abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131153439
Zijn suske en wiske nou nog steeds niet vrij :D
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:28:00 #257
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131159165
Dus het in nog steeds onduidelijk wat er met die mensen gaat gebeuren/gebeurd is?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_131163264
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dus het in nog steeds onduidelijk wat er met die mensen gaat gebeuren/gebeurd is?
Het was vast een vooropgezet plan. Zo doorzichtig. Sinds ze daar wonen zijn ze moslim geworden en dit is een perfecte manier om aan geld te komen. Dat hele journalisten-werk was een dekmantel, hun familie is geen moslim dus het contact daar volledig mee verbreken is zo gedaan. Al helemaal voor een paar miljoen. Dat filmpje (vast gemaakt samen met de buurman) is ook te slecht. Zodra die vrouw nep begon te jammeren heb ik hem af moeten zetten. Nu het plan is mislukt zijn ze maar iets anders gaan doen. Zij met een niqaab, hij met een baard en een tulband op zijn kop. Daar in de zon heb je als blanke al snel een kleurtje. Niemand die ze zal herkennen. Was dit echt, dan zou er al lang een executiefilm verschenen zijn. "Zie wat er gebeurt als je niet aan onze voorwaarden voldoet!" Maar niet dus.
pi_131163311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:53 schreef Kroovy het volgende:

[..]

Het was vast een vooropgezet plan. Zo doorzichtig. Sinds ze daar wonen zijn ze moslim geworden en dit is een perfecte manier om aan geld te komen. Dat hele journalisten-werk was een dekmantel, hun familie is geen moslim dus het contact daar volledig mee verbreken is zo gedaan. Al helemaal voor een paar miljoen. Dat filmpje (vast gemaakt samen met de buurman) is ook te slecht. Zodra die vrouw nep begon te jammeren heb ik hem af moeten zetten. Nu het plan is mislukt zijn ze maar iets anders gaan doen. Zij met een niqaab, hij met een baard en een tulband op zijn kop. Daar in de zon heb je als blanke al snel een kleurtje. Niemand die ze zal herkennen. Was dit echt, dan zou er al lang een executiefilm verschenen zijn. "Zie wat er gebeurt als je niet aan onze voorwaarden voldoet!" Maar niet dus.
:D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131165316
quote:

Onsmakelijke reactie. Er post hier nota bene familie mee. Hoe zou jij het vinden als ze zo over jouw familie spraken? Lollig hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131167900
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Onsmakelijke reactie. Er post hier nota bene familie mee. Hoe zou jij het vinden als ze zo over jouw familie spraken? Lollig hoor.
Het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Niet eens lollig bedoeld. Waarom dat uitsluiten, omdat er familie bij betrokken is? Dan kun je nooit meer iets objectief bekijken. Mensen doen wel ergere dingen uit wanhoop. Met alle journalisten die ontvoerd zijn in de afgelopen jaren zou dit een zeer plausibel scenario zijn. Alleen al afgaand op het taalgebruik/lichaamsuitdrukkingen in de video, daar klopt helemaal niets van. Ook als je het vergelijkt met andere ontvoeringen. Ik wil niet zeggen dat het zo is en niet anders, maar alle omstandigheden zien er wel op z'n minst verdacht uit. Dat mag best aangekaart worden toch.
pi_131168016
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is helemaal geen onsmakelijke reactie. Het is allemaal heel vervelend voor de familie, maar dit stel heeft de beeldvorming enorm tegen en dat mag best gezegd worden.
pi_131212840
quote:

[..]

Dit is ook de rede dat ik het een apart verhaal vind. Een vriend van mij gaf dezelfde verklaring als hierboven en dit heeft mij doen nadenken dat het idd zo kan zijn.
In het filmpje zijn alleen zij in beeld, verder geen gekkies met een ak-47 tegen hun kop aan gedrukt. Ook het feit dat er binnen tien dagen betaald moet worden, anders zouden zij vermoord worden, maar er na dat bericht vrijwel niks meer naar buiten is gekomen.

Verder blijf ik ook denken dat zij echt in deze nachtmerrie zitten en dat ik dit nooit hoef mee te maken, en dat zij hopelijk wel veilig thuis komen.
pi_131303006
Hier een reactie van de familie: het is GEEN vooropgezet plan of whatever.

Ik moet ook verder mijn mond houden, kan/mag niks meer vertellen dan dat het onzeker is of ze terugkomen.

Tnx@Isabeau
pi_131307438
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 00:39 schreef mascara-klodder het volgende:

Ik moet ook verder mijn mond houden, kan/mag niks meer vertellen dan dat het onzeker is of ze terugkomen.

Tnx@Isabeau
Ik begrijp dat de radiostilte ook vooral voor hun eigen veiligheid is :* Blijven hopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131309177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 00:39 schreef mascara-klodder het volgende:

Tnx@Isabeau
Excuus van mij voor mijn bedenkingen.
Ook voor jullie (familie) zal het een verschrikkelijke periode van onzekerheid zijn. Blijven hopen en hopelijk ook binnenkort een goed bericht.
pi_134111136
Update van NOS:

quote:
Spiegel en man vrijgelaten in Jemen
dinsdag 10 dec 2013, 11:07 (Update: 10-12-13, 11:31)

De ontvoerde Nederlandse journaliste Judith Spiegel en haar man Boudewijn Berendsen zijn in Jemen vrijgelaten. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken gemeld.

Spiegel en Berendsen werden begin juni door gewapende mannen ontvoerd in Jemen. Spiegel werkte er als freelance journalist, onder meer voor de NOS en NRC Handelsblad.

Opluchting
Minister Timmermans laat weten "buitengewoon blij en opgelucht" te zijn. Hij schrijft dat de twee afgelopen weekend zijn vrijgekomen. Ze maken het naar omstandigheden goed en zijn opgevangen door de ambassade in de hoofdstad Sanaa.

Timmermans verwacht dat ze snel met hun familie herenigd kunnen worden. De minister heeft de familie gesproken.

Eind augustus riep premier Rutte Jemen nog op om meer te doen om de Nederlanders vrij te krijgen. Hij schreef een brief aan president Hadi.
Somebody that I used to know
pi_134111462
Goed nieuws dus, gelukkig maar! :)
Voor de kerst thuis?
pi_134112012
gevalletje eigen schuld
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_134112158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:09 schreef superniger het volgende:
gevalletje eigen schuld
Boeiuh, ga nou niet weer die hele discussie opnieuw voeren. Ze zijn nu vrij.
pi_134112201
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Boeiuh, ga nou niet weer die hele discussie opnieuw voeren. Ze zijn nu vrij.
Als er maar geen Nederlandse belastinggeld aan de ontvoerders is overgemaakt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_134142372
als ik het goed gezien/gehoord heb, op die persconferentie, sssssssshte ze de boel even stil. Misschien waren die woestijnpiraten niet van gediend van zulke arrogantie.
pi_134143149
http://www.nu.nl/buitenla(...)oerders-piraten.html

Nieuwsbericht met een video van de persconferentie.

Ik blijf er alsnog bij dat ik het een merkwaardig verhaal vind, ook nu weer op de manier hoe zij de persconferentie geeft, waar zei op een gegeven moment zegt: "trust me, I want to know too", dat komt bij mij meteen ongeloofwaardig over.
En het moment bij 00:37 "but I'm not so sure about it", het weg kijken / rollen met haar ogen vind ik opvallend.

Maar goed, tot het tegendeel bewezen is zijn ze echt ontvoerd geweest en zijn ze nu dus vrijgelaten en ben ik ook blij voor hun dat ze naar huis kunnen.

quote:
Ze gaf aan het "een beetje jammer te vinden dat ze Jemen nu zo plotseling om deze reden moest verlaten".
Hoeveel meer redenen heb je nodig om daar weg te moeten?
  woensdag 11 december 2013 @ 11:16:10 #274
241662 Jian
Well, well, well
pi_134143869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef DrSnuggle het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)oerders-piraten.html

Nieuwsbericht met een video van de persconferentie.

Ik blijf er alsnog bij dat ik het een merkwaardig verhaal vind, ook nu weer op de manier hoe zij de persconferentie geeft, waar zei op een gegeven moment zegt: "trust me, I want to know too", dat komt bij mij meteen ongeloofwaardig over.
Natuurlijk is er betaald, niet rechtstreeks door de overheid, maar via derden, waarom zouden ze anders vrij zijn en niet dood .... en zij weet 't en kan/mag/wil het niet zeggen, de overheid onderhandelt immers niet met terroristen.

quote:
Hoeveel meer redenen heb je nodig om daar weg te moeten?
Ja, maar "ze zijn natuurlijk wel HEEL goed behandeld, op de Jemenitische manier." "Dus dat was heel aardig, op de niet zo aardige ontvoering na dan."

Dus het viel allemaal best wel mee?
pi_134144167
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:16 schreef Jian het volgende:

[..]

Natuurlijk is er betaald, niet rechtstreeks door de overheid, maar via derden, waarom zouden ze anders vrij zijn en niet dood .... en zij weet 't en kan/mag/wil het niet zeggen, de overheid onderhandelt immers niet met terroristen.

[..]
Bij mij is het meer het gedeelte "trust me", misschien dat ik als enige zo denk maar als iemand "geloof mij" tegen mij zegt dan geloof ik diegene al niet meer. oO<

quote:
Ja, maar "ze zijn natuurlijk wel HEEL goed behandeld, op de Jemenitische manier." "Dus dat was heel aardig, op de niet zo aardige ontvoering na dan."

Dus het viel allemaal best wel mee?
Ik vind het gewoon erg naïef, eerst de waarschuwingen naast zich neerleggen dat iedereen Jemen moet verlaten, vervolgens worden zij ontvoerd (wat mij het ergste lijkt wat je ooit kan overkomen), en na de ontvoering alsnog willen zeggen dat je in Jemen wil blijven.
Dan heb je denk ik ook wel te maken met het Stockholm-syndroom.
pi_134153479
Ik erger mij nu al aan die vrouw
pi_134153601
Wat hebben zij op de bovenkant van hun handen?
pi_134153620
Ik word paranoia, homeland seizoen 1 vibe.
pi_134153644
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:18 schreef Postbus100 het volgende:
Wat hebben zij op de bovenkant van hun handen?
Henna.

Ze liepen in burka daar en alle vrouwen hebben dat. Dus om niet op te vallen.
pi_134153661
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Henna.

Ze liepen in burka daar en alle vrouwen hebben dat. Dus om niet op te vallen.
Maar hij heeft het ook. Is dat ook gebruikelijk?
pi_134153686
Waarom onderbreken ze die persco voor iemand die er bij staat? :')
pi_134153692
Wat een vreselijk / eng mens.
pi_134153703
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik dacht in het begin te horen dat hij ook een burka droeg, puur omdat je dan veel makkelijker vervoerd kunt worden.
pi_134153720
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist.
pi_134153726
Wat een debiel toneelstukje is dit
pi_134153736
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:21 schreef DrMabuse het volgende:
Wat een vreselijk / eng mens.
Wie?
pi_134153737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik dacht in het begin te horen dat hij ook een burka droeg, puur omdat je dan veel makkelijker vervoerd kunt worden.
oh ja, ik kijk pas sinds twee minuten, vandaar.
pi_134153749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wie?
Zij
pi_134153760
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zij
Die ontvoerde vrouw? Waarom is ze vreselijk? :?
pi_134153762
Ben weggevlucht van de tv.
pi_134153770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wie?
Zij, ze zit er wel heel vrolijk en bazig bij. Beetje apart op zo'n moment.
pi_134153787
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ze geniet er echt van.
pi_134153790
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Die is intens opgelucht na maanden van afschuwelijke ontberingen en snapt er allemaal geen hol van. En dan lekker vanachter je pc gaan zeiken _O- Dát vind ik vreselijk.
pi_134153801
In het filmpje doen ze net of ze elk moment kunnen worden omgelegd, nu zegt een bewaker zelfs sorry als hij de deur dicht doet. :')
pi_134153809
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
In het filmpje doen ze net of ze elk moment kunnen worden omgelegd, nu zegt een bewaker zelfs sorry als hij de deur dicht doet. :')
Juist
pi_134153825
Wordt vast een musical.
pi_134153846
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Stockholm syndroom heet dat. Gegijzelden krijgen sympathie voor hun gijzelnemers en zien alles door een rooskleurige bril. Wil niet zeggen dat ze ongetwijfeld meer dan eens met de dood bedreigd zijn.
pi_134153880
En bovendien heeft ze al meermalen verteld dat dat filmpje geregisseerd is. :P De gijzelaars lieten het super erg lijken omdat ze dachten dat er dan meer geld binnen zou komen.
pi_134153884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Stockholm syndroom heet dat. Gegijzelden krijgen sympathie voor hun gijzelnemers en zien alles door een rooskleurige bril. Wil niet zeggen dat ze ongetwijfeld meer dan eens met de dood bedreigd zijn.
Bewaker zei sorry.
pi_134153945
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:24 schreef DrMabuse het volgende:
Wordt vast een musical.
Ze gaat nu een boek verkopen. Zal zo het ISBN nummer doorgeven. :D
pi_134154127
Die man heeft dan wel weer humor: 'Wat denk je zelf?' 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: