abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129046689
Eén en al ellende, ongemak en op je hoede zijn, als het zo leest. En dan aan de andere kant roepen hoe geweldig het daar is en dat het zo'n mooi land is. Ik snap niet hoe ze dat zelf kunnen rijmen.
pi_129046893
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
Eén en al ellende, ongemak en op je hoede zijn, als het zo leest. En dan aan de andere kant roepen hoe geweldig het daar is en dat het zo'n mooi land is. Ik snap niet hoe ze dat zelf kunnen rijmen.
Nou, als je foto's ziet van die oude steden in Jemen met de oudste flatgebouwen ter wereld ziet het er wel mooi uit hoor. De oude gebouwen zien er ook goed onderhouden uit. Unesco werelderfgoed.

Denk dat als je een georganiseerde groepsrondreis maakt en niet het binnenland ingaat dat het niet onveilig is hoor.
pi_129047081
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, als je foto's ziet van die oude steden in Jemen met de oudste flatgebouwen ter wereld ziet het er wel mooi uit hoor. De oude gebouwen zien er ook goed onderhouden uit. Unesco werelderfgoed.

Denk dat als je een georganiseerde groepsrondreis maakt en niet het binnenland ingaat dat het niet onveilig is hoor.
Een (vakantie)trip is wat anders dan er permanent gaan wonen; dat laatste is wat het Nederlandse stel doet.
pi_129047290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
BuZa zegt nog steeds: "Alle niet essentiele reizen naar de hoofdstad Sana’a en het eiland Socotra worden ontraden."
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/jemen

Verder wel met je eens dat die karakteristieke huisjes er wel leuk uitzien :).

woensdag 17 juli 2013 @ 15:57:35 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129047429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

BuZa zegt nog steeds: "Alle niet essentiele reizen naar de hoofdstad Sana’a en het eiland Socotra worden ontraden."
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/jemen

Verder wel met je eens dat die karakteristieke huisjes er wel leuk uitzien :).

[ afbeelding ]
Haar zwart verven, snor laten staan, maand zonnebanken, jaballa dragen en gabbele babbele spreken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129047510
pi_129050425
Oerdom stel dus. Waarschijnlijk zien ze die 'ontvoering' ook als een grap, hopelijk steekt onze overheid haar tijd in mensen die wel verantwoordelijk zijn.
pi_129051856
Die kerel oogt toch wel als een sukkeltje hoor....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:51:34 #217
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_129052638
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom?
Het gebeurt niet vaak dat een persoon met de Nederlandse nationaliteit wordt gekidnapt. BuZa mag nu haar waarde aantonen voor haar staatsburgers.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:52:28 #218
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_129052658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:30 schreef Samson het volgende:
:') x 10.000. Iemand beoordelen op zijn uiterlijk. :') x supersonische oneindigheid. Jij denkt dat de hele wereld bestaat uit jonge Brad Pitjes. Kom uit die droom zou ik zeggen.
pi_129052699
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het gebeurt niet vaak dat een persoon met de Nederlandse nationaliteit wordt gekidnapt. BuZa mag nu haar waarde aantonen voor haar staatsburgers.
Me dunkt dat BuZa haar energie wel beter kan wijden aan mensen die onschuldig in de penarie zitten in den vreemde. Deze twee hebben het gevaar bewust opgezocht, dit gedocumenteerd en zichzelf onschendbaar geacht.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:58:57 #220
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_129052850
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Me dunkt dat BuZa haar energie wel beter kan wijden aan mensen die onschuldig in de penarie zitten in den vreemde. Deze twee hebben het gevaar bewust opgezocht, dit gedocumenteerd en zichzelf onschendbaar geacht.
Ach, gelukkig zit jij niet op de stoel van Timmermans die de definitieve beslissing zal moeten nemen. Een dilemma is het zeker, maar deze mensen schreven ook artikelen voor de NOS en leverden dus indirect ook werk af voor de staat. Dat ze zich bewust waren van de gevaren, daar is iedereen nu bekend mee, maar dat is het leven. Mensen nemen risico en als het fout gaat, dan hebben ze daar later spijt van. Dat zit in de menselijke aard van mensen en als de mensheid vanaf het begin geen risico's had genomen, dan woonden we nu nog in hutjes.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:06:40 #221
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_129173816
https://www.facebook.com/Tawakkol.Abdulsalam.Karman

quote:
Jemenitische Nobelprijswinnares pleit voor vrijlating Spiegel

Jemenitische autoriteiten moeten alles in het werk stellen om het ontvoerde Nederlandse koppel Judith Spiegel en Boudewijn Berendsen vrij te krijgen. Die oproep deed de Jemenitische activiste, journalist en Nobelprijswinnaar Tawakkol Karman donderdag op haar facebookpagina. Spiegel en Berendsen zijn volgens haar 'vrienden van Jemen'.

Karman vraagt in het bericht aan de Jemenitische president en minister-president om zich persoonlijk in te zetten voor het Nederlandse koppel. De reputatie van Jemen verslechtert iedere dag dat Spiegel en Berendsen langer vastzitten, schrijft Karman.

Haar Facebookpagina is in het Arabisch, bij het bericht heeft ze een link geplaatst naar de website avaaz.org (eveneens in het Arabisch) met daarop een petitie voor de vrijlating van de Nederlanders.

Spiegel en Berendsen deden een week geleden in een video een oproep aan Nederland om alles te doen om hen vrij te krijgen. Ze zeiden te vrezen voor hun leven als niet aan de eisen van de ontvoerders wordt voldaan. Uit de video bleek niet wie hun ontvoerders zijn of welke eisen ze stellen.

Karman werd in 2011 het gezicht van de protesten tegen het Jemenitische regime van president Ali Abdullah Saleh. Ze kreeg de Nobelprijs voor de Vrede voor haar 'geweldloze strijd voor de veiligheid van vrouwen en voor het recht van vrouwen om te participeren in het werken aan vrede'.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet toen weten over de zaak geen informatie te kunnen geven, dat zou de positie van de Nederlanders enkel benarder maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 21-07-2013 00:13:34 ]
pi_129237045
'Ontvoerders Jemen eisen 10 miljoen'

quote:
De ontvoerders van de Rotterdamse journaliste Judith Spiegel en haar partner eisen 10 miljoen voor hun vrijlating. Dat staat volgens RTV Rijnmond in een Jemenitische krant.
De twee zijn sinds vorige maand vermist. Een week geleden verscheen op internet een filmpje van ze, waarin de twee om hulp vroegen.
10 miljoen gaan ze nooit betalen.. of wel?
pi_129237148
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:11 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Nee. Of ze moeten rijke familieleden hebben.
pi_129239862
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:11 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Ze gaan vast ook wel akkoord met 1 miljoen of minder.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 06:48:35 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129243618
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat heeft BUZA al gedaan door dringend af te raden er naar toe te gaan, en dan zeker je niet zo te gedragen als deze zich gedragen.
BUZA is je moeder niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 07:08:15 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_129243722
http://www.hln.be/hln/nl/(...)sen-10-miljoen.dhtml

Ontvoerders Judith Spiegel eisen 10 miljoen

De ontvoerders van VRT-correspondente Judith Spiegel en haar partner Boudewijn Berendsen eisen 10 miljoen euro voor hun vrijlating. Dat staat volgens de regionale zender RTV Rijnmond in een Jemenitische krant. Die krant zou bronnen hebben binnen de regering van Jemen. De twee zijn sinds vorige maand vermist. Een week geleden verscheen op internet een filmpje waarin ze om hulp smeekten.
Het stel werd begin juli ontvoerd door een groep gewapende mannen uit hun huis in Jemen. "Wij zijn ontvoerd in Jemen en we hebben een groot probleem", begon Spiegel in de video.

"Sinds het begin hebben we de ambassadeur gesproken. We hebben hem uitgelegd wat de voorwaarden zijn om hier uit te komen, maar tot nu toe is er niets gebeurd. Er is geen beweging geweest. We hebben tien dagen gekregen om dit op te lossen, maar er kwam geen resultaat. Nu zijn er opnieuw tien dagen om iets te gaan doen. Deze mensen zijn gewapend. Als er tegen dan geen oplossing is gevonden, zullen ze ons doodschieten."

"Er moet oplossing komen"
"Ik ben heel erg bang, er moet echt een oplossing komen", ging Berendsen verder. "We roepen iedereen in Nederland op om de regering en ambassade in beweging te krijgen om met de gestelde voorwaarden akkoord te gaan."

"Familie, media, Nederlanders, doe iets. Anders komen we hier niet uit en zitten we hier 'forever'", snikte Spiegel tot slot. "Als we niet binnen tien dagen al dood zijn tenminste. Doe iets met z'n allen."

De Nederlanders zouden ontvoerd zijn door dezelfde bende die in mei twee Zuid-Afrikanen kidnapte. In twee andere gevallen werden voor de vrijlating van Europese burgers hoge bedragen betaald door Oman en Qatar. Naast de VRT werkte Spiegel vanuit Sanaa ook voor onder meer NRC Handelsblad, de NOS en Elsevier.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 07:13:47 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_129243759
NL kennende zullen we wel met 10 miljoen over de brug komen om deze imbecielen vrij te kopen.

Waarom ga je terwijl je de risico's dondersgoed weet alsnog naar dat gebied? En waarom moet nu de belastingbetaler ervoor opdraaien om dat op te lossen? :|W

En nadat die 10 miljoen is betaald gaan ze a) van dat geld wapens kopen zodat ze meer mensen kunnen omleggen b) fanatiek op zoek naar meer NLers om te ontvoeren en losgeld voor te krijgen :|W
pi_129243906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 07:13 schreef slashdotter3 het volgende:
NL kennende zullen we wel met 10 miljoen over de brug komen om deze imbecielen vrij te kopen.

Waarom ga je terwijl je de risico's dondersgoed weet alsnog naar dat gebied? En waarom moet nu de belastingbetaler ervoor opdraaien om dat op te lossen? :|W

En nadat die 10 miljoen is betaald gaan ze a) van dat geld wapens kopen zodat ze meer mensen kunnen omleggen b) fanatiek op zoek naar meer NLers om te ontvoeren en losgeld voor te krijgen :|W
Ik ben het met je eens dat deze mensen er zo goed als alles aan gedaan hebben om ontvoerd te worden. Maar om ze nou voor 10 miljoen daar te laten creperen gaat mij toch iets te ver. Ik zou wel graag zien dat de staat dit achteraf op hen verhaalt.
60 HRC
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:13:34 #229
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_129244197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:30 schreef Samson het volgende:
Hij heeft geen onderkaak viel me op. :P Maar wat maakt het uit hoe hij eruit ziet?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_129244381
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 07:32 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat deze mensen er zo goed als alles aan gedaan hebben om ontvoerd te worden. Maar om ze nou voor 10 miljoen daar te laten creperen gaat mij toch iets te ver. Ik zou wel graag zien dat de staat dit achteraf op hen verhaalt.
Dat is natuurlijk een kansloze missie.

Laat ze het geld maar bij elkaar bedelen bij anderen, de belastingbetaler heeft niets te maken met mensen die bewust het risico opzoeken.
pi_129245410
quote:

[..]

Je kan natuurlijk nooit 10 miljoen verhalen bij die mensen dus je gaat voor 9,5 miljoen belastinggeld het schip in. Daarnaast leidt betaling tot alleen maar meer en meer ontvoeringen. Ten derde sponsor je een criminele organisatie.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:49:55 #232
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_129251052
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Dat smiley mag je weg laten, is gewoon zo, Wij westerlingen hebben niets te zoeken in het midden-oosten ,.
En wat hebben westerlingen dan te zoeken in irak, afghanistan e.d.?...
Niet elk Midden-oostersland is gevaarlijk, In Latijns-amerika vallen meer doden
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:06:15 #233
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_129251606
Was 100.000 of 1 miljoen niet genoeg geweest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129649712
Nog nieuws hierover?
Koel en donker bewaren
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:32:31 #235
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_129650648
Ambassades van oa de VS, VK, Duitsland en Frankrijk zijn gesloten. Verder wordt er aangeraden om er niet naar toe te gaan en als je er al bent zsm het land te verlaten.

Die ontvoerde Nederlanders hebben het niet echt getroffen met die verhoogde terreurdreiging ineens.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:35:33 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_129652406
Hoe is dit nu afgelopen ?? zijn ze vrij of .... ??
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_129654375
Wat doe je dan ook in die Arabische landen

Daar is het altijd oorlog
pi_129654634
quote:

[..]

Some people...
pi_129655915
Ze hadden het toch over 10 dagen of zoiets? Die zijn toch al lang voorbij nu?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_129748445
Leven ze nog of niet?
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:49:54 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_129750006
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriend van mij zat in afganistan als liason voor defensie. Werd gebeld door de lokale politie, hadden een Nederlander op de fiets daar van de weg gehaald, voor zijn eigen veiligheid. Maar moesten hem weer laten gaan. Tja, meer dan vertellen dat het daar gevaarlijk is gaat niet.
Maar als die dan ontvoert wordt, moet dan de overheid er maar voor gaan zorgen dat ie vrij komt?
ja wat een malloten lopen er ook rond

9 van de 10 van dit soort figuren hoor je nooit meer wat van en de 10de zie je op Discovery roepen dat het allemaal wel meevalt als je gewoon lief bent en bloemetjes achterlaat bij vertrek -O-

klinkt hard maar als je zelf problemen opzoekt dan moet je zelf je problemen maar oplossen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_129780371
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 06:29:37 ]
pi_129780435
Even van familie-oogpunt: is het nog steeds verdiend?
Afschieten maar omdat ze er al jaren wonen?
Dat ze zich een soort van vrij voelden?
Ik kan niets over de huidige situatie vertellen behalve dat mijn neefje en zijn vrouw nog leven naar alle waarschijnlijkheid.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:04:20 #245
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_129796641
Het is een van de onveiligste landen voor westerlingen en moord, terrorisme en ontvoeringen zijn aan de orde van, maar weg gaan ho maar. Deze Nederlanders roepen het wel een beetje op zichzelf af. Ik hoop dat de staat geen losgeld voor ze (moeten) gaan betalen later.

Er is nog steeds geen nieuws over de mensen uit de OP helaas.

quote:
Nauwelijks vertrekkende Nederlanders uit Jemen gemeld
Tot dusverre geven de Nederlanders die in Jemen zijn nauwelijks gehoor aan de oproep van het ministerie van Buitenlandse Zaken om het land te verlaten.
Foto: ANP

''We weten van een incidentele Nederlander die vertrokken is'', aldus een woordvoerder van het ministerie woensdag.

De oproep om weg te gaan uit Jemen, kwam dinsdag. Er zijn 46 geregistreerde Nederlanders in het land, van wie er zes bij de ambassade werken. Mogelijk ligt het totale aantal Nederlanders nog hoger, omdat het niet verplicht is om een verblijf in Jemen te melden.

Buitenlandse Zaken vraagt de mensen in Jemen om het ministerie per e-mail op de hoogte te houden over hun vertrek, maar dat is tot dusverre dus nauwelijks gebeurd.

Ruim 2 jaar geleden, toen het erg onrustig was in de Arabische wereld, riep het ministerie van Buitenlandse Zaken Nederlanders ook al op Jemen te verlaten. Dat deden Nederlanders toen ook niet massaal. Van de 90 mensen gingen er toen niet meer dan 15 tot 20 het land uit.
http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-jemen-gemeld.html

quote:
'Jemen heeft aanslag al-Qaeda verijdeld'
De veiligheidsdiensten van Jemen hebben een aanslag van terreurorganisatie al-Qaeda verijdeld. De terroristen wilden zondag olie- en gasexportfaciliteiten en een stad in het oosten overnemen.
AFP
Terreurdreiging Jemen Fotoserie Video

Dat melden overheidsfunctionarissen woensdag.

De adviseur van president Mohammed Salem Basindwa van Jemen zei dat tientallen al-Qaeda-leden zich in Jemenitisch legeruniform zouden hebben vermomd om op de avond van de 27e dag van de ramadan toe te slaan.

Volgens de adviseur is het plan verijdeld door bij de doelwitten extra troepen in te zetten die daar niemand naar binnen lieten, meldt Reuters.

Boodschap

Zaterdag werd al bekend dat de Verenigde Staten aanwijzingen zou hebben dat al-Qaeda een terroristische aanval wilde plegen. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwde vrijdag al voor reizen en kondigde toen al aan dat het enkele ambassades in het Midden-Oosten vanaf die zondag zou gaan sluiten.

Aanleiding voor de dreiging is een onderschepte boodschap tussen de hoogste leider van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri, en de leider van de Arabische afdeling die in Jemen is gevestigd. Daarin gaf al-Zawahiri volgens de New York Times opdracht tot een aanval op korte termijn.

Volgens Reuters is nog niet meteen duidelijk of het verijdelde complot gelinkt kan worden aan de extra veiligheidsmaatregelen die veel westerse landen hebben genomen.

Ambassades

Na de VS hebben onder meer Frankrijk, Groot-Brittannië, Nederland en Noorwegen hun ambassade in Jemen gesloten. Ook hebben enkele van hen, waaronder Nederland, burgers en ambassadepersoneel opgeroepen het land te verlaten.

In de hoofdstad Sanaa zijn zware veiligheidsmaatregelen getroffen. Honderden gepantserde militaire voertuigen bewaken het presidentieel paleis, westerse ambassades en andere gebouwen.

Ook ongeveer twintig andere Amerikaanse ambassades en consulaten in het Midden-Oosten zijn gesloten vanwege de dreiging.
http://www.nu.nl/buitenla(...)qaeda-verijdeld.html
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_129797403
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 06:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kan niets over de huidige situatie vertellen behalve dat mijn neefje en zijn vrouw nog leven naar alle waarschijnlijkheid.
Wie dit 'verdiend' vindt is niet goed bij z'n hoofd. Het is hooguit begrijpelijk of te verwachten.
pi_129798380
quote:
Oh mascara! Wat erg voor je dat het familie is :* Ik hoop dat ze heelhuids thuis komen en fijn om te horen dat ze nog in leven zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:59:03 #248
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_129798624
quote:
Sorry, ik heb hier over heen gelezen.

Ja, het is wel erg naar als het je persoonlijk raakt. Ik snap niet zo goed waarom iemand er bewust kiest om naar zo'n land te gaan, maar ja dat doet er nu ook niet meer toe.

Ik wens jouw en je familie veel sterkte en hoop dat je neef en z'n vrouw goed en wel terugkomen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_129799067
quote:
Wat erg om te lezen. Heel veel sterkte samen.
pi_131059391
Ik zit op dit moment te kijken naar Locked up abroad en toen kwam dit onderwerp mij weer te boven. Ik heb in de tussentijd niks meer hierover gehoord. Zijn ze vrij, is er betaald, leven ze nog? Er werd gezegd dat 'wij' tien dagen de tijd hadden om te betalen, en we zijn nu zo'n 2 á 3 maanden verder.
  woensdag 11 september 2013 @ 17:09:58 #251
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_131064298
Volgens mij na dit geen nieuws meer...

Als ze geen geldschieter kunnen vinden ziet het er niet best voor ze uit. Ik mag toch hopen dat Rutte zijn hand op de knip houdt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_131066388
Ik vind het verhaal heel apart. Dreigen dat ze na tien dagen wat aangedaan zou worden, en verder hoor je er niks meer van. Mocht er iets met hen gebeurd zijn, dan zit er allang een journalist op lijkt mij, of zijn alle journalisten gevlucht?
pi_131067503
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:38 schreef VeX- het volgende:

[..]

Het stel is spoorloos sinds ze hun woning in de wijk Hadda hadden verlaten. Hadda ligt aan de zuidrand van de stad en herbergt veel buitenlandse missies.

Is er niet een waarschuwing afgekondigd voor Jemen paar weken geleden waarin verschillende buitenlanders dringend werden verzocht het land vrijwillig te verlaten? Of altijd jbinnen te blijven in hun bewaakte ommuurde woonomgeving?

Eigen schuld dan.
pi_131067828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Is er niet een waarschuwing afgekondigd voor Jemen paar weken geleden waarin verschillende buitenlanders dringend werden verzocht het land vrijwillig te verlaten? Of altijd jbinnen te blijven in hun bewaakte ommuurde woonomgeving?

Eigen schuld dan.
Een paar weken is natuurlijk wel iets anders dan een paar maanden geleden. Ze zijn begin juni ontvoerd toen de situatie net iets veiliger was.
  woensdag 11 september 2013 @ 19:48:15 #255
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_131069736
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik vind het verhaal heel apart. Dreigen dat ze na tien dagen wat aangedaan zou worden, en verder hoor je er niks meer van. Mocht er iets met hen gebeurd zijn, dan zit er allang een journalist op lijkt mij, of zijn alle journalisten gevlucht?
Nee dat is normaal hoor, net zoals het vragen van een buitensporig bedrag aan losgeld. Dat is gewoon hun manier van de onderhandelingen beginnen. Uiteindelijk nemen ze meestal wel genoegen met wat ze kunnen krijgen en dat zullen echt niet meerdere miljoenen zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_131153439
Zijn suske en wiske nou nog steeds niet vrij :D
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:28:00 #257
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131159165
Dus het in nog steeds onduidelijk wat er met die mensen gaat gebeuren/gebeurd is?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_131163264
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dus het in nog steeds onduidelijk wat er met die mensen gaat gebeuren/gebeurd is?
Het was vast een vooropgezet plan. Zo doorzichtig. Sinds ze daar wonen zijn ze moslim geworden en dit is een perfecte manier om aan geld te komen. Dat hele journalisten-werk was een dekmantel, hun familie is geen moslim dus het contact daar volledig mee verbreken is zo gedaan. Al helemaal voor een paar miljoen. Dat filmpje (vast gemaakt samen met de buurman) is ook te slecht. Zodra die vrouw nep begon te jammeren heb ik hem af moeten zetten. Nu het plan is mislukt zijn ze maar iets anders gaan doen. Zij met een niqaab, hij met een baard en een tulband op zijn kop. Daar in de zon heb je als blanke al snel een kleurtje. Niemand die ze zal herkennen. Was dit echt, dan zou er al lang een executiefilm verschenen zijn. "Zie wat er gebeurt als je niet aan onze voorwaarden voldoet!" Maar niet dus.
pi_131163311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:53 schreef Kroovy het volgende:

[..]

Het was vast een vooropgezet plan. Zo doorzichtig. Sinds ze daar wonen zijn ze moslim geworden en dit is een perfecte manier om aan geld te komen. Dat hele journalisten-werk was een dekmantel, hun familie is geen moslim dus het contact daar volledig mee verbreken is zo gedaan. Al helemaal voor een paar miljoen. Dat filmpje (vast gemaakt samen met de buurman) is ook te slecht. Zodra die vrouw nep begon te jammeren heb ik hem af moeten zetten. Nu het plan is mislukt zijn ze maar iets anders gaan doen. Zij met een niqaab, hij met een baard en een tulband op zijn kop. Daar in de zon heb je als blanke al snel een kleurtje. Niemand die ze zal herkennen. Was dit echt, dan zou er al lang een executiefilm verschenen zijn. "Zie wat er gebeurt als je niet aan onze voorwaarden voldoet!" Maar niet dus.
:D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131165316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:53 schreef Kroovy het volgende:

Onsmakelijke reactie. Er post hier nota bene familie mee. Hoe zou jij het vinden als ze zo over jouw familie spraken? Lollig hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')