abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2013 @ 16:53:47 #176
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_128725597
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als mensen niet op straat geweest in het verleden hadden we nog minder 'vrijheid'. imo.
Vrijheid is voor iedereen anders. Hedendaags zit PRISM ook in het begrip vrijheid. Dus hoe vrij de vrijheid nog is.......
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
pi_128728993
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja. Jij ook?

[..]

Uiteraard. Die heb je in elk land. Neemt niet weg dat het aantal mensen in Nederland dat daar last van heeft nihil is. Anders had je, zoals gezegd, heus wel wat protesten gehad.
nee ik praat juist niet voor mezelf, maar voor degene die het veeeeeeel slechter heeft dan ik
ik heb het goed, en dat zou voor iedereen zo kunnen zijn... denk ik dan.
....in mn lieve naieve idealistische droomwereldje
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_128729270
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:44 schreef new_moon het volgende:

[..]

nee ik praat juist niet voor mezelf, maar voor degene die het veeeeeeel slechter heeft dan ik
ik heb het goed, en dat zou voor iedereen zo kunnen zijn... denk ik dan.
in mn lieve naieve idealistische droomwereldje
Dat is hartstikke sociaal van je en dat kan ik alleen maar toejuichen. Echter was het punt dat Nederlanders gewoon veels te tevreden zijn om revolutie, opstand of zelfs protest te verwachten. Naar landen als Brazilië, Turkije of Egypte kijken heeft dan ook weinig toegevoegde waarde en maakt een nutteloze vergelijking.

Hoeveel er ook te klagen valt in Nederland, in vergelijking met andere landen is het een utopia. En hoe ontevreden mensen ook zijn, zonder echt serieuze aanleidingen zullen de veels te kleine protesten vrijwel niets oplossen of net als het hele occupy gebeuren al snel in de vergetelheid raken.
Conscience do cost.
pi_128730063
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is hartstikke sociaal van je en dat kan ik alleen maar toejuichen. Echter was het punt dat Nederlanders gewoon veels te tevreden zijn om revolutie, opstand of zelfs protest te verwachten. Naar landen als Brazilië, Turkije of Egypte kijken heeft dan ook weinig toegevoegde waarde en maakt een nutteloze vergelijking.

Hoeveel er ook te klagen valt in Nederland, in vergelijking met andere landen is het een utopia. En hoe ontevreden mensen ook zijn, zonder echt serieuze aanleidingen zullen de veels te kleine protesten vrijwel niets oplossen of net als het hele occupy gebeuren al snel in de vergetelheid raken.
ik heb het nooit over brazilie turkije of egypte gehad!
je kijkt alleen naar de meest recentste voorbeelden maar dat bedoel ik niet eens.

het is vrij duidelijk geworden dat het huidige systeem in totaliteit unsustainable is geworden...

dus er zal wel iets moeten gaan gebeuren denk ik.
pi_128730125
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:18 schreef new_moon het volgende:

[..]

ik heb het nooit over brazilie turkije of egypte gehad!
Klopt, het was ook niet zozeer als reactie op jou persoonlijk bedoelt.
quote:
je kijkt alleen naar de meest recentste voorbeelden maar dat bedoel ik niet eens.
Voorbeelden van wat? Protest?
quote:
het is vrij duidelijk geworden dat het huidige systeem in totaliteit unsustainable is geworden...
Oneens. Waar zie je dat dat zoal in terug?

Trouwens, "sustainable" is een ruim begrip. We kunnen ook weer een tijdperk van koningen laten aanbreken die gewoon over alles beslissen. Dat is net zo goed sustainable. Ik denk dat je meer iets in de trant van "onwenselijk" bedoelt?
Conscience do cost.
pi_128731328
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt, het was ook niet zozeer als reactie op jou persoonlijk bedoelt.

[..]

Voorbeelden van wat? Protest?

[..]

Oneens. Waar zie je dat dat zoal in terug?

Trouwens, "sustainable" is een ruim begrip. We kunnen ook weer een tijdperk van koningen laten aanbreken die gewoon over alles beslissen. Dat is net zo goed sustainable. Ik denk dat je meer iets in de trant van "onwenselijk" bedoelt?
laten we US als voorbeeld nemen waarbij voor elke dollar in existence altijd meer geld nodig is om de dollar zelf, + rente af te lossen aan de federal reserve? geld wat er niet is?
dus hoe is dat sustainable dan, op termijn
pi_128731726
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:55 schreef new_moon het volgende:

[..]

laten we US als voorbeeld nemen
Mwa, laten we het bij Nederland houden. Amerika en de zeitgeist verhalen over de federal reserve interesseren me ondertussen niet echt meer en is niet heel relevant voor ons. Wat is er unsustainable aan Nederland?
Conscience do cost.
pi_128731919
voorbeeldje van 2 jaar geleden
maar zoiets haalt dan weer de gangbare media niet.. wel jammer

ps: jij kijkt echt niet verder dan je NL-neus lang is he?
;(
pi_128732947
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:10 schreef new_moon het volgende:
voorbeeldje van 2 jaar geleden
maar zoiets haalt dan weer de gangbare media niet.. wel jammer
Ach, sommige mensen vinden het jammer dat de geboorte van Kanye's baby niet de gangbare media haalt in Nederland. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Maar mijn Spaans is, zwak uitgedrukt, ondermaats. Wat is precies de relevantie van dit filmpje?
quote:

ps: jij kijkt echt niet verder dan je NL-neus lang is he?
;(
Integendeel, maar ondanks dat het een beetje offtopic was waar we het nu over hebben ging onze woordenwisseling over Nederland en waarom daar geen protesten van enige echte betekenis zullen plaatsvinden. Wat je allemaal wel of niet geleerd hebt van je ongetwijfeld betrouwbare en accurate youtube-filmpjes over de Amerikaanse economie wijkt logischerwijs van dat onderwerp af.
Conscience do cost.
pi_128733767
serieus man, je begint over Kanye's baby?? oO<

en ik ben wel klaar met dat "mijn bronnen, jouw bronnen"
het gaat verdomme nooit eens om de inhoud & gezond verstand.
  Moderator maandag 8 juli 2013 @ 21:01:51 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_128734071
quote:
13s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:55 schreef new_moon het volgende:
serieus man, je begint over Kanye's baby?? oO<

en ik ben wel klaar met dat "mijn bronnen, jouw bronnen"
het gaat verdomme nooit eens om de inhoud & gezond verstand.
..of over PRISM ;)
pi_128734178
:? Het was niet gemeen bedoelt en of jouw bronnen wel of niet betrouwbaar zijn maakt me in deze niets uit. Ik vraag naar je mening en wat ik precies met dat spaanse filmpje moet?

En wat valt er niet te sustainen aan het Nederlandse systeem en wat moet er volgens jou precies 'gebeuren'? Protest oid is vooralsnog onrealistisch.
Conscience do cost.
pi_128734806
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

..of over PRISM ;)
akkoord
lekker dan, de NSA snapt ook niks meer van dit topic!
  Moderator maandag 8 juli 2013 @ 21:28:20 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_128735286
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:16 schreef new_moon het volgende:

[..]

akkoord
:P
  maandag 8 juli 2013 @ 22:26:58 #190
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128738391
"PRISM" verzameld alleen metadata. Wat Barak Obama hierover zei klonk aannemelijk. Niet alle gesprekken worden afgeluisterd. Want wie heeft daar tijd voor?
  maandag 8 juli 2013 @ 22:29:05 #191
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128738517
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:16 schreef new_moon het volgende:

[..]

akkoord
Zelfs met de beste vertalers lijken BNW topics wel 'truecrypted' conversaties.
pi_128738583
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef Tamabralski het volgende:
"PRISM" verzameld alleen metadata. Wat Barak Obama hierover zei klonk aannemelijk. Niet alle gesprekken worden afgeluisterd. Want wie heeft daar tijd voor?
Dat is precies het verschil tussen administratief opslaan dat je Jood bent, of opslaan dat je elke week naar een synagoge gaat.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 8 juli 2013 @ 22:47:35 #193
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128739488
Je hoeft niet op Facebook te vermelden dat je iedere week een synagogoe bezoekt.

Toevoeging, nu wankelt PRISM :')

[ Bericht 45% gewijzigd door Tamabralski op 08-07-2013 23:07:08 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 23:44:29 #194
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_128742297
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef Tamabralski het volgende:
Niet alleen meta. Alles maar dan ook echt alles.

Dat hoeft ook niet. computer zijn krachtig genoeg om het zelf te analyseren en categoriseren. En als er woorden gesproken worden wat interessant is wordt het geredflagged. En dan kan altijd nog iemand meeluisteren.
Youtube kan al realtime gesproken tekst vertalen met ondertiteling. Misschien wat kromzinnen maar toch.

Dat er iemand die alles moet bekijken of moet doorlezen is zo oldschool Echelon werk.

Overigens klopt het wat obama zegt. Islamitische extremisten en moskeeën worden niet afgeluisterd. PRISM is voor commercieel doeleinden. Het is meer bedoelt om ons af te luisteren of nog wel de JSF kopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lambiekje op 08-07-2013 23:50:25 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_128770341
Conscience do cost.
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:12:37 #196
52357 Lambiekje
pi_129034148
quote:
Internet Fascism and the Surveillance State

What is the purpose of telecommunication and internet surveillance?
The NSA presents its surveillance operations as being directed toward security issues, claiming that the programs are needed to counter terrorist attacks. Bald assertions of plots foiled are intended to bolster this claim.[1] However, secret NSA documents reveal that their surveillance is used to gather intelligence to achieve political goals for the US government. Agency documents show extensive surveillance of communications from allied governments, including the targeting of embassies and missions.[2] Reports from an NSA whistleblower also allege that the agency has targeted and intercepted communications from a range of high-level political and judicial officials, anti-war groups, US banking firms and other major companies and non-government organizations.[3] This suggests that the goal of surveillance is the further political empowerment of the NSA and the US government.

Ostensibly, the goal of the NSA surveillance is to prevent terrorist acts that would harm or kill people in the United States. But in reality, the primary goal is to enable greater control of that population (and others) by the US government. When questioned about this issue, NSA whistleblower Thomas Drake was unequivocal about the goal of the NSA: “to own the internet and find out what everybody is doing.”[4]
[...]
The true purpose of the NSA is not to keep us safe. Its goal is to own the internet, to own our communications, to own our private thoughts — to own us.

bron
Het is nooit om de terroristen gegaan. Omdat de de vermeende terrorist gewoonweg niet bestaat. Het is de (r)overheid zelf is. En wat ons wordt verteld wie de terroristen zijn zijn CIA/overheid getraind.

De terroristen-kaart of pedo-kaart wordt altijd getrokken om dergelijke zaken er door te krijgen. En denkt men echt dat het voor onze veiligheid is. Come again.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:34:41 #197
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_129058505
quote:
But in reality, the primary goal is to enable greater control of that population (and others) by the US government. When questioned about this issue, NSA whistleblower Thomas Drake was unequivocal about the goal of the NSA: “to own the internet and find out what everybody is doing.”[4]
[...]
The true purpose of the NSA is not to keep us safe. Its goal is to own the internet, to own our communications, to own our private thoughts — to own us.

Volgens mij zijn dat geen doelen maar middelen. Waarom zou de NSA willen weten wat iedereen doet? Oftewel, wat is de volgende stap van de NSA als ze een op een gegeven moment weten wat iedereen doet?
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:42:54 #198
52357 Lambiekje
pi_129058821
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:34 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat geen doelen maar middelen. Waarom zou de NSA willen weten wat iedereen doet? Oftewel, wat is de volgende stap van de NSA als ze een op een gegeven moment weten wat iedereen doet?
Net zoals de Duitsers eenmaal met de zogenaamde stippenkaart deed. Alleen dan nu zijn het mensen die The Guardian lezen of een moestuin hebben,of weigeren een vaccinprik te nemen of weigeren een slimme meter te monteren. Of commentaar hebben op schaliegas en fracking.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:17:25 #199
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_129060394
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Net zoals de Duitsers eenmaal met de zogenaamde stippenkaart deed. Alleen dan nu zijn het mensen die The Guardian lezen of een moestuin hebben,of weigeren een vaccinprik te nemen of weigeren een slimme meter te monteren. Of commentaar hebben op schaliegas en fracking.

Ok, dus iedereen zit wel in een bepaald groepje. En dan? En waarom?
  zondag 21 juli 2013 @ 11:47:52 #200
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_129182207
Was dit hier al gepost?

Vlak nadat de NSA roept het lekken te willen stoppen, lekker twee seniors details waaruit blijkt dat het heel veel verder gaat dan wat Snowden roept. En nu zijn die twee sinds eergisteren ook op de vlucht, nadat ze tot staatsvijand waren verklaard. Bron

http://jhaines6.wordpress(...)s-espionage-charges/

Kort samengevat: de NSA kan tot de 3e graad diep je contacten doorzoeken. Dus verdenk je iemand, dan kunnen ze heel simpel tot aan de vrienden van de vrienden van je vrienden zien wie wat tegen elkaar zegt. Zo raakt 1 verdenkmaking de privacy van vele duizende mensen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')