Een klein windhoosje misschien ergens...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:43 schreef Nattekat het volgende:
vrijdag 14 juni 2013 @ 17:39 • 300
Volgende week de hele week kans op onweer, het zal toch niet zo zijn dat er niks gebeurt? Dat geloof ik gewoon niet
Moest gewoon meekomen.
Liever continue wisselvallig dan jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo weinig variatie gaat ook saai worden denk ik.
Een dagje met een onweersbui mag er wel tussen zitten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Liever continue wisselvallig dan ja![]()
Nee hoor, zat variatie gehad in de afgelopen maand. Nu is het wel eens even tijd voor stabiel zomerweer
Afgelopen twee weken continue onweer gehad. Is wel weer even goed zo. Tijd voor veel zon en hitte zodat de planten in de tuin lekker gaan groeien en de zwembaden warm wordenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een dagje met een onweersbui mag er wel tussen zitten.
Loopt GFS weer te glitchen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
En er wordt enkel voor het westen neerslag voorspeld
Beter niet, de hele week zien dinsdag en woensdag er al positief uitquote:
Nicequote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
En er wordt enkel voor het westen neerslag voorspeld
quote:A change to unseasonable warmth is expected to begin this weekend and continue through much of next week for eastern Europe.
A strong upper-level low pressure dropping southward into Spain will force a ridge of high pressure to build over eastern Europe.
The upper-level low will sit and spin over Spain and France for much of the week allowing the ridge to strengthen and produce a heat wave for parts of southeast Europe.
The core of the heat will build from Hungary and Serbia into Romania and Bulgaria leading to a heat wave. Temperatures will in these areas will be 10-20 degrees above normal.
Some major cities that will be impacted by this heat wave include Budapest, Sofia, Belgrade and Bucharest.
The only escape from this heat will be spotty afternoon thunderstorms that develop over the higher terrain of the region. A few of these storms will drift into the lower elevations, but most areas will just remain dry and hot.
On the flip side, a cool and wet week is expected across western Europe as the upper-level low brings several days of rain from Spain into France.
During the second half of the week, the stormy weather will shift into areas from eastern France to the Germany and the Baltic states.
Depending on the exact track of the storm, locally heavy rainfall could fall over areas recently impacted by record flooding in central Europe. Anyone in this region should closely monitor the situation, as renewed flooding could occur.
TUTUTU TUTUTUDUDU TUTUTU TUTUTUDUDUquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woensdag flinke kans op een herhaling van dit
De CAPE geeft zeer hoge waarden aan vanaf dinsdag avond tot donderdag avond, er zijn veel verticale bewegingen en veel regen. Wie pakt de popcorn alvast?
Dit heeft wel erg veel weg van een supercel zeg, hier moet veel uit komen
De hele periode is de lucht verschrikkelijk instabiel met veel verticale bewegingen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Nattekat op 14-06-2013 22:59:15 ]100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:43 schreef Nattekat het volgende:
Meer naar het oosten graag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woensdag flinke kans op een herhaling van dit
De CAPE geeft zeer hoge waarden aan vanaf dinsdag avond tot donderdag avond, er zijn veel verticale bewegingen en veel regen. Wie pakt de popcorn alvast?
[ afbeelding ]
Dit heeft wel erg veel weg van een supercel zeg, hier moet veel uit komen
De hele periode is de lucht verschrikkelijk instabiel met veel verticale bewegingen.
idd ja, volgende week volop kansen op onweer.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:52 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat we nog even moeten wachten tot de run van midden-Europa klaar is, die lijkt mij iets preciezer.
Maar als we de run van Europa mogen geloven blijft de kans op zwaar onweer net zo groot.
F5 zeg ik jequote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:51 schreef INViCTuS het volgende:
De voorlaatste run was wel grappig qua neerslag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Hoorn regent het momenteel héél érg hárd. Lang geleden dat het water zo snel naar beneden kwam...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:18 schreef computergirl het volgende:
Nou, hier te Amsterdam komt de regen met bakken uit de lucht momenteel
De regen?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:03 schreef Drugshond het volgende:
Regen.....(en ik heb een kater) What's new.
Waar?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:45 schreef Dven het volgende:
Momenteel 25 graden en zonnig. Naar verwachting zal in de middag de temperatuur nog een graad of 4 stijgen waarna het waarschijnlijk weer eens flink zal onweren.
Morgen start de hittegolf, temperaturen zullen oplopen tot tussen de 35 en 40 tot in ieder geval over een week of twee
Geheel zuidoost Europa en dan met name Bulgarije, Roemenie, Servie en Hongarijequote:
Na de regen komt de blauwe luchtquote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:51 schreef gebrokenglas het volgende:
En het regent. Nog behoorlijk ook.![]()
Lekker voor de mensen die nu naar de luchtmachtdagen zijn gegaan...
Hier begon het vanmorgen ook met hoospartijen, maar nu toch droog en zonnigquote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:30 schreef Djeez het volgende:
En weer een verregend weekend. Dit kan geen toeval meer zijn, 's weekends is het altijd kutweer
Zonnig.... (en ik heb een kater) What's new.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:03 schreef Drugshond het volgende:
Regen.....(en ik heb een kater) What's new.
Maandag is het 30c tuuuuurlijk dan zit deze meneer weer op kantoorquote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:30 schreef Djeez het volgende:
En weer een verregend weekend. Dit kan geen toeval meer zijn, 's weekends is het altijd kutweer
Jammer dat het de verkeerde richting op gaatquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:56 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Net over de grens richting Denemakren activeerd het flink.
Serieus? Zo warm? Dan werk ik in een poedercoatingstraat waar het zelf al vaak zo'n 25 graden is.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Maandag is het 30c tuuuuurlijk dan zit deze meneer weer op kantoor
2014 schijnt een gerede kans te maken hoorde ik uit betrouwbare bron.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:36 schreef alors het volgende:
Zou er ooit nog een zonnige zaterdag komen met 20+ graden en max windkracht 3?
Als dat zou kunnen!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Maandag is het 30c tuuuuurlijk
het waait nog steeds heel hard hier te a'dam.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Eerder op de dag heeft het even vreselijk hard gewaaid en geregend maar nu schijnt de zon weer.
Nog steeds zeer stevige woei hier in 020. Mijn deuren staan te klapperen in de sponningen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
het waait nog steeds heel hard hier te a'dam.
Windkracht 7 in Amsterdam. IJsselmeer nu zelfs 8.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:36 schreef Againzender het volgende:
Enorme windstoten in Amsterdam inderdaad, zwaarder dan overdag. En nu een regenboog
Houtribdijk stoot van 95 km/h las ik. dat is wel fors.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Windkracht 7 in Amsterdam. IJsselmeer nu zelfs 8.
Zeker weten.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Houtribdijk stoot van 95 km/h las ik. dat is wel fors.
Het valt ook nog wel mee hoor. Maar het komt niet zo vaak voor dat mijn deuren staan te klapperen. Dus flinke windstoten. Zie nog geen dakpannen van het tegenoverliggende hotel voorbij komen, dus het valt meequote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:50 schreef Againzender het volgende:
paar stormschade meldingen in 020 en omgeving. niets ernstigs zo te zien.
ooitwel eens begin juni gehad dat er op een zaterdagmiddag zwaar onweer over trok, en daarna hoorde je urenlang alleen maar kettingzagen van de brandweer om omgewaaide bomen op te ruimen.
Het valt wel mee dus
ik hoor hier bijvoorbeeld wel weer de nieuwbouw verderop fluiten, en dat heb ik meestal alleen in de herfst bij een stevige zuidwester, dus het beeld is wel compleetquote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Het valt ook nog wel mee hoor. Maar het komt niet zo vaak voor dat mijn deuren staan te klapperen. Dus flinke windstoten. Zie nog geen dakpannen van het tegenoverliggende hotel voorbij komen, dus het valt mee
Verhip, daar heb je wel gelijk in. Dit is meer augustus stormachtig dan juni-stormachtig. En uurtje of anderhalf geleden ook zulke donkere wolken dat ik echt te wachten zat op een geel/groene onweerslucht.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik hoor hier bijvoorbeeld wel weer de nieuwbouw verderop fluiten, en dat heb ik meestal alleen in de herfst bij een stevige zuidwester, dus het beeld is wel compleet
Maar laat de atmosfeer maar lekker doorwaaien even, benieuwd wat er de komende dagen gebeurt.
Cool. >4000quote:Op zondag 16 juni 2013 00:54 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
En het wordt beter en beter.
Eindelijk het midden eens een keer wat onweer. Ik herinner me nog dat de vorige keren het midden telkens net geschampt werd.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja daar zit je natuurlijk wel op te wachten....nou van mij mag het wel bij 23 graden blijven
En zware onweersbuien? Alles voor het zuiden>midden, verder naar het noorden kakt alles in en zal hier hooguit wat regen geven met verdwaalde onweersklap...en zo gaat het nou altijd...
Zó warm hoeft het voor mij ook niet, maar de onweer die daarop volgt ..quote:
Nee, ook dat is gadverdamme. Als ik erg schrik mag je wat klinkers veranderenquote:Op zondag 16 juni 2013 03:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zó warm hoeft het voor mij ook niet, maar de onweer die daarop volgt ..
quote:Op zondag 16 juni 2013 03:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, ook dat is gadverdamme. Als ik erg schrik mag je wat klinkers veranderen![]()
Ik heb het altijd gehaat en sinds ik alleen woon is dat er niet minder op gewordenquote:Op zondag 16 juni 2013 03:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]![]()
Ik was als klein kind ook vreselijk bang voor onweer, noodweer.. dat is ineens overgegaan in een ontzettende fascinatie.
Tja, ik liep al binnensmonds te tieren over de merels... Ruim 3 kwartier geleden begon de eerstequote:Op zondag 16 juni 2013 04:09 schreef INViCTuS het volgende:
Anders komt die zon steeds vroeger op ofzo
ik heb een merel die op de vensterbank komt zitten en dan een wekker na gaat doen, heb de hele zomer en lente nog geen dag uitgeslapenquote:Op zondag 16 juni 2013 04:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Tja, ik liep al binnensmonds te tieren over de merels... Ruim 3 kwartier geleden begon de eerste
Neem een kat.quote:Op zondag 16 juni 2013 06:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb een merel die op de vensterbank komt zitten en dan een wekker na gaat doen, heb de hele zomer en lente nog geen dag uitgeslapen
Was hier wel mooi. De storm ging exact voor mijn huis langs. Je zag alle bomen 1 kant op gaan en de wind zo heerlijk suizen langs het gebouw.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik hoor hier bijvoorbeeld wel weer de nieuwbouw verderop fluiten, en dat heb ik meestal alleen in de herfst bij een stevige zuidwester, dus het beeld is wel compleet
Maar laat de atmosfeer maar lekker doorwaaien even, benieuwd wat er de komende dagen gebeurt.
Ik bedoel dan ook niet zo'n vette van 14 jaar oudquote:
Laat die EF5 maar komen.quote:Op zondag 16 juni 2013 07:47 schreef aloa het volgende:
Wolkenhoogte voor woensdag rond de 14 km en meer. Wat b.v. voor grote hagel kan zorgen.
[ afbeelding ]
Heerlijk toch manquote:Op zondag 16 juni 2013 10:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Niet gaan piepen als het dan tyfusbenauwd is he.
Want dat is het sowieso in Nederland bij 30+.
Ik vrees dat eerste...quote:Op zondag 16 juni 2013 10:10 schreef Paul het volgende:
Maar is dat alleen warm en bewolkt of ook zonnig??
Dan ga je maar verhuizen, 3fm kan ook op internet worden beluisterd.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neuh. Geef mij maar 30 graden in Frankrijk oid.
Eerst school afmaken.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:14 schreef Paul het volgende:
[..]
Dan ga je maar verhuizen, 3fm kan ook op internet worden beluisterd.
Ik merk geen verschil eigenlijk.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neuh. Geef mij maar 30 graden in Frankrijk oid.
Monsieur Ggggiieeeelllll!!1quote:Op zondag 16 juni 2013 10:14 schreef Paul het volgende:
[..]
Dan ga je maar verhuizen, 3fm kan ook op internet worden beluisterd.
Vandaag, woensdag, 2 weken geleden: jaquote:Op zondag 16 juni 2013 10:39 schreef tribalwars het volgende:
Wat denken jullie dat juni normaal gaat verlopen .
Woensdag namiddag.quote:Op zondag 16 juni 2013 11:21 schreef zlotka het volgende:
Hoop wel dat het of woensdag middag is, of woensdagavond na 9 uur. Anders mis ik alles alsnog ivm met werk
Weerplaza geeft net woensdag lokaal 35 graden aanquote:Op zondag 16 juni 2013 11:15 schreef alors het volgende:
Voor woensdag staat er 34 graden nu op buienradar
Wat betekent die onderste?quote:Op zondag 16 juni 2013 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De 100% is bereikt
Maar dit kaartje vind ik toch weer een grote pretverpester:
[ afbeelding ]
? Mittwoch is bij mij woensdag...quote:Op zondag 16 juni 2013 12:16 schreef Fred0w het volgende:
Je post een kaartje van donderdag Invictus, woensdag gebeurt het allemaal:
[ afbeelding ]
Ik gok op een level 3 voor tornado's en hagelquote:Op zondag 16 juni 2013 11:10 schreef Drassss het volgende:
Estofex kunnen we dus lekker gaan aanslingeren de komende dagen
Tijdje geleden alweer dat we een flinke tornado in Nederland hebben gezien.quote:Op zondag 16 juni 2013 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik gok op een level 3 voor tornado's en hagel
quote:Op zondag 16 juni 2013 12:34 schreef Disorder het volgende:
[..]
Tijdje geleden alweer dat we een flinke tornado in Nederland hebben gezien.
Niet eens zo heel erg ver weg is datquote:
Mooie rotatie eromheen ook. Wat zou het zijn geweest? EF1?quote:
Volgens mij een F1 inderdaad.quote:Op zondag 16 juni 2013 12:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mooie rotatie eromheen ook. Wat zou het zijn geweest? EF1?
Gaaf.quote:Op zondag 16 juni 2013 12:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Volgens mij een F1 inderdaad.
-edti- stukje van meteo consult. http://www.weer.nl/weer-i(...)doost_friesland.html
Dat klopt niet nee.quote:Op zondag 16 juni 2013 12:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Gaaf.
Toch vreemd dat een website als weer.nl spreekt van het bestaan van F6 tornado'sZe hanteren het oude Fujita systeem, en bovendien heb ik nog nooit van een F6 gehoord. Nieuwe Fujita gaat toch ook maar tot EF5?
Oorspronkelijk had de Fujita schaal 12 categorieën, net als die van Beaufort. Zie ook het wikipedia artikel, http://en.wikipedia.org/wiki/Fujita_scale. Was volgens mij ook gebaseerd op windsnelheid en niet alleen op schade, zoals nu het geval is.quote:Op zondag 16 juni 2013 12:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Gaaf.
Toch vreemd dat een website als weer.nl spreekt van het bestaan van F6 tornado'sZe hanteren het oude Fujita systeem, en bovendien heb ik nog nooit van een F6 gehoord. Nieuwe Fujita gaat toch ook maar tot EF5?
Gaat het dan bij jou richting de 40 graden?quote:
Ik kan me die dag nog maar al te goed herinnerenquote:
De gehele week tussen de 35 en 40 graden ja, volgende week normaal gesproken rond 35. Komt inderdaad niet vaak voor dat het op beide plekken tegelijk goed weer is. Iedere keer dat het in Nederland warm wordt is het hier relatief koud terwijl als de temperatuur hier bovengemiddeld is Nederland weer aan het schaatsen isquote:Op zondag 16 juni 2013 13:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gaat het dan bij jou richting de 40 graden?
Trouwens wel één van de weinige keren dat het in Nederland en in Bulgarije heet wordt.
Geniaalquote:Op zondag 16 juni 2013 06:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb een merel die op de vensterbank komt zitten en dan een wekker na gaat doen, heb de hele zomer en lente nog geen dag uitgeslapen
quote:Op zondag 16 juni 2013 06:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
Of het dezelfde is weet ik niet.quote:
lach me maar uit, heb niets tegen de natuur mag het mag best wat stillerquote:
Nog nooit gehoord al weet ik wel dat sommige soorten geluid kunnen nabootsenquote:Op zondag 16 juni 2013 13:45 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Of het dezelfde is weet ik niet.
Maar jaren geleden zat zo'n vliegende wekker
(of was het een telefoon) ook hier in de buurt.
Ik lach je niet uit hoor, ik vind het geniaal dat zo'n kreng dat kanquote:Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
lach me maar uit, heb niets tegen de natuur mag het mag best wat stiller
Dan ga ik chasenquote:Op zondag 16 juni 2013 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik gok op een level 3 voor tornado's en hagel
Heel verstandigquote:Op zondag 16 juni 2013 14:46 schreef Drassss het volgende:
[..]
Post wel via mobiel hehe.
Wel eerst een partij weg van Breda, daar zit altijd een schild...
Naar the icebar in amsterdam. Of ga ijsklimmen in den haag bij beversport.quote:
Jawel joh, wordt gewoon een 26-5-2009'tje.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:50 schreef andreas612 het volgende:
32 graden in Bredaen natuurlijk geen onweer daar
![]()
'k had vorig jaar nog zo'n mooi plaatje van breda gemaakt toen er een hele shitload zou aankomen, kan 'm helaas niet meer vindenquote:Op zondag 16 juni 2013 15:01 schreef JDude het volgende:
[..]
Jawel joh, wordt gewoon een 26-5-2009'tje.
Waar?quote:
Aaahh 2 dagen overleven die oudjes toch wel?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:02 schreef Adelante het volgende:
Donderdag weer kamers vrij in het bejaardenhuis
34, 35, misschien een afrondingsverschilquote:Op zondag 16 juni 2013 15:48 schreef Nattekat het volgende:
Hoe komen die weersites bij die achtelijke temperaturen?
Het wordt niet warmer dan 34. Wat al een verschrikkelijk lekker hoog getal is
Binnen die huizen is het altijd al 25+, dus zoveel verschil is het niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:13 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Aaahh 2 dagen overleven die oudjes toch wel?
In het verzorgingstehuis waar mijn oma verblijft is het nu al telkens niet uit te houden van de hitte en benauwdheidquote:Op zondag 16 juni 2013 16:13 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Aaahh 2 dagen overleven die oudjes toch wel?
Koop dan als familielid een airco voor je oma. Altijd maar afhankelijk zijn van die tehuizen gaat ze ook niet echt helpen...quote:Op zondag 16 juni 2013 16:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
In het verzorgingstehuis waar mijn oma verblijft is het nu al telkens niet uit te houden van de hitte en benauwdheid. Daarom vallen ze bij echt warm weer als bosjes, vanwege het gebrek aan klimaatbeheersing in die tehuizen
We nemen haar woensdag mee naar het huis van mijn ouders, dat is koelerquote:Op zondag 16 juni 2013 16:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Koop dan als familielid een airco voor je oma. Altijd maar afhankelijk zijn van die tehuizen gaat ze ook niet echt helpen...
Of je moet natuurlijk liever willen dat ze het loodje leggen.
Oké, wel vreemd dat dat niet mag inderdaad, je zou het bijna gaan vergelijken met een gevangenis...quote:Op zondag 16 juni 2013 16:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
We nemen haar woensdag mee naar het huis van mijn ouders, dat is koeler. (En ze mag daar niet eens haar eigen kledingkast hebben, laat staan een airco in een meerpersoons kamer
)
OT: hoe lijken nu de onweerskansen voor Twente woensdag?
Zie nu al op tegen het klamme weer..quote:Op zondag 16 juni 2013 13:50 schreef MaLo het volgende:
Woensdag hier in Twente 35 graden volgens weer.nl
Ik hoop op een knetterend onweer 's avonds
In wet Holland, water finds you.quote:
Hitte ook vroeger weg, maar idd schommelt nog wel veel tussen 12 en 00 uur run.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:07 schreef CWAV het volgende:
12z is al afgezwakt, maar goed daar staat die dan ook om bekend
Zoals het er nu uit ziet wel, heetste plaats volgens GFS nu in Duitsland de hoogte Gelderland, maar daarboven en onder maar kleine verschillen.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:07 schreef Djeez het volgende:
Die boven de 30 woensdag, geldt dat ook voor het noorden van NL? Ben vrij die middag namelijk
36 is wel een heel uiterste.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:10 schreef Ambrosius het volgende:
Weeronline zet nu al een 36 bij woensdag..
Misschien dat het een reden heeft dat de hitte weg is, misschien heel veel water voor de verkoelingquote:Op zondag 16 juni 2013 19:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hitte ook vroeger weg, maar idd schommelt nog wel veel tussen 12 en 00 uur run.
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:14 schreef Drassss het volgende:
Maar eens zien wat Estofex doet vanavond laat met België en Zuid-Duitsland morgen.
Level 1 sowieso, maar misschien een verdwaalde 2
Volgens mij heb ik die donkerrode vlek in alle plaatjes boven m'n hoofd hangen...quote:Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef aloa het volgende:
Animatie van de kans op onweer. Maandag t/m vrijdag. Hoe donkerder de kleur, hoe groter de kans.
[ afbeelding ]
Estofex gaat enkel een dag van tevoren.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:16 schreef Drassss het volgende:
Dat is tot morgenvroeg 06.00 en ik heb het over morgenavond.
Daarom ben ik ook benieuwd naar de update van vanavondquote:Op zondag 16 juni 2013 20:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Estofex gaat enkel een dag van tevoren.
Als het extreem gaat worden (level 3) dan wel eens 2 dagen van te voren.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Estofex gaat enkel een dag van tevoren.
Toch maar weer opnieuw aangemeld.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:13 schreef minthy het volgende:
Klein spammetje voor de DASOO-Facebookgroep; https://www.facebook.com/groups/330427147048678/
Heb me ook aangemeld, voor het geval er iemand denkt wie is die gene.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:13 schreef minthy het volgende:
Klein spammetje voor de DASOO-Facebookgroep; https://www.facebook.com/groups/330427147048678/
Klopt, ligt eraan hoelaat ze stoppen met bbqenquote:Op zondag 16 juni 2013 21:13 schreef Rabieluh het volgende:
Vaak rond 11 uur een Estofex update toch?
Je naam kwam me ook al zo bekend voor...quote:Op zondag 16 juni 2013 21:14 schreef Disorder het volgende:
[..]
Toch maar weer opnieuw aangemeld.
edit: wow. Dat was snel
Erg snel inderdaadquote:Op zondag 16 juni 2013 21:14 schreef Disorder het volgende:
[..]
Toch maar weer opnieuw aangemeld.
edit: wow. Dat was snel
Ben ooit eerder lid geweest.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Je naam kwam me ook al zo bekend voor...![]()
In ieder geval goede servicequote:Op zondag 16 juni 2013 21:19 schreef minthy het volgende:
Ik heb FB open staan en reageer gewoon gelijk op meldingen. Daarom lijkt het zo snel
Daarvoor is de FB-groep ook best handig, daar kun je zo offtopic gaan als je maar wilquote:Op zondag 16 juni 2013 21:22 schreef zlotka het volgende:
[..]
Bommmmerrrr.
Wordt wel een beetje slowchat zo..
U vraagt, wij draaienquote:Op zondag 16 juni 2013 21:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Daarvoor is de FB-groep ook best handig, daar kun je zo offtopic gaan als je maar wil
Dit is toch het inofficieuze slowchattopic van WKN?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:22 schreef zlotka het volgende:
[..]
Bommmmerrrr.
Wordt wel een beetje slowchat zo..
Ja, maar SC wordt hier dan weer niet zo ontzettend gewaardeerdquote:Op zondag 16 juni 2013 21:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit is toch het inofficieuze slowchattopic van WKN?
Vooral wanneer het dan ook echt zover is, eerste donders en je hebt met een paar minuten een topic vol hier.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nog niet officieel genoeg om echt te slowchatten, we blijven toch altijd ontopicquote:Op zondag 16 juni 2013 21:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:46 schreef Rabieluh het volgende:
Dat wachten op de update van estofex doet me denken aan de uitslag van de Iraanse verkiezingen, ik zie iedereen al joelen en brullen waarna de politie komt om ons uiteen te jagen.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:46 schreef Rabieluh het volgende:
Dat wachten op de update van estofex doet me denken aan de uitslag van de Iraanse verkiezingen, ik zie iedereen al joelen en brullen waarna de politie komt om ons uiteen te jagen.
CAPE is slechts één factor, de verticale bewegingen is iets wat veel mensen vergeten. Een combi van die twee is genoeg om er vanuit te gaan dat het gaat onweren, vandaar dat het dinsdag toch stil blijft.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef Againzender het volgende:
Ik staar mij niet blind op die CAPE, maar gevoelgsmatig moet zo'n extreme omslag van het weer niet goed gaan.
dat dusquote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CAPE is slechts één factor, de verticale bewegingen is iets wat veel mensen vergeten. Een combi van die twee is genoeg om er vanuit te gaan dat het gaat onweren, vandaar dat het dinsdag toch stil blijft.
ik heb vanmiddag de Dirk geplunderd wat betreft ijs om onze middelste woensdag te kunnen laten trakteren op ijs.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Ambrosius het volgende:
Nu staat er alweer een 23 bij de woensdag op weeronline.
33 graden nog op yr.noquote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Ambrosius het volgende:
Nu staat er alweer een 23 bij de woensdag op weeronline.
Ik ken een verhaal van bliksem die midden in een flat was ingeslagen, enkel daar was er gigantische schade. De rest van de flat merkte er niks van.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:16 schreef Resistor het volgende:
Ik heb de agenda van mijn werk maar even misbruikt voor een privé remindertje dat ik 's ochtends voor ik weg ga even de stekkers er uit moet halen.
Ik neem wel aan dat het appartementsgebouw wel goed is voorzien van bliksemafleiders, maar ik moet er niet aan denken wat er kapot kan gaan als de bliksem per ongeluk de buitenlamp van de bovenburen interessanter vindt.
ik heb hier een gebouw van 30 meter op minder dan 100m staan, en achter het huis ligt een spoordijk. Genoeg bliksemgeleiders zou je denken, maar ik trek de stekkers er ook uit.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:16 schreef Resistor het volgende:
Ik heb de agenda van mijn werk maar even misbruikt voor een privé remindertje dat ik 's ochtends voor ik weg ga even de stekkers er uit moet halen.
Ik neem wel aan dat het appartementsgebouw wel goed is voorzien van bliksemafleiders, maar ik moet er niet aan denken wat er kapot kan gaan als de bliksem per ongeluk de buitenlamp van de bovenburen interessanter vindt.
Maar zonder CAPE natuurlijk geen onweer ;-)quote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CAPE is slechts één factor, de verticale bewegingen is iets wat veel mensen vergeten. Een combi van die twee is genoeg om er vanuit te gaan dat het gaat onweren, vandaar dat het dinsdag toch stil blijft.
Dat het gaat onweren, staat al bijna vast. De echte vraag is: hoe veel.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:25 schreef CWAV het volgende:
[..]
Maar zonder CAPE natuurlijk geen onweer ;-)
De trigger die de boel woensdag moet ontsteken is de trog die op 12z, als de hoeveelheden CAPE volgens de 16/6 12z-run van GFS het hoogst zijn, nog ver voor Nederland ligt. Niet echt een mega goede run dus, maar het is wel eens slechter geweest
Houdt dit in dat het qua onweer ook voornamelijk in het westen gaat knallen?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt er toch echt op de het noord-westen het meeste gaat krijgen qua neerslag. (Dit is bijna allemaal neerslag van woensdag, gaat dus echt veel vallen)
Neerslag ontstaat als de wolken geactiveerd worden, icm een hoge CAPE krijg je dan onweer. Het is moeilijk te zeggen, maar je kan daar wel vanuit gaan.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Houdt dit in dat het qua onweer ook voornamelijk in het westen gaat knallen?
Damn.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neerslag ontstaat als de wolken geactiveerd worden, icm een hoge CAPE krijg je dan onweer. Het is moeilijk te zeggen, maar je kan daar wel vanuit gaan.
Op basis van dat kaartje kan je die conclusie niet trekken...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Houdt dit in dat het qua onweer ook voornamelijk in het westen gaat knallen?
dat maakt het ook weer zo leuk hierquote:Op zondag 16 juni 2013 22:41 schreef INViCTuS het volgende:
Neerslag voor woensdag is echt niet makkelijk te voorspellen hoor. Als er buien gaan vallen dan kunnen die overal vallen en een indicatie aan neerslag kan je dan echt niet nu al geven. Het is geen zone wat over zal trekken volgens mij...
Echt "normaal' weer met temperaturen halverwege de 20, zon en soms een bui dat is gewoon echt niet mogelijk in Nderland of wel?! Na vrijdag is het wel weer redelijk om te huul'n...
[ afbeelding ]
Yup... dus doe mij maar naast lekker veel CAPE een hoge LI, lage CIN, een zwakke inversie die over de middag nog verder afzwakt, voor de vorming van leuke supercellen nog een jet over het land en een convergentielijntje voor extra forcering om als trigger te dienen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CAPE, checkquote:Op zondag 16 juni 2013 22:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yup... dus doe mij maar naast lekker veel CAPE een hoge LI, lage CIN, een zwakke inversie die over de middag nog verder afzwakt, voor de vorming van leuke supercellen nog een jet over het land en een convergentielijntje voor extra forcering om als trigger te dienen.
Denk dat ik nou wel aardig wat ingrediënten heb.
Begin maar vast met boos worden.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:06 schreef Disorder het volgende:
Als ik woensdag geen EF5 zie ben ik boos.
Hagel met een dichtheid van een bowlingbal.quote:
Oi!quote:Op zondag 16 juni 2013 23:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hagel met een dichtheid van een bowlingbal.
Wind waar de bliksem nog van zal afbuigen.
1 bliksemflits waar heel Nederland van oplicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |