abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juni 2013 @ 00:29:01 #251
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_128177475
@Grutsk,
Ik ben ook het type perfectie of niet. Dat is niet erg, het kan namelijk prima passen in je leven. Het lukt mij ook namelijk ;)

Alles kan beter, niks is goed genoeg en als je het bereikt hebt is dat niet speciaal want hey, jij wist toch al dat het ging lukken.

Ik heb me zelf aangeleerd dat je moet genieten van je bereikte doelen. Verder kijken is altijd goed! Maar verlies niet uit het oog wat je bereikt hebt. En vergeet nooit te genieten! Dat laatste maakt je behaalde doel speciaal!

Betreft liefdes leven. Als je heel kritisch bent kan dat altijd beter! Geen twijfel over mogelijk. Maar is dat wel wat je wil? Wil je de rest van je leven blijven zoeken naar iets beters? Is dat het geen waar je nou gelukkig van word? Ik denk het niet....

En de angst dat het mis gaat? Heel erg herkenbaar! Maar ik zie het als een uitdaging! Laat het maar mis gaan! Heerlijk, want dan heb je iets om te perfectioneren ;) niemand is namelijk perfect. Ook jij niet!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_128183636
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:15 schreef kingtoppie het volgende:
_O-

De overlappingen tussen versieren en depressie zijn echt achterlijk, het depressie topic worrdt nu gebruikt voor versieren en deze voor depressie _O-
Problemen heb je in situaties waarin je beperkende en verkeerde gedachten over jezelf gelooft en wanneer je veel beperkende en verkeerde gedachten over jezelf gelooft ontstaat er leegte, een gemis, en dat geeft een depressief gevoel; je leven wordt niet geleefd.
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:53 schreef kingtoppie het volgende:
Kan je eigenlijk wel iets fout doen? Is de enige fout die je kunt maken niet ''niet jezelf zijn''
Print dat uit en hang ergens op ;)

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:26 schreef Hammet het volgende:
Misschien is een centraal topic over persoonlijke groei een idee, hoewel ik niet zou weten hoe die er precies uit zou moeten zien. Iets met dit raakvlak
Dat onzekerheid (dus geloven in negatieve gedachten over jezelf) de basis voor problemen is zie je in bijna alle topics in R&P terug, het uit zich op oneindige veel manieren. Daarom had ik deze post in elkaar geknutseld omdat ik vond dat ie in elk topic wel geplaatst kon worden:

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:15 schreef Canillas het volgende:

Het lijkt me niet handig om met z'n allen te geloven dat onzekerheid iets is 'wat erbij hoort' en zo onszelf en anderen daarmee een vrijbrief te geven om alle innerlijke negativiteit in stand te houden. Onzekerheid is onnatuurlijk, vervelend en niet nodig, daarnaast is het een illusie aangezien onzekerheid alleen in je hoofd bestaat.

Onzekerheid is geloven in negatieve gedachten over jezelf en de angst om door anderen daarop geraakt te. Geloven in negatieve gedachten over jezelf is een voorwaarde om onzeker over jezelf te kunnen zijn. Ophouden met geloven dat er iets mis met je is betekent ophouden met vluchten voor jezelf en dat is waarom het cliché ''je moet van jezelf houden voordat een ander dat kan'' zo waar en moeilijk. Als je niet meer gelooft in gedachten over jezelf blijft er 1 ding over en dat is weer volledig jezelf zijn en daar is onzekerheid een vlucht voor.

In de Westerse wereld vooral verkeerd men in het misverstand dat gedachten echt zijn, men leeft zo in het hoofd dat men het ervaart alsof zij de gedachten denken en dat de negatieve gedachten dus waarheid zijn. Dat is niet zo, gedachten zijn er gewoon, net zoals je bloedsomloop en spijsvertering er gewoon zijn; alleen door overmatig met je aandacht in je hoofd te zitten kunnen gedachten echt lijken. Terugkomen in jezelf en gedacht leren waarnemen voor wat ze zijn, slechts gedachten, is een belangrijk onderdeel van jezelf los maken van de illusies in je hoofd. De 'ik' in je hoofd is een verzinsel, een misverstand. Vraag jezelf af; wie is die ik die zich ervan bewust is dat er gedachten zijn, en die die gedachten dus niet is?

Negatieve gedachten over jezelf vormen zich op momenten dat het hebben ervan tijdelijk even verlichting geeft van iets waar je mee zit; als je kan geloven dat er iets mis met je is kan je ook geloven dat er iets aan je verbeteren valt en dat wanneer dat lukt het dan 'goed' is. Het is een fantasie en een illusie want er bestaat ter aller tijden maar 1 versie van jou en dat is wie je op het moment bent en die is, zoals alles, goed zoals ie is, altijd. Versies van jezelf waar iets mis mee zou zijn bestaan alleen in je hoofd omdat je op die manier je hoofd/denken in vlucht voor iets anders, voornamelijk gevoelens waarvan je gelooft dat je ze niet wil hebben, al zijn dat soort ideeën ook niet meer dan gedachtes en daarmee een illusie.

Perfectionisme is vanuit onzekerheids angst druk bezig zijn om te willen voorkomen dat je commentaar krijgt omdat commentaar krijgen je raakt op je eigen negatieve opvattingen over jezelf. Perfectionisme is weg lopen voor jezelf en erger nog, het bevestigd de ''er is ... mis met mij'' gedachte want je laat die je gedrag bepalen. Zolang je jezelf toestaat om jezelf te zien als een perfectionistisch iemand (of onzeker iemand, of wat voor ook iemand) dan creëer je iets om te vluchten voor waar je werkelijk mee zit, in plaats van te ervaren wat er werkelijk te ervaren valt creer je met/in gedachten een andere ik die die ervaring niet heeft en zo kom je nog verder van jezelf vandaan. Zolang je in illusies over jezelf gelooft kan je niet bij jezelf uitkomen en blijf je met het gemis van niet jezelf zijn zitten.

Iets voor jezelf bereiken omdat je het jezelf gunt is erg fijn, iets presteren uit angst met je eigen onzekerheid geconfronteerd te worden is pure leegte en narigheid.

Hoe je jezelf leert waarderen? Maak voor jezelf duidelijk hoe jij nu op jezelf reageert (negatief dus) en stel je voor hoe iemand die zichzelf accepteert zoals ie is dat zou doen, zet dat tegen over elkaar op papier.Bijv jij zegt ''dit of dat is er mis met mij'' terwijl die ander zou zeggen ''ik ben goed zoals ik ben'' jij zegt ''ik moet dit of dat veranderen/presteren om te bewijzen dat ik wel goed bent'' waar die ander zegt ''ik mag er zijn zoals ik ben''. De innerlijk dialoog die je nu voert houdt de negativiteit in stand, ga anders tegen jezelf praten, wordt liever voor jezelf. Ga zitten en stel je eens voor hoe goed je leven zou zijn als je jezelf de toestemming gaf te zijn wie je bent zonder jezelf omlaag te halen, hoe zou dat eruit zien? Ga voor de spiegel staan en vertel je jezelf dat je er mag zijn zoals je bent, laat zien dat je jezelf die moeite waard vind ook al roepen je geconditioneerde negatieve gedachten iets heel anders. Je onzekerheid is een geconditioneerd verhaal in je hoofd wat je oneindig vaak bevestigd hebt, dat omkeren heeft tijd nodig.

Geloven dat je iets moet presteren of veranderen aan jezelf zodat anderen je accepteren is actief aan jezelf vertellen dat je jezelf niet goed vind zoals je bent, dat is ontzettend liefdeloos en compassieloos naar jezelf toe. Als je je pas 'veilig' voelt als anderen je accepteren dan ben je daarvan afhankelijk, leer jezelf accepteren dan heb je die vrijheid altijd. Wil je werkelijk vrij zijn in het zijn van wie je bent dan heb je te leren hoe je dat aan jezelf geeft en dat ontdekken begint met je ogen op jezelf te richten en daar aan de slag te gaan vanuit acceptatie.

Hoeveel heeft het strijden tegen jezelf tot nu toe werkelijk opgeleverd?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128189098
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 09:28 schreef Canillas het volgende:
e gedachten over jezelf gelooft en wanneer je veel beperkende en verkeerde gedachten over jezelf gelooft ontstaat er leegte, een gemis, en dat geeft een depressief gevoel; je leven wordt niet geleefd.
Sommige situaties lijken cultureel ook niet acceptabel om dan je primitieve zelf een beetje zijn gang te laten gaan.
Rustig aan.
pi_128195996
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:38 schreef kingtoppie het volgende:
Sommige situaties lijken cultureel ook niet acceptabel om dan je primitieve zelf een beetje zijn gang te laten gaan.
Hoe bedoel je dit?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128202614
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 04:13 schreef -Buttercup het volgende:
Ik zou als vrouw zijnde firefly echt in ieder geval verbaal een tik willen verkopen, mocht ik hem tegenkomen bij het uitgaan en hij gedraagt zich even arrogant als hier. Optillen _O- Met Canillas zou ik dan wel weer een drankje doen.
Je verward arrogantie met mensen een schop onder de kont geven die niets doen. Het is van het zotte om te gaan klagen of een slachtofferrol in te nemen als je zelf verantwoordelijk bent :p
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128202667
Topic titel zou veranderd moeten worden in "als ik thuis blijf" ;p
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128203635
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:56 schreef firefly3 het volgende:
Topic titel zou veranderd moeten worden in "als ik thuis blijf" ;p
:o
_O-
Rustig aan.
pi_128203678
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:27 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Je leven leven....
Als jij zin hebt om te schreeuwen in een rechtbank.... Dan kun je dat beter niet doen.. Maar dat interfereert dus wel met je behoefte om te schreeuwen.
Rustig aan.
pi_128203893
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:20 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je leven leven....
Als jij zin hebt om te schreeuwen in een rechtbank.... Dan kun je dat beter niet doen.. Maar dat interfereert dus wel met je behoefte om te schreeuwen.
Ja de sociale matrix. Vrouwen optillen zit buiten de sociale matrix maar soms zie je van die cracks wanneer je super veel kunt maken. Alles is toch slechts perceptie, want over 100 jaar is het misschien cultuur geworden.
pi_128203925
quote:

[..]

Je leven leven....
We leven nou eenmaal in een samenleving. Als iedereen zou doen waar die zin in heeft, dan zou het een puinhoop worden. Dat begrijp je toch wel? ;)
pi_128203974
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

We leven nou eenmaal in een samenleving. Als iedereen zou doen waar die zin in heeft, dan zou het een puinhoop worden. Dat begrijp je toch wel? ;)
NEE DAAR BEGRIJP IK NIKS VAN GEWOON CHAOTISCH ALLES SCHOONMAKEN SWA, NIKS PUINHOOP ALLES NETJES!
Rustig aan.
pi_128204013
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ja de sociale matrix. Vrouwen optillen zit buiten de sociale matrix maar soms zie je van die cracks wanneer je super veel kunt maken. Alles is toch slechts perceptie, want over 100 jaar is het misschien cultuur geworden.
Tjah.. Ik doe het zelfs met mannen :o
Mijn zwager til ik ook best vaak op als ik hem een knuffel geef :)
Vooral in die volgorde ook, eerst een knuffel en daarna optillen.
Rustig aan.
pi_128204037
quote:
8s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

NEE DAAR BEGRIJP IK NIKS VAN GEWOON CHAOTISCH ALLES SCHOONMAKEN SWA, NIKS PUINHOOP ALLES NETJES!
Dus als jij op straat loopt en je komt iemand tegen die -op dat moment- zin heeft om iemand voor z'n porem te slaan en jou vervolgens als boksbal gebruikt, dan moet jij dat maar goed vinden?
:')
Kom op KT.
pi_128204066
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah.. Ik doe het zelfs met mannen :o
Mijn zwager til ik ook best vaak op als ik hem een knuffel geef :)
Vooral in die volgorde ook, eerst een knuffel en daarna optillen.
Zoals bij Silk toen! :D ^O^
pi_128204118
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zoals bij Silk toen! :D ^O^
Mooie foto :@
Rustig aan.
pi_128204145
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus als jij op straat loopt en je komt iemand tegen die -op dat moment- zin heeft om iemand voor z'n porem te slaan en jou vervolgens als boksbal gebruikt, dan moet jij dat maar goed vinden?
:')
Kom op KT.
Grapje schat :P :*
Rustig aan.
pi_128204205
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg dingen waarbij iets niet gelijk een puinhoop wordt maar waar het gewoon sociaal niet geaccepteerd gedrag is...

Al zou men kennismaken door elkaar op te tillen een voor een... Of zoals de eskimo's met hun neuzen tegen elkaar een paar keer...

Als je dat hier zou doen dan hoeken ze je neer.
Rustig aan.
pi_128204208
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mooie foto :@
Yep, kei-hard bewijs dat je dat wel durft ;) :P
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Grapje schat :P :*
Ik was diegene die een grapje maakte :P
pi_128204284
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep, kei-hard bewijs dat je dat wel durft ;) :P

[..]

Ik was diegene die een grapje maakte :P
Ik denk / weet bijna zeker dat ik meer durf dan gemiddelde zelfbenoemde zelfverzekerde fokker die mij uitmaakt voor onzeker persoon. :')
Rustig aan.
pi_128204320
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg dingen waarbij iets niet gelijk een puinhoop wordt maar waar het gewoon sociaal niet geaccepteerd gedrag is...

Al zou men kennismaken door elkaar op te tillen een voor een... Of zoals de eskimo's met hun neuzen tegen elkaar een paar keer...

Als je dat hier zou doen dan hoeken ze je neer.
Dat komt mede omdat verschillende samenlevingen min-of-meer onafhankelijk van elkaar ontstaan zijn en elke samenleving regels nodig -heeft- om goed te kunnen functioneren.
Zonder die regels zouden we terug de steentijd ingeworpen worden :P

In ieder geval, doordat die verschillende samenlevingen min of meer onafhankelijk van elkaar ge-evolueerd zijn, hebben ze elk andere regels geschapen. Daarom zijn ze per land (of zelfs per regio) weer verschillend ;)
pi_128204375
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk / weet bijna zeker dat ik meer durf dan gemiddelde zelfbenoemde zelfverzekerde fokker die mij uitmaakt voor onzeker persoon. :')
Ben ik met je eens ;)
(Gebrek aan) lef is jouw probleem niet.
pi_128204400
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat komt mede omdat verschillende samenlevingen min-of-meer onafhankelijk van elkaar ontstaan zijn en elke samenleving regels nodig -heeft- om goed te kunnen functioneren.
Zonder die regels zouden we terug de steentijd ingeworpen worden :P

In ieder geval, doordat die verschillende samenlevingen min of meer onafhankelijk van elkaar ge-evolueerd zijn, hebben ze elk andere regels geschapen. Daarom zijn ze per land (of zelfs per regio) weer verschillend ;)
Ja maar als jij dus biologisch gezien de behoefte voelt om even te neusworstellen bij een kennismaking dan is daar in wezen niks verkeerd mee aan de hand...

En vooral dat gevoel dat je niks verkeerd doet maar dat je daarop wel afgestraft wordt voelt onredelijk. :P / belemmerd je.
Rustig aan.
pi_128204442
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja maar als jij dus biologisch gezien de behoefte voelt om even te neusworstellen bij een kennismaking dan is daar in wezen niks verkeerd mee aan de hand...

En vooral dat gevoel dat je niks verkeerd doet maar dat je daarop wel afgestraft wordt voelt onredelijk. :P / belemmerd je.
Iedereen heeft daar last van KT. Neem dat maar van mij aan.
pi_128204478
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Iedereen heeft daar last van KT. Neem dat maar van mij aan.
JA MAAR IK WIL SCHREEUWEN. :(
Rustig aan.
pi_128204489
quote:
Je leven leven....
Ik zou een impuls en een behoefte niet met elkaar verwarren ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')