Yep.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:36 schreef ajacied4lf het volgende:
Is het raar dat hij overal asiel aanvraagt? Moet zeggen dat ik het juist slim vind. Asiel krijgen betekent dat een land belooft om je te beschermen. Dus uitleveren en asiel krijgen gaat volgens mij niet.
Het is dus gewoon spreiden van kansen en hopen dat hij naast Rusland nog andere landen vindt waar hij zou kunnen verblijven.
Maar oke, 99.99% dat zijn asielaanvraag in Nederland geweigerd wordt. Alsof Nederland nee durft te zeggen tegen een uitleveringsverzoek van USA.![]()
Oh Big brother is really frightfulquote:
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:52 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Oh Big brother is really frightful
But whistleblowers are delightful
And since they 've no place to go
Let In Snow, Let In Snow, Let In Snowden
The agencies are spying,
The goverment is lying,
The sheeple got to know
Let in Snow, Let in Snow, Let in Snowden.
zat op de bus te wachten (en fok te lezen uiteraard) en dit kwam zomaar in me opquote:
Dat zijn vaak de leukste he, de spontane woordgrappenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:34 schreef new_moon het volgende:
[..]
zat op de bus te wachten (en fok te lezen uiteraard) en dit kwam zomaar in me op
taalgrapjes
echt welquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zijn vaak de leukste he, de spontane woordgrappen
Er is een BNW-bezoeker die in bovenstaande symboliek het bewijs zou zien dat Snowden voor de Illuminati werkt en dat wat hij openbaar heeft gemaakt een cover up van de Illuminati voor iets veel groters is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:52 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Oh Big brother is really frightful
But whistleblowers are delightful
And since they 've no place to go
Let In Snow, Let In Snow, Let In Snowden
The agencies are spying,
The goverment is lying,
The sheeple got to know
Let in Snow, Let in Snow, Let in Snowden.
Aanvullling op bovenstaande...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:10 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Van Groot-Brittannië weten we het in ieder geval 100% zeker:
Britten luisterden G20 af
En dan hebben we nog Echelon waar naast de VS en GB ook Canada, Australië en Nieuw-Zeeland bij betrokken zijn.
Van Rusland en China kunnen we denk ook wel met 99% zekerheid dat ze zich bezig houden met dit soort praktijken.
India komt er gewoon openlijk voor uit:
[..]
In de EU hebben we de richtlijn "Data Retention Directive" met in Nederland "Wet bewaarplicht telecomgegevens" als gevolg waar naast de telecombedrijven ook derden toegang tot kunnen krijgen. Zou mij niets verbazen als het in de EU achter de schermen nog net even stapje verder gaat dan implemenatie richtlijn "Data Retention Directive".
Spioneren doet men al sins jaar en dag. Ik kan mij niet voorstellen dat er landen zijn die daar op een gegeven moment mee gestopt zijn, wetende dat andere landen het wel doen. Met name Echelon zou voor landen die daar niet aan mee deden extra motivering kunnen zijn geweest om spionage activiteiten te intensiveren.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/ECHELON
Maar goed, VS en GB zijn inderdaad op 'heterdaad' betrapt. Dus daar moeten politici voor de bühne natuurlijk wel even hun verontwaardiging over uitspreken.
Ik blijf het hypocriete geblaf richting VS van politici wat dat betreft toch wel amusant vinden. Maar ja, je moet wat voor de bühne.quote:http://tweakers.net/nieuws/90049/opsporingsdiensten-tappen-dataverkeer-af-bij-duitse-internetexchange.htmlDataverkeer dat via de in Frankfurt gelegen internetexchange DE-CIX loopt, zou door diverse inlichtingendiensten worden afgetapt. Het zou gaan om gemiddeld 5 procent van het datavolume op het knooppunt, met een theoretisch maximum van 20 procent.
Dat meldt The H op basis van informatie van zustersite Heise. De DE-CIX in Frankfurt is naar eigen zeggen de grootste internetexchange ter wereld met een totale doorvoersnelheid van 2,5Tbit/s en meer dan 500 peering partners. Het knooppunt heeft honderden dataverbindingen van 10Gbit/s en 200Gbit/s en wil de komende maanden extra 100Gbit/s-lijnen daar aan toe voegen.
Hoewel Duitsland strenge wetgeving heeft op het gebied van aftappen, zegt een anoniem gehouden medewerker van de DE-CIX dat een deel van het dataverkeer wordt afgetapt door Duitse inlichtingendiensten, evenals diensten uit andere landen. Sinds wanneer er verkeer wordt afgetapt en welke buitenlandse inlichtingendiensten betrokken zijn, is niet bekendgemaakt. Wel zou er gemiddeld 5 procent van het dataverkeer getapt worden, terwijl er een theoretisch maximum van 20 procent is.
Omdat er mogelijk Duitse wetgeving wordt overtreden wil de DE-CIX zelf weinig zeggen, maar het internetknooppunt zegt dat diensten als de NSA geen directe toegang hebben tot hun infrastructuur. Ook zouden de beheerders van de DE-CIX het opmerken als een groot deel van het internetverkeer wordt omgeleid.
Of er in Nederland data wordt afgetapt op de AMS-IX, is niet duidelijk. Het internetknooppunt heeft eerder ontkend dat inlichtendiensten directe toegang tot de netwerkapparatuur zou hebben, maar uit de serie onthullingen in het Prism-schandaal werd duidelijk dat inlichtingendiensten ook glasvezelverbindingen zouden aftappen.
Die 'alu hoedjes' zagen dit (privacy schending) allemaal heel duidelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:22 schreef Shakkara het volgende:
Grappig dat het veel omvangrijker blijkt en al langer aan de gang is dan de ergste alu-hoedjes beweerden.
NIET, want juist dit (verkiezingen, organisatie kiezers) is duidelijk waarom PRISM plotseling het daglicht is gaan zien.quote:Wat gaan we er aan doen? Volgende keer WEL allemaal Piratenpartij stemmen?
quote:Frankrijk tapt telefoongesprekken, e-mails en sociale media af
De Franse geheime inlichtingendienst houdt telefoongespekken, e-mails en activiteiten op sociale media van verschillende landen in de gaten.
Dat meldt de Franse krant Le Monde.
De geheime inlichtingendienst DGSE onderschepte op grote schaal signalen van computers en telefoons binnen Frankrijk en tussen Frankrijk en andere landen.
Met de data wil de DGSE een kaart maken van de verschillende soorten communicatie en wie met wie communiceert. Le Monde meldt wel dat de DGSE minder geïnteresseerd is in de inhoud van de afgetapte communicatie.
Bespioneerd
"Al onze communicatie wordt bespioneerd", schrijft Le Monde. "Onze e-mails, tekstberichten, telefoongesprekken en Facebook- en Twitter-activiteiten worden voor jaren opgeslagen."
De activiteiten van de DGSE zijn volgens de Franse krant verglijkbaar met die van de Amerikaanse geheime inlichtingendienst NSA. Zij gebruiken het programma PRISM om verschillende vormen van communicatie af te tappen.
De DGSE wil niet op het nieuws reageren.
Eerder werd bekend dat Duitsland het grootste internetknooppunt ter wereld aftapt.
maar niet zo erg als het daadwerkelijk gebeurd. Zoals dat er uboaten zijn gebruikt om op de bodem van de oceaan de dikke kabels naar Europa af te tappen. Of dat Duitsland ook rechtsstreeks op de backbone tappen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:51 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Die 'alu hoedjes' zagen dit (privacy schending) allemaal heel duidelijk.
[..]
Nergens voor nodig, je kunt gewoon elektronische apparaten veilig gebruiken, als je maar weet hoe.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:24 schreef DuTank het volgende:
[..]
Sommige mensen gaan een beetje te ver. Maar goed, dat terzijde.
Ik vind het namelijk ook weer overdreven om totaal geen elektronische apparaten meer te gebruiken, omdat de NSA mee kijkt
Elk land tapt telefoongesprekken, e-mails en sociale media af. Nederland ook. Maar dat is volgens mij niet nieuw?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
Frankrijk heeft zelf ook een "PRISM" ....
Iedereen doet mooi mee.
Nee. Maar het was laatst in het nieuws.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:58 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Elk land tapt telefoongesprekken, e-mails en sociale media af. Nederland ook. Maar dat is volgens mij niet nieuw?
Dit soort dingen kun je om de 5 jaar opnieuw in het nieuws brengen en iedere keer gaan politici, journalisten en burgers er een paar weekjes schande van spreken. Vervolgens vergeten ze het en 5 jaar later begint het weer van voor af aanquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:05 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nee. Maar het was laatst in het nieuws.
Alles waarvan ik niet wil dat het wordt gezien doe ik sinds ik het van PRISM weet via Linux Mint, Tor en het Deep Webquote:Op zondag 7 juli 2013 01:10 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dit soort dingen kun je om de 5 jaar opnieuw in het nieuws brengen en iedere keer gaan politici, journalisten en burgers er een paar weekjes schande van spreken. Vervolgens vergeten ze het en 5 jaar later begint het weer van voor af aan
Leuk maar .. dat is ook software waar dergelijke lui vinger in de pap hebben. Backdoor enz. Het is wat lastiger maar toch.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:11 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Alles waarvan ik niet wil dat het wordt gezien doe ik sinds ik het van PRISM weet via Linux Mint, Tor en het Deep Web
Klopt, maar laat ze maar proberen mijn systeempje binnen te komen, als ik dat wil dan kunnen ze dat gewoon niet. Desnoods sluit ik mijn internet af wanneer ik het niet direct gebruik.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Leuk maar .. dat is ook software waar dergelijke lui vinger in de pap hebben. Backdoor enz. Het is wat lastiger maar toch.
En daarnaast het zal niet lang duren of je bent een crimineel als je TOR gebruikt. Of als je geëncrypte documenten en spreadsheets hebt.
Good luck with that.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:36 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Klopt, maar laat ze maar proberen mijn systeempje binnen te komen, als ik dat wil dan kunnen ze dat gewoon niet. Desnoods sluit ik mijn internet af wanneer ik het niet direct gebruik.
En als het zover mag komen, zal ik zeker er tegen protesteren.
Jij denkt dat ik de enige ben? Je verwacht niet dat velen hiertegen zullen protesteren?quote:
Dat zal heus wel gebeuren, alleen zal het niet helpen ben ik bang.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik de enige ben? Je verwacht niet dat velen hiertegen zullen protesteren?
.. we hebben al te veel laten verkwanselen. Jullie-hadden-toch-niets-te-verbergen argument zal wel gebruikt worden.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zal heus wel gebeuren, alleen zal het niet helpen ben ik bang.
Mensen gebruiken TOR omdat ze wél iets te verbergen hebbenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. we hebben al te veel laten verkwanselen. Jullie-hadden-toch-niets-te-verbergen argument zal wel gebruikt worden.
Ja, denk het ook. Iedereen en alles luistert elkaar af. Is niet meer te remmen of terug te draaien.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. we hebben al te veel laten verkwanselen. Jullie-hadden-toch-niets-te-verbergen argument zal wel gebruikt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |