Iets verbergen is iets anders dan dat een ander mee zou kunnen lezen ,wat je niet wenst.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:57 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Mensen gebruiken TOR omdat ze wél iets te verbergen hebben
Maar tegelijkertijd zeggen mensen vaak: oh iedereen mag alles weten hoor, ik heb niks te verbergen. Alleen mijn pincode.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:57 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Mensen gebruiken TOR omdat ze wél iets te verbergen hebben
Ja, maar die mensen hebben geen ruggengraatquote:Op zondag 7 juli 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd zeggen mensen vaak: oh iedereen mag alles weten hoor, ik heb niks te verbergen. Alleen mijn pincode.
Ik denk dat veel van die mensen bedoelen; als je het vraagt, vertel ik het wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd zeggen mensen vaak: oh iedereen mag alles weten hoor, ik heb niks te verbergen. Alleen mijn pincode.
Dat is ook heel goed mogelijk.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:18 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Ik denk dat veel van die mensen bedoelen; als je het vraagt, vertel ik het wel.
En niet dat alles met één druk op de knop open en bloot is.
eerder misleid.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is ook heel goed mogelijk.
We zijn jarenlang veel te naief geweest en plukken daar nu de zure vruchten van.
Of allebei? De overheid kon je toch altijd vertrouwen? Die is er voor jou.quote:
ja dat idee heb ik ook al een tijdje,quote:Op zondag 7 juli 2013 20:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of allebei? De overheid kon je toch altijd vertrouwen? Die is er voor jou.
Ik heb het idee dat die rollen nu zijn omgedraaid: wij zijn er voor de overheid.
Hiermee doel je op Turkije, Brazilie en het M-O? Laten we vooral blij zijn dat we hier in een veilig landje wonen waar we een beetje vrijheid hebben. Dat we niet alles moeten accepteren, oke. Maar om nou als gekken de straat op te gaan slaat ook weer iets te ver door vind ik.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:54 schreef new_moon het volgende:
[..]
ja dat idee heb ik ook al een tijdje,
maar het blijft voor een groot aantal mensen verdomde lastig om dat te zien, blijkbaar
Overheid is allang niet meer te vertrouwen, if ever.,,,
de vraag is, (hoe) kun je er iets aan doen?
dat is wat mij betreft echt DE grote vraag.....
waar is het gezonde verstand gebleven
In andere landen gaan ze de straat op, maar hier is alles al zo monddood gemaakt dat het allemaal niks meer uitmaakt lijkt het wel
Die mensen daar gaan de straat op voor zichzelf meer niet. Als je denkt dat het georganiseerd is op mondiale schaal en met de zelfde doelen, dan mag je je nog wel eens achter de oortjes krabben.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hiermee doel je op Turkije, Brazilie en het M-O? Laten we vooral blij zijn dat we hier in een veilig landje wonen waar we een beetje vrijheid hebben. Dat we niet alles moeten accepteren, oke. Maar om nou als gekken de straat op te gaan slaat ook weer iets te ver door vind ik.
wou wilders niet gaan protesteren binnen kort tegen het beleid, in de hoop dat hij veel mensen mee krijgt rond prinsjesdag er voor of er na, ik weet het niet meer.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:53 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Die mensen daar gaan de straat op voor zichzelf meer niet. Als je denkt dat het georganiseerd is op mondiale schaal en met de zelfde doelen, dan mag je je nog wel eens achter de oortjes krabben.
Niemand wilt horden mensen met knuppels en tuingereedschap door de randstad zien rennen. (om Rutte of dergelijke een kopje kleiner te maken?) Dat is chaos, chaos is een ladder, een ladder die Hitler en Stalin ooit ook beklommen.
maar om nou als makke schapen alles maar te pikken omdat het "barbaars" is om ergens tegen te protesteren??quote:Op maandag 8 juli 2013 09:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hiermee doel je op Turkije, Brazilie en het M-O? Laten we vooral blij zijn dat we hier in een veilig landje wonen waar we een beetje vrijheid hebben. Dat we niet alles moeten accepteren, oke. Maar om nou als gekken de straat op te gaan slaat ook weer iets te ver door vind ik.
Niet. Te. Vergelijken.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:54 schreef new_moon het volgende:
In andere landen gaan ze de straat op, maar hier is alles al zo monddood gemaakt dat het allemaal niks meer uitmaakt lijkt het wel
Protesteren is niet barbaars. Als mensen gaan protesteren omdat de basisbehoeften omver geschopt worden dan is dat heel iets anders dan als men de mondiale machtshebbers een kopje kleiner wilt maken. (LET OP ik heb het hier niet over: illuminati, dat is maar een cult en vergelijkbaar met religie)quote:Op maandag 8 juli 2013 11:24 schreef new_moon het volgende:
[..]
maar om nou als makke schapen alles maar te pikken omdat het "barbaars" is om ergens tegen te protesteren??
Niks mis met demonstraties (na bezuinigingen op zorg/onderwijs gebeurde dit ook gewoon). Maar we moeten ook eens beseffen wat we wel hebben. Ja, er kan nog heel veel beter en ja, we moeten niet alles accepteren. Maar om nou net als Brazilie en Turkije een land stil te leggen is nergens voor nodig vind ik.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:24 schreef new_moon het volgende:
[..]
maar om nou als makke schapen alles maar te pikken omdat het "barbaars" is om ergens tegen te protesteren??
dit dus,quote:Op maandag 8 juli 2013 13:31 schreef ems. het volgende:
En dat zal simpelweg ook niet gebeuren omdat het gewoon veels te goed gaat in Nederland. Zolang mensen kunnen eten, af en toe op stap kunnen en zonder al te veel stress om hun toekomst kinderen kunnen werpen zal men niet gaan protesteren.
De realiteit is dat maar een verschrikkelijk klein aandeel van de Nederlanders ook daadwerkelijk klachten heeft. Men gaat niet de straat op voor iets wat relatief wissewasjes zijn. Hell, de mensen die op internet het hardst roepen om dat "men iets moet gaan doen" zijn (zoals bnw uitwijst) juist vaak de mensen die niets anders doen dan retoriek op internet bespelen. Stiekem beseffen ze vaak zelf ook wel dat het er lang niet zo slecht voorstaat als ze graag roepen.
Dat hele gedoe over 'makke schapen' gaat ook nergens over. Dat is puur een uitspraak van de kleine man om andersdenkenden bevredigend te kunnen categoriseren.
je bent je er van bewust dat je heel erg vanuit jezelf spreekt?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:31 schreef ems. het volgende:
En dat zal simpelweg ook niet gebeuren omdat het gewoon veels te goed gaat in Nederland. Zolang mensen kunnen eten, af en toe op stap kunnen en zonder al te veel stress om hun toekomst kinderen kunnen werpen zal men niet gaan protesteren.
De realiteit is dat maar een verschrikkelijk klein aandeel van de Nederlanders ook daadwerkelijk klachten heeft. Men gaat niet de straat op voor iets wat relatief wissewasjes zijn. Hell, de mensen die op internet het hardst roepen om dat "men iets moet gaan doen" zijn (zoals bnw uitwijst) juist vaak de mensen die niets anders doen dan retoriek op internet bespelen. Stiekem beseffen ze vaak zelf ook wel dat het er lang niet zo slecht voorstaat als ze graag roepen.
Dat hele gedoe over 'makke schapen' gaat ook nergens over. Dat is puur een uitspraak van de kleine man om andersdenkenden bevredigend te kunnen categoriseren.
Hier BNW / One solution: revolution! Wat denk/vind/geloof jij? kunnen we over deze dingen pratenquote:
Thankssquote:Op maandag 8 juli 2013 15:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier BNW / One solution: revolution! Wat denk/vind/geloof jij? kunnen we over deze dingen praten
Ja. Jij ook?quote:Op maandag 8 juli 2013 15:22 schreef new_moon het volgende:
[..]
je bent je er van bewust dat je heel erg vanuit jezelf spreekt?
Uiteraard. Die heb je in elk land. Neemt niet weg dat het aantal mensen in Nederland dat daar last van heeft nihil is. Anders had je, zoals gezegd, heus wel wat protesten gehad.quote:er zijn echt mensen in NL die zich afvragen of ze hun kind volgende week nog wat te eten kunnen geven.
Als mensen niet op straat geweest in het verleden hadden we nog minder 'vrijheid'. imo.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Vrijheid is voor iedereen anders. Hedendaags zit PRISM ook in het begrip vrijheid. Dus hoe vrij de vrijheid nog is.......quote:Op maandag 8 juli 2013 15:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als mensen niet op straat geweest in het verleden hadden we nog minder 'vrijheid'. imo.
nee ik praat juist niet voor mezelf, maar voor degene die het veeeeeeel slechter heeft dan ikquote:Op maandag 8 juli 2013 15:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Jij ook?
[..]
Uiteraard. Die heb je in elk land. Neemt niet weg dat het aantal mensen in Nederland dat daar last van heeft nihil is. Anders had je, zoals gezegd, heus wel wat protesten gehad.
Dat is hartstikke sociaal van je en dat kan ik alleen maar toejuichen. Echter was het punt dat Nederlanders gewoon veels te tevreden zijn om revolutie, opstand of zelfs protest te verwachten. Naar landen als Brazilië, Turkije of Egypte kijken heeft dan ook weinig toegevoegde waarde en maakt een nutteloze vergelijking.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:44 schreef new_moon het volgende:
[..]
nee ik praat juist niet voor mezelf, maar voor degene die het veeeeeeel slechter heeft dan ik
ik heb het goed, en dat zou voor iedereen zo kunnen zijn... denk ik dan.
in mn lieve naieve idealistische droomwereldje
ik heb het nooit over brazilie turkije of egypte gehad!quote:Op maandag 8 juli 2013 18:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is hartstikke sociaal van je en dat kan ik alleen maar toejuichen. Echter was het punt dat Nederlanders gewoon veels te tevreden zijn om revolutie, opstand of zelfs protest te verwachten. Naar landen als Brazilië, Turkije of Egypte kijken heeft dan ook weinig toegevoegde waarde en maakt een nutteloze vergelijking.
Hoeveel er ook te klagen valt in Nederland, in vergelijking met andere landen is het een utopia. En hoe ontevreden mensen ook zijn, zonder echt serieuze aanleidingen zullen de veels te kleine protesten vrijwel niets oplossen of net als het hele occupy gebeuren al snel in de vergetelheid raken.
Klopt, het was ook niet zozeer als reactie op jou persoonlijk bedoelt.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:18 schreef new_moon het volgende:
[..]
ik heb het nooit over brazilie turkije of egypte gehad!
Voorbeelden van wat? Protest?quote:je kijkt alleen naar de meest recentste voorbeelden maar dat bedoel ik niet eens.
Oneens. Waar zie je dat dat zoal in terug?quote:het is vrij duidelijk geworden dat het huidige systeem in totaliteit unsustainable is geworden...
laten we US als voorbeeld nemen waarbij voor elke dollar in existence altijd meer geld nodig is om de dollar zelf, + rente af te lossen aan de federal reserve? geld wat er niet is?quote:Op maandag 8 juli 2013 19:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Klopt, het was ook niet zozeer als reactie op jou persoonlijk bedoelt.
[..]
Voorbeelden van wat? Protest?
[..]
Oneens. Waar zie je dat dat zoal in terug?
Trouwens, "sustainable" is een ruim begrip. We kunnen ook weer een tijdperk van koningen laten aanbreken die gewoon over alles beslissen. Dat is net zo goed sustainable. Ik denk dat je meer iets in de trant van "onwenselijk" bedoelt?
Mwa, laten we het bij Nederland houden. Amerika en de zeitgeist verhalen over de federal reserve interesseren me ondertussen niet echt meer en is niet heel relevant voor ons. Wat is er unsustainable aan Nederland?quote:
Ach, sommige mensen vinden het jammer dat de geboorte van Kanye's baby niet de gangbare media haalt in Nederland. Zoveel mensen, zoveel wensen.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:10 schreef new_moon het volgende:
voorbeeldje van 2 jaar geleden
maar zoiets haalt dan weer de gangbare media niet.. wel jammer
Integendeel, maar ondanks dat het een beetje offtopic was waar we het nu over hebben ging onze woordenwisseling over Nederland en waarom daar geen protesten van enige echte betekenis zullen plaatsvinden. Wat je allemaal wel of niet geleerd hebt van je ongetwijfeld betrouwbare en accurate youtube-filmpjes over de Amerikaanse economie wijkt logischerwijs van dat onderwerp af.quote:
ps: jij kijkt echt niet verder dan je NL-neus lang is he?
..of over PRISMquote:Op maandag 8 juli 2013 20:55 schreef new_moon het volgende:
serieus man, je begint over Kanye's baby??![]()
en ik ben wel klaar met dat "mijn bronnen, jouw bronnen"
het gaat verdomme nooit eens om de inhoud & gezond verstand.
akkoordquote:
quote:Op maandag 8 juli 2013 21:16 schreef new_moon het volgende:
[..]
akkoord
lekker dan, de NSA snapt ook niks meer van dit topic!
Zelfs met de beste vertalers lijken BNW topics wel 'truecrypted' conversaties.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:16 schreef new_moon het volgende:
[..]
akkoord
lekker dan, de NSA snapt ook niks meer van dit topic!
Dat is precies het verschil tussen administratief opslaan dat je Jood bent, of opslaan dat je elke week naar een synagoge gaat.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef Tamabralski het volgende:
"PRISM" verzameld alleen metadata. Wat Barak Obama hierover zei klonk aannemelijk. Niet alle gesprekken worden afgeluisterd. Want wie heeft daar tijd voor?
Niet alleen meta. Alles maar dan ook echt alles.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef Tamabralski het volgende:
"PRISM" verzameld alleen metadata. Wat Barak Obama hierover zei klonk aannemelijk. Niet alle gesprekken worden afgeluisterd. Want wie heeft daar tijd voor?
Het is nooit om de terroristen gegaan. Omdat de de vermeende terrorist gewoonweg niet bestaat. Het is de (r)overheid zelf is. En wat ons wordt verteld wie de terroristen zijn zijn CIA/overheid getraind.quote:Internet Fascism and the Surveillance State
What is the purpose of telecommunication and internet surveillance?
The NSA presents its surveillance operations as being directed toward security issues, claiming that the programs are needed to counter terrorist attacks. Bald assertions of plots foiled are intended to bolster this claim.[1] However, secret NSA documents reveal that their surveillance is used to gather intelligence to achieve political goals for the US government. Agency documents show extensive surveillance of communications from allied governments, including the targeting of embassies and missions.[2] Reports from an NSA whistleblower also allege that the agency has targeted and intercepted communications from a range of high-level political and judicial officials, anti-war groups, US banking firms and other major companies and non-government organizations.[3] This suggests that the goal of surveillance is the further political empowerment of the NSA and the US government.
Ostensibly, the goal of the NSA surveillance is to prevent terrorist acts that would harm or kill people in the United States. But in reality, the primary goal is to enable greater control of that population (and others) by the US government. When questioned about this issue, NSA whistleblower Thomas Drake was unequivocal about the goal of the NSA: “to own the internet and find out what everybody is doing.”[4]
[...]
The true purpose of the NSA is not to keep us safe. Its goal is to own the internet, to own our communications, to own our private thoughts — to own us.
bron
Volgens mij zijn dat geen doelen maar middelen. Waarom zou de NSA willen weten wat iedereen doet? Oftewel, wat is de volgende stap van de NSA als ze een op een gegeven moment weten wat iedereen doet?quote:But in reality, the primary goal is to enable greater control of that population (and others) by the US government. When questioned about this issue, NSA whistleblower Thomas Drake was unequivocal about the goal of the NSA: “to own the internet and find out what everybody is doing.”[4]
[...]
The true purpose of the NSA is not to keep us safe. Its goal is to own the internet, to own our communications, to own our private thoughts — to own us.
Net zoals de Duitsers eenmaal met de zogenaamde stippenkaart deed. Alleen dan nu zijn het mensen die The Guardian lezen of een moestuin hebben,of weigeren een vaccinprik te nemen of weigeren een slimme meter te monteren. Of commentaar hebben op schaliegas en fracking.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:34 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat geen doelen maar middelen. Waarom zou de NSA willen weten wat iedereen doet? Oftewel, wat is de volgende stap van de NSA als ze een op een gegeven moment weten wat iedereen doet?
Ok, dus iedereen zit wel in een bepaald groepje. En dan? En waarom?quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Net zoals de Duitsers eenmaal met de zogenaamde stippenkaart deed. Alleen dan nu zijn het mensen die The Guardian lezen of een moestuin hebben,of weigeren een vaccinprik te nemen of weigeren een slimme meter te monteren. Of commentaar hebben op schaliegas en fracking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |