Ik had voor mijn theorie examen twee boeken, één met theorie en één met examenvragen en oefenexamens. Ik las elke keer een hoofdstuk theorie en maakte daarna (niet direct, vaak middag - avond) het bijbehorende hoofdstuk met examenvragen. Toen ik het hele theorieboek door was begon ik aan de oefenexamens, tegen die tijd had ik hooguit 3 fout, vaak maar 1.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:47 schreef KYC het volgende:
Ben nogal zenuwachtig voor mijn theorie examen...heb al een aantal proef examens gemaakt maar elke keer zak ik met 9-10 fouten dus ja ik blijf maar doorpompen tot ik het wel goed heb o_O
Ik check ook altijd wat ik dan fout doe en probeer dat mee te nemen naar het volgende proefexamen.
Heb het boek één keer gelezen...troost is wel dat ik de eerste keer 16 fout had..de fouten worden wel steeds minder
hoeveel fout had jij Tankiej?
Ik ben 20 jaar. Ik heb al 2.5 jaar mijn autorijbewijs. Stel ik haal een motorrijbewijs, zit ik dan echt de eerste twee jaar vast aan A1? En zodra ik die 2 jaar heb, wordt dat motormatisch een A2, of moet je dan nog extra tests doenquote:Drie categorieën motorrijbewijzen: A1, A2 en A
Welke categorie motorrijbewijs (A1, A2 of A) u nodig heeft, hangt af van het motorvermogen, uw leeftijd en ervaring:
Categorie A1 is voor motorfietsen tot 125cc en maximaal 11 kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 18 jaar.
Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A1.
Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.
Vanaf 1 januari 2014 mag je in Nederland vanaf 20 jaar gelijk A2 halen. Daar zou ik dan ook op wachten als ik jou was, ook al is het weer een halfjaar wachten.. Je hoeft dan in ieder geval niet op A1 en je hebt weer een examen minder, scheelt weer in de kostenquote:Op zondag 21 juli 2013 23:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Net ff gekeken en de regeling in Duitsland is heel anders. Hier mag je vanaf 18 een A2 rijbewijs halen zonder verdere eisen. Ze hebben alleen de klassen geeuropeiseerd, maar hoe je de klasse haalt is voor ieder land eigen zaak.
WOEHOEE GESLAAGD voor Motor Theorie in 1 x!!!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:14 schreef Erasmo het volgende:
En KYC, geslaagd?
Zo meteen de voorlaatste AVD lessen, en binnenkort toch ook op zoek naar een nieuwe helm
M'n huidige is vrij lawaaiig boven de 90 en ik wil er graag een met zonneklep en fm-radio.
Thanks ik moet zeggen dat ik toch echt nerveus was toen ik in dat CBR Lokaal zat...maar eenmaal bij vraag 15-20 dacht ik van dit gaat lekkerquote:
ja, dan wacht ik inderdaad nog wel ff. Het is niet eens zo dat ik 11 KW te weinig vind, sterker nog, heb 1000-en kilometers op een 125 cc schakelbrommertje gereden met 5 KW en had toen ook geen probleem met meekomen. Zolang ik maar gewoon zonder problemen 110 kan rijden vind ik het allemaal wel best qua vermogen.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:26 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou inderdaad voor de A2 gaan, daarmee kun je prima mee uit de voeten in het verkeer in tegenstelling tot A1.
9 keer.... zoiets mogen ze van mij best beperken tot 5 of zo, en dan nog wat faalangst gevallen. Motor rijders zonder enige vorm van intelligentie horen wat mij betreft niet op de weg. Laat ze maar lekker zichzelf dood rijden op het circuit zonder rijbewijs.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:28 schreef KYC het volgende:
[..]
Thanks ik moet zeggen dat ik toch echt nerveus was toen ik in dat CBR Lokaal zat...maar eenmaal bij vraag 15-20 dacht ik van dit gaat lekker
Er was zo'n gozer naast mij die het voor de 3e keer deed (uiteindelijk wel geslaagd)...ook was er zo'n kerel die voor de 9e keer opging!!! wtf...
Maar anders moet je wachten tot je 24 bent, wil je de direct met klasse A beginnen. Nog een keer examen doen na 2 jaar is echt niet een punt (als ik zowiezo nog echt de behoefte heb om voor meer dan 35 KW te gaan), maar door de nadelen die aan 125cc kleven wacht ik gewoon nog een paar maandjes.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:22 schreef KYC het volgende:
@Koekjestrommel1
Als het kan wacht je er nog even mee tot je 22 bent
moet je persé zo snel je motorrijbewijs halen dan? het scheelt je idd een examen
Ik weet niet wanneer je jarig bent maar als je net 20 bent geworden zou ik er nog even mee wachten...het kost je uiteindelijk meer geld en plus als je geslaagd bent weet je dat je over 2 jaar weer examen moet doen...
Zo'n regeling hadden ze voor invoering van het Europese rijbewijs geloof ik ook al.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:33 schreef KYC het volgende:
hoe kan het dat als je alleen je B-rijbewijs hebt dan ook A1 mag rijden ? A1 is en blijft een motor ongeacht het vermogen
maar damn als dat zo is dan is dat wel erg soepeltjes van de belgen zeg...hier in Nederland moet je overal tegenwoordig een rijbewijs voor hebben...verbaasd me niet dat ze binnenkort een theorie doen voor FIETSERS HAHAHA zou wel erg triest zijn
Meestal is dat het ja. 33% maak je zonder na te denken, 33% maak je met enige overwegingen en de overige 34% verreist echte kennis en daar falen de meeste mensen. Mijn instructeur geeft ook theorieles, zelf geen gebruik van gemaakt en in 2 keer geslaagd.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:28 schreef KYC het volgende:
@Baaart
Sja...als je 9 keer niet slaagt dan heb je gewoon niet geleerd...ik heb ook niet super hard geleerd, maar wel 2x heel goed het boek doorgelezen en dan een soort samenvatting gemaakt. daarna als een malle proefexamens gemaakt...wellicht dat veel mensen niet proefexamens maken en daardoor zakken?
zulke pipo's heb je ook...die denken van ik haal het wel zonder te oefenen...
Ja ik ben werkloos geweest naja en toen ging het wel hard zeg maar. Dus ongeveer 2 maand niet gereden laatst keer weer zo'n try the bike gedaan dat moet schijnbaar als je naar een nieuwe rijschool gaat. Nou ja dat ging dus wel goed beetje slalommen bochtje links/rechts achtje draaien, ik zeg altijd hard rijden en rechtdoor rijden kan iedereen of het nu met de motor of auto is dat stelt niets voor maar de oude rijschool ging er vanuit dat ik dat al helemaal kon en zo en met sturen etc. Omdat ik dus rechtuit kon rijden. Naja paar keer aangegeven dat ik dus zei van nou ik wil ook wel weten waarom hoe het dan werkt want ik snapte het sturen niet is. Naja nooit antwoord op gekregen toen kwam de werkloosheid en toen moest ik helaas het lessen even laten dus zodoende direct maar door gepakt en naar de nieuwe rijschool gegaan. En nu m'n vader rijd moet dat motorrijbewijs van mij er sowieso komen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:28 schreef KYC het volgende:
@Cobratjuh
Was je eerste rijschool niet goed dan? niet tevreden?
was je lang gestopt met lessen? zou ook wel nice zijn idd om dan bij een andere rijschool te gaan
Ik heb ook geen gebruik gemaakt van de Theorieles...die kostte 150 euro...die steek ik liever in me eigen zak (Als bijdrage voor je nieuwe motor ofzo) volgens mij was het een cursus van 2 dagen. vond het maar onzin om daarvoor te betalenquote:Op woensdag 24 juli 2013 08:32 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Meestal is dat het ja. 33% maak je zonder na te denken, 33% maak je met enige overwegingen en de overige 34% verreist echte kennis en daar falen de meeste mensen. Mijn instructeur geeft ook theorieles, zelf geen gebruik van gemaakt en in 2 keer geslaagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |