abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128077285
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er is wat gezeik omtrent het islamitisch onderwijs, waarbij in 2008 (dus al tijdje geleden) ontluisterende cijfers bekend werden en we afgelopen jaren ook wat negatief nieuws hebben vernomen.
Als je poogt te stellen dat het Islamitische onderwijs onder een vergrootglas ligt, dat zou inderdaad kunnen. Dat mag geen argument zijn om de problemen niet te erkennen
weet ik een moslimschool in leiden staat/stond slecht bekend. Maar hetzelfde ZAG je nog niet zo lang geleden met vrije scholen... maar in haarlem bv staat de vrije school volgens mij juist erg goed bekend en in den haag ook wel...
pi_128077370
Triuwens van mij mag die school di ht hoor. En dat zou ook moeten als het een protestanten of openbare school is.

Je zou eens moeten weten wat er allemaal in het onderwijs gebeurt en gewoon mag. :')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:45:47 #153
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128083421
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sociale druk? Er is een sociale druk onder moslims om kinderen naar een school te sturen met een islamitische grondslag? Werkelijk. Dat is voor mij - als moslim een vrij nieuw fenomeen. En ook ergens verbazingwekkend dat het als factor wordt aangehaald, als we kijken naar de aantallen aanmeldingen op de volledige moslimpopulatie in R'dam.
Ik heb het zelf van meerdere moslimmannen als vrouwen gehoord dat ze die druk ervaren. Schoolkeuze en andere zaken in het leven. In hoeverre die druk er daadwerkelijk is kan ik niet beoordelen aangezien ik er zelf niet inzit. :)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_128083681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb het zelf van meerdere moslimmannen als vrouwen gehoord dat ze die druk ervaren. Schoolkeuze en andere zaken in het leven. In hoeverre die druk er daadwerkelijk is kan ik niet beoordelen aangezien ik er zelf niet inzit. :)
Nogmaals, gezien de aantallen gaat dit om een minieme groep kennelijk. Zelfs als we ervan uitgaan dat alle nieuwe inschrijvingen 'onder sociale druk' hebben plaatsgevonden (wat mij al zeer sterk lijkt).

Mijn idee is dat de mensen die jij hebt gesproken gewoon weigeren zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes en vervolgens de zielepiet gaan uithangen en het op sociale druk gaan gooien. They did it....in mijn islamitische contacten ken ik niemand die dergelijke druk kent of ooit heeft ervaren. Au contraire, je ziet de trend dat moslimkinderen steeds vaker naar goed aangeschreven Christelijke scholen gaan, juist ook omdat de beperkt aantal islamitische scholen die er zijn ook binnen de moslimgemeenschap een niet al te beste reputatie hebben.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:54:15 #155
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128083794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nogmaals, gezien de aantallen gaat dit om een minieme groep kennelijk. Zelfs als we ervan uitgaan dat alle nieuwe inschrijvingen 'onder sociale druk' hebben plaatsgevonden (wat mij al zeer sterk lijkt).

Mijn idee is dat de mensen die jij hebt gesproken gewoon weigeren zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes en vervolgens de zielepiet gaan uithangen en het op sociale druk gaan gooien. They did it....in mijn islamitische contacten ken ik niemand die dergelijke druk kent of ooit heeft ervaren. Au contraire, je ziet de trend dat moslimkinderen steeds vaker naar goed aangeschreven Christelijke scholen gaan, juist ook omdat de beperkt aantal islamitische scholen die er zijn ook binnen de moslimgemeenschap een niet al te beste reputatie hebben.
Deze mensen hebben juist de verantwoording genomen en hun eigen pad gekozen. Dat wordt niet in dank afgenomen. Ook jongeren van hun leeftijd die ze proberen tot de orde te roepen. Dus ze spelen alles behalve de zielepiet.
pi_128083827
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies.

Enorm veel allochtonen die naar Johannes Calvijn gaan in Rotterdam bijvoorbeeld.
pi_128083843
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Deze mensen hebben juist de verantwoording genomen en hun eigen pad gekozen. Dat wordt niet in dank afgenomen. Ook jongeren van hun leeftijd die ze proberen tot de orde te roepen. Dus ze spelen alles behalve de zielepiet.
Wel degelijk. Als zij daadwerkelijk zo zeggen die sociale druk te ervaren, vind ik dat ze ten onrechte de zielepiet uithangen. Beetje slachtofferolisme. Moeten ze helemaal zelf weten hoor, maar in het algemeen claimen dat er binnen de moslimgemeenschap sociale druk is om je kinderen naar een islamitische school te sturen... dat is - zoals ik het in ieder geval ervaar en zie - een regelrechte leugen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:57:48 #158
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128083918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wel degelijk. Als zij daadwerkelijk zo zeggen die sociale druk te ervaren, vind ik dat ze ten onrechte de zielepiet uithangen.
Vind ik nogal makkelijk. Hoe weet jij wat voor druk ze ervaren?
Als ze nou liepen te klagen dat ze wel zouden willen maar niks doen, ok. Maar ze klagen bijna nooit erover als ik ze spreek, maar we hebben het er wel eens over. Knap dat jij zo kan zien dat het zielepieten zijn.
pi_128084079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Vind ik nogal makkelijk. Hoe weet jij wat voor druk ze ervaren?
Als ze nou liepen te klagen dat ze wel zouden willen maar niks doen, ok. Maar ze klagen bijna nooit erover als ik ze spreek, maar we hebben het er wel eens over. Knap dat jij zo kan zien dat het zielepieten zijn.
Dat is niet knap - ik vind het - vanuit mijn perspectief inderdaad de zielepiet uithangen. Ik weet uiteraard niet in welke achterlijke contreien je moslimcontacten zich bevinden, maar dat doet niets af aan het feit dat ik de algehele of algemene stelling dat er sprake zou zijn van een sociale druk ten aanzien van de schoolkeuze nogal raar vind.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128094215
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 04:48 schreef CartWOman het volgende:
Hier wordt gesproken van een schuld van een miljoen; dit was in 2008 het geval, toen moest dit bedrag worden terugbetaald wegens reisjes van docenten en leerlingen naar Saoedi-Arabië.

De huidige schuld bedraagt inmiddels ruim drie miljoen.
Maar de school kan nog niet gesloten worden, want dat kan alleen als er sprake is van financieel wanbeleid. Aldus onze overheid.

Dit is dus blijkbaar nog geen wanbeleid.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 01:45:55 #161
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128108358
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet knap - ik vind het - vanuit mijn perspectief inderdaad de zielepiet uithangen. Ik weet uiteraard niet in welke achterlijke contreien je moslimcontacten zich bevinden, maar dat doet niets af aan het feit dat ik de algehele of algemene stelling dat er sprake zou zijn van een sociale druk ten aanzien van de schoolkeuze nogal raar vind.
Het bevestigt vooral het punt, waarvoor dank.
pi_128109326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:14 schreef mapima het volgende:
Triuwens van mij mag die school di ht hoor. En dat zou ook moeten als het een protestanten of openbare school is.

Je zou eens moeten weten wat er allemaal in het onderwijs gebeurt en gewoon mag. :')
Het probleem is dat je expliciet moet zeggen dat je het ook zou vinden als het om een christelijke of openbare school ging. Want anders ben je anti-moslim.

De vraag die eigenlijk eens gesteld moet worden, is: wat is een toekomstig diploma van een huidige leerling uit klas 2 van het Ibn Ghaldoun straks waard. Het antwoord: totaal niks. En dat is waarom die school moet sluiten. De reputatie is tot beneden het nulpunt gezakt.
pi_128109540
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 03:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Het probleem is dat je expliciet moet zeggen dat je het ook zou vinden als het om een christelijke of openbare school ging. Want anders ben je anti-moslim.

Wat een onzin, maar als het beter voor jezelf voelt, blijven doen want het gaat je al lange tijd goed af.
pi_128109579
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 03:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat een onzin, maar als het beter voor jezelf voelt, blijven doen want het gaat je al lange tijd goed af.
Wat gaat mij goed af?
pi_128110125
quote:

[..]

Correctie: anders vindt de schoolleiding je anti-moslim. Zeggen ze.

Hand in eigen boezem steken en toegeven dat ze het gigantisch verprutst hebben en geen vertrouwen meer verdienen doen ze natuurlijk niet.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 08:13:59 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128110436
In het AD van vandaag staat dat docenten het wel gemerkt hebben en dat er gewoon op klaarlichte dag onder schooltijd is ingebroken, via een dakluik in de kluiskamer. Dat dakluik was vanuit de niet afgesloten kamer ernaast te bereiken. Het gaat er steeds slechter uitzien voor die school.

zie hier
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_128110791
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat gaat toch ook gebeuren? Degenen die nu nog worden gepakt moeten het hele jaar overdoen
Als je in Fankrijk fraudeert met examens mag je VIJF jaar niet meedoen aan examens(geen enekel examen) Forse straf dus(buiten eventuele boetes en/of gevangenis)
pi_128110829
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:13 schreef livelink het volgende:
In het AD van vandaag staat dat docenten het wel gemerkt hebben en dat er gewoon op klaarlichte dag onder schooltijd is ingebroken, via een dakluik in de kluiskamer. Dat dakluik was vanuit de niet afgesloten kamer ernaast te bereiken. Het gaat er steeds slechter uitzien voor die school.

zie hier
Ongelooflijk dat geen enkele docent het gemeld heeft, echt schandalig. Dat schoolteam is niet te vertrouwen meer.

Waar ik trouwens ook helemaal voor ben is dat de examens door een vreemde corrector worden nagekeken en niet zoals nu door een docent van eigen school.. Dat is toch veel logischer en voorkomt dat eigen docenten stiekem wat corrigeren onder het mom van"Maar dat wist ie zeker wel..
pi_128111245
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:04 schreef ElsTeyr het volgende:

[..]

Als je in Fankrijk fraudeert met examens mag je VIJF jaar niet meedoen aan examens(geen enekel examen) Forse straf dus(buiten eventuele boetes en/of gevangenis)
En terecht, zouden ze hier ook moeten doen.
pi_128111281
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

En terecht, zouden ze hier ook moeten doen.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant heb je dan wéér een groep niksnutten erbij die geld kosten.
pi_128111357
quote:

[..]

De vraag die eigenlijk eens gesteld moet worden, is: wat is een toekomstig diploma van een huidige leerling uit klas 2 van het Ibn Ghaldoun straks waard. Het antwoord: totaal niks. En dat is waarom die school moet sluiten. De reputatie is tot beneden het nulpunt gezakt.
Ik ga geen precieze naam van mn school noemen maar als je in mijn postgeschiedenis kijkt kan je zo eruit halen welke het is (Plaatsnaam en de eerste letter zijn genoemd o.a.) Dingen die ik heb geschreven zijn nog maar het topje van de ijsberg en het is vooral sinds dit jaar dat de school voornamelijk regionaal keer op keer zeer negatief in het nieuws komt Vanwege "belachelijke praktijken". Maar eerder dit jaar werd mijn school dagenlang zwaar afgekraakt in dr landelijke media vanwege zelfdoding van een leerling inclusief een persconferentie waarmee de directeur zichzelf en de school belachelijk heeft gemaakt. En maar zeuren terwijl ze zelf een flink aandeel in de zelfdoding hebben gehad... Je moet eens weten hoe men over mijn school praat. :') Maarja hoe breng je 1500 leerlingen ergens anders onder? En is het niet beter de gehele directie eruit te gooien? Maar waat haal je dan goede directieleden vandaan?

Ik ben het ermee eens dat als een school reputatieschade heeft er wat aan gedaan moet worden, maar de school sluiten is ook niet altijd een oplossing. Al heeft het ibn ghaldoun al zoveel kansen gehad maar blijft het fout gaan, dan vraag ik mij ook af of sluiting niet de beste oplossinh is eventueel met een afbouwtraject vopr de examen en voorexamen klassen. Wantvan sluiting zijn leerlingen ook de dupe. En de medewerkers komem ook op straat te staan... het is ook de svhuld van de overheid dat het een puinhoop is op eem aamtal scholen. zolang de examencijfers niet te laag zijn en dat soort dingen is er ewoon geen macht ok in tw grijpen.
pi_128111575
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:43 schreef 3-voud het volgende:
Dicht met die school. Ze hebben te vaak bewezen er een bende van te maken, zelfs met opzet om de boel op te lichten.
Ies koeltoer en da mag nie.

:D Een spiekhoofddoekje met oordopjes. Raap me op zeg, hoe verzinnen ze het?
pi_128111630
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel, aan de andere kant heb je dan wéér een groep niksnutten erbij die geld kosten.
Dat klopt inderdaad, vijf jaar is wel erg lang maar een sanctie moet er natuurlijk wel op staan
pi_128111725
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:30 schreef ElsTeyr het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, vijf jaar is wel erg lang maar een sanctie moet er natuurlijk wel op staan
Het werkt wel afschrikwekkend voor de volgende groep.
pi_128111757
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:13 schreef livelink het volgende:

zie hier
Als de school open zou blijven zouden ze verplicht alle leraren moeten ontslaan. Hoop toch dat die leraren ook een flinke straf krijgen, flinke schorsing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')