Ik had voor mijn theorie examen twee boeken, één met theorie en één met examenvragen en oefenexamens. Ik las elke keer een hoofdstuk theorie en maakte daarna (niet direct, vaak middag - avond) het bijbehorende hoofdstuk met examenvragen. Toen ik het hele theorieboek door was begon ik aan de oefenexamens, tegen die tijd had ik hooguit 3 fout, vaak maar 1.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:47 schreef KYC het volgende:
Ben nogal zenuwachtig voor mijn theorie examen...heb al een aantal proef examens gemaakt maar elke keer zak ik met 9-10 foutendus ja ik blijf maar doorpompen tot ik het wel goed heb o_O
Ik check ook altijd wat ik dan fout doe en probeer dat mee te nemen naar het volgende proefexamen.
Heb het boek één keer gelezen...troost is wel dat ik de eerste keer 16 fout had..de fouten worden wel steeds minder![]()
hoeveel fout had jij Tankiej?
Ik ben 20 jaar. Ik heb al 2.5 jaar mijn autorijbewijs. Stel ik haal een motorrijbewijs, zit ik dan echt de eerste twee jaar vast aan A1? En zodra ik die 2 jaar heb, wordt dat motormatisch een A2, of moet je dan nog extra tests doenquote:Drie categorieën motorrijbewijzen: A1, A2 en A
Welke categorie motorrijbewijs (A1, A2 of A) u nodig heeft, hangt af van het motorvermogen, uw leeftijd en ervaring:
Categorie A1 is voor motorfietsen tot 125cc en maximaal 11 kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 18 jaar.
Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A1.
Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.
Vanaf 1 januari 2014 mag je in Nederland vanaf 20 jaar gelijk A2 halen. Daar zou ik dan ook op wachten als ik jou was, ook al is het weer een halfjaar wachten.. Je hoeft dan in ieder geval niet op A1 en je hebt weer een examen minder, scheelt weer in de kostenquote:Op zondag 21 juli 2013 23:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Net ff gekeken en de regeling in Duitsland is heel anders. Hier mag je vanaf 18 een A2 rijbewijs halen zonder verdere eisen. Ze hebben alleen de klassen geeuropeiseerd, maar hoe je de klasse haalt is voor ieder land eigen zaak.
WOEHOEE GESLAAGD voor Motor Theorie in 1 x!!!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:14 schreef Erasmo het volgende:
En KYC, geslaagd?
Zo meteen de voorlaatste AVD lessen, en binnenkort toch ook op zoek naar een nieuwe helm
M'n huidige is vrij lawaaiig boven de 90 en ik wil er graag een met zonneklep en fm-radio.
Thanksquote:
ja, dan wacht ik inderdaad nog wel ff. Het is niet eens zo dat ik 11 KW te weinig vind, sterker nog, heb 1000-en kilometers op een 125 cc schakelbrommertje gereden met 5 KW en had toen ook geen probleem met meekomen. Zolang ik maar gewoon zonder problemen 110 kan rijden vind ik het allemaal wel best qua vermogen.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:26 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou inderdaad voor de A2 gaan, daarmee kun je prima mee uit de voeten in het verkeer in tegenstelling tot A1.
9 keer.... zoiets mogen ze van mij best beperken tot 5 of zo, en dan nog wat faalangst gevallen. Motor rijders zonder enige vorm van intelligentie horen wat mij betreft niet op de weg. Laat ze maar lekker zichzelf dood rijden op het circuit zonder rijbewijs.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:28 schreef KYC het volgende:
[..]
Thanksik moet zeggen dat ik toch echt nerveus was toen ik in dat CBR Lokaal zat...maar eenmaal bij vraag 15-20 dacht ik van dit gaat lekker
![]()
Er was zo'n gozer naast mij die het voor de 3e keer deed (uiteindelijk wel geslaagd)...ook was er zo'n kerel die voor de 9e keer opging!!! wtf...
Maar anders moet je wachten tot je 24 bent, wil je de direct met klasse A beginnen. Nog een keer examen doen na 2 jaar is echt niet een punt (als ik zowiezo nog echt de behoefte heb om voor meer dan 35 KW te gaan), maar door de nadelen die aan 125cc kleven wacht ik gewoon nog een paar maandjes.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:22 schreef KYC het volgende:
@Koekjestrommel1
Als het kan wacht je er nog even mee tot je 22 bent
moet je persé zo snel je motorrijbewijs halen dan? het scheelt je idd een examen
Ik weet niet wanneer je jarig bent maar als je net 20 bent geworden zou ik er nog even mee wachten...het kost je uiteindelijk meer geld en plus als je geslaagd bent weet je dat je over 2 jaar weer examen moet doen...
Zo'n regeling hadden ze voor invoering van het Europese rijbewijs geloof ik ook al.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:33 schreef KYC het volgende:
hoe kan het dat als je alleen je B-rijbewijs hebt dan ook A1 mag rijden? A1 is en blijft een motor ongeacht het vermogen
maar damn als dat zo is dan is dat wel erg soepeltjes van de belgen zeg...hier in Nederland moet je overal tegenwoordig een rijbewijs voor hebben...verbaasd me niet dat ze binnenkort een theorie doen voor FIETSERS HAHAHA zou wel erg triest zijn
Meestal is dat het ja. 33% maak je zonder na te denken, 33% maak je met enige overwegingen en de overige 34% verreist echte kennis en daar falen de meeste mensen. Mijn instructeur geeft ook theorieles, zelf geen gebruik van gemaakt en in 2 keer geslaagd.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:28 schreef KYC het volgende:
@Baaart
Sja...als je 9 keer niet slaagt dan heb je gewoon niet geleerd...ik heb ook niet super hard geleerd, maar wel 2x heel goed het boek doorgelezen en dan een soort samenvatting gemaakt. daarna als een malle proefexamens gemaakt...wellicht dat veel mensen niet proefexamens maken en daardoor zakken?
zulke pipo's heb je ook...die denken van ik haal het wel zonder te oefenen...
Ja ik ben werkloos geweest naja en toen ging het wel hard zeg maar. Dus ongeveer 2 maand niet gereden laatst keer weer zo'n try the bike gedaan dat moet schijnbaar als je naar een nieuwe rijschool gaat. Nou ja dat ging dus wel goed beetje slalommen bochtje links/rechts achtje draaien, ik zeg altijd hard rijden en rechtdoor rijden kan iedereen of het nu met de motor of auto is dat stelt niets voor maar de oude rijschool ging er vanuit dat ik dat al helemaal kon en zo en met sturen etc. Omdat ik dus rechtuit kon rijden. Naja paar keer aangegeven dat ik dus zei van nou ik wil ook wel weten waarom hoe het dan werkt want ik snapte het sturen niet is. Naja nooit antwoord op gekregen toen kwam de werkloosheid en toen moest ik helaas het lessen even laten dus zodoende direct maar door gepakt en naar de nieuwe rijschool gegaan. En nu m'n vader rijd moet dat motorrijbewijs van mij er sowieso komen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:28 schreef KYC het volgende:
@Cobratjuh
Was je eerste rijschool niet goed dan? niet tevreden?
was je lang gestopt met lessen? zou ook wel nice zijn idd om dan bij een andere rijschool te gaan
Ik heb ook geen gebruik gemaakt van de Theorieles...die kostte 150 euro...die steek ik liever in me eigen zakquote:Op woensdag 24 juli 2013 08:32 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Meestal is dat het ja. 33% maak je zonder na te denken, 33% maak je met enige overwegingen en de overige 34% verreist echte kennis en daar falen de meeste mensen. Mijn instructeur geeft ook theorieles, zelf geen gebruik van gemaakt en in 2 keer geslaagd.
Het is meer voor mensen die geen zelf-studie willen doen. De luie mensen dus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:58 schreef KYC het volgende:
Ik heb ook geen gebruik gemaakt van de Theorieles...die kostte 150 euro...die steek ik liever in me eigen zak(Als bijdrage voor je nieuwe motor ofzo) volgens mij was het een cursus van 2 dagen. vond het maar onzin om daarvoor te betalen
bij mijn autorijbewijs heb ik ook alles zelfstandig geleerd en vond dat ik dat bij de motor ook moest doen...wat is er eigenlijk zo bijzonder aan dat klassikaal les? uiteindelijk moet je het boek toch wel een paar keer lezen om alles goed te begrijpen
Ah spijtig om te horen maar gelukkig heb je nu weer een baan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:58 schreef Cobratjuh het volgende:
[..]
Ja ik ben werkloos geweest naja en toen ging het wel hard zeg maar. Dus ongeveer 2 maand niet gereden laatst keer weer zo'n try the bike gedaan dat moet schijnbaar als je naar een nieuwe rijschool gaat. Nou ja dat ging dus wel goed beetje slalommen bochtje links/rechts achtje draaien, ik zeg altijd hard rijden en rechtdoor rijden kan iedereen of het nu met de motor of auto is dat stelt niets voor maar de oude rijschool ging er vanuit dat ik dat al helemaal kon en zo en met sturen etc. Omdat ik dus rechtuit kon rijden. Naja paar keer aangegeven dat ik dus zei van nou ik wil ook wel weten waarom hoe het dan werkt want ik snapte het sturen niet is. Naja nooit antwoord op gekregen toen kwam de werkloosheid en toen moest ik helaas het lessen even laten dus zodoende direct maar door gepakt en naar de nieuwe rijschool gegaan. En nu m'n vader rijd moet dat motorrijbewijs van mij er sowieso komen.
Ik had hem in één keer gehaald 4 fout. dacht dat ik gezakt was...omdat ik bij zeker een aantal vragen niet zeker wist...gelukkig is dit allemaal voorbijquote:Op woensdag 24 juli 2013 09:02 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het is meer voor mensen die geen zelf-studie willen doen. De luie mensen dus.
Ik had het er ook niet voor over, boek doornomen en een boel proefexamens gemaakt. Het eerste examen faalde met 7 fouten (), examen daarop met 3 fouten gehaald.
Ook al moet je eerst naar het oefenterrein rijden optrekken, schakelen en bochtjes maken kun je ook voor de rijschool oefenen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:03 schreef KYC het volgende:
[..]
Ah spijtig om te horen maar gelukkig heb je nu weer een baan?
Een andere kennis van me die ook aan het motor rijlessen is...moest op zijn eerste les al gelijk over de Autowegen met 100 knallen...zijn rijschool vereiste eerst om naar het oefenterrein te rijden (15 min ongeveer) dus wel apart dat men er ook van uit gaat dat je dan al kunt rijden...eens moet de eerste keer zijn eensch...
Je quote boven...je kunt immers niet achterblijven he?
Volgens theorie boek verstaat men onder stilstaanquote:Op woensdag 24 juli 2013 09:37 schreef Joooo-pi het volgende:
Probeer maar eens te parkeren zonder stil te staan
Een van de eerste hits via google geeft een vrij duidelijk antwoord:quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:08 schreef KYC het volgende:
[..]
Volgens theorie boek verstaat men onder stilstaan
- Op en afstappen van een mede passagier
- Laden en lossen van goederen
Het Theorie boek geeft wel aan dat als er bijv blauwe parkeervakken staan aan de rechterkant dan mag er uiteraard geparkeerd worden...maar goed dit is ALS die parkeervakken er zijn.
maar ik blijf het vreemd vinden dat ze in het theorieboek dan niet gewoon zeggen als je er niet mag stil staan dan mag je er dus ook niet parkeren.
E2 is ook verboden te parkerenquote:Op woensdag 24 juli 2013 09:25 schreef KYC het volgende:
Jongens ik had laatst een discussie met iemand over Verkeersbord
E1 = Verboden te parkeren
E2 = Verboden stil te staan
wat die persoon zei dat als je een bord E2 ziet dat je er ook niet mag parkeren...ik zei van ja daar gaan de meeste mensen er wel van uit maar zo staat het niet in het theorieboek...je hebt duidelijk 2 verschillende verkeersborden...
stel je hebt een Verkeersbord E2 aan de rechterkant maar er staan auto's geparkeerd daar (je kent het wel langs de rijbaan)...mag dit dan? de ene website zegt van wel en de ene zegt weer van niet...Wie-o-wie weet het antwoord?
Succes!quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:43 schreef Erasmo het volgende:
In tegenstelling tot eerder bericht ga ik morgen afrijden in plaats van vandaagNog laatste tips?
Kan zo in de OP, helemaal mee eens. Die tip met afstand bewaren en zorgen dat je zijspiegels kan zien wist ik niet. Goeiequote:Op woensdag 24 juli 2013 21:47 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Succes!![]()
Mijn tips:
• Als je afremt, altijd beide remmen (licht) indrukken/inknijpen. Ook al rem je genoeg af op de motor, laat het verkeer achter je merken dat je remt, dus je remlicht laten branden. En beide remmen omdat ik wel eens gehoord heb dat mensen gezakt zijn omdat ze hun achterrem niet gebruikten.
• Houd goed je positie op de weg aan, dus net links van het midden op je eigen rijstrook.
• Laat zien dat je met een motor rijdt, dus vlot door het verkeer, snel optrekken tot de maximum snelheid.
• Goed afstand houden tot je voorligger, vooral bij vrachtwagens/bussen/andere voertuigen waar je niet doorheen of overheen kan kijken!! De juiste afstand daarbij is zover erachter dat je beide zijspiegels kan zien als jij op jouw plek op de weg rijdt.
• Goed je hoofd bewegen als je in de spiegels of naast je kijkt. De examinator kan niet zien of jij kijkt als je je hoofd niet (genoeg) beweegt. Dus je hoofd overdreven naar links en rechts draaien bij het kijken.
• Verder: rijdt gewoon alsof het een plezier rondje is
Veel plezier
Mochen er toch rare dingen gebeuren, gewoon goed op anticiperen. Maar dat had jezelf ook bedacht waarschijnlijkquote:Op woensdag 24 juli 2013 23:02 schreef Erasmo het volgende:
Bedankt, het komt redelijk overeen met wat de rijinstructeurs zeggen. Vooral dat overdreven kijken schiet er nog wel eens in bij mij. Nu hopen dat er geen rare dingen gebeuren tijdens het examen, zoals toen er hier iemand met een ezel overstak terwijl het voor mij groen was:
https://www.google.nl/map(...)9262&t=m&dg=opt&z=17
Morgen al om 9 uur examen, normaal zou ik balen dat ik er zo vroeg uit moest in de vakantie maar met deze hitte vind ik het niet zo erg
Hahaquote:Op donderdag 25 juli 2013 07:58 schreef staticdata het volgende:
[..]
Kan zo in de OP, helemaal mee eens. Die tip met afstand bewaren en zorgen dat je zijspiegels kan zien wist ik niet. Goeie
Marine. Toevallig kom ik ook nog in Finlandquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:49 schreef Tankiej het volgende:
Oh, dat is helemaal balen dan dat je het nu niet gehaald hebt
Dan is een aantal lessen wel aan te raden inderdaad..
Wat ga je doen als ik vragen mag, voor studie/stage? Ik ben zelf een semester in Finland geweest voor m'n studie![]()
Daar gaan we dan wel vanuit dat het de volgende keer goed gaatquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:10 schreef Erasmo het volgende:
Het is niet anders helaas. Schrale troost is dat ik weet dat ik het wel kan en dat het de volgende keer waarschijnlijk wel goed gaat
Ah, nice! Veel plezier/succesquote:[..]
Marine. Toevallig kom ik ook nog in Finland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De foto is van gister avond het is nu alweer erger geworden, dus net al bij de doker geweest moet morgen zo'n kous ophalen en dan moet dat om je been en het moet hoger dan je bil liggen. Om dat bloed terug te doen stromen ofzoiets
Cobratjuh was here
Verschilt echt per persoon en hoe snel jij de AVB lessen oppakt.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:55 schreef paarse_paashaas het volgende:
Hoi, wat kost dat nou zo'n beetje, een motorrijbewijs halen? Is wel leuk voor mn pre-midlife-crisis dacht ik zo..
Om je een beetje een indicatie te geven...ik les bij Bruinsma (Gevestigd in het Utrecht voetbal stadion)quote:Op maandag 29 juli 2013 11:55 schreef paarse_paashaas het volgende:
Hoi, wat kost dat nou zo'n beetje, een motorrijbewijs halen? Is wel leuk voor mn pre-midlife-crisis dacht ik zo..
Volgende keer als je dreigt om te vallen je koppeling weer beetje omhoog laten komen. die fout had ik ook gemaakt dat ik eigenlijk stil viel door teveel koppeling in te knijpen... ging dus daardoor op mijn bek ging...200 kilo kun je niet echt houden en zeker als je stuur schuin staatquote:Op maandag 29 juli 2013 14:06 schreef Cobratjuh het volgende:
Ik was te laat met het weg halen van mijn been. dus het was echt "o shit ik kan niet verder sturen" pok op de grond. Zo stom als ik er aan terug denk moet het volgens mij wel grappig hebben uitgezien. Maja nu dus wel flinke last, wel goed dat ik iig weer direct op de motor ben gestapt en door heb gereden
Verschilt heel erg, ik was met 12 lesjes klaar (zo ongeveer 8-900 euro oid?), maar het kan ook zoals KYC meld.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:55 schreef paarse_paashaas het volgende:
Hoi, wat kost dat nou zo'n beetje, een motorrijbewijs halen? Is wel leuk voor mn pre-midlife-crisis dacht ik zo..
quote:Op maandag 29 juli 2013 13:04 schreef KYC het volgende:
[..]
Om je een beetje een indicatie te geven...ik les bij Bruinsma (Gevestigd in het Utrecht voetbal stadion)
- ¤ 509 euro voor 12 AVB lessen inclusief Examen
- ¤ 853 euro voor 14 AVD lessen inclusief Examen
- ¤ 35 Theorie examen
- ¤ 27,50 theorie boek
- volgens mij nog iets van CBR verklaring...die ook nog paar 10tjes kosten
dus ja of het goedkoper kan? ja denk het wel...maar dit is denk ik toch wel wat de meeste mensen doen of als je nog meer AVD lessen wilt gewoon erbij inplannen
let er bij op dat ik hier vanuit gaat dat je alles in 1 x haalt...mocht je een keer zakken:
AVB: ¤ 110
AVD: ¤ 220 volgens mij
Theorie: ¤ 25 als je het zelf regelt bij CBR en meestal ¤ 35 bij je rijschool (chargen je 10tje dus)
hopelijk heb je hier wat aan.
Das heul geen 11KW motorquote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef dribbel79 het volgende:
Mag ik hier de beginnend motorrijders attenderen op een fantastische starters motor??
In V&A staat mijn CBR te koop...is mijn starters motor geweest en ik ga nu op zoek naar iets anders...
Ook een keer gehad met AVB. Een van de eerste keren langzame slalom. Kreeg een keer midden in een bochtje het gevoel dat ik het niet kon houden en in een soort 'schrikreactie' en bij gebrek aan ervaring greep ik in 1 keer de handrem en koppeling vast. Tsja, niet handig want toen was het: "pof." en toen lag ik daar.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:06 schreef Cobratjuh het volgende:
Ik was te laat met het weg halen van mijn been. dus het was echt "o shit ik kan niet verder sturen" pok op de grond. Zo stom als ik er aan terug denk moet het volgens mij wel grappig hebben uitgezien. Maja nu dus wel flinke last, wel goed dat ik iig weer direct op de motor ben gestapt en door heb gereden
Leuk motor maar ik zoek toch iets anders...succes met de verkoopquote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef dribbel79 het volgende:
Mag ik hier de beginnend motorrijders attenderen op een fantastische starters motor??
In V&A staat mijn CBR te koop...is mijn starters motor geweest en ik ga nu op zoek naar iets anders...
I know, instructeurs zeiden ook constant: zelfs kleine meisjes kunnen hun motor gewoon optillen met de juiste techniek.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:52 schreef KYC het volgende:
[..]
Leuk motor maar ik zoek toch iets anders...succes met de verkoop
@Lilliesleaf
dat had ik ook bijna een keer en toen linkerhand de koppeling snel weer omhoog laten komen en je gaat er weer vandoor
maar vallen is klote idd...motor van 200 kilo tillen is nou niet bepaald een pretjemaar er zijn goede manieren om hem op te tillen (moet je maar Youtube even checken how to pick up a motorcycle ofzo )
quote:Op maandag 29 juli 2013 10:30 schreef Cobratjuh het volgende:
Zo afgelopen zaterdag weer les gehadging best goed ben alleen gevallen met de motor met het bochtje naar rechts om. Door dat ik perongeluk het gas dicht draaide
maar goed nu zit ik hier dus met gigantisch zeer been en een gigantische blauwe plek (zie spoiler voor foto) Verder ging de les aardig goed en ik hoop dat ik zaterdag weer kan rijden
![]()
Dat ziet er best erg uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De foto is van gister avond het is nu alweer erger geworden, dus net al bij de doker geweest moet morgen zo'n kous ophalen en dan moet dat om je been en het moet hoger dan je bil liggen. Om dat bloed terug te doen stromen ofzoiets
Maar hopen dat het snel weer herstelt!
Ik ben ook gevallen tijdens een AVB les, het bochtje naar rechts van het achtje. Ik nam hem iets te ruim en kwam met het voorwiel op de pion, die gleed toen weg. Het ging niet hard, ik viel gewoon om
Mijn voet heeft toen de val van de motor gebroken, die zat klem tussen het asfalt en de motor. Mijn instructeur vragen waarom ik niet op stond, totdat hij doorkreeg dat m'n voet vast zat.. Viel op zich wel mee, m'n voet was een beetje blauw aan de zijkanten en wat pijnlijk. Maar niet zo erg, dus gewoon weer gelijk opgestapt en verder gegaan![]()
Wat goed dat je het allemaal positief inziet das alleen maar mooi! sommige zakt het moed al in de schoenen als ze één of andere wondje hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:43 schreef Cobratjuh het volgende:
Hmm ik krijg nu wel steeds meer het idee dat het een brandblaar is dan een bloedblaar want hij is gister avond los geknapten het was allemaal vocht. ik zal niet teveel in detail treden
![]()
ach en verder ligt het beentje hoog en ik hoop echt dat ik zaterdag weer kan rijden
Oei dan heb je toch je verwonding ietsjes lichtjes genomen? Goed uitrusten idd...heb je wel iets van de dokter mee gekregen om op te smeren?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:14 schreef Cobratjuh het volgende:
Nou mijn been doet nog steeds niet zoals het moetdus het word straks weer naar de dokter helaas. Dus sraks maar even de rijschool bellen dat de les en het examen maar verzet moet worden
![]()
. Wat een pijn vanacht niet normaal
![]()
Net dus de Try The Bike gedaan. Geleerd om af te schuinen en schakelen/remmenquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:45 schreef KYC het volgende:
Hey Rrrroedie
Leuk om te horen dat je ook bij Bruinsma lest(AVB Lessen motor is idd een Honda CBF 500) Ik vind het tot nu toe echt een leuke rijschool
instructeurs zijn ook aardige gozers! ik heb alleen Johan en Tico gehad voor AVD (wees ook niet bang om vragen te stellen die mannen leggen het maar al te graag uit!)
voor AVB heb ik Tico, Bas, Younes gehad
Ik heb volgens mij hetzelfde pakket als jij A2 (12 AVB lessen incl examen) en B2 (14 AVD lessen incl Examen)
Trust me 4 uur lessen is echt perfect! je leert zo echt het meeste dus dat afzien valt reuze mee ;-)
ik heb ook eens 2 uur gelest, maar dan ben je net ingereden en dan moet je alweer stoppen (Tijd gaat heel snel als je aan het rijden bent!)
Ontzettend bedankt voor je informatie! Zocht ik al een tijdje naar maar vergat het elke keer te vragen.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:04 schreef KYC het volgende:
Om je een beetje een indicatie te geven...ik les bij Bruinsma (Gevestigd in het Utrecht voetbal stadion)
- ¤ 509 euro voor 12 AVB lessen inclusief Examen
- ¤ 853 euro voor 14 AVD lessen inclusief Examen
- ¤ 35 Theorie examen
- ¤ 27,50 theorie boek
- volgens mij nog iets van CBR verklaring...die ook nog paar 10tjes kosten
dus ja of het goedkoper kan? ja denk het wel...maar dit is denk ik toch wel wat de meeste mensen doen of als je nog meer AVD lessen wilt gewoon erbij inplannen
let er bij op dat ik hier vanuit gaat dat je alles in 1 x haalt...mocht je een keer zakken:
AVB: ¤ 110
AVD: ¤ 220 volgens mij
Theorie: ¤ 25 als je het zelf regelt bij CBR en meestal ¤ 35 bij je rijschool (chargen je 10tje dus)
hopelijk heb je hier wat aan.
Dank uquote:
Door jou ben ik wel een beetje geinspireerd om naar de Suzuki SV650S te kijkenquote:
Ligt eraan welke kant je op wil..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:55 schreef KYC het volgende:
[..]
Door jou ben ik wel een beetje geinspireerd om naar de Suzuki SV650S te kijken
heb je nog meer aanraders Tankiej?
Ah ja ik zal daar op de eerste pagina eens een kijkje nemen...staan idd genoeg beginners motoren!! maar lijkt de Suzuki SV650S een beetje op de Suzuki gladius? ik vond de Suzuki lesmotor echt fijn rijdenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ligt eraan welke kant je op wil..
Als je de SV wat vindt, dan nog wat meer sport/tour: VFR800, GSX600F, CBR600F. Als je andere soorten ook wel tof vindt kan ik nog wel meer noemen, maar je kan ook hier je vraag stellen: PTA / Motorclub topic #1125 Alpmania op Fok!
Daar zijn meer die motoren kunnen noemen
dank je Picodealionquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:53 schreef picodealion het volgende:
Indrukwekkend, KYC. gefeliciteerd.
De Gladius heeft volgens mij een licht doorontwikkeld blok van de SV650 (vanaf 2003). Maar hij is een paar kilo zwaarder en een naked ipv sport/tour. Dus dat zal wel een beetje anders rijden, maar het blok zal qua karakter wel overeen komenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:37 schreef KYC het volgende:
[..]
Ah ja ik zal daar op de eerste pagina eens een kijkje nemen...staan idd genoeg beginners motoren!! maar lijkt de Suzuki SV650S een beetje op de Suzuki gladius? ik vond de Suzuki lesmotor echt fijn rijden
Ik vond het laatst op de snelweg met +/- 28 graden al veel te warm. Ik reed 140 op de teller, maar je voelt alsnog de warmte van het asfalt . Provinciale wegen vond ik beter te doen, die een beetje beschut met bomen zijnquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:03 schreef picodealion het volgende:
Ik rijd er elke dag mee naar mijn werk. Alleen vandaag heb ik 'm moeten laten staan bij de garage voor een klusje, maar morgen neem ik 'm weer mee naar huis, hitte of niet. Op de snelweg is het sowieso niet zo heel warm als je maar lekker doorrijdt.
Die noemen alleen de Transalpquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ligt eraan welke kant je op wil..
Als je de SV wat vindt, dan nog wat meer sport/tour: VFR800, GSX600F, CBR600F. Als je andere soorten ook wel tof vindt kan ik nog wel meer noemen, maar je kan ook hier je vraag stellen: PTA / Motorclub topic #1125 Alpmania op Fok!
Daar zijn meer die motoren kunnen noemen
4 wielen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:22 schreef Iwanius het volgende:
En wat gaat de nieuwe houder van het roze papiertje deze zomer doen met zijn pas verworven recht voor het rijden in een auto? Een flinke bak kopen en vervolgens op de boulevards rondrijden?
Erop kleden werkt een hoop, doorwaaijack en kevlar spijkerbroek scheelt een boel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:02 schreef KYC het volgende:
[..]
dank je Picodealion
trouwens wie rijden er nu met dit weer motor rond? het was vandaag 33 graden en het was nog maar net uit te houden!! kan me voorstellen dat als men denkt van ik ga lekker touren met zo'n outfitje....DAMN HOT MAN!!
De motorbeursquote:Op zondag 4 augustus 2013 16:35 schreef KYC het volgende:
wat voor kleding gebruikt iedereen?
ik zit nu rond te kijken voor een beginner motor gear alleen het blijft best prijzig
Ik ben zelf woonachtig in Utrecht dus ik heb Motozoom als een adresje meegekregen
wat voor budget moet ik eigenlijk denken? 1000 euro?
Motorbeurs is helemaal niet zo goedkoop (meer), normale aanbiedingen en beetje onderhandelen ben je net zo duur/goedkoop uit, zo niet nog goedkoper. Ik heb een Difi jas + broek samen voor 300 euro, helm was 250 incl. gratis pinlock, laarzen voor 180 (grote maat, weinig keuze..) en heb drie paar handschoenen (winter, zomer en iets er tussen in). Die waren samen +/- 100 euro.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
De motorbeurs![]()
Daar heb ik voor 150 euro een broek gekocht
Balenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:17 schreef Cobratjuh het volgende:
Zucht we kunnen nog steeds niet rijden het lopen gaat alleen maar slechter en slechterdus vanmiddag wederom weer naar de dokter.
Dat zei de arts ook tegen mij, maar mij krijgen ze er niet meer vanafquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:20 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Balen![]()
Maar beter goed laten genezen dan alweer dingen gaan doen voordat het beter is
hoe ziet het er nu uit dan Cobratjuh? toch best vervelend zeg...ben je lekker aan het lessen en dan nu dit soort ongein...toch balenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:17 schreef Cobratjuh het volgende:
Zucht we kunnen nog steeds niet rijden het lopen gaat alleen maar slechter en slechterdus vanmiddag wederom weer naar de dokter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |