The Human Centipede II is echt gruwelijkquote:
De trailer ziet er ook niet ál te schokkend uit, maar dat doet die van Irréversible ook niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:20 schreef Brummetje_ het volgende:
A Serbian Film.
Ik vond 'm niet zó schokkend.
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Jellereppe het volgende:
Extreme films heb ik nog nooit gezien dus plaats ik shit waar niemand om heeft gevraagd.
"oooh, they're still warm"quote:
Dat deed het hem bij mij dus ook ja.quote:
ja jaquote:Op maandag 17 juni 2013 11:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Only god forgives schijnt ook vrij gruwelijk te zijn trouwens. Draait nu in de bioscoop.
Pff ja voor mijn begrippen dan he.quote:
human centipede vond ik ook eerder lachwekkend. En a serbian movie vond ik ook te slecht geacteerd. Dus die raakten me toch niet zo.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Pff ja voor mijn begrippen dan he.
13 tzameti die ik noemde heb ik ook in de bioscoop gezien destijds. Voor mij is een extreme film niet per se iets goors zoals the human centipede, maar eerder extreem als in dat je geshockeerd raakt door het verhaal of bepaalde scenes (zoals bij Irréversible ook voor veel mensen geldt).
Ja precies, daarom noem ik zulke films niet als extreme films. Een extreme film is voor mij wel een film die je echt raakt en shockeert.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:14 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
human centipede vond ik ook eerder lachwekkend. En a serbian movie vond ik ook te slecht geacteerd. Dus die raakten me toch niet zo.
Nou, ik heb deze gister gezien en het realisme was ver te zoeken. Ook was hij nergens, nergens spannend danwel schokkend of wat dan ook. Misschien heeft u deze erg lang geleden gezien?quote:Op maandag 17 juni 2013 15:29 schreef Waaghals het volgende:
vanwege het grimmige realisme : Henry, portrait of a serial killer
Ditquote:
John Lesliequote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zo extreem is die ook weer niet, er zit allemaal haar voor.
Bij dit soort topics ga ik altijd even naar Wikipedia voor de plotomschrijving omdat ik de films doorgaans toch niet hoef te zien, maar me toch een beetje wil inlezen voordat ik een mening vorm.quote:Op maandag 17 juni 2013 03:32 schreef heiden6 het volgende:
August Underground's Mordum
Die is echt te erg.![]()
![]()
Ik kan nog wel ergere dingen verzinnen hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:12 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als je hier van kunt genieten, dan heb je een flinke kronkel in je kop. Ik probeer hard om niet te oordelen, maar als je dit wil zien heb je al een vrij verstoorde geest, laat staan dat je zoiets überhaupt kunt verzinnen.
Misschien een te serieuze discussie voor dit topic, maar met welke gedachte of verwachting kijken mensen deze films?
Oja, daar was ik ook erg van geschrokken. Goeie.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
Funny Games. Ik en mijn gezelschap dachten een Amerikaanse comedy te zien. Het psychologische geweld was bijzonder indrukwekkend.
Dat gevoel heb ik ook altijd bij mensen die voor de lol naar series zoals SATC kijken. Volgens mij zijn die ook knettergek.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:12 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Bij dit soort topics ga ik altijd even naar Wikipedia voor de plotomschrijving omdat ik de films doorgaans toch niet hoef te zien, maar me toch een beetje wil inlezen voordat ik een mening vorm.
Deze film samen met A Serbian Film dienen wat mij betreft geen enkel doel. Het is volgens mij niet zo dat er satire of een maatschappijkritische noot achter zit, omdat het plot zo compleet belachelijk pervers is. Kunst kun je het ook niet echt noemen en vermakelijk lijkt het me ook niet.
Als je hier van kunt genieten, dan heb je een flinke kronkel in je kop. Ik probeer hard om niet te oordelen, maar als je dit wil zien heb je al een vrij verstoorde geest, laat staan dat je zoiets überhaupt kunt verzinnen.
Misschien een te serieuze discussie voor dit topic, maar met welke gedachte of verwachting kijken mensen deze films?
Of soaps.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:26 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook altijd bij mensen die voor de lol naar series zoals SATC kijken. Volgens mij zijn die ook knettergek.
Deze miste hier nog inderdaad, net als Antichrist.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
Funny Games. Ik en mijn gezelschap dachten een Amerikaanse comedy te zien. Het psychologische geweld was bijzonder indrukwekkend.
Hear, Hear!!quote:Op maandag 17 juni 2013 11:02 schreef Spatzmann het volgende:
Ichi the killer natuurlijk.
Batte royale is qua geweld niet zo heel extreem, maar wel qua thema. Hunger games is for pussies.
Toch was The Passion of the Christ ook wel memorabelquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:48 schreef picodealion het volgende:
[..]
Deze miste hier nog inderdaad, net als Antichrist.
Zolang ze een IMDB-rating hebben.quote:
quote:
Geen extreme film maar gewoon geniaalquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:23 schreef Meike26 het volgende:
Een film die ik binnenkort weer eens terug ga kijken, omdat deze gewoon extreem leip maar ook wel fantastisch is.
Die is inderdaad schitterendquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:23 schreef Meike26 het volgende:
Een film die ik binnenkort weer eens terug ga kijken, omdat deze gewoon extreem leip maar ook wel fantastisch is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meest intense ervaring ooit voor mij is Only God Forgives geweest, omdat ik nog nooit zó 'in' een film heb gezeten en opgezogen werd door de sfeer. Qua extremiteit kies ik echter ook voor Martyrs, maar dan vooral omdat het martelen vrijwel de gehele film bijna goed wordt gepraat en dat me erg tegen de borst stootte. Slechts tegen het einde kwam er een beetje nuance in die behoorlijk extreme mening. Vooral het feit dat het zo goed in beeld gebracht werd, maakt het zo'n bijzondere film.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Martyrs
Er zullen er wel zijn die ongetwijfeld ranziger, extremer of bloederiger zijn, maar bij die films interesseert het mij eigenlijk niet wat er met de personages gebeurt omdat het allemaal zo zwak wordt verteld en/of verfilmd.
Bij Martyrs zat ik wel volledig in de film en was het dan ook een veel grotere-ervaring. Irreversible vond ik bagger met een ietwat pretentieuze laag arthouse er overheen en de meeste anderen hier (Salo, August Underground, Serbian Film, Human Centipede) zijn vaak verhalend zo ontzettend zwak dat de shock-factor voor mij grotendeels wegvalt.
Dan heb ik nog net iets meer met de (kort)films van Nacho Cerda, die zijn ook controversieel, maar daar krijg ik het gevoel dat er tenminste nog een idee achter zit.
quote:Op maandag 17 juni 2013 15:29 schreef Waaghals het volgende:
Film die niet bijzonder goor was, maar die ik toch schokkend vond vanwege het grimmige realisme : Henry, portrait of a serial killer
Toch ben ik het met Waaghals eens: heb hem ooit in een filmcafe gezien, met vrij lage opkomst. Geen afleiding, alleen maar die film zonder boodschap. Was geen fijne wandeling naar huisquote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:23 schreef DenHeldert het volgende:
Nou, ik heb deze gister gezien en het realisme was ver te zoeken. Ook was hij nergens, nergens spannend danwel schokkend of wat dan ook. Misschien heeft u deze erg lang geleden gezien?
Want waarschijnlijk staat het foutief bij u in het geheugen gegrift. Wat een kutfilm zeg.
Oh dat heb ik ook heel ergquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben trouwens echt zo'n wijf dat niet tegen dierenleed kan. Films zoals Martyrs, Irréversible of A Serbian Film doen me niks en wel grappig om te zien, maar zodra er een dier doodgaat, vind ik het verschrikkelijk.
Hachi al gezien?quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben trouwens echt zo'n wijf dat niet tegen dierenleed kan. Films zoals Martyrs, Irréversible of A Serbian Film doen me niks en wel grappig om te zien, maar zodra er een dier doodgaat, vind ik het verschrikkelijk.
Dat is toch een Japanse dramafilm over een hond die wacht op zijn baasje? Film niet gezien, maar ik ken het verhaal.quote:
Hier ookquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
US versie is ook van Haneke hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:13 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Hier ook
heb de originele oostenrijkse versie ( Van hanneke ... van amour) een jaar of 10 geleden gezien en was er een week ziek van.....
Ja idd, maar reactie was ook op dit gedeelte van toepassingquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat is toch een Japanse dramafilm over een hond die wacht op zijn baasje? Film niet gezien, maar ik ken het verhaal.
quote:maar zodra er een dier doodgaat, vind ik het verschrikkelijk
Pet Cemeteryquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
1 scenequote:Op donderdag 27 juni 2013 18:29 schreef Pro_Shifty het volgende:
The Girl Next Door (2007) - IMDb
By far! Kreeg gewoon buikpijn bij sommige scene's.
Mijn excuse'squote:Op donderdag 27 juni 2013 18:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
1 scene
2 scenes
Die apostrof is nergens voor nodig.
Daarom juist. Ik kijk geen horrors want dat zijn kut films. Deze kwam redelijk onverwachts en dat mensen zoiets een kind kunnen aandoen. Misselijk makend.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:32 schreef djkoelkast het volgende:
[..]![]()
En zo gruwelijk vond ik hem niet, alleen het idee dat het echt gebeurd is is wel ziek.
Going postal soon?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:12 schreef slacKard.x het volgende:
Falling Down & Office Space, omdat ik mijzelf zo vreselijk goed kon vinden in die films.
Maar echt kwa gore: August Underground's Mordum & A Serbian Film
Kutfilms / Misselijkmakendquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:33 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Daarom juist. Ik kijk geen horrors want dat zijn kut films. Deze kwam redelijk onverwachts en dat mensen zoiets een kind kunnen aandoen. Misselijk makend.
Ik zie dit als ontspanning. Ik kijk niet naar spelling. Ik corrigeer het ook niet en als ik zie dat het fout is laat ik het staan en soms weet ik het niet.quote:
Buikpijn bij film? gelijk downloaden dusquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:29 schreef Pro_Shifty het volgende:
The Girl Next Door (2007) - IMDb
By far! Kreeg gewoon buikpijn bij sommige scenes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |