abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127937463
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken tonen alleen maar aan dat je geen benul van de Nederlandse rechtspraak hebt.
En deze uitspraak toont aan dat jij de mening van een ander niet kunt uitstaan.

Helaas pindakaas, toch echt voor jaren de bak in! :)
Love the life u live, live the life u love.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:35:32 #182
241662 Jian
Well, well, well
pi_127937478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met out of the box denken wordt echt iets anders bedoeld dan als een kip zonder kop, niet gehinderd door enige kennis van zaken, wat te janken als een kleuter.
Ja, zo kun je elk (tegen)argument wegzetten, dat is niet zo moeilijk.
pi_127937507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Onder voetbalsupporters ook, maar dan schieten figuren als jij vaak in een kramp. Bovendien zijn dit soort figuren net zo moslim als de gemiddelde carnavalvierder katholiek is.
Nah, lijkt me niet vergelijkbaar. Plus dat 'figuren als jij' ook niet echt meewerkt :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127937546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nah, lijkt me niet vergelijkbaar.
Nee, natuurlijk niet. Dan is het een groep waar je zelf deel van bent.
pi_127937563
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Dan is het een groep waar je zelf deel van bent.
Ja, en ik ben ook deel van de amateurvoetbal familie in Nederland. Dus je punt is?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127937597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:35 schreef Jian het volgende:

Ja, zo kun je elk (tegen)argument wegzetten, dat is niet zo moeilijk.
Nou haal je prietpraat en argumentatie door elkaar.

6 jaar is een forse straf. Dat die kinderen een lagere straf krijgen omdat het kinderen zijn is volstrekt logisch en kun je aan iedereen met een gezond stel hersenen uitleggen.

Velen kijken niet verder dan het gevolg. De grensrechter is overleden en het is bewezen dat dit het gevolg is van de mishandeling, maar het is en blijft een mishandeling en geen moord. Dat is echt een wezenlijk verschil.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127937659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, en ik ben ook deel van de amateurvoetbal familie in Nederland. Dus je punt is?
Dat mensen van nature geneigd zijn daderkenmerken te zoeken die ze zelf niet hebben zodat ze daders als afzonderlijke groep kunnen wegzetten om zichzelf beter te voelen. Er zijn maar echt weinig mensen die zich medeverantwoordelijk voelen voor een misdrijf puur omdat ze bepaalde kenmerken van de dader delen.
pi_127937727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat mensen van nature geneigd zijn daderkenmerken te zoeken die ze zelf niet hebben zodat ze daders als afzonderlijke groep kunnen wegzetten om zichzelf beter te voelen. Er zijn maar echt weinig mensen die zich medeverantwoordelijk voelen voor een misdrijf puur omdat ze bepaalde kenmerken van de dader delen.
Je beticht net anderen van gebrek aan kennis van recht, maar je eigen gebrek aan kennis van de (amateur)voetbal(supporters)wereld is ook schrijnend.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:53:59 #189
241662 Jian
Well, well, well
pi_127937974
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou haal je prietpraat en argumentatie door elkaar.

6 jaar is een forse straf. Dat die kinderen een lagere straf krijgen omdat het kinderen zijn is volstrekt logisch en kun je aan iedereen met een gezond stel hersenen uitleggen.

Velen kijken niet verder dan het gevolg. De grensrechter is overleden en het is bewezen dat dit het gevolg is van de mishandeling, maar het is en blijft een mishandeling en geen moord. Dat is echt een wezenlijk verschil.
Kijk, daar ga je weer en ik zeg niet dat je het juridisch niet bij het juiste eind hebt, maar je redeneert volkomen vanuit hetgeen bepaald en vastgelegd is (from in the box), schijnbaar zonder je ooit af te vragen of wat daar is vastgelegd (nog wel) past in onze huidige maatschappij. Jij zegt dat het kinderen zijn en dat e.e.a. dus volstrekt logisch is en dat je dat aan iedereen met een gezond stel hersenen kan uitleggen. Toch zijn er zat mensen met een gezond stel hersenen aan wie je dit niet meer kunt uitleggen. Het wetsvoorstel aangaande het nieuwe adolescentenstrafrecht is aangenomen door de 2e kamer, dat zegt iets. Dit zorgt er o.a. voor dat je dit soort zogenaamde kinderen in de toekomst eventueel kunt berechten als volwassenen en dat is niet voor niets, daar is behoefte aan!

Het verschil tussen wat juridisch juist is en wat moreel juist is!?
pi_127938039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Kijk, daar ga je weer en ik zeg niet dat je het juridisch niet bij het juiste eind hebt, maar je redeneert volkomen vanuit hetgeen bepaald en vastgelegd is (from in the box), schijnbaar zonder je ooit af te vragen of wat daar is vastgelegd (nog wel) past in onze huidige maatschappij. Jij zegt dat het kinderen zijn en dat e.e.a. dus volstrekt logisch is en dat je dat aan iedereen met een gezond stel hersenen kan uitleggen. Toch zijn er zat mensen met een gezond stel hersenen aan wie je dit niet meer kunt uitleggen. Het wetsvoorstel aangaande het nieuwe adolescentenstrafrecht is aangenomen door de 2e kamer, dat zegt iets. Dit zorgt er o.a. voor dat je dit soort zogenaamde kinderen in de toekomst eventueel kunt berechten als volwassenen en dat is niet voor niets, daar is behoefte aan!

Het verschil tussen wat juridisch juist is en wat moreel juist is!?
Precies, kinderen van 16 zijn niet meer de kinderen van 16 van vroeger. Enz enz.

In andere landen is het wel mogelijk om deze kinderen als volwassenen te berechten.
pi_127938109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Precies, kinderen van 16 zijn niet meer de kinderen van 16 van vroeger. Enz enz.

In andere landen is het wel mogelijk om deze kinderen als volwassenen te berechten.
Oh, maar dan kunnen we ze ook wel laten autorijden, stemmen, sterke dank verkopen of een huis laten kopen.
pi_127938208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, maar dan kunnen we ze ook wel laten autorijden
Doen we al.

quote:
, stemmen,
Neuh

quote:
sterke dank verkopen
Depends. Bier of wijn prima. Sterker -> 18 jaar+

quote:
of een huis laten kopen.
Als ze een stabiel modaal inkomen hebben why not.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 11:01:16 ]
pi_127938254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:53 schreef Jian het volgende:

Kijk, daar ga je weer en ik zeg niet dat je het juridisch niet bij het juiste eind hebt, maar je redeneert volkomen vanuit hetgeen bepaald en vastgelegd is (from in the box), schijnbaar zonder je ooit af te vragen of wat daar is vastgelegd (nog wel) past in onze huidige maatschappij.
Lees jij nou wel wat er staat, of snap je het verschil niet tussen een juridisch argument en een niet-juridisch argument als beiden op dezelfde eindconclusie uitkomen?

quote:
Jij zegt dat het kinderen zijn en dat e.e.a. dus volstrekt logisch is en dat je dat aan iedereen met een gezond stel hersenen kan uitleggen. Toch zijn er zat mensen met een gezond stel hersenen aan wie je dit niet meer kunt uitleggen.
Ik heb ze nog nooit gezien eerlijk gezegd. Wel veel mensen die menen gezonde hersenen te hebben, maar feitelijk bestaat de meerderheid van de bevolking inmiddels uit idioten (denk maar eens na waar men tegenwoordig al voor moet waarschuwen... let op: als u de hele dag McDonalds vreet wordt u een lelijke papzak, geld lenen kost geld, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, enz.).

quote:
Het wetsvoorstel aangaande het nieuwe adolescentenstrafrecht is aangenomen door de 2e kamer, dat zegt iets. Dit zorgt er o.a. voor dat je dit soort zogenaamde kinderen in de toekomst eventueel kunt berechten als volwassenen en dat is niet voor niets, daar is behoefte aan!
Ja, bij het domme volk.

quote:
Het verschil tussen wat juridisch juist is en wat moreel juist is!?
Die twee zaken hangen met elkaar samen. Over moraliteit gesproken... ben je het toekeren van de andere wang vergeten?

Geloof wordt vaak misbruikt, maar als je de bijbel met enig verstand leest dan zie je dat duizenden jaren geleden er al een beschavingsniveau was welke uit stijgt boven het beschavingsniveau van een veel te groot deel van onze bevolking.

Maar goed, omarm de afrekencultuur maar. Gezellig...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938285
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:52 schreef Scorpie het volgende:
De rechter is slechts een klein onderdeel van een grote logge machine die door en door verrot is. Het feit dat hij als een hersenloze zombie zulke matige strafjes oplegt in een zaak die hij als lopende bandwerk afdoet, totaal afgestompt en volledig futloos is hem kwalijk te nemen. Er komt vanuit hem geen enkele incentive om het systeem te veranderen of überhaupt te ageren tegen de toenemende gewelddadige incidenten in dit land. In plaats daarvan kiest hij ervoor om op de oude weg door te gaan in een spraakmakende zaak die achteraf gezien een historische pijler zal zijn in onze geschiedenis; de dag dat het land moreel failliet is verklaard. Was getekend, 17-06-2013.
Op 17 juni 2013 zijn maximaal mogelijke straffen opgelegd. Ik vind alles leuk en aardig, maar je kunt het in dit geval de rechters niet verwijten dat de daders wegkomen met deze straffen. Het échte probleem ligt bij de wetgevende macht. Die moet dringend het jeugdstrafrecht aanscherpen.

quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil over de VS, ik heb er geen hoge pet van op, maar dat soort schandalig gedrag zoals met dat scootertuig en met deze jongens die gewoonweg wegblijven van de uitspraak (LOL! Suck on that kutkaaskopjes) dat zal daar echt niet gebeuren.
Ik vind het persoonlijk verbijsterend dat het überhaupt mogelijk is en wordt getolereerd dat verdachten van zulke ernstige feiten doodleuk weg (mogen) blijven bij de uitspraak. Het zou wettelijk zo geregeld moeten zijn dat ze de uitspraak verplicht moeten bijwonen.

Het is bizar dat dergelijke verdachten de keuze hebben om de uitspraak al dan niet bij te wonen.
pi_127938369
Ik vind het vrij bizar dat mensen opteren voor het berechten van jeugd als volwassene terwijl zoń beetje elk onderzoek uitwijst dat dit averechts werkt.

En dan zijn dat ook nog de figuren die de veiligheid in dit land willen verhogen.
pi_127938394
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:53 schreef Scorpie het volgende:

Je kan zeggen wat je wil over de VS, ik heb er geen hoge pet van op, maar dat soort schandalig gedrag zoals met dat scootertuig en met deze jongens die gewoonweg wegblijven van de uitspraak (LOL! Suck on that kutkaaskopjes) dat zal daar echt niet gebeuren.
We zien daar in ieder geval dat streng optreden helpt. Daar heb je nl. geen no-go zones voor de politie omdat anders 14 jarige bendeleden politieagenten door hun kop knallen om te bewijzen dat ze bij de gang horen, terwijl dat hier schering en inslag is.

O, wacht even...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Het is bizar dat dergelijke verdachten de keuze hebben om de uitspraak al dan niet bij te wonen.
Zoń uitspraak toont ook enkel aan dat jouw onderbuik bevredigd moet worden en niet de onafhankelijke rechtsgang.
pi_127938425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:06 schreef gelly het volgende:
Ik vind het vrij bizar dat mensen opteren voor het berechten van jeugd als volwassene terwijl zoń beetje elk onderzoek uitwijst dat dit averechts werkt.

En dan zijn dat ook nog de figuren die de veiligheid in dit land willen verhogen.
Afrekencultuur. We accepteren niets meer van elkaar. Maar dan ook echt niets.

En dat onder het mom van samenleving.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938461
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Afrekencultuur. We accepteren niets meer van elkaar. Maar dan ook echt niets.

En dat onder het mom van samenleving.
En dat van mensen die zelf als puber omaatjes hielpen oversteken natuurlijk.
pi_127938512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

We zien daar in ieder geval dat streng optreden helpt. Daar heb je nl. geen no-go zones voor de politie omdat anders 14 jarige bendeleden politieagenten door hun kop knallen om te bewijzen dat ze bij de gang horen, terwijl dat hier schering en inslag is.

O, wacht even...
Ja, want dat is dan ook precies wat ik zei, iets over bendes en agenten die afgeknald worden. Ofzo :?
pi_127938542
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want dat is dan ook precies wat ik zei, iets over bendes en agenten die afgeknald worden. Ofzo :?
Het probleem is dat je altijd maar wat roeptoetert denk ik.
pi_127938548
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want dat is dan ook precies wat ik zei, iets over bendes en agenten die afgeknald worden. Ofzo :?
Ja rare vergelijking van DS4 zeker als hij niets zegt over het zero tolereance beleid van de stad New York, die juist bewijst dat keihard aanpakken WEL helpt.
pi_127938549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Afrekencultuur. We accepteren niets meer van elkaar. Maar dan ook echt niets.

En dat onder het mom van samenleving.
Echt he, ik vind het niet kunnen dat iemand doodgetrapt wordt.



Hoe haal ik het in mijn hoofd, ik bevorder de afrekencultuur dramatisch.
pi_127938584
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Het probleem is dat je altijd maar wat roeptoetert denk ik.
Haha gnaeus, goeie grap wel. Vooral als het uit jouw mond komt moet ik er weer om lachen. Speaking of which, het wordt weer tijd dat je gaat veranderen van account, deze is allang niet meer serieus te nemen. Tijd voor nummertje 5!
pi_127938604
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Echt he, ik vind het niet kunnen dat iemand doodgetrapt wordt.

[ afbeelding ]

Hoe haal ik het in mijn hoofd, ik bevorder de afrekencultuur dramatisch.
Je keurt eigenrichting en geweld goed als jij het gerechtvaardigd vindt. Waarin verschil je dan van dat soort kopschoppers ?
pi_127938639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Je keurt eigenrichting en geweld goed als jij het gerechtvaardigd vindt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Het probleem is dat je altijd maar wat roeptoetert denk ik.
Quote me even waar ik eigenrichting en geweld goedkeur in dit geval, en anders zie ik je excuses wel tegemoet in dit topic oke? *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 11:14:14 ]
pi_127938680
Antidepressiva vergeten vanmorgen gelly?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127938759
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Antidepressiva vergeten vanmorgen gelly?
Hij is aardig aan het raaskallen vandaag ja. Heb hem nog niet zo vaak zo gezien.
pi_127938847
De argumenten waren al niet aanwezig en zijn nu helemaal op zie ik.
pi_127938854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:09 schreef gelly het volgende:

En dat van mensen die zelf als puber omaatjes hielpen oversteken natuurlijk.
Die kennelijk als ze een ongoing aanrading aanschouwen snel achter moeders rok kruipen... Dat niveau.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938867
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:18 schreef gelly het volgende:
De argumenten waren al niet aanwezig en zijn nu helemaal op zie ik.
Die waren bij jou al een tijdje geleden op toen je mensen maar ging beschuldigen van te weinig verstand.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127938904
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die waren bij jou al een tijdje geleden op toen je mensen maar ging beschuldigen van te weinig verstand.
Dat is geen beschuldiging maar een constatering.
pi_127938906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die waren bij jou al een tijdje geleden op toen je mensen maar ging beschuldigen van te weinig verstand.
Dat is bij Scorpie meer een feitelijke constatering.
pi_127938918
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:11 schreef macca728 het volgende:

Ja rare vergelijking van DS4 zeker als hij niets zegt over het zero tolereance beleid van de stad New York, die juist bewijst dat keihard aanpakken WEL helpt.
Euh... nee.

http://www.nytimes.com/20(...)-tolerance.html?_r=0
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938966
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:11 schreef Scorpie het volgende:

Echt he, ik vind het niet kunnen dat iemand doodgetrapt wordt.

[ afbeelding ]

Hoe haal ik het in mijn hoofd, ik bevorder de afrekencultuur dramatisch.
Blijf je domheid maar etaleren...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is geen beschuldiging maar een constatering.
Net als dat jouw kennis ook zwaar achterwege blijft. Maar dan hoor je je dan weer niet over. Of ben je dan geneigd kenmerken te zoeken die je zelf niet hebt?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127938999
Oei, ik zie dat mijn bericht wordt gequote, ik wil kijken en hoppa,...weg!

Zeker omdat ik het verboden "M-woord" zei??
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:22:11 #218
241662 Jian
Well, well, well
pi_127939000
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:02 schreef DS4 het volgende:

Lees jij nou wel wat er staat, of snap je het verschil niet tussen een juridisch argument en een niet-juridisch argument als beiden op dezelfde eindconclusie uitkomen?
Ze komen voor mij niet beiden op dezelfde eindconclusie uit!

quote:
Ik heb ze nog nooit gezien eerlijk gezegd. Wel veel mensen die menen gezonde hersenen te hebben, maar feitelijk bestaat de meerderheid van de bevolking inmiddels uit idioten
subjectief als de tering natuurlijk en dan heb ik het nog niet over zelfingenomenheid en arrogantie, al zal ik niet ontkennen dat er nogal wat idioten rondlopen, maar ook dat is slechts mijn subjectieve mening natuurlijk.

quote:
Ja, bij het domme volk.
Want alles wat een andere mening is toegedaan dan jij is per definitie dom volk ... Ik bedoel de meerderheid van de 2e kamer is voor de nieuwe wet. Nou zegt dat niet alles, maar toch ...

quote:
Maar goed, omarm de afrekencultuur maar. Gezellig...
Ach gut :')
pi_127939028
quote:
Euh ja Maar dat is een andere discussie.

Sinds 1993 is er een sterke daling van criminaliteitscijfers in New York te zien door eeen nieuwe aanpak van criminaliteit door de politie, genaamd Zero Tolerance, via het Compstat System (=Computerized Statistics
pi_127939133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Blijf je domheid maar etaleren...
Zegt de man die rijk is geworden door moreel failliet te gaan binnen het rechtssysteem.
pi_127939157
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is bij Scorpie meer een feitelijke constatering.
Ah, daar is kloon 1 al van stal gehaald door Gelly/Gnaeus .
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:26:22 #222
241662 Jian
Well, well, well
pi_127939212
kolere :D
pi_127939317
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Zoń uitspraak toont ook enkel aan dat jouw onderbuik bevredigd moet worden en niet de onafhankelijke rechtsgang.
Hoezo? Spreek ik over een specifieke groep voor wie dat moet gelden? Nee, ik heb het over alle verdachten van ernstige feiten. Het zou niet moeten kunnen dat je ergens voor terechtstaat en dan doodleuk bij de uitspraak kunt wegblijven. Dat zou verplicht moeten zijn.

En hoezo zou dat de onafhankelijke rechtsgang belemmeren? De rechter heeft op het moment van uitspreken zijn oordeel immers al gevormd.
pi_127939468
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is geen beschuldiging maar een constatering.
Weet je waar ik nou echt benieuwd naar ben?
Kun jij ons allen even laten weten wat jij vindt dat er met deze jongens moest gebeuren? En dan niet er omheen lullen, gewoon even concreet in een paar zinnen. Hoeveel straf, of jij erachter staat wat zij gedaan hebben of er juist tegen bent, wel/niet aanwezig bij de zaak. En vooral motiveren waarom je dat vindt. BVD :)
Love the life u live, live the life u love.
pi_127939505
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:31 schreef KoninginCherr het volgende:

[..]

Weet je waar ik nou echt benieuwd naar ben?
Kun jij ons allen even laten weten wat jij vindt dat er met deze jongens moest gebeuren? En dan niet er omheen lullen, gewoon even concreet in een paar zinnen. Hoeveel straf, of jij erachter staat wat zij gedaan hebben of er juist tegen bent, wel/niet aanwezig bij de zaak. En vooral motiveren waarom je dat vindt. BVD :)
Van gelly een antwoord verwachten, priceless.
pi_127939522
Selectieve verontwaardiging hier.
pi_127939553
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:28 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Hoezo? Spreek ik over een specifieke groep voor wie dat moet gelden? Nee, ik heb het over alle verdachten van ernstige feiten. Het zou niet moeten kunnen dat je ergens voor terechtstaat en dan doodleuk bij de uitspraak kunt wegblijven. Dat zou verplicht moeten zijn.

En hoezo zou dat de onafhankelijke rechtsgang belemmeren? De rechter heeft op het moment van uitspreken zijn oordeel immers al gevormd.
Waarom moet een verdachte verplicht de uitspraak aanhoren ?
pi_127939562
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:31 schreef KoninginCherr het volgende:

[..]

Weet je waar ik nou echt benieuwd naar ben?

Nee, en het kan me niet boeien ook.
pi_127939573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:22 schreef Jian het volgende:

Ze komen voor mij niet beiden op dezelfde eindconclusie uit!

Dat is dan wel heel apart eigenlijk, maar waarschijnlijk begrijp je gewoon niet wat er staat.

quote:
subjectief als de tering natuurlijk
Dat klopt op zich wel, aangezien de tering niet zo subjectief is...;)

quote:
en dan heb ik het nog niet over zelfingenomenheid en arrogantie, al zal ik niet ontkennen dat er nogal wat idioten rondlopen, maar ook dat is slechts mijn subjectieve mening natuurlijk.
Ik heb het onderbouwd, maar de onderbouwing laat jij maar wat graag weg!

quote:
Want alles wat een andere mening is toegedaan dan jij is per definitie dom volk ... Ik bedoel de meerderheid van de 2e kamer is voor de nieuwe wet. Nou zegt dat niet alles, maar toch ...
Ik constateer al langer dat democratie failliet is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127939585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, en het kan me niet boeien ook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:18 schreef gelly het volgende:
De argumenten waren al niet aanwezig en zijn nu helemaal op zie ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:36:04 #231
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_127939600
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja rare vergelijking van DS4 zeker als hij niets zegt over het zero tolereance beleid van de stad New York, die juist bewijst dat keihard aanpakken WEL helpt.
De gevangenissen in de VS blijven volstromen met nieuwkomers dus of het echt helpt valt te bezien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_127939609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:22 schreef macca728 het volgende:

Euh ja Maar dat is een andere discussie.

Sinds 1993 is er een sterke daling van criminaliteitscijfers in New York te zien door eeen nieuwe aanpak van criminaliteit door de politie, genaamd Zero Tolerance, via het Compstat System (=Computerized Statistics
There is no proof that the zero-tolerance policing adopted by New York and other cities in the 1990’s had anything to do with the decline in violent crime across the nation. Crime also dropped in jurisdictions that did not use the approach.

Pardon?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127939636
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:24 schreef Scorpie het volgende:

Zegt de man die rijk is geworden door moreel failliet te gaan binnen het rechtssysteem.
Liever jouw manier van moreel failliet en rijk dan jouw manier van moreel rijk en failliet!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127939654
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

De gevangenissen in de VS blijven volstromen met nieuwkomers dus of het echt helpt valt te bezien.
De cijfers van geweld zijn naar beneden gekelderd. Maar dat is een andere discussie.
pi_127939656
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, en het kan me niet boeien ook.
Dit verwachte antwoord laat dus zien dat jij het erg moeilijk vindt een concreet antwoord te geven. Je zegt zoveel, maar tegelijkertijd ook zo weinig. Was gewoon erg benieuwd naar jou denkwijze. Je hoefde niet bang te zijn dat je afgezeken zou worden. Het was puur interesse in jouw gekwelde geest.
Love the life u live, live the life u love.
pi_127939659
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Van gelly een antwoord verwachten, priceless.
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op dinsdag 18 juni 2013 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, en het kan me niet boeien ook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Het probleem is dat je altijd maar wat roeptoetert denk ik.
Pot, ketel gelly.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 11:38:49 ]
pi_127939691
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:34 schreef gelly het volgende:
Waarom moet een verdachte verplicht de uitspraak aanhoren ?
Ik vind het bizar dat je die vraag überhaupt stelt. Draai de vraag maar om; dat lijkt me veel zinniger. Waarom zou een verdachte niet verplicht de uitspraak moeten aanhoren? De rechter velt namelijk een oordeel over zijn of haar gedrag. En dat gebeurt niet zomaar, maar omdat de betreffende persoon van een (ernstig) misdrijf wordt verdacht.

Waarom verplicht aanhoren? Omdat je als verdachte niet het recht zou moeten hebben om je daaraan te onttrekken. Omdat de rechter uitlegt waarom hij komt tot het oordeel dat hij velt. Omdat verdachten op zo'n moment geen baas over hun eigen tijd horen te zijn.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:39:05 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127939694
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag die bij mij opkomt is hoe het komt dat je dit geweld koppelt aan moslim zijn. Alsof "gezonde Hollandse jongens" nooit buitensporig geweld gebruiken...
Koppelen aan islam doe ik het niet. Meer aan de extremere opvatting en levenswijze die individuen daar op na houden. Ik geloof nooit dat een religie zegt dat allen die daar niet in geloven, je mag afmaken of discriminerend mag bejegenen.

Het is echter wel zo dat er absoluut meer geweld en ander crimineel gedrag is door de groep marokkanen met dat geloof dan vergelijkbare leeftijdsgenoten bij de inheemse bevolking. Ze zorgen voor een hoger getal in 'incidenten' met een kleiner aantal daders. Dat valt niet te ontkennen. Daar bovenop komen ook nog eens meningen van anderen waaruit blijkt dat een groot deel van die gemeenschap gewoon echt rot is.

Kijk je over de grenzen heen, dan zie je ook nog eens dat NL niet de enige is met dit 'probleem'. De extreme opvatting en levenswijze is cultuur geworden en hangt op het eerste oog samen met de religie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127939714
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:37 schreef macca728 het volgende:

De cijfers van geweld zijn naar beneden gekelderd. Maar dat is een andere discussie.
Ja, ook daar waar men niet met zero-tolerance werkt!

Het is dezelfde discussie als het dalen van verkeersslachtoffers in NL. Spee claimt dat het door het flitsen komt, terwijl uit goede analyse van de cijfers blijkt dat de daling gewoon uit toegenomen actieve veiligheidssystemen in auto's voortkomt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127939723
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Liever jouw manier van moreel failliet en rijk dan jouw manier van moreel rijk en failliet!
Ik zou er vooral trots op zijn, je ziel verkopen aan de duivel, dat trots vertellen op een forum, en dan anderen beschuldigen van hun domheid etaleren. Je kinderen zullen trots zijn op hun pappa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')