abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127826804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:15 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En dan nog is voor de meeste mensen hier hoe ze zich voelen verbonden met een depressie of angsten.
Precies dat. Ik voelde me ook weer eens teveel aangesproken en zo, moet ik ook niet doen :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127826857
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:21 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Konstant was mijn vriendje.
Ah, vandaar. Is er een andere manier om je passie vorm te geven?
pi_127826947
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Ah, vandaar. Is er een andere manier om je passie vorm te geven?
Passie is in deze denk ik het verkeerde woord, het is een soort van wraak. Kan niet leven zonder hem, en echt er over praten laat staan zo openlijk al helemaal niet.
pi_127828729
:(
Rustig aan.
pi_127828811
Zijn er meer mensen die in de weekenden meer klachten hebben dan doordeweeks?
Hier begin ik een patroontje te ontdekken. Weekenden gaan ruk (eenzaam, wel dingen willen doen maar geen idee met wie/waar), doordeweeks lijkt het beter te gaan.
Tante minthy!! O+
pi_127828866
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:41 schreef minthy het volgende:
Hier begin ik een patroontje te ontdekken. Weekenden gaan ruk (eenzaam, wel dingen willen doen maar geen idee met wie/waar), doordeweeks lijkt het beter te gaan.
Meer ehm...
Bezigheden die nuttig voelen allicht oid?
Rustig aan.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:44:43 #79
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127828906
quote:
Ik heb het zelf niet maar kan het me wel voorstellen.
Je ziet dan vaak toch mensen die leuke dingen gaan doen, statusupdates op facebook en dergelijke.
En dan voel je jezelf minder als je thuis zit.
pi_127829174
Nja, alle dagen lijken op elkaar hier, dus ergens wel vreemd...
Iedereen is in de weekenden wel drukker ja, dat klopt. Daardoor word je met de neus op de feiten gedrukt en het benadrukt hoe sneu het eigenlijk is dat je jezelf op/afsluit :')

Binnenkort eens een dagje weg plannen, even een s_e'tje doen. Alleen ben ik niet van plan om zo ver weg te gaan.
Tante minthy!! O+
pi_127829236
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:31 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Passie is in deze denk ik het verkeerde woord, het is een soort van wraak. Kan niet leven zonder hem, en echt er over praten laat staan zo openlijk al helemaal niet.
Hm, dan zou ik het geen vorm geven. :N Je lijdt al genoeg zo, wraak maakt het alleen maar erger.

quote:
Ik ben wel bekend met de omgeving waarin ik me bevindt als trigger, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
pi_127829284
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:54 schreef minthy het volgende:
Iedereen is in de weekenden wel drukker ja, dat klopt. Daardoor word je met de neus op de feiten gedrukt en het benadrukt hoe sneu het eigenlijk is dat je jezelf op/afsluit :')

Binnenkort eens een dagje weg plannen, even een s_e'tje doen. Alleen ben ik niet van plan om zo ver weg te gaan.
Tjah, of dat het juist sneu is dat je het gewoon niet kunt.
Rustig aan.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 17:01:16 #83
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127829373
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:54 schreef minthy het volgende:

Goed plan ^O^
Lekker een dagje naar zee ofzo.
pi_127829661
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:56 schreef Gray het volgende:

Ik ben wel bekend met de omgeving waarin ik me bevindt als trigger, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
Zou kunnen, maar die is hier gewoon gelijk. Daarom vind ik het ook zo vaag :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah, of dat het juist sneu is dat je het gewoon niet kunt.
Daarom voel ik me ook zo'n ontzettende sneuneus. Iedereen doet toffe dingen en ik zeg alles af, om daar vervolgens hartgrondig van te balen :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:01 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Goed plan ^O^
Lekker een dagje naar zee ofzo.
Zoiets had ik ook in gedachten, maar dan moet ik nog nét even iets zekerder worden in het verkeer. Het is nogal een eind rijden :+
Tante minthy!! O+
  zaterdag 15 juni 2013 @ 17:25:40 #85
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127830039
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:12 schreef minthy het volgende:

[..]

[..]

Daarom voel ik me ook zo'n ontzettende sneuneus. Iedereen doet toffe dingen en ik zeg alles af, om daar vervolgens hartgrondig van te balen :D

[..]

Zoiets had ik ook in gedachten, maar dan moet ik nog nét even iets zekerder worden in het verkeer. Het is nogal een eind rijden :+
Ben je altijd al onzeker geweest in het verkeer? Of komt het nu door je burnout?
pi_127830381
quote:

[..]

Vele zaken kunnen als trigger werken, zoals geluiden en andere prikkels. Zo kunnen bijvoorbeeld bepaalde feestdagen herinneringen opbrengen aan depressies in die periodes van voorgaande jaren. Het is iets dat ik al op jonge leeftijd waarnam in m'n familie. Later ook bij mezelf. Het geeft al best wat rust wanneer je bewust bent van dit mechanisme bij jezelf.
pi_127830510
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Hm, dan zou ik het geen vorm geven. :N Je lijdt al genoeg zo, wraak maakt het alleen maar erger.

[..]

Niet mee eens. Kan het ook anders doen de wereld begrijpt mij en mijn verdriet niet, laat ik eens van alles slechts doen. Dat werkt ook niet.
pi_127830575
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:42 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Niet mee eens. Kan het ook anders doen de wereld begrijpt mij en mijn verdriet niet, laat ik eens van alles slechts doen. Dat werkt ook niet.
De ironie wil dat ik je post niet goed begrijp. :') Bedoel je dat je je wraak ook anders kan vormgeven? Op een niet slechte manier?
pi_127830653
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:44 schreef Gray het volgende:

[..]

De ironie wil dat ik je post niet goed begrijp. :') Bedoel je dat je je wraak ook anders kan vormgeven? Op een niet slechte manier?
Juist wraak kan je zeker anders vormgeven, het woord wraak woord altijd als iets negatiefs gezien. Terwijl mijn wraak niet gericht is naar mensen welke niets verkeerds doen in hun leven. Het is gericht naar dezelfde types welke in staat zijn en hetzelfde aan te richten in andermans leven zoals dat bij mij is gebeurd.
pi_127830750
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:25 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ben je altijd al onzeker geweest in het verkeer? Of komt het nu door je burnout?
Ik reed gemiddeld 800km per week met veel plezier en heel zeker, kon het ook zo in m'n kop krijgen om even een dagje naar Luxemburg te rijden. Heerlijk! M'n concentratievermogen is echter ver beneden nulpunt door die burnout inderdaad. Al een aantal keren kortaan gehad met paaltjes, stoepen en andere auto's :X
Daar ben ik heel erg van geschrokken wat meer onzeker maakt.

quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Vele zaken kunnen als trigger werken, zoals geluiden en andere prikkels. Zo kunnen bijvoorbeeld bepaalde feestdagen herinneringen opbrengen aan depressies in die periodes van voorgaande jaren. Het is iets dat ik al op jonge leeftijd waarnam in m'n familie. Later ook bij mezelf. Het geeft al best wat rust wanneer je bewust bent van dit mechanisme bij jezelf.
Dat herken ik wel, ja! Veel van dat soort triggers hier, al sluit ik er bewust een heleboel uit op het moment :P
Tante minthy!! O+
pi_127831040
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:47 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Juist wraak kan je zeker anders vormgeven, het woord wraak woord altijd als iets negatiefs gezien. Terwijl mijn wraak niet gericht is naar mensen welke niets verkeerds doen in hun leven. Het is gericht naar dezelfde types welke in staat zijn en hetzelfde aan te richten in andermans leven zoals dat bij mij is gebeurd.
Het woord wraak staat ook voor iets negatiefs. ;) Ik kan zo snel even geen Nederlandse term voor een positieve vorm geven, maar misschien bestaat dat wel helemaal niet.

Persoonlijk wens ik 'slechte mensen' liever geen 'slechte dingen' toe, want daarmee draag ik 'slechte wensen' mee in m'n gedachten. Alsof je poep bij je draagt om naar een ander te gooien. Dat zaakje stinkt. :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat herken ik wel, ja! Veel van dat soort triggers hier, al sluit ik er bewust een heleboel uit op het moment :P
Waarom uitsluiten en niet gebruiken om je geest te trainen eromheen te werken? Op die manier leer je omgaan met die triggers, in plaats van ze te vermijden of te doen alsof ze niet bestaan. Het is de gulden middenweg tussen het slachtoffer ervan zijn en het tot je slachtoffer maken. ;)
pi_127831474
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:01 schreef Gray het volgende:

Waarom uitsluiten en niet gebruiken om je geest te trainen eromheen te werken? Op die manier leer je omgaan met die triggers, in plaats van ze te vermijden of te doen alsof ze niet bestaan. Het is de gulden middenweg tussen het slachtoffer ervan zijn en het tot je slachtoffer maken. ;)
Die triggers bevinden zich hoofdzakelijk op het sociale vlak in combinatie met een negatief zelfbeeld. Vaak schop ik mezelf de deur uit en ga ik ze juist aan (dmv exposure proberen weer gewend te raken aan die prikkels). Het lastige is dat ik mezelf op het moment waardeloos vind en daarmee een ander niet wil confronteren. Ik heb ook niet het idee dat ik ergens slachtoffer van ben, het is alleen lastig soms en je wordt er negatiever van :P
Tante minthy!! O+
pi_127831583
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Die triggers bevinden zich hoofdzakelijk op het sociale vlak in combinatie met een negatief zelfbeeld. Vaak schop ik mezelf de deur uit en ga ik ze juist aan (dmv exposure proberen weer gewend te raken aan die prikkels). Het lastige is dat ik mezelf op het moment waardeloos vind en daarmee een ander niet wil confronteren. Ik heb ook niet het idee dat ik ergens slachtoffer van ben, het is alleen lastig soms en je wordt er negatiever van :P
Zou je een compleet ander mens zijn wanneer je niet de gedachte zou hebben dat je waardeloos bent? Wat verandert in realiteit nou eigenlijk? Ben je knapper, slimmer, gezonder, wijzer, wanneer je niet die gedachte hebt?
pi_127831764
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Het woord wraak staat ook voor iets negatiefs. ;) Ik kan zo snel even geen Nederlandse term voor een positieve vorm geven, maar misschien bestaat dat wel helemaal niet.

Persoonlijk wens ik 'slechte mensen' liever geen 'slechte dingen' toe, want daarmee draag ik 'slechte wensen' mee in m'n gedachten. Alsof je poep bij je draagt om naar een ander te gooien. Dat zaakje stinkt. :P

[
Wanner er geen gerechtheid heeft plaats gevonden zul je altijd wraak houden. Dat jij slechte mensen geen slechte dingen toewenst, omdat jij er misschien verder vanaf staat dan mij. Wel heel mooi natuurlijk zulke gedachtes, echter z werkt het voor mij niet en dat is weer heel logisch
pi_127831879
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Zou je een compleet ander mens zijn wanneer je niet de gedachte zou hebben dat je waardeloos bent? Wat verandert in realiteit nou eigenlijk? Ben je knapper, slimmer, gezonder, wijzer, wanneer je niet die gedachte hebt?
Geen idee eigenlijk, misschien dat ik niet bij voorbaat de angst heb dat ik uitgekotst of buitengesloten ga worden. Over het algemeen haat ik mezelf al zolang ik het me kan herinneren. Soms is het weg en pieker ik niet zoveel, maar er hoeft maar iets te gebeuren dat in mijn ogen niet goed gaat en ik ga onderuit. Dan ben ik dusdanig negatief dat ik niet naar buiten durf om anderen geen aanleiding te geven om over me te praten.
Als ik niemand tegenkom ga ik ook niets invullen qua gedachten.
Tante minthy!! O+
pi_127832219
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:32 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Wanner er geen gerechtheid heeft plaats gevonden zul je altijd wraak houden. Dat jij slechte mensen geen slechte dingen toewenst, omdat jij er misschien verder vanaf staat dan mij. Wel heel mooi natuurlijk zulke gedachtes, echter z werkt het voor mij niet en dat is weer heel logisch
Er is zeker logica in te vinden, dat ontken ik niet. Ik vind het dan ook niet raar, eerder begrijpelijk. Wel vind ik het zonde, want je houdt alleen maar aan de pijn vast. Dat terwijl je het ook simpelweg los kan laten om er vanaf te komen. Dat lijkt zwaar, maar is het verrassend genoeg niet. Een steen vasthouden is zwaarder dan het te laten vallen. ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, misschien dat ik niet bij voorbaat de angst heb dat ik uitgekotst of buitengesloten ga worden. Over het algemeen haat ik mezelf al zolang ik het me kan herinneren. Soms is het weg en pieker ik niet zoveel, maar er hoeft maar iets te gebeuren dat in mijn ogen niet goed gaat en ik ga onderuit. Dan ben ik dusdanig negatief dat ik niet naar buiten durf om anderen geen aanleiding te geven om over me te praten.
Als ik niemand tegenkom ga ik ook niets invullen qua gedachten.
Haat je het ook dat je jezelf haat?
pi_127832447
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Er is zeker logica in te vinden, dat ontken ik niet. Ik vind het dan ook niet raar, eerder begrijpelijk. Wel vind ik het zonde, want je houdt alleen maar aan de pijn vast. Dat terwijl je het ook simpelweg los kan laten om er vanaf te komen. Dat lijkt zwaar, maar is het verrassend genoeg niet. Een steen vasthouden is zwaarder dan het te laten vallen. ;)

Hou vast aan Konstantin en de manier waarop hij zo ineens uit mijn leven heeft moeten gaan, laat staan dat wat er nog meer is gebeurd. En dat laat ik niet los, voor niemand niet. Hij was mijn verloofde en daarvoor mijn beste maatje voor zoveel jaren. Dat laat je niet los, nimmer.

Wat je nu zegt werkt voor andere dingen wel. Een vriendschap welke voor geen meter loopt, of werk wat niet bij je past. Daar past jou filosofie in.
pi_127832652
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:50 schreef Gray het volgende:

Haat je het ook dat je jezelf haat?
Ja, maar meer nog dat ik invul dat anderen me haten. Daarvan kan ik nachtenlang wakker liggen.
Klein voorbeeldje; vorig weekend stuurde ik een berichtje naar iemand, viel compleet anders dan mijn bedoeling was, diegene reageerde pissig. Mijn eerste gedachte is "misse boel, die haat me nu. En terecht ook". Diegene heeft excuses aangeboden, maar dat komt helemaal niet binnen hier, die eerste gedachte blijft staan. "Jij reageert boos, dus je zal nog steeds pissig zijn". Daar ga ik mee aan de haal en ik heb de neiging om ervoor te vluchten. Een week later en heb er nog steeds last van, kan dat soort zaken moeilijk loslaten :)
Tante minthy!! O+
pi_127832690
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:06 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, maar meer nog dat ik invul dat anderen me haten. Daarvan kan ik nachtenlang wakker liggen.
Klein voorbeeldje; vorig weekend stuurde ik een berichtje naar iemand, viel compleet anders dan mijn bedoeling was, diegene reageerde pissig. Mijn eerste gedachte is "misse boel, die haat me nu. En terecht ook". Diegene heeft excuses aangeboden, maar dat komt helemaal niet binnen hier, die eerste gedachte blijft staan. "Jij reageert boos, dus je zal nog steeds pissig zijn". Daar ga ik mee aan de haal en ik heb de neiging om ervoor te vluchten. Een week later en heb er nog steeds last van, kan dat soort zaken moeilijk loslaten :)
Herkenbaar :')
pi_127832781
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:07 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Herkenbaar :')
Sorry :@ :')
Heb jij dan ook altijd het idee dat mensen achter je rug om lullen? Alleen die gedachte al maakt me knettergek :r
Tante minthy!! O+
pi_127832843
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:10 schreef minthy het volgende:

[..]

Sorry :@ :')
Heb jij dan ook altijd het idee dat mensen achter je rug om lullen? Alleen die gedachte al maakt me knettergek :r
Bij vrienden niet, maar mensen welke ik niet ken heb ik dat gevoel wel.
pi_127832916
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:13 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Bij vrienden niet, maar mensen welke ik niet ken heb ik dat gevoel wel.
Precies, of mensen die ik lang niet heb gesproken of zelfs mensen die ik via dit forum ken. Echt gekmakend en ook nog eens beledigend naar die ander... Want het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.
Tante minthy!! O+
pi_127833083
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:16 schreef minthy het volgende:

[..]

Precies, of mensen die ik lang niet heb gesproken of zelfs mensen die ik via dit forum ken. Echt gekmakend en ook nog eens beledigend naar die ander... Want het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.
Ben zwaar gepest geweest, en buitenom Konstant (komt ie weer) en enkele zeer goede vrienden, nooit geaccepteerd geweest door niemand niet. Deels mijn cultuur is anders, mijn interesse liggen anders en alles erom heen is ook anders. Ben zelfs voorheen gepest geweest door andere homo's, go figure :')
pi_127833221
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:58 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Hou vast aan Konstantin en de manier waarop hij zo ineens uit mijn leven heeft moeten gaan, laat staan dat wat er nog meer is gebeurd. En dat laat ik niet los, voor niemand niet. Hij was mijn verloofde en daarvoor mijn beste maatje voor zoveel jaren. Dat laat je niet los, nimmer.
Dat moet je ook niet loslaten. Never nooit. Het is een prachtig iets. Maar verminder het niet door het te associëren met wraak. Een bloem plant je niet tussen onkruid.

quote:
Wat je nu zegt werkt voor andere dingen wel. Een vriendschap welke voor geen meter loopt, of werk wat niet bij je past. Daar past jou filosofie in.
Ik zou het geen filosofie noemen, maar eerder een methode, ontstaan uit eigen ervaring en observatie. Je kan het toegepaste filosofie noemen, als je dat wil. Als zou ik het mooier vinden voor je als je het ooit inspiratie kan noemen. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:06 schreef minthy het volgende:

[..]

Waarom niet eerst richten op die zelfhaat? Accepteren dat het gebeurt, opdat je er zonder extra last van oordelen aan kan werken. Onderzoek het met beide ogen open, ongesluierd door oordelen. Kijk waar het vandaan komt en trek het uit vanaf de wortel. Of ontdek dat het niet kan leven wanneer je het niet voedt. :)
  zaterdag 15 juni 2013 @ 19:40:01 #105
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127833557
Ze zijn allemaal ziek in hun hoofd! Dat ze mij het idee hebben gegeven dat liefde voor iedereen is behalve voor mij. Ze zijn allemaal gestoord. ALLEMAAL!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_127833572
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat moet je ook niet loslaten. Never nooit. Het is een prachtig iets. Maar verminder het niet door het te associëren met wraak. Een bloem plant je niet tussen onkruid.

[..]

Ik zou het geen filosofie noemen, maar eerder een methode, ontstaan uit eigen ervaring en observatie. Je kan het toegepaste filosofie noemen, als je dat wil. Als zou ik het mooier vinden voor je als je het ooit inspiratie kan noemen. :)

[..]

En in mijn''upbring'' is oog om oog tand voor een tand zwaar ingebouwd. En die methode zal in veel gevallen werken, ben daar ook overtuigd van. Echter voor mij ligt het wat anders maar snap wat je bedoeld.
pi_127833647
quote:

[..]

[..]

Tjah maar nu doe je toch echt te kort door de bocht.. Je zegt niet voor niks af.. Je kunt er ook gewoon niet van genieten en dat is gewoon tjah.. Als jij het sneu wilt noemen.. Sneu.
Rustig aan.
pi_127833668
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:40 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

En in mijn''upbring'' is oog om oog tand voor een tand zwaar ingebouwd. En die methode zal in veel gevallen werken, ben daar ook overtuigd van. Echter voor mij ligt het wat anders maar snap wat je bedoeld.
Ik heb geleerd dat mijn upbring was ontstaan door mensen (mijn ouders) die net als ik maar mensen zijn. En mensen maken fouten. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')