abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125388644
Hallo, ik ben best wel onzeker en dat heeft soms ook vervelende gevolgen in mijn relatie. Ik weet dat onzekerheid erbij hoort als je nog jong bent, maar op een gegeven moment ben ik er ook wel klaar mee. Maar wat dus het probleem is, is dat als mijn vriendje uit gaat met zijn vrienden/vriendinnen en ik ben er niet bij dan ben ik soms wel bang dat hij iemand anders zou zoenen ofzo, want er zijn in mijn ogen toch veel meer leuke/mooiere meisjes. Als hij bij me is dan heb ik er veel minder last van. En hij zegt ook altijd dat hij mij de leukste/mooiste vind en aan de ene kant geloof ik het ook wel, maar soms ook niet. Daarnaast gebeurt het ook vaak dat ik al in mn hoofd afspeel wat er gebeurd, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar dan hadden we een meningsverschil en in mijn hoofd is hij dan boos op mij en wilt hij niet met me praten als hij even niet reageert ofzo, terwijl er dan niks aan de hand is, maar ik maak er dan een veel groter probleem van. Ik ben echt bang dat dit straks het einde gaat betekenen van onze relatie, het gaat nu wel gewoon goed tussen ons, maar toch ben ik bang dat hij er dan klaar mee is. Hoe kan ik dit veranderen want ik weet het zelf echt niet!!
  woensdag 17 april 2013 @ 10:46:27 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_125388673
Gewoon niet meer onzeker zijn. 8-)
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_125388718
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Gewoon niet meer onzeker zijn. 8-)
pi_125388769
Onzekerheid gaat weg door bevestiging dat het niet nodig is. Ga hem dus geen dingen proberen te verbieden maar laat toe dat hij uitgaat en dingen zonder jou doet. Hij blijft terug bij jou komen en zoent niet met anderen en daaruit blijkt dus dat onzekerheid niet nodig is.

Of hij is een eikel en doet het wel. Dan ben je mooi van een eikel af op het moment dat je er achterkomt :)
pi_125388775
Probeer te beseffen dat je niet overal controle over kan hebben in het leven.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, het gaat ook om vertrouwen, vertrouwen niet alleen in hem maar ook in jezelf.

Dat je niet lelijk bent of dat andere meisjes persé mooier zijn.
Dat wil zeggen, natuurlijk zijn er mooiere meisjes, net zo goed als dat er lelijkere zijn. (puur objectief gezien)

Maar niet alles draait om uiterlijk.
Hij wil jou, anders hadden jullie geen relatie, lelijk ben je vast niet.
Dus vertrouw jezelf en laat het los zover dat lukt.
pi_125388793
Als hij graag een ander meisje had, had ie geen relatie met jou he. :) En als ie vreemd gaat is ie toch niet de persoon voor jou.
  woensdag 17 april 2013 @ 10:55:24 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_125388895
Zo niet aantrekkelijk dit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_125388990
Je bent bent vast nog jong. Dan heb je dat soort onzekerheden.
  woensdag 17 april 2013 @ 11:02:46 #9
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_125389091
Vertrouwen hebben in hem. Al die energie die je nu stopt het in het twijfelen, tobben, onzeker zijn stoppen in leuke dingen. Desnoods afleiding zoeken. Geniet gewoon van je relatie. Het moet geen straf zijn :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_125389445
Bijna iedereen heeft daar wel eens in meer of mindere mate last van denk ik. Een oudere vrouw zei toen tegen mij dat ik elke dag in de spiegel moest zeggen dat ik er mocht zijn. Dàt heb ik niet gedaan, maar als ik weer eens heel onzeker was, dacht ik eraan en moest ik glimlachen.
And the druids turn to stone...
pi_125389479
Het lijkt me niet handig om met z'n allen te geloven dat onzekerheid iets is 'wat erbij hoort' en zo onszelf en anderen daarmee een vrijbrief te geven om alle innerlijke negativiteit in stand te houden. Onzekerheid is onnatuurlijk, vervelend en niet nodig, daarnaast is het een illusie aangezien onzekerheid alleen in je hoofd bestaat.

Je onzekerheid is, net als die van iedereen, rondlopen met een angst geraakt te worden door anderen op dingen waar jij over jezelf negatief over bent, of beter gezegd, waar jij de negatieve gedachten over gelooft. Geloven in negatieve gedachten over jezelf is een voorwaarde om onzeker over jezelf te kunnen zijn.

Negatieve gedachten over jezelf vormen zich op momenten dat het hebben ervan tijdelijk even verlichting geeft van iets waar je mee zit; als je kan geloven dat er iets mis met je is kan je ook geloven dat er iets aan je verbeteren valt en dat wanneer dat lukt het dan 'goed' is. Dat op zich is al een illusie want er bestaat ter aller tijden maar 1 versie van jou en dat is wie je op het moment bent en die is, zoals alles, goed zoals ie is, altijd. Versies van jezelf waar iets mis mee zou zijn bestaan alleen in je hoofd omdat je op die manier je hoofd/denken in vlucht voor iets anders, voornamelijk gevoelens waarvan je gelooft dat je ze niet wil hebben, al zijn dat soort ideeën ook niet meer dan gedachtes en daarmee een illusie.

Het idee dat er iets niet goed is aan je opgeven betekent een stuk vluchten voor jezelf opgeven, dat is uiteindelijk het moeilijke eraan, je komt dan echt bij jezelf uit en zo hoort het ook wil je echt met jezelf aan de slag.

Hoe je jezelf waardeert? Maak voor jezelf duidelijk hoe jij nu op jezelf reageert (negatief dus) en stel je voor hoe iemand die zichzelf accepteert zoals ie is dat zou doen, zet dat tegen over elkaar. Bijv jij zegt ''dit of dat is er mis met mij'' terwijl die ander zou zeggen ''ik ben goed zoals ik ben'' jij zegt ''ik moet dit of dat veranderen/presteren om te bewijzen dat ik wel goed bent'' waar die ander zegt ''ik mag er zijn zoals ik ben''. De innerlijk dialoog die je nu voert houdt de negativiteit in stand, ga anders tegen jezelf praten, wordt liever voor jezelf. Ga zitten en stel je eens voor hoe goed je leven zou zijn als je jezelf de toestemming gaf te zijn wie je bent zonder jezelf omlaag te halen, hoe zou dat eruit zien? Ga voor de spiegel staan en vertel je jezelf dat je er mag zijn zoals je bent, laat zien dat je jezelf die moeite waard vind ook al roepen je geconditioneerde negatieve gedachten iets heel anders.

Geloven dat je iets moet presteren of veranderen aan jezelf zodat anderen je accepteren is actief aan jezelf vertellen dat je jezelf niet goed vind zoals je bent, dat is ontzettend liefdeloos en compassieloos naar jezelf toe. Als je je pas 'veilig' voelt als anderen je accepteren dan ben je daarvan afhankelijk, leer jezelf accepteren dan heb je die vrijheid altijd. Wil je werkelijk vrij zijn in het zijn van wie je bent dan heb je te leren hoe je dat aan jezelf geeft :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 17 april 2013 @ 11:17:11 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_125389550
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:45 schreef xlottte het volgende:
al in mn hoofd afspeel wat er gebeurd,

in mijn hoofd is hij dan boos op mij e
Niet doen dus. Houd je hoofd erbuiten!
  woensdag 17 april 2013 @ 13:02:42 #13
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_125393123
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:55 schreef fathank het volgende:
Zo niet aantrekkelijk dit.
Waarheid als een koe.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_125393225
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:14 schreef Panthera1984 het volgende:
Bijna iedereen heeft daar wel eens in meer of mindere mate last van denk ik. Een oudere vrouw zei toen tegen mij dat ik elke dag in de spiegel moest zeggen dat ik er mocht zijn. Dàt heb ik niet gedaan, maar als ik weer eens heel onzeker was, dacht ik eraan en moest ik glimlachen.
Als je het nou wél had gedaan, zou je nu niet meer onzeker zijn. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_125420721
Ik heb vanavond een eerste les gehad van 8 lessen van een assertiviteitstraining. Ik kan je dit van harte aanbevelen :) Zoek er maar eens op. Maatschappelijke werkers bieden het vaak aan.
pi_125422282
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:47 schreef PeterPastoor het volgende:
Ik heb vanavond een eerste les gehad van 8 lessen van een assertiviteitstraining. Ik kan je dit van harte aanbevelen :) Zoek er maar eens op. Maatschappelijke werkers bieden het vaak aan.
oke, wat houd dat precies in zo'n training? Zal er eens naar gaan zoeken!
pi_125430315
Gisteren hebben we alleen kennis gemaakt en met groepjes zeggen wat de woorden: subassertief, agressief (niet op de slaan en schoppen manier maar verbaal) en assertief volgens jou betekenen.

Het zijn bij ons 8 dagen van 2 uur. Elke les worden er bepaalde dingen behandeld zoals voor jezelf op durven komen, nee durven te zeggen en meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')