Nou nee, want jij was smitten toen je hem op tv zag... Stap je er toch anders in lijkt me...quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:47 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ja dus? Zij schrijven toch ook met een gedetineerde en volgens mij hebben jullie ook geen idee wat die gedetineerden hebben gedaan. Dit is gewoon meten met 2 maten.
"Ik bewijs de samenleving een dienst!"quote:
Ik kan best naief zijn (bewust), maar heb liever zo een insteek dan dat ik vol achterdocht, haat, vooroordelen en nijd zit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, bedankt voor deze dienst. Je hebt de maatschappij een stukje beter gemaakt. Dat iedereen je voor gek verslijt is natuurlijk geen punt van overweging. Dat iedereen het met je oneens is is natuurlijk een enorme vergissing. Zij weten immers niet wat voor een lieverd het is!
Zie je zelf nou echt niet hoe naïef je verhaal is?
Famous last words...quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ik kan best naief zijn, maar heb liever zo een insteek dan dat ik vol achterdocht, haat, vooroordelen en nijd zit.
Er is een derde optie, die noemen ze gezond verstand.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ik kan best naief zijn, maar heb liever zo een insteek dan dat ik vol achterdocht, haat, vooroordelen en nijd zit.
Waarom schuif je ons dat nu in de schoenen? Omdat we het misschien onverstandig vinden dat je je verslingert aan iemand in de gevangenis?quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Bij criminelen is een gevoel van achterdocht zelden misplaatst. Dat je van het goede van mensen uitgaat is niet verkeerd, maar bij gedetineerden natuurlijk volkomen onterecht. Hoeveel criminelen worden er volgens jou weerhouden van recidive door mensen als jij?quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ze vraagt of ze ernaartoe moet gaan. Beetje opletten, hoor.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ach mensen, jullie kunnen ook overdrijven hoor
Er komen hier reacties voorbij alsof jullie verwachten dat TS meteen samen gaat wonen en trouwen zodra die gozer vrijkomt. Laat TS toch fijn schrijven met die vent.
En TS: een persoon zit niet zomaar in de gevangenis, besef je dat goed
Dat klopt, maar ook dat staat niet gelijk aan samen gaan wonen en trouwen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze vraagt of ze er naartoe moet gaan. Beetje opletten, hoor.
Dat klopt, maar dat is ook wat anders dan haar lekker laten schrijven.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ook dat staat niet gelijk aan samen gaan wonen en trouwen.
Plottwist, die zijn er niet meer...quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:54 schreef missbehavin het volgende:
En hoe staat het met de plannen om zijn ouders te ontmoeten?
Ze voelt de noodzaak hem te verdedigen. Dan gaat het al verder dan een paar brieven uitwisselen en verder niks. Van objectiviteit is al helemaal geen sprake meer.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ook dat staat niet gelijk aan samen gaan wonen en trouwen.
Dat klopt ook, maar er wordt hier gedaan alsof het opzoeken van die gozer gelijkstaat aan trouwen en een levenslange verbinding ofzoquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is ook wat anders dan haar lekker laten schrijven.
En dát is inderdaad gevaarlijk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ze voelt de noodzaak hem te verdedigen. Dan gaat het al verder dan een paar brieven uitwisselen en verder niks. Van objectiviteit is al helemaal geen sprake meer.
Nee hoor, dat is jouw interpretatie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar er wordt hier gedaan alsof het opzoeken van die gozer gelijkstaat aan trouwen en een levenslange verbinding ofzo
Ben het wel met je eens. Iedereen heeft wel eens gehad dat ze een buitenlandse gedetineerde op tv zagen, die toen hebben gegoogled omdat hij er leuk uit zag en vervolgens contact gelegd... Oh wachtquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar er wordt hier gedaan alsof het opzoeken van die gozer gelijkstaat aan trouwen en een levenslange verbinding ofzo
Gewoon los van al die ethische vragen en dergelijke. Vind je het echt waard om iemand 5 jaar te wachten? Dat is op zich al niet normaal? Nog afgezien van het feit dat als je een keer in een normale situatie met elkaar bent je niet eens weet hoe de ander nu echt is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:30 schreef Voluptas het volgende:
[..]
In plaats van inhoudelijk op mijn post in te gaan, strooi je met een belediging. Ik heb trouwens een vwo en hbo diploma. Word in mijn omgeving gezien als een intelligent persoon, maar wel ''anders''
Euh, ik wil hem eerst beter kennen voordat ik aan een relatie denkquote:
Medelijden, genegenheid en vriendschapquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:46 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Welke gevoelens heb je dan? Angst, bewondering, walging, medelijden, compassie?
Vanwaar medelijden? Zit hij daar als gevolg van een ongelukkige samenloop van omstandigheden?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:09 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Euh, ik wil hem eerst beter kennen voordat ik aan een relatie denk
[..]
Medelijden, genegenheid en vriendschap
Dit bedoel, eindelijk een volwassen reactie. Ik heb hem namelijk nog altijd niet ontmoet en tot dusver schrijven we alleen...mensen doen alsof ik een kindje en een huwelijk wilquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ach mensen, jullie kunnen ook overdrijven hoor
Er komen hier reacties voorbij alsof jullie verwachten dat TS meteen samen gaat wonen en trouwen zodra die gozer vrijkomt. Laat TS toch fijn schrijven met die vent.
En TS: een persoon zit niet zomaar in de gevangenis, besef je dat goed
Medelijden, omdat hij geen betere keuzes heeft gemaakt en als gevolg daarvan in de gevangenis zit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vanwaar medelijden? Zit hij daar als gevolg van een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
Maar je denkt er wel aan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:09 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Euh, ik wil hem eerst beter kennen voordat ik aan een relatie denk
[..]
Dat komt door hoe je erover praat.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:11 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Dit bedoel, eindelijk een volwassen reactie. Ik heb hem namelijk nog altijd niet ontmoet en tot dusver schrijven we alleen...mensen doen alsof ik een kindje en een huwelijk wil
Kun je dan niet beter een kat adopteren uit het asiel?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:09 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ik ga intussen gewoon door met mijn eigen leven hoorquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:57 schreef Deckard het volgende:
[..]
Gewoon los van al die ethische vragen en dergelijke. Vind je het echt waard om iemand 5 jaar te wachten? Dat is op zich al niet normaal? Nog afgezien van het feit dat als je een keer in een normale situatie met elkaar bent je niet eens weet hoe de ander nu echt is.
Exact, je lijkt jezelf te bewaren voor die mysterieuze delinquent, voor het geval hij toch de ware blijkt. En gaat daarbij voorbij aan alle adviezen om dat niet te doen. Het maakt niet uit wat wij zeggen, dus wat is je doel met dit topic?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je denkt er wel aan.
Mijn grootste bezwaar is dat je waarschijnlijk in een droomwereldje zit dat je lekker in beslag neemt. Dat het je weerhoudt van leven in het hier en nu, met daten en op je bek gaan of een lekker potje vrijen en serieuze verkering.
Ik vind trouwens dat je maar eens op bezoek moet gaan. Lijkt me heel verstandig.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:15 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ik ga intussen gewoon door met mijn eigen leven hoor
Dus mocht je op den duur een nieuwe vlam hebben ontmoet, dan schrijf je "sorry geen interesse meer"?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:15 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ik ga intussen gewoon door met mijn eigen leven hoor
Ik heb binnenkort een date met een leukerd die afgelopen maandag een briefje in mijn handen had gedrukt (zie ander topic)quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Exact, je lijkt jezelf te bewaren voor die mysterieuze delinquent, voor het geval hij toch de ware blijkt. En gaat daarbij voorbij aan alle adviezen om dat niet te doen. Het maakt niet uit wat wij zeggen, dus wat is je doel met dit topic?
Zeg, ik ben geen botte kerelquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:18 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dus mocht je op den duur een nieuwe vlam hebben ontmoet, dan schrijf je "sorry geen interesse meer"?
Een volwassen reactie? Dus mensen die een onderbouwde negatieve tegenreactie geven zijn niet volwassen? En de ja knikkers zijn volwassen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:11 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Dit bedoel, eindelijk een volwassen reactie. Ik heb hem namelijk nog altijd niet ontmoet en tot dusver schrijven we alleen...mensen doen alsof ik een kindje en een huwelijk wil
Als ik nog met hem wil schrijven, dan hoef ik toch geen briefje te sturen met: geen interesse?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:23 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hoezo? Jouw leven gaat toch ook door? Je moet toch eerlijk zijn?
Natuurlijk doet dat het er toe. Dat is juist het aantrekkelijke.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:51 schreef motorbloempje het volgende:
Dus het ging je vooral om 't uiterlijk, en dat hij een misdaad heeft gepleegd doet er verder eigenlijk helemaal niet toe? Zolang hij maar 'n leuk bekkie heeft?
Ik heb het over een relatie, niet een date. Wat als je inmiddels een relatie hebt van een jaar ofzo. Dan moet je toch wel aan hem laten merken dat het over is en het weinig zin heeft om nog verder contact te zoeken met elkaar?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:26 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Als ik nog met hem wil schrijven, dan hoef ik toch geen briefje te sturen met: geen interesse?
En dat ik op een date ga, wil niet zeggen dat ik met die gozer meteen het bed induik en dan meteen geen interesse in die andere heb. Zo van: ok, nu heb ik iemand en laat ik die andere vallen. Zo werkt dat niet bij mij.
Ok, je had het namelijk over een nieuwe vlam en dat interpreteerde ik als een date. Als ik een steady relatie krijg met iemand waar ik veel van hou en een goed gevoel bij heb, dan zal verder contact met mijn penvriend idd niet verstandig zijn als hij echt een toekomst met mij ziet. Maar gewoon vriendschappelijk contact kan wel vind ik.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:28 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik heb het over een relatie, niet een date. Wat als je inmiddels een relatie hebt van een jaar ofzo. Dan moet je toch wel aan hem laten merken dat het over is en het weinig zin heeft om nog verder contact te zoeken met elkaar?
Vriendschappelijk contact met iemand die je opwindt? Zelfs onder normale omstandigheden is dat not done. Ik heb het idee dat je gewoon hem als extraatje wil hebben.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:31 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ok, je had het namelijk over een nieuwe vlam en dat interpreteerde ik als een date. Als ik een steady relatie krijg met iemand waar ik veel van hou en een goed gevoel bij heb, dan zal verder contact met mijn penvriend idd niet verstandig zijn als hij echt een toekomst met mij ziet. Maar gewoon vriendschappelijk contact kan wel vind ik.
Ik zie hem niet als een extraatjequote:Op woensdag 19 juni 2013 13:33 schreef Deckard het volgende:
[..]
Vriendschappelijk contact met iemand die je opwindt? Zelfs onder normale omstandigheden is dat not done. Ik heb het idee dat je gewoon hem als extraatje wil hebben.
En wat je in je OP zegt geldt niet meer?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:37 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ik zie hem niet als een extraatje, maar als een leuk contactpersoon tot nu toe.
Beetje raar ook...wat is nou een ''extraatje''? Echt een begrip die mannen gebruiken..
Jawel... wat is er zo moeilijk aan te begrijpenquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat je in je OP zegt geldt niet meer?
Omdat je jezelf tegenspreekt!quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:41 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Jawel... wat is er zo moeilijk aan te begrijpen![]()
First, let love survive dates with other men who show interest ...quote:
Ik zie hem als een leuk contactpersoon.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:42 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Noem eens een concreet voorbeeld dan
Kom op zeg, jij valt op zijn uiterlijk. Of zijn persoonlijkheid goed genoeg is ben je nu notabene aan het uitzoeken. En dan ga jij nu ineens vertellen dat je contact wilt onderhouden op dit moment met iemand die je nu in ieder geval erg aantrekkelijk vind? Dat vind ik niet erg bijzonder netjes.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:37 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Ik zie hem niet als een extraatje, maar als een leuk contactpersoon tot nu toe.
Beetje raar ook...wat is nou een ''extraatje''? Echt een begrip die mannen gebruiken..
De blijf van mijn lijf huizen zitten vol vrouwen die er hetzelfde over dachten. Je kunt de aard van een ander niet veranderenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:09 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Precies en misschien komt hij tot inkeer. Als iedereen hem als een zwarte schaap behandelt, wordt hij er ook niet beter van.
Nu valt iedereen over die ''how can love survive prison walls''. Dat was van mijn kant ook een gedachtesprong, wat als ik hem beter leer kennen en hem heb gezien enz. enz en het ook echt blijkt te klikken? Ik zie nu wel in dat anderen zo een zin in de OP heel verwarrend vinden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie hem als een leuk contactpersoon.
Vs
Ik schreef de eerste brief uit nieuwsgierigheid en nu begin ik gevoelens voor hem te krijgen. How can love survive prison walls.
Dan heb ik nieuws voor je..streef ernaar om zowel beledigingen als complimenten niks te laten doen voor mijn ego. Mezelf beter voelen, probeer ik niet te laten afhangen van externe omstandigheden. Dan zou ik wel heel veel macht in mijn omgeving leggen zegquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:45 schreef Deckard het volgende:
[..]
Kom op zeg, jij valt op zijn uiterlijk. Of zijn persoonlijkheid goed genoeg is ben je nu notabene aan het uitzoeken. En dan ga jij nu ineens vertellen dat je contact wilt onderhouden op dit moment met iemand die je nu in ieder geval erg aantrekkelijk vind? Dat vind ik niet erg bijzonder netjes.
Ik heb het idee dat je je behoorlijk onzeker voelt en mannen gebruikt als verzetje voor je ego. Mocht het dan misgaan met wie dan ook, dan heb je altijd iets om op terug te vallen.
Het is behoorlijk ziek dat je op die manier omgaat met mensen (ook met hem) alleen maar om jezelf een beetje goed te voelen.
Ik denk dat jij een beetje verwarrende gevoelens hebt. Daar komt het van.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:49 schreef Voluptas het volgende:
[..]
Nu valt iedereen over die ''how can love survive prison walls''. Dat was van mijn kant ook een gedachtesprong, wat als ik hem beter leer kennen en hem heb gezien enz. enz en het ook echt blijkt te klikken? Ik zie nu wel in dat anderen zo een zin in de OP heel verwarrend vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |