Nou, als je foto's ziet van die oude steden in Jemen met de oudste flatgebouwen ter wereld ziet het er wel mooi uit hoor. De oude gebouwen zien er ook goed onderhouden uit. Unesco werelderfgoed.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
Eén en al ellende, ongemak en op je hoede zijn, als het zo leest. En dan aan de andere kant roepen hoe geweldig het daar is en dat het zo'n mooi land is. Ik snap niet hoe ze dat zelf kunnen rijmen.
Een (vakantie)trip is wat anders dan er permanent gaan wonen; dat laatste is wat het Nederlandse stel doet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, als je foto's ziet van die oude steden in Jemen met de oudste flatgebouwen ter wereld ziet het er wel mooi uit hoor. De oude gebouwen zien er ook goed onderhouden uit. Unesco werelderfgoed.
Denk dat als je een georganiseerde groepsrondreis maakt en niet het binnenland ingaat dat het niet onveilig is hoor.
BuZa zegt nog steeds: "Alle niet essentiele reizen naar de hoofdstad Sana’a en het eiland Socotra worden ontraden."quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk dat als je een georganiseerde groepsrondreis maakt en niet het binnenland ingaat dat het niet onveilig is hoor.
Haar zwart verven, snor laten staan, maand zonnebanken, jaballa dragen en gabbele babbele sprekenquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
BuZa zegt nog steeds: "Alle niet essentiele reizen naar de hoofdstad Sana’a en het eiland Socotra worden ontraden."
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/jemen
Verder wel met je eens dat die karakteristieke huisjes er wel leuk uitzien.
[ afbeelding ]
Het gebeurt niet vaak dat een persoon met de Nederlandse nationaliteit wordt gekidnapt. BuZa mag nu haar waarde aantonen voor haar staatsburgers.quote:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:30 schreef Samson het volgende:
Die kerel oogt toch wel als een sukkeltje hoor....
Me dunkt dat BuZa haar energie wel beter kan wijden aan mensen die onschuldig in de penarie zitten in den vreemde. Deze twee hebben het gevaar bewust opgezocht, dit gedocumenteerd en zichzelf onschendbaar geacht.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het gebeurt niet vaak dat een persoon met de Nederlandse nationaliteit wordt gekidnapt. BuZa mag nu haar waarde aantonen voor haar staatsburgers.
Ach, gelukkig zit jij niet op de stoel van Timmermans die de definitieve beslissing zal moeten nemen. Een dilemma is het zeker, maar deze mensen schreven ook artikelen voor de NOS en leverden dus indirect ook werk af voor de staat. Dat ze zich bewust waren van de gevaren, daar is iedereen nu bekend mee, maar dat is het leven. Mensen nemen risico en als het fout gaat, dan hebben ze daar later spijt van. Dat zit in de menselijke aard van mensen en als de mensheid vanaf het begin geen risico's had genomen, dan woonden we nu nog in hutjes.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Me dunkt dat BuZa haar energie wel beter kan wijden aan mensen die onschuldig in de penarie zitten in den vreemde. Deze twee hebben het gevaar bewust opgezocht, dit gedocumenteerd en zichzelf onschendbaar geacht.
quote:Jemenitische Nobelprijswinnares pleit voor vrijlating Spiegel
Jemenitische autoriteiten moeten alles in het werk stellen om het ontvoerde Nederlandse koppel Judith Spiegel en Boudewijn Berendsen vrij te krijgen. Die oproep deed de Jemenitische activiste, journalist en Nobelprijswinnaar Tawakkol Karman donderdag op haar facebookpagina. Spiegel en Berendsen zijn volgens haar 'vrienden van Jemen'.
Karman vraagt in het bericht aan de Jemenitische president en minister-president om zich persoonlijk in te zetten voor het Nederlandse koppel. De reputatie van Jemen verslechtert iedere dag dat Spiegel en Berendsen langer vastzitten, schrijft Karman.
Haar Facebookpagina is in het Arabisch, bij het bericht heeft ze een link geplaatst naar de website avaaz.org (eveneens in het Arabisch) met daarop een petitie voor de vrijlating van de Nederlanders.
Spiegel en Berendsen deden een week geleden in een video een oproep aan Nederland om alles te doen om hen vrij te krijgen. Ze zeiden te vrezen voor hun leven als niet aan de eisen van de ontvoerders wordt voldaan. Uit de video bleek niet wie hun ontvoerders zijn of welke eisen ze stellen.
Karman werd in 2011 het gezicht van de protesten tegen het Jemenitische regime van president Ali Abdullah Saleh. Ze kreeg de Nobelprijs voor de Vrede voor haar 'geweldloze strijd voor de veiligheid van vrouwen en voor het recht van vrouwen om te participeren in het werken aan vrede'.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet toen weten over de zaak geen informatie te kunnen geven, dat zou de positie van de Nederlanders enkel benarder maken.
10 miljoen gaan ze nooit betalen.. of wel?quote:De ontvoerders van de Rotterdamse journaliste Judith Spiegel en haar partner eisen 10 miljoen voor hun vrijlating. Dat staat volgens RTV Rijnmond in een Jemenitische krant.
De twee zijn sinds vorige maand vermist. Een week geleden verscheen op internet een filmpje van ze, waarin de twee om hulp vroegen.
Nee. Of ze moeten rijke familieleden hebben.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:11 schreef FredVleespet het volgende:
'Ontvoerders Jemen eisen 10 miljoen'
[..]
10 miljoen gaan ze nooit betalen.. of wel?
Ze gaan vast ook wel akkoord met 1 miljoen of minder.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:11 schreef FredVleespet het volgende:
'Ontvoerders Jemen eisen 10 miljoen'
[..]
10 miljoen gaan ze nooit betalen.. of wel?
Dat heeft BUZA al gedaan door dringend af te raden er naar toe te gaan, en dan zeker je niet zo te gedragen als deze zich gedragen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het gebeurt niet vaak dat een persoon met de Nederlandse nationaliteit wordt gekidnapt. BuZa mag nu haar waarde aantonen voor haar staatsburgers.
Ik ben het met je eens dat deze mensen er zo goed als alles aan gedaan hebben om ontvoerd te worden. Maar om ze nou voor 10 miljoen daar te laten creperen gaat mij toch iets te ver. Ik zou wel graag zien dat de staat dit achteraf op hen verhaalt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 07:13 schreef slashdotter3 het volgende:
NL kennende zullen we wel met 10 miljoen over de brug komen om deze imbecielen vrij te kopen.
Waarom ga je terwijl je de risico's dondersgoed weet alsnog naar dat gebied? En waarom moet nu de belastingbetaler ervoor opdraaien om dat op te lossen?![]()
En nadat die 10 miljoen is betaald gaan ze a) van dat geld wapens kopen zodat ze meer mensen kunnen omleggen b) fanatiek op zoek naar meer NLers om te ontvoeren en losgeld voor te krijgen
Hij heeft geen onderkaak viel me op.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:30 schreef Samson het volgende:
Die kerel oogt toch wel als een sukkeltje hoor....
Dat is natuurlijk een kansloze missie.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 07:32 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat deze mensen er zo goed als alles aan gedaan hebben om ontvoerd te worden. Maar om ze nou voor 10 miljoen daar te laten creperen gaat mij toch iets te ver. Ik zou wel graag zien dat de staat dit achteraf op hen verhaalt.
Je kan natuurlijk nooit 10 miljoen verhalen bij die mensen dus je gaat voor 9,5 miljoen belastinggeld het schip in. Daarnaast leidt betaling tot alleen maar meer en meer ontvoeringen. Ten derde sponsor je een criminele organisatie.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 07:32 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat deze mensen er zo goed als alles aan gedaan hebben om ontvoerd te worden. Maar om ze nou voor 10 miljoen daar te laten creperen gaat mij toch iets te ver. Ik zou wel graag zien dat de staat dit achteraf op hen verhaalt.
En wat hebben westerlingen dan te zoeken in irak, afghanistan e.d.?...quote:Op zondag 16 juni 2013 23:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat smiley mag je weg laten, is gewoon zo, Wij westerlingen hebben niets te zoeken in het midden-oosten ,.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Some people...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 07:32 schreef HardMetal het volgende:
[..]
ja wat een malloten lopen er ook rondquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriend van mij zat in afganistan als liason voor defensie. Werd gebeld door de lokale politie, hadden een Nederlander op de fiets daar van de weg gehaald, voor zijn eigen veiligheid. Maar moesten hem weer laten gaan. Tja, meer dan vertellen dat het daar gevaarlijk is gaat niet.
Maar als die dan ontvoert wordt, moet dan de overheid er maar voor gaan zorgen dat ie vrij komt?
http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-jemen-gemeld.htmlquote:Nauwelijks vertrekkende Nederlanders uit Jemen gemeld
Tot dusverre geven de Nederlanders die in Jemen zijn nauwelijks gehoor aan de oproep van het ministerie van Buitenlandse Zaken om het land te verlaten.
Foto: ANP
''We weten van een incidentele Nederlander die vertrokken is'', aldus een woordvoerder van het ministerie woensdag.
De oproep om weg te gaan uit Jemen, kwam dinsdag. Er zijn 46 geregistreerde Nederlanders in het land, van wie er zes bij de ambassade werken. Mogelijk ligt het totale aantal Nederlanders nog hoger, omdat het niet verplicht is om een verblijf in Jemen te melden.
Buitenlandse Zaken vraagt de mensen in Jemen om het ministerie per e-mail op de hoogte te houden over hun vertrek, maar dat is tot dusverre dus nauwelijks gebeurd.
Ruim 2 jaar geleden, toen het erg onrustig was in de Arabische wereld, riep het ministerie van Buitenlandse Zaken Nederlanders ook al op Jemen te verlaten. Dat deden Nederlanders toen ook niet massaal. Van de 90 mensen gingen er toen niet meer dan 15 tot 20 het land uit.
http://www.nu.nl/buitenla(...)qaeda-verijdeld.htmlquote:'Jemen heeft aanslag al-Qaeda verijdeld'
De veiligheidsdiensten van Jemen hebben een aanslag van terreurorganisatie al-Qaeda verijdeld. De terroristen wilden zondag olie- en gasexportfaciliteiten en een stad in het oosten overnemen.
AFP
Terreurdreiging Jemen Fotoserie Video
Dat melden overheidsfunctionarissen woensdag.
De adviseur van president Mohammed Salem Basindwa van Jemen zei dat tientallen al-Qaeda-leden zich in Jemenitisch legeruniform zouden hebben vermomd om op de avond van de 27e dag van de ramadan toe te slaan.
Volgens de adviseur is het plan verijdeld door bij de doelwitten extra troepen in te zetten die daar niemand naar binnen lieten, meldt Reuters.
Boodschap
Zaterdag werd al bekend dat de Verenigde Staten aanwijzingen zou hebben dat al-Qaeda een terroristische aanval wilde plegen. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwde vrijdag al voor reizen en kondigde toen al aan dat het enkele ambassades in het Midden-Oosten vanaf die zondag zou gaan sluiten.
Aanleiding voor de dreiging is een onderschepte boodschap tussen de hoogste leider van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri, en de leider van de Arabische afdeling die in Jemen is gevestigd. Daarin gaf al-Zawahiri volgens de New York Times opdracht tot een aanval op korte termijn.
Volgens Reuters is nog niet meteen duidelijk of het verijdelde complot gelinkt kan worden aan de extra veiligheidsmaatregelen die veel westerse landen hebben genomen.
Ambassades
Na de VS hebben onder meer Frankrijk, Groot-Brittannië, Nederland en Noorwegen hun ambassade in Jemen gesloten. Ook hebben enkele van hen, waaronder Nederland, burgers en ambassadepersoneel opgeroepen het land te verlaten.
In de hoofdstad Sanaa zijn zware veiligheidsmaatregelen getroffen. Honderden gepantserde militaire voertuigen bewaken het presidentieel paleis, westerse ambassades en andere gebouwen.
Ook ongeveer twintig andere Amerikaanse ambassades en consulaten in het Midden-Oosten zijn gesloten vanwege de dreiging.
Wie dit 'verdiend' vindt is niet goed bij z'n hoofd. Het is hooguit begrijpelijk of te verwachten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 06:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Even van familie-oogpunt: is het nog steeds verdiend?
Afschieten maar omdat ze er al jaren wonen?
Dat ze zich een soort van vrij voelden?
Ik kan niets over de huidige situatie vertellen behalve dat mijn neefje en zijn vrouw nog leven naar alle waarschijnlijkheid.
Oh mascara! Wat erg voor je dat het familie isquote:Op woensdag 7 augustus 2013 06:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kan niets over de huidige situatie vertellen behalve dat mijn neefje en zijn vrouw nog leven naar alle waarschijnlijkheid.
Sorry, ik heb hier over heen gelezen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 06:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat erg om te lezen. Heel veel sterkte samen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 06:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Is er niet een waarschuwing afgekondigd voor Jemen paar weken geleden waarin verschillende buitenlanders dringend werden verzocht het land vrijwillig te verlaten? Of altijd jbinnen te blijven in hun bewaakte ommuurde woonomgeving?quote:Op zondag 16 juni 2013 00:38 schreef VeX- het volgende:
[..]
Het stel is spoorloos sinds ze hun woning in de wijk Hadda hadden verlaten. Hadda ligt aan de zuidrand van de stad en herbergt veel buitenlandse missies.
Een paar weken is natuurlijk wel iets anders dan een paar maanden geleden. Ze zijn begin juni ontvoerd toen de situatie net iets veiliger was.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Is er niet een waarschuwing afgekondigd voor Jemen paar weken geleden waarin verschillende buitenlanders dringend werden verzocht het land vrijwillig te verlaten? Of altijd jbinnen te blijven in hun bewaakte ommuurde woonomgeving?
Eigen schuld dan.
Nee dat is normaal hoor, net zoals het vragen van een buitensporig bedrag aan losgeld. Dat is gewoon hun manier van de onderhandelingen beginnen. Uiteindelijk nemen ze meestal wel genoegen met wat ze kunnen krijgen en dat zullen echt niet meerdere miljoenen zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik vind het verhaal heel apart. Dreigen dat ze na tien dagen wat aangedaan zou worden, en verder hoor je er niks meer van. Mocht er iets met hen gebeurd zijn, dan zit er allang een journalist op lijkt mij, of zijn alle journalisten gevlucht?
Het was vast een vooropgezet plan. Zo doorzichtig. Sinds ze daar wonen zijn ze moslim geworden en dit is een perfecte manier om aan geld te komen. Dat hele journalisten-werk was een dekmantel, hun familie is geen moslim dus het contact daar volledig mee verbreken is zo gedaan. Al helemaal voor een paar miljoen. Dat filmpje (vast gemaakt samen met de buurman) is ook te slecht. Zodra die vrouw nep begon te jammeren heb ik hem af moeten zetten. Nu het plan is mislukt zijn ze maar iets anders gaan doen. Zij met een niqaab, hij met een baard en een tulband op zijn kop. Daar in de zon heb je als blanke al snel een kleurtje. Niemand die ze zal herkennen. Was dit echt, dan zou er al lang een executiefilm verschenen zijn. "Zie wat er gebeurt als je niet aan onze voorwaarden voldoet!" Maar niet dus.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dus het in nog steeds onduidelijk wat er met die mensen gaat gebeuren/gebeurd is?
quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:53 schreef Kroovy het volgende:
[..]
Het was vast een vooropgezet plan. Zo doorzichtig. Sinds ze daar wonen zijn ze moslim geworden en dit is een perfecte manier om aan geld te komen. Dat hele journalisten-werk was een dekmantel, hun familie is geen moslim dus het contact daar volledig mee verbreken is zo gedaan. Al helemaal voor een paar miljoen. Dat filmpje (vast gemaakt samen met de buurman) is ook te slecht. Zodra die vrouw nep begon te jammeren heb ik hem af moeten zetten. Nu het plan is mislukt zijn ze maar iets anders gaan doen. Zij met een niqaab, hij met een baard en een tulband op zijn kop. Daar in de zon heb je als blanke al snel een kleurtje. Niemand die ze zal herkennen. Was dit echt, dan zou er al lang een executiefilm verschenen zijn. "Zie wat er gebeurt als je niet aan onze voorwaarden voldoet!" Maar niet dus.
Onsmakelijke reactie. Er post hier nota bene familie mee. Hoe zou jij het vinden als ze zo over jouw familie spraken? Lollig hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:53 schreef Kroovy het volgende:
Het was vast een vooropgezet plan. Zo doorzichtig. Sinds ze daar wonen zijn ze moslim geworden en dit is een perfecte manier om aan geld te komen. Dat hele journalisten-werk was een dekmantel, hun familie is geen moslim dus het contact daar volledig mee verbreken is zo gedaan. Al helemaal voor een paar miljoen. Dat filmpje (vast gemaakt samen met de buurman) is ook te slecht. Zodra die vrouw nep begon te jammeren heb ik hem af moeten zetten. Nu het plan is mislukt zijn ze maar iets anders gaan doen. Zij met een niqaab, hij met een baard en een tulband op zijn kop. Daar in de zon heb je als blanke al snel een kleurtje. Niemand die ze zal herkennen. Was dit echt, dan zou er al lang een executiefilm verschenen zijn. "Zie wat er gebeurt als je niet aan onze voorwaarden voldoet!" Maar niet dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |