Bij vrienden niet, maar mensen welke ik niet ken heb ik dat gevoel wel.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Sorry![]()
![]()
Heb jij dan ook altijd het idee dat mensen achter je rug om lullen? Alleen die gedachte al maakt me knettergek
Precies, of mensen die ik lang niet heb gesproken of zelfs mensen die ik via dit forum ken. Echt gekmakend en ook nog eens beledigend naar die ander... Want het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:13 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Bij vrienden niet, maar mensen welke ik niet ken heb ik dat gevoel wel.
Ben zwaar gepest geweest, en buitenom Konstant (komt ie weer) en enkele zeer goede vrienden, nooit geaccepteerd geweest door niemand niet. Deels mijn cultuur is anders, mijn interesse liggen anders en alles erom heen is ook anders. Ben zelfs voorheen gepest geweest door andere homo's, go figurequote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies, of mensen die ik lang niet heb gesproken of zelfs mensen die ik via dit forum ken. Echt gekmakend en ook nog eens beledigend naar die ander... Want het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.
Dat moet je ook niet loslaten. Never nooit. Het is een prachtig iets. Maar verminder het niet door het te associėren met wraak. Een bloem plant je niet tussen onkruid.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:58 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Hou vast aan Konstantin en de manier waarop hij zo ineens uit mijn leven heeft moeten gaan, laat staan dat wat er nog meer is gebeurd. En dat laat ik niet los, voor niemand niet. Hij was mijn verloofde en daarvoor mijn beste maatje voor zoveel jaren. Dat laat je niet los, nimmer.
Ik zou het geen filosofie noemen, maar eerder een methode, ontstaan uit eigen ervaring en observatie. Je kan het toegepaste filosofie noemen, als je dat wil. Als zou ik het mooier vinden voor je als je het ooit inspiratie kan noemen.quote:Wat je nu zegt werkt voor andere dingen wel. Een vriendschap welke voor geen meter loopt, of werk wat niet bij je past. Daar past jou filosofie in.
Waarom niet eerst richten op die zelfhaat? Accepteren dat het gebeurt, opdat je er zonder extra last van oordelen aan kan werken. Onderzoek het met beide ogen open, ongesluierd door oordelen. Kijk waar het vandaan komt en trek het uit vanaf de wortel. Of ontdek dat het niet kan leven wanneer je het niet voedt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, maar meer nog dat ik invul dat anderen me haten. Daarvan kan ik nachtenlang wakker liggen.
Klein voorbeeldje; vorig weekend stuurde ik een berichtje naar iemand, viel compleet anders dan mijn bedoeling was, diegene reageerde pissig. Mijn eerste gedachte is "misse boel, die haat me nu. En terecht ook". Diegene heeft excuses aangeboden, maar dat komt helemaal niet binnen hier, die eerste gedachte blijft staan. "Jij reageert boos, dus je zal nog steeds pissig zijn". Daar ga ik mee aan de haal en ik heb de neiging om ervoor te vluchten. Een week later en heb er nog steeds last van, kan dat soort zaken moeilijk loslaten
En in mijn''upbring'' is oog om oog tand voor een tand zwaar ingebouwd. En die methode zal in veel gevallen werken, ben daar ook overtuigd van. Echter voor mij ligt het wat anders maar snap wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet loslaten. Never nooit. Het is een prachtig iets. Maar verminder het niet door het te associėren met wraak. Een bloem plant je niet tussen onkruid.
[..]
Ik zou het geen filosofie noemen, maar eerder een methode, ontstaan uit eigen ervaring en observatie. Je kan het toegepaste filosofie noemen, als je dat wil. Als zou ik het mooier vinden voor je als je het ooit inspiratie kan noemen.
[..]
Tjah maar nu doe je toch echt te kort door de bocht.. Je zegt niet voor niks af.. Je kunt er ook gewoon niet van genieten en dat is gewoon tjah.. Als jij het sneu wilt noemen.. Sneu.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar die is hier gewoon gelijk. Daarom vind ik het ook zo vaag
[..]
Daarom voel ik me ook zo'n ontzettende sneuneus. Iedereen doet toffe dingen en ik zeg alles af, om daar vervolgens hartgrondig van te balen
Ik heb geleerd dat mijn upbring was ontstaan door mensen (mijn ouders) die net als ik maar mensen zijn. En mensen maken fouten.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:40 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
En in mijn''upbring'' is oog om oog tand voor een tand zwaar ingebouwd. En die methode zal in veel gevallen werken, ben daar ook overtuigd van. Echter voor mij ligt het wat anders maar snap wat je bedoeld.
En mijn ouders verwaarloosde mij, waar hun mij opvoedde als een van hen. En dat waren niet mijn pleegouders in ieder geval. Zij maakte geen fouten die mensenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat mijn upbring was ontstaan door mensen (mijn ouders) die net als ik maar mensen zijn. En mensen maken fouten.
Zeker!quote:
Das mooi.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:44 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
En mijn ouders verwaarloosde mij, waar hun mij opvoedde als een van hen. En dat waren niet mijn pleegouders in ieder geval. Zij maakte geen fouten die mensen
Hier ook gepest, al denk ik achteraf dat dit werd veroorzaakt doordat ik mezelf buitensloot.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:22 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Ben zwaar gepest geweest, en buitenom Konstant (komt ie weer) en enkele zeer goede vrienden, nooit geaccepteerd geweest door niemand niet. Deels mijn cultuur is anders, mijn interesse liggen anders en alles erom heen is ook anders. Ben zelfs voorheen gepest geweest door andere homo's, go figure
Dat kan ook. Al denk ik niet dat dat het geval is, eerlijk. Werd ook vaak vanwege mijn uiterlijk gepest geloof ik. Werd ook vaak uitgescholden voor turk... kutbuitenlander dat soort dingen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier ook gepest, al denk ik achteraf dat dit werd veroorzaakt doordat ik mezelf buitensloot.
Daar deed en doe ik m'n best op, zo belabberd als het de laatste maanden gaat gaat het meestal niet. Zo kan ik normaal gesproken rustig naar een kroeg of pleinfeest, date ik af en toe en leef ik een redelijk normaal leven. Leuk werk, leuke studie, goede vrienden, goed contact met familie.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:27 schreef Gray het volgende:
Waarom niet eerst richten op die zelfhaat? Accepteren dat het gebeurt, opdat je er zonder extra last van oordelen aan kan werken. Onderzoek het met beide ogen open, ongesluierd door oordelen. Kijk waar het vandaan komt en trek het uit vanaf de wortel. Of ontdek dat het niet kan leven wanneer je het niet voedt.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Waarom zijn jullie allemaal zo depressief en bang?
Ik zeg het af omdat ik van tevoren al allerlei scenario's heb bedacht, veelal negatief. Dan durf ik gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah maar nu doe je toch echt te kort door de bocht.. Je zegt niet voor niks af.. Je kunt er ook gewoon niet van genieten en dat is gewoon tjah.. Als jij het sneu wilt noemen.. Sneu.
Meerdere oorzaken, niet zo boeiend verderquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Waarom zijn jullie allemaal zo depressief en bang?
Mwah jah.. Boeiend ligt er meer aan of je geļnteresseerd in iemand bent.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Meerdere oorzaken, niet zo boeiend verder
Oh je hebt angststoornis dan echt?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zeg het af omdat ik van tevoren al allerlei scenario's heb bedacht, veelal negatief. Dan durf ik gewoon niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |