Ik snap je niet helemaal? Nagaan wat een baby van 8 maanden nodig heeft of wat mijne nodig heeft? Hij drinkt nu 180 per keer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:39 schreef Tinuviel het volgende:
Minneola, je zou kunnen nagaan wat de hoeveelheid melk is die je kleintje per dag nodig heeft met 9 maanden. Dan kun je uitgaan van 100ml per live bv en de rest kun je aanvullen met bv uit voorraad of kv. En daarnaast kun je ook gewoon rijstemelk, diksap, water, thee etc. Geven.

Minneola, ja precies zoals in je voorbeeld. Er zijn richtlijnen hoeveel bv/kv een kind van een bepaalde leeftijd nodig heeft begreep ik van vbn. Als het 500ml zou zijn en hij drinkt 3 keer dan zou je de resterende 200ml kunnen aanvullen met bv/kv of tzt echte melk. Naast die 500ml kan hij dan voor extra vocht intake rijstemelk, havermelk, thee, water, diksap ofzo krijgen. Volgens mij was het met een leeftijd van 8 maanden bijna een liter, maar precies weet ik het niet meer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:08 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal? Nagaan wat een baby van 8 maanden nodig heeft of wat mijne nodig heeft? Hij drinkt nu 180 per keer.
Stel dat dat 500 ml is en hij drinkt 3 keer live, dan nog aanvullen met 200 bedoel je?
En rijstemelk moet ik dus zien als extra, en niet als vervanging van bv?

bv is ook echte melk.quote:Op donderdag 27 juni 2013 07:02 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Minneola, ja precies zoals in je voorbeeld. Er zijn richtlijnen hoeveel bv/kv een kind van een bepaalde leeftijd nodig heeft begreep ik van vbn. Als het 500ml zou zijn en hij drinkt 3 keer dan zou je de resterende 200ml kunnen aanvullen met bv/kv of tzt echte melk. Naast die 500ml kan hij dan voor extra vocht intake rijstemelk, havermelk, thee, water, diksap ofzo krijgen. Volgens mij was het met een leeftijd van 8 maanden bijna een liter, maar precies weet ik het niet meer.

quote:

Klinkt als mijn meisje, die ging ook lachen....quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:18 schreef SupremeEvil het volgende:
M bijt. Als ik 'Auw!' zeg gaat ze schaterlachen... Ze krijgt boventanden dus bijt sowieso meer, maar dit is niet handig natuurlijk... Heb dr drie keer geprobeerd aan te leggen, maar ze had toch niet zo'n honger denk ik dan... Hoop niet dat ze dit als nieuw spelletje ziet

Dank, ik behandel mezelf ook idd. Vaatwasser is een goed idee!quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:39 schreef WupWup het volgende:
Niet alleen Lauren behandelen, ook jezelf. Kan het harde speelgoed in de vaatwasser? Je kunt ook azijn gebruiken om schoon te maken, daar zou de schimmel ook van dood moeten gaan.

Gewoon spaghettibandtruitje.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Gulara het volgende:
Mineola goede opbrengst!
Pessie vervelend van de spruw. Ik zag trouwens van de week dat Pi ook wat wit had in z'n wangetje.Moet jij langs de huisarts of kan je ook iets bij de apotheek halen?
Kyara, klagen kan heerlijk opluchten, dus gewoon lekker doen als jij het wilt.![]()
XM ik ben niet echt actief in dit topic maar het klinkt alsof het beter gaat. In ieder geval een fijn nachtje gehad.![]()
Juud wat fijn dat het zo goed gaat.![]()
Ik ben op zoek naar hemdjes die handig zijn met borstvoeding. Waarbij je zonder problemen even je arm door het armsgat kunt halen zonder dat je van alles hoort uitrekken. Of evt met knoopjes of zo.
En vooral cheap, zodat ik er meteen 10 kan inslaan.

Zoek je echt een hemdje of bedoel je die spaghettibandjes? Ik zweer bij die spaghettihemdjes van de Hema, gewoon de normale. Maar ik vind die zelf meer ondergoed, beetje té voor zo out in the open.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Gulara het volgende:
Ik ben op zoek naar hemdjes die handig zijn met borstvoeding. Waarbij je zonder problemen even je arm door het armsgat kunt halen zonder dat je van alles hoort uitrekken. Of evt met knoopjes of zo.
En vooral cheap, zodat ik er meteen 10 kan inslaan.

Nee klopt, maar ik dacht aan de zomer, als je met een hemdje rondloopt. Niet degene voor onder je kleren.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:20 schreef Kyara het volgende:
zo warm is het nu niet bij Gulara geloof ik. Als je in Nederland komt overwinteren....

Haha, nou voor het weer had ik niet hoeven komen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:20 schreef Kyara het volgende:
zo warm is het nu niet bij Gulara geloof ik. Als je in Nederland komt overwinteren....

Ja ik bedoel koemelk. Nou de formule geldt voor zover ik het weet maar tot een bepaalde leeftijd. Daarna hebben baby's/ dreumessen juist steeds minder melk nodig.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:38 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
bv is ook echte melk.Je bedoelt koemelk.
De formule was geloof ik 150* lichaamsgewicht / aantal voedingen. Maar dat is zonder bijvoeding.
Kijk anders op borstvoeding.com of daar iets te vinden is.

quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Misschien een stomme vraag en misschien hoort ie meer in het bv-topic, maar ik stel m toch maar. Noor heeft rond 23u haar laatste voeding gehad en begon rond een uur of 3:30 wat te pruttelen. Absoluut nog niet wakker, maar een beetje reutelen, sputteren, maar daartussen ook nog rustig slapen. Een uur later ging het maar zo door en hebben we haar toch maar gepakt en gevoed. Ze was toen nog niet wakker in de zin van open ogen, huilen, oid. Wanneer pak je je kind voor een voeding? Ik denk dat als we niks hadden gedaan, ze wellicht gewoon had doorgeslapen, maar dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling bij een kind van 1 maand... Er ging wel zo'n 135cc in, dus ze had wel trek. Maar echt wakker worden deed ze dus niet. Overdag ook zo. Dan ligt ze op me in coma en dan leg ik haar in de box en pas dán realiseert ze zich dat ze wil eten en gaat huilen. Maar uit zichzelf komen doet ze dan niet. Vind het zo lastig!. Vraag het vandaag ook wel ff aan de lk, maar ben benieuwd wat jullie vinden / doen.

Je moet niks. Jouw kind. Blijkbaar kan Noor het niet zelf regelen dus moet jij dat voor haar doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Moet van de lk. Ik vind het echt waardeloos. Zij zei: ze komt écht wel. Nou niet dus.

Dit dus!!!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
XM, het is jouw kind, volg je gevoel! Als het je niet lekker dit, niet doen!

Het zou mij niet lekker zitten dat mijn kind zelf om te weinig voeding vraagt, de bloedsuikerspiegel enorm dipt met meer slapen tot gevolg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Rond 10:00 kwam ze eindelijk. En nog alleen maar omdat ik het rolgordijn omhoog deed. Ik kijk het vandaag nog ff aan hoe het gaat. Voor een dag zou het toch niet zoveel kwaad kunnen? Kan ik dat ook terugkoppelen aan de lk.

Hoeveel heeft ze net gedronken?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
M'n vriend vindt wel dat we het een kans moeten geven. Ben niet de enige die erover gaat. Ik bel zo ff met de lk. En madam slaapt alweer. Ik heb echt een slaapkop gebakken geloof ik.

Rond de 120 cc.quote:

Tel die dan op bij de vorige voeding? Die was om 10 uur toch?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
10:10 en ze wil nu weer. Denk / hoop dat ze gaat inhalen.
Edit: 50cc. Mwah.

Ja klopt. Ik vind het echt niks zoquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Tel die dan op bij de vorige voeding? Die was om 10 uur toch?

Ik heb echt geen idee. Misschien had ze dan nu nog wel geslapen. Ze was echt nog heel ver weg toen we haar moesten wekken. Zowel vannacht als vanmorgen.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:41 schreef bitterend het volgende:
Hoe lang zou ze slapen als je haar niet wakker had gemaakt denk je?

Maar jij hebt mij heul niet op FB!quote:Op maandag 1 juli 2013 10:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zag ook een foto op facebook van iemand die een paar weken geleden een prematuur kindje heeft gekregen, en dat kind had echt bolle hapwangen!!

Mss een hele rare parallel, maar ik moet denken aan zindelijkheids training, daarbij probeer je (door een plaswekker) een kind te leren dat als er een bepaalde prikkel is, dat er dan actie op moet volgen, namelijk wakker worden en plassen.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Misschien had ze dan nu nog wel geslapen. Ze was echt nog heel ver weg toen we haar moesten wekken. Zowel vannacht als vanmorgen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |