abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128293415
Ik :)
pi_128295868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:39 schreef Tinuviel het volgende:

Minneola, je zou kunnen nagaan wat de hoeveelheid melk is die je kleintje per dag nodig heeft met 9 maanden. Dan kun je uitgaan van 100ml per live bv en de rest kun je aanvullen met bv uit voorraad of kv. En daarnaast kun je ook gewoon rijstemelk, diksap, water, thee etc. Geven.
Ik snap je niet helemaal? Nagaan wat een baby van 8 maanden nodig heeft of wat mijne nodig heeft? Hij drinkt nu 180 per keer.
Stel dat dat 500 ml is en hij drinkt 3 keer live, dan nog aanvullen met 200 bedoel je?
En rijstemelk moet ik dus zien als extra, en niet als vervanging van bv?
pi_128309733
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:08 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik snap je niet helemaal? Nagaan wat een baby van 8 maanden nodig heeft of wat mijne nodig heeft? Hij drinkt nu 180 per keer.
Stel dat dat 500 ml is en hij drinkt 3 keer live, dan nog aanvullen met 200 bedoel je?
En rijstemelk moet ik dus zien als extra, en niet als vervanging van bv?
Minneola, ja precies zoals in je voorbeeld. Er zijn richtlijnen hoeveel bv/kv een kind van een bepaalde leeftijd nodig heeft begreep ik van vbn. Als het 500ml zou zijn en hij drinkt 3 keer dan zou je de resterende 200ml kunnen aanvullen met bv/kv of tzt echte melk. Naast die 500ml kan hij dan voor extra vocht intake rijstemelk, havermelk, thee, water, diksap ofzo krijgen. Volgens mij was het met een leeftijd van 8 maanden bijna een liter, maar precies weet ik het niet meer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:38:03 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128313189
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 07:02 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Minneola, ja precies zoals in je voorbeeld. Er zijn richtlijnen hoeveel bv/kv een kind van een bepaalde leeftijd nodig heeft begreep ik van vbn. Als het 500ml zou zijn en hij drinkt 3 keer dan zou je de resterende 200ml kunnen aanvullen met bv/kv of tzt echte melk. Naast die 500ml kan hij dan voor extra vocht intake rijstemelk, havermelk, thee, water, diksap ofzo krijgen. Volgens mij was het met een leeftijd van 8 maanden bijna een liter, maar precies weet ik het niet meer.
bv is ook echte melk. ;) Je bedoelt koemelk. ;)

De formule was geloof ik 150* lichaamsgewicht / aantal voedingen. Maar dat is zonder bijvoeding.
Kijk anders op borstvoeding.com of daar iets te vinden is.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_128315057
Ik zat al te kijken, vond verschillende formules maar deze tabel van bv.com leek mij niet alleen een betrouwbare bron, maar is tegelijk het makkelijkst toepasbaar omdat ik hier op voor mij haalbare hoeveelheden uitkom :D

600 ml per dag, in vijf voedingen waarvan 3x live, dus nog 300 over, oftewel 150 per voeding. Hij krijgt nu 180ml en drinkt dat soms wel op en soms niet, afhankelijk van of hij het in twee of drie keer krijgt. Wat hij daarnaast aan water en dergelijk drinkt is niet noemenswaardig.

Overigens kolfde ik net opeens weer 160, yeehaa!
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:09:35 #206
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128318847
Ik vermoed dat we spruw hebben -O- . Het is nog niet heel erg, maar de aanslag op de tong is wel duidelijk, ook doet mijn rechter tepel pijn. Lauren heeft geen witte punten in haar wangzakken trouwens.
pi_128319051
Gelijk gv bestellen dus ;)
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:19:57 #208
259886 pessie
pi_128319235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:15 schreef WupWup het volgende:
Gelijk gv bestellen dus ;)
:@ ik wilde het eerst met nystatine proberen. Werktre bij Nathan ook en ik ben doodsbang voor paarse vlekken :@ .

Even wat betreft schoonmaken. Lauren is een flinke spuger en stopt ook al het speelgoed in haar mond. Iemand tips hoe ik alles goed schoon krijg? En dan zonder alles op 60 graden re wassen. Behalve de hydrofiel en, aspuugdoeken en het beddengoed, dat ging al op 60 graden.
Oh, en met nystatine is het beter om na elke voeding een beetje te smeren toch?
AH, ik kan nu de ha bellen voor een receptje.
pi_128324554
Niet alleen Lauren behandelen, ook jezelf. Kan het harde speelgoed in de vaatwasser? Je kunt ook azijn gebruiken om schoon te maken, daar zou de schimmel ook van dood moeten gaan.
pi_128328101
M bijt. Als ik 'Auw!' zeg gaat ze schaterlachen... Ze krijgt boventanden dus bijt sowieso meer, maar dit is niet handig natuurlijk... Heb dr drie keer geprobeerd aan te leggen, maar ze had toch niet zo'n honger denk ik dan... Hoop niet dat ze dit als nieuw spelletje ziet :{
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:34:10 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128328643
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:18 schreef SupremeEvil het volgende:
M bijt. Als ik 'Auw!' zeg gaat ze schaterlachen... Ze krijgt boventanden dus bijt sowieso meer, maar dit is niet handig natuurlijk... Heb dr drie keer geprobeerd aan te leggen, maar ze had toch niet zo'n honger denk ik dan... Hoop niet dat ze dit als nieuw spelletje ziet :{
Klinkt als mijn meisje, die ging ook lachen....
Ik heb wel Dentinox op dr tandvlees gedaan voor de voeding, dat voorkomt het soms. Al heeft ze het vrijwel alleen gedaan als de melkstroom ging stoppen of als ze genoeg had gedronken.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:40:29 #212
259886 pessie
pi_128338763
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:39 schreef WupWup het volgende:
Niet alleen Lauren behandelen, ook jezelf. Kan het harde speelgoed in de vaatwasser? Je kunt ook azijn gebruiken om schoon te maken, daar zou de schimmel ook van dood moeten gaan.
Dank, ik behandel mezelf ook idd. Vaatwasser is een goed idee!

Moest van de assistente ececht komen. Bij de ha in opleiding. Vond het een beetje kansloos :@ . Vragen als "hoe vaak drinkt ze?" hebben m.i. niet zoveel met spruw tte maken. Ik ben meer van het door pakkende type als ik 25 minuten heb zitten wachten met een peuter en een baby, dan wil ik gewoon dat ze kijken en een handtekening zetten, dan hoef ik geen gesprek aan te knopen over hoeveel mijn baby weegt, of ze het goed doet, hoe vaak ze drinkt en-noem-maar-op met een volslagen onbekende.
Maar goed beetje frustratie is goed voor de mens. Leert hij van. Adem in, adem uit.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 07:41:09 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128350249
Ik geloof dat ik de late voeding van 23.00-00.00 maar niet meer zelf ga doen. Die deed mijn man eigenlijk altijd maar op de dagen dat ik werk wilde ik dat zelf doen. Geen zin om s avonds weer aan die kolf te gaan hangen en mijn meisjes hebben het misschien ook gemist. Maar ze krijgen dan net te weinig binnen om goed de nacht in te kunnen gaan lijkt het wel. 03.00 uur wakker (en dan om 03:30 r 2 er meteen achteraan), 05:00 uur (en dan om 05:30 alsnog naar beneden moeten voor een flesje). Oh en dreumes was ook om 06:30 uur wakker. Dit trek ik echt niet meer, niet in combinatie met werk en de kinderen.

Als ze s avonds een flesje krijgen (mm+kv) dan slapen ze iets langer maar dan zit er ook meer tijd tussen kolven en drinken waardoor ze ook veel meer vol kunnen tanken bij de nachtvoeding en dan heb ik wel genoeg zodat ze door kunnen tot minimaal 6 uur.

Sorry hoor, wil niet steeds klagen :@

Straks iig de domperidon bestellen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:18:07 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128350557
Het is ook zwaar zo Kyara! Kan me goed voorstellen dat je het niet trekt zo met je werk ook erbij.

Hier laatste voeding rond 23 en ze meldde zich met wat gepruttel rond half 4 en we hebben haar net om half 8 redelijk moeten wekken voor de volgende voeding. Maar, ze had blijkbaar nog niet zoveel trek want na 67cc was ze niet wakker te krijgen en ligt dus nu weer voor pampus in haar bedje. Ben benieuwd of ze weer de max 4 uur ertussen laat of zich nu eerder komt melden door de kleine portie van net. Ze is nog niet altijd even sterk in het uit zichzelf om voeding komen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:15:26 #215
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128351325
Klagen mag van mij in ieder geval altijd Kyara, daar is dit topic toch ook voor... :*
Goed dat je voor jezelf kiest en een duidelijke grens aangeeft.

Ik gooi dr nog wel even een positief verhaal tegenaan. ;)

Mijn ventje was gisteren al 2400 gram, vandaag is ie twee weken jong en dus gegroeid van 2210 bij de geboorte (daarna afgevallen naar 2000 gram) naar dit. *O*
Op mijn mamamelk, ok en ook BMF een toevoeging aan de melk die prematuren krijgen.

En hij ligt echt nog wel even in het ziekenhuis en moet heus nog goed leren drinken, maar ik ben nu al zo trots, hij doet zo goed zijn best en het is zo'n lief ventje. O+
pi_128352276
Kyara, idd ook goed om jezelf denken hoor. Ik duim, dat de Dom gaat helpen.

Juud *G*, voor de goede groei van de baby.hoe gaat het met drinken uit de fles en is er al zicht op wanneer jullie hem mee mogen nemen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:43:59 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128353066
*G* voor David!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:50:09 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128354921
Juud, wat heerlijk dat je jochie het zo goed doet op je melk! Elke dag een stapje dichter bij huis :Y

Kyara, niks klagen... jij levert een constante topprestatie, daar mag je best moe van zijn en je mag het ook moeilijk vinden, hulp zoeken (wie weet wat domperidon nu voor je doet!) en even van je afschrijven :Y

XM, is Noor alweer wakker? Fijn dat je haar nu zelf wakker laat worden 's nachts.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:07:48 #219
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128355491
Ja ze kwam rond 10u weer. Niet helemaal uit zichzelf, had haar in de box gelegd en ipv verder slapen ging ze blèren :+. Ze lag al wel een tijdje te pruttelen. Maar toen ging er ook wel 145cc in gelijk. Nu moet ze rond 13/14 weer. Overdag mogen we er uiterlijk 4 uur tussen laten. En na de voeding was ze ook nog ff wakker toen ik aan het kolven was en daarna hebben we gedoucht O+. Nu slaapt ze weer :z.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:10:06 #220
381212 Gulara
From the future
pi_128355548
Mineola goede opbrengst! *O*

Pessie vervelend van de spruw. Ik zag trouwens van de week dat Pi ook wat wit had in z'n wangetje. :@ Moet jij langs de huisarts of kan je ook iets bij de apotheek halen?

Kyara, klagen kan heerlijk opluchten, dus gewoon lekker doen als jij het wilt. :*

XM ik ben niet echt actief in dit topic maar het klinkt alsof het beter gaat. In ieder geval een fijn nachtje gehad. :)

Juud wat fijn dat het zo goed gaat. O+

Ik ben op zoek naar hemdjes die handig zijn met borstvoeding. Waarbij je zonder problemen even je arm door het armsgat kunt halen zonder dat je van alles hoort uitrekken. Of evt met knoopjes of zo.
En vooral cheap, zodat ik er meteen 10 kan inslaan. :P
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:14:23 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128355668
Ik heb die van de H&M daar pop ik zo een borst uit. En die zijn ook niet zo duur.
pi_128356194
Die van de h&m ja, 5 euro!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_128357264
Serieus? Bij mijn h&m shirt zaten de gaten onderhand onder m'n oksel. M'n borsten gelukkig niet :P
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:38:55 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128358026
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Gulara het volgende:
Mineola goede opbrengst! *O*

Pessie vervelend van de spruw. Ik zag trouwens van de week dat Pi ook wat wit had in z'n wangetje. :@ Moet jij langs de huisarts of kan je ook iets bij de apotheek halen?

Kyara, klagen kan heerlijk opluchten, dus gewoon lekker doen als jij het wilt. :*

XM ik ben niet echt actief in dit topic maar het klinkt alsof het beter gaat. In ieder geval een fijn nachtje gehad. :)

Juud wat fijn dat het zo goed gaat. O+

Ik ben op zoek naar hemdjes die handig zijn met borstvoeding. Waarbij je zonder problemen even je arm door het armsgat kunt halen zonder dat je van alles hoort uitrekken. Of evt met knoopjes of zo.
Gewoon spaghettibandtruitje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128359286
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Gulara het volgende:

Zoek je echt een hemdje of bedoel je die spaghettibandjes? Ik zweer bij die spaghettihemdjes van de Hema, gewoon de normale. Maar ik vind die zelf meer ondergoed, beetje té voor zo out in the open.
Die hemdjes draag ik gewoon onder mijn normale kleding, shirt omhoog, hemdje omlaag, klaar.
Maar misschien is dat een beetje te warm bij jou...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')