quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dit is niet in lijn met het "jij bent goed genoeg" principe en haald je zelfwaardigheid alleen naar beneden. Moeilijk he, jezelf zijn
Ik laat slechts het grote gat zien. "oh als zelfs dat kan, wat doe ik dan nog moeilijk over een openingszin".quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:17 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ten eerste is dit niet het juiste topic om te verkondigen dat je zomaar vrouwen moet optillen en je verhaaltjes te vertellen wat je allemaal wel niet gedaan hebt vannacht. Je trekt alles volledig in het extreme. Prima, maar bewaar die verhaaltjes voor je pua topic. Mensen hier willen graag wat versieren, en de basis weten. Alle "grote" verhalen waar dan wel niet waar zijn in dit topic volledig misplaatst.
Jij geeft keer op keer aan heel goed een situatie aan te voelen. Dat is tot heden uit weinig gebleken hier in dit topic.
Mijn advies, houd je in en blijf bij de simpele basis. Je wilt mensen graag helpen geef je aan. Dit is niet de juiste manier naar mijn mening. Hand boven de hoofd zoals je aan geeft om te dansen, prima maar dat is al snel de grens.
Dat is schijn zelfverzekerdheid en schaad zelfs je echte zelfvertrouwen als je een gitaarding meeneemt om in contact te komen met vrouwen. Dit soort truukjes waarbij je je voor doet als een ander maakt je kapot.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? Het haalt juist niet naar beneden, misschien dat sommige mensen hiero zo juist wat zelfverzekerdheid krijgen.
Pfff, man, de mensen die een gitaar hebben, doen er meestal ook wat mee.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat is schijn zelfverzekerdheid en schaad zelfs je echte zelfvertrouwen als je een gitaarding meeneemt om in contact te komen met vrouwen. Dit soort truukjes waarbij je je voor doet als een ander maakt je kapot.
Ik heb het niet over een openingszin, ik heb het over het algemeen. Mensen in dit topic vragen om een basis en meer niet. Een vrouw aanspreken, telefoonnummer ritselen, uitvragen. Gewoon de simpele basis.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik laat slechts het grote gat zien. "oh als zelfs dat kan, wat doe ik dan nog moeilijk over een openingszin".
Wil je diep van binnen je niet gewoon oké voelen over jezelf , ook zonder het contact met vrouwen of wie dan ook?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:52 schreef kingtoppie het volgende:
Hmmzjahhhhhhhhhhhhh
Dit soort dingen zijn lastig op te lossen omdat ik dus diep van binnen juist heel graag meer contact heb met vrouwen, dus het is confronterend om die reden.
Je kunt dit alleen leren door het vaak te doen Een andere optie is er niet. Je kunt er een "PUA", "player" of "beginners" label aan hangen, maar het leerproces is voor iedereen exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:16 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een openingszin, ik heb het over het algemeen. Mensen in dit topic vragen om een basis en meer niet. Een vrouw aanspreken, telefoonnummer ritselen, uitvragen. Gewoon de simpele basis.
Als ze 20 vrouwen willen versieren of meer van dat soort dingen hadden ze wel in het PUA topic gezeten en niet hier.
Situatie aanvoelen, daar ben jij goed in toch? Ik heb je het hier in dit topic nog niet gezien. Verbaas mij eens en laat eens zien dat je het kan. Want dan help jij de mensen die om hulp vragen in dit topic.
Deze situatie, lees de situatie in dit topic voel jij dus niet goed aan. Dat is geheel duidelijk nu.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je kunt dit alleen leren door het vaak te doen Een andere optie is er niet. Je kunt er een "PUA", "player" of "beginners" label aan hangen, maar het leerproces is voor iedereen exact hetzelfde.
Wat mensen willen is 1 handleiding en die dan op 1 vrouw uitvoeren. Werkt niet, een vrouw kan je niet met een handleiding benaderen. De enige manier is 1000x keer vallen en opstaan. Helaas pindakaas of geniet van het leven
Stel je voor, even een fantasie, jij wordt morgen wakker en het het fenomeen met vrouwen bezig zijn bestaat niet meer, zou je dan nog weten wat met jezelf aan te moeten? Of zou je in paniek raken zoals een verslaafde die plotseling cold turkey af moet kicken?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:41 schreef firefly3 het volgende:
Je kunt dit alleen leren door het vaak te doen Een andere optie is er niet. Je kunt er een "PUA", "player" of "beginners" label aan hangen, maar het leerproces is voor iedereen exact hetzelfde.
Wat mensen willen is 1 handleiding en die dan op 1 vrouw uitvoeren. Werkt niet, een vrouw kan je niet met een handleiding benaderen. De enige manier is 1000x keer vallen en opstaan. Helaas pindakaas of geniet van het leven
Ik voel het wel degelijk aan, men wilt hier anders behandeld worden en simpele stiekeme truukjes, quick fixes en andere magische pillen krijgen. Die zijn er niet, en zorgen voor de langere termijn alleen voor schade aan de zelfvertrouwen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:24 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Deze situatie, lees de situatie in dit topic voel jij dus niet goed aan. Dat is geheel duidelijk nu.
En je zit volledig vast in je eigen denk patroon. Je neemt andere mensen kwalijk dat ze in hun veilige hokje blijven. Maar jij doet zelf precies het zelfde. Je eigen wereld is waar jij je koning voelt, maar weigert een stap terug te nemen om de mensen hier te helpen. Je "grote" verhalen en beweringen leveren alleen maar grote ergernissen op voor 95% en je helpt er niemand mee.
Dat is niet de definitie van helpen met als gevolg dat jij volledig uitgekotst word door velen hier in het topic.
Ik zou het zeer zonde vinden, maar heb ook andere hobbys zoals muziekquote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:37 schreef Canillas het volgende:
[..]
Stel je voor, even een fantasie, jij wordt morgen wakker en het het fenomeen met vrouwen bezig zijn bestaat niet meer, zou je dan nog weten wat met jezelf aan te moeten? Of zou je in paniek raken zoals een verslaafde die plotseling cold turkey af moet kicken?
Je brengt het allemaal leuk maar denk dat je jezelf (onbewust) in de maling neemt en zoveel hier op leunt,het ermee bezig zijn, dat je er mee in vast zit dan dat het je vrijheid geeft.
Dan giet je dezelfde manier van bezig zijn in een andere vorm, is niet echt een verandering.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:48 schreef firefly3 het volgende:
Ik zou het zeer zonde vinden, maar heb ook andere hobbys zoals muziek
Dat vraag ik me af. Want als jij komt met vrouwen vingeren op de dansvloer, optillen enz sla je in dit topic de plank volledig mis. En mensen willen niet een wonder pil. Het heeft er alle schijn van dat jij de mensen hier verkeerd begrijpt.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik voel het wel degelijk aan, men wilt hier anders behandeld worden en simpele stiekeme truukjes, quick fixes en andere magische pillen krijgen. Die zijn er niet, en zorgen voor de langere termijn alleen voor schade aan de zelfvertrouwen.
Mensen hier willen geen 20 vrouwen op een avond versieren enz. Ze willen graag weten hoe ze een eerste stap zetten. Wat ze wel en niet moeten doen.quote:Hoe extremer je gaat, hoe sneller en groter de kans dat je leert. Want het is de zelfvertrouwen die zwaar op de proef gesteld moet worden en daardoor verder kan groeien. Angsten overwinnen
Vingeren kom je regelmatig op terug maar prima laat dat vallen. Iets retenerlijks is een vrouw optillen bv. Totaal niet van toepassing op de groep mensen in dit topic.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:51 schreef firefly3 het volgende:
Wanneer begon ik over vingeren op de dansvloer, anderhalf jaar geleden ofzo?
Alles begint met durven en achter de pc vandaan komen. Ben ik het volledig mee eens. Maar mensen die niet durven zullen eerder geneigt te zijn hoi ik ben ( vul naam in) dan een vrouw uit het niets op te tillen. Zit een wereld van verschil in. Blijf op het extreme hangen en ze zullen inderdaad achter de pc blijven bangen. Want die stap van optillen is veeeel te groot.quote:Je kunt gewoon zeggen "hoi ik ben <vul naam in>". Maar de meesten leren deze angst niet te overwinnen omdat ze vanavond toch weer thuis blijven achter hun pc. Zelfs in de PUA community zijn gasten lui en veranderen niet omdat ze simpelweg thuis blijven. Dat is het probleem, niet dat ze geen beginnetje weten. Dat is een excuus.
Kijk dit bedoel ik dus. Hier hebben ze veel meer aan. Dit is een prima voorbeeld van een goed advies.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:58 schreef firefly3 het volgende:
Het gaat allemaal om aantallen. Begin iedereen te groeten op straat en bij het uitgaan ipv hier te filosoferen op de zaterdag avond wat de beste eerste indruk zou kunnen zijn.
Dat is inderdaad goed advies! Buiten de comfortzone, maar niet zo extreem. En ik ben het met je eens dat het voor de meeste mensen in dit topic simpelweg een kwestie van actie ondernemen zal zijn. Maar iedereen lui noemen lijkt me niet motiverend.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:58 schreef firefly3 het volgende:
Het gaat allemaal om aantallen. Begin iedereen te groeten op straat en bij het uitgaan ipv hier te filosoferen op de zaterdag avond wat de beste eerste indruk zou kunnen zijn.
Gewoon posten hoor, lijkt me nl. heel erg ontopic en van die reacties moet je je niet zoveel aantrekkenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:37 schreef Hammet het volgende:
Ik had aan het begin van het vorige topic beloofd terug te komen welke specifieke stappen ik heb gezet om persoonlijk te groeien, en dus ook beter te worden met versieren. Ik heb dat tot nu toe nog niet gedaan omdat het wel een flinke lap tekst typen is, maar ik weet ook niet of het echt zin heeft, gezien de reacties in het vorige deel
Nou ja, niets van aantrekken.. ik wil wel graag helpen aangezien ik precies weet hoe het is om in een dergelijke situatie te zitten, maar als ik het voor Jan Lul schrijf dan is het ook een beetje zonde van mijn tijdquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:53 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Gewoon posten hoor, lijkt me nl. heel erg ontopic en van die reacties moet je je niet zoveel aantrekken
Keb helemaal niet de indruk dat er iets mis met mij is. (depressie zie ik als een ziekte)quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:52 schreef Canillas het volgende:
[..]
Wil je diep van binnen je niet gewoon oké voelen over jezelf , ook zonder het contact met vrouwen of wie dan ook?
Je maakt het jezelf lastig; je bent negatief over jezelf, projecteert dat door naar het niet hebben van contact met vrouwen, neem vervolgens jezelf in dat maling dat het daardoor komt en niet dat je negatief over jezelf bent en wil dan contact met vrouwen zodat zij dat gevoel van negativiteit, wat je zelf bij je draagt, weggaat met als gevolg dat vrouwen op je af knappen omdat ze aan voelen dat je iets van ze wil hebben om voor iets van jezelf te vluchten icm bijbehorende wanhopigheid. Gaat niet werken.
Dat is het constante iets willen krijgen van het gekwetste ego, een soort bedelen en willen hebben om maar niet echt werkelijk met zichzelf aan de slag te gaan, dat is gewoon niet aantrekkelijk.
Firefly is daar duidelijk in; haal die 'ik' uit het verhaal en ga gewoon doen zonder resultaat te willen. Probleem voor hem is dat waarschijnlijk niet meer zou weten wat hij met zichzelf aan moest als hij deze bezigheid niet meer kon uitoefenen omdat hij de bezigheid te specifiek als uitgangspunt is gaan nemen.
Hey, ik ben het met je eensquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:00 schreef ook_gek het volgende:
Het komt zoals alles neer op "durven fouten te maken" durf een stap te zetten met de kans op falen. Maar zoals alles, oefening baard kunst en niks gaat van zelf.
Ik reageerde op dat je ergens hopeloos van werd, dat komt niet door datgene wat je noemt maar door wat je daar over je zelf gelooft en de manier waarop je dat op jezelf betrekt, dat hopeloze gevoel creëer jezelf.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:01 schreef kingtoppie het volgende:
Keb helemaal niet de indruk dat er iets mis met mij is. (depressie zie ik als een ziekte)
En nee ik moet geen dames gaan gebruiken voor mijn negatieve gevoelens nee![]()
Dat zal ook vast niet werken daarnaast![]()
Als ik niet zou bedelen en aan de slag zou moeten gaan in specifiek deze materie stel je eigenlijk voor om juist vrouwen te gaan versieren?
Overigens, als ik ''geen resultaat zou willen'' is het net zoiets als ''het goed vinden dat ik depressief ben'' en in welke zin is dat dan niet de handdoek in de ring gooien?
Jij moet eerst je depressie onder controle krijgen. Als je samen met een depresief persoon samsn in 1 kamer zit zal het niet gezellig gaan worden. Dat zelfde gebeurd er ook als jij een vrouw peobeert te versieren. Je hebt indien je last van een depressie hebt al 10punten in de min. Je zult dan van verdomde goede huizen moeten komen wil je die achterstand inhalen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Keb helemaal niet de indruk dat er iets mis met mij is. (depressie zie ik als een ziekte)
En nee ik moet geen dames gaan gebruiken voor mijn negatieve gevoelens nee![]()
Dat zal ook vast niet werken daarnaast![]()
Als ik niet zou bedelen en aan de slag zou moeten gaan in specifiek deze materie stel je eigenlijk voor om juist vrouwen te gaan versieren?
Overigens, als ik ''geen resultaat zou willen'' is het net zoiets als ''het goed vinden dat ik depressief ben'' en in welke zin is dat dan niet de handdoek in de ring gooien?
Zet een groepje depressieven in een kamer en de galgenhumor druipt er dan vanaf.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Jij moet eerst je depressie onder controle krijgen. Als je samen met een depresief persoon samsn in 1 kamer zit zal het niet gezellig gaan worden. Dat zelfde gebeurd er ook als jij een vrouw peobeert te versieren. Je hebt indien je last van een depressie hebt al 10punten in de min. Je zult dan van verdomde goede huizen moeten komen wil je die achterstand inhalen.
Is lullig, maar het is wel zo.
Mwah ik kom wel van verdomde goede huizen dus dat is het probleem niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Jij moet eerst je depressie onder controle krijgen. Als je samen met een depresief persoon samsn in 1 kamer zit zal het niet gezellig gaan worden. Dat zelfde gebeurd er ook als jij een vrouw peobeert te versieren. Je hebt indien je last van een depressie hebt al 10punten in de min. Je zult dan van verdomde goede huizen moeten komen wil je die achterstand inhalen.
Is lullig, maar het is wel zo.
Vinger, zere plek, help?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik reageerde op dat je ergens hopeloos van werd, dat komt niet door datgene wat je noemt maar door wat je daar over je zelf gelooft en de manier waarop je dat op jezelf betrekt, dat hopeloze gevoel creëer jezelf.
Dus wat zie jij daarin, wat geloof je dat dat over jou zegt dat er een gevoel van hopeloosheid ontstaat? Je mist contact? Logisch want je bent jezelf niet, je gelooft in een depressieve versie van jezelf en vanuit dat beeld ga je contact maken, dat doe je dan hoe dan ook niet als jezelf, het gemis blijft dan.
Je ziet een depressie als ziekte, prima maar je probleem is denk meer dat je jezelf ziet als een depressief persoon, dat beeld in je hoofd gelooft en vervolgens waar maakt.
Je haalt accepteren en je erbij neerleggen door elkaar, natuurlijk leg je je niet neer bij dingen die goed zitten maar vinden dat ze anders zouden moeten zijn dan het is op het moment dat het zo is is vrij onzinnig want het is nooit anders dan het is. Dat heeft verder niks te maken met wat je in de toekomst wil, dat streef je natuurlijk na maar dat lukt des te beter wanneer je geen energie verspilt aan vinden/geloven dat het anders zou moeten zijn dan het is.
Je mist denk ik niet het contact met anderen, je mist het contact met wie je werkelijk bent en dat gemis is de basis voor alle verdere gemissenquote:
Nee de macht die je dat deel toe kent, dat belemmerd je, als jij het geen macht gaf had het dan invloed op je?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:20 schreef kingtoppie het volgende:
Vinger, zere plek, help?![]()
Overigens hoef ik geen contact te maken vanuit ''mijn depressieve ik'' tis niet altijd even sterk aanwezig.. Wat wel zo is is dat het op de achtergrond aanwezig is en mij altijd belemmerd.
Hoe moet ik dat uitvinden? En ik heb nogmaals niet het gevoel dat ik verkeerde opvattingen over mezelf heb, wel dat ik ''het contact met mezelf mis'' allicht.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:22 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je mist denk ik niet het contact met anderen, je mist het contact met wie je werkelijk bent en dat gemis is de basis voor alle verdere gemissen
Ga uitvinden hoe je het contact met jezelf verloren bent, werk door die muur van verkeerde (lees: negatieve) opvattingen over jezelf, huil en verwerk wat daar achter zit en word jezelf.
Tis niet altijd bewust aanwezig nogmaals...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:23 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee de macht die je dat deel toe kent, dat belemmerd je, als jij het geen macht gaf had het dan invloed op je?
Die macht die je het geeft is geloven dat dat is wie je bent, en dat is niet zo.
Je ziet jezelf als een depressief iemand en je hebt geen verkeerde opvattingen over jezelf? Denk even naquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:23 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe moet ik dat uitvinden? En ik heb nogmaals niet het gevoel dat ik verkeerde opvattingen over mezelf heb, wel dat ik ''het contact met mezelf mis'' allicht.
Waarom zou je erom heen willen? Het is er, dus waarom het er niet laten zijn? Richt je je verder lekker op wat je echt wilt.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:24 schreef kingtoppie het volgende:
Tis niet altijd bewust aanwezig nogmaals...
En gevoel ''is'' er vooral, daar kun je niet heel gemakkelijk omheen oid...
Tis toch gewoon zo dat ik depressief ben? Kom nou?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:25 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je ziet jezelf als een depressief iemand en je hebt geen verkeerde opvattingen over jezelf? Denk even na
Zolang je gelooft in die opvattingen over jezelf zie je je werkelijk zelf niet, je verkeerde opvattingen staan als een muur om je echte zelf heen. Daar zit je in vast, dat is beperkend en gewoon ronduit vervelend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |