Misschien komt dat omdat ze zo veel aangevallen worden (of ze zich zo veel aangevallen voelen). Maar het heeft wel wat weg van wat kwiwi zegt, jonge moeders willen vaak ook alleen maar horen wat zij willen horen in OUD.quote:Op donderdag 13 juni 2013 06:12 schreef Xenzo het volgende:
Hoe zij reageren vind ik wél interessant: het val me op dat veel transseksuelen vaak labiel, hysterisch, drammerig en schreeuwerig reageren op kritische vragen en meningen. Dat slaat nergens op, ze kunnen ook gewoon normaal- en inhoudelijk reageren in plaats van het vooroordeel bevestigen door hun gedrag en houding.
mooi verwoord.quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat ze zo veel aangevallen worden (of ze zich zo veel aangevallen voelen). Maar het heeft wel wat weg van wat kwiwi zegt, jonge moeders willen vaak ook alleen maar horen wat zij willen horen in OUD.
Maar goed, het gebruik van woorden als 'freaks' maakt je betoog natuurlijk wel erg zwak en dan lok je ook heftige reacties uit. Verder ben ik het met je eens. Een duidelijk onderscheid tussen een man en een vrouw is het kunnen krijgen van een kind. Een man met een baarmoeder die een kind krijgt vind ik ook een vrouw. En dat gaat niet over of iemand wel of geen kind zou mogen krijgen (twee mannen kunnen ook uitstekend een kind opvoeden, het gaat immers vooral om liefde en goede zorg), het gaat over de wettelijke term 'man' of 'vrouw'.
Ik ben geen racist, maar....quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:45 schreef EricOscuro het volgende:
Xenzo, ik ben er niet trots op... maar ik ben het toch wel (tot op zekere hoogte) met je eens!
Ik ben doorgaans heel progressief in allerlei onderwerpen.
Maar waar ik niet mee zou kunnen leven, is seks te hebben met een vrouw die als man geboren is.
Mensen zoals jij zijn een ziekte voor de maatschappij.quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:18 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen kinderen mag krijgen, zelfs transseksuelen. Echter, transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit. Als zo'n freak of nature als "man" door het leven gaat en instaat is om een kind te (kunnen) baren dan is het in mijn ogen gewoon een vrouw, zij moet in mijn ogen qua geslacht als "vrouw" in het GBA-systeem vermeld (blijven) staan. Die freaks willen toch als gelijkwaardige gezien worden? Mannen horen geen kinderen te (kunnen) baren, iemand die een kind kan baren is dus een vrouw- en dus geen man in mijn ogen.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:07 schreef Nober het volgende:
Maar vind je ook dat homosekuelen stellen en lesbische stellen geen kinderen mogen krijgen zoals ik?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:18 schreef Xenzo het volgende:
Ik vind dat iedereen kinderen mag krijgen, zelfs transseksuelen. Echter, transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit. Als zo'n freak of nature als "man" door het leven gaat en instaat is om een kind te (kunnen) baren dan is het in mijn ogen gewoon een vrouw, zij moet in mijn ogen qua geslacht als "vrouw" in het GBA-systeem vermeld (blijven) staan. Die freaks willen toch als gelijkwaardige gezien worden? Mannen horen geen kinderen te (kunnen) baren, iemand die een kind kan baren is dus een vrouw- en dus geen man in mijn ogen.
Kunt u beargumenteren waarom u dat van mening bent? Zo niet dan moet u uw mond gewoon houden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:19 schreef HSG het volgende:
Mensen zoals jij zijn een ziekte voor de maatschappij.
Tevens vind ik het hele fenomeen '' in het verkeerde lichaam geboren'' een van de domste dingen die ik ooit gehoord heb, dat mensen zover gaan in hun jaloezie voor de andere sekse dat ze persee een willen worden, is niet normaal.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:19 schreef moneyball het volgende:
Ben ik de enige die transseksuelen echt vies vind? Ik heb ze godzijdank niet in mijn omgeving(voor zover ik weet).Ze moeten lekker weten wat ze zelf doen maar ik word er altijd een beetje onpasselijk van.Verder ook eens met OP.
Om hoeveel geld zou het gaan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:27 schreef MichaelScott het volgende:
Ik ben het grotendeels met je eens, maar op bepaalde punten zou ik nog veel verder willen gaan.
Als een transseksueel geregistreerd staat als man en toch een kind krijgt zou de registratie als man, naar mijn mening, weer ongedaan moeten worden gemaakt en moet het geld van de behandeling terugbetaald worden.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:27 schreef MichaelScott het volgende:
Ik ben het grotendeels met je eens, maar op bepaalde punten zou ik nog veel verder willen gaan.
Als een transseksueel geregistreerd staat als man en toch een kind krijgt zou de registratie als man, naar mijn mening, weer ongedaan moeten worden gemaakt en moet het geld van de behandeling terugbetaald worden.
Ik heb wel eens bedragen gelezen dat zo'n behandeling ruim 180.000 Euro kost.quote:
En dat lekker van het CZ vergoed krijgen natuurlijk?quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:29 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
Ik heb wel eens bedragen gelezen dat zo'n behandeling ruim 180.000 Euro kost.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:27 schreef MichaelScott het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:29 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb wel eens bedragen gelezen dat zo'n behandeling ruim 180.000 Euro kost.
Ja, of van een andere verzekeringsmaatschappij.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:30 schreef Jordi23 het volgende:
En dat lekker van het CZ vergoed krijgen natuurlijk?
Xenzo, ik vind dat jij gelijk hebt met je stellingquote:Op donderdag 13 juni 2013 08:33 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, of van een andere verzekeringsmaatschappij.
Ik ben niet de enige, een behoorlijk grote groep mensen uit de politiek denkt er ook zo over.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:38 schreef fb12fb12 het volgende:
Xenzo, ik vind dat jij gelijk hebt met je stelling
Zoals ik hier al had gezegd: iemand uit mijn directe omgeving was vroeger een man en is nu een vrouw.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:34 schreef Joanne35 het volgende:
Als jij transseksuelen freaks of nature vindt, vind ik het wel vreemd dat je al ik weet niet hoe lang meedoet op het genderdysforie draadje, Xenzo. Beetje ziekelijke interesse voor mensen die je freaks vindt, nietwaar?
Ik heb ook niet gezegd dat transseksuelen geen recht op kinderen hebben, dat is helemaal niet ter discussie. Echter, zolang u nog steeds instaat bent om met uw sperma een kind te (kunnen) verwekken dan bent u in mijn ogen gewoon een man- en dus hoort u in mijn ogen als "man" in het GBA-systeem geregistreerd te (blijven) staan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:34 schreef Joanne35 het volgende:
Transseksuelen wachten al jaren op fatsoenlijke wetgeving. Wij hebben recht op erkenning van onze identiteit door de staat en wij hebben ook recht op kinderen net als iedereen. Ja, ik ben verdomde pissig nadat ik het verslag van de behandeling van deze wet in de Eerste Kamer heb gelezen en zie hoeveel van deze goede wet die er eindelijk na vele jaren lag men weer terug wil draaien.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:31 schreef thenxero het volgende:
Ik vind ook dat homo's/lesbo's/transseksuelen geen kinderen horen te nemen. Lijkt me niet gezond en wenselijk voor een kind, om uit een 'man' geboren te worden of twee vaders of moeders te hebben (met een ergens geleende baarmoeder/spermashotje).
Het is sowieso een trekje van de huidige maatschappij. Alles is maakbaar en je streeft je eigen geluk na. Dat de kinderen eronder te leiden hebben is een bijzaak.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Ik heb ook niet gezegd dat transseksuelen geen recht op kinderen hebben, dat is helemaal niet ter discussie. Echter, zolang u nog steeds instaat bent om met uw sperma een kind te (kunnen) verwekken dan bent u in mijn ogen gewoon een man- en dus hoort u in mijn ogen als "man" in het GBA-systeem geregistreerd te (blijven) staan.
Anders veeg je even alles op één hoop.quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:31 schreef thenxero het volgende:
Ik vind ook dat homo's/lesbo's/transseksuelen geen kinderen horen te nemen. Lijkt me niet gezond en wenselijk voor een kind, om uit een 'man' geboren te worden of twee vaders of moeders te hebben (met een ergens geleende baarmoeder/spermashotje).
Het is sowieso een trekje van de huidige maatschappij. Alles is maakbaar en je streeft je eigen geluk na. Dat de kinderen eronder te leiden hebben is een bijzaak.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:34 schreef Joanne35 het volgende:
Transseksuelen wachten al jaren op fatsoenlijke wetgeving. Wij hebben recht op erkenning van onze identiteit door de staat en wij hebben ook recht op kinderen net als iedereen. Ja, ik ben verdomde pissig nadat ik het verslag van de behandeling van deze wet in de Eerste Kamer heb gelezen en zie hoeveel van deze goede wet die er eindelijk na vele jaren lag men weer terug wil draaien.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:45 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb ook niet gezegd dat transseksuelen geen recht op kinderen hebben, dat is helemaal niet ter discussie. Echter, zolang u nog steeds instaat bent om met uw sperma een kind te (kunnen) verwekken dan bent u in mijn ogen gewoon een man- en dus hoort u in mijn ogen als "man" in het GBA-systeem geregistreerd te (blijven) staan.
Nu maar hopen dat de mensen in de politiek verstandig zijn en niet die nieuwe achterlijke regel gaan invoeren.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:46 schreef Mgolovic het volgende:
Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Waarom zouden we voor transseksuelen met twee maten gaan meten? Als het je uit komt ben je vrouw, en als het je niet uit komt ben je man. Zo werkt het niet natuurlijk.
Alleen maar omdat jij het niet leuk vindt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:49 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nu maar hopen dat de mensen in de politiek verstandig zijn en niet die nieuwe achterlijke regel gaan invoeren.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat ze zo veel aangevallen worden (of ze zich zo veel aangevallen voelen). Maar het heeft wel wat weg van wat kwiwi zegt, jonge moeders willen vaak ook alleen maar horen wat zij willen horen in OUD.
Maar goed, het gebruik van woorden als 'freaks' maakt je betoog natuurlijk wel erg zwak en dan lok je ook heftige reacties uit. Verder ben ik het met je eens. Een duidelijk onderscheid tussen een man en een vrouw is het kunnen krijgen van een kind. Een man met een baarmoeder die een kind krijgt vind ik ook een vrouw. En dat gaat niet over of iemand wel of geen kind zou mogen krijgen (twee mannen kunnen ook uitstekend een kind opvoeden, het gaat immers vooral om liefde en goede zorg), het gaat over de wettelijke term 'man' of 'vrouw'.
En dat worden er steeds minder.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:51 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Ja, dat ben je dus wel. Die rechten waar jij zo op tegen bent zijn al lang vastgelegd op papier en worden onderschreven door de Raad van Europa, de Verenigde Naties, en de Nederlandse Overheid.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:51 schreef Xenzo het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Transseksuelen zouden het zelf niet moeten willen. Hoe kan een vrouw die man is geworden nou serieus worden genomen als man als ze nog een kind baart?quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:59 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, dat ben je dus wel. Die rechten waar jij zo op tegen bent zijn al lang vastgelegd op papier en worden onderschreven door de Raad van Europa, de Verenigde Naties, en de Nederlandse Overheid.
Het is een kwestie van tijd voordat deze rechten in wetgeving worden omgezet, daar valt gewoon niet meer aan te ontkomen. Desnoods vechten we het voor het Europese Hof uit.
Je bent een relict uit het verleden Xenzo, over tien jaar vind men jouw opvattingen net zo achterlijk als men nu tegen mensen aankijkt die nog tegen het homohuwelijk zijn.
Als er één ding het toppunt van vrouwelijkheid is dan is het wel een kind baren. Nee, dat moet een "man" niet willen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:02 schreef Mgolovic het volgende:
Transseksuelen zouden het zelf niet moeten willen. Hoe kan een vrouw die man is geworden nou serieus worden genomen als man als ze nog een kind baart?
Hij is niet de enige, ik ken er genoeg die er zo over denken. En ik hoop voor jou dat je bij het Europese Hof met sterkere argumenten komt dan ´over tien jaar vind men jou opvattingen achterlijk´.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:59 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, dat ben je dus wel. Die rechten waar jij zo op tegen bent zijn al lang vastgelegd op papier en worden onderschreven door de Raad van Europa, de Verenigde Naties, en de Nederlandse Overheid.
Het is een kwestie van tijd voordat deze rechten in wetgeving worden omgezet, daar valt gewoon niet meer aan te ontkomen. Desnoods vechten we het voor het Europese Hof uit.
Je bent een relict uit het verleden Xenzo, over tien jaar vind men jouw opvattingen net zo achterlijk als men nu tegen mensen aankijkt die nog tegen het homohuwelijk zijn.
Wij worden toch al niet serieus genomen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:02 schreef Mgolovic het volgende:
Transseksuelen zouden het zelf niet moeten willen. Hoe kan een vrouw die man is geworden nou serieus worden genomen als man als ze nog een kind baart?
Die heb ik ook, lees de tekst nog eens door die je gequote hebt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:07 schreef moneyball het volgende:
Hij is niet de enige, ik ken er genoeg die er zo over denken. En ik hoop voor jou dat je bij het Europese Hof met sterkere argumenten komt dan ´over tien jaar vind men jou opvattingen achterlijk´.
Het wetgevingsproces is nog niet afgerond, dus dat zou nog een beetje voorbarig zijn. Deze wet kan nog steeds door de Eerste Kamer komen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:10 schreef Godtje het volgende:
Nou waar wacht je nog op Meit! Doe het gewoon!
Ik kan er geen enkel argument in ontdekken, sorry. Het enige waar je mee komt is de volgende drogreden:'Die rechten waar jij zo op tegen bent zijn al lang vastgelegd op papier en worden onderschreven door de Raad van Europa, de Verenigde Naties, en de Nederlandse Overheid.'quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Die heb ik ook, lees de tekst nog eens door die je gequote hebt.
Europa en Nederland hebben zich al gecommiteerd aan deze transgenderrechten. Dat betekent dat die zaak bij het Europese Hof bij voorbaat al gewonnen is, het is alleen een formaliteit.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:02 schreef Mgolovic het volgende:
Vind u dat serieus gek? My God... Anyway, ik ga hier maar even niet op in.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
Wij worden toch al niet serieus genomen.
Maar het is een formaliteit! Wat maak je je dan druk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het wetgevingsproces is nog niet afgerond, dus dat zou nog een beetje voorbarig zijn. Deze wet kan nog steeds door de Eerste Kamer komen.
Ja, en dat betekent dus dat die rechten in wetgeving moeten worden omgezet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:12 schreef moneyball het volgende:
Ik kan er geen enkel argument in ontdekken, sorry. Het enige waar je mee komt is de volgende drogreden:'Die rechten waar jij zo op tegen bent zijn al lang vastgelegd op papier en worden onderschreven door de Raad van Europa, de Verenigde Naties, en de Nederlandse Overheid.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |