abonnement Unibet Coolblue
pi_128075010


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!

Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!



Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/
http://www.manandshaving.nl/
http://www.barbieredifigaro.nl/
http://webshop.total-shave.nl/



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128075236
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:22 schreef BarbierediFigaro het volgende: [..] Hallo One_of_the_few, De Vergulde Hand wordt in Nederland via een onlineshop eigenlijk niet aan Nederlandse klanten verkocht. Om nog een beetje normale marge te houden voor de gevallen dat we die aan buitenlandse particulieren of andere shops leveren, kunnen we niet echt mee met de ¤ 1,79 incl btw die de grote ketens soms daarvoor kunnen vragen. Buitenlandse klanten of shops zijn sowieso erg tevreden met de prijs van De Vergulde Hand. Het kost feitelijk niets, vergeleken met andere (betere) zeep, maar zoals hier al werd aangehaald: voor hen komt deze zeep "van ver". Vriendelijke groet, Eric
Mooi dat je er zo open op antwoord, want het was mij ook al op gevallen dat een tube Palmolive bij jou bijvoorbeeld ook flink duurdere is dan in de supermarkt. Ik zelf gebruik veel Duitse scheerproducten, Florena scheercreme waar ik per tube dan ¤ 0,75 betaald heb, maar meeste scheercremes zijn onder de ¤ 1 bij de kaufland in Duitsland.

Ik vind het trouwens wel mooi dat je ook Duitse huismerken verkoopt zoals Balea Men, ik zelf heb tegenwoordig Rewe aftershave balsem dat is echt een zeer goede aftershave balsem wat ¤ 2,45 kost in de Rewe supermarkt en in Okotest scoorde deze zeer goed. Maar als consument zijnde heb ik van zoiets ik koop het wel mooi allemaal in de Duitse supermarkt, ik woon toch bij de grens.
pi_128076336
Goed,
is er vanuit de vaste groep posters behoefte aan een filter zodat er meer topics geopend kunnen worden over verscheidene onderwerpen die met klassiek scheren te maken hebben, en die zo eenvoudig via een filter op te vragen zijn?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128076509
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:48 schreef Mirjam het volgende:
Goed,
is er vanuit de vaste groep posters behoefte aan een filter zodat er meer topics geopend kunnen worden over verscheidene onderwerpen die met klassiek scheren te maken hebben, en die zo eenvoudig via een filter op te vragen zijn?
Geen vaste poster, wel vaste lurker: graag
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_128076575
Ik weet niet wat ik me bij zo'n filter voor moet stellen, is dat zoiets als tags?
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:54:15 #6
177885 JoaC
Het is patat
pi_128076601
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:48 schreef Mirjam het volgende:
Goed,
is er vanuit de vaste groep posters behoefte aan een filter zodat er meer topics geopend kunnen worden over verscheidene onderwerpen die met klassiek scheren te maken hebben, en die zo eenvoudig via een filter op te vragen zijn?
Als noob is het ook overzichtelijker van mijn kant.

N.B.: Ik moest even grinniken toen ik jouw naam als TS zag.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:55:35 #7
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_128076671
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:48 schreef Mirjam het volgende:
Goed,
is er vanuit de vaste groep posters behoefte aan een filter zodat er meer topics geopend kunnen worden over verscheidene onderwerpen die met klassiek scheren te maken hebben, en die zo eenvoudig via een filter op te vragen zijn?
Begin eens met een man / vrouw filter

Dan is een scheerfilter niet nodig wmb
Je moeder is een hamster
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:56:08 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_128076700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:53 schreef marzman het volgende:
Ik weet niet wat ik me bij zo'n filter voor moet stellen, is dat zoiets als tags?
Nee, subforum onder dit subforum.
Je moeder is een hamster
pi_128076749
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:53 schreef marzman het volgende:
Ik weet niet wat ik me bij zo'n filter voor moet stellen, is dat zoiets als tags?
Een subgedeelte binnen LIF. klik erop, en je ziet enkel de scheertopics.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128076884
Dat klinkt wel handig :)
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:11:39 #11
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_128077256
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Een subgedeelte binnen LIF. klik erop, en je ziet enkel de scheertopics.
Is er een lijstje met bestaande chains of topics dat daar onder kan horen?
I'm not the girl in the picture..
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:13:28 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128077336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:11 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Is er een lijstje met bestaande chains of topics dat daar onder kan horen?
Hoe bedoel je?

De topics die daaroner kunnen vallen, kunnen aangemaakt worden, naar behoefte, de mods plaatsen de topics dan in het juiste filter zodat alles overzichtelijk blijft
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:16:35 #13
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_128077462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:13 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

De topics die daaroner kunnen vallen, kunnen aangemaakt worden, naar behoefte, de mods plaatsen de topics dan in het juiste filter zodat alles overzichtelijk blijft
Ik dacht er dat meerdere topics in aanmerking kwamen om samen een scheren-sub te vormen. Maar in dit geval zou je het, denk ik, gewoon moeten proberen en kijken of het vol loopt. Als dat niet zo is kan het altijd nog verwijderd.
I'm not the girl in the picture..
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:17:54 #14
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128077508
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:16 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Ik dacht er dat meerdere topics in aanmerking kwamen om samen een scheren-sub te vormen. Maar in dit geval zou je het, denk ik, gewoon moeten proberen en kijken of het vol loopt. Als dat niet zo is kan het altijd nog verwijderd.
Vandaar m'n vraag of er van hier uit behoefte aan is ;)
Mijn idee is van wel gezien het aparte forum-idee, wat dus ook prima hier kan :Y
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:35:40 #15
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128078277
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:17 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Vandaar m'n vraag of er van hier uit behoefte aan is ;)
Mijn idee is van wel gezien het aparte forum-idee, wat dus ook prima hier kan :Y
Ik ben het er op zich wel mee eens als daar behoefte aan is, maar voor mij persoonlijk vind ik het topic zoals het nu is, prima bruikbaar (ik heb geen zicht op andere subfora over scheren etc)

Ik zou niet naar een ander forum gaan (die zijn er ook al genoeg naar mijn idee, ok, niet NL maar toch)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128081937
Mensen ik heb nu puistjes op heel veel plekken waar de haren door gekomen zijn.
Wat doe je daar tegen?

(Ik ben die gene met gevoelige huid...)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:13:39 #17
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128082139
Minder ruig mesje zoeken en koop eens mitchells wool fat. Vichy heeft ook goede after shave balm.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:14:51 #18
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128082183
Overigens hoef ik geen apart forum. Alles wat ik wil weten kan ik hier of bij b&b vinden. Engels is net zo natuurlijk als nederlands.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:33:07 #19
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128082898
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:28 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

als je wat te ruil hebt wil ik gerust een pakje van 5 opsturen.
Dank voor het aanbod! Helaas niks fatsoenlijks te ruilen, maar leuk dat je het aanbied :)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:37:55 #20
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128083093
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:22 schreef BarbierediFigaro het volgende:

[..]

Hallo One_of_the_few,

De Vergulde Hand wordt in Nederland via een onlineshop eigenlijk niet aan Nederlandse klanten verkocht. Om nog een beetje normale marge te houden voor de gevallen dat we die aan buitenlandse particulieren of andere shops leveren, kunnen we niet echt mee met de ¤ 1,79 incl btw die de grote ketens soms daarvoor kunnen vragen. Buitenlandse klanten of shops zijn sowieso erg tevreden met de prijs van De Vergulde Hand. Het kost feitelijk niets, vergeleken met andere (betere) zeep, maar zoals hier al werd aangehaald: voor hen komt deze zeep "van ver".

Vriendelijke groet,

Eric
Leuk dat je reageert!

De Vergulde Hand was maar een voorbeeld en niet specifiek gericht op je winkel. Het viel mij in zijn algemeenheid op. Ik denk bij webshops al snel aan een lagere prijs in de winkel, vandaar. :) Prijspeil over de wereld verschilt natuurlijk sowieso.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:40:08 #21
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128083184
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:39 schreef Crutch het volgende:

[..]

webshop.total-shave.nl
Ik heb hier ook mijn Parker vandaan. De 91R.
Bevalt goed en levering van deze webshop was prima. Zat een setje mesjes bij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:43:41 #22
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128083332
Ik ben eerder voor een subforum hier dan een heel nieuw scheerforum. Maar ook een subforum hoeft van mij niet echt hoor. Voor sommige zaken kijk ik op andere fora, de taal is ondergeschikt.
Hier vind ik het wel leuk dat alles een beetje door elkaar loopt. Ene onderwerp loopt door in een ander. Misschien dat je er 2 topics van kan maken, 1 voor de beginner met vragen en de ander met ervaringen etc. Als is de scheidslijn ook vaak dun dan. Voor mij is het zo prima, wel mooi om de bereidheid van mensen te zien er tijd en middelen voor vrij te maken :)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:09:00 #23
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128084345
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:08 schreef t4rt4rus het volgende:
Mensen ik heb nu puistjes op heel veel plekken waar de haren door gekomen zijn.
Wat doe je daar tegen?

(Ik ben die gene met gevoelige huid...)
Goede aftershave, en een comfortabeler mesje zoeken idd...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:12:33 #24
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128084502
En NO PRESSURE! ;)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:16:07 #25
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128084623
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:12 schreef SosuaCafe het volgende:
En NO PRESSURE! ;)
DIt ja. Puur het gewicht van het mes zijn werk laten doen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_128087083
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:42 schreef marzman het volgende:

[..]

Een scheerforum hoort onafhankelijk te zijn imo. Ander krijg je straks situaties dat je niet eens mag zeggen dat een bakje Vergulde Hand in de supermarkt maar 1,80 euro kost (om bovenstaand voorbeeld aan te halen). Dit zie je ook op andere forums die gesponsord worden en zou natuurlijk ook normaal zijn als BDF het betaald.

Het kost trouwens ook niks, een domeintje is 6 euro per jaar ofzo en hosting hoeft ook niet veel te kosten (neem aan dat het forum vrij kleinschalig blijft, je hebt een draadje op Fok, eentje op Got en dat is het wel. Op andere forums praten ze over Mach 3 mesjes die een jaar mee gaan. Ik neem aan dat je om dat te melden niet op zoek gaat naar een scheerforum.
Je gedachtengang begrijp ik absoluut.

Ikzelf heb jarenlang een zeewaterbakje gehad en zat daarom veel op het Nederlands en Belgisch zeewaterforum, hier zag ik het soms idd schuren tussen de gebruikers die vrij willen kunnen praten (en dus ook over sponsoren) en het team van het forum die natuurlijk deze sponsoren niet al te veel tegen de haren willen strijken.

Toch heeft het als gebruiker ook veel voordeel, iedere sponsor heeft z'n eigen pagina waarin aanbiedingen vermeld worden etc, een directe manier van communicatie en zo zijn er vast nog wel meer voordelen te behalen.

En ach, ook hier is het leuk toeven :)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:40:27 #27
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128087870
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:35 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik ben het er op zich wel mee eens als daar behoefte aan is, maar voor mij persoonlijk vind ik het topic zoals het nu is, prima bruikbaar (ik heb geen zicht op andere subfora over scheren etc)

Ik zou niet naar een ander forum gaan (die zijn er ook al genoeg naar mijn idee, ok, niet NL maar toch)
Hier sluit ik me bij aan. Als ik naar een specifiek forum wil ga ik wel naar B&B, daar is alles te vinden, Nederlands of Engels maakt me niks uit.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_128090701
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:12 schreef SosuaCafe het volgende:
En NO PRESSURE! ;)
Het lijkt ook niet dat ik de huid beschadigd heb.
Eerste dag was het ook gewoon niet rood.
Pas toen de haartjes er door kwam, kwam er bij elk haartje een bultje.
Ook echt precies op de plek waar de haar door komt.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:00:59 #29
97745 Thorical
finding a way
pi_128093224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:05 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Het lijkt ook niet dat ik de huid beschadigd heb.
Eerste dag was het ook gewoon niet rood.
Pas toen de haartjes er door kwam, kwam er bij elk haartje een bultje.
Ook echt precies op de plek waar de haar door komt.
Kan je jezelf niet eens wat minder glad proberen te scheren?
B.v niet meer atg. Misschien helpt het en neem en goede aftershave.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:20:29 #30
404570 BarbierediFigaro
Klassiek èn betaalbaar scheren
pi_128094152
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:20 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Mooi dat je er zo open op antwoord, want het was mij ook al op gevallen dat een tube Palmolive bij jou bijvoorbeeld ook flink duurdere is dan in de supermarkt. Ik zelf gebruik veel Duitse scheerproducten, Florena scheercreme waar ik per tube dan ¤ 0,75 betaald heb, maar meeste scheercremes zijn onder de ¤ 1 bij de kaufland in Duitsland.

Ik vind het trouwens wel mooi dat je ook Duitse huismerken verkoopt zoals Balea Men, ik zelf heb tegenwoordig Rewe aftershave balsem dat is echt een zeer goede aftershave balsem wat ¤ 2,45 kost in de Rewe supermarkt en in Okotest scoorde deze zeer goed. Maar als consument zijnde heb ik van zoiets ik koop het wel mooi allemaal in de Duitse supermarkt, ik woon toch bij de grens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Leuk dat je reageert!

De Vergulde Hand was maar een voorbeeld en niet specifiek gericht op je winkel. Het viel mij in zijn algemeenheid op. Ik denk bij webshops al snel aan een lagere prijs in de winkel, vandaar. :) Prijspeil over de wereld verschilt natuurlijk sowieso.
Dag heren,

Dank voor de prettige reacties.

Weliswaar proberen we altijd met alle prijzen zo laag mogelijk te zitten, maar soms is het wat lastig richting leveranciers als het om honderden en niet tienduizenden producten gaat. Maar de producten die jullie aanhalen zijn wel terecht.

Maar als je dan weer de Palmolive Menthol zoekt (de "menthol bomb") dan zul je die (voor zo ver ik weet) niet in Ndl. drogisterijen treffen. En dat geldt natuurlijk voor heel veel artikelen die juist vanuit een webshop prima gaan. Crema Cella, onze eigen zeep van Tcheon Fung Sing, Vitos, TOBS, de specifieke Italiaanse Proraso-producten, noem maar op, die zijn vrijwel alleen online te krijgen.

Met betrekking tot een andere vraag, of wij voor dit forum een kortingscode o.i.d. zouden willen geven: Op zich geen probleem, mits de mods het toestaan en ik heb dat nog niet gevraagd. Een kortingscode is wat ons betreft transparanter en daarmee beter dan het weggeven van samples (doen we toch wel) voor reviews. De producten moeten uit zichzelf goed zijn en niet verkocht worden omdat ze gehyped worden.
http://www.barbieredifigaro.nl
Inschrijven op onze Nieuwsbrief? http://eepurl.com/bUYYb
Vrienden worden op Facebook? http://tinyurl.com/7zhehql
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:32:57 #31
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128094661
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:20 schreef BarbierediFigaro het volgende:

[..]

[..]

Dag heren,

Dank voor de prettige reacties.

Weliswaar proberen we altijd met alle prijzen zo laag mogelijk te zitten, maar soms is het wat lastig richting leveranciers als het om honderden en niet tienduizenden producten gaat. Maar de producten die jullie aanhalen zijn wel terecht.

Maar als je dan weer de Palmolive Menthol zoekt (de "menthol bomb") dan zul je die (voor zo ver ik weet) niet in Ndl. drogisterijen treffen. En dat geldt natuurlijk voor heel veel artikelen die juist vanuit een webshop prima gaan. Crema Cella, onze eigen zeep van Tcheon Fung Sing, Vitos, TOBS, de specifieke Italiaanse Proraso-producten, noem maar op, die zijn vrijwel alleen online te krijgen.

Met betrekking tot een andere vraag, of wij voor dit forum een kortingscode o.i.d. zouden willen geven: Op zich geen probleem, mits de mods het toestaan en ik heb dat nog niet gevraagd. Een kortingscode is wat ons betreft transparanter en daarmee beter dan het weggeven van samples (doen we toch wel) voor reviews. De producten moeten uit zichzelf goed zijn en niet verkocht worden omdat ze gehyped worden.
Zoals gezegd, had ik al ff met een mod gebabbeld, en e.e.a was geen probleem, de code kun je aan Sosuacafe, of een mod dm'en, dan komt hij op zn plek in de OP

Er zijn wel vaker loterijen voor sampels in de diverse subfora op FOK! Dit altijd ff in vooroverleg met een mod

Tof dat we je hier op het forum zien, en je het op deze manier oppakt, dan snijd het mes aan 2 kanten... :P ;)

Btw ik ben zelf erg benieuwd naar de "harde" cella zeep, maar die is volgens mij enkel in 1kg verpakking te krijgen toch..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:40:32 #32
404570 BarbierediFigaro
Klassiek èn betaalbaar scheren
pi_128095035
Hallo Snowballed,

Er is maar één soort Cella scheerzeep. De kiloverpakking is gelijk aan de 150 ml potjes, met dien verstande dat je dan een kartonnen pak hebt, waarin in plastic een kilo scheerzeep (meestal zo'n 970 - 980 gram) is verpakt.

Wij hebben alleen zelf van TFS scheerzeep die zowel in harde als normale variant verkrijgbaar is.
http://www.barbieredifigaro.nl
Inschrijven op onze Nieuwsbrief? http://eepurl.com/bUYYb
Vrienden worden op Facebook? http://tinyurl.com/7zhehql
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:49:46 #33
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128095563
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:40 schreef BarbierediFigaro het volgende:
Hallo Snowballed,

Er is maar één soort Cella scheerzeep. De kiloverpakking is gelijk aan de 150 ml potjes, met dien verstande dat je dan een kartonnen pak hebt, waarin in plastic een kilo scheerzeep (meestal zo'n 970 - 980 gram) is verpakt.

Wij hebben alleen zelf van TFS scheerzeep die zowel in harde als normale variant verkrijgbaar is.
Oke, zo leer ik dus nog eens iets....
En de Vitos variant is ook enkel creme?

Ik ben eigenlijk meer van de harde zepen vandaar...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:55:54 #34
404570 BarbierediFigaro
Klassiek èn betaalbaar scheren
pi_128095911
Ja, Vitos is er in groene en rode variant, waarbij de rode er dan ook nog weer met extra coconut is. Dat is overigens niet zozeer dat het naar kokosnoot ruikt, maar dan gaat het om de gebruikte olie.

Vitos heeft als ik het goed heb alleen maar de kilo's, die wij overigens wel per 100 gram of veelvouden aanbieden. Stel je vindt het niet lekker, dan is een kilo wel heel er lang om enkel met een scheerkwast doorheen te komen. ;)
http://www.barbieredifigaro.nl
Inschrijven op onze Nieuwsbrief? http://eepurl.com/bUYYb
Vrienden worden op Facebook? http://tinyurl.com/7zhehql
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:19:52 #35
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128097081
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:55 schreef BarbierediFigaro het volgende:
Ja, Vitos is er in groene en rode variant, waarbij de rode er dan ook nog weer met extra coconut is. Dat is overigens niet zozeer dat het naar kokosnoot ruikt, maar dan gaat het om de gebruikte olie.

Vitos heeft als ik het goed heb alleen maar de kilo's, die wij overigens wel per 100 gram of veelvouden aanbieden. Stel je vindt het niet lekker, dan is een kilo wel heel er lang om enkel met een scheerkwast doorheen te komen. ;)
Ja dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht... :)
Misschien bied die 5 soorten sample wel een uitkomst om uit te proberen..

Maar ik doe wel vaker gek, zo heb ik laatst 120 Gillette thin's gekocht, omdat ik dacht dat ze hetzelfde waren als de vintage versie die ik eerder via ebay had...
Die bevielen toch niet echt achteraf, maar incl verzendkosten waren ze op deze manier voordelig, dus had ik de gok maar gemaakt... :')
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:46:36 #36
97745 Thorical
finding a way
pi_128098465
Kan iemand me iets zeggen over deze http://www.ebay.nl/itm/19(...).l2649#ht_758wt_1163 mesjes?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:00:05 #37
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128099151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:46 schreef Thorical het volgende:
Kan iemand me iets zeggen over deze http://www.ebay.nl/itm/19(...).l2649#ht_758wt_1163 mesjes?
Schijnen dezelfde te zijn als de supermax platinum, maar dan een andere verpakking..
Dit is een betere versie schijnt..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128104237
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:00 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Schijnen dezelfde te zijn als de supermax platinum, maar dan een andere verpakking..
Dit is een betere versie schijnt..
Goede verzendkosten wel op deze :?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:40:59 #39
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128104298
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:39 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Goede verzendkosten wel op deze :?
Klopt, was ff als voorbeeld..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 22 juni 2013 @ 07:36:31 #40
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128110258
Helaas mogen we de kortingscode niet in de op zetten van de mods. ;(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128110783
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:19 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht... :)
Misschien bied die 5 soorten sample wel een uitkomst om uit te proberen..

Maar ik doe wel vaker gek, zo heb ik laatst 120 Gillette thin's gekocht, omdat ik dacht dat ze hetzelfde waren als de vintage versie die ik eerder via ebay had...
Die bevielen toch niet echt achteraf, maar incl verzendkosten waren ze op deze manier voordelig, dus had ik de gok maar gemaakt... :')
Dat waren vast de Chinese Gillette Super Thin's die bevallen mij meer dan prima en heb die zelf ook in bulk :)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 09:37:35 #42
404570 BarbierediFigaro
Klassiek èn betaalbaar scheren
pi_128111085
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 07:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Helaas mogen we de kortingscode niet in de op zetten van de mods. ;(
Dank voor proberen; er is nu wel een code voor leden van dit forum, maar die kunnen we dan ook wel desgevraagd geven.
http://www.barbieredifigaro.nl
Inschrijven op onze Nieuwsbrief? http://eepurl.com/bUYYb
Vrienden worden op Facebook? http://tinyurl.com/7zhehql
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:43:53 #43
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128111826
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 07:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Helaas mogen we de kortingscode niet in de op zetten van de mods. ;(
Was dat nou weer..? Ik heb netjes gevraagd en in het chinese webshopstopic staan er een hele rij.. sterker, ik heb bij een kloon gewoon een code in mn onderschrift staan... en niet alleen ik...

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:03 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat waren vast de Chinese Gillette Super Thin's die bevallen mij meer dan prima en heb die zelf ook in bulk :)
Dit is de Vietnamese soort... de Chinese super blue blades zijn mn favoriet..

[ Bericht 17% gewijzigd door Snowballed op 22-06-2013 10:54:17 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128112282
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:37 schreef BarbierediFigaro het volgende:

[..]

Dank voor proberen; er is nu wel een code voor leden van dit forum, maar die kunnen we dan ook wel desgevraagd geven.
Nou ook dat lijkt me niet de bedoeling.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:09:03 #45
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128112330
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:06 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nou ook dat lijkt me niet de bedoeling.
Waarom staat er in het Chinese webshops topic een hele lijst en mag dat hier niet..?
Meten met 2 maten lijkt MIJ niet helemaal de bedoeling...

En ik heb gister gewoon netjes toestemming gevraagd en gekregen van Mylene...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128112373
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:09 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waarom staat er in het Chinese webshops topic een hele lijst en mag dat hier niet..?
Meten met 2 maten lijkt MIJ niet helemaal de bedoeling...

En ik heb gister gewoon netjes toestemming gevraagd en gekregen van Mylene...
Dat zijn algemene kortingscodes, de manier waarop dit hier gebeurt wordt als spam gezien.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:13:32 #47
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128112422
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:11 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dat zijn algemene kortingscodes, de manier waarop dit hier gebeurt wordt als spam gezien.
Wat is hier niet algemeen aan ten opzichte van daar..?
En "de manier" waarop het hier gebeurt is exact dezelfde: een user regelt een code, en die word in de OP geplaatst...
Daar komen af en toe ook gewoon de winkeliers zelf meeposten....
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128112526
Deze discussie wordt hier verder niet gevoerd,d at kan in het feedbacktopic.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:19:06 #49
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128112545
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:18 schreef Mirjam het volgende:
Deze discussie wordt hier verder niet gevoerd,d at kan in het feedbacktopic.
Ja daar ben ik al... maar word niet gereageerd... :X
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:22:32 #50
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128117112
Typisch fok weer :')_!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_128119241
Bij mijn laatste bestelling besloot ik ook een paar mesjes te bestellen, maar omdat de groene Astra Superior Platinum was uitverkocht koos ik de blauwe Astra Superior Stainless. Ervaringen met de Astra SS op B&B liepen uiteen van beter dan de SP tot geen verschil en slechter dan de SP.
Voor mij werken ze helaas slecht, ze voelen scherp genoeg aan maar toch krijg ik last van razor-burn als ik er eentje gebruik. Is er hier iemand nieuwsgierig om ze te proberen?
pi_128119404
Wat is nou eigenlijk razor burn?
Het rood worden van de huid na het scheren?

Want daar heb ik nu gelukkig geen last van. :D

Volgens mij is het door komen van de haren en onder de huid groeien het probleem.
Wat kan je tegen onder de huid groeiende haren doen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:56:48 #53
177885 JoaC
Het is patat
pi_128119606
Ik scrub mijn huid 1x per week met een peeling, dat werkt preventief. Wat je met ingegroeide haren zelf moet doen weet ik niet, ik ga mijn vriend Google even raadplegen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_128119669
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:50 schreef t4rt4rus het volgende:
Wat is nou eigenlijk razor burn?
Het rood worden van de huid na het scheren?

Want daar heb ik nu gelukkig geen last van. :D

Volgens mij is het door komen van de haren en onder de huid groeien het probleem.
Wat kan je tegen onder de huid groeiende haren doen?
Ja dat is razor burn, die irritatie kan mild of heel erg zijn.

Waar heb jij dan precies last van? Algehele irritatie als de haartjes doorkomen of een aantal haren die echt ingroeien en bultjes veroorzaken? Scheer je ook tegen de haargroeirichting in?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:39:21 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128122582
Ik doe de dag nadat ik heb geschoten altijd even scrubben om ingegroeide haartjes te voorkomen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_128122921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:59 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ja dat is razor burn, die irritatie kan mild of heel erg zijn.

Waar heb jij dan precies last van? Algehele irritatie als de haartjes doorkomen of een aantal haren die echt ingroeien en bultjes veroorzaken? Scheer je ook tegen de haargroeirichting in?
Algehele irritatie als de haartjes doorkomen.
Het lijkt alsof ze eerst even onder de huid groeien en dan door de huid heen prikken.
Maar dat kan ook zijn omdat je goed door de huid heen kan kijken.
Op mijn been kan ik alle haren ook gewoon onder de huid zien. :P

En alle puistjes die ik open maak komt een haar uit.

hhm ik hou van mijn huid. :P

Oh en in de hals is het bij mij echt heel moeilijk om met de haarrichting mee te scheren, ze gaan echt alle kanten op :P
  zaterdag 22 juni 2013 @ 18:05:17 #57
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_128123341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:51 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Algehele irritatie als de haartjes doorkomen.
Het lijkt alsof ze eerst even onder de huid groeien en dan door de huid heen prikken.
Maar dat kan ook zijn omdat je goed door de huid heen kan kijken.
Op mijn been kan ik alle haren ook gewoon onder de huid zien. :P

En alle puistjes die ik open maak komt een haar uit.

hhm ik hou van mijn huid. :P

Oh en in de hals is het bij mij echt heel moeilijk om met de haarrichting mee te scheren, ze gaan echt alle kanten op :P
Hmm dat klinkt beroerd. Je zou een keer een scheerbeurt bij een barbier kunnen nemen, misschien dat die ondertussen wat tips heeft..
I'm not the girl in the picture..
pi_128123612
Je moet je er ook niet te druk over maken over een puistje of twee a drie.
pi_128125695
Waar hebben jullie feathers in bulk gehaald?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_128126155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 18:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je moet je er ook niet te druk over maken over een puistje of twee a drie.
zullen we er 20 van maken?
pi_128126235
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:55 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

zullen we er 20 van maken?
Dan is het ernstig inderdaad, maar persoonlijk geloof ik niet dat mensen altijd een perfecte scheerbeurt hebben, ze zeggen het gewoon niet wanneer ze kleine sneetjes hebben en dat helen ze dan wel met bijvoorbeeld aluin.
pi_128126334
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:58 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dan is het ernstig inderdaad, maar persoonlijk geloof ik niet dat mensen altijd een perfecte scheerbeurt hebben, ze zeggen het gewoon niet wanneer ze kleine sneetjes hebben en dat helen ze dan wel met bijvoorbeeld aluin.
Met een niet perfecte scheerbeurt ben ik te vreden maar dit is verre van perfect...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:16:02 #63
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128126779
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:01 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Met een niet perfecte scheerbeurt ben ik te vreden maar dit is verre van perfect...
Probeer niet tegen de haren in te scheren en regelmatig te scrubben, zodat de nieuwe haren makkelijker door je huid naar buiten kunnen groeien.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_128126938
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:50 schreef t4rt4rus het volgende:
Wat is nou eigenlijk razor burn?
Het rood worden van de huid na het scheren?

Want daar heb ik nu gelukkig geen last van. :D

Volgens mij is het door komen van de haren en onder de huid groeien het probleem.
Wat kan je tegen onder de huid groeiende haren doen?
Waarmee scheer je je? Met een DE-mesjes of met een cartridge? Bij die laatste komen ingegroeide haren vaker voor, omdat de haren eerst omhoog getrokken worden en dan pas afgesneden waardoor het haareinde vervolgens onder de huid komt te zitten.
Met DE-mesjes heb ik zo goed als nooit een ingegroeid haar gehad.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_128127304
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:16 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Probeer niet tegen de haren in te scheren en regelmatig te scrubben, zodat de nieuwe haren makkelijker door je huid naar buiten kunnen groeien.
En hoe scrub je?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:31:37 #66
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128127421
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

En hoe scrub je?
Door een gezichtsscrub te kopen en dit rustig over je gezicht te wrijven.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_128129813
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:51 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Algehele irritatie als de haartjes doorkomen.
Het lijkt alsof ze eerst even onder de huid groeien en dan door de huid heen prikken.
Maar dat kan ook zijn omdat je goed door de huid heen kan kijken.
Op mijn been kan ik alle haren ook gewoon onder de huid zien. :P

En alle puistjes die ik open maak komt een haar uit.

hhm ik hou van mijn huid. :P

Oh en in de hals is het bij mij echt heel moeilijk om met de haarrichting mee te scheren, ze gaan echt alle kanten op :P
Je gebruikte de Proraso preshave maar daar bleek je toch gevoelig voor (misschien voor de menthol), die zou ik er de volgende keer uit laten.
Wat voor zeep gebruikte je nou? Nog steeds schuim uit een spuitbus?
Welk mesje zat er in je DE86?
Je kan nog op een heleboel manieren variëren, zo zou het bijvoorbeeld ook kunnen dat een koude scheerbeurt beter voor je werkt omdat je haartjes minder ver naar buiten komen.
Ik denk dat je door te experimenteren en te oefenen op je techniek je scheerbeurt een stuk comfortabeler kan maken.
  zondag 23 juni 2013 @ 11:32:39 #68
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128143515
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:58 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dan is het ernstig inderdaad, maar persoonlijk geloof ik niet dat mensen altijd een perfecte scheerbeurt hebben, ze zeggen het gewoon niet wanneer ze kleine sneetjes hebben en dat helen ze dan wel met bijvoorbeeld aluin.
Komt bij mij praktisch niet voor, maar ik heb ook wel meer dan 30 soorten mesjes geprobeerd nu denk ik..
Heel af en toe wel eens een tikje onder mn neus, maar das meer doordat ik niet op sta te letten en te snel ga..

Heb wel vaak last van razorburn in mn hals als ik atg ga, maar denk niet dat ik dat kan verhelpen, dus daar gaat mn Slim gewoon een standje lager... (in het begin had ik echt twee dagen last van razorburn, na een scheerbeurt)

Mijn aluinblok gebruik ik eigenlijk nooit meer, sinds ik de juiste mesjes gevonden heb..

Misschien is dit handig voor t4rt4rus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 23 juni 2013 @ 11:40:05 #69
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128143649
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:32 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Komt bij mij praktisch niet voor, maar ik heb ook wel meer dan 30 soorten mesjes geprobeerd nu denk ik..
Heel af en toe wel eens een tikje onder mn neus, maar das meer doordat ik niet op sta te letten en te snel ga..

Heb wel vaak last van razorburn in mn hals als ik atg ga, maar denk niet dat ik dat kan verhelpen, dus daar gaat mn Slim gewoon een standje lager... (in het begin had ik echt twee dagen last van razorburn, na een scheerbeurt)

Mijn aluinblok gebruik ik eigenlijk nooit meer, sinds ik de juiste mesjes gevonden heb..

Misschien is dit handig voor t4rt4rus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet ook nog eens zo'n slim op de kop zien te tikken voor een zacht prijsje.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 23 juni 2013 @ 11:45:37 #70
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128143758
quote:
99s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:40 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Moet ook nog eens zo'n slim op de kop zien te tikken voor een zacht prijsje.
Heel goed zoeken, en niet alleen op de usa ebay..
Ik zag laatst een hele nette op de duitse ebay voor een tientje....!
(Maar de verkoper (particulier) had hem niet voor het buitenland te koop, en na mailen of hij dat aan wou passen kreeg meneer het steeds niet voor elkaar... dus ben bij het 5e mailtje maar afgehaakt..)

Ik had mn eigen slim's ook vrij goedkoop $36,- dollar, voor beide geloof ik, totdat ik ff de douane, iets van ¤25,- mocht aftikken aan de deur... dus die zijn bijna 2 keer zo duur geworden...

Zat net ietsje boven de vrije invoer, en die amerikaan had de waarde incl. verzenden groot op de doos vermeld :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Snowballed op 23-06-2013 11:59:05 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 23 juni 2013 @ 12:07:49 #71
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_128144288
Net de Parker 90R besteld met een pakje Derby DE mesjes (100stk).
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:13:22 #72
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_128144429
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:07 schreef Pizzahut het volgende:
Net de Parker 90R besteld met een pakje Derby DE mesjes (100stk).
Veel plezier er mee! Ga je ook nog andere mesjes proberen, of voorlopig alleen derby ?
I'm not the girl in the picture..
  zondag 23 juni 2013 @ 13:04:53 #73
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_128146111
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:13 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Veel plezier er mee! Ga je ook nog andere mesjes proberen, of voorlopig alleen derby ?
Er zit een proefpakketje bij van 5 mesjes. Veel positieve verhalen gelezen/gehoord over Derby.

Ik ga zeker meerdere mesjes uitproberen. Heb jij nog suggesties?
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:18:38 #74
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128146617
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:04 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Er zit een proefpakketje bij van 5 mesjes. Veel positieve verhalen gelezen/gehoord over Derby.

Ik ga zeker meerdere mesjes uitproberen. Heb jij nog suggesties?
Derby is heel bekend, en bijna overal verkrijgbaar, dus ook heel veel reviews, maar ik vind het niet echt een supermesje.. Beetje als hema mesjes, prima als er niets anders is..
Maar ik ben helemaal van de Supermax platinum, Lord platinum (ook wel de gewone btw), en Gillette super blue...
Maar dat is voor iedereen verschillend eigenlijk
Het beste koop je een sample pack om verschillende te proberen..

[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 23-06-2013 13:25:41 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128173406
Ik zou de Astra SP proberen, is volgens mij echt een allemansvriend dat mesje. Derby's zijn wat minder scherp en er schijnen af en toe slechte exemplaren tussen te zitten.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_128209361
Geen wonder dat het hier opeens zo rustig is. Er is een nieuw Scheer forum door Tweakers op gezet.
  maandag 24 juni 2013 @ 20:21:02 #77
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128209488
?
Ah ik zit nooit echt bij tweakers. Beetje onvriendelijk soms.

Post eens een link. Blijf toch hier hangen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 24 juni 2013 @ 20:40:04 #78
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128210478
Ik blijf ook hier hangen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_128211559
Kan er iemand nog een lekkere scheerzeep aanraden, mijn Vergulde Hand raakt langzamerhand op.
pi_128214402
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Kan er iemand nog een lekkere scheerzeep aanraden, mijn Vergulde Hand raakt langzamerhand op.
Extra fris vind ik wel lekker, palmolive tubes uit de supermarkt ook.
Volgensmij is er ook tabac te halen bij DA/etos maar daar heb ik geen ervaring mee.

En verder via internet proraso/tobs/tfs en dergelijke :) Maar daar kunnen anderen vast veel meer over vertellen.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  maandag 24 juni 2013 @ 21:49:17 #81
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128214616
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Kan er iemand nog een lekkere scheerzeep aanraden, mijn Vergulde Hand raakt langzamerhand op.
Truefitt & Hill
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_128216901
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:46 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Extra fris vind ik wel lekker, palmolive tubes uit de supermarkt ook.
Volgensmij is er ook tabac te halen bij DA/etos maar daar heb ik geen ervaring mee.

En verder via internet proraso/tobs/tfs en dergelijke :) Maar daar kunnen anderen vast veel meer over vertellen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zeep, een crème vind ik nog wat lastig om op te kloppen. Ik heb al ervaring met Proraso en bevalt wel goed, maar ik wil graag iets nieuws proberen. ToBS zou ik wel graag willen proberen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:49 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Truefitt & Hill
Best groot assortiment, welke raad jij aan?
pi_128218967
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Mijn voorkeur gaat uit naar een zeep, een crème vind ik nog wat lastig om op te kloppen. Ik heb al ervaring met Proraso en bevalt wel goed, maar ik wil graag iets nieuws proberen. ToBS zou ik wel graag willen proberen.
Tobs heeft maar een enkele zeep, waaronder die Jermyn Street. De lucht moet je liggen, ik vond hem te parfumachtig. De zeep op zich is prima.
Als je het in de engelse hoek zoekt, dan kan ik Dr. Harris zepen aanbevelen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 01:28:23 #84
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128225124
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Mijn voorkeur gaat uit naar een zeep, een crème vind ik nog wat lastig om op te kloppen. Ik heb al ervaring met Proraso en bevalt wel goed, maar ik wil graag iets nieuws proberen. ToBS zou ik wel graag willen proberen.

[..]

Best groot assortiment, welke raad jij aan?
Mijn voorkeur gaat uit naar creams dus ik ken de zeep varianten niet goed. De 1805 en de ultimate zijn geweldig! Het zijn allemaal topproducten dus het hangt er vanaf welke geur je het meest aanspreekt. Assortiment staat hier wat duidelijker: http://www.truefittandhill.co.uk/
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:26:11 #85
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128255123
Op andere fora lees ik alleen...
Dus dit:

quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik blijf ook hier hangen.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128275509
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Mijn voorkeur gaat uit naar een zeep, een crème vind ik nog wat lastig om op te kloppen. Ik heb al ervaring met Proraso en bevalt wel goed, maar ik wil graag iets nieuws proberen. ToBS zou ik wel graag willen proberen.

Een creme is juist makkelijker en sneller om op te kloppen, overigens gaat mijn voorkeur ook uit naar zepen :)
Onder deze lijn niet schrijven
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:44:34 #87
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128275719
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:38 schreef marzman het volgende:

[..]

Een creme is juist makkelijker en sneller om op te kloppen, overigens gaat mijn voorkeur ook uit naar zepen :)
hangt er canaf wat voor kwast je hebt. Zepen werken meestal beter met een boar. Cremes gaat wat beter met das en/of synt.

Dat is mijn ervaring althans.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128291585
Ik heb nu een paardenhaarkwast, was wel een fan van zepen maar heb ook flink wat cremes en beiden gaan goed. Cremes zijn wat sneller, dat is ook het idee, de reden dat cremes zijn uitgevonden. Spuitbussen gaan nog sneller.
Onder deze lijn niet schrijven
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:34:56 #89
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128291671
Ik face lather, dan zijn zepen wel zo handig.

Prijstechnisch zijn ze ook wel handig, als student ook wel fijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:47:13 #90
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128292157
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik face lather, dan zijn zepen wel zo handig.

Prijstechnisch zijn ze ook wel handig, als student ook wel fijn.

Mijn pot TOBS Eton College die ik in Februari gekocht heb is nu bijna op. Heb er effectief dus 5 maanden mee gedaan, op basis van 3 shaves per week. Dan vind ik 10¤ voor zo'n pot hartstikke meevallen :).

Ook een student hier overigens
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:53:58 #91
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128292396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:47 schreef Luco het volgende:

[..]

Mijn pot TOBS Eton College die ik in Februari gekocht heb is nu bijna op. Heb er effectief dus 5 maanden mee gedaan, op basis van 3 shaves per week. Dan vind ik 10¤ voor zo'n pot hartstikke meevallen :).

Ook een student hier overigens
Heb je wel gelijk in. Het scheelt nauwelijks.
En ik heb al een lijstje met spullen die ik wil proberen :'). Dus echt consequent is het niet van mij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_128294643
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:26 schreef SosuaCafe het volgende:

Wellicht mensen die iets willen ruilen tegen een ander mesje? Wil nog wel sharks proberen. Of iets anders. Laat maar weten.
Ik heb gisteren voor het eerst een Shark in m'n krabber gedaan. Beviel me goed, alleen bij de laatste pass tegen de richting in merkte ik op m'n nek dat het iets minder soepel ging dan met Feathers, daar maar even XTG geschoren. Op de 'hoek' van mijn kaaklijn ging het juist makkelijker.
Misschien vind jij ze wel helemaal het einde, stuur maar een DM!
pi_128299186
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik face lather, dan zijn zepen wel zo handig.

Prijstechnisch zijn ze ook wel handig, als student ook wel fijn.

Creme is net zo makkelijk, beetje creme in je kwast en latheren maar. Zeep gaat inderdaad wel langer mee, mijn pot Proraso en Vergulde Hand heb ik een jaar mee gedaan. En met zepen heb je denk ik wel meer keus.
Onder deze lijn niet schrijven
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:39:58 #94
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128301656
Ik kijk nu al uit naar m´n shave van morgen :D. Hebben jullie dat uitkijken naar je volgende shave ook?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_128301839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:39 schreef Luco het volgende:
Ik kijk nu al uit naar m´n shave van morgen :D. Hebben jullie dat uitkijken naar je volgende shave ook?
Ik heb mijn baard nu twee weken staan, dus ik kijk er wel aardig naar uit ja. :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:57:47 #96
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128302860
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:42 schreef Froop het volgende:

[..]

Ik heb mijn baard nu twee weken staan, dus ik kijk er wel aardig naar uit ja. :)
Scheer je met een straight of met een krabber? Ik wil nog wel een keer een baard van 1-2 weken laten staan en dat dan in 1 keer wegscheren met een straight, alleen kan ik de verleiding niet weerstaan en vind ik die baard na 5 dagen al jeuken.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:59:33 #97
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_128302996
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:39 schreef Luco het volgende:
Ik kijk nu al uit naar m´n shave van morgen :D. Hebben jullie dat uitkijken naar je volgende shave ook?
Ik scheer mezelf elke dag, en soms dat ik een dag oversla. Dus er naar uitkijken? Nee niet echt...
pi_128303479
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:57 schreef Luco het volgende:

[..]

Scheer je met een straight of met een krabber? Ik wil nog wel een keer een baard van 1-2 weken laten staan en dat dan in 1 keer wegscheren met een straight, alleen kan ik de verleiding niet weerstaan en vind ik die baard na 5 dagen al jeuken.
Met een krabber. Met een straight wil ik dat ook nog wel eens doen, maar ik heb een open comb die ik gebruik voor WTG, en een closed comb voor de rest. Je moet gewoon even door de jeuk heen zitten en je baardlijn bijhouden, dan gaat het wel snel.

Ook regelmatig je gezicht gewoon even inzepen met schuim doet wonderen tegen de jeuk en droogheid.
pi_128320880
Maak je bakkenbaarden een keer wat korter. Is ongeveer dezelfde haarlengte als een dikke baard.
Onder deze lijn niet schrijven
  zaterdag 29 juni 2013 @ 04:09:46 #100
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128385023
Vandaag de clinique post shave healer geprobeerd. Veruit het beste after shave product wat ik gebruikt heb. Aanrader! ^O^ ^O^ ^O^
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:40:09 #101
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128386084
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:04 schreef marzman het volgende:
Maak je bakkenbaarden een keer wat korter. Is ongeveer dezelfde haarlengte als een dikke baard.
Die zijn al zo kort ;(
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_128402472
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 04:09 schreef hmmmz het volgende:
Vandaag de clinique post shave healer geprobeerd. Veruit het beste after shave product wat ik gebruikt heb. Aanrader! ^O^ ^O^ ^O^
Ik had van de week de Weleda After Shave Balsem gehaald, maar ik ben er niet heel erg van onder de indruk. De geur (Volgens Weleda Citrus, Kamille en Mirre) kan me niet heel erg bekoren (al vind ik hem ook niet vies), hij doet me denken aan een anti-muggen geurkaars en is niet erg subtiel. Door die citrus voelt het wel fris bij het opdoen maar ik had niet het gevoel dat het heel veel voor m'n huid doet, vergeleken met bijvoorbeeld Nivea Sensitive. Beetje plakkerig na het intrekken ook.

Er kriebelde dus nog wat bij mij en toen ik je post las sloeg ik aan het googlen. Ik las alleen maar positieve ervaringen, zag dat er 21% korting bij de Ici Paris werd gegeven en dat die winkel nog een kwartiertje open was dus snel op de fiets gesprongen 8)7 . Morgen uitproberen :P .

Ik heb nu een beetje dat ik me behoorlijk glad kan scheren zonder irritatie, of echt compleet glad mét wat irritatie.. Ik weet wel wanneer ik zou moeten stoppen maar het is zo gaaf als je met je vingertoppen over je gezicht gaat en geen enkele stoppel voelt prikken dat ik soms toch een pass te veel maak. :9 Hopelijk kan die Post Shave Healer me dan nog redden .
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:14:57 #103
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_128402702
Deze week sample Edwin Jagger Aloë Vera Cream gebruikt. Zeer goed bevallen, ruikt lekker makkelijk te kloppen en scheerde soepel. Denk dat ik maar een potje ga bestellen..
I'm not the girl in the picture..
  zaterdag 29 juni 2013 @ 23:02:51 #104
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128406542
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:05 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik had van de week de Weleda After Shave Balsem gehaald, maar ik ben er niet heel erg van onder de indruk. De geur (Volgens Weleda Citrus, Kamille en Mirre) kan me niet heel erg bekoren (al vind ik hem ook niet vies), hij doet me denken aan een anti-muggen geurkaars en is niet erg subtiel. Door die citrus voelt het wel fris bij het opdoen maar ik had niet het gevoel dat het heel veel voor m'n huid doet, vergeleken met bijvoorbeeld Nivea Sensitive. Beetje plakkerig na het intrekken ook.

Er kriebelde dus nog wat bij mij en toen ik je post las sloeg ik aan het googlen. Ik las alleen maar positieve ervaringen, zag dat er 21% korting bij de Ici Paris werd gegeven en dat die winkel nog een kwartiertje open was dus snel op de fiets gesprongen 8)7 . Morgen uitproberen :P .

Ik heb nu een beetje dat ik me behoorlijk glad kan scheren zonder irritatie, of echt compleet glad mét wat irritatie.. Ik weet wel wanneer ik zou moeten stoppen maar het is zo gaaf als je met je vingertoppen over je gezicht gaat en geen enkele stoppel voelt prikken dat ik soms toch een pass te veel maak. :9 Hopelijk kan die Post Shave Healer me dan nog redden .
voor mij "de" reden dat ik het gewoon bij een DFS houdt. Helemaal als ik mij indenk dat hoe dan ook het na 6 á 8 uur toch weer ruw is. Neemt niet weg dat ik er ook zo nu en dan in trap.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128413648
Ik doe tegenwoordig ook vaak nog maar twee passes (WTG, XTG). Soms nog een keer ATG, maar niet meer iedere scheerbeurt. Een stuk beter voor je huid inderdaad. Lijkt me ook beter dan tot iritatie scheren en dan wat vets er over te smeren.
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 30 juni 2013 @ 10:09:07 #106
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128414177
Ik doe ook altijd 2 passes. Nog vaker levert qua gladheid nauwelijks iets op maar wel qua irritatie.
Heb nu weer een feather mesje. Leuk voor af en toe, maar structureel net iets te aggressief. Wel fijn dat ze niet snel bot worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 30 juni 2013 @ 10:22:47 #107
97745 Thorical
finding a way
pi_128414333
Hier gewoon 3 passes. Naar beneden, van buiten naar binnen, van onder naar boven. Douchen, preshave (olie of proraso), facelathering en lauw water afspoelen met lauw water aluin en dan afspoelen met het koudste water dat uit de kraan wil komen daarna aftershave balm. Zo kan ik me om de dag scheren in plaats van iedere dag.
pi_128414644
Mezelf ook maar eens inmelden hier :)

Gebruik oa de volgende spulletjes met veel plezier:



Mesjes die ik gebruik zijn de Astra's vanwege de goede resultaten en de goede prijs in bulkverpakking,
  zondag 30 juni 2013 @ 16:22:23 #109
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128423751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:05 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik had van de week de Weleda After Shave Balsem gehaald, maar ik ben er niet heel erg van onder de indruk. De geur (Volgens Weleda Citrus, Kamille en Mirre) kan me niet heel erg bekoren (al vind ik hem ook niet vies), hij doet me denken aan een anti-muggen geurkaars en is niet erg subtiel. Door die citrus voelt het wel fris bij het opdoen maar ik had niet het gevoel dat het heel veel voor m'n huid doet, vergeleken met bijvoorbeeld Nivea Sensitive. Beetje plakkerig na het intrekken ook.

Er kriebelde dus nog wat bij mij en toen ik je post las sloeg ik aan het googlen. Ik las alleen maar positieve ervaringen, zag dat er 21% korting bij de Ici Paris werd gegeven en dat die winkel nog een kwartiertje open was dus snel op de fiets gesprongen 8)7 . Morgen uitproberen :P .

Ik heb nu een beetje dat ik me behoorlijk glad kan scheren zonder irritatie, of echt compleet glad mét wat irritatie.. Ik weet wel wanneer ik zou moeten stoppen maar het is zo gaaf als je met je vingertoppen over je gezicht gaat en geen enkele stoppel voelt prikken dat ik soms toch een pass te veel maak. :9 Hopelijk kan die Post Shave Healer me dan nog redden .
Ik vind die Weleda wel aardig, de geur is inderdaad niet je van het, maar het werkt wel vrij aardig op mijn huid. Dat vind ik veruit het belangrijkste. Ben benieuwd hoe de clinique je is bevallen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 17:32:09 #110
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128426277
Ook maar eens inspringen :)

Heb altijd last van rode vlekken en bultjes in mijn hals. Dit is op zijn ergst na het scheren, of als ik mijn (stoppel)baard laat staan.

Sinds kort een krabber met Derby mesjes aangeschaft. Zeep en balsem van Vergulde Hand.
Irritatie is iets minder geworden, maar nog altijd goed zichtbaar..

Al veel geprobeerd maar kom er maar niet vanaf. :'(

Meer mensen die dit hebben? Of tips?

Ik scheer me na het douchen, klop de zeep in een kom en kwast me in. Dan ga ik eerst met de haarrichting mee, en de 2e keer er tegen in.
Afspoelen met koud water en balsem er op.
pi_128426613
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:32 schreef Mubassie het volgende:
Ook maar eens inspringen :)

Heb altijd last van rode vlekken en bultjes in mijn hals. Dit is op zijn ergst na het scheren, of als ik mijn (stoppel)baard laat staan.

Sinds kort een krabber met Derby mesjes aangeschaft. Zeep en balsem van Vergulde Hand.
Irritatie is iets minder geworden, maar nog altijd goed zichtbaar..

Al veel geprobeerd maar kom er maar niet vanaf. :'(

Meer mensen die dit hebben? Of tips?

Ik scheer me na het douchen, klop de zeep in een kom en kwast me in. Dan ga ik eerst met de haarrichting mee, en de 2e keer er tegen in.
Afspoelen met koud water en balsem er op.
Kijken naar een preshave, kijken of je lather wel goed is, en niet tegen je haargroei in scheren. En het belangrijkste: voer geen druk uit op je mes!
pi_128426981
Eerst met een hete natte doek op je stoppels lekker zacht maken, kijken of je een zeep/crème voor gevoelige huid kan vinden ( Had hetzelfde probleem, gebruik nu TOBS Jermyn is perfect! ), een scherper mesje wil ook wel eens werken, probeer eens een Astra bijvoorbeeld.
Goed zepen/masseren, rustig zonder druk in korte passes scheren, vaak krabber spoelen. Kijken of je met/tegen/kruis de draad scheert ivm irritatie ( wat jouw het beste bevalt )
Indien klaar afspoelen met warm water, dan met een stuk goede aluin welke in koud water lag je gezicht afdoen, en als laatste een goede aftershave balsem gebruiken ( ook voor gevoelige huid )

Dan zou het imo een stuk minder moeten kunnen worden. Heb zelf een dameshuidje welke bij kijken al irriteert. Dit werkt voor mij perfect.
  zondag 30 juni 2013 @ 19:22:14 #113
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128429442
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:32 schreef Mubassie het volgende:
Ook maar eens inspringen :)

Heb altijd last van rode vlekken en bultjes in mijn hals. Dit is op zijn ergst na het scheren, of als ik mijn (stoppel)baard laat staan.

Sinds kort een krabber met Derby mesjes aangeschaft. Zeep en balsem van Vergulde Hand.
Irritatie is iets minder geworden, maar nog altijd goed zichtbaar..

Al veel geprobeerd maar kom er maar niet vanaf. :'(

Meer mensen die dit hebben? Of tips?

Ik scheer me na het douchen, klop de zeep in een kom en kwast me in. Dan ga ik eerst met de haarrichting mee, en de 2e keer er tegen in.
Afspoelen met koud water en balsem er op.
ik zou zeggen wissel je derby's in, en stop even met tegen de richting(atg) in.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 30 juni 2013 @ 20:17:21 #114
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128431196
Dankjullie!
Shaggy ik heb die Jermyn maar besteld, mss dat het iets doet bij mij ;)
Sosua, welke mesjes raad je aan? En Derby mesjes zijn toch oké, of toch niet?
  zondag 30 juni 2013 @ 20:50:49 #115
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128432638
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:17 schreef Mubassie het volgende:
Dankjullie!
Shaggy ik heb die Jermyn maar besteld, mss dat het iets doet bij mij ;)
Sosua, welke mesjes raad je aan? En Derby mesjes zijn toch oké, of toch niet?
persoonlijk de groene astra's. Shark schijnt ook prima te werken. Feathers zijn "erg" scherp, maar niet voor iedereen geschikt.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128446758
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:22 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik vind die Weleda wel aardig, de geur is inderdaad niet je van het, maar het werkt wel vrij aardig op mijn huid. Dat vind ik veruit het belangrijkste. Ben benieuwd hoe de clinique je is bevallen.
Die beviel goed! Gaf na het aanbrengen een hele korte burn op de gevoelige plekjes en daarna was m'n huid heel snel weer gekalmeerd. 14.gif

Had vandaag bijna m'n beste scheerbeurt ooit gefixed, zowel qua gladheid als comfort, tot ik op het eind een blunder maakte. Ik deed bij de laatste pass op het gebied van m'n bakkenbaarden de "gillette slide" (het mes niet evenwijdig aan het handvat maar met een hoek over je gezicht verplaatsen) toen ik dat in een moment van onoplettendheid té schuin deed en mezelf sneed. Het is een heel oppervlakkig sneetje tussen mijn oor en mijn oog maar wel ongeveer net zo lang als een heel mesje. :O Denk dat je er morgen niks meer van ziet maar ik vond het jammer dat ik niet mijn 'record' had verbroken. :P
Maar dat is ook weer leuk aan scheren met een krabber, het blijft een uitdaging. :D
  maandag 1 juli 2013 @ 08:50:16 #117
97745 Thorical
finding a way
pi_128449173
quote:
mijn 'record' had verbroken. :P
Maar dat is ook weer leuk aan scheren met een krabber, het blijft een uitdaging. :D
Welk record? Perfecte scheerdagen achter elkaar?
pi_128450713
Record van niet snijden denk ik, ik snijdt mezelf eigenlijk bijna nooit. Een keer een flinke snee in mijn lip gemaakt die wel een week zichtbaar bleef door een rare beweging.
Onder deze lijn niet schrijven
  maandag 1 juli 2013 @ 11:42:49 #119
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128452752
Feel Unique is een topsite. Net voor 10¤ inclusief verzendkosten een pot Taylor of Old Bond Street: St. James scheercrème besteld. Hebben ook andere merken in hun bestand.

Iemand ervaring met die St. James?

[ Bericht 8% gewijzigd door Luco op 01-07-2013 11:52:52 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 1 juli 2013 @ 19:31:21 #120
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128471201
Heb m'n omega nu een maand of 2. Kan hem werkelijk iedereen aanraden die een kwast(boar) van een tientje zoekt, met goede prestaties. Het duurt even voordat 'ie echt presteert (lees: broken in), maar dan verrast 'ie echt elke keer weer.








O+

[ Bericht 20% gewijzigd door SosuaCafe op 01-07-2013 19:37:49 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 1 juli 2013 @ 23:42:47 #121
97745 Thorical
finding a way
pi_128484269
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:31 schreef SosuaCafe het volgende:
Heb m'n omega nu een maand of 2. Kan hem werkelijk iedereen aanraden die een kwast(boar) van een tientje zoekt, met goede prestaties. Het duurt even voordat 'ie echt presteert (lees: broken in), maar dan verrast 'ie echt elke keer weer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

O+

Een hele mooie kwast en ook geweldig gefotografeerd.
FF een vraagje, hoelang duurde dat inbreken van de haren? De Semogue die ik ook bijna 2 maanden heb daarvan zijn de haren nog steeds niet allemaal gesplitst. Maar deze kwast gebruik ik ook niet dagelijks.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:03:18 #122
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128485255
Er was een tijdje geleden iemand uit Oost Europa die een topic opende op fok omdat hij zijn favoriete scheermesjes in nederland niet kon vinden. Voor zo ver ik weer waren het gele mesjes. Iemand die zich dit topic nog herinnerd? Ik heb een tijdje lopen zoeken maar kon niks vinden.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 06:11:44 #123
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128488084
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:42 schreef Thorical het volgende:

[..]

Een hele mooie kwast en ook geweldig gefotografeerd.
FF een vraagje, hoelang duurde dat inbreken van de haren? De Semogue die ik ook bijna 2 maanden heb daarvan zijn de haren nog steeds niet allemaal gesplitst. Maar deze kwast gebruik ik ook niet dagelijks.
helaas niet zelf gemaakt. Maar vond ze ook mooi. Bij mij zijn ze ook nog niet allemaal gesplitst. Maar ik merk wel dat het nu snel gaat. Misschien met 2 maanden erbij? Scheer mij niet elke dag op het moment. De resultaten van de astra's icm mijn mes maken dat overbodig. Om de dag ofzo.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128492208
Dag heren,

Na lang mee gluren heb ik besloten ook een krabber aan te schaffen. Nu is natuurlijk de grote vraag, met welke set kan ik goed beginnen. Ik heb zelf deze op het oog: http://www.scheersalon.nl(...)%3Esafety-razor.html

Is dat wat? Of is het wat overrpiced?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:09:29 #125
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128492285
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:06 schreef Quantic het volgende:
Dag heren,

Na lang mee gluren heb ik besloten ook een krabber aan te schaffen. Nu is natuurlijk de grote vraag, met welke set kan ik goed beginnen. Ik heb zelf deze op het oog: http://www.scheersalon.nl(...)%3Esafety-razor.html

Is dat wat? Of is het wat overrpiced?
Mooie set, zeker omdat je er een fatsoenlijke kwast en een houder bij krijgt. Een losse kwast van dassenhaar zal je toch al gauw 30-40 euro kosten en een fatsoenlijke houder kan je ook 20-30 euro voor rekenen. Dan nog een krabber is ook weer 25-30 euro. Prima deal dus :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_128492635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:09 schreef Luco het volgende:

[..]

Mooie set, zeker omdat je er een fatsoenlijke kwast en een houder bij krijgt. Een losse kwast van dassenhaar zal je toch al gauw 30-40 euro kosten en een fatsoenlijke houder kan je ook 20-30 euro voor rekenen. Dan nog een krabber is ook weer 25-30 euro. Prima deal dus :).
Oke! Thanx voor je snelle reactie. Nog een laatste vraag; ik lees veel over agressive krabbers en minder agressive. Is deze krabber zowel goed voor de beginner als voor de gevorderde? Hoe kan ik dat herkennen?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:09:20 #127
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128494278
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:06 schreef Quantic het volgende:
Dag heren,

Na lang mee gluren heb ik besloten ook een krabber aan te schaffen. Nu is natuurlijk de grote vraag, met welke set kan ik goed beginnen. Ik heb zelf deze op het oog: http://www.scheersalon.nl(...)%3Esafety-razor.html

Is dat wat? Of is het wat overrpiced?
het ziet er mooi uit. Wel aan de dure kant misschien.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:14:27 #128
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128494441
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:09 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

het ziet er mooi uit. Wel aan de dure kant misschien.
Op de Muhlesite is die set precies hetzelfde.

Je kan je afvragen of je dat zeepbakje eronder nodig hebt, zonder dat bakje is die set bij Muhle 76,95¤
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_128494547
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:14 schreef Luco het volgende:

[..]

Op de Muhlesite is die set precies hetzelfde.

Je kan je afvragen of je dat zeepbakje eronder nodig hebt, zonder dat bakje is die set bij Muhle 76,95¤
Ahja, hij is ook verkrijgbaar zonder zeepbakje op de website. Is de goedkoopste optie die ze aanbieden, zit denk ik wel goed voor mij als beginner?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:19:56 #130
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128494634
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:17 schreef Quantic het volgende:

[..]

Ahja, hij is ook verkrijgbaar zonder zeepbakje op de website. Is de goedkoopste optie die ze aanbieden, zit denk ik wel goed voor mij als beginner?
Hangt er vanaf met wat voor zeep/creme je gaat scheren. Ik scheer met een creme uit een pot. Zepen kan je vaak ook in hun potje laten zitten. Ik vind het weinig toevoegen, helemaal omdat zo'n bakje in mijn ogen te klein is om je schuim in op te kloppen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:41:54 #131
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128495397
Je moet jezelf goed afvragen of je dassenhaar of boar e.d. wil hebben. Zit ook nog een factortje tussen. En dat er ook veel goede vintage messen tussen zitten die je voor een tientje of 2 ook al van internet kan plukken. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:59:02 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_128508153
Dit is trouwens een prettige scheerkom van de Ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00222973

pi_128555441
Die had marzman net gelinkt op de shavingsociety.nl die kom 8)7 dat was nadat ik een topic over Ikea kommen geopend had.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:23:06 #134
97745 Thorical
finding a way
pi_128556232
Deze link wil ik jullie niet onthouden.
Ook als beginnend natscheerder kan je er volgens mij goede setjes vandaan trekken .http://whippeddog.com/
pi_128557301
Hun silvertip scheerkwasten zouden echt goed zijn, zelf zeggen ze net zo goed als de veel duurdere.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:28:25 #136
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128612354
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:59 schreef Erasmo het volgende:
Dit is trouwens een prettige scheerkom van de Ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00222973

[ afbeelding ]
Mooie tip... ik heb geen soepkommen meer over inmiddels... :7
Deze kan ik tenminste niet kapot stoten... ^O^
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 5 juli 2013 @ 18:40:28 #137
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128629864
Scheren jullie je trouwens elke dag? Of komt dat je huid niet ten goede?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:18:33 #138
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128631076
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 18:40 schreef Mubassie het volgende:
Scheren jullie je trouwens elke dag? Of komt dat je huid niet ten goede?
Is voor mij geen probleem, maar vind t voor mezelf niet echt nodig...
Heb wel een poosje gezocht naar, het voor mij, goede mesje..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:24:20 #139
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_128631250
Meestal om de week, wanneer het nodig is vaker.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:07:59 #140
97745 Thorical
finding a way
pi_128632627
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 18:40 schreef Mubassie het volgende:
Scheren jullie je trouwens elke dag? Of komt dat je huid niet ten goede?
Ik probeer me om de dag te scheren.Het liefst eens per week maar daar gaat mijn werkgever niet mee akkoord. En het ligt aan het scheermes en de omstandigheden of om de dag mogelijk is soms moet ik iedere dag..
  zondag 7 juli 2013 @ 18:33:37 #141
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128693357
Proraso weertje...


http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:16:09 #142
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_128749858
Weet iemand wat goede (NL) webshops om te bestellen?
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:27:07 #143
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128750098
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:16 schreef Pizzahut het volgende:
Weet iemand wat goede (NL) webshops om te bestellen?
kijk in de OP. ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:17:59 #144
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128753478
Ik blijf t verbluffend vinden, hoe ik met zo'n goedkope krabber zulke resultaten haal... :)
Binnenkort ook maar eens een Rimei erbij bestellen...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128755583
Eerste weggeefactie op Shaving Society is een feit! *O*

https://www.facebook.com/(...)17268&type=1&theater

Edit: Als dit spam is hoor ik het graag, maar het is linken naar een facebook actie en niet naar een winkel oid. Het gaat ook niet om geld maar het is een gratis actie.

[ Bericht 19% gewijzigd door Pastapipos op 09-07-2013 13:31:40 ]
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_128759719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:59 schreef Erasmo het volgende:
Dit is trouwens een prettige scheerkom van de Ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00222973

[ afbeelding ]
Wat is fijner, 12cm of 20?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:16:59 #147
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_128759757
12, 20 is te groot om lekker vast te houden.
pi_128834453
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 18:40 schreef Mubassie het volgende:
Scheren jullie je trouwens elke dag? Of komt dat je huid niet ten goede?
In het weekend sla ik vaak over, en soms tussendoor ook wel. Maar er zit zelden meer dan 2 dagen tussen.

Maar als het te onregelmatig wordt dan raakt mijn huid juist makkelijker geirriteerd. Ook als ik de lange haren eerst trim.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:54:35 #149
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128841969
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:16 schreef Pizzahut het volgende:
Weet iemand wat goede (NL) webshops om te bestellen?
Feelunique.com hebik laatst bij besteld. Geen verzendkosten en schappelijke prijzen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:45:39 #150
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128843351
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:52 schreef Shaggy8675 het volgende: ( Had hetzelfde probleem, gebruik nu TOBS Jermyn is perfect! )
Mag ik je danken voor deze gouden tip!?
Geweldig resultaat binnen een week met deze cream icm korte passes..
Irritatie is wel met zo'n 80% afgenomen *O*
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:47:08 #151
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128843404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In het weekend sla ik vaak over, en soms tussendoor ook wel. Maar er zit zelden meer dan 2 dagen tussen.

Maar als het te onregelmatig wordt dan raakt mijn huid juist makkelijker geirriteerd. Ook als ik de lange haren eerst trim.
Dankje, heb ik ook.
Hoe langer ik wacht hoe slechter mijn huid word.
pi_128845884
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Mag ik je danken voor deze gouden tip!?
Geweldig resultaat binnen een week met deze cream icm korte passes..
Irritatie is wel met zo'n 80% afgenomen *O*
Kijk, dat horen we graag. Is echt perfect spul. Ik gebruik het met veel plezier, evenals de aftershavebalsem ervan. Heb weinig irritaties meer icm een goed scherp mesje ( Astra in mijn geval ) dus een perfecte combo wat mij aangaat :)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:37:18 #153
97745 Thorical
finding a way
pi_128914706
Wat goedkoop klassiekscheren? Ik was vandaag in een drogist in Amsterdam Buitenveldert en daar vroegen ze voor een doosje Timor mesjes ¤7,95.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:55:53 #154
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128915365
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:37 schreef Thorical het volgende:
Wat goedkoop klassiekscheren? Ik was vandaag in een drogist in Amsterdam Buitenveldert en daar vroegen ze voor een doosje Timor mesjes [ afbeelding ] ¤7,95.
ik kwam die slechte ssupermax vidyut blauw tegen voor 6 euro. :r
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128916287
Vandaag wat spulletjes meegenomen :)

Eens testen wat het doet.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:23:06 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_128916408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:37 schreef Thorical het volgende:
Wat goedkoop klassiekscheren? Ik was vandaag in een drogist in Amsterdam Buitenveldert en daar vroegen ze voor een doosje Timor mesjes [ afbeelding ] ¤7,95.
De moderne klassiekscheerder besteld online.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:25:18 #157
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128916482
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 21:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

De moderne klassiekscheerder besteld online.
of loopt langs de Turk. Nojoke.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 14 juli 2013 @ 01:21:15 #158
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128924434
Iemand toevallig bekend met de preshave van Jermyn Street? Vandaag bij de kapper geweest, deze vroeg 22 euro voor een tube. Wilde graag eerst wat ervaringen horen...
pi_128928625
Nee, nooit geprobeerd. Gebruik de rest wel van Jermyn, waarover zeer te spreken. Pre-shave zal neem ik aan wel in dezelfde lijn liggen qua werking/comfort. alleen denk ik dat je met een eigen pre-shave ritueel ook goed uit kan zijn. Als in een natte doek, zo heet mogelijk op je gezicht om de poriën te openen en de haren te weken.

Dan vind ik ¤22 stevig voor iets wat dan misschien hetzelfde resultaat kan hebben.
  zondag 14 juli 2013 @ 13:11:29 #160
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128931353
Dat dacht ik dus ook.. 22 is idd stevig dus dacht even hier vragen :)

Heb wel Feather mesjes meegenomen, ben benieuwd of deze me beter liggen dan de Derby's.
pi_128931431
Dat is in een keer een flinke stap. Ik vind feathers prima, maar te duur voor wat je krijgt. Ik gebruik zelf groene Astra's, zijn prima :)
  zondag 14 juli 2013 @ 13:54:50 #162
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128932804
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:11 schreef Mubassie het volgende:
Dat dacht ik dus ook.. 22 is idd stevig dus dacht even hier vragen :)

Heb wel Feather mesjes meegenomen, ben benieuwd of deze me beter liggen dan de Derby's.
meegenomen waar?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 14 juli 2013 @ 16:55:25 #163
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128939962
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:54 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

meegenomen waar?
Mijn plaatselijke kapper verkoopt ze..

/ hij verkoopt een lijn van Jermyn Street.
Daarnaast Derby en Feather mesjes en Muhle krabbers.. Spullen die je normaal online besteld eigenlijk :)
pi_128966169
Ik zoek voor mijn mooie krabber en kwast een rekje om het op te hangen. Echter ik wil hier geen 60 euro aan besteden.

Iemand tips? :)
  maandag 15 juli 2013 @ 12:52:00 #165
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128967269
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef maruu het volgende:
Ik zoek voor mijn mooie krabber en kwast een rekje om het op te hangen. Echter ik wil hier geen 60 euro aan besteden.

Iemand tips? :)
met een kleerhangers schijnt het te kunnen. ;) zoek maar eens.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:19:41 #166
97745 Thorical
finding a way
pi_128996840
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef maruu het volgende:
Ik zoek voor mijn mooie krabber en kwast een rekje om het op te hangen. Echter ik wil hier geen 60 euro aan besteden.

Iemand tips? :)
Misschien kan je hier iets mee?
http://www.ebay.nl/itm/St(...)2d33c#ht_1892wt_1163
pi_129000166
Soms zit het er bij, ik heb een houdertje van mijn 3 euro VGH kwast, mijn EJ kwast past er helaas niet in die is te dik, dus hangt de Turkse no:6 er in.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:06:21 #168
97745 Thorical
finding a way
pi_129000872
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

met een kleerhangers schijnt het te kunnen. ;) zoek maar eens.
Gevonden
http://www.instructables.(...)Shaving-Brush-Stand/
pi_129002108
quote:
Ik denk dat ik die maar eens ga proberen
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_129026217
Beste mensen, ik begon weer last te krijgen van het bekende SAS virus.....( Scheerspullen Aankoop Syndroom )

Oftewel, een honger die gestopt moest worden... :twisted:

Het eindresultaat:

Een tas!


Met inhoud!


1 x Vintage Shaving Company Tragitional Shaving Cream ( 150ml )
1 x Bluebeards Revenge Shaving Cream ( 100ml 0
1 x Razor-MD DE scheermes met lange steel :)
1 x complementair TwinLuxe pre-shave handdoek :D
2 x complementair samples van Edwin Jagger Shaving Cream Limoen & Granaatappel en Edwin Jagger Shaving Cream Cooling Menthol
3 x complementair Dermalogic pre-shave en shaving creme
en zelfs nog een presentje voor mijn vrouw in de vorm van een mooi handgemaakt stuk lavendelzeep :D

En hierin zat weer!


Ik hoop hiermee mijn SAS weer even gestild te hebben, maar het lijkt een verloren gevecht...

Mijn dank gaat uit Naar Rob van http://www.shaveandmore.com voor de goede ontvangst en behulpzaamheid :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:21:21 #171
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129027734
Held :D

Mooie krabber hoor
pi_129028291
Heb al zo een model van Muhle, maar die is wat lichter, deze is wat zwaarder en agressiever :) Ben benieuwd :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:53:06 #173
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129042736
Een paar weken geleden ook even aan het klussen geweest, wist niet of een gekochte stand zou passen, en meestal zit daar een houder voor maar 1 krabber bij..

Lekker simpel en voldoet perfect:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je nodig hebt :P :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een (eigenlijk iets te fors) meranti plankje met wat gaten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:39:31 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129046724
Mooi plankje hoor, ik zou hem nog wel even mooi aflakken met blanke lak :P
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:36:01 #175
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129054001
Deze gekocht voor een 10e op MP:





Jaren '20 denk ik. Een Gillette ball-end old type. *)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:56:31 #176
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129054733
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:39 schreef Erasmo het volgende:
Mooi plankje hoor, ik zou hem nog wel even mooi aflakken met blanke lak :P
Hij is geolied... dus watervast en schilfert niet enz.. ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:44:33 #177
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129056527
Mooi plankje hoor!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:11:16 #178
97745 Thorical
finding a way
pi_129057676
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:54 schreef Shaggy8675 het volgende:
Beste mensen, ik begon weer last te krijgen van het bekende SAS virus.....( Scheerspullen Aankoop Syndroom )

Oftewel, een honger die gestopt moest worden... :twisted:

Het eindresultaat:

Een tas!
[ link | afbeelding ]

Met inhoud!
[ link | afbeelding ]

1 x Vintage Shaving Company Tragitional Shaving Cream ( 150ml )
1 x Bluebeards Revenge Shaving Cream ( 100ml 0
1 x Razor-MD DE scheermes met lange steel :)
1 x complementair TwinLuxe pre-shave handdoek :D
2 x complementair samples van Edwin Jagger Shaving Cream Limoen & Granaatappel en Edwin Jagger Shaving Cream Cooling Menthol
3 x complementair Dermalogic pre-shave en shaving creme
en zelfs nog een presentje voor mijn vrouw in de vorm van een mooi handgemaakt stuk lavendelzeep :D

En hierin zat weer!
[ link | afbeelding ]

Ik hoop hiermee mijn SAS weer even gestild te hebben, maar het lijkt een verloren gevecht...

Mijn dank gaat uit Naar Rob van http://www.shaveandmore.com voor de goede ontvangst en behulpzaamheid :)
Het lijkt me een leuk scheermes maar ik kan hem op de door jouw aangehaalde site niet terug vinden.
Wel op de MD site en daar kost ie $ 70,-- en dat vind ik wel wat exclusief.
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:21:29 #179
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129058012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:44 schreef hmmmz het volgende:
Mooi plankje hoor!
Thnx :P

Word ook vaak gebruikt:


(Een reageerbuis rekje..)

Verder kun je hier de datum van je Gillette (Mooi compleet setje btw) uitvinden:

Klik en klik
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:49:07 #180
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129059087
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:21 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Thnx :P

Word ook vaak gebruikt:

[ afbeelding ]
(Een reageerbuis rekje..)

Verder kun je hier de datum van je Gillette (Mooi compleet setje btw) uitvinden:

Klik en klik
Ik denk dat het deze is: http://www.mr-razor.com/R(...)Old%20Type%20Set.JPG ,maar als ik 'm straks binnen heb zal ik het eens even gaan nazoeken. Nu nog schoonmaken en polijsten met wat maas.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_129060430
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:11 schreef Thorical het volgende:

[..]

Het lijkt me een leuk scheermes maar ik kan hem op de door jouw aangehaalde site niet terug vinden.
Wel op de MD site en daar kost ie $ 70,-- en dat vind ik wel wat exclusief.
Exclusief, valt wel mee hoor. Ja, hij staat niet op de site idd. Heb hem ook zelf gehaald aldaar. Hier heb je het broertje ervan zo'n beetje, met een RVS handvat maar dan kort en dik: http://shaveandmore.com/nl/home/518-sam-1-safety-razor.html
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:17:01 #182
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129066052
Wat is een goede krabber om mee te beginnen? Ik scheer mezelf al jaren met het fusion spul van Gillette en ben ook al jaren van plan om over te stappen maar het is er nooit van gekomen. Nu laat ik het mesje van Gilette net op de badkamervloer kapot vallen en ik zou een safety razor toch graag eens proberen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:24:06 #183
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129066420
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:17 schreef Twiitch het volgende:
Wat is een goede krabber om mee te beginnen? Ik scheer mezelf al jaren met het fusion spul van Gillette en ben ook al jaren van plan om over te stappen maar het is er nooit van gekomen. Nu laat ik het mesje van Gilette net op de badkamervloer kapot vallen en ik zou een safety razor toch graag eens proberen.
Veel goede startersverhalen over de muhle r89.

Zelf heb ik de parker 91r en ben daar heel tevreden over. Ook al heb ik niet veel ervaring met anderen.
De parker schijnt vrij agressief te zijn, maar past bij mijn baardgroei. Bij een lichte baardgroei misschien minder aan te bevelen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:33:27 #184
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129066849
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:17 schreef Twiitch het volgende:
Wat is een goede krabber om mee te beginnen? Ik scheer mezelf al jaren met het fusion spul van Gillette en ben ook al jaren van plan om over te stappen maar het is er nooit van gekomen. Nu laat ik het mesje van Gilette net op de badkamervloer kapot vallen en ik zou een safety razor toch graag eens proberen.
http://dx.com/p/rimei-sta(...)-razor-silver-116281

of

edwin jagger EJ89/89L.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_129066989
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:17 schreef Twiitch het volgende:
Wat is een goede krabber om mee te beginnen? Ik scheer mezelf al jaren met het fusion spul van Gillette en ben ook al jaren van plan om over te stappen maar het is er nooit van gekomen. Nu laat ik het mesje van Gillette net op de badkamervloer kapot vallen en ik zou een safety razor toch graag eens proberen.
Ik kan je maar 1 advies geven, DOEN!, het is verslavend :)

Maar om mee te beginnen... Bijna iedere DE met een dichte kam denk ik. Een Edwin Jagger 89 bijv, Merkur 23c oid. Je hebt voor ¤25-30 al een prima DE. Een kwast erbij variërend van 5 tot 300, een proefpakket mesjes om te kijken wat je bevalt, en een lekker zeepje en aan de slag :)

Kijk anders eens hier http://www.shavingsociety.nl/
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:42:33 #186
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129067251
Wat ik niet begrijp is het prijsverschil in kwasten.. Ja ik weet dat de dure van dassenhaar zijn, maar is dit nu echt merkbaar, en de moeite waard?
Ik zou voor gek verklaard worden als ik een kwast van 250,- koop :9
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:44:52 #187
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129067347
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik zal morgen na het werk eens gaan zitten om rustig iets uit te zoeken ;)

Heeft iemand zo ook al tips voor de mesjes of is dat iets heel persoonlijks?
Een kennis gebruikt Feathers o.i.d? Maar die gozer heeft een huid van ruw beton
pi_129067381
Ik gebruik vanaf het begin (enkele maanden geleden) een kruidvat kwast, minder dan 3 euro volgens mij. Geen enkele klacht of tekortkoming er over.

De "scheercommunity" ( :') ), houdt nogal van napraten en showen is mijn indruk. Of je hoort de rest niet, dat kan ook.
Geen referral hier.
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:46:01 #189
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129067399
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:42 schreef Mubassie het volgende:
Wat ik niet begrijp is het prijsverschil in kwasten.. Ja ik weet dat de dure van dassenhaar zijn, maar is dit nu echt merkbaar, en de moeite waard?
Ik zou voor gek verklaard worden als ik een kwast van 250,- koop :9
Ik ga om te beginnen maar voor een kwast van de vergulde hand, die zag ik vandaag nog liggen voor 3 Euro :')

Als ik dan merk dat het echt iets voor mij is dan zal het wel een duurdere worden :P
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:48:45 #190
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129067524
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik ga om te beginnen maar voor een kwast van de vergulde hand, die zag ik vandaag nog liggen voor 3 Euro :')

Als ik dan merk dat het echt iets voor mij is dan zal het wel een duurdere worden :P
Die gebruik ik ook, werkt oké. Maar aan de andere kant ben ik niets duurders gewend :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:51:43 #191
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129067652
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:44 schreef Twiitch het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik zal morgen na het werk eens gaan zitten om rustig iets uit te zoeken ;)

Heeft iemand zo ook al tips voor de mesjes of is dat iets heel persoonlijks?
Een kennis gebruikt Feathers o.i.d? Maar die gozer heeft een huid van ruw beton
Mesjes is best persoonlijk, over het algemeen worden merken als shark en astra goed gewaardeerd, maar dan nog bevalt het bij de ene persoon beter dan bij de andere. Feathers zijn scherp. Zelf heb ik er vanaf het begin nooit problemen mee gehad, zolang je rustig doet gaat het prima. Ik heb een gevoelig huidje en heb het minste last van irritatie als ik feathers gebruik.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_129067696
Een kwast van het Kruitvat kan prima voldoen, zeker in het begin. Het kan alleen zijn dat je wat meer moeite hebt mooi schuim te kloppen. De goedkopere kwasten zijn meestal vaan varkenshaar wat redelijk stug is en blijft. De duurdere kwasten zijn van dassenhaar wat een stuk zachter is, en dan zit er nog verschil in het type haar. Je hebt tegenwoordig ook prima synthetische kwasten welke niet te onderscheiden zijn van een echte Silvertip.

En Phaelanx, idd, zoals iedere community laten mensen ook hier graag hun nieuwe spulletjes zien. Want naast het scheren wat iedere mand doet, is het vaak ook een hobby omdat er zo enorm veel mogelijkheden en spullen zijn, dat je altijd wel iets nieuws/anders/leuks zal tegenkomen.


Mesjes is heel persoonlijk. Je hebt tespakketjes van bijv. 5 merken. Een prima mes om mee te beginnen is bijv. Merkur of Derby. Astra's en Feathers zijn een stuk scherper, maar kan goed zijn dat jouw huid/haar daar niet van houd, of juist wel. Maar scherper is natuurlijk ook sneller een snipje erbij ;)
  donderdag 18 juli 2013 @ 06:56:56 #193
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129072249
Of een goede boar van een 10tje. :)

Dat is al een hele stap vooruit.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_129073349
Varkenshaar is echt niet moeilijker om lather op te kloppen, sommige noemen die kwasten zelfs de latherkoning en dat is niet voor niks. Het houdt wat minder water vast als een das (wat niet erg is want het is nog steeds te veel) en de haartjes moeten even inwerken (splitten). Daarna zijn het prima kwasten. Ik heb zelf een das en een varken.

Omega 48 of 49 zijn veel verkochte varkenshaarkwasten en ze zijn niet duur.
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:26:17 #195
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129073704
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:09 schreef marzman het volgende:
Varkenshaar is echt niet moeilijker om lather op te kloppen, sommige noemen die kwasten zelfs de latherkoning en dat is niet voor niks. Het houdt wat minder water vast als een das (wat niet erg is want het is nog steeds te veel) en de haartjes moeten even inwerken (splitten). Daarna zijn het prima kwasten. Ik heb zelf een das en een varken.

Omega 48 of 49 zijn veel verkochte varkenshaarkwasten en ze zijn niet duur.
die heb ik dus. De #48.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:40:15 #196
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129075336
Ok, je hebt dus ook een miljard soorten scheerzeep om uit te kiezen :')
Wat een beetje een goede voor pakweg 10 euro?
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:49:26 #197
164283 Luco
Buongiorno!
pi_129075580
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:40 schreef Twiitch het volgende:
Ok, je hebt dus ook een miljard soorten scheerzeep om uit te kiezen :')
Wat een beetje een goede voor pakweg 10 euro?
wil je zeep of crème?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:00:34 #198
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_129075903
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:40 schreef Twiitch het volgende:
Ok, je hebt dus ook een miljard soorten scheerzeep om uit te kiezen :')
Wat een beetje een goede voor pakweg 10 euro?
Ik ben ooit begonnen met vergulde hand maar die beviel me niet. Nu al tijden zwaar fan van Taylor of old bond street. _O_
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:31:52 #199
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129076830
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:49 schreef Luco het volgende:

[..]

wil je zeep of crème?
Zeep was wat beter wanneer je een babyhuidje hebt?
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:37:49 #200
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129077045
De Vergulde Hand is een prima no-nonsense zeep.
pi_129077081
Met een gevoellige huid is TOBS Jermyn een van de allerbeste zepen/creme's die er te krijgen is. Potje creme van 150gr kost iets van 15 euro.
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:43:01 #202
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129077234
Klar kabinet is ook goedkoop en veel goede verhalen. Ga ik binnenkort ook halen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:13:27 #203
97745 Thorical
finding a way
pi_129078123
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Klar kabinet is ook goedkoop en veel goede verhalen. Ga ik binnenkort ook halen.
Waar ga jij die scoren? En als je nog een adresje weet wil je dat dan delen. Mag ook per DM.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:18:26 #204
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129078276
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:13 schreef Thorical het volgende:

[..]

Waar ga jij die scoren? En als je nog een adresje weet wil je dat dan delen. Mag ook per DM.
Ik hoorde van iemand dat er hier in Rotterdam een winkel het had. Moet dat nog even navragen, maar anders wordt het online. Laat het wel weten. :)

Edit: gaat om de halve kilo variant. Niet de duurde versie van tegenwoordig.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:35:06 #205
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129078942
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:38 schreef Shaggy8675 het volgende:
Met een gevoellige huid is TOBS Jermyn een van de allerbeste zepen/creme's die er te krijgen is. Potje creme van 150gr kost iets van 15 euro.
Ze hebben ook zeep zie ik? Maar die is een stuk duurder. Wat is beter?
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:30:32 #206
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129083582
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ze hebben ook zeep zie ik? Maar die is een stuk duurder. Wat is beter?
Ik gebruik de creme na een tip van Shaggy.. werkt als een trein ^O^

Oja en ruikt ook nog eens lekker :P
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:21:37 #207
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129093942
Ik heb ook de creme, scheert als een tiet.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_129093983
Harde zeep en crème zijn eigenlijk identiek. Enigste verschil is dat een harde zeep wat duurzamer is imo, en de crème zich makkelijker laat opschuimen. Geur en samenstelling is verder gelijk.
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:35:25 #209
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129094305
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ze hebben ook zeep zie ik? Maar die is een stuk duurder. Wat is beter?
check de tobs spoiler in de op. "Beter" is persoonsgebonden.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:45:42 #210
97745 Thorical
finding a way
pi_129100874
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik hoorde van iemand dat er hier in Rotterdam een winkel het had. Moet dat nog even navragen, maar anders wordt het online. Laat het wel weten. :)

Edit: gaat om de halve kilo variant. Niet de duurde versie van tegenwoordig.
Als je Klar kabinet gevonden hebt wil je dan voor mij ook een blokje kopen?
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:49:47 #211
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129101069
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:23 schreef Shaggy8675 het volgende:
Harde zeep en crème zijn eigenlijk identiek. Enigste verschil is dat een harde zeep wat duurzamer is imo, en de crème zich makkelijker laat opschuimen. Geur en samenstelling is verder gelijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:35 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

check de tobs spoiler in de op. "Beter" is persoonsgebonden.
Dus ik denk dat crème sowieso makkelijker is voor een beginner?
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:10:52 #212
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129104999
Als ie sowieso goedkoper is als zeep, probeer het dan gewoon eens uit *)
pi_129105767
Weet niet of je in de buurt woont van Tilburg, ander mag je wel een sample komen halen.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:00:17 #214
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129107099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:27 schreef Shaggy8675 het volgende:
Weet niet of je in de buurt woont van Tilburg, ander mag je wel een sample komen halen.
Ze zouden in Tilburg eens een mooie scheerwinkel moeten opzetten. Denk alleen dat er geen markt voor is.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_129108206
Ja, je zal zoiets toch relatief klein moeten houden gezien de kleine doelgroep. Wel jammer.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 02:22:21 #216
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129110173
Lijkt me echt geweldig, dat je binnen kan lopen en tientallen verschillende zepen kan ruiken en bekijken. Zou er iedere week wel wat meenemen denk ik :P
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_129111253
Idd, wil het wel doen, maar als jij mijn enigste klant bent in de winkel haha, zijn we zo bankroet ;)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:04:08 #218
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129112195
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 02:22 schreef hmmmz het volgende:
Lijkt me echt geweldig, dat je binnen kan lopen en tientallen verschillende zepen kan ruiken en bekijken. Zou er iedere week wel wat meenemen denk ik :P

Dat doe je twee maanden en dan heb je genoeg spul om twee jaar me te scheren :P
  vrijdag 19 juli 2013 @ 12:44:27 #219
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129118094
Zoek ipv Klar Kabinett, naar Dusy Kabinett.... Schijnt hetzelfde te zijn.. Hierrr vrij goedkoop te vinden
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:32:20 #220
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129119802
Spullen zijn besteld, ben uiteindelijk voor de crème gegaan.
Zal na het weekend wel binnenkomen, ben benieuwd.

http://www.manandshaving.(...)s_lijnen_chroom.aspx

http://www.manandshaving.(...)yn_street_150gr.aspx

http://www.manandshaving.(...)s_probeerpakket.aspx

Ik begin maar gewoon met een Vergulde Hand kwast van een paar euro, kan ik later nog altijd een andere kopen :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Twiitch op 19-07-2013 16:18:30 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:49:51 #221
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129126935
Succes! Ben benieuwd naar je ervaringen :)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:24:17 #222
97745 Thorical
finding a way
pi_129132641
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:32 schreef Twiitch het volgende:
Spullen zijn besteld, ben uiteindelijk voor de crème gegaan.
Zal na het weekend wel binnenkomen, ben benieuwd.

http://www.manandshaving.(...)s_lijnen_chroom.aspx

http://www.manandshaving.(...)yn_street_150gr.aspx

http://www.manandshaving.(...)s_probeerpakket.aspx

Ik begin maar gewoon met een Vergulde Hand kwast van een paar euro, kan ik later nog altijd een andere kopen :)

Dan had ik er ook die omega scheerkwast van 12,25 tegenaan gegooid. Dat scheelt maar een paar euro met zo'n vergulde hand kwast en je hebt er veel meer en langer plezier mee.
Houd zowiezo rekening dat een varken een tijdje nodig heeft om volledig tot z'n recht te komen.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:40:57 #223
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129133181
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:24 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dan had ik er ook die omega scheerkwast van 12,25 tegenaan gegooid. Dat scheelt maar een paar euro met zo'n vergulde hand kwast en je hebt er veel meer en langer plezier mee.
Houd zowiezo rekening dat een varken een tijdje nodig heeft om volledig tot z'n recht te komen.
QFT> ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:56:50 #224
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129136500
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:24 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dan had ik er ook die omega scheerkwast van 12,25 tegenaan gegooid. Dat scheelt maar een paar euro met zo'n vergulde hand kwast en je hebt er veel meer en langer plezier mee.
Houd zowiezo rekening dat een varken een tijdje nodig heeft om volledig tot z'n recht te komen.
Nou als het echt zo'n verschil maakt ga ik voor die paar euro ook niet moeilijk doen.

Ook maar besteld :P
http://www.manandshaving.(...)kenshaar_zilver.aspx
pi_129149619
Zojuist de Astra mesjes die al 2 maanden in de kast liggen maar eens geprobeerd.. Veel prettiger dan Derby! Scherper, gladder en geen cuts! :D
Ik ben weer blij.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 12:26:15 #226
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129150256
Zelfde heb ik met de Feathers. Nu 2x mee geschoren ipv Derby's. Goed merkbaar dat deze scherper zijn.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:23:25 #227
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129153367
Misschien iemand hier die voor mij (tegen vergoeding uiteraard) een sample pack van mesjes kan samenstellen? Bij de meeste webshops zijn ze of uitverkocht of belachelijk duur.
pi_129153516
Helaas, ik heb pas een hoop sampels verkocht. Heb alleen nog bulk Astra's en anderhalve feather.
pi_129153964
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:23 schreef Twiitch het volgende:
Misschien iemand hier die voor mij (tegen vergoeding uiteraard) een sample pack van mesjes kan samenstellen? Bij de meeste webshops zijn ze of uitverkocht of belachelijk duur.
Ik heb wel een paar dingen liggen :) DM je adres maar even
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_129161532
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:26 schreef Mubassie het volgende:
Zelfde heb ik met de Feathers. Nu 2x mee geschoren ipv Derby's. Goed merkbaar dat deze scherper zijn.
Wat mij bijstaat van de Feathers is dat ze levensgevaarlijk zijn voor beginnende DE gebruikers. })
Ik scheer me ook maar 1 á 2 keer per week, dus dan is een scherp mes wel prettig. Met Astra mesjes in 2x glad, met de Derby mesjes had ik daar 3x voor nodig. Om over zichzelf volvretende cartridges maar niet te spreken.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:40:44 #231
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129215092
Zoo even een pretpakket mesjes en nog een Gillette krabber besteld...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal mij benieuwen of het iets is.. iig val ik er geen buil aan.. *O*

Oh enne.. nog een straight razor / shavette van een restje shopcredit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Snowballed op 22-07-2013 11:47:00 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 22 juli 2013 @ 20:33:06 #232
97745 Thorical
finding a way
pi_129231200
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:40 schreef Snowballed het volgende:
Zoo even een pretpakket mesjes en nog een Gillette krabber besteld...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal mij benieuwen of het iets is.. iig val ik er geen buil aan.. *O*

Oh enne.. nog een straight razor / shavette van een restje shopcredit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao?
  maandag 22 juli 2013 @ 20:43:58 #233
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129231587
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:33 schreef Thorical het volgende:

[..]

MisterTao?
:Y 8-)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 22 juli 2013 @ 22:27:59 #234
97745 Thorical
finding a way
pi_129235595
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:43 schreef Snowballed het volgende:

[..]

:Y 8-)
Doe eens een soort van review als je ze binnen hebt?
  maandag 22 juli 2013 @ 22:41:57 #235
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129236040
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:27 schreef Thorical het volgende:

[..]

Doe eens een soort van review als je ze binnen hebt?
Zal ik doen... ik heb ze zelf ook op proef gekocht... wou eerst volle kartonnen kopen, maar dan heb ik straks iets van duizend mesjes in de kast liggen.... :P (van dat partijtje van 100 kan ik wel wat in samples wegdoen voor de liefhebbers, maar dat meld ik wel als ik ze binnen heb)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_129246441
Hoezo zijn die Chinese Gillette Blue's de beste van de wereld? Je weet toch dat er meerdere soorten Gillette Blue's zijn? Ik heb die Chinese ook (2 doosjes) en ik vind ze maar bot namelijk. Voor hetzelfde geld heb je 100 Astra's die ik toch een stuk beter vind :)

Dat Gillette Blue krabbertje is op zich wel ok, erg licht maar daardoor kun je jezelf er ook redelijk snel mee scheren, alleen de lange plastic steel vind ik niet zo mooi (heb er een andere opgezet).
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:36:11 #237
97745 Thorical
finding a way
pi_129246578
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:29 schreef marzman het volgende:
Hoezo zijn die Chinese Gillette Blue's de beste van de wereld? Je weet toch dat er meerdere soorten Gillette Blue's zijn? Ik heb die Chinese ook (2 doosjes) en ik vind ze maar bot namelijk.

Dat Gillette Blue krabbertje is op zich wel ok, erg licht maar daardoor kun je jezelf er ook redelijk snel mee scheren, alleen de lange plastic steel vind ik niet zo mooi (heb er een andere opgezet)>
Ik kon ook niets met die Chineze Blues op 1 pakje na weggegooid. Ik was me iedere keer weer aan het ergeren tijdens het scheren.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:54:28 #238
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129246997
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:36 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik kon ook niets met die Chineze Blues op 1 pakje na weggegooid. Ik was me iedere keer weer aan het ergeren tijdens het scheren.
qft. ;(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:58:11 #239
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129247086
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:29 schreef marzman het volgende:
Hoezo zijn die Chinese Gillette Blue's de beste van de wereld? Je weet toch dat er meerdere soorten Gillette Blue's zijn? Ik heb die Chinese ook (2 doosjes) en ik vind ze maar bot namelijk. Voor hetzelfde geld heb je 100 Astra's die ik toch een stuk beter vind :)

Dat Gillette Blue krabbertje is op zich wel ok, erg licht maar daardoor kun je jezelf er ook redelijk snel mee scheren, alleen de lange plastic steel vind ik niet zo mooi (heb er een andere opgezet).
Tja voor mij zijn het de beste mesjes die ik tot nu toe ben tegengekomen... comfortabel en superglad zonder irritatie....
Astra's staan voor mij veel lager op mijn lijstje... (ergens bij de Hema en Derby mesjes...)

Er is maar 1 echte Gillette blue uit China... de rest is namaak waarschijnlijk.. (en die zijn er veeeel)
Alle andere blue's zijn volgens mij niet meer in productie.. (heb nog een paar liggen uit de usa)

Maar veel mensen vinden de Supermax platinum ook niets, terwijl dat mesje ook perfect is voor mij..
Dus het verschilt nogal van persoon tot persoon..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_129249965
Ik bedoel meer dat er ook echte Gillette Blue's uit Frankrijk komen en je hebt de echte NOS Gillette Blues. Daar hoor ik wel positieve verhalen over. De Chinese Gillette Blues zijn inderdaad ook echt Gillette.

Ik vind ze botter als de HEMA mesjes, wel smooth verder, de Astra's zijn een stuk scherper als de HEMA mesjes (en ook smooth).
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:39:12 #241
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129255057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:20 schreef marzman het volgende:
Ik bedoel meer dat er ook echte Gillette Blue's uit Frankrijk komen en je hebt de echte NOS Gillette Blues. Daar hoor ik wel positieve verhalen over. De Chinese Gillette Blues zijn inderdaad ook echt Gillette.

Ik vind ze botter als de HEMA mesjes, wel smooth verder, de Astra's zijn een stuk scherper als de HEMA mesjes (en ook smooth).
Komen er nog steeds Gillette super blue's uit Frankrijk en zijn dat NOS of gewone (geen super) blue's..?

Die partij losse 100st komen uit dezelfde fabriek (zijn naast de band gevallen oid) volgens de verkoper, dus al die merken op die foto kunnen hetzelfde zijn... (merk t wel als ik ze binnen heb)

Ik vind de Superblue's uit China echt super, maar de Thin's uit Vietnam vind ik dan weer helemaal niets...
Astra groen gaat nog wel, maar dan heb ik liever Lord- Treet- of Supermax platinum's..
En Bigben en Crown vind ik ook erg goed... (smooth.. zonder irritatie en goed glad)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_129259059
Begin door mijn mesjes en creme te gaan dus maar een nieuwe bestelling geplaatst. Ben benieuwd hoe het bevalt:

1 x Taylor of Old Bond Street Luxury Deodorantstick St. James, 75ml. ¤ 13.95
1 x Taylor of Old Bond Street 'wooden bowl and soap. Jermyn Street. ¤ 31.50
1 x Double Edge scheermesjes, Feather New Hi-Stainless. 50 stuks. ¤ 23.85

Vorige keer de TOBS sandelwood creme gekocht en die bevalt erg goed. Nu weer een nieuwe proberen en zeep ipv creme. Deo voor de grap erbij gedaan. Gebruik altijd een spuitbus maar misschien is dit beter, als ik toch aan het bestellen ben.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 23 juli 2013 @ 19:18:34 #243
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129262798
Hmm heb de order van mr tao teruggekregen.. de verkoper doet wss enkel wholesale... dus moet een nieuwe bestelling samenstellen... :'(
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:30:08 #244
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_129286132
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 19:18 schreef Snowballed het volgende:
Hmm heb de order van mr tao teruggekregen.. de verkoper doet wss enkel wholesale... dus moet een nieuwe bestelling samenstellen... :'(
kruiwagen vol dan maar.. ;)
I'm not the girl in the picture..
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:33:55 #245
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_129286261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:30 schreef Dimauro het volgende:

[..]

kruiwagen vol dan maar.. ;)
Tja een partijtje van 9000 losse mesjes is best veel.... :{
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_129288861
Heb ook veel mesjes geprobeerd en feathers bevallen tot nu toe het best. Shark vind ik ook heel fijn en ook nog eens super goedkoop alleen zie je ze niet veel meer.

Verder mesjes die ik ok vind maar niet veel bijnzonders zijn de astra (groen) en merkur. Had er nog een paar maar weet niet meer precies wat ik daar van vond. Iig niet boeiend genoeg om deze opnieuw te kopen (o.a. derby).

Slechtste tot nu toe voor mij zijn de bolzano. Lukt mij niet om zonder wondjes te scheren met deze mesjes.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:52:44 #247
97745 Thorical
finding a way
pi_129343599
Ik had een kwartiertje over en was toch in de buurt, bellen, bestellen ophalen.
2x en
Alleen ff gehand lathered maar ik begrijp waarom ze deze zeep aanraden.
Het schuimt snel op en word dan een glibberige massa waar je bijna mee kan gooien. De geur prettig maar niet overheersend. Ik vind het jammer dat ik niet direkt 3 sticks heb gekocht. 1 voor in de reistas en twee die ik wil als scheerzeep wil malen en gebruiken.
De aftershave is prettig met een wat zwaardere mediterrane geur niet te sterk maar ik zou hem niet snel aan iemand aanbevelen.(te weinig karakter)
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:54:26 #248
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129346415
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:52 schreef Thorical het volgende:
Ik had een kwartiertje over en was toch in de buurt, bellen, bestellen ophalen.
[ afbeelding ] 2x en
[ afbeelding ] Alleen ff gehand lathered maar ik begrijp waarom ze deze zeep aanraden.
Het schuimt snel op en word dan een glibberige massa waar je bijna mee kan gooien. De geur prettig maar niet overheersend. Ik vind het jammer dat ik niet direkt 3 sticks heb gekocht. 1 voor in de reistas en twee die ik wil als scheerzeep wil malen en gebruiken.
De aftershave is prettig met een wat zwaardere mediterrane geur niet te sterk maar ik zou hem niet snel aan iemand aanbevelen.(te weinig karakter)
Die moet ik ook maar eens aanschaffen.

De tip van de Klar kabinett bleek niet te kloppen trouwens. Maar eens duitse site zoeken om te bestellen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:54:25 #249
97745 Thorical
finding a way
pi_129413662
Hoi ik wil dit http://www.crazyhairs.de/Dusy-professional-Kabinett-Rasierseife bestellen maar ik heb de betaal mogelijkheiden gevonden de lijkt me eigenlijk ook wel wat voor die prijs en dan heb ik het nog niet over de kwasten

[ Bericht 2% gewijzigd door Thorical op 28-07-2013 19:09:29 (zelf betaal mogelijkheden gevonden) ]
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:11:45 #250
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129507022
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:54 schreef Thorical het volgende:
Hoi ik wil dit http://www.crazyhairs.de/Dusy-professional-Kabinett-Rasierseife [ afbeelding ]bestellen maar ik heb de betaal mogelijkheiden gevonden de [ afbeelding ] lijkt me eigenlijk ook wel wat voor die prijs en dan heb ik het nog niet over de kwasten
waar ruikt het naar?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:00:33 #251
97745 Thorical
finding a way
pi_129517183
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:11 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

waar ruikt het naar?
Rozen, de ene zegt sterk de ander dat het alleen in het begin uit de verpakking sterk ruik. Maar er zijn er ook die de geur poederig roze noemen.
http://badgerandblade.com(...)tt-shave-soap&cat=40
pi_129537385
Het ruikt inderdaad naar rozen, maar niet parfumachtig of zoet. De zeep ruikt in het begin behoorlijk sterk, maar na het scheren blijft de lucht bij mij niet hangen. Ik vind het overigens een erg fijne zeep, onbegrijpelijk dat deze niet meer in productie is.
pi_129542625
Ik heb gister de Muhle R106 besteld. Krijg hem vrijdag binnen, ben heel erg benieuwd hoe het scheren gaat bevallen. :) ben vooral benieuw hoe moeilijk de techniek is.
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:12:36 #254
365082 IPA35
Patriarch
pi_129543200
Ik heb een R106. Eerste keren houd je het niet bloedvrij, geen ramp maar kijk uit met de bovenlip tegen de draad in. Is een beetje lastig en in het begin sneed ik in mijn bovenlip, dat bloed als een rund.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_129550003
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:56 schreef Quantic het volgende:
Ik heb gister de Muhle R106 besteld. Krijg hem vrijdag binnen, ben heel erg benieuwd hoe het scheren gaat bevallen. :) ben vooral benieuw hoe moeilijk de techniek is.
Ik heb de Mühle R89 en die heeft dezelfde kop op de steel zitten, ik vind het een hele fijne krabber die ook goed geschikt is voor beginners. Gefeliciteerd met je aankoop! Het belangrijkste is om weinig druk op het mes tegen je huid uit te oefenen en korte halen te maken. Filmpjes van anderen bekijken kan je helpen om de techniek te doorgronden.
Ga je ook je eigen schuim maken met een borstel en een zeep/crème? Is wel een aanrader! :P
pi_129550851
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:30 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik heb de Mühle R89 en die heeft dezelfde kop op de steel zitten, ik vind het een hele fijne krabber die ook goed geschikt is voor beginners. Gefeliciteerd met je aankoop! Het belangrijkste is om weinig druk op het mes tegen je huid uit te oefenen en korte halen te maken. Filmpjes van anderen bekijken kan je helpen om de techniek te doorgronden.
Ga je ook je eigen schuim maken met een borstel en een zeep/crème? Is wel een aanrader! :P
Ik heb al een fijne borstel en verschillende zeepjes etc. De stap naar een krabber was dus al niet ver weg. :) ik ga zeker wat YouTube tutorials bekijken!
pi_129550905
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:12 schreef IPA35 het volgende:
Ik heb een R106. Eerste keren houd je het niet bloedvrij, geen ramp maar kijk uit met de bovenlip tegen de draad in. Is een beetje lastig en in het begin sneed ik in mijn bovenlip, dat bloed als een rund.
Auch! Ga er zeker op letten, heb gelukkig een blok aluin besteld :)
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:12:09 #258
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129554803
Over aluin.. wat doe ik verkeerd, het stelpt mijn bloeden niet of nauwelijks -O-
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:20:17 #259
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_129555068
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:12 schreef Mubassie het volgende:
Over aluin.. wat doe ik verkeerd, het stelpt mijn bloeden niet of nauwelijks -O-
Het blokje eerst even nat maken?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:39:51 #260
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129555891
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:20 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Het blokje eerst even nat maken?
Jep dat doe ik dus ;)
pi_129557465
Je moet er een paar keer overheen gaan als het hardnekkig is.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_129559510
Bij een flink sneetje helpt aluin echt niet hoor, dan mag je aan de gang met een bloedstelpende spray of gel, of een tissue en wat geduld :P
  donderdag 1 augustus 2013 @ 19:41:17 #263
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129588079
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:51 schreef n0ir het volgende:
Bij een flink sneetje helpt aluin echt niet hoor, dan mag je aan de gang met een bloedstelpende spray of gel, of een tissue en wat geduld :P
dit werkt ook goed voor de zwaardere verwondingen..
;)


http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_129594261
Ik had altijd een hekel aan scheren maar met zo'n krabbertje is het toch leuker ofzo. Misschien nieuwigheid maar het levert in ieder geval minder irritatie op ^O^ Nu nog het ideale mesje vinden, heb nu Derby maar is het nog net niet voor me.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:22:27 #265
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129595994
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:40 schreef Pauller het volgende:
Ik had altijd een hekel aan scheren maar met zo'n krabbertje is het toch leuker ofzo. Misschien nieuwigheid maar het levert in ieder geval minder irritatie op ^O^ Nu nog het ideale mesje vinden, heb nu Derby maar is het nog net niet voor me.
Dit :)
Had er vroeger ook echt een hekel aan..
Zo van, gaan we weer lekker mijn hals kapot scheren met scheerapparaat..
Sinds de krabber is het leuk geworden, en goed voor mijn huid. :D
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:12:50 #266
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129710525
Hier ga ik ook eens mee beginnen.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_129749035
Ben op het moment met een paar restauratiemessen bezig. Zal even wat foto's plaatsen om een beter beeld te kunnen geven.

Was in redelijke staat, roest viel mee, maar wel wat pitting, soms diep.







En zo ligt ie er nu bij na heel wat uurtjes handwerk ( Ja, ik schuur met de hand, gebruik alleen een bandslijper voor grote oppervlakte of contour veranderingen )




Nog wel wat uurtjes te gaan, maar het wordt al iets :)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:28:54 #268
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129814372
Gaaf Shaggy ^O^
Waar schuur je dit mee?

Heb van de week een tondeuse uit de jaren 50 gekregen, die was nog van mijn opa :D jeweetwel zo een waarbij je net als een schaar een knipbeweging moet maken.. De nostalgie :P

Anyways ik heb me net geschoren na een week.
Resultaat: een groot slagveld, rode vlekken en bultjes. Ik moet het echt om de dag doen anders gaat alles ingroeien, schijnt dat mensen met krulhaar hier ook veel meer last van hebben.

Hoe gaat dat bij jullie als je een stoppelbaard van pakweg een week moet scheren?
pi_129815708
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:28 schreef Mubassie het volgende:
Gaaf Shaggy ^O^
Waar schuur je dit mee?

Met het handje en veel schuurpapier :)
Ligt aan de staat van het mes. Meestal toch wel wat pitting en flinke roest. Dan beginnen we met korrel 60-120, en dan gaan we zo door tot korrel 2500, daarna polijsten, handvatten maken/monteren en slijpen :)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:58:59 #270
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129815859
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:55 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Met het handje en veel schuurpapier :)
Ligt aan de staat van het mes. Meestal toch wel wat pitting en flinke roest. Dan beginnen we met korrel 60-120, en dan gaan we zo door tot korrel 2500, daarna polijsten, handvatten maken/monteren en slijpen :)
Geinig, maar hoe kom je aan die oude messen?
pi_129816308
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:28 schreef Mubassie het volgende:
Gaaf Shaggy ^O^
Waar schuur je dit mee?

Heb van de week een tondeuse uit de jaren 50 gekregen, die was nog van mijn opa :D jeweetwel zo een waarbij je net als een schaar een knipbeweging moet maken.. De nostalgie :P

Anyways ik heb me net geschoren na een week.
Resultaat: een groot slagveld, rode vlekken en bultjes. Ik moet het echt om de dag doen anders gaat alles ingroeien, schijnt dat mensen met krulhaar hier ook veel meer last van hebben.

Hoe gaat dat bij jullie als je een stoppelbaard van pakweg een week moet scheren?
Na een week word ik op Schiphol aangehouden als een terreurverdachte vanwege een baard. Maar ik merk nauwelijks veschil Alleen de eerste pass maak ik kleinere scheerbewegingen. Geen last van meer irritatie ofzo. Had ik wel toen ik nog met een cartridge en scheerschuim uit een bus gebruik.

Laatst een keertje van mijn huisgenoot de vergulde hand scheerschuim uit een bus gebruikt, maar nu merk ik pas dat zelf schuim maken echt fijner is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_129816756
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Geinig, maar hoe kom je aan die oude messen?
Kopen en op de kop tikken. Soms via marktplaats, Shaving Society, Winkeltjes met oude spullen. Maar je moet geduldig zijn, veel mensen vragen de hoofdprijs voor rotzooi waarvan ze denken dat het goud geld waard is. Soms 20-30-40 euro voor een oud mes wat eigenlijk niet meer te restaureren is. Maar ja, die kopen we niet haha. Als het een bepaald merk of type is wil ik gerust een eerlijke prijs geven, maar voor een 13 in een dozijn ding ;)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:31:03 #273
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129821907
En dan verkopen of komen ze bij je verzameling?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:03:22 #274
164283 Luco
Buongiorno!
pi_129834027
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:22 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Kopen en op de kop tikken. Soms via marktplaats, Shaving Society, Winkeltjes met oude spullen. Maar je moet geduldig zijn, veel mensen vragen de hoofdprijs voor rotzooi waarvan ze denken dat het goud geld waard is. Soms 20-30-40 euro voor een oud mes wat eigenlijk niet meer te restaureren is. Maar ja, die kopen we niet haha. Als het een bepaald merk of type is wil ik gerust een eerlijke prijs geven, maar voor een 13 in een dozijn ding ;)
Nog tips voor dit mes?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_129843717
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:31 schreef Mubassie het volgende:
En dan verkopen of komen ze bij je verzameling?
Diegene die ik nu heb liggen zijn voor eigen verzameling, tenzij er een buitengewoon bod op komt. Zoals het er nu voorstaat is wel de planning eigen messen te gaan maken die ook verkocht mogen worden.
Maar voorlopig eerst nog restaureren :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Luco het volgende:

[..]

Nog tips voor dit mes?
Ziet er op foto nog goed uit. Lijkt me zeker restaureerbaar. Kwestie van handvatten eraf en schuren maar. Kost je wel wat zweet, maar moet haalbaar zijn. Dan de handvatten schoonmaken/polijsten/vernieuwen, opnieuw pinnen en klaar ben je ( heel kort gezegd dan ;) ) En dan goed slijpen uiteraard.

Wel heel goed opletten, want full-hollow's zijn erg kwetsbaar en kunnen dus snel stukken uitbreken aan de snijkant...
Krijg je dit soort taferelen...


pi_129843822
oops
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:27:36 #278
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129847284
Haha :')

Btw Shaggy leuke hobby wel!
pi_129847332
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:27 schreef Mubassie het volgende:
Haha :')

Btw Shaggy leuke hobby wel!
Sstt, ik mag het geen hobby noemen, anders word mijn vrouw boos ;) Heb er al te veel :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:34:22 #280
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129847576
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:28 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Sstt, ik mag het geen hobby noemen, anders word mijn vrouw boos ;) Heb er al te veel :)
:D
Scheer je jezelf trouwens ook met die klapmessen?
Mijn kapper raadde het me af om het zelf te doen als "amateur", daar deze vlijmscherp zijn.

Ik zou het ook niet aandurven
pi_129847755
Ik had er 1 die scheerklaar was, paar keer gedaan maar helaas laten vallen en dus kapot. Het gaat wel, gewoon rustig aan doen, of een scheercursus volgen. 1 mes is bijna klaar die gaat wel in de scheerroulatie mee draaien :)
pi_129848473
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:34 schreef Mubassie het volgende:

[..]

:D
Scheer je jezelf trouwens ook met die klapmessen?
Mijn kapper raadde het me af om het zelf te doen als "amateur", daar deze vlijmscherp zijn.

Ik zou het ook niet aandurven
Nou heb ik zelf geen ervaring maar "amateurs" kunnen dit heus wel leren hoor :D gewoon rustig beginnen.
pi_129855935
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:30 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik heb de Mühle R89 en die heeft dezelfde kop op de steel zitten, ik vind het een hele fijne krabber die ook goed geschikt is voor beginners. Gefeliciteerd met je aankoop! Het belangrijkste is om weinig druk op het mes tegen je huid uit te oefenen en korte halen te maken. Filmpjes van anderen bekijken kan je helpen om de techniek te doorgronden.
Ga je ook je eigen schuim maken met een borstel en een zeep/crème? Is wel een aanrader! :P
Ik heb net de rapportage op NL3 gezien en mede doordaad ik altijd problemen gehad heb met scheren wil ik toch ook de Muhle r89 proberen. kun je mij een leuk setje adviseren wat niet al te deur is om te proberen, mesjes denk ik zelf aan derby en de zeep/creme en borstel( kwastje) heb ik geen idee van. Hopelijk hoor ik er snel van.

Gr

Freek
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:39:56 #284
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_129857264
ik voel me wel een beetje bij de verlichte minderheid van baardscherend Nederland horen na de rekenkamer.. :@

quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:34 schreef Mubassie het volgende:

[..]

:D
Scheer je jezelf trouwens ook met die klapmessen?
Mijn kapper raadde het me af om het zelf te doen als "amateur", daar deze vlijmscherp zijn.

Ik zou het ook niet aandurven
Mijn kapster zei: oefenen op een ballon. Je zou natuurlijk ook kunnen oefenen op de benen van je vrouw :P En ik durf het ook nog niet aan. Krabbertje doet het prima voorlopig.
I'm not the girl in the picture..
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:56:24 #285
164283 Luco
Buongiorno!
pi_129859351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:39 schreef Dimauro het volgende:
ik voel me wel een beetje bij de verlichte minderheid van baardscherend Nederland horen na de rekenkamer.. :@

[..]

Mijn kapster zei: oefenen op een ballon. Je zou natuurlijk ook kunnen oefenen op de benen van je vrouw :P En ik durf het ook nog niet aan. Krabbertje doet het prima voorlopig.
Ik heb YouTube video's gekeken en ben er gewoon aan begonnen. Eerste keer was een slagveld, maar uiteindelijk lukt het je wel!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_129859360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:41 schreef flbderks het volgende:

[..]

Ik heb net de rapportage op NL3 gezien en mede doordaad ik altijd problemen gehad heb met scheren wil ik toch ook de Muhle r89 proberen. kun je mij een leuk setje adviseren wat niet al te deur is om te proberen, mesjes denk ik zelf aan derby en de zeep/creme en borstel( kwastje) heb ik geen idee van. Hopelijk hoor ik er snel van.

Gr

Freek
Het is heel persoonlijk welke mesjes je fijn vind en welke kwast je wilt is ook een combinatie van voorkeur en budget. Voor mesjes kun je het beste verschillende merken kopen in het begin om te proberen (of een samplepack) en niet meteen 100 Derby's. Zelf vind ik Derby's al helemaal niet fijn, ze trekken aan mijn nekharen. Op mijn wangen is het wel te doen. Astra's en Feathers gaan veel soepeler over mijn nek.

Je kwast is ook persoonlijk. De goedkopere kwasten zijn van varkenshaar, dat is niet per se slechter, maar het heeft andere eigenschappen als een dassenhaarkwast.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_129859933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:56 schreef marzman het volgende:

[..]

Het is heel persoonlijk welke mesjes je fijn vind en welke kwast je wilt is ook een combinatie van voorkeur en budget. Voor mesjes kun je het beste verschillende merken kopen in het begin om te proberen (of een samplepack) en niet meteen 100 Derby's. Zelf vind ik Derby's al helemaal niet fijn, ze trekken aan mijn nekharen. Op mijn wangen is het wel te doen. Astra's en Feathers gaan veel soepeler over mijn nek.

Je kwast is ook persoonlijk. De goedkopere kwasten zijn van varkenshaar, dat is niet per se slechter, maar het heeft andere eigenschappen als een dassenhaarkwast.
Dank voor je informatie, wijzer wordt ik er nog niet echt op ahah, ik heb nu een krabber gehaald uit china voor heel weinig geld bij dx.com waar velen over te spreken zijn gewoon om is even te testen. maar ik lees dat het zelfs nu heeft om een kwastje te gebruiken bij het gewone scheermesje zeg maar, kan iemand dit beamen? iemand nog ideen over de zeep? welke te gebruiken, eigen merk van kruidvat of juist die van vergulde hand. Ik moet ergens beginnen. Het kan persoonlijk zijn maar heb geen zin om alles te gaan proberen, met andere woorden welke is zoiezo goed/safe
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:29:25 #288
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129862638
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:10 schreef flbderks het volgende:

[..]

Dank voor je informatie, wijzer wordt ik er nog niet echt op ahah, ik heb nu een krabber gehaald uit china voor heel weinig geld bij dx.com waar velen over te spreken zijn gewoon om is even te testen. maar ik lees dat het zelfs nu heeft om een kwastje te gebruiken bij het gewone scheermesje zeg maar, kan iemand dit beamen? iemand nog ideen over de zeep? welke te gebruiken, eigen merk van kruidvat of juist die van vergulde hand. Ik moet ergens beginnen. Het kan persoonlijk zijn maar heb geen zin om alles te gaan proberen, met andere woorden welke is zoiezo goed/safe
Gel of schuim uit een bus scheert minder fijn dan het gebruik van een kwast. Ook als je een cartridge als mach3 ofzo gebruikt. Ik heb nog weinig ervaringen dan de Vergulde Hand, deze is wel goedkoop. Om schuim te leren maken is deze wel geschikt, je gebruikt niet te snel teveel of te weinig water. Qua kwaliteit schijnt het redelijk te zijn. Om te proberen of je het wat vind is de prijs goed en je kan het overal krijgen. Maar je kan het zo mooi maken als je wilt. Proraso is ook een goede zeep en makkelijk aan te komen.Of je iets fijn vind is toch afwachten, de ene huid verdraagt de ene zeep beter, de andere huid een ander.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:01:51 #289
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129863753
Vergulde Hand is uitstekend om mee te beginnen :Y
pi_129863900
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:01 schreef Mubassie het volgende:
Vergulde Hand is uitstekend om mee te beginnen :Y
Kijk dat is mooi om te horen, gewoon bij etos / da / of kruidvat te halen, iemand nog tips voor een scheerkwast die ik daar kan halen?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:26:35 #291
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129864620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:05 schreef flbderks het volgende:

[..]

Kijk dat is mooi om te horen, gewoon bij etos / da / of kruidvat te halen, iemand nog tips voor een scheerkwast die ik daar kan halen?
Ik heb alles destijds online besteld, dus geen idee waar je dit kunt kopen eerlijk gezegd.

En als scheerkwast zou ik om te beginnen varkenshaar nemen.
pi_129864950
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:05 schreef flbderks het volgende:

[..]

Kijk dat is mooi om te horen, gewoon bij etos / da / of kruidvat te halen, iemand nog tips voor een scheerkwast die ik daar kan halen?
Ze verkopen vergulde hand zelfs in de supermarkt.
Geen referral hier.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:06:39 #293
97745 Thorical
finding a way
pi_129873501
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:05 schreef flbderks het volgende:

[..]

Kijk dat is mooi om te horen, gewoon bij etos / da / of kruidvat te halen, iemand nog tips voor een scheerkwast die ik daar kan halen?
Als je ook een Trekpleister in de buurt hebt kijk dan eens naar de Omega scheerkwast die ze daar hebben. Palmolive scheercreme hebben ze ook overal en daar kan je makkelijk een lekker schuimpje van kloppen.En in plaas van de Derby mesjes, gewoon de Hema mesjes kopen.
pi_129894534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:10 schreef flbderks het volgende:

[..]

Dank voor je informatie, wijzer wordt ik er nog niet echt op ahah, ik heb nu een krabber gehaald uit china voor heel weinig geld bij dx.com waar velen over te spreken zijn gewoon om is even te testen. maar ik lees dat het zelfs nu heeft om een kwastje te gebruiken bij het gewone,scheermesje zeg maar, kan iemand dit beamen? iemand nog ideen over de zeep? welke te gebruiken, eigen merk van kruidvat of juist die van vergulde hand. Ik moet ergens beginnen. Het kan persoonlijk zijn maar heb geen zin om alles te gaan proberen, met andere woorden welke is zoiezo goed/safe
Vergulde Hand is goede zeep, Palmolive ook. Het is vooral de geur die verschilt. Ik vind Palmolive goed ruiken, sommigen vinden het te chemisch ruiken, maar ik vind het juist een frisse geur. Vergulde Hand ruikt gewoon naar zeep.

Als je niet te moeilijk en duur wilt doen kun je inderdaad beginnen met een goedkope Omega en de Hema mesjes. De no:6 kwast van Bestshave is ook een goede goedkope kwast maar de verzendkosten liggen daar redelijk hoog dus dat is alleen interessant als je er meerdere dingen besteld (bijvoorbeeld 100 Astra's zijn daar goedkoop als je daar tevreden over zou zijn, maar ik zou dan toch beginnen met 1 pakje)

[ Bericht 14% gewijzigd door marzman op 10-08-2013 11:49:53 ]
Onder deze lijn niet schrijven
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:38:16 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129906894
Gisteren een Edwin Jagger DE86 en wat vergulde hand spul besteld om te kijken of het wat is. En: _O_

Inderdaad veel beter dan die cartridges, daar voelde ik gewoon hoe de haren er uit werden getrokken (gebruikte daardoor eigenlijk altijd een elektrisch apparaat maar die scheert niet meer goed).

Heb nog geen super dikke baardgroei dus die derby mesjes zijn wel prima. Alleen nog even een fatsoenlijke kwast kopen en scheercreme ipv zeep, lijkt me wat makkelijker schuimen (of het is gewoon even oefenen) :)
pi_129908303
Hoi.

Is het mogelijk om dmv 'klassiek scheren' een stoppelbaardje van 2 dagen te laten staan, of is het per definitie glad geschoren?

Ik vind glad namelijk niks aan en ik scheer me nu altijd door 15 minuten met een tondeuse over het gelaat te raspen. Daar dit niet de meest charmante vertoning is vraag ik me af of het ook anders kan. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:48:18 #298
164283 Luco
Buongiorno!
pi_129910637
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:57 schreef Skv het volgende:
Hoi.

Is het mogelijk om dmv 'klassiek scheren' een stoppelbaardje van 2 dagen te laten staan, of is het per definitie glad geschoren?

Ik vind glad namelijk niks aan en ik scheer me nu altijd door 15 minuten met een tondeuse over het gelaat te raspen. Daar dit niet de meest charmante vertoning is vraag ik me af of het ook anders kan. :7
Helaas, je zal moeten trimmen. Klassiek is tot op de huid, heb nog niks gezien wat dat mogelijk maakt
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:48:58 #299
3185 Adelante
To let it go now
pi_129910667
Met minder goede mesjes en 1 keer scheren heb je best nog stoppels :+
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:12:09 #300
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129917402
En
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:12:19 #301
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129917410
Dicht w/
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')