Vanmorgen ook he?quote:Op maandag 24 juni 2013 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]![]()
![]()
Mijne heeft wel een talent om een net schoon aangetrokken pakje onder te blerken of te poepen.
En thnx allen, toch normaal dus.

Hier exact hetzelfde, dat is precies wat flesweigeren is. Calma snapte hij ook geen hol van. Ik ben trouwens net als SE bij de logopediste geweest ermee. De tips: lopend de fles geven, iemand anders een fles laten geven, andere speen, eerst even op je pink/tepel laten zuigen en dan snel de fles erin in de hoop dat hij doorzuigt (de mijne werd alleen nijdig daarvan, vooral met de borstquote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:30 schreef Piekie81 het volgende:
Bedankt voor de support! Soms zit ik er echt even doorheen. Fijn dat ik dan hier even van mij af kan schrijven.
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met een baby die de fles niet snapt (gewpne speen trouwens ook niet. Hij sabbelt er aan en als er bij de fles melk uit druppelt door een groot gat, slikt hij dat netjes door, maar zuigen, ho maar) en de breastflow of calma? Zou dat een optie zijn?

Ik heb alles geteld en ik heb nu 5,4 liter bv in de vriezerquote:

Pannenkoeken van maken...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:17 schreef Phaidra het volgende:
Bitterend mooie curve!! Fijn dat ze het zo goed doet
Tico
[..]
Ik heb alles geteld en ik heb nu 5,4 liter bv in de vriezerDaar mag best iets van weg.
Bekers van september, oktober en november, moeten die nu weg? Lees verschillende bewaartijden. Als ik een half jaar aanhoud zouden ze weg moeten, maar lees ook 9 maanden tot een jaar? Ze zitten in een aparte vriezer die zelden opengaat (keer of 2 per week max) met 3 lades.

Heb ik een maand geleden eens gedaan, maar hij vond het nietsquote:
Is goed! De heroïne laat ik dan nog even staanquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:04 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, dan kom ik binnenkort graag eens met een koeltas bij je langs!
Tenzij je vandaag ineens besluit om aan de heroïne te gaan o.i.d.![]()
Ik had het er vanmorgen over met m'n zusje en zij walgde van het idee, vond het echt niet kunnen om mijn baby andermans melk te laten drinken.
Oh, en koemelk kan dan wel? Dat komt toch ook gewoon uit de tepel van de koe?
Jaaaaa, maar dat is iets heel anders!
Hoe dan![]()

Wat over is van de opvang, gaat inderdaad 's avonds door zijn prakje etenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:15 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, je pureert toch het eten voor je knul of je prakt het? Daar kun je toch ook wat bv ondermengen om het wat minder droog te maken. Wat drinkt I. Dan overdag als hij bij de opvang is?
Aparte reactie Kersjes. Het enige wat ik me afvroeg. Zal je jongetje dit wel drinken? Het is toch een beetje anders dan je eigen melk stel ik me zo voor.

Dat zou op zich kunnen, maar verder geen tekenen nog. Had er ook al aan gedacht (na een maand of acht kan dat ook wel weer eens ja). Vandaar ook mn '' ik bekijk het maar per dag". Een eerdere dip duurde ook een paar dagen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Mineola, kan het zijn dat je ongesteld moet worden? Dat maakt bij mij ook zo 80 ml verschil.

Hier sluit ik me bij aan!quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:25 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara, wat ontzettend jammer dat het nu iets minder goed gaat. Maar ook met kv erbij krijgen ze nog een deel bv mee. Dus zie het niet als falen. Ik vind het echt heel knap wat je doet
Mineola,voor je productiedip. Hopelijk is het tijdelijk
Juud, wat knap dat het met de bv zo fijn gaat. Ben helemaal blij voor je

Ik heb online besteld bij medicijnen.nlquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:07 schreef Kyara het volgende:
ja, zit nu ook te kijken bij de open apotheek maar ben beetje bang dat ik misschien het verkeerde bestel of zo.

Kon de laktatiekundige niets meer voor je doen? Of het je het nu rust en probeer je haar later aan de borst?quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tico, fijn dat het hersteld is!
Ik zou wat meer naar buiten willen met Noor. Maar dat gaat niet door het kolven om de 3 uur. Veel verder dan het winkelcentrum lukt niet echt qua tijd.

quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:49 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb ook nog wel wat stripjes liggen die weg mogen. Iemand geïnteresseerd? Ik kan ze wel pas vrijdag of zaterdag op de bus doen.

Kon haar niet bereiken vandaag. Probeer het morgen even weer. Maar ik heb het aanleggen niet meer geprobeerd. De teleurstelling telkens een beetje beuquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kon de laktatiekundige niets meer voor je doen? Of het je het nu rust en probeer je haar later aan de borst?

Nou ja, daarom vraag ik het ook. Ze wordt nu natuurlijk ouder en sterker. Meer wakker. Er zijn echt kindjes die alsnog aan de borst gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kon haar niet bereiken vandaag. Probeer het morgen even weer. Maar ik heb het aanleggen niet meer geprobeerd. De teleurstelling telkens een beetje beu.
Ze drinkt nu wél heel goed uit de breastflow. De truc is om haar op het voedingskussen te leggen en vooral niet in de armen te houden tijdens het voeden, want dan is het weer zzz binnen no-time. Maar ja, dat gaat met bv natuurlijk niet echt. Dan ontkom je niet aan baby dicht tegen je aan.
Zit te dubben of ik een kolf zal aanschaffen. Dan heb ik er 1 met accu en kan ik een keer weg en desnoods ter plaatse daar ff kolven. M'n wereldje is nu wel erg klein en ik ben er wel aan toe om weer eens ergens heen te gaan na 14 weken voornamelijk de woonkamer gezien te hebben. Maar loont het nog... Die krengen zijn duur
.

Voor 100 euro kan je van mij een kolf overnemen eventueel. Het is de Ardo calypso, dubbelzijdig. Fijne kolf, is 1 maand gebruikt door een tweelingmama. Mijn oude Ardo ging stuk en had snel een nieuwe via marktplaats, maar toen ik een andere baan kreeg heb ik een swing maxi gekocht omdat die kleiner is en ik meer reistijd heb.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kon haar niet bereiken vandaag. Probeer het morgen even weer. Maar ik heb het aanleggen niet meer geprobeerd. De teleurstelling telkens een beetje beu.
Ze drinkt nu wél heel goed uit de breastflow. De truc is om haar op het voedingskussen te leggen en vooral niet in de armen te houden tijdens het voeden, want dan is het weer zzz binnen no-time. Maar ja, dat gaat met bv natuurlijk niet echt. Dan ontkom je niet aan baby dicht tegen je aan.
Zit te dubben of ik een kolf zal aanschaffen. Dan heb ik er 1 met accu en kan ik een keer weg en desnoods ter plaatse daar ff kolven. M'n wereldje is nu wel erg klein en ik ben er wel aan toe om weer eens ergens heen te gaan na 14 weken voornamelijk de woonkamer gezien te hebben. Maar loont het nog... Die krengen zijn duur
.

Ik snap je niet helemaal? Nagaan wat een baby van 8 maanden nodig heeft of wat mijne nodig heeft? Hij drinkt nu 180 per keer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:39 schreef Tinuviel het volgende:
Minneola, je zou kunnen nagaan wat de hoeveelheid melk is die je kleintje per dag nodig heeft met 9 maanden. Dan kun je uitgaan van 100ml per live bv en de rest kun je aanvullen met bv uit voorraad of kv. En daarnaast kun je ook gewoon rijstemelk, diksap, water, thee etc. Geven.

Minneola, ja precies zoals in je voorbeeld. Er zijn richtlijnen hoeveel bv/kv een kind van een bepaalde leeftijd nodig heeft begreep ik van vbn. Als het 500ml zou zijn en hij drinkt 3 keer dan zou je de resterende 200ml kunnen aanvullen met bv/kv of tzt echte melk. Naast die 500ml kan hij dan voor extra vocht intake rijstemelk, havermelk, thee, water, diksap ofzo krijgen. Volgens mij was het met een leeftijd van 8 maanden bijna een liter, maar precies weet ik het niet meer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:08 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal? Nagaan wat een baby van 8 maanden nodig heeft of wat mijne nodig heeft? Hij drinkt nu 180 per keer.
Stel dat dat 500 ml is en hij drinkt 3 keer live, dan nog aanvullen met 200 bedoel je?
En rijstemelk moet ik dus zien als extra, en niet als vervanging van bv?

bv is ook echte melk.quote:Op donderdag 27 juni 2013 07:02 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Minneola, ja precies zoals in je voorbeeld. Er zijn richtlijnen hoeveel bv/kv een kind van een bepaalde leeftijd nodig heeft begreep ik van vbn. Als het 500ml zou zijn en hij drinkt 3 keer dan zou je de resterende 200ml kunnen aanvullen met bv/kv of tzt echte melk. Naast die 500ml kan hij dan voor extra vocht intake rijstemelk, havermelk, thee, water, diksap ofzo krijgen. Volgens mij was het met een leeftijd van 8 maanden bijna een liter, maar precies weet ik het niet meer.

quote:

Klinkt als mijn meisje, die ging ook lachen....quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:18 schreef SupremeEvil het volgende:
M bijt. Als ik 'Auw!' zeg gaat ze schaterlachen... Ze krijgt boventanden dus bijt sowieso meer, maar dit is niet handig natuurlijk... Heb dr drie keer geprobeerd aan te leggen, maar ze had toch niet zo'n honger denk ik dan... Hoop niet dat ze dit als nieuw spelletje ziet

Dank, ik behandel mezelf ook idd. Vaatwasser is een goed idee!quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:39 schreef WupWup het volgende:
Niet alleen Lauren behandelen, ook jezelf. Kan het harde speelgoed in de vaatwasser? Je kunt ook azijn gebruiken om schoon te maken, daar zou de schimmel ook van dood moeten gaan.

Gewoon spaghettibandtruitje.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Gulara het volgende:
Mineola goede opbrengst!
Pessie vervelend van de spruw. Ik zag trouwens van de week dat Pi ook wat wit had in z'n wangetje.Moet jij langs de huisarts of kan je ook iets bij de apotheek halen?
Kyara, klagen kan heerlijk opluchten, dus gewoon lekker doen als jij het wilt.![]()
XM ik ben niet echt actief in dit topic maar het klinkt alsof het beter gaat. In ieder geval een fijn nachtje gehad.![]()
Juud wat fijn dat het zo goed gaat.![]()
Ik ben op zoek naar hemdjes die handig zijn met borstvoeding. Waarbij je zonder problemen even je arm door het armsgat kunt halen zonder dat je van alles hoort uitrekken. Of evt met knoopjes of zo.
En vooral cheap, zodat ik er meteen 10 kan inslaan.

Zoek je echt een hemdje of bedoel je die spaghettibandjes? Ik zweer bij die spaghettihemdjes van de Hema, gewoon de normale. Maar ik vind die zelf meer ondergoed, beetje té voor zo out in the open.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Gulara het volgende:
Ik ben op zoek naar hemdjes die handig zijn met borstvoeding. Waarbij je zonder problemen even je arm door het armsgat kunt halen zonder dat je van alles hoort uitrekken. Of evt met knoopjes of zo.
En vooral cheap, zodat ik er meteen 10 kan inslaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |