Kut, ik had ook al een deel 4 aangemaaktquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef JohnB52 het volgende:
Euhm, volgens mij mag de OP wel ff aangepast worden?
Zit mobiel hier in Frankrijk, dus geen zin in
Laten we wel eerlijk zijn, dit is de sluiter van topic 3.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:18 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Kut, ik had ook al een deel 4 aangemaakt
Ik heb even de OP van eXplorer1 erin geplakt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef JohnB52 het volgende:
Euhm, volgens mij mag de OP wel ff aangepast worden?
Zit mobiel hier in Frankrijk, dus geen zin in
Lieve Anne, zou je die van mij kunnen deleten? dat kan ik niet zelf :pquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb even de OP van eXplorer1 erin geplakt.
En tevens is dit nu een reeks !
niceee Die velgen zie je niet vaak!quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:06 schreef swollywood het volgende:
Laat ik me hier dan ook maar eens melden, sinds 4 weken in het bezit van een Saab 9-5 Estate.
[ afbeelding ]
Aangepast.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:59 schreef delano.888 het volgende:
Die foto in de op vond ik echt niet meer kunnen dus zou die vervangen kunnen worden door deze?:
[ afbeelding ]
Ja, ik ben echt in de stromende regen naar buiten gegaan hiervoor haha, en het interieur gedeelte is om nummerborden van buren te verbergen
En erbij gezet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:06 schreef swollywood het volgende:
Laat ik me hier dan ook maar eens melden, sinds 4 weken in het bezit van een Saab 9-5 Estate.
[ afbeelding ]
Hoe dik zijn die stickers?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Nog iemand behoefte aan Saab stickers btw? Heb er nog 2 liggen:
[ afbeelding ]
Deze:
http://www.ebay.co.uk/itm/360656702102
Er zijn dus 2 badges over, voor ¤3,17 per stuk + 0,54 per verzending. Ik maak hier geen winst op.
Dat is goedkoper dan ebay, omdat ik er meer tegelijk heb gekocht.
Behoorlijk dun. En ze zijn goed buigbaar, maar dan zou ik er wel lijm oid tussen doen voor de zekerheid:quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:37 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoe dik zijn die stickers?
Ik wil er nog eentje voor op de fiets van mn dochter, maar dan moeten ze wel buigbaar zijn
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant zijn ze overal voor spotprijzen te koop.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:42 schreef StateOfMind het volgende:
Blijft toch een mooi merk, jammer at het niet meer bestaat
Volgens mij heeft John net een foto gepost van zijn Saab bij een Zweedse Saabfabriekquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:42 schreef StateOfMind het volgende:
Blijft toch een mooi merk, jammer at het niet meer bestaat
Het merk bestaat nog, maar er worden echt geen nieuwe meer gemaakt hoor.. Laatste zijn volgens mij in 2012 geproduceerd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij heeft John net een foto gepost van zijn Saab bij een Zweedse Saabfabriek
Kijk nog eens goed wat daar staat dan, en kijk eens bij de vacatures op deze linkquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het merk bestaat nog, maar er worden echt geen nieuwe meer gemaakt hoor.. Laatste zijn volgens mij in 2012 geproduceerd.
Ehhh.. Blijkbaar heeft de hele wereld een doorstart gemist? Ik ga even inlezen want dit is erg vreemd..quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed wat daar staat dan, en kijk eens bij de vacatures op deze link
http://www.saabcars.com/
Nee hoor..... Elektrisch was bekendquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ehhh.. Blijkbaar heeft de hele wereld een doorstart gemist? Ik ga even inlezen want dit is erg vreemd..
quote:Product range
Development work for the first electric vehicle is in progress, and launch is planned for early 2014. The initial EV model is based on Saab 9‑3 technologies, enhanced and modified for electric drive.
We also plan to resume production of some parts of the existing Saab 9‑3 product family. A feasibility study for this decision is conducted together with our suppliers.
The 9‑3 platform will be replaced by a new platform where the Phoenix architecture is one of the assets which will be put to use.
Eind dit jaar begin volgend jaar willen ze weer opstarten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het merk bestaat nog, maar er worden echt geen nieuwe meer gemaakt hoor.. Laatste zijn volgens mij in 2012 geproduceerd.
Ja, die Sport Sedan is toch een beetje een Saab Vectra..... gelukkig rijdt hij wel beter dan een Opelquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik hoop dat ze wel het GM platform laten vallen, het heeft het veel verpest in die auto's
mwaah, als het motorblok maar van Saab is. B204/B205equote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die Sport Sedan is toch een beetje een Saab Vectra..... gelukkig rijdt hij wel beter dan een Opel
Ik lees op die site dat ze dit najaar de productie van diesel en benzine versies willen herstarten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Eind dit jaar begin volgend jaar willen ze weer opstarten.
Je had tijdens het Saabfestival af en toe de mogelijkheid om wat fabriekspersoneel te spreken...
quote:Monday, May 13, 2013
SWEDEN: NEVS pencils autumn 2013 for Saab 9-3 petrol/diesel restart
National Electric Vehicle Sweden (NEVS), says it is aiming to restart Saab production this autumn as it continues a recruitment drive for its new venture.
neuuh, geef mij maar een Saab 9-5 estate (2001-2003) met een pk'tje of 400 en omgebouwd naar RWDquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:57 schreef delano.888 het volgende:
Doe mij deze maar btw:
[ afbeelding ]
Maar die heeft Leandra niet er in liggen...quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
mwaah, als het motorblok maar van Saab is. B204/B205e
Oh die is leukquote:
B207 is toch ook een genuine Saab blok en geen schijt GM blok.quote:
Je kan met de T5 de druk met een MBC omhoogschroeven, als je het met software wil doen heb je een T7 APC nodig.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:05 schreef delano.888 het volgende:
BTW trouwens, een 2000 9-3 T5 kan je niet tunen met alleen software, toch?
Volgens mij de reden dat deze doorstart wel is gelukt, in de nieuwe 9-5 zat teveel GM patenten, zodat het lastig was met Chinezen samen te werken of winstgevend te verkopen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik hoop dat ze wel het GM platform laten vallen, het heeft het veel verpest in die auto's
Das natuurlijk veel beter.quote:The rights to the PhoeniX platform is 100% owned by Saab, but it uses some parts (less than 10%) that are bought from GM.[5]
http://www.google.nl/url?(...)jJAnKfaV-ZgPBMoiAhjQquote:Op donderdag 20 juni 2013 16:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
B207 is toch ook een genuine Saab blok en geen schijt GM blok.
[..]
Je kan met de T5 de druk met een MBC omhoogschroeven, als je het met software wil doen heb je een T7 APC nodig.
quote:LK9
This engine is also known as B207 when used by Saab and Z20NET in other countries such as The United Kingdom and Australia.
LK9 is a turbocharged 2.0 L— 1,998 cc (121.9 cu in)—version of the L850 (86 mm bore) series ECOTEC utilizing a reinforced sand cast aluminum cylinder head and reinforced internal components. It features an 86 millimetres (3.4 in) bore and stroke and a 9.5:1 compression ratio. Power is 210 horsepower (160 kW) at 5300 rpm and 221 lb·ft (300 N·m) of torque at 2500 rpm. Maximum boost is 12.3 psi (0.85 bar).
2003–present Saab 9-3
2003–2008 Opel Vectra
2006–present Cadillac BLS
Saab 9-3, and Cadillac BLS Variations:
1.8t
2002–present 110 kW (150 PS; 148 hp) @ 5500 rpm 240 N·m (180 lb·ft) @ 2000–3500 rpm Low-pressure
2.0t
2002–present 129 kW (175 PS; 173 hp) @ 5500 rpm 265 N·m (195 lb·ft) @ 2500–4000 rpm Mid-pressure (B207L)
2.0T
2002–present 154 kW (209 PS; 207 hp) @ 5300 rpm 300 N·m (220 lb·ft) @ 2500–4000 rpm High-pressure(B207R)
Arggh, dus wel een GM blokquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:
Ik doe de relevante zaken wel even:
[..]
omdat lawaai en trillingen niet overheersen bij een "goede" Saab. Als ik 160kmh in een golf 3 rijd dan lijkt het wel 250+ te gaanquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:10 schreef Fer het volgende:
kickdown van 100-180 ging net erg rap, maar waarom "voelt" het allemaal niet snel?
Alu36 B)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef Descendent het volgende:
Hep nieuwe velgen: Gooi deze maar in de OP.
[ link | afbeelding ]
Zelf opgeknapt.quote:
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef Descendent het volgende:
Hep nieuwe velgen: Gooi deze maar in de OP.
[ link | afbeelding ]
Mooi hoor!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef Descendent het volgende:
Hep nieuwe velgen: Gooi deze maar in de OP.
[ link | afbeelding ]
http://www.saabsunited.co(...)start-in-august.htmlquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees op die site dat ze dit najaar de productie van diesel en benzine versies willen herstarten.
[..]
JBL.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:34 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil al mijn 6 speakers vervangen, dus dash, deur(as3) en hoedenplank.
Wat moet ik dan kopen? Ik wil ze het liefst alle 6 van hetzelfde merk, en de maten zijn 165mm deur, 90mm dash, en 6x9" achter, toch? Ik kan geen enkel merk vinden die al die 3 maten heeft..
Dus dit zou ongeveer moeten passen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:35 schreef Descendent het volgende:
[..]
JBL.
8,9 in dashboard.
en ze hebben de andere maten ook zeker.
Hertz heeft die maten ook, en ook juiste aantal Ohm.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:35 schreef Descendent het volgende:
[..]
JBL.
8,9 in dashboard.
en ze hebben de andere maten ook zeker.
Ik wil wel graag gewoon uit nederland vanwege de garantie enz.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:50 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hertz heeft die maten ook, en ook juiste aantal Ohm.
Dashboard is meen ik 2 ohm,weet niet 100% zeker
Als je via eBay wilt kopen heb ik nog wel n voordelig adresje!
De deur kraakt omdat er een scheur in zit die kwam toen ik hem 1x te hard zette. De dash speaker is in een gehele cirkel gescheurd. Tja, 13 jaar oude speakers ik begrijp het wel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:36 schreef Fer het volgende:
De deurspeakers zijn alleen maar lage tonen, het beste kun je er een speciale (kick)bass speaker in stoppen, alleen hebben de meeste een te grote magneet vaak.
Ik zou echt alleen de dashspeakers eerst doen en dan kijken waarom de deur kraakt, misschien is het met iets vastzetten of demping te verhelpen.
Die dash en deurspeakers die jij hebt uitgezocht heb ik ook.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:44 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus dit zou ongeveer moeten passen?
http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl/gto-329-view-1.html
http://www.jbl.nl/product-detail-gto-12082/gto6528s.html
http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl/gto-939-view-1.html
Alleen deze zijn 2 & 3 ohm, ik las op saabforum dat het 4 moet zijn.
Ik heb de originele Saab radio & AS3 versterker. Dan blijft de ohm toch gewoon 4 lijkt me? (ik heb hier zooooo weinig verstand van)quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:01 schreef Descendent het volgende:
[..]
Die dash en deurspeakers die jij hebt uitgezocht heb ik ook.
Achter heb ik andere (weet zo ff serienr niet).
Heb jij een standaard Saab radio of een aftermarket? In laatste geval kun je gewoon met 2 of 4 ohm werken afhankelijk van je autoradio.
Achter doet vrij goed mee overigens in je auto, hoor je vrij goed.
Hoewel e.e.a. ook afhankelijk is van de sterkte van je versterker die de deurspeakers aanstuurt. (ik heb zelf daarvoor een klein +- 40 watt nom. versterkertje.
Yup; 4 ohm is dan prima. (bij de sport sedan moeten de deuren 2 ohm hebben, maar bij de 1e generatie 9-3 die wij hebben niet).quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb de originele Saab radio & AS3 versterker. Dan blijft de ohm toch gewoon 4 lijkt me? (ik heb hier zooooo weinig verstand van)
Maar ik denk dat het de hertz gaan worden trouwens ipv JBL
Ik heb de achterspeakers allebei al eens vervangen, is best te doen met een bitje + waterpomptang.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:00 schreef JohnB52 het volgende:
En je c stijl zit in de weg.
Je kan ook heel dat ding loshalen, zoals Reinroel heeft gedaan
Naar mijn mening klinkt Hertz een stuk beter, ik heb full JBL gehad in mijn volvo, en nu Hertz, het klinkt een stuk warmer en heeft hoger rendement.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:15 schreef Descendent het volgende:
[..]
Yup; 4 ohm is dan prima. (bij de sport sedan moeten de deuren 2 ohm hebben, maar bij de 1e generatie 9-3 die wij hebben niet).
Hertz klinkt vast ook wel prima. Hoewel ik erg tevreden ben met mn JBL's.
Overzetten is niet zo moeilijk; alleen de boutjes van de achterspeakers zijn lastig bereikbaar -zitten vlak onder dakrand, weinig ruimte-. De voordeurpanelen heb je er zo uit. Boutje of 6 in totaal; zo los.
Succes!
6 point brace, onderdeel van het viggen rescue pakket.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:06 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Stukje huisvlijt wat binnenkort er op mag, wie weet wat het is, mag het zeggen!
Jij mag niet meer radenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:46 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
6 point brace, onderdeel van het viggen rescue pakket.
Ga je het doen onder je standaard onderstel, of heb je er wat leuks onderzitten?quote:
Dat is de salontafel, met daaronder een ikea kleed.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:54 schreef Leandra het volgende:
Is dat een tafel waar het op ligt? Want dan zou het ding al zo'n 80 cm lang zijn en ik gok zo'n 50 cm breed....
Iets voor in de kofferbak? Een afdekding voor boven het reservewiel?
Advertentie? kunnen wij ook ff voor je checken of het wat is. Koop aub geen N/A, de turbo kost nauwelijks meer maar je hebt veel meer plezier.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:14 schreef 99.999 het volgende:
Ben net wezen kijken. Volgende week een proefrit met een vriend die wel verstand heeft van auto's
Die kopiëren lukt nog niet zo.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:12 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Advertentie? kunnen wij ook ff voor je checken of het wat is. Koop aub geen N/A, de turbo kost nauwelijks meer maar je hebt veel meer plezier.
ik vind ze een beetje overpriced, die laatste vind ik erg mooi.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die kopiëren lukt nog niet zo.
Maar een poging,
Deze heeft een lichte voorkeur
http://www.autotrader.nl/(...)ijsvolgorde-en-prijs
Maar dit zijn ook opties
http://www.autotrader.nl/(...)ijsvolgorde-en-prijs
http://www.autotrader.nl/(...)ijsvolgorde-en-prijs
http://www.autotrader.nl/(...)ijsvolgorde-en-prijs
Die laatste is wel erg mooi inderdaad. Moet nog wel wat onderhandelen over de prijs. Heb geen inruil en wil eigenlijk wel een trekhaak, dus wellicht is er iets mogelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:30 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ik vind ze een beetje overpriced, die laatste vind ik erg mooi.
Overpriced? Ze zitten op t dubbele van wat ze nu weg gaan...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:30 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ik vind ze een beetje overpriced, die laatste vind ik erg mooi.
Welke garage ga je heen? Anders weet ik nog wel n specialist.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:40 schreef Jano9 het volgende:
Nog een Saab liefhebber hier
Ik rijd zelf in een 900 NG AUT uit 97, gisteren weer door de keuring geweest en zoals ik met de auto omga weer tip top in orde. Hij heeft ook niet heel veel kilometers gedraaid, ongeveer 180000.
Het is van de buitenkant niet de mooiste Saab, heeft bij de 1e eigenaar een keer kleine schade opgelopen maar van binnen is hij echt in nieuw staat . Ik heb er net zoveel voor betaald als het typenummer van deze Saab, dus ¤900.
Ik loop al een jaar rond dat ik mijn airco wil laten nakijken. Hij blaast alleen warme lucht als je de airco aanzet, zal volgende week even naar mijn garage gaan. Als die airco het weer doet dan is hij compleet
Ik zag namelijk ook eens iemand die zijn dash rooster moest uitbouwen aangezien de vervanging net niet paste.. Hoe weet ik dit zeker?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:25 schreef JohnB52 het volgende:
Achterin misschien, de rest past gewoon.
Edit eens niet zoveel, ik moet al 3x overnieuw typen nu, momentquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:33 schreef JohnB52 het volgende:
Dashboard past 100% zeker, heb dezelfde.
Nee ik las eerst verkeerd, dacht ik, was toch niet zo, dus weer opnieuw getyptquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Edit eens niet zoveel, ik moet al 3x overnieuw typen nu, moment
Joh, je had hem niet helemaal los hoeven te halen voor mij hoor haha ik bedoelde eigenlijk gewoon met rooster, hoe strak dat zit, maar ziet er netjes uit!quote:
Haha neehoor erg bedankt! Dus jij hebt de connectors van de originele speakers gesloopt en op de nieuwe gedaan?quote:
Nee , ik heb stekkertjes gekocht en die er op geknepen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha neehoor erg bedankt! Dus jij hebt de connectors van de originele speakers gesloopt en op de nieuwe gedaan?
Ok top super bedankt! Zal toch wel werken neem ik aan?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:26 schreef JohnB52 het volgende:
Saab kabels eraf geknipt.
En stekkertjes erop geknepen.
Die van de deur ga ik solderen.
Morgen de panelen eraf, maandag inbouwen. En hopen dat mn as3 het goed doet.
Oh je bedoelt dat de AS3 nog niet getest is nou snap ik het. Geen geld in ieder geval. Maar aan nieuwe speakers zit dus gewoon helemaal niks van bekabeling/stekkers en dat moet je zelf aan die staalplaatjes vastmaken altijd?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:29 schreef JohnB52 het volgende:
Geen idee, komt van de sloop in Trolhattan, ff terugbrengen zit er voorlopig niet in. Heb er 34 euro voor betaald, inclusief deurspeakers en die ringen.
Ik heb niet zo'n zin om te solderen. Ik heb nog speaker kabels liggen van mijn home cinema, kan ik gewoon die gebruiken, de originele Saab connectors van de vorige speakers afslopen, en het zo aansluiten?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:31 schreef JohnB52 het volgende:
Nee zit er niet bij, alleen bij plug&play setjes die ze per type auto verkopen, maar dat heb je dan alleen voor populaire auto's. Niet voor Saabs.
Dat heb ik zelf al 1x gedaan om een AS3 speaker te vervangen, de instructie daarvoor op bovenstaande site is niet erg compleet, dus ik zal het even geheel uitleggen:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef JohnB52 het volgende:
Thanx, moest nog even uitzoeken hoe ik mn deurpaneel er af moest halen.
Welcome to the world of SAABquote:Op zondag 30 juni 2013 22:50 schreef Fer het volgende:
Wow, A9 100-200. Nog nooit meegemaakt dat een auto dit met zoveel rust en stilte doet, zag alleen de meter omhoog gaan. Zonder kickdown trouwens, amper langzamer als met.
En dan te bedenken dat ie al bijna 13 jaar is en bijna 240k op de klok.
Wat had je ervoor? FPT Bin?quote:Op maandag 1 juli 2013 01:00 schreef JohnB52 het volgende:
Sinds vanavond gaat t bij mij ook n.stukje sneller, de 9-3 voorzien van een biopower-tune. 225pk!
Elfrink bellen, vragen wat t kost.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:38 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Is onderweg vanuit de UK.
Wie weet in Noord Holland een sloop waar je voor weinig een rear anti-roll bar kan demonteren?
aahh een steering brace, heb je wel een fris onderstel? anders heeft het ook niet zoveel nut.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:38 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Is onderweg vanuit de UK.
Wie weet in Noord Holland een sloop waar je voor weinig een rear anti-roll bar kan demonteren?
En dan zeg je een stukkie sneller, dat is gewoon dag en nacht verschilquote:
Automaat zeker? vooral het koppel is ==>>quote:Op maandag 1 juli 2013 21:22 schreef JohnB52 het volgende:
Ja. Weet ik. Was ook een understatement
Nèt bij het invoegen een Duitse 5 serie ingehaald, dat had ie niet verwacht.
Ding haalt de 110 op de teller in zn 2. Bizar.
Meh; E85 en Nederland is nog niet echt veel verkrijgbaar (en weinig rendabel vergeleken met G3).quote:Op maandag 1 juli 2013 18:46 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wil je geen tripower tune?
Benzine, LPG en E85?
ik heb weleens biopower bins gemaakt icm lpg maar als je je hele benzinetank vol gooit met E85 dan wil lpg nog weleens vervelend doen, of heeft iemand dat op kunnen lossen?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:46 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wil je geen tripower tune?
Benzine, LPG en E85?
ik vraag mij af welke mafkees dit nou weer doetquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:36 schreef Descendent het volgende:
Waarom?
[ afbeelding ]
Mooi interieur trouwens John
Andersom staat nog lelijker, dan staat de verdikking links, dat is nog minder mooi.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:11 schreef JohnB52 het volgende:
Doe ze er eens andersom in?
Wat heb jij ervoor betaald?
Lampjes? of keyless entry? ik ken het nog niet:Oquote:Op donderdag 4 juli 2013 14:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Andersom staat nog lelijker, dan staat de verdikking links, dat is nog minder mooi.
9,50 voor 2. Hij wist voor het bestellen niet of het per 1 of 2 ging. Tja jammer dan.
Gewoon plastic dopjes voor als je toch nooit je sleutel gebruikt. Dacht dat staat mooier. Had alleen niet door dat ze officieel voor 9-5 zijn en dus niet echt perfect, er zit een verdikking in die waarschijnlijk wel klopt bij de 9-5.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:40 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Lampjes? of keyless entry? ik ken het nog niet:O
Ben je niet in de war met flushen met reinigingsmiddelen? Ik heb het over in 1x alle olie verversen met een pomp, dus ze pompen zuiver ATF erin totdat het er weer helder uitkomt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:25 schreef JohnB52 het volgende:
Klopt. En tijdje later is je bak stuk.
Daar kan een Saab bak niet tegen.
Zal t zo wel ff typen hoe t wel moet.
Tof, die heb ik ook. Ik heb alleen de positionering compleet verkloot. Had het serieus niet door tijdens het plaatsenquote:
Heb exaxt dezelfde knop gekocht, pookhoes via nl site maar ik ga je niet linken want die webshop is een gigantische klootzak.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:56 schreef JohnB52 het volgende:
Nou bij mij zat ie dus nog te los...
En ik had die pookhoes verkeerd om geklikt, maar nu allemaal gefixt!
Waar had jij m gekocht?
Ik hier:
http://www.ebay.nl/itm/14(...)3.l2649#ht_500wt_689
Niks, maar ik had ook een handremhoes besteld, die volgens de verkoper op maat was. Dat was hij niet, pas totaal niet al trek je hem met 3 man tegelijk aan. De verkoper heeft toen besloten al mijn communicatie te negeren, wat hij daarvoor overigens niet deed.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:06 schreef JohnB52 het volgende:
Ow haha, ook toevallig dan.
Ding is op ebay de helft goedkoper dan in NL.
Wat was er mis met die hoes?
Alleen als ophanging 100% in orde is. tevens heeft het ook geen nut als je er kut banden onder hebt, heb je echt goede banden zoals de Dunlop sport maxx rt bijvoorbeeld dan merk je het wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:39 schreef bokkepoot het volgende:
Helpt zo'n brace nog een beetje in de bochten dan?
Anyway we hebben nu deze op het oog, meningen? http://m.marktplaats.nl/a(...)ab-9-3-se-2-0-t.html
Deze brace / versterking maakt het hele chassis stijver waardoor je wagen een stuk beter / directer rijdt en stuurt. Speciaal op oneffen wegen, maar ook bij hogere snelheden op vlakke wegen levert deze brace een duidelijke verbetering op wat betreft wegligging.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:39 schreef bokkepoot het volgende:
Helpt zo'n brace nog een beetje in de bochten dan?
Anyway we hebben nu deze op het oog, meningen? http://m.marktplaats.nl/a(...)ab-9-3-se-2-0-t.html
Nog redelijk wat geld voor een gewone 9-3 zonder leer...quote:Op zondag 14 juli 2013 21:39 schreef bokkepoot het volgende:
Helpt zo'n brace nog een beetje in de bochten dan?
Anyway we hebben nu deze op het oog, meningen? http://m.marktplaats.nl/a(...)ab-9-3-se-2-0-t.html
polijstmachine eroverheen geweest.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:01 schreef delano.888 het volgende:
Is dat nou een andere tint dan mijn Saab (zie op) ik heb nog nooit zon mooi zwarte saab gezien? Of komt dat omdat mijne ouder is..
Ik vind de prijs belachelijk hoog trouwens. Op saabforum krijg je dit regelmatig voor 2000
En hoe vaak moet je dat doen om het zo mooi te houden?quote:
Euhm, geen idee. Heb die auto nog geen 2 maanden.quote:
Dat kon je zelf ook wel zien aan t dashboardquote:
Denk niet dat het de accu is overigens, aangezien binnenverlichting, climate control, radio, boordcomputer, centrale vergrendeling etc. gewoon normaal functioneert.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat kon je zelf ook wel zien aan t dashboard
9-5 is altijd T7. Bij benzine.
Ik heb dit probleem eerder voorbij zien komeN op saabforum maar ben t antwoord even vergeten...
Morgen maar ff aan de tech2 laten hangen bij de garage tegenover mijn werk idd!quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:00 schreef JohnB52 het volgende:
Dan zou ik hem toch met behulp van tech2 uit laten lezen, wie weet zit de foutcode nog in t geheugen?
Had anderhalve km gereden na koude start en daarna 45 minuten bij klant binnen gezeten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:27 schreef JohnB52 het volgende:
Moet als t goed is een foutcode geven...
Was de auto nog warm toen je m wilde starten? Of maakt dat niet uit?
Nog niet uit laten lezen, maar heb zojuist de draadjes doorverbonden zoals vermeldt in dat topic op saabforum, alleen op het instrumentenpaneel branden nu de lampjes van motormanagement en het tandwieltje...quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:07 schreef swollywood het volgende:
[..]
Denk niet dat het de accu is overigens, aangezien binnenverlichting, climate control, radio, boordcomputer, centrale vergrendeling etc. gewoon normaal functioneert.
Op saabforum kom ik een topic over de schakelpositiesensor tegen.
Anderhalve week geleden had ik dit ook, maar ben toen na een paar keer proberen naar de garage tegenover mijn werk gelopen, monteur mee terug, die stapt in en draait de sleutel om en toen startte ie gewoon weer en sindsdien niet meer voorgekomen, tot vandaag dus.
Had ik ook toen ik een keer te kort starte en gelijk nog een keer de startmotor liet draaien. Gaat na 5 minuten weer uit.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:34 schreef swollywood het volgende:
[..]
Nog niet uit laten lezen, maar heb zojuist de draadjes doorverbonden zoals vermeldt in dat topic op saabforum, alleen op het instrumentenpaneel branden nu de lampjes van motormanagement en het tandwieltje...
quote:Op zondag 21 juli 2013 12:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Had ik ook toen ik een keer te kort starte en gelijk nog een keer de startmotor liet draaien. Gaat na 5 minuten weer uit.
Yep, geen problemen meer nu.quote:
Ik denk dat je qua rij eigenschappen dan teleurgesteld zult zijn. De Saab is veel comfortabeler, meer richting "boot".quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:36 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik zit er al een tijdje over te denken om een Saab 9-5 sedan uit de periode 2001-05 te kopen. Een 2.3t of een Aero. Met grootscherm navigatie, leer en een gunstige km-stand.
Het punt alleen is dat ik BMW en Mercedes gewend ben en een 9-5 hopelijk redelijk mee kan komen qua rijeigenschappen en degelijkheid.
Inderdaad. Maar ik voel me aangetrokken tot Saab, en specifiek dit model met deze motoren. En het comfort kan best veel invloed hebben.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik denk dat je qua rij eigenschappen dan teleurgesteld zult zijn. De Saab is veel comfortabeler, meer richting "boot".
Voordeel is wel dat een Saab nu minimaal de helft kost van n BMW of mercedes.
Leuk, maar is me iets te oud. Maar ik zoek bewust een jongere editie met iets minder kilometers (obsessief).quote:Ik heb nog een 9-5 te koop. Zilver m zwart leer. automaat. '98. 208.000 km. 230pk & 390Nm. In de afgelopen anderhalf jaar ruim 2000 euro aan onderhoud gehad. Turbo, dicassette, banden remmen schijven olieen enz enz...
Alleen geen navigatie, maar dat is toch bagger, orgineel Saab.
Ik heb er in het verleden 3 gehad en een paar honderdduizend km's mee gereden, nooit gesodemieter gehad met elektronica. De laatste heb ik verkocht met ruim 275k op de teller, een 9-5 rijd echt lekker en de ergonomie / interieur vind ik beter dan die van de concurrentie.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:17 schreef Schurkenstaat het volgende:
Inderdaad. Maar ik voel me aangetrokken tot Saab, en specifiek dit model met deze motoren. En het comfort kan best veel invloed hebben.
Ik hoop alleen dat het ook wat degelijk en duurzaam gebouwd is. Geen gesodemieter met electronica bijvoorbeeld.
Fraai!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:50 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Oeps, zitten er opeens Alu36 onder!
Ik heb het nagevraagd, en dat is geen goed plan... ET waarde verschil,te veel...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fraai!
Mijn betere helft vindt je oude velgen ook wel leuk voor winterbanden, dus wat ons betreft gaat dat door als je ze tot half augustus apart kunt houden.
Mits ze geschikt zijn voor de 93 Sport Sedan, maar ik neem aan dat dat geen probleem is.
Dat is goed om te horen!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:01 schreef highender het volgende:
[..]
Ik heb er in het verleden 3 gehad en een paar honderdduizend km's mee gereden, nooit gesodemieter gehad met elektronica. De laatste heb ik verkocht met ruim 275k op de teller, een 9-5 rijd echt lekker en de ergonomie / interieur vind ik beter dan die van de concurrentie.
Motor te licht.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:00 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=332
Is dit wat voor je?
Ik zou ook een automaat proberen, ik vind het echt een eerste klas cruise auto. Voor wat betreft de techniek heb ik eigenlijk geen tips omdat ik daar nooit noemenswaardige problemen mee heb gehad, op het saabforum kan je daar veel meer over vinden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:46 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen!
Ik vind het prachtige auto's. Ga er spoedig wat proberen. Heb een Aero (of een hele mooie 2.3t) in gedachten. Liefst handbak. Nog tips?
Nee was een oudje, had al 200k achter de rugquote:Op maandag 29 juli 2013 13:46 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe krijg je een td04 nou weer stuk?
Of was ie niet nieuw?
http://m.marktplaats.nl/a(...)0c1b&previousPage=lrquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:12 schreef Schurkenstaat het volgende:
Budget speelt geen rol. Gaat erom dat de auto een eerlijke prijs heeft. Ik ga uiteraard geen 10k neerleggen, want dat is niet nodig voor dit model.
Particulier/zakelijk maakt me niets uit.
Kleur mag van alles zijn.
Sedan (bij voorkeur).
Handbak (bij voorkeur)
Vereisten: Leren interieur zonder scheuren en beschadigingen, km-stand onder de 200k, bij voorkeur grote navi (niet om de functionaliteit, maar vind ik mooi element in dashboard).
Ik houd van originele auto's, die alleen fabrieksgeleverde accessoires hebben.
2.3t wil ik ook naar kijken. Maar liefst een Aero.
Hoe? De lekke band is al meegenomen door die maat van me en heb maar 1 krik en om een auto van bijna 1600 kg nou op een bierkratje te zetten lijkt me ook niet wat.quote:
quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:34 schreef eXplorer1 het volgende:
Diff kan het makkelijk hebben, alleen als je een sper hebt of een hele strakke lsd dan sloop je hem
Ik ga wel extra vroeg weg en tuf met 50 km/u naar Ommen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:36 schreef JohnB52 het volgende:
Oja ;-)
T is al laat he...
Denk niet dat het een probleem is hoor...
Bierkrat is sterk genoeg trouwens.
Je kan ook een limonadekrat of stoeptegels gebruiken...
Hirsch? BSR? Maptun?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:41 schreef Thezappa het volgende:
zit me al weken te verwonderen over iets ..jullie weten het vast wel..
had met vriend erover dat er een tuner was oudere saab's die drna super snel waren..echt snel zegtmaar
maar het was dan geen "saab " meer ..beetje net als brabus bij mercedes..
iemand enig idee welke dit is?
ja ..weet het dus niet meerquote:
Jep. En gelijk andere pistons erin, dan kunnen we misschien nog wat hoger in de pk's.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ha zit jij hier ook?
Heb je al n nieuw blok?
Zat u niet aan de Renault?quote:
Rubbers draagarm wel aan beide kanten doen he.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:17 schreef Nairua het volgende:
[..]
Jep. En gelijk andere pistons erin, dan kunnen we misschien nog wat hoger in de pk's.
En ik moet ook nog een andere uitlaat/remleidingen/rubbers(draagarm voor) vanwege de keuring.
Funfunfun.
Die van mij is aan vervanging toe, zijn ze nog een beetje betaalbaar en makkelijk vervangbaar? Ik heb een 95 2003 2.0tquote:
Nee, al jaren niet meer!quote:
Tis niet belachelijk duur:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:00 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die van mij is aan vervanging toe, zijn ze nog een beetje betaalbaar en makkelijk vervangbaar? Ik heb een 95 2003 2.0t
Die gaat niet passen in mijn 95quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tis niet belachelijk duur:
http://www.ebay.com/itm/G(...)&hash=item43bcc0cb4c
http://www.ebay.com/itm/S(...)&hash=item20d5a6db1d
Oh, ik dacht dat 9-3 & 9-5 hetzelfde waren in dat opzicht (zoals in vele opzichten). Maar dan weet ik t ook niet meer, misschien elferink ff bellen!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:29 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die gaat niet passen in mijn 95
Volgens mij moet ik trouwens het hele zwikkie vervangen, want ik trok aan de pook en toen had ik de hele stok in mijn handen
En dit is niet leuk meer: http://www.ebay.nl/itm/SA(...)uhb=1#ht_2580wt_1295
Kan eens een rondje bellen inderdaad. Hij hoeft niet gloednieuw te zijn, maar die ik nu heb is een beetje op. Moet ook mijn logo voor nog veranderen (is niet meer dan een zilverkleurig rondje), ik heb al een nieuwe in huis (originele, zonder Scania erbij).quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:32 schreef JohnB52 het volgende:
Dan zou ik ff langs de sloop gaan...
Nieuw is alles bij elkaar nogal prijzig.
Mijn 9-5 heeft de pook die ik op ebay gaf, misschien hebben andere modellen weer wel die pook hoor. Ik heb de uitvoering met de half lederen bekleding, volgens mij is het de Vector.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat 9-3 & 9-5 hetzelfde waren in dat opzicht (zoals in vele opzichten). Maar dan weet ik t ook niet meer, misschien elferink ff bellen!
Ja je hebt 2 keuzes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:35 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Kan eens een rondje bellen inderdaad. Hij hoeft niet gloednieuw te zijn, maar die ik nu heb is een beetje op. Moet ook mijn logo voor nog veranderen (is niet meer dan een zilverkleurig rondje), ik heb al een nieuwe in huis (originele, zonder Scania erbij).
Misschien nog wat tips hoe ik de oude verwijder en hoe ik de nieuwe vast krijg?
En die nieuwe moet ik die nog plakken met lijm/tape of iets?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:42 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja je hebt 2 keuzes.
Schroevendraaier met doekje er om heen er tussen en dan los wippen.
Met boormachine gaatje in t midden boren en via het gat met kleine Imbus die 90° hoek heeft loswippen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |