Wat til jij eigenlijk inmiddels? En wat was je max?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:10 schreef Panzermaus het volgende:
Steve Reeves
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat feel iedere donderdag en vrijdagquote:Op zondag 16 juni 2013 15:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nice man, hoeveel sets totaal? En hoelang was je in totaal bezig dan?
Glute/ham raises tot failure doen aan het einde, probeer maar eens. Ik voel me nog steeds alsof ik onder een vrachtauto ben gerold.
Gaat niet alleen over overproductie van mais, maar over alle oorzaken van obesitas in Amerika.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:50 schreef fathank het volgende:
Nu op Ned2 een docu over de overproductie van mais in de jaren 70 wat een van de oorzaken is van obesitas heden ten dage
Daar kwam ik ook achter, maar zover was de uitzending nog niet. Ik viel er precies in bij dat maisgedeelte.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Gaat niet alleen over overproductie van mais, maar over alle oorzaken van obesitas in Amerika.
Eugen Sandow en Steve Reeves zijn mijn rolmodellenquote:Op zondag 16 juni 2013 18:10 schreef Panzermaus het volgende:
Steve Reeves
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gelukkig niets te klagen, vandaagquote:Op zondag 16 juni 2013 20:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
wtf als ik een hemd van 2,50 euro 3 workouts achter elkaar draag dan ruikt deze nog helemaal fris maar een voetbalshirt ruikt na 1 workout al naar de zweet.
Toch voortaan maar in een hemd/tank-top trainen
gymtopic gemistquote:
Jij doet 3 workouts met 1 hemd? Nasty..quote:Op zondag 16 juni 2013 20:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
wtf als ik een hemd van 2,50 euro 3 workouts achter elkaar draag dan ruikt deze nog helemaal fris maar een voetbalshirt ruikt na 1 workout al naar de zweet.
Toch voortaan maar in een hemd/tank-top trainen
Is toch normaal? Doe ook 3 workouts met één onderbroek.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Jij doet 3 workouts met 1 hemd? Nasty..
ok.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:01 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Is toch normaal? Doe ook 3 workouts met één onderbroek.
Zolang het niet naar zweet ruikt.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Jij doet 3 workouts met 1 hemd? Nasty..
als je niks doet, ruikt het nooit naar zweetquote:Op zondag 16 juni 2013 21:17 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Zolang het niet naar zweet ruikt.
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Jij doet 3 workouts met 1 hemd? NasTty..
De neiging om iemand te slammen tijdens BJJ heb ik ook wel eens maar volgens mij doet dat best pijn en er zitten bij BJJ niet echt klootzakken zoals je die bij kickboksen wel hebtquote:Op zondag 16 juni 2013 21:58 schreef stinkie het volgende:
Agelopen dondedag jiu jitsu gedaan. Voor het eerst gebruik gemaakt van de resultaten van het liften.
Armklem puur op kracht doorbroken en maatje klein stukje opgetild. Hij liet los
/Dagboek
Ik trainde met een Israelier. Die is wt gewendquote:Op zondag 16 juni 2013 22:11 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
De neiging om iemand te slammen tijdens BJJ heb ik ook wel eens maar volgens mij doet dat best pijn en er zitten bij BJJ niet echt klootzakken zoals je die bij kickboksen wel hebt
Met kracht kan je inderdaad veel totdat je tegen iemand van je eigen gewicht moet
Even afwachten hoe het er morgen voorstaat. Eventueel kan je een warme douche nemen of licht masseren.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:18 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb gepowercleaned op laag gewicht..
Maar ik voel toch alsof er een spiertje in mijn rug even verkeerd geschoten is... Wat helpt voor het herstel? Wat moet ik hiermee doen?
Punt is meer dat dit wel van ehm.. Ik denk alweer 5 dagen geleden is ofzo.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Even afwachten hoe het er morgen voorstaat. Eventueel kan je een warme douche nemen of licht masseren.
Waar dan?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:18 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb gepowercleaned op laag gewicht..
Maar ik voel toch alsof er een spiertje in mijn rug even verkeerd geschoten is... Wat helpt voor het herstel? Wat moet ik hiermee doen?
Wat bevorderend kan zijn voor het herstel is licht stretchen van de spier (Moet je wel weten welke), een warmte bron(bijv. douche), massage en bewegen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Punt is meer dat dit wel van ehm.. Ik denk alweer 5 dagen geleden is ofzo.
Daar lopen nog meer spieren in dat gebied. Bijv. de trapezius ascendus of rhomboids.quote:
Bij geen beweging heb ik geen last... Als er een gewicht naar beneden trekt en ik hou het een klein beetje naar voren dan voel ik wel een klein beetje pijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Daar lopen nog meer spieren in dat gebied. Bijv. de trapezius ascendus of rhomboids.
Wat handiger is; zijn er bepaalde bewegingen of houdingen die de pijn verergeren. En welke zijn verlichtend?
Dus als je de rug strekt zoals bij een deadlift? Want dan is het inderdaad een van de erector truncii(Longissimus thoracis is hier een onderdeel van).quote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Bij geen beweging heb ik geen last... Als er een gewicht naar beneden trekt en ik hou het een klein beetje naar voren dan voel ik wel een klein beetje pijn.
Misschien.. Ik zal het even met 30 kilo proberen...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:46 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dus als je de rug strekt zoals bij een deadlift? Want dan is het inderdaad een van de erector truncii(Longissimus thoracis is hier een onderdeel van).
Als je gaat stretchen na de inspanning dan haal je de spanning van je benen, terwijl die spanning juist goed zou zijn voor de explosiviteit.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:35 schreef Push. het volgende:
Iemand die een artikel heeft over stretching en explosiviteit? Bedoel dan niet stretching voor een inspanning. Dus of je explosiviteit minder wordt naarmate je flexibeler wordt is eigenlijk de vraag.
Die gasten hadden echt trieste benen.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:50 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Eugen Sandow en Steve Reeves zijn mijn rolmodellenDeze thread is trouwens goud: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=137518653
Nee, bedoel stretchen op bijvoorbeeld off-days of gewoon 's ochtends als je 's avonds traint. Dus het heeft dan geen invloed op de inspanning zelf. Gaat me er puur om of meer flexibele spieren tot minder explosiviteit zouden leiden.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je gaat stretchen na de inspanning dan haal je de spanning van je benen, terwijl die spanning juist goed zou zijn voor de explosiviteit.
Ik heb gehoord van topschaatsers dat ze na een krachttraining dan ook nooit fietsen... Ze minimaal ook 3 uur rust houden om die spanning / explosiviteit benefits te behouden.
Haha, het is gemakkelijker om spieren te onderscheiden als je bepaalde bewegingen uitvraagt. Bijvoorbeeld: het buigen,strekken, opzij buigen of roteren van de romp. Of vooruit-, achteruit- en zijwaarts- en naar binnen heffen en roteren van de schouder.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Misschien.. Ik zal het even met 30 kilo proberen...
Klein beetje, als ik spring dan doet het echt meer zeer.
Nee, daar geloof ik niet in in ieder geval.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:49 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee, bedoel stretchen op bijvoorbeeld off-days of gewoon 's ochtends als je 's avonds traint. Dus het heeft dan geen invloed op de inspanning zelf. Gaat me er puur om of meer flexibele spieren tot minder explosiviteit zouden leiden.
Dat doet allen vrij weinigquote:Op zondag 16 juni 2013 23:52 schreef Verbosity het volgende:
uik je de longssimus, wanneer je schouders omlaag brengt zal je trapezius ascendens actief zijn en wanneer je een hand op je rug legt en deze ervan af tilt gebruik je rhomboids.
Zou je eigenlijk met wat weerstand moeten uitvoeren zodat er meer provocatie komt. Is nogal lastig om alles indirect uit te leggen. Normaal gesproken kan je zelf corrigeren of zelf voordoen.quote:
Ik denk het niet aangezien olympische lifters erg veel stretchen en natuurlijk enorm explosief moeten zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:49 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee, bedoel stretchen op bijvoorbeeld off-days of gewoon 's ochtends als je 's avonds traint. Dus het heeft dan geen invloed op de inspanning zelf. Gaat me er puur om of meer flexibele spieren tot minder explosiviteit zouden leiden.
Geprobeerd, doet nog steeds weinig eerlijk gezegdquote:Op zondag 16 juni 2013 23:59 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zou je eigenlijk met wat weerstand moeten uitvoeren zodat er meer provocatie komt. Is nogal lastig om alles indirect uit te leggen. Normaal gesproken kan je zelf corrigeren of zelf voordoen.
Kan je gerust doen. Zal je niet hinderen in explosiviteit. Turners en Olympische gewichtheffers hebben er ook geen problemen mee. Alleen statisch stretchen voor een training is nogal onzinnig.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:49 schreef Push. het volgende:
[..]
Die spier zorgt voor het strekken van de rug. Oftewel een deadlift of goodmorning uitvoeren.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geprobeerd, doet nog steeds weinig eerlijk gezegd
Tjah naarzou je het plekje eigenlijk moeten aanwijzen,maar het voelt toch echt als die grote spier waarnaar ik al eerder verwees.
Kan het niet zijn dat het een beetje van zijn plek gescheurd is oid?quote:Op maandag 17 juni 2013 00:05 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Die spier zorgt voor het strekken van de rug. Oftewel een deadlift of goodmorning uitvoeren.
Maar mocht je er veel last van hebben zoek dan een fysiotherapeut op. Tot die tijd kan je het dus masseren, warmte aanbrengen(douche/bad bijv.) of bewegen zonder dat het pijnlijk is om het herstel te verbeteren.
Kan ook zijn om te voorkomen dat ze bijvoorbeeld de liezen scheuren bij een diepe catch, maar dat ze zonder het stretchen wel sterker zouden zijn. Toch?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:59 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik denk het niet aangezien olympische lifters erg veel stretchen en natuurlijk enorm explosief moeten zijn.
Thanksquote:Op maandag 17 juni 2013 00:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Kan je gerust doen. Zal je niet hinderen in explosiviteit. Turners en Olympische gewichtheffers hebben er ook geen problemen mee. Alleen statisch stretchen voor een training is nogal onzinnig.
Ze doen het voornamelijk voor de flexibiliteit om een diepe catch te kunnen ontvangen ja. Hard stretchen kan zelfs de spierversterken bij mensen (Neem aan bij zwakkere mensen maar heb de studie erachter niet gelezen. Kwam het in een tekstboek voor uit mijn studie.)quote:Op maandag 17 juni 2013 00:11 schreef Push. het volgende:
[..]
Kan ook zijn om te voorkomen dat ze bijvoorbeeld de liezen scheuren bij een diepe catch, maar dat ze zonder het stretchen wel sterker zouden zijn. Toch?
[..]
ThanksHeb je er toevallig een idee waar ik er een studie over zou kunnen vinden? Kan er op google vrij weinig over vinden.
Had het over die ~1900 lui van die link, Steve Reeves is nog post-WOII dus die had het inderdaad wel.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:43 schreef 16meter het volgende:
steve reeves had zeker wel illegale crenartines
Ik denk zelf dat je explosiever wordt van stretching.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:35 schreef Push. het volgende:
Iemand die een artikel heeft over stretching en explosiviteit? Bedoel dan niet stretching voor een inspanning. Dus of je explosiviteit minder wordt naarmate je flexibeler wordt is eigenlijk de vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |