Een klein windhoosje misschien ergens...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:43 schreef Nattekat het volgende:
vrijdag 14 juni 2013 @ 17:39 • 300
Volgende week de hele week kans op onweer, het zal toch niet zo zijn dat er niks gebeurt? Dat geloof ik gewoon niet
Moest gewoon meekomen.
Liever continue wisselvallig dan jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo weinig variatie gaat ook saai worden denk ik.
Een dagje met een onweersbui mag er wel tussen zitten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Liever continue wisselvallig dan ja![]()
Nee hoor, zat variatie gehad in de afgelopen maand. Nu is het wel eens even tijd voor stabiel zomerweer
Afgelopen twee weken continue onweer gehad. Is wel weer even goed zo. Tijd voor veel zon en hitte zodat de planten in de tuin lekker gaan groeien en de zwembaden warm wordenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een dagje met een onweersbui mag er wel tussen zitten.
Loopt GFS weer te glitchen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
En er wordt enkel voor het westen neerslag voorspeld
Beter niet, de hele week zien dinsdag en woensdag er al positief uitquote:
Nicequote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
En er wordt enkel voor het westen neerslag voorspeld
quote:A change to unseasonable warmth is expected to begin this weekend and continue through much of next week for eastern Europe.
A strong upper-level low pressure dropping southward into Spain will force a ridge of high pressure to build over eastern Europe.
The upper-level low will sit and spin over Spain and France for much of the week allowing the ridge to strengthen and produce a heat wave for parts of southeast Europe.
The core of the heat will build from Hungary and Serbia into Romania and Bulgaria leading to a heat wave. Temperatures will in these areas will be 10-20 degrees above normal.
Some major cities that will be impacted by this heat wave include Budapest, Sofia, Belgrade and Bucharest.
The only escape from this heat will be spotty afternoon thunderstorms that develop over the higher terrain of the region. A few of these storms will drift into the lower elevations, but most areas will just remain dry and hot.
On the flip side, a cool and wet week is expected across western Europe as the upper-level low brings several days of rain from Spain into France.
During the second half of the week, the stormy weather will shift into areas from eastern France to the Germany and the Baltic states.
Depending on the exact track of the storm, locally heavy rainfall could fall over areas recently impacted by record flooding in central Europe. Anyone in this region should closely monitor the situation, as renewed flooding could occur.
TUTUTU TUTUTUDUDU TUTUTU TUTUTUDUDUquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woensdag flinke kans op een herhaling van dit
De CAPE geeft zeer hoge waarden aan vanaf dinsdag avond tot donderdag avond, er zijn veel verticale bewegingen en veel regen. Wie pakt de popcorn alvast?
Dit heeft wel erg veel weg van een supercel zeg, hier moet veel uit komen
De hele periode is de lucht verschrikkelijk instabiel met veel verticale bewegingen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Nattekat op 14-06-2013 22:59:15 ]100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:43 schreef Nattekat het volgende:
Meer naar het oosten graag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woensdag flinke kans op een herhaling van dit
De CAPE geeft zeer hoge waarden aan vanaf dinsdag avond tot donderdag avond, er zijn veel verticale bewegingen en veel regen. Wie pakt de popcorn alvast?
[ afbeelding ]
Dit heeft wel erg veel weg van een supercel zeg, hier moet veel uit komen
De hele periode is de lucht verschrikkelijk instabiel met veel verticale bewegingen.
idd ja, volgende week volop kansen op onweer.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:52 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat we nog even moeten wachten tot de run van midden-Europa klaar is, die lijkt mij iets preciezer.
Maar als we de run van Europa mogen geloven blijft de kans op zwaar onweer net zo groot.
F5 zeg ik jequote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:51 schreef INViCTuS het volgende:
De voorlaatste run was wel grappig qua neerslag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Hoorn regent het momenteel héél érg hárd. Lang geleden dat het water zo snel naar beneden kwam...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:18 schreef computergirl het volgende:
Nou, hier te Amsterdam komt de regen met bakken uit de lucht momenteel
De regen?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:03 schreef Drugshond het volgende:
Regen.....(en ik heb een kater) What's new.
Waar?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:45 schreef Dven het volgende:
Momenteel 25 graden en zonnig. Naar verwachting zal in de middag de temperatuur nog een graad of 4 stijgen waarna het waarschijnlijk weer eens flink zal onweren.
Morgen start de hittegolf, temperaturen zullen oplopen tot tussen de 35 en 40 tot in ieder geval over een week of twee
Geheel zuidoost Europa en dan met name Bulgarije, Roemenie, Servie en Hongarijequote:
Na de regen komt de blauwe luchtquote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:51 schreef gebrokenglas het volgende:
En het regent. Nog behoorlijk ook.![]()
Lekker voor de mensen die nu naar de luchtmachtdagen zijn gegaan...
Hier begon het vanmorgen ook met hoospartijen, maar nu toch droog en zonnigquote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:30 schreef Djeez het volgende:
En weer een verregend weekend. Dit kan geen toeval meer zijn, 's weekends is het altijd kutweer
Zonnig.... (en ik heb een kater) What's new.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:03 schreef Drugshond het volgende:
Regen.....(en ik heb een kater) What's new.
Maandag is het 30c tuuuuurlijk dan zit deze meneer weer op kantoorquote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:30 schreef Djeez het volgende:
En weer een verregend weekend. Dit kan geen toeval meer zijn, 's weekends is het altijd kutweer
Jammer dat het de verkeerde richting op gaatquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:56 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Net over de grens richting Denemakren activeerd het flink.
Serieus? Zo warm? Dan werk ik in een poedercoatingstraat waar het zelf al vaak zo'n 25 graden is.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Maandag is het 30c tuuuuurlijk dan zit deze meneer weer op kantoor
2014 schijnt een gerede kans te maken hoorde ik uit betrouwbare bron.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:36 schreef alors het volgende:
Zou er ooit nog een zonnige zaterdag komen met 20+ graden en max windkracht 3?
Als dat zou kunnen!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Maandag is het 30c tuuuuurlijk
het waait nog steeds heel hard hier te a'dam.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Eerder op de dag heeft het even vreselijk hard gewaaid en geregend maar nu schijnt de zon weer.
Nog steeds zeer stevige woei hier in 020. Mijn deuren staan te klapperen in de sponningen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
het waait nog steeds heel hard hier te a'dam.
Windkracht 7 in Amsterdam. IJsselmeer nu zelfs 8.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:36 schreef Againzender het volgende:
Enorme windstoten in Amsterdam inderdaad, zwaarder dan overdag. En nu een regenboog
Houtribdijk stoot van 95 km/h las ik. dat is wel fors.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Windkracht 7 in Amsterdam. IJsselmeer nu zelfs 8.
Zeker weten.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Houtribdijk stoot van 95 km/h las ik. dat is wel fors.
Het valt ook nog wel mee hoor. Maar het komt niet zo vaak voor dat mijn deuren staan te klapperen. Dus flinke windstoten. Zie nog geen dakpannen van het tegenoverliggende hotel voorbij komen, dus het valt meequote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:50 schreef Againzender het volgende:
paar stormschade meldingen in 020 en omgeving. niets ernstigs zo te zien.
ooitwel eens begin juni gehad dat er op een zaterdagmiddag zwaar onweer over trok, en daarna hoorde je urenlang alleen maar kettingzagen van de brandweer om omgewaaide bomen op te ruimen.
Het valt wel mee dus
ik hoor hier bijvoorbeeld wel weer de nieuwbouw verderop fluiten, en dat heb ik meestal alleen in de herfst bij een stevige zuidwester, dus het beeld is wel compleetquote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Het valt ook nog wel mee hoor. Maar het komt niet zo vaak voor dat mijn deuren staan te klapperen. Dus flinke windstoten. Zie nog geen dakpannen van het tegenoverliggende hotel voorbij komen, dus het valt mee
Verhip, daar heb je wel gelijk in. Dit is meer augustus stormachtig dan juni-stormachtig. En uurtje of anderhalf geleden ook zulke donkere wolken dat ik echt te wachten zat op een geel/groene onweerslucht.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik hoor hier bijvoorbeeld wel weer de nieuwbouw verderop fluiten, en dat heb ik meestal alleen in de herfst bij een stevige zuidwester, dus het beeld is wel compleet
Maar laat de atmosfeer maar lekker doorwaaien even, benieuwd wat er de komende dagen gebeurt.
Cool. >4000quote:Op zondag 16 juni 2013 00:54 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
En het wordt beter en beter.
Eindelijk het midden eens een keer wat onweer. Ik herinner me nog dat de vorige keren het midden telkens net geschampt werd.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja daar zit je natuurlijk wel op te wachten....nou van mij mag het wel bij 23 graden blijven
En zware onweersbuien? Alles voor het zuiden>midden, verder naar het noorden kakt alles in en zal hier hooguit wat regen geven met verdwaalde onweersklap...en zo gaat het nou altijd...
Zó warm hoeft het voor mij ook niet, maar de onweer die daarop volgt ..quote:
Nee, ook dat is gadverdamme. Als ik erg schrik mag je wat klinkers veranderenquote:Op zondag 16 juni 2013 03:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zó warm hoeft het voor mij ook niet, maar de onweer die daarop volgt ..
quote:Op zondag 16 juni 2013 03:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, ook dat is gadverdamme. Als ik erg schrik mag je wat klinkers veranderen![]()
Ik heb het altijd gehaat en sinds ik alleen woon is dat er niet minder op gewordenquote:Op zondag 16 juni 2013 03:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]![]()
Ik was als klein kind ook vreselijk bang voor onweer, noodweer.. dat is ineens overgegaan in een ontzettende fascinatie.
Tja, ik liep al binnensmonds te tieren over de merels... Ruim 3 kwartier geleden begon de eerstequote:Op zondag 16 juni 2013 04:09 schreef INViCTuS het volgende:
Anders komt die zon steeds vroeger op ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |