Bij de AMO kan je beter geen toevoegingen doen aan je uniform die niet zijn toegestaan.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:04 schreef Aapsoldaat het volgende:
Goh wat jammer nou, had me nou zo verheugd om die patch er op te doenEn boompje heb ik sowieso nog niet, denk ook niet dat ze die zullen verstrekken voor 2 werkweken. Maarrrr bretels heb ik wel aangeschaft, dat gezeik altijd met die riem, dan zat ie weer vast, dan hield ie m'n broek niet op m'n reet. Dus, twee maal M1950 bretels gehaald, ziet niemand wat van onder m'n basisjas.
Was ik al bang voorquote:Op zondag 16 juni 2013 17:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bij de AMO kan je beter geen toevoegingen doen aan je uniform die niet zijn toegestaan.
Boompje krijg je daar, en mag je na afloop lekker houden. Net zoals het HAMIL, elastiekjes voor je broek, van die lelijke naamlintjes, een noodverbandje.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:04 schreef Aapsoldaat het volgende:
Goh wat jammer nou, had me nou zo verheugd om die patch er op te doenEn boompje heb ik sowieso nog niet, denk ook niet dat ze die zullen verstrekken voor 2 werkweken. Maarrrr bretels heb ik wel aangeschaft, dat gezeik altijd met die riem, dan zat ie weer vast, dan hield ie m'n broek niet op m'n reet. Dus, twee maal M1950 bretels gehaald, ziet niemand wat van onder m'n basisjas.
Je bedoelt die zelf geschreven naamlintjes? Ik neem m'n eigen al mee, net zoals elastiekjes, kan je geen genoeg van hebben.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:07 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Boompje krijg je daar, en mag je na afloop lekker houden. Net zoals het HAMIL, elastiekjes voor je broek, van die lelijke naamlintjes, een noodverbandje.
Eigenlijk wordt dat nergens gewaardeerd. Wat je wel kan doen is hem na je opleiding op je prive ruza plakken en die dagelijks gebruiken. Dat doen veel mensen.quote:
Haha nee die patch was maar een grap, daar ga ik niet mee rondlopen.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt dat nergens gewaardeerd. Wat je wel kan doen is hem na je opleiding op je prive ruza plakken en die dagelijks gebruiken. Dat doen veel mensen.
Ik liep zelfs bijna altijd zonder die riem rond. Die broek bleef zo ook wel zittenquote:Op zondag 16 juni 2013 17:10 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Haha nee die patch was maar een grap, daar ga ik niet mee rondlopen.Waar ik wel serieus over ben zijn die bretels, maar ja ik hoor het wel, als het niet mag is het geen ramp, het zijn maar twee werkweken.
Reken erop dat het niet mag tijdens de AMO. Daarna maakt het niet zoveel meer uit.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:10 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Haha nee die patch was maar een grap, daar ga ik niet mee rondlopen.Waar ik wel serieus over ben zijn die bretels, maar ja ik hoor het wel, als het niet mag is het geen ramp, het zijn maar twee werkweken.
Bij mij in ieder geval niet, ik draag die KL broeken graag op een fatsoenlijke hoogte ipv zo'n laag kontmodel dus die bretels zijn voor mij een ideale uitkomst.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik liep zelfs bijna altijd zonder die riem rond. Die broek bleef zo ook wel zitten.
Ik deed alleen die riem in als ik m'n zakmes nodig dacht te hebben.
Bedankt voor je tip in ieder geval, kan het ook wel begrijpen waarom.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Reken erop dat het niet mag tijdens de AMO. Daarna maakt het niet zoveel meer uit.
Oh jeej, heeft mijn kader niks over opgemerkt. Is ook niet als of ze zagen dat ik hem soms niet droeg.quote:
Die bretels zal je kader (afhankelijk van hoe streng ze zijn, maar ons beroepskader in Assen was niet bepaald heel erg streng) waarschijnlijk niet zoveel uitmakenquote:Op zondag 16 juni 2013 17:14 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Bij mij in ieder geval niet, ik draag die KL broeken graag op een fatsoenlijke hoogte ipv zo'n laag kontmodel dus die bretels zijn voor mij een ideale uitkomst.
[..]
Bedankt voor je tip in ieder geval, kan het ook wel begrijpen waarom.
Tijdens AMO allemaal hetzelfde spul gebruiken. Want daarmee moet je het tenslotte kunnen, daarna is er weer ruimte voor eigen aanschaf.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:14 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Bij mij in ieder geval niet, ik draag die KL broeken graag op een fatsoenlijke hoogte ipv zo'n laag kontmodel dus die bretels zijn voor mij een ideale uitkomst.
[..]
Bedankt voor je tip in ieder geval, kan het ook wel begrijpen waarom.
Ik heb nog wel een mooie VeVa patch voor je, die oude fel oranje, mooie kleurtjes, echt wat voor jou !quote:Op zondag 16 juni 2013 17:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[ http://img707.imageshack.us/img707/4687/koh1.jpg (copy/paste deze link) ]
Bretels!quote:Op zondag 16 juni 2013 17:04 schreef Aapsoldaat het volgende:
quote:Op zondag 16 juni 2013 17:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[ http://img707.imageshack.us/img707/4687/koh1.jpg (copy/paste deze link) ]
Nostalgie mensen; AchJa heeft hetquote:Op zondag 16 juni 2013 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
De ouwe buitenbroek:
[ afbeelding ]
Die kon je over je GVT broek en ISO broek dragen:
[ afbeelding ]
En op zijn plaats houden met de bretels:
[ afbeelding ]
Dat geloof ik direct.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ISO spul heb ik nog steeds (broek en jas) ideaal.
Huehue, baas.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:19 schreef jitzzzze het volgende:
Maar dan wel deze bretels:
[ afbeelding ]
http://www.wingsdump.nl/k(...)-woodland-camouflage
Dat is toch geen woodland?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:30 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Huehue, baas.
Ik heb deze paroonmagazijntasjes.
[ afbeelding ]
Maar ik moet daar eigenlijk metalen mags bij hebben.. want er zit zo'n anti-slip coating aan de binnenkant van die tasjes en met de ribbels van onze kunststoffen magazijnen krijg ik kunststoffen magazijnen er heel stroef uit.
Ongelooflijkquote:Op zondag 16 juni 2013 17:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Klopt. Veel peppiere camo. Maar mocht.
Jazeker, maar als jij van het KPU bedrijf twee maten te groot al verstrekt kreeg (tijdens VeVa) dan heeft klitteband ook niet zoveel zin meer. En zelfs bij een goede maat, met klitteband en riem houdt niks je broek zo goed omhoog als bretels.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Rebel!
Aapsoldaat: je kan die GVT broek toch ook bijstellen met klitteband?
Dat zijn clipjes? Ik heb deze:quote:Op zondag 16 juni 2013 17:23 schreef AchJa het volgende:
En op zijn plaats houden met de bretels:
[ afbeelding ]
Ja, dat is echt zaad dat je bij het KPU allemaal niet passende kleding krijgt. Die maten-scanner is heel onnauwkeurig. Ik heb toen in die loods zelf nog een keer terug moeten lopen naar een tafel awar ik de spullen al van had en mijn GVT om moeten ruilen naar een andere maat. Ik twijfelde eerst van: ''zal toch wel goed zitten?'' maar ben uiteindelijk op mijn knagende gevoel toch teruggelopen naar die gast en omgeruildquote:Op zondag 16 juni 2013 17:35 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Jazeker, maar als jij van het KPU bedrijf twee maten te groot al verstrekt kreeg (tijdens VeVa) dan heeft klitteband ook niet zoveel zin meer. En zelfs bij een goede maat, met klitteband en riem houdt niks je broek zo goed omhoog als bretels.
Ik ben ook in de scanner geweest, kwam ik bij het eerste punt, vraagt die vent aan me "Wat is je maat?"quote:Op zondag 16 juni 2013 17:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat is echt zaad dat je bij het KPU allemaal niet passende kleding krijgt. Die maten-scanner is heel onnauwkeurig. Ik heb toen in die loods zelf nog een keer terug moeten lopen naar een tafel awar ik de spullen al van had en mijn GVT om moeten ruilen naar een andere maat. Ik twijfelde eerst van: ''zal toch wel goed zitten?'' maar ben uiteindelijk op mijn knagende gevoel toch teruggelopen naar die gast en omgeruild.
Klinkt totaaaaal niet als het kpuquote:Op zondag 16 juni 2013 17:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben ook in de scanner geweest, kwam ik bij het eerste punt, vraagt die vent aan me "Wat is je maat?"![]()
Bij VeVa ga je niet eens op een scanner.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat is echt zaad dat je bij het KPU allemaal niet passende kleding krijgt. Die maten-scanner is heel onnauwkeurig. Ik heb toen in die loods zelf nog een keer terug moeten lopen naar een tafel awar ik de spullen al van had en mijn GVT om moeten ruilen naar een andere maat. Ik twijfelde eerst van: ''zal toch wel goed zitten?'' maar ben uiteindelijk op mijn knagende gevoel toch teruggelopen naar die gast en omgeruild.
Ja, echtquote:Op zondag 16 juni 2013 17:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben ook in de scanner geweest, kwam ik bij het eerste punt, vraagt die vent aan me "Wat is je maat?"![]()
Die magazijntassen zijn gewoon geoorloofd. Patroon wijkt niet al teveel af van onze DPM camo. Wat er mis is, is dat mijn compagnie de opsvesten nog niet heeft, en dus ook de MOLLE webbing magazijntassen die daarbij horen nog niet heeftquote:Op zondag 16 juni 2013 17:40 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Bij VeVa ga je niet eens op een scanner.Althans, bij mij toen in ieder geval niet. En wat vreemd dat ze je met zulke magazijntassen laten rond lopen, in dat patroon.
Wat is er mis met de huidige patroontassen?
Hoort bij je uitrusting.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh jeej, heeft mijn kader niks over opgemerkt. Is ook niet als of ze zagen dat ik hem soms niet droeg.
Waar moet je anders je leatherman aanhangen?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoort bij je uitrusting.
Met een riem kun je meer dan je denkt.
Dat is eigenlijk je eigen schuld omdat je je maten nooit hebt gewijzigdquote:Op zondag 16 juni 2013 17:43 schreef Aapsoldaat het volgende:
Ik kreeg nog een nalevering van het KPU bedrijf afgelopen december, minder dan een half jaar voor het einde van mn opleiding, stuurden ze me twee maten groter dan ik al had (gvt jas & broek), terwijl ik toen al zo'n 15 kilo was afgevallen.
Nigger what???quote:Op zondag 16 juni 2013 17:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Klopt. Veel peppiere camo. Maar mocht.
Of als noodtourniqet gebruiken? Of als mitella gebruiken als je je jasje ook al verloren bent?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:44 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Waar moet je anders je leatherman aanhangen?
Staat toch gewoon een afleveradres op die brief van het KPU.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:45 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik kreeg een brief thuis dat er een aantal dingen waren nageleverd: ik heb daar nog niets van gezien,
Of om je broek omhoog te houden! Magisch! Tevens had ik wel altijd mn riem om!quote:Op zondag 16 juni 2013 17:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of als noodtourniqet gebruiken? Of als mitella gebruiken als je je jasje ook al verloren bent?
Die krijg je toch al bij je Ops Vest??quote:Op zondag 16 juni 2013 17:43 schreef samthegreat5 het volgende:
Die magazijntassen zijn gewoon geoorloofd. Patroon wijkt niet al teveel af van onze DPM camo. Wat er mis is, is dat mijn compagnie de opsvesten nog niet heeft, en dus ook de MOLLE webbing magazijntassen die daarbij horen nog niet heeft. Resultaat is dat ik die oude logge, domme ALICE tasjes heb gekregen die niet gemaakt zijn om op MOLLE webbing geplaatst te worden. Met wat geknutsel kan dat waarschijnlijk wel, maar zal niet echt lekker zitten..
Maar daar had ie al bretels voorquote:Op zondag 16 juni 2013 17:46 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Of om je broek omhoog te houden! Magisch! Tevens had ik wel altijd mn riem om!
Nopequote:Op zondag 16 juni 2013 17:46 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Die krijg je toch al bij je Ops Vest??
Tourniquetje van bouwen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoort bij je uitrusting.
Met een riem kun je meer dan je denkt.
Iets vastsjorren. Ook kun je iemand snel verslepen met zijn riem.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of als noodtourniqet gebruiken? Of als mitella gebruiken als je je jasje ook al verloren bent?
Hijsband door een ontsnappingsluikquote:Op zondag 16 juni 2013 17:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Iets vastsjorren. Ook kun je iemand snel verslepen met zijn riem.
Moderne bretels!quote:
Die van Jitzzze wel ja... Zoals je kunt zien is die foto van mij ook met haken.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:37 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Dat zijn clipjes? Ik heb deze:
Ruim 60 jaar oud, werkt uitstekend, en met haakjes.
Patroonmagazijntasjes krijg je bij de eenheid pas en zijn op bruikleen, zitten dan bij de wapentoebehoren.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:48 schreef Thaboel het volgende:
@ Sammie kijk nog even op je paklijst. Moeten tasjes bij zitten voor je patroonhouders.
Dankquote:Op zondag 16 juni 2013 17:45 schreef Harde_Mepper het volgende:
Voor Sam;
http://link.marktplaats.nl/677610461
Dan zal ik ze wel voor stront van het kpu hebben gehad destijds?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:50 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
Patroonmagazijntasjes krijg je bij de eenheid pas en zijn op bruikleen, zitten dan bij de wapentoebehoren.
Does foto van voren laten zien. Dus je gehele vest.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dank. In mijn zoektocht naar een magazijntasje was ik deze ook al op webwinkels tegengekomen. Maar ik dacht: ''die andere peppie merken zullen wel beter zijn dan onze KL troep'' dus heb ik zo'n Warrior Assaultsystems ding gekocht. Echter is die voor kunststoffen magazijnen niet echt ideaal vanwege die anti-slip coating in combinatie met ribbels v.d. magazijnen. Wat wel heel handig is, is dat je de lid op kan rollen en erachter kunt plakken op deze wijze:
[ afbeelding ]
Snelle access.
Met lid naar achteren gerold?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Does foto van voren laten zien. Dus je gehele vest.
Bij VeVa kan/ kon dat niet, is door niemand ooit met een woord over gerept, alleen dat je het weer terug kon sturen.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk je eigen schuld omdat je je maten nooit hebt gewijzigd
Oh mijn hele vest, dacht alleen tasjes. Heb daar geen foto van zo snel. Kan straks wel even maken wellicht.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:52 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ja whatever gewoon je hele vest van voren op de foto.
Nu dus.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh mijn hele vest, dacht alleen tasjes. Heb daar geen foto van zo snel. Kan straks wel even maken wellicht.
Doen, met je lid naar achteren geroldquote:Op zondag 16 juni 2013 17:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh mijn hele vest, dacht alleen tasjes. Heb daar geen foto van zo snel. Kan straks wel even maken wellicht.
Ja, zou ook kunnen inderdaad. Ik vraag me af hoe goed dat zou werken. En ik ben ook nog steeds aan het bedenken waar ik nou die dump pouch voor m'n lege of halflege magazijnen zal plaatsen op m'n opsvest... Hm.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:47 schreef Harde_Mepper het volgende:
Je hebt toch ook opbouwtas klein (2x) gekregen? Die kun je ook gebruiken als magazijntasjes.
Hier, viezerikquote:Op zondag 16 juni 2013 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Doen, met je lid naar achteren gerold
quote:Op zondag 16 juni 2013 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Doen, met je lid naar achteren gerold
Hm, nooit geweten dat de KL ook bretels met haken had, dacht dat die ook allemaal knopen gebruikten. Maar ach, voor 7,50 per stuk valt het allemaal wel weer mee.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die van Jitzzze wel ja... Zoals je kunt zien is die foto van mij ook met haken.
HAAL MU FOTO VAN DEZE ZITE! DUS IS SPELE MET ME PRIVE!quote:Op zondag 16 juni 2013 17:58 schreef jitzzzze het volgende:
Speciaal voor AchJa: wat vind je van deze airsoft-koning?
[ afbeelding ]
zonnebril in zn hand en een skibril op zn kop...quote:
super-duper-multifunctionalquote:Op zondag 16 juni 2013 18:03 schreef Thaboel het volgende:
[..]
zonnebril in zn hand en een skibril op zn kop...
Die is wel fucking baas of niet dan! Ik kan niet zien of hij wel of geen elastieken in de broek heeft, ik denk van niet baas dat hij is.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:58 schreef jitzzzze het volgende:
Speciaal voor AchJa: wat vind je van deze airsoft-koning?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 juni 2013 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die is wel fucking baas of niet dan! Ik kan niet zien of hij wel of geen elastieken in de broek heeft, ik denk van niet baas dat hij is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:
En nog een andere post van Sammie waarin stond dat die allemaal verkeerde maten meekreeg. Dus zo'n gekke vraag is het nietquote:Op zondag 16 juni 2013 17:35 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Jazeker, maar als jij van het KPU bedrijf twee maten te groot al verstrekt kreeg (tijdens VeVa) dan heeft klitteband ook niet zoveel zin meer. En zelfs bij een goede maat, met klitteband en riem houdt niks je broek zo goed omhoog als bretels.
Denk nou eens na; zou je echt allerlei kleding mee krijgen zonder ze te passen?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:24 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
[..]
En nog een andere post van Sammie waarin stond dat die allemaal verkeerde maten meekreeg. Dus zo'n gekke vraag is het niet
Dus ik moet aannemen dat het bs is wat 2 pages terug wordt gezegdquote:Op zondag 16 juni 2013 18:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Denk nou eens na; zou je echt allerlei kleding mee krijgen zonder ze te passen?
Nee, je zou moeten aannemen dat je niet het hele verhaal gelezen hebt en dat je ook best je eigen hersens aan het werk mag zetten.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:26 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus ik moet aannemen dat het bs is wat 2 pages terug wordt gezegd
Je kunt ook gewoon Ja/Nee zeggenquote:Op zondag 16 juni 2013 18:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, je zou moeten aannemen dat je niet het hele verhaal gelezen hebt en dat je ook best je eigen hersens aan het werk mag zetten.
No shit dat je zelf ook wel kan bedenken dat je alles mag passen, alleen dat trek ik in twijfel na die posts te hebben gelezen, vandaar mijn vraagquote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die is wel fucking baas of niet dan! Ik kan niet zien of hij wel of geen elastieken in de broek heeft, ik denk van niet baas dat hij is.Soms opper.. soms kom je echt over als een achterlijke zwakzinnigeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat, ze zijn bij ons destijds (al een tijdje geleden) langs geweest en hebben met een meetlint alle maten opgenomen en dat is in het systeem van KPU gezet. Als ik nu bv een broek in de ruiling doe en ik laat alles op default staan op de KPU site krijg ik de maat die ooit opgemeten is bij mij...quote:Op zondag 16 juni 2013 18:26 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus ik moet aannemen dat het bs is wat 2 pages terug wordt gezegd
En weer andere keren als een baasquote:Op zondag 16 juni 2013 18:30 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Soms opper.. soms kom je echt over als een achterlijke zwakzinnige
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 juni 2013 18:32 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
En weer andere keren als een baasIk wilde net deze posten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je bedoelt de panties die hij gestolen heeft van z'n buurvrouw?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:38 schreef jitzzzze het volgende:
Sam, heb je ook speciale technische koelhoudende warmhoudende pendekken?
Ik weet niet waar hij in looptquote:Op zondag 16 juni 2013 18:39 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Je bedoelt de panties die hij gestolen heeft van z'n buurvrouw?
En ik had net nog hongerquote:Op zondag 16 juni 2013 18:41 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Even voor de beeldvorming, z'n buurvrouw is Erica Terpstra.
Lange onderbroeken wel, korte onderbroeken zijn nog steeds niet geleverd..quote:Op zondag 16 juni 2013 18:38 schreef jitzzzze het volgende:
Sam, heb je ook speciale technische koelhoudende warmhoudende pendekken?
En sokken? Jij loopt vast niet op die standaard wollen sokken van de baas.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lange onderbroeken wel, korte onderbroeken zijn nog steeds niet geleverd..
Nieuwe Meindl sokken van de baas, ftw.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:45 schreef jitzzzze het volgende:
En sokken? Jij loopt vast niet op die standaard wollen sokken van de baas.
Omdat ik een echte fighter ben heb die voorlopig nog nietquote:Op zondag 16 juni 2013 18:46 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
Nieuwe Meindl sokken van de baas, ftw.
Heb ik nog niet...quote:Op zondag 16 juni 2013 18:46 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
Inderdaad. Met die lekkere zachte padjes onder je zolenquote:Op zondag 16 juni 2013 18:46 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
Heb je nog zoveel M90's dan? Dan kan je er vast wel een paar doneren aan mijn nieuwe airsoft clubjequote:Op zondag 16 juni 2013 18:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik nog niet...
Maar mezelf kennende zal dat spul de eerst komende 10 jaar wel in de kast verdwijnen todat ik alle M90's versleten heb...
Je hebt serieus een AS club?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heb je nog zoveel M90's dan? Dan kan je er vast wel een paar doneren aan mijn nieuwe airsoft clubje
Nog 5 paar zwart ofzo... + 2 Paar jungle, 2 paar desert, 2 paar stalen neus... en 1 paar kampfstiefel...quote:Op zondag 16 juni 2013 18:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heb je nog zoveel M90's dan? Dan kan je er vast wel een paar doneren aan mijn nieuwe airsoft clubje
Pff, je lijkt wel een wijfquote:Op zondag 16 juni 2013 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog 5 paar zwart ofzo... + 2 Paar jungle, 2 paar desert, 2 paar stalen neus... en 1 paar kampfstiefel...
As woensdag passen.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:49 schreef Harde_Mepper het volgende:
Hebben jullie wel al de pas-sessie gehad voor de nieuwe kisten? Hoor van veel lui dat de uitgifte echt wel snel gaat...passen en binnen 3 weken hadden ze de nieuwe kisten thuis.
Ik ben in onze speelsessies altijd de ''sniper''. Ik heb zo'n coole ghilliesuit en een dikke 7.62mm Accuracy sniperpipa!quote:
Alleen altijd in de verkeerde kleurquote:Op zondag 16 juni 2013 18:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik ben in onze speelsessies altijd de ''sniper''. Ik heb zo'n coole ghilliesuit en een dikke 7.62mm Accuracy sniperpipa!
quote:Op zondag 16 juni 2013 18:53 schreef samthegreat5 het volgende:
En als er dan iemand langs komt rennen dan schreeuw ik:
''PINDA!! PINDA!!'' en dan ben je dood!
quote:
Vind alleen grappig hoe ik 1 keer iets over verkenners die geen broekelastieken dragen heb gezegd en het vervolgens overal uit context wordt geruktquote:Op zondag 16 juni 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
@Sam,
Zie toch niet elke opmerking als een gerichte en persoonlijke aanval op jou.
Kreeg die rommel steeds verstrekt... Nah ja, prima... Ik kan iig ff vooruit. En dan komen er nu nog wat extra schoenen bij...quote:Op zondag 16 juni 2013 18:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Pff, je lijkt wel een wijfZit ik dan, met 1 paar haix
Ik moet lullen als brugman als ik een nieuw paar wilquote:Op zondag 16 juni 2013 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kreeg die rommel steeds verstrekt... Nah ja, prima... Ik kan iig ff vooruit. En dan komen er nu nog wat extra schoenen bij...![]()
Ik lijk Elena Ceaușescu wel...
Hehequote:Op zondag 16 juni 2013 18:56 schreef jitzzzze het volgende:
Heb zojuist de broekelastieken uit mijn pendek gerukt
Ik ook niet. Heb zelf elastieken in mijn spijkerbroekquote:Op zondag 16 juni 2013 18:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb geen defensiependeks
Oh wacht, ik heb ook nog een paar oude zwarte tankkisten, bont gevoerd.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moet lullen als brugman als ik een nieuw paar wil
Overal komen schoenen vandaanquote:Op zondag 16 juni 2013 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh wacht, ik heb ook nog een paar oude zwarte tankkisten, bont gevoerd.
Twee stuks.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:01 schreef samthegreat5 het volgende:
Lui, hoeveel camo t-shirts hebben jullie gekregen bij het KPU?
6 is volgens mij de standaard.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:01 schreef samthegreat5 het volgende:
Oh, die grijze heb ik nooit gekregen, dat waren toch die dingen die zo statisch als de pest worden en branden als fakkels?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:02 schreef Aapsoldaat het volgende:
Tegenwoordig niet meer, twee camo, en een stuk of wat grijze.
Dat zijn de nieuwe.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, die grijze heb ik nooit gekregen, dat waren toch die dingen die zo statisch als de pest worden en branden als fakkels?
Het zijn er toch driequote:Op zondag 16 juni 2013 19:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dus toch!
Ik maar zoeken naar die kwijtgeraakte derde.
Wacht heel effe, zal ik m'n PGU in de hens steken, kijken of het kloptquote:Op zondag 16 juni 2013 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, die grijze heb ik nooit gekregen, dat waren toch die dingen die zo statisch als de pest worden en branden als fakkels?
Wacht, die strakke hebben wij (jij en ik) dus niet?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:05 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Wacht heel effe, zal ik m'n PGU in de hens steken, kijken of het klopt![]()
Dat zijn de strakkere grijze shirts, zelfde kleur als die nieuwe colletjes.
Jawel, die grijze shirts zijn de strakkere. Die oudere camo shirts zijn erg wijd en los.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wacht, die strakke hebben wij (jij en ik) dus niet?
Ah, ja. Ik snap bij god niet, echt waar niet, hoe ze zoiets ondoordachts nou gvd kunnen doenquote:Op zondag 16 juni 2013 19:07 schreef AchJa het volgende:
http://www.vbm.info/index(...)gevaarlijk-ondergoed
Nee, het is echt een nieuwe eigenschap van polyesterquote:Op zondag 16 juni 2013 19:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ah, ja. Ik snap bij god niet, echt waar niet, hoe ze zoiets ondoordachts nou gvd kunnen doen.
Het zou niet zo moeten zijn dat ze er nu opeens achterkomen dat een T-shirt met veel polyester toch best brandgevaarlijk is![]()
.
quote:Op zondag 16 juni 2013 19:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, het is echt een nieuwe eigenschap van polyester
Ik heb alleen 2x woodland camo en 2x lange pendek.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:10 schreef Aapsoldaat het volgende:
Ik heb het lijstje er ff bij gepakt:
2x Woodland shirt
2x Onderhemd L-mouw vochtreg
3x Onderhemd K-mouw vochtreg
2x Onderbroek L-pijp vochtreg
0x Onderbroek K-pijp vochtreg
Ze waren ook helemaal niet warm, die polyshirtsquote:Op zondag 16 juni 2013 19:10 schreef samthegreat5 het volgende:
Defensie blijft me echt verbazen. Hoe kun je je werknemers dat nou aandoen. Defensie heeft toch zeker wel ook hun eigen onderzoekers in dienst die dit soort dingen voordat dit soort beslissingen worden genomen aan het licht brengen bij hun meerderen?
Jij hebt maar twee t-shirts, en dat zijn de camo versies??quote:Op zondag 16 juni 2013 19:12 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb alleen 2x woodland camo en 2x lange pendek.
Exact.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:12 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Jij hebt maar twee t-shirts, en dat zijn de camo versies??
Hoe denk je dat dat komt? Dat krijg je van al die lui die alles maar zelfstandig aanschaffen en eea is op een gegeven ogenblik opgenomen in het PGU pakket tijdens Uruzgan omdat defensie aan het personeel heeft gevraagd wat er extra in het pakket moest. Toen zijn bv die polyester shirts erin gekomen op aanraden van het personeel... Alsof Jan Punt ook maar 1 moment nadenkt over de brandveiligheid...quote:Op zondag 16 juni 2013 19:10 schreef samthegreat5 het volgende:
Defensie blijft me echt verbazen. Hoe kun je je werknemers dat nou aandoen. Defensie heeft toch zeker wel ook hun eigen onderzoekers in dienst die dit soort dingen voordat dit soort beslissingen worden genomen aan het licht brengen bij hun meerderen?
Is dat serieus zo gegaan?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat komt? Dat krijg je van al die lui die alles maar zelfstandig aanschaffen en eea is op een gegeven ogenblik opgenomen in het PGU pakket tijdens Uruzgan omdat defensie aan het personeel heeft gevraagd wat extra in het pakket moest. Toen zijn bv die polyester shirts erin gekomen op aanraden van het personeel... Alsof Jan Punt ook maar 1 moment nadenkt over de brandveiligheid...
Ik kan me het nieuwsbericht nog wel herinneren van Jack de Vries, waarin hij het juist weer afraadde omdat lui met fleece spul begonnen rond te lopen wat brandgevaarlijk was.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat komt? Dat krijg je van al die lui die alles maar zelfstandig aanschaffen en eea is op een gegeven ogenblik opgenomen in het PGU pakket tijdens Uruzgan omdat defensie aan het personeel heeft gevraagd wat er extra in het pakket moest. Toen zijn bv die polyester shirts erin gekomen op aanraden van het personeel... Alsof Jan Punt ook maar 1 moment nadenkt over de brandveiligheid...
Dat is wel erg kort door de bocht, maar het klopt in grote lijnen wel.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Is dat serieus zo gegaan?
Een of andere generaal: ''Nou eh lui, wat voor zooi moet in de PGU komen?''
Een of andere willekeurige officier: ''Nou generaal, mijn jongens vinden deze shirtjes wel fijn''
Generaal: ''Nou, komt voor de bakker ouwe knar!''
Dat is ook wel kort door de bocht, want ik heb hier vlamvertragend fleece hangen.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:16 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Ik kan me het nieuwsbericht nog wel herinneren van Jack de Vries, waarin hij het juist weer afraadde omdat lui met fleece spul begonnen rond te lopen wat brandgevaarlijk was.
Hnnggg.. zijn er niet van die collega's van mij in labjassen, veiligheidsbrilletjes en notitieblokjes, die voor ons geweldige ministerie werken en dat soort onzin voorkomen door te doen als of ze druk door het lab heen ijsberen?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht, maar het klopt in grote lijnen wel.
Ik zal straks even kijken of ik dat nieuwsbericht nog kan vinden.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:19 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hnnggg.. zijn er niet van die collega's van mij in labjassen, veiligheidsbrilletjes en notitieblokjes, die voor ons geweldige ministerie werken en dat soort onzin voorkomen door te doen als of ze druk door het lab heen ijsberen?
Graagquote:Op zondag 16 juni 2013 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zal straks even kijken of ik dat nieuwsbericht nog kan vinden.
Jep.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:21 schreef Thaboel het volgende:
Zijn die zandkleurige shirtjes uit het pakket?!
Die lijst paste tenminste in 1 kast. Al die kneut die ik tegenwoordig heb heb ik twee kasten voor nodig...quote:Op zondag 16 juni 2013 20:02 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dat is godverdomme een grote lijst
Er is veel veranderd in de uitrusting?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:10 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Die kreeg ik bij het KPU bedrijf, maar zoveel hoef jij niet te verwachten. Bij lange na niet.
Nee, dit is juist een zeer recente lijst, maar bij VeVa krijg en ben je niet zoveel nodig.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Er is veel veranderd in de uitrusting?
Ow, dit is de lijst voor je NatRes opleiding? Ik zie trouwens wel aardig wat sportkleding in die lijst, en toch moeten we een trainingspak van 't ROC zelf aanschaffenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:12 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Nee, dit is juist een zeer recente lijst, maar VeVa krijg en ben je niet zoveel nodig.
Je krijgt bij het KPU bedrijf hoogstens een woodland die voorverpakt is, een paar overalls, GVT, kisten, heel misschien een rugzak, veldpet, helm, sokken en dan houdt het wel op. De rest moet je zelf regelen.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ow, dit is de lijst voor je NatRes opleiding? Ik zie trouwens wel aardig wat sportkleding in die lijst, en toch moeten we een trainingspak van 't ROC zelf aanschaffen
Zeg je nou dat ik een opperbuikje moet kweken?quote:
Ik zie 't wel, hoe minder hoe beterquote:Op zondag 16 juni 2013 20:18 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Je krijgt bij het KPU bedrijf hoogstens een woodland die voorverpakt is, een paar overalls, GVT, kisten, heel misschien een rugzak, veldpet, helm, sokken en dan houdt het wel op. De rest moet je zelf regelen.
[..]
Zeg je nou dat ik een opperbuikje moet kweken?Ben juist 20kg afgevallen, na de AMO pak ik het fitnessen ook weer lekker op.
Maar ik ben alles behalve dun.
![]()
Ik bedoel de borstomvang (8590)... Een beetje fitness zal je goed doen.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:18 schreef Aapsoldaat het volgende:
Zeg je nou dat ik een opperbuikje moet kweken?Ben juist 20kg afgevallen, na de AMO pak ik het fitnessen ook weer lekker op.
Maar ik ben alles behalve dun.
![]()
Ik vond juist dat ik altijd een redelijke borstkas, vooral vergeleken met de gemiddelde pax die ik wel rond zie lopen, of het spieren zijn is natuurlijk een ander verhaalquote:Op zondag 16 juni 2013 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik bedoel de borstomvang (8590)... Een beetje fitness zal je goed doen.
Wat de neuk doen jullie tijdens die 10 uur sport per weekquote:Op zondag 16 juni 2013 20:29 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Ik vond juist dat ik altijd een redelijke borstkas, vooral vergeleken met de gemiddelde pax die ik wel rond zie lopen, of het spieren zijn is natuurlijk een ander verhaal
Hoe lang duurt de DCP? 12 minuten lopen plus 4 minuten rest... = 16 minuten sport per jaar.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:37 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wat de neuk doen jullie tijdens die 10 uur sport per week
Er zijn er dus die nog erger zijn dan jij.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:45 schreef BredeBroeder het volgende:
3 havo staat gelijk aan mavo diploma
ik zou niet stoppen met havo
of wil je zonder diploma defensie in?
20:45
ja
ik heb een schijthekel aan school
godver
niet doenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Er zijn er dus die nog erger zijn dan jij.
Wilt stoppen in HAVO 3, denkt dat die dan toegelaten wordt bij V&V 3 omdat HAVO 3 volgens hem gelijk staat aan een VMBO-T diploma en wil zodoende onderofficier worden en dat tot z'n 70e blijvenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kansloos.
30/35, daarna word je afgedankt als een stel ouwe schoenen.
.... of je wordt een zure, afgestompte, cynische, van god losse, Adjudantquote:Op zondag 16 juni 2013 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kansloos.
30/35, daarna word je afgedankt als een stel ouwe schoenen.
Of je haalt een diploma waarmee je OF kan worden indien die mogelijkheid er isquote:Op zondag 16 juni 2013 20:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
.... of je wordt een zure, afgestompte, cynische, van god losse, Adjudant.
Ik zou niet zien waaromquote:Op zondag 16 juni 2013 20:53 schreef samthegreat5 het volgende:
AchJa kennende schiet hij zichzelf liever een stinger door zijn hoofd dan dat hij die 2 sterren op zijn schouders laat schuiven
quote:
quote:No one is more professional than I. I am a Noncommissioned Officer, a leader of soldiers. As a noncommissioned officer, I realize that I am a member of a time honored corps, which is known as "the Backbone of the Army."
Ja, 't eerste half jaar, toen viel het wel mee. Maar ja op een gegeven moment ging ik in ieder geval de student uithangen, vet vreten, bier zuipen, en ja we deden aan fitness maar vervolgens naar de kebab henk op de hoekquote:Op zondag 16 juni 2013 20:37 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wat de neuk doen jullie tijdens die 10 uur sport per week
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe lang duurt de DCP? 12 minuten lopen plus 4 minuten rest... = 16 minuten sport per jaar.
Het extra gezeik en verantwoordelijkheid dat je er ineens bij krijgt.quote:
Pff, en zo was jullie hele klas?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:01 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Ja, 't eerste half jaar, toen viel het wel mee. Maar ja op een gegeven moment ging ik in ieder geval de student uithangen, vet vreten, bier zuipen, en ja we deden aan fitness maar vervolgens naar de kebab henk op de hoekWedstrijdjes eten doen, twee turkse pizza's met kebab naar binnen drukken dat soort ongein.
[..]![]()
Die ga ik d'r in houden
[..]
Het extra gezeik en verantwoordelijkheid dat je er ineens bij krijgt.
Jep, maar de ene komt snel aan (moi) en de ander blijft zo mager als ik weet niet wat met z'n 3% lichaamsvet, tsja.quote:
Hopen dat 't in een MARNS klas anders gaat danquote:Op zondag 16 juni 2013 21:05 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Jep, maar de ene komt snel aan (moi) en de ander blijft zo mager als ik weet niet wat met z'n 3% lichaamsvet, tsja.
Aapsoldaat gereed, HVA al reeds uitgevoerd en geen bijzonderheden.quote:
Droom lekker verder.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:07 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hopen dat 't in een MARNS klas anders gaat dan
Ik zie wel, iedereen zijn eigen verantwoordelijkheidquote:Op zondag 16 juni 2013 21:10 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Aapsoldaat gereed, HVA al reeds uitgevoerd en geen bijzonderheden.
[ afbeelding ]
[..]
Droom lekker verder.Het is, en blijft, VeVa.
Bij zulke formaten heb je geen buddy's meer nodig om in een 360 te liggen, je bent tenslotte toch al rond.quote:
Vaag, is dit een Natres kleding lijst? Wel Ops-vest en 60 Liter rugzak, maar nogwel de oude M90 slaapzak?quote:
Wat is uw functie eigenlijk bij Defensie als ik vragen mag?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:19 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
Vaag, is dit een Natres kleding lijst? Wel Ops-vest en 60 Liter rugzak, maar nogwel de oude M90 slaapzak?![]()
Die M90 slaapzak past met moeite in je mainframe van je 60 Liter.
Dat. Als je een ruggengraat hebt die in een emmer past kun je officier worden.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:53 schreef samthegreat5 het volgende:
AchJa kennende schiet hij zichzelf liever een stinger door zijn hoofd dan dat hij die 2 sterren op zijn schouders laat schuiven
Als je officieren bedoelt, ja een paar dingen zoals militair recht enzo. Onderofficieren zijn de praktijkvakmannen die jou de fijne kneepjes aanleren. En alles doen met de "kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan" methode.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Tsjah, ik wil ooit nog gewoon een opleiding runnen, dat doen toch ook de OOF's?
Ik bedoelde eigenlijk de onderofficieren, is dat eigenlijk een functie? Dat je nieuwe lichtingen moet leiden?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je officieren bedoelt, ja een paar dingen zoals militair recht enzo. Onderofficieren zijn de praktijkvakmannen die jou de fijne kneepjes aanleren. En alles doen met de "kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan" methode.
Jep, van een maand geleden. Hoe heet de nieuwe slaapzak dan? Nooit gehoord dat er namelijk een nieuwe model slaza is.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:19 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
Vaag, is dit een Natres kleding lijst? Wel Ops-vest en 60 Liter rugzak, maar nogwel de oude M90 slaapzak?![]()
Heb ik ook mevrouw. Mijn AMO-instructeurs vonden die oue M90 slaapzak veel fijner.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:19 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
Dat kan, hangt van je functie af. In principe is elke onderofficier instructeur.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de onderofficieren, is dat eigenlijk een functie? Dat je nieuwe lichtingen moet leiden?
ja, zomer+lente uitvoering en samen is dat je winteruitvoering. En daar omheen je tent, enkelboogs.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:30 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Jep, van een maand geleden. Hoe heet de nieuwe slaapzak dan? Nooit gehoord dat er namelijk een nieuwe model slaza is.
Nicequote:Op zondag 16 juni 2013 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan, hangt van je functie af. In principe is elke onderofficier instructeur.
De M90 is wel lomp, maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik dat ding ingewisseld heb voor die modulaire. Vooral de goretex hoes mis ik.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Heb ik ook mevrouw. Mijn AMO-instructeurs vonden die oue M90 slaapzak veel fijner.
En zoals ook op de AMO werd gezegd: ''Niet opvouwen, of oprollen.. gewoon in je rugzak stouwen''.
De bivakzak enkelboogs... Drama ding.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:33 schreef Thaboel het volgende:
[..]
ja, zomer+lente uitvoering en samen is dat je winteruitvoering. En daar omheen je tent, enkelboogs.
Welke tent enkelboogsquote:Op zondag 16 juni 2013 21:33 schreef Thaboel het volgende:
[..]
ja, zomer+lente uitvoering en samen is dat je winteruitvoering. En daar omheen je tent, enkelboogs.
En hoe... Alleen al de gortexhoes erbij zou al veeeel beter zijn. Dat enkelboogsding gaat kapot als je dat kreng al voor de eerste keer uitpakt.quote:
Dan ga je op je snurkzak liggen in de goretex hoes.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:38 schreef Aapsoldaat het volgende:
't Is maar beter om niet op slaapcomfort in te leveren dan, ook al is dat ding retewarm in de zomer.
Bij mij ging de rits al stuk bij het uitpakken... In de hoek geflikkerd en nooit meer gebruikt.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:39 schreef Thaboel het volgende:
[..]
En hoe... Alleen al de gortexhoes erbij zou al veeeel beter zijn. Dat enkelboogsding gaat kapot als je dat kreng al voor de eerste keer uitpakt.
Je vergeet de drama ritsjes. Meer dan genoeg mensen die het zakmes pakten om zich uit de bivakzak te bevrijdenquote:Op zondag 16 juni 2013 21:41 schreef Harde_Mepper het volgende:
Bivakzak is wel prima ding hoor.Zorg dat je maat XL krijgt, en je kunt je complete uitrusting in de bivakzak leggen en nog ruimte om lekker te slapen.
Ik wikkel de poncho er wel omheen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:41 schreef Harde_Mepper het volgende:
Bivakzak is wel prima ding hoor.Zorg dat je maat XL krijgt, en je kunt je complete uitrusting in de bivakzak leggen en nog ruimte om lekker te slapen.
inderdaad. Helaas verplicht in dit amo anders asap een gortexhoes ergens vandaan toveren.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij mij ging de rits al stuk bij het uitpakken... In de hoek geflikkerd en nooit meer gebruikt.![]()
Heb je gvd een handzame snurkzak krijg je er een onmogelijk apparaat bij geleverd zodat je in totaal meer crap mee mag sjouwen dan alleen de M90.
Geen.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:01 schreef samthegreat5 het volgende:
Nope. PS-nr is 6 cijferig.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef Aapsoldaat het volgende:
Godver nu ben ik mn peoplesoft nummer weer vergeten.
Dat is niet hetzelfde als mn werknemer ID of mn Regnr?
Zelfde als werknemer ID.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef Aapsoldaat het volgende:
Godver nu ben ik mn peoplesoft nummer weer vergeten.
Dat is niet hetzelfde als mn werknemer ID of mn Regnr?
Heb ik nog niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:27 schreef hoogvlieger het volgende:
Staat trouwens ook gewoon op je smaca.
Dank u, ik hem hem.quote:
Hey, veel plezier he ouwe rukker! Draag dat baretembleem straks met trots!quote:Op zondag 16 juni 2013 23:19 schreef Aapsoldaat het volgende:
Zo, tijd om voor mij in te gaan liggen, morgen om 6 uur al met het autotje op weg zum Oirschot, ben er de komende week dus niet. Wel lief zijn allemaal, want pappa heeft niet voor niets z'n DT riem gekregen !Tot vrijdag lieve aapjes van me.
quote:Op zondag 16 juni 2013 23:19 schreef Aapsoldaat het volgende:
Zo, tijd om voor mij in te gaan liggen, morgen om 6 uur al met het autotje op weg zum Oirschot, ben er de komende week dus niet. Wel lief zijn allemaal, want pappa heeft niet voor niets z'n DT riem gekregen !Tot vrijdag lieve aapjes van me.
Hehe, nee. Het vak van de ma/di, neurobiologie, is afgelopen. Tentamen daarvan is over een week op de dinsdag. Alleen endocrinologie vragenuurtje donderdag en het laatste filosofiecollege op woensdagquote:
Meh, ik begin me altijd al heel snel te vervelen na die cyclus van ''opstaan, wellicht wat sporten, gamen, slapen, opstaan'' repeat.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:52 schreef Wasmachinu het volgende:
Soepel.
Hoe kan je vakantie nou saai zijn?
I feel you, van mijn part is de vakantie morgen weer voorbijquote:Op zondag 16 juni 2013 23:50 schreef samthegreat5 het volgende:
En daarna een 8 weken lange saaie vakantie, waarna ik m'n laatste studiejaar van de bachelor in ga
Succes!quote:Op zondag 16 juni 2013 23:19 schreef Aapsoldaat het volgende:
Ja, alleen het grootste deel van de vakantie is toch echt een saaie bedoelingquote:Op zondag 16 juni 2013 23:56 schreef Wasmachinu het volgende:
Ontspannen aan strandjes, spontane bbq's in tuinen bij vrienden, festivalletje meepakken, tijd om dingen te doen die je eerder niet kon doen, op vakantie. Ik zie het probleem niet
Daar heb je toch echt zelf invloed opquote:Op zondag 16 juni 2013 23:58 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, alleen het grootste deel van de vakantie is toch echt een saaie bedoeling
Ja, ik ben ook bezig met wat werk proberen te regelen. En ga natuurlijk zeker zoveel mogelijk interessante dingen doen! Modelbouwen is goeie tijdsbesteding.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:02 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Daar heb je toch echt zelf invloed opSam, jouw vakantiebeeld ziet er ook wat depressief uit. Toen ik nog op school zat heb ik ooit eens een zomer met vrienden banken gebouwd van hout en die proberen te verkopen. Beetje werken van 10-6 zonder werkdruk, quite proberen te draaien, zowel verkopen, ondernemen als bouwen. Probeer iets te vinden waarmee je je bezig kan houden.
Pfffff Xbox! Fuck consoles!quote:
Zoals ik al zei: ik ben bezig met wat werk zoeken. Dacht zelf aan achtergrond muziek verzorgen in een of andere eettent/hotel, o.i.d. Perfecte werk.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:47 schreef Thaboel het volgende:
Of zoek verdomme een baan! Geen vakantie maar een 50urige werkweek hoi!
Ik heb nog wel werk voor je.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik ben bezig met wat werk zoeken. Dacht zelf aan achtergrond muziek verzorgen in een of andere eettent/hotel, o.i.d. Perfecte werk.
Glazenophalerquote:
Ja onze stagiaires zijn opquote:
Nog niet, die bewaar ik voor als ik opgenomen ga wordenquote:
D'r zijn toch geen lui die daarvoor betalen? Muziek is niet de reden waarom mensen naar zo'n plek komen, daar gaan ze dan toch geen mannetje opzetten?quote:Op maandag 17 juni 2013 00:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik ben bezig met wat werk zoeken. Dacht zelf aan achtergrond muziek verzorgen in een of andere eettent/hotel, o.i.d. Perfecte werk.
Ik had even het nodige bij te lezenquote:
Ik ook ja, en bretels!!!!!quote:Op maandag 17 juni 2013 09:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik had even het nodige bij te lezen
Moest wel lachen. Militairen kunnen blijkbaar net zo 'zeuren' over hun kleding/uitrusting als een gemiddelde vrouw die niets aan te trekken heeft met twee kasten vol met kledingquote:
Mogguhquote:
quote:Op maandag 17 juni 2013 09:35 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
ik hoor pas over 2 uur wakker te zijn
Que? Vanwege je longen?quote:Op maandag 17 juni 2013 08:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nog niet, die bewaar ik voor als ik opgenomen ga worden
Jij gaat Muzak maken?quote:Op maandag 17 juni 2013 00:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |