in ons eigen land dan elders ter wereld voort te moeten levenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:57 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik dacht even dat jij in staat was een discussie te voeren. Je snapt misschien zelfs zelf wel dat je je door bovenstaande vragen en opmerkingen diskwalificeert van verdere discussie.
Overigens blijft mijn punt staan:
Dogmatisch handelen, waar jij een voorstander van bent, zal fataal zijn voor Joden.
Jij bevestigt het zelfs.

Misschien off-topic, maar hoe oud ben je eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:02 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wij sterven liever met trots in ons eigen land dan elders ter wereld voort te moeten leven
Verder denk ik niet dat het Westen een tweede holocaust laat gebeuren

Oud genoegquote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:07 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Misschien off-topic, maar hoe oud ben je eigenlijk?

Het chassidisch jodendom bestaat uit ontelbaar veel bewegingenquote:Deze Joden hier in Antwerpen lijken me toch niet echt Israëlhaters als je dat filmpje bekijkt... verder is joodsactueel, de meest gelezen joodse magazine in Vlaanderen ook Israël gezind
Jaarlijks zijn er ook relatief veel joden die Antwerpen verlaten voor Amerika, Londen of Israël

Hoezo "ook nog?"quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:29 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
In Antwerpen heb je ook nog Neturei Karta, ook niet echt voor de staat Israel.

Geklets. De verdeling van de VN voorzag in een Israelisch en een Arabisch deel.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:51 schreef vladesk het volgende:
[..]
Feit is dat tijdens de bezetting door Egypte (Gaza) en Jordanië (Westbank) tussen ’48 en ’67 er geen vraag was naar een Palestijnse staat, terwijl dat na de ’67 er wel was, als wapen tegen het zionisme.
Een Palestijnse taal en cultuur bestaat er gewoon niet, zoals die bv bij de Koerden er wel is. Koerden zijn een volk, Palestijnen zijn gewoon een dezelfde arabieren als in Libanon, Syrië, Jordanië… een beetje zoals Vlamingen eigenlijk Nederlanders zijn. Koerden hebben meer recht op een eigen staat want zij zijn een volk.
Het Palestijns nationalisme groeit niet door het ‘agressieve gedrag’ van de zionisten maar wel omdat ze slim genoeg zijn om te weten dat een Palestijnse staat de eerste stap is naar de vernieting van Israël. En dat weten de Israëli’s uiteraard ook en dat zullen wij niet laten gebeuren. Israël is niet te koop
En dat is dus terecht. Er is geen enkele reden waarom Europa pal achter Israel zou moeten staan. Zeker nu niet meer.quote:[..]
Wat is je bron dat een joodse raad de Duitsers adviseerde? En wat was hun exacte rol hierin? Daar weet ik niets van
Jij moet je daar niet schuldig over voelen, ik zeg alleen dat er na WO2 in Europa een schuldgevoel heerste en dat ze daarom pal achter Israël stonden. Iets wat we nu niet meer terug zien door allerlei factoren
Kwalificaties die nergens op slaan. Israel heeft gemene zaak gemaakt (d.i. samengespannen) met Egypte tegen Gaza, Hamas is door Israel mede opgericht, El Fatah gaf toe aan eisen van israel en is niet beloond, van Syrië werd een strategisch gebied afgepakt.quote:[..]
Israël is gewoon behoorlijk stabiel ondanks de 1001 problemen die het land kent. Van alle landen in het Midden Oosten zou ik als rationeel persoon toch het liefst in Israël willen wonen
Dat was het verleden, feit is dat Israël de beste bondgenoot is van Amerika, niet de sterkste maar wel de beste. Israël beschermt het Westen omdat het de eerste land is dat het opkomende islamofacisme tegengaat in de wereld. Bekijk de buren: moslimbroeders in Egypte, Hamas in Gaza, Fatah in Westbank, Hezbollah in Zuid-Libanon, bekijk Syrië. Dat zijn geen mensen waar je met rede naar de onderhandelingstafel stapt. Israël ligt exact aan de grens van jihad en terreur. Valt Israël, dan volgen Athene, Parijs, Amsterdam en uiteindelijk New York
Hoezo beschermt Israel dan de wereld?quote:[..]
Israël beschermt de wereld tegen de radicale Islam. Natuurlijk niet alleen Israël maar het is wel een onderdeel ervan. Ook het Westen doet dit, zoals in Mali of Afghanistan

Niks antijoods, wel antiÏsrael.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Beide soorten argument zijn altijd al gebruikt.
[..]
Oh, gelukkig. Ik had er bijna wat van gedacht, van jarenlange eenzijdig anti-joodse en -Israëlische betogen!
[..]
Israël gaat nergens heen.
[ afbeelding ]

Zoals ik ooit al zei: joden zijn de ergste antisemieten.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:50 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Met religieuzen joden dus. Ben je tegen joden?

Klopt. Maar dat wilden de arabieren niet. Ze dachten de joden te kunnen uitroeien en het Israëlische grondgebied te stelen. Gegokt en verloren. Je kan niet verwachten dat je land gaat proberen stelen en dan als je verliest doen alsof er niets gebeurd is en 'je' land terug opeisenquote:Geklets. De verdeling van de VN voorzag in een Israelisch en een Arabisch deel.
Als je niet accepteert dat buitenstaanders de joods/israelische identiteit bepalen, kun jij ook niet de Palestijnse identiteit bepalen.
En dat Vlamingen (je bedoelt Nederlandstalige Belgen) eigenlijk Nederlanders zijn, moet je hen niet zeggen. Sterker nog: het is eerder andersom.
Pal achter Israël niet, maar ik mag toch wel aannemen dat Europa een 2de holocaust op joden gaat voorkomen. Om een gelijkaardig voorbeeld te geven, ik hoorde onlangs een Belgische minister over Congo zeggen dat hij vindt dat België een morele plicht heeft ten aanzien van Congo. Dat vind ik een beetje hetzelfde als Europa tov Israëlquote:En dat is dus terecht. Er is geen enkele reden waarom Europa pal achter Israel zou moeten staan. Zeker nu niet meer.
Dat Hamas is opgericht door Israël neigt naar antisemitisme. Het is in feite een beetje hetzelfde zeggen dat Hitler een poppetje was van de zionisten. Hamas is democratisch verkozen door de Gazanen. Daar heeft Israël niets mee te maken. Dat Israël strategisch gebied afgenomen heeft van Syrië is gebeurd tijdens de 6 daagse oorlog. En vandaag zien we waarom Israël de Golanhoogten nooit heeft terug gegeven. Van daaruit kan je gemakkelijk Israël verwoesten.quote:Kwalificaties die nergens op slaan. Israel heeft gemene zaak gemaakt (d.i. samengespannen) met Egypte tegen Gaza, Hamas is door Israel mede opgericht, El Fatah gaf toe aan eisen van israel en is niet beloond, van Syrië werd een strategisch gebied afgepakt.
Nee, van die mensen kan niet verwacht worden dat ze met Israel onderhandelen.
Toch zijn ze daartoe bereid. Maar Israel niet.
Israël beschermt de wereld omdat het vlak aan de grens ligt van jihad en terreur. De moslimbroeders in Egypte, hamas, fatah, hezbollah, syrië: die wil je echt niet als buren hebbenquote:Hoezo beschermt Israel dan de wereld?
Om te beginnen: wordt de wereld bedreigd door de radicale islam?
En zo ja: hoe en in hoeverre beschermt Israel ons dan?
Overigens: waarom is Israel zo goed voor het westen en met name Europa? Kwam niet alle antisemitisme uit Europa?

Het israelische grondgebied was, op een procent of 8 na, gestolen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:54 schreef vladesk het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat wilden de arabieren niet. Ze dachten de joden te kunnen uitroeien en het Israëlische grondgebied te stelen. Gegokt en verloren. Je kan niet verwachten dat je land gaat proberen stelen en dan als je verliest doen alsof er niets gebeurd is en 'je' land terug opeisen
Op die vergelijking zou ik nou nooit gekomen zijn. België, of althans de koning, heeft Congo gebruikt als wingewest en er behoorlijk wreed huisgehouden.quote:[..]
Pal achter Israël niet, maar ik mag toch wel aannemen dat Europa een 2de holocaust op joden gaat voorkomen. Om een gelijkaardig voorbeeld te geven, ik hoorde onlangs een Belgische minister over Congo zeggen dat hij vindt dat België een morele plicht heeft ten aanzien van Congo. Dat vind ik een beetje hetzelfde als Europa tov Israël
Tjongejonge, antisemitisme nog wel! Oeioei wat erg! Israel heeft ijverig meegeholpen om Hamas op te richten met het doel El Fatah een hak te zetten. Overigens een heel gebruikelijke tactiek: de VSvA hebben de Taliban ook aan raketwerpers geholpen om de Sovjets te verjagen.quote:[..]
Dat Hamas is opgericht door Israël neigt naar antisemitisme. Het is in feite een beetje hetzelfde zeggen dat Hitler een poppetje was van de zionisten. Hamas is democratisch verkozen door de Gazanen. Daar heeft Israël niets mee te maken. Dat Israël strategisch gebied afgenomen heeft van Syrië is gebeurd tijdens de 6 daagse oorlog. En vandaag zien we waarom Israël de Golanhoogten nooit heeft terug gegeven. Van daaruit kan je gemakkelijk Israël verwoesten.
Voor de show ja. Dat zeggen ze. Maar ze doen alles om onderhandelingen te voorkomen.quote:Dat jij zegt dat Israël niet bereidt is om te onderhandelen ondermijnt jouw geloofwaardigheid. Israël is al 4 jaar aan het wachten aan die tafel.
Ik lees net vandaag in de krant dat het veiligheidsoverleg tussen Israel en Egypte tot op heden gewoon doorgaat. En dat er goede contacten zijn met Saoedi-Arabië en Jordanië weten we ook.quote:[..]
Israël beschermt de wereld omdat het vlak aan de grens ligt van jihad en terreur. De moslimbroeders in Egypte, hamas, fatah, hezbollah, syrië: die wil je echt niet als buren hebben
De wereld wordt inderdaad bedreigd door de radicale Islam. Kijk dan wat er in Libië, Egypte, Syrië, Irak, Afghanistan aan de gang is. Met het opkomende islamisme in Europa beginnen de spanningen in Europa ook al hoger op te lopen. Hoe beschermt Israël de wereld? Simpel, terrorisme mag niet beloond worden. Israël, de EU en Amerika vechten tegen de radicale Islam
Israël doet dit niet om Europa te plezieren. Israël is vooral bezig met zijn eigen toekomst veilig te stellen, maar Europa profiteert hier wel mee van. Dat alle antisemitisme in Europa komt is niet waar, antisemitisme komt overal ter wereld voor, in het ene land al meer dan het andere. Maar het is wel een feit dat gedurende de hele geschiedenis Europa één van de continenten was waar joden heeft meeste te maken kregen met antisemitisme met de holocaust als dieptepunt

Sorry hoor, maar dit echt puur gelul. Toen die verdeling door de VN werd gemaakt was er niet zoiets als 'Israëlisch grondgebied'. Dus hoe kun je nou iets stelen wat er niet isquote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:54 schreef vladesk het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat wilden de arabieren niet. Ze dachten de joden te kunnen uitroeien en het Israëlische grondgebied te stelen. Gegokt en verloren. Je kan niet verwachten dat je land gaat proberen stelen en dan als je verliest doen alsof er niets gebeurd is en 'je' land terug opeisen.

Israël heeft wel degelijk iets te maken met de oprichting van Hamas. De verkiezingen die zij gewonnen hadden was een paar jaar geleden. Maar ze bestaan al wat langer. Israël heeft wél geholpen bij het ontstaan van Hamas. Dat hebben ze gedaan als tegengewicht voor de PLO.quote:Dat Hamas is opgericht door Israël neigt naar antisemitisme. Het is in feite een beetje hetzelfde zeggen dat Hitler een poppetje was van de zionisten. Hamas is democratisch verkozen door de Gazanen. Daar heeft Israël niets mee te maken. Dat Israël strategisch gebied afgenomen heeft van Syrië is gebeurd tijdens de 6 daagse oorlog. En vandaag zien we waarom Israël de Golanhoogten nooit heeft terug gegeven. Van daaruit kan je gemakkelijk Israël verwoesten.
De enige reden dat Hamas, Fatah en Hezbollah bestaan IS Israëlquote:Israël beschermt de wereld omdat het vlak aan de grens ligt van jihad en terreur. De moslimbroeders in Egypte, hamas, fatah, hezbollah, syrië: die wil je echt niet als buren hebben

Dankzij, en niet ondanks.
 Dankzij, en niet ondanks.

Niet waar, de VN heeft dat toegewezen aan het Joodse volk. Trouwens, je eigen grondgebied kan je niet stelenquote:Het israelische grondgebied was, op een procent of 8 na, gestolen.
Dus is het gelijkaardig met wat Europa met de Joden heeft gedaan. Het Congolese volk heeft afgezien door het beleid van België en de sporen zijn tot op vandaag nog altijd zichtbaar. Net zoals het Joodse volk heeft afgezien in Europa. En dan bedoel ik niet alleen de holocaust, maar ook de eeuwen daarvoor werden joden stelselmatig gediscrimineerd en zelfs gedood.quote:Op die vergelijking zou ik nou nooit gekomen zijn. België, of althans de koning, heeft Congo gebruikt als wingewest en er behoorlijk wreed huisgehouden.
Dus jij noemt Hamas zogenaamde terroristen?quote:Tjongejonge, antisemitisme nog wel! Oeioei wat erg! Israel heeft ijverig meegeholpen om Hamas op te richten met het doel El Fatah een hak te zetten. Overigens een heel gebruikelijke tactiek: de VSvA hebben de Taliban ook aan raketwerpers geholpen om de Sovjets te verjagen.
Hamas is later inderdaad democratisch gekozen, waarop Israel niet wilde onderhandelen met deze zogenaamde terroristen.
Niet waar. Trouwens, zolang de Palestijnen aan hun recht op terugkeer vastblijven hangen, zal er nooit vrede komen. Want het recht op terugkeer zou betekenen dat Palestijnen in de meerderheid komen in Israël en kunnen de Palestijnen het via een democratische weg terug Palestina noemen.quote:Voor de show ja. Dat zeggen ze. Maar ze doen alles om onderhandelingen te voorkomen.
Juist niet, een tweestatenoplossing, dat is een veilig voortbestaan moeilijker maken. Israël zal nooit toestaan dat een buurland op 5 minuten heel Tel Aviv en Haifa kan verwoesten.quote:Ik lees net vandaag in de krant dat het veiligheidsoverleg tussen Israel en Egypte tot op heden gewoon doorgaat. En dat er goede contacten zijn met Saoedi-Arabië en Jordanië weten we ook.
Het ironische of zelfs cynische is, dat Israel door het eigen gedrag een veilig voortbestaan steeds moeilijker maakt. Wat Europa daar voor profijt van heeft, is mij een raadsel.
Maar deze discussie is ondertussen wel bekend en je argumenten zijn al lang ontzenuwd en de leugens ontmaskerd. Dus dit wordt saai.
Ik dacht dat wij het hadden over de rol van een of andere god in de aardse politiek en krijgskunde. Die discussie was voor mij betrekkelijk nieuw, dus daar wil ik het nog wel over hebben.

de VN heeft Israël opgericht maar de arabieren waren niet akkoord met de verdeling en wilden het Israëlisch grondgebied stelenquote:Sorry hoor, maar dit echt puur gelul. Toen die verdeling door de VN werd gemaakt was er niet zoiets als 'Israëlisch grondgebied'. Dus hoe kun je nou iets stelen wat er niet is
Verder was er van uitroeien geen sprake, als zij de Joden in dat gebied wilden uitroeien hadden ze dat al lang gedaan. Ze leven daar al best wel lang zonder uitgeroeid te worden of holocaust taferelen.
Het is niet omdat Israël bestaat dat er terrorisme mag zijn. Ik denk dat het belangrijk is om terrorisme niet te belonenquote:De enige reden dat Hamas, Fatah en Hezbollah bestaan IS Israël
Hetzelfde geldt voor de animositeit tussen Egypte en Syrië en Israël. Dus geen dingen om gaan draaien nuDankzij, en niet ondanks.

Het is duidelijk dat jij de geschiedenis niet kent maar je hoofd vol met propaganda zit. De VN heeft Israël helemaal niet opgericht. Dat hebben ze zelf gedaan terwijl ze nog niet tot een akkoord waren gekomen. Toen de Arabieren niet akkoord gingen was er nog helemaal geen Israël en dus ook geen Israëlisch grondgebied. Dus er viel niks te 'stelen'. Maar in tegenstelling tot wat jij zegt zijn de Joden begonnen met land afpakken en niet de Arabieren.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:02 schreef vladesk het volgende:
[..]
de VN heeft Israël opgericht maar de arabieren waren niet akkoord met de verdeling en wilden het Israëlisch grondgebied stelen
Van uitroeien was er wel sprake, het is duidelijk dat je de geschiedenis niet goed kent. De arabische landen waren bondgenoot van Hitler. Hitler was in 1941 zelfs bij de grootmoeftie van Jeruzalem waar ze hetzelfde wilden doen met de joden als in Auschwitz. Alleen konden we daar terug vechten want zij waren niet zo sterk als de nazi's
In het geval van Hezbollah bijvoorbeeld krijg je verzet wanneer je een land bezet. Heel logisch. En geen terrorisme. Verzet. Was Israël Libanon niet binnengevallen en langdurig bezet dan was er ook geen Hezbollah geweest.quote:Het is niet omdat Israël bestaat dat er terrorisme mag zijn. Ik denk dat het belangrijk is om terrorisme niet te belonen

Het VN verdelingsplan komt wel van '47. Na de Britse terugtrekking uit mandaatgebied Palestina riep David Ben-Gurion de onafhankelijkheid uit van Israël met de grenzen van het verdelingsplan van de VNquote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij de geschiedenis niet kent maar je hoofd vol met propaganda zit. De VN heeft Israël helemaal niet opgericht. Dat hebben ze zelf gedaan terwijl ze nog niet tot een akkoord waren gekomen. Toen de Arabieren niet akkoord gingen was er nog helemaal geen Israël en dus ook geen Israëlisch grondgebied. Dus er viel niks te 'stelen'. Maar in tegenstelling tot wat jij zegt zijn de Joden begonnen met land afpakken en niet de Arabieren.
Israël bezet geen land voor zijn plezier. Een bezetting kost veel geld.quote:In het geval van Hezbollah bijvoorbeeld krijg je verzet wanneer je een land bezet. Heel logisch. En geen terrorisme. Verzet. Was Israël Libanon niet binnengevallen en langdurig bezet dan was er ook geen Hezbollah geweest.

Ik neem aan dat je met die tweede zin bedoelt, dat Palestina van de joden is. Sowieso, überhaupt. Volgens aards recht was Palestina, voor zover er eigendom geregistreerd was, gewoon van de Palestijnen en werd het bestuurd door de Ottomanen en later als mandaat door de Britten. Niks joods of israelisch aan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:56 schreef vladesk het volgende:
[..]
Niet waar, de VN heeft dat toegewezen aan het Joodse volk. Trouwens, je eigen grondgebied kan je niet stelen
Wat een flauwekul. Alsof de diaspora te vergelijken zou zijn met kolonialisme. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat de joden, als ze met meer waren geweest, Europa gejudaïseerd hadden zoals nu de moslims volgens sommigen islamiseren.quote:[..]
Dus is het gelijkaardig met wat Europa met de Joden heeft gedaan. Het Congolese volk heeft afgezien door het beleid van België en de sporen zijn tot op vandaag nog altijd zichtbaar. Net zoals het Joodse volk heeft afgezien in Europa. En dan bedoel ik niet alleen de holocaust, maar ook de eeuwen daarvoor werden joden stelselmatig gediscrimineerd en zelfs gedood.
Als België dus een morele plicht heeft tav Congo, heeft Europa dit tav Israël
Jij vindt het niet terecht dat iemand zich verzet tegen diefstal van zijn huis, grond, levensvoorwaarden, mensenrechten?quote:[..]
Dus jij noemt Hamas zogenaamde terroristen?
Je hebt minder en minder moeite om je ware aard te verbergen blijkbaar
Simpel Niet waar zeggen is geen argument.quote:[..]
Niet waar. Trouwens, zolang de Palestijnen aan hun recht op terugkeer vastblijven hangen, zal er nooit vrede komen. Want het recht op terugkeer zou betekenen dat Palestijnen in de meerderheid komen in Israël en kunnen de Palestijnen het via een democratische weg terug Palestina noemen.
Iets wat tegen de basisbeginselen is van het zionisme namelijk om een meerderheid te zijn en vrij te zijn in ons eigen land
Met het recht op terugkeer wordt dus eigenlijk bedoeld de vernietiging van de Joodse staat
Alsof de Palestijnen heel Tel Aviv en Haifa kunnen verwoesten..........quote:[..]
Juist niet, een tweestatenoplossing, dat is een veilig voortbestaan moeilijker maken. Israël zal nooit toestaan dat een buurland op 5 minuten heel Tel Aviv en Haifa kan verwoesten.
oja, G-d beschermt de Joodse natie

Ja, de staat Israel is dus uitgeroepen door Israel zelf. Dat zegt Peunage toch.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:28 schreef vladesk het volgende:
[..]
Het VN verdelingsplan komt wel van '47. Na de Britse terugtrekking uit mandaatgebied Palestina riep David Ben-Gurion de onafhankelijkheid uit van Israël met de grenzen van het verdelingsplan van de VN
Dan is het land echt te stom om voor de duivel te dansen: niemand wil dat Israel land bezet, Israel zelf ook niet volgens jou. Laat het er dan mee ophouden, dat is pas win-win-win-win-win-win.quote:[..]
Israël bezet geen land voor zijn plezier. Een bezetting kost veel geld.

Mwah, dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals ik ooit al zei: joden zijn de ergste antisemieten.
Ze verketteren elkaar nog erger dan christenen of anthroposofen.

OK, even erg dan.quote:

Precies, dus niet de VN heeft de staat opgeroepen, maar Israël zelf. En een kleine opmerking, dit was ook niet het eerste verdelingsplan. De eerste verdeling hebben ze niet geaccepteerd. En toen hadden de Arabieren ook niet zomaar een staat opgeroepen, ondanks de bezwaren van de Joden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:28 schreef vladesk het volgende:
[..]
Het VN verdelingsplan komt wel van '47. Na de Britse terugtrekking uit mandaatgebied Palestina riep David Ben-Gurion de onafhankelijkheid uit van Israël met de grenzen van het verdelingsplan van de VN
Dat maakt geen ruk uit. Geen enkel land bezet een ander voor plezier, er zullen altijd wel belangen in mee spelen. Dat maakt het nog niet juist.quote:Israël bezet geen land voor zijn plezier. Een bezetting kost veel geld.

Als dat zo was kon Israël amper bestaan, je kan elkaar niet constant de tent uit vechten en ook nog even een functionerende maatschappij opbouwen. Een bepaalde mate van compromissen is essentieel.quote:

Uhhh, Joden werden gewoon stelselmatig gediscrimineerd hoor de Europese bevolking. Mochten jobs niet doen, mochten niet in dezelfde zwembaden, pogroms op Joden, werden gewoon eeuwen gezien als tweederangsburgers.quote:Wat een flauwekul. Alsof de diaspora te vergelijken zou zijn met kolonialisme. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat de joden, als ze met meer waren geweest, Europa gejudaïseerd hadden zoals nu de moslims volgens sommigen islamiseren.
Natuurlijk, in het geval van de palestijnen zou ik wellicht hetzelfde doen. Alleen is het leven niet altijd eerlijk, daar weten wij alles vanquote:Jij vindt het niet terecht dat iemand zich verzet tegen diefstal van zijn huis, grond, levensvoorwaarden, mensenrechten?
Neen, als er een Palestijnse staat komt op de Westbank, dan is Israël geen baas meer op de westbank en kunnen de palestijnen van daar raketten afvuren terwijl dit nu niet kan aangezien het onder controle staat van Israëlquote:Alsof de Palestijnen heel Tel Aviv en Haifa kunnen verwoesten..........
Maar deze stelling leidt ertoe, dat Israel de Palestijnen volledig moet verdrijven uit Palestina. Immers, anders krijg je in jouw ogen een te grote Palestijnse niet-joodse meerderheid in dat ene land.
De aap komt uit de mouw.
Jaja, dan zijn zijn wegen zeker ondoorgrondelijk...
Als je daar dan zo op vertrouwt, waarom moet je dan zo'n groot leger hebben, de Palestijnen zo mishandelen, je buren op stang jagen en je bondgenoten voor lul zetten?

Inderdaad, en volgens de VN grenzen die besloten zijn in '47quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, de staat Israel is dus uitgeroepen door Israel zelf. Dat zegt Peunage toch.
Israël bezet de westbank niet, je eigen land kan je niet bezettenquote:Dan is het land echt te stom om voor de duivel te dansen: niemand wil dat Israel land bezet, Israel zelf ook niet volgens jou. Laat het er dan mee ophouden, dat is pas win-win-win-win-win-win.

De arabieren aanvaarden geen enkel plan, zij willen gewoon geen Joodse staat in dat gebiedquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Precies, dus niet de VN heeft de staat opgeroepen, maar Israël zelf. En een kleine opmerking, dit was ook niet het eerste verdelingsplan. De eerste verdeling hebben ze niet geaccepteerd. En toen hadden de Arabieren ook niet zomaar een staat opgeroepen, ondanks de bezwaren van de Joden.
Als je je verdiept in de precieze reden dat de Arabieren het verdelingsplan verwierpen zul je zien dat het hele normale redenen zijn die niks te maken hebben met de vernietiging van wie dan ook.
Dus moet Turkije ophouden met Cyprus en Koerdistan te bezetten, en moet China ophouden met Tibet te bezettenquote:Dat maakt geen ruk uit. Geen enkel land bezet een ander voor plezier, er zullen altijd wel belangen in mee spelen. Dat maakt het nog niet juist.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |