Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard. Voordelen van een klassiek scheermes
Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!
• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.
• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.
• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!
Verschillende types klassiek scheermes
Er zijn twee types klassieke scheermessen.
Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!
De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen. Onderhoud klassiek scheermes
Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:
• hoe dik je baardgroei is
• hoe vaak je je scheert
• welk scheerproduct je gebruikt
Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!
Alles over het open scheermes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 20 juni 2013 20:22 schreef BarbierediFigaro het volgende: [..] Hallo One_of_the_few, De Vergulde Hand wordt in Nederland via een onlineshop eigenlijk niet aan Nederlandse klanten verkocht. Om nog een beetje normale marge te houden voor de gevallen dat we die aan buitenlandse particulieren of andere shops leveren, kunnen we niet echt mee met de ¤ 1,79 incl btw die de grote ketens soms daarvoor kunnen vragen. Buitenlandse klanten of shops zijn sowieso erg tevreden met de prijs van De Vergulde Hand. Het kost feitelijk niets, vergeleken met andere (betere) zeep, maar zoals hier al werd aangehaald: voor hen komt deze zeep "van ver". Vriendelijke groet, Eric
Mooi dat je er zo open op antwoord, want het was mij ook al op gevallen dat een tube Palmolive bij jou bijvoorbeeld ook flink duurdere is dan in de supermarkt. Ik zelf gebruik veel Duitse scheerproducten, Florena scheercreme waar ik per tube dan ¤ 0,75 betaald heb, maar meeste scheercremes zijn onder de ¤ 1 bij de kaufland in Duitsland.
Ik vind het trouwens wel mooi dat je ook Duitse huismerken verkoopt zoals Balea Men, ik zelf heb tegenwoordig Rewe aftershave balsem dat is echt een zeer goede aftershave balsem wat ¤ 2,45 kost in de Rewe supermarkt en in Okotest scoorde deze zeer goed. Maar als consument zijnde heb ik van zoiets ik koop het wel mooi allemaal in de Duitse supermarkt, ik woon toch bij de grens.
Goed, is er vanuit de vaste groep posters behoefte aan een filter zodat er meer topics geopend kunnen worden over verscheidene onderwerpen die met klassiek scheren te maken hebben, en die zo eenvoudig via een filter op te vragen zijn?
Op vrijdag 21 juni 2013 12:48 schreef Mirjam het volgende: Goed, is er vanuit de vaste groep posters behoefte aan een filter zodat er meer topics geopend kunnen worden over verscheidene onderwerpen die met klassiek scheren te maken hebben, en die zo eenvoudig via een filter op te vragen zijn?
Geen vaste poster, wel vaste lurker: graag
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life. Technical owner of www.shavingsociety.nl
Op vrijdag 21 juni 2013 12:48 schreef Mirjam het volgende: Goed, is er vanuit de vaste groep posters behoefte aan een filter zodat er meer topics geopend kunnen worden over verscheidene onderwerpen die met klassiek scheren te maken hebben, en die zo eenvoudig via een filter op te vragen zijn?
Als noob is het ook overzichtelijker van mijn kant.
N.B.: Ik moest even grinniken toen ik jouw naam als TS zag.
Is er een lijstje met bestaande chains of topics dat daar onder kan horen?
Hoe bedoel je?
De topics die daaroner kunnen vallen, kunnen aangemaakt worden, naar behoefte, de mods plaatsen de topics dan in het juiste filter zodat alles overzichtelijk blijft
De topics die daaroner kunnen vallen, kunnen aangemaakt worden, naar behoefte, de mods plaatsen de topics dan in het juiste filter zodat alles overzichtelijk blijft
Ik dacht er dat meerdere topics in aanmerking kwamen om samen een scheren-sub te vormen. Maar in dit geval zou je het, denk ik, gewoon moeten proberen en kijken of het vol loopt. Als dat niet zo is kan het altijd nog verwijderd.
Ik dacht er dat meerdere topics in aanmerking kwamen om samen een scheren-sub te vormen. Maar in dit geval zou je het, denk ik, gewoon moeten proberen en kijken of het vol loopt. Als dat niet zo is kan het altijd nog verwijderd.
Vandaar m'n vraag of er van hier uit behoefte aan is Mijn idee is van wel gezien het aparte forum-idee, wat dus ook prima hier kan
Vandaar m'n vraag of er van hier uit behoefte aan is Mijn idee is van wel gezien het aparte forum-idee, wat dus ook prima hier kan
Ik ben het er op zich wel mee eens als daar behoefte aan is, maar voor mij persoonlijk vind ik het topic zoals het nu is, prima bruikbaar (ik heb geen zicht op andere subfora over scheren etc)
Ik zou niet naar een ander forum gaan (die zijn er ook al genoeg naar mijn idee, ok, niet NL maar toch)
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Minder ruig mesje zoeken en koop eens mitchells wool fat. Vichy heeft ook goede after shave balm.
http://www.syfy.com/tinman/oz/ “The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
Overigens hoef ik geen apart forum. Alles wat ik wil weten kan ik hier of bij b&b vinden. Engels is net zo natuurlijk als nederlands.
http://www.syfy.com/tinman/oz/ “The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
De Vergulde Hand wordt in Nederland via een onlineshop eigenlijk niet aan Nederlandse klanten verkocht. Om nog een beetje normale marge te houden voor de gevallen dat we die aan buitenlandse particulieren of andere shops leveren, kunnen we niet echt mee met de ¤ 1,79 incl btw die de grote ketens soms daarvoor kunnen vragen. Buitenlandse klanten of shops zijn sowieso erg tevreden met de prijs van De Vergulde Hand. Het kost feitelijk niets, vergeleken met andere (betere) zeep, maar zoals hier al werd aangehaald: voor hen komt deze zeep "van ver".
Vriendelijke groet,
Eric
Leuk dat je reageert!
De Vergulde Hand was maar een voorbeeld en niet specifiek gericht op je winkel. Het viel mij in zijn algemeenheid op. Ik denk bij webshops al snel aan een lagere prijs in de winkel, vandaar. Prijspeil over de wereld verschilt natuurlijk sowieso.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Ik ben eerder voor een subforum hier dan een heel nieuw scheerforum. Maar ook een subforum hoeft van mij niet echt hoor. Voor sommige zaken kijk ik op andere fora, de taal is ondergeschikt. Hier vind ik het wel leuk dat alles een beetje door elkaar loopt. Ene onderwerp loopt door in een ander. Misschien dat je er 2 topics van kan maken, 1 voor de beginner met vragen en de ander met ervaringen etc. Als is de scheidslijn ook vaak dun dan. Voor mij is het zo prima, wel mooi om de bereidheid van mensen te zien er tijd en middelen voor vrij te maken
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Op vrijdag 21 juni 2013 15:08 schreef t4rt4rus het volgende: Mensen ik heb nu puistjes op heel veel plekken waar de haren door gekomen zijn. Wat doe je daar tegen?
(Ik ben die gene met gevoelige huid...)
Goede aftershave, en een comfortabeler mesje zoeken idd...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Een scheerforum hoort onafhankelijk te zijn imo. Ander krijg je straks situaties dat je niet eens mag zeggen dat een bakje Vergulde Hand in de supermarkt maar 1,80 euro kost (om bovenstaand voorbeeld aan te halen). Dit zie je ook op andere forums die gesponsord worden en zou natuurlijk ook normaal zijn als BDF het betaald.
Het kost trouwens ook niks, een domeintje is 6 euro per jaar ofzo en hosting hoeft ook niet veel te kosten (neem aan dat het forum vrij kleinschalig blijft, je hebt een draadje op Fok, eentje op Got en dat is het wel. Op andere forums praten ze over Mach 3 mesjes die een jaar mee gaan. Ik neem aan dat je om dat te melden niet op zoek gaat naar een scheerforum.
Je gedachtengang begrijp ik absoluut.
Ikzelf heb jarenlang een zeewaterbakje gehad en zat daarom veel op het Nederlands en Belgisch zeewaterforum, hier zag ik het soms idd schuren tussen de gebruikers die vrij willen kunnen praten (en dus ook over sponsoren) en het team van het forum die natuurlijk deze sponsoren niet al te veel tegen de haren willen strijken.
Toch heeft het als gebruiker ook veel voordeel, iedere sponsor heeft z'n eigen pagina waarin aanbiedingen vermeld worden etc, een directe manier van communicatie en zo zijn er vast nog wel meer voordelen te behalen.
Ik ben het er op zich wel mee eens als daar behoefte aan is, maar voor mij persoonlijk vind ik het topic zoals het nu is, prima bruikbaar (ik heb geen zicht op andere subfora over scheren etc)
Ik zou niet naar een ander forum gaan (die zijn er ook al genoeg naar mijn idee, ok, niet NL maar toch)
Hier sluit ik me bij aan. Als ik naar een specifiek forum wil ga ik wel naar B&B, daar is alles te vinden, Nederlands of Engels maakt me niks uit.
Het lijkt ook niet dat ik de huid beschadigd heb. Eerste dag was het ook gewoon niet rood. Pas toen de haartjes er door kwam, kwam er bij elk haartje een bultje. Ook echt precies op de plek waar de haar door komt.
Het lijkt ook niet dat ik de huid beschadigd heb. Eerste dag was het ook gewoon niet rood. Pas toen de haartjes er door kwam, kwam er bij elk haartje een bultje. Ook echt precies op de plek waar de haar door komt.
Kan je jezelf niet eens wat minder glad proberen te scheren? B.v niet meer atg. Misschien helpt het en neem en goede aftershave.
Mooi dat je er zo open op antwoord, want het was mij ook al op gevallen dat een tube Palmolive bij jou bijvoorbeeld ook flink duurdere is dan in de supermarkt. Ik zelf gebruik veel Duitse scheerproducten, Florena scheercreme waar ik per tube dan ¤ 0,75 betaald heb, maar meeste scheercremes zijn onder de ¤ 1 bij de kaufland in Duitsland.
Ik vind het trouwens wel mooi dat je ook Duitse huismerken verkoopt zoals Balea Men, ik zelf heb tegenwoordig Rewe aftershave balsem dat is echt een zeer goede aftershave balsem wat ¤ 2,45 kost in de Rewe supermarkt en in Okotest scoorde deze zeer goed. Maar als consument zijnde heb ik van zoiets ik koop het wel mooi allemaal in de Duitse supermarkt, ik woon toch bij de grens.
De Vergulde Hand was maar een voorbeeld en niet specifiek gericht op je winkel. Het viel mij in zijn algemeenheid op. Ik denk bij webshops al snel aan een lagere prijs in de winkel, vandaar. Prijspeil over de wereld verschilt natuurlijk sowieso.
Dag heren,
Dank voor de prettige reacties.
Weliswaar proberen we altijd met alle prijzen zo laag mogelijk te zitten, maar soms is het wat lastig richting leveranciers als het om honderden en niet tienduizenden producten gaat. Maar de producten die jullie aanhalen zijn wel terecht.
Maar als je dan weer de Palmolive Menthol zoekt (de "menthol bomb") dan zul je die (voor zo ver ik weet) niet in Ndl. drogisterijen treffen. En dat geldt natuurlijk voor heel veel artikelen die juist vanuit een webshop prima gaan. Crema Cella, onze eigen zeep van Tcheon Fung Sing, Vitos, TOBS, de specifieke Italiaanse Proraso-producten, noem maar op, die zijn vrijwel alleen online te krijgen.
Met betrekking tot een andere vraag, of wij voor dit forum een kortingscode o.i.d. zouden willen geven: Op zich geen probleem, mits de mods het toestaan en ik heb dat nog niet gevraagd. Een kortingscode is wat ons betreft transparanter en daarmee beter dan het weggeven van samples (doen we toch wel) voor reviews. De producten moeten uit zichzelf goed zijn en niet verkocht worden omdat ze gehyped worden.
http://www.barbieredifigaro.nl Inschrijven op onze Nieuwsbrief? http://eepurl.com/bUYYb Vrienden worden op Facebook? http://tinyurl.com/7zhehql
Weliswaar proberen we altijd met alle prijzen zo laag mogelijk te zitten, maar soms is het wat lastig richting leveranciers als het om honderden en niet tienduizenden producten gaat. Maar de producten die jullie aanhalen zijn wel terecht.
Maar als je dan weer de Palmolive Menthol zoekt (de "menthol bomb") dan zul je die (voor zo ver ik weet) niet in Ndl. drogisterijen treffen. En dat geldt natuurlijk voor heel veel artikelen die juist vanuit een webshop prima gaan. Crema Cella, onze eigen zeep van Tcheon Fung Sing, Vitos, TOBS, de specifieke Italiaanse Proraso-producten, noem maar op, die zijn vrijwel alleen online te krijgen.
Met betrekking tot een andere vraag, of wij voor dit forum een kortingscode o.i.d. zouden willen geven: Op zich geen probleem, mits de mods het toestaan en ik heb dat nog niet gevraagd. Een kortingscode is wat ons betreft transparanter en daarmee beter dan het weggeven van samples (doen we toch wel) voor reviews. De producten moeten uit zichzelf goed zijn en niet verkocht worden omdat ze gehyped worden.
Zoals gezegd, had ik al ff met een mod gebabbeld, en e.e.a was geen probleem, de code kun je aan Sosuacafe, of een mod dm'en, dan komt hij op zn plek in de OP
Er zijn wel vaker loterijen voor sampels in de diverse subfora op FOK! Dit altijd ff in vooroverleg met een mod
Tof dat we je hier op het forum zien, en je het op deze manier oppakt, dan snijd het mes aan 2 kanten... Btw ik ben zelf erg benieuwd naar de "harde" cella zeep, maar die is volgens mij enkel in 1kg verpakking te krijgen toch..?
Er is maar één soort Cella scheerzeep. De kiloverpakking is gelijk aan de 150 ml potjes, met dien verstande dat je dan een kartonnen pak hebt, waarin in plastic een kilo scheerzeep (meestal zo'n 970 - 980 gram) is verpakt.
Wij hebben alleen zelf van TFS scheerzeep die zowel in harde als normale variant verkrijgbaar is.
http://www.barbieredifigaro.nl Inschrijven op onze Nieuwsbrief? http://eepurl.com/bUYYb Vrienden worden op Facebook? http://tinyurl.com/7zhehql
Er is maar één soort Cella scheerzeep. De kiloverpakking is gelijk aan de 150 ml potjes, met dien verstande dat je dan een kartonnen pak hebt, waarin in plastic een kilo scheerzeep (meestal zo'n 970 - 980 gram) is verpakt.
Wij hebben alleen zelf van TFS scheerzeep die zowel in harde als normale variant verkrijgbaar is.
Oke, zo leer ik dus nog eens iets.... En de Vitos variant is ook enkel creme?
Ik ben eigenlijk meer van de harde zepen vandaar...
Ja, Vitos is er in groene en rode variant, waarbij de rode er dan ook nog weer met extra coconut is. Dat is overigens niet zozeer dat het naar kokosnoot ruikt, maar dan gaat het om de gebruikte olie.
Vitos heeft als ik het goed heb alleen maar de kilo's, die wij overigens wel per 100 gram of veelvouden aanbieden. Stel je vindt het niet lekker, dan is een kilo wel heel er lang om enkel met een scheerkwast doorheen te komen.
Op vrijdag 21 juni 2013 20:55 schreef BarbierediFigaro het volgende: Ja, Vitos is er in groene en rode variant, waarbij de rode er dan ook nog weer met extra coconut is. Dat is overigens niet zozeer dat het naar kokosnoot ruikt, maar dan gaat het om de gebruikte olie.
Vitos heeft als ik het goed heb alleen maar de kilo's, die wij overigens wel per 100 gram of veelvouden aanbieden. Stel je vindt het niet lekker, dan is een kilo wel heel er lang om enkel met een scheerkwast doorheen te komen.
Ja dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht... Misschien bied die 5 soorten sample wel een uitkomst om uit te proberen..
Maar ik doe wel vaker gek, zo heb ik laatst 120 Gillette thin's gekocht, omdat ik dacht dat ze hetzelfde waren als de vintage versie die ik eerder via ebay had... Die bevielen toch niet echt achteraf, maar incl verzendkosten waren ze op deze manier voordelig, dus had ik de gok maar gemaakt...
"If you do what you always did, then you will get what you always got." "A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep." Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
Helaas mogen we de kortingscode niet in de op zetten van de mods.
Ja dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht... Misschien bied die 5 soorten sample wel een uitkomst om uit te proberen..
Maar ik doe wel vaker gek, zo heb ik laatst 120 Gillette thin's gekocht, omdat ik dacht dat ze hetzelfde waren als de vintage versie die ik eerder via ebay had... Die bevielen toch niet echt achteraf, maar incl verzendkosten waren ze op deze manier voordelig, dus had ik de gok maar gemaakt...
Dat waren vast de Chinese Gillette Super Thin's die bevallen mij meer dan prima en heb die zelf ook in bulk
Was dat nou weer..? Ik heb netjes gevraagd en in het chinese webshopstopic staan er een hele rij.. sterker, ik heb bij een kloon gewoon een code in mn onderschrift staan... en niet alleen ik...
Dat zijn algemene kortingscodes, de manier waarop dit hier gebeurt wordt als spam gezien.
Wat is hier niet algemeen aan ten opzichte van daar..? En "de manier" waarop het hier gebeurt is exact dezelfde: een user regelt een code, en die word in de OP geplaatst... Daar komen af en toe ook gewoon de winkeliers zelf meeposten....
Bij mijn laatste bestelling besloot ik ook een paar mesjes te bestellen, maar omdat de groene Astra Superior Platinum was uitverkocht koos ik de blauwe Astra Superior Stainless. Ervaringen met de Astra SS op B&B liepen uiteen van beter dan de SP tot geen verschil en slechter dan de SP. Voor mij werken ze helaas slecht, ze voelen scherp genoeg aan maar toch krijg ik last van razor-burn als ik er eentje gebruik. Is er hier iemand nieuwsgierig om ze te proberen?