Ik denk dat je qua rij eigenschappen dan teleurgesteld zult zijn. De Saab is veel comfortabeler, meer richting "boot".quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:36 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik zit er al een tijdje over te denken om een Saab 9-5 sedan uit de periode 2001-05 te kopen. Een 2.3t of een Aero. Met grootscherm navigatie, leer en een gunstige km-stand.
Het punt alleen is dat ik BMW en Mercedes gewend ben en een 9-5 hopelijk redelijk mee kan komen qua rijeigenschappen en degelijkheid.
Inderdaad. Maar ik voel me aangetrokken tot Saab, en specifiek dit model met deze motoren. En het comfort kan best veel invloed hebben.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik denk dat je qua rij eigenschappen dan teleurgesteld zult zijn. De Saab is veel comfortabeler, meer richting "boot".
Voordeel is wel dat een Saab nu minimaal de helft kost van n BMW of mercedes.
Leuk, maar is me iets te oud. Maar ik zoek bewust een jongere editie met iets minder kilometers (obsessief).quote:Ik heb nog een 9-5 te koop. Zilver m zwart leer. automaat. '98. 208.000 km. 230pk & 390Nm. In de afgelopen anderhalf jaar ruim 2000 euro aan onderhoud gehad. Turbo, dicassette, banden remmen schijven olieen enz enz...
Alleen geen navigatie, maar dat is toch bagger, orgineel Saab.
Ik heb er in het verleden 3 gehad en een paar honderdduizend km's mee gereden, nooit gesodemieter gehad met elektronica. De laatste heb ik verkocht met ruim 275k op de teller, een 9-5 rijd echt lekker en de ergonomie / interieur vind ik beter dan die van de concurrentie.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:17 schreef Schurkenstaat het volgende:
Inderdaad. Maar ik voel me aangetrokken tot Saab, en specifiek dit model met deze motoren. En het comfort kan best veel invloed hebben.
Ik hoop alleen dat het ook wat degelijk en duurzaam gebouwd is. Geen gesodemieter met electronica bijvoorbeeld.
Fraai!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:50 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Oeps, zitten er opeens Alu36 onder!
Ik heb het nagevraagd, en dat is geen goed plan... ET waarde verschil,te veel...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fraai!
Mijn betere helft vindt je oude velgen ook wel leuk voor winterbanden, dus wat ons betreft gaat dat door als je ze tot half augustus apart kunt houden.
Mits ze geschikt zijn voor de 93 Sport Sedan, maar ik neem aan dat dat geen probleem is.
Dat is goed om te horen!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:01 schreef highender het volgende:
[..]
Ik heb er in het verleden 3 gehad en een paar honderdduizend km's mee gereden, nooit gesodemieter gehad met elektronica. De laatste heb ik verkocht met ruim 275k op de teller, een 9-5 rijd echt lekker en de ergonomie / interieur vind ik beter dan die van de concurrentie.
Motor te licht.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:00 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=332
Is dit wat voor je?
Ik zou ook een automaat proberen, ik vind het echt een eerste klas cruise auto. Voor wat betreft de techniek heb ik eigenlijk geen tips omdat ik daar nooit noemenswaardige problemen mee heb gehad, op het saabforum kan je daar veel meer over vinden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:46 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen!
Ik vind het prachtige auto's. Ga er spoedig wat proberen. Heb een Aero (of een hele mooie 2.3t) in gedachten. Liefst handbak. Nog tips?
Nee was een oudje, had al 200k achter de rugquote:Op maandag 29 juli 2013 13:46 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe krijg je een td04 nou weer stuk?
Of was ie niet nieuw?
http://m.marktplaats.nl/a(...)0c1b&previousPage=lrquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:12 schreef Schurkenstaat het volgende:
Budget speelt geen rol. Gaat erom dat de auto een eerlijke prijs heeft. Ik ga uiteraard geen 10k neerleggen, want dat is niet nodig voor dit model.
Particulier/zakelijk maakt me niets uit.
Kleur mag van alles zijn.
Sedan (bij voorkeur).
Handbak (bij voorkeur)
Vereisten: Leren interieur zonder scheuren en beschadigingen, km-stand onder de 200k, bij voorkeur grote navi (niet om de functionaliteit, maar vind ik mooi element in dashboard).
Ik houd van originele auto's, die alleen fabrieksgeleverde accessoires hebben.
2.3t wil ik ook naar kijken. Maar liefst een Aero.
Hoe? De lekke band is al meegenomen door die maat van me en heb maar 1 krik en om een auto van bijna 1600 kg nou op een bierkratje te zetten lijkt me ook niet wat.quote:
quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:34 schreef eXplorer1 het volgende:
Diff kan het makkelijk hebben, alleen als je een sper hebt of een hele strakke lsd dan sloop je hem
Ik ga wel extra vroeg weg en tuf met 50 km/u naar Ommen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:36 schreef JohnB52 het volgende:
Oja ;-)
T is al laat he...
Denk niet dat het een probleem is hoor...
Bierkrat is sterk genoeg trouwens.
Je kan ook een limonadekrat of stoeptegels gebruiken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |