quote:'Alle gestolen examens Ibn Ghaldoun ongeldig
Na huiszoekingen is duidelijk geworden dat er dertien eindexamens op scholengemeenschap Ibn Ghaldoun gestolen. Deze zijn ongeldig verklaard.
Dat zei staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) dinsdag in het wekelijkse vragenuur in de Tweede Kamer. Aanvankelijk leek alleen het vwo-examen Frans te zijn gestolen, afgelopen zondag bleken ook op de niveaus havo en vmbo eindtoetsen te zijn buitgemaakt.
De Onderwijsinspectie laat dinsdag aan NU.nl weten niet zeker te weten of er vandaag nog al duidelijkheid kan worden gegeven. Maandag zei de inspectie te hopen dinsdag de conclusies van het onderzoek te kunnen presenteren. Het College van Examens wil zo snel mogelijk opheldering geven over wat er met de examens gebeurt. Komende dagen moeten de examenleerlingen de uitslag krijgen.
Aanhoudingen
Inmiddels zijn vier verdachten aangehouden. Afgelopen weekend werden al een meisje van 18 en een jongen van 19 opgepakt. Eerder werd al een 22-jarige Rotterdammer aangehouden.
Maandag werd na sporenonderzoek een vierde verdachte aangehouden. Een 18-jarige Rotterdamse scholier op Ibn Ghaldoun wordt verdacht van betrokkenheid bij de examenroof.
De derde verdacht kon worden gearresteerd, nadat examenleerlingen en medewerkers vingerafdrukken afgaven. Hoe groot de omvang van de diefstal is kon rector Bart Reinders maandag op een persconferentie nog niet zeggen.
13?!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:55 schreef Aardappeltaart het volgende:
Net, politiek24: 13 examens gestolen, maar alleen ongeldig verklaard op Ibn Ghaldoun.
Als ik 't goed opving zojuist.
quote:Alle gestolen examens Ibn Ghaldoun ongeldig
Na huiszoekingen is duidelijk geworden dat er dertien eindexamens op scholengemeenschap Ibn Ghaldoun gestolen. Deze zijn ongeldig verklaard.
Dat zei staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) dinsdag in het wekelijkse vragenuur in de Tweede Kamer. Aanvankelijk leek alleen het vwo-examen Frans te zijn gestolen, afgelopen zondag bleken ook op de niveaus havo en vmbo eindtoetsen te zijn buitgemaakt.
De Onderwijsinspectie laat dinsdag aan NU.nl weten niet zeker te weten of er vandaag nog al duidelijkheid kan worden gegeven. Maandag zei de inspectie te hopen dinsdag de conclusies van het onderzoek te kunnen presenteren. Het College van Examens wil zo snel mogelijk opheldering geven over wat er met de examens gebeurt. Komende dagen moeten de examenleerlingen de uitslag krijgen.
Aanhoudingen
Inmiddels zijn vier verdachten aangehouden. Afgelopen weekend werden al een meisje van 18 en een jongen van 19 opgepakt. Eerder werd al een 22-jarige Rotterdammer aangehouden.
Maandag werd na sporenonderzoek een vierde verdachte aangehouden. Een 18-jarige Rotterdamse scholier op Ibn Ghaldoun wordt verdacht van betrokkenheid bij de examenroof.
De derde verdacht kon worden gearresteerd, nadat examenleerlingen en medewerkers vingerafdrukken afgaven. Hoe groot de omvang van de diefstal is kon rector Bart Reinders maandag op een persconferentie nog niet zeggen.
quote:Op de islamitische prutsschool Ibn Ghaldoun in Rotterdam zijn maar liefst dertien examens gestolen. Het gaat om negen havo-examens, drie vwo-examens en een vmbo-examen. Alle examens op de Rotterdamse school zijn ongeldig verklaard.
Dat meldde staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs vandaag in de Tweede Kamer. Op het vmbo gaat het om het examen economie. Op de havo om de vakken aardrijkskunde, Arabisch, Frans, geschiedenis, Engels, maatschappijwetenschappen, wiskunde, Nederlands en natuurkunde. Op het vwo gaat het om management en organisatie, biologie en scheikunde, weet het ANP.
Wat er landelijk met deze examens gaat gebeuren, is niet bekend.
Nou ja, gewoon wel erg lullig als je op die school zat en WEL geleerd hebt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waar blijven de eerste tweets van de leerlingen waarvan het examen ongeldig verklaard is
twitter:vanderzande twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 15:00:17Morgen om 17.00 uur is er duidelijkheid over alle examens! Vooralsnog lijkt het alsof alleen op Ibn Ghaldoun examens over moeten reageer retweet
twitter:vanderzande twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 14:56:23Gestolen: VMBO eco, HAVO arabisch, aardrijksk, frans, geschie, engels, maatschappij, wisk, ned, natuurkunde VWO biolo, scheik, m&o reageer retweet
twitter:vanderzande twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 14:58:14Alle VMBO-leerlingen die economie hebben, krijgen iets later uitslag reageer retweet
twitter:Henk_Prins twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 14:55:01#pvv eist directe sluiting van deze scholengemeenschap reageer retweet
PVVquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:08 schreef CWAV het volgende:
twitter:Henk_Prins twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 14:55:01#pvv eist directe sluiting van deze scholengemeenschap reageer retweet
1 per leerling plus extra in het geval van problemen... 5-10 % extra? Zou het niet weten...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:41 schreef Neraice het volgende:
Hoeveel examens krijgt een school eigenlijk? Precies één per leerling?
De envelop zelf is verzegeld, en daar zitten alle toetsen/antwoordbladen in. Als die open is gemaakt zou je het moeten merken... 't is één van de rare dingen in dit verhaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:45 schreef Neraice het volgende:
[..]
Dan kan je toch makkelijk ongemerkt een envelop meenemen?
Zwijgrecht, dus niet. Zal ongetwijfeld een mooie Latijnse term voor zijn, maar het is iemand niet verplicht om tegen zichzelf te getuigen, met uitzondering van bloedproeven bij alcoholcontroles en mogelijk een DNA-test (en dan nog heb je toestemming van de rechter-commissaris nodig). Er kunnen dingen aan verbonden zijn, zoals zwaardere straffen, maar dat is de afweging die iemand mag maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:43 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Als daar de politie een verklaring voor eist, dan moeten ze daar antwoord op geven.
En dat recht heeft iemand, zo simpel is het. Je vindt het misschien niet leuk, maar het is een recht verankerd in een aantal internationale verdragen en in (grond)wetten.quote:Je laf verschuilen en niets zeggen over dingen waarvan het een feit is dat je er iets van weet, dan heb je gewoon iets te verbergen.
Dit slaat nergens op natuurlijk. Je wil daarmee zeggen dan 100 % van de leerlingen gefraudeerd heeft?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waar blijven de tweets van de leerlingenik wil wat leedvermaak
Hij is nu opeens een held.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:05 schreef artm het volgende:
Wat het misschien wel erger maakt: als die ene persoon niet gelekt had, was dit dus nooit achterhaald...
Landelijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:13 schreef Loffelen het volgende:
Wordt de uitslag van VMBO Economie landelijk uitgesteld of alleen op Ibn Ghaldoun uitgesteld?
Nee alleen dat de waarheid altijd wel boven water komt.... van slechtste school naar 1 van de beste qua resultaten is gewoonweg niet mogelijk binnen 1/2 jaarquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:12 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op natuurlijk. Je wil daarmee zeggen dan 100 % van de leerlingen gefraudeerd heeft?
Het schandaal heeft geen gevolgen voor andere scholen, zo verzekerde de staatssecretaris.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:14 schreef Festa94 het volgende:
Maar dit heeft verder geen gevolgen voor andere leerlingen in NL?
Nee, maar stel dat 25 % dat niet deed. Die zijn nog meer genaaid als de scholieren van alle andere scholen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee alleen dat de waarheid altijd wel boven water komt.... van slechtste school naar 1 van de beste qua resultaten is gewoonweg niet mogelijk binnen 1/2 jaar
Dus het is gewoon weg niet mogelijk dat NIEMAND op die dieven na geen gebruik maakte van de kluissleutel en buit
Wel als de uitslag van VMBO Economie landelijk wordt uitgesteldquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:16 schreef CWAV het volgende:
[..]
Het schandaal heeft geen gevolgen voor andere scholen, zo verzekerde de staatssecretaris.
nu.nl
https://twitter.com/safiaatjeexxquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waar blijven de tweets van de leerlingenik wil wat leedvermaak
Ja iddquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:16 schreef Loffelen het volgende:
[..]
Wel als de uitslag van VMBO Economie landelijk wordt uitgesteld
Ja, want de school heeft zo'n waarde/salarispost dat ze eventjes 8,5 miljoen op kunnen hoesten, en dan reken ik vmbo Economie nog niet mee.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:13 schreef AlanGarner het volgende:
Die tiefusschool dicht, salarissen inhouden en inboedel verkopen en de slachtoffers (die van het examen Frans en nu VMBO economie lekker een vakantiecheque van 500 euro aanbieden voor dat geld zou op z'n plek zijn.
Hoe kom je aan dat bedrag van 8,5 miljoen? Maar jammer dan, verkopen ze de pc's maar, bevriezen ze de salarissen en plukken ze de ouders van de daders maar kaal. Ben je in elk geval al een eind.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:19 schreef Omentuva het volgende:
Overigens, 9 havo examens... Is dat niet gewoon een complete tweede examenronde voor de meeste havo leerlingen? Ik mis alleen scheikunde, Duits en mogelijk bepaalde afdelingen van Wiskunde, to be honest... Au, in ieder geval.
[..]
Ja, want de school heeft zo'n waarde/salarispost dat ze eventjes 8,5 miljoen op kunnen hoesten, en dan reken ik vmbo Economie nog niet mee.
Alleen vmbo'ers met economie krijgen later uitslag, aldus nos.nl en andere nieuwssites.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:22 schreef Sophie1603x het volgende:
Raar dat ik helemaal niks van mijn school heb doorgekregen over dit gedoe, mijn mentor heeft ons allemaal gemaild met de tijd dat we worden gebeld of we geslaagd zijn en verder niks? Het ene moment zijn er geen landelijke gevolgen en het andere moment moet economie voor vmbo opnieuw of krijgen we later uitslag. Ik heb geen economie godzijdank maar irriteer me dood aan de onduidelijheid..
Aha oke!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:23 schreef CWAV het volgende:
[..]
Alleen vmbo'ers met economie krijgen later uitslag, aldus nos.nl en andere nieuwssites.
quote:De Speld
‘Betekenissen tientallen verkeersborden op straat’
Verkeersexamen groep 7 uitgelekt
www.speld.nl
17000 (vwo-Frans leerlingen, schatting) * 500.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:22 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat bedrag van 8,5 miljoen?
Van wie? De surveillanten die niets op hebben gemerkt? Alle docenten die er misschien niets mee te maken hebben en die vervolgens in de problemen (wanbetaling) komen omdat ze een hele lange tijd geen salaris krijgen? 8,5 miljoen is gelijk aan het jaarsalaris van 200 docenten, als je er van uit gaat dat ze betrekkelijk hoog ingeschaald zijn.quote:Maar jammer dan, verkopen ze de pc's maar, bevriezen ze de salarissen
Want met de inkomsten van 8 personen (4 mensen opgepakt, twee ouders per persoon) kom je een eind. Ik snap je idee van "WRAAK NU", maar je voorstellen hebben geen onderbouwing.quote:en plukken ze de ouders van de daders maar kaal. Ben je in elk geval al een eind.
Nee, daar staat:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:16 schreef CWAV het volgende:
[..]
Het schandaal heeft geen gevolgen voor andere scholen, zo verzekerde de staatssecretaris.
nu.nl
Dat jaarsalaris hebben ze in elk geval niet verdientquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:30 schreef Omentuva het volgende:
[..]
17000 (vwo-Frans leerlingen, schatting) * 500.
[..]
Van wie? De surveillanten die niets op hebben gemerkt? Alle docenten die er misschien niets mee te maken hebben en die vervolgens in de problemen (wanbetaling) komen omdat ze een hele lange tijd geen salaris krijgen? 8,5 miljoen is gelijk aan het jaarsalaris van 200 docenten, als je er van uit gaat dat ze betrekkelijk hoog ingeschaald zijn.
Helaas lastig haalbaar, maar het lijkt me wel dat er nu een duidelijk voorbeeld gesteld moet worden. Wat mij betreft gaat die school gewoon dicht, ze hebben al een geschiedenis met problemen.quote:Want met de inkomsten van 8 personen (4 mensen opgepakt, twee ouders per persoon) kom je een eind. Ik snap je idee van "WRAAK NU", maar je voorstellen hebben geen onderbouwing.
Dat zou idd wel mooi zijn, als mensen even gezellig langs die school gingen met z'n allenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:34 schreef gelezwembroek het volgende:
Kom we gaan heel die kut school afbreken vanavond. Helpen de we de overheid een handje.
Dacht precies hetzelfde. Gewoon even Facebook evenement aanmaken, komen er vast genoeg.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:36 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat zou idd wel mooi zijn, als mensen even gezellig langs die school gingen met z'n allen
Wat kunnen de gevolgen zijn als ik dit flik?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:36 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Dacht precies hetzelfde. Gewoon even Facebook evenement aanmaken, komen er vast genoeg.
Wordt jouw examen ook ongeldig verklaart, en moet je het samen met die mocro's overdoen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:39 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Wat kunnen de gevolgen zijn als ik dit flik?
Hangt er vanaf wat je zegt in je oproep en wat de 'schade' isquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:39 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Wat kunnen de gevolgen zijn als ik dit flik?
Na ga me er niet aan wagen. Als iemand anders het doet vind ik het best.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:42 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je zegt in je oproep en wat de 'schade' is
En dat zou toch al genoeg reden moeten zijn om heel die tent te sluiten?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:43 schreef themole het volgende:
Hoe kan het dat het niet is opgemerkt dat er gesjoemeld was met 13(!) examenenveloppen. Ik denk dat de school het in de doofpot wou stoppen...
Nee man, dat is discriminatie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:43 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
En dat zou toch al genoeg reden moeten zijn om heel die tent te sluiten?
quote:De gestolen examens en de gevolgen op een rij
Naast het examen Frans zijn er nog 13 examens gestolen. Dit zijn de gevolgen:
De examens op een aantal vakken (zie hieronder) bij de Ibn-Ghaldoun moeten opnieuw worden gemaakt
Voor alle examenkandidaten in Nederland wordt de uitslag van het examen economie vmbo-t 24 uur opgeschort
vmbo-t leerlingen zonder economie in hun pakket krijgen morgen de examenuitslag op hun school te horen.
Over de havo- en vwo-examens op andere scholen dan Ibn Ghaldoun volgt morgen een besluit
De volgende examens zijn op het Ibn Ghaldoun ongeldig verklaard:
vmbo:
economie
havo:
aardrijkskunde
Arabisch
Frans
geschiedenis
Engels
maatschappijwetenschappen
wiskunde
Nederlands
natuurkunde
vwo:
management en organisatie
biologie
scheikunde
Dat is idd ook al een beetje waar ik aan dacht. Überhaupt zijn alle religieus georiënteerde instellingen natuurlijk schattig en breekbaar en moet je die mensen niet kwetsen. Kindertjes aanranden, met examens lopen strooien... ach, die lieve onschuldige mensen gaan naar de kerk, synagoge en moskee dus het is discriminatie om zulke goede mensen daar op af te rekenen.quote:
Alsof je daar een keuze in hebt... Het is niet anders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:48 schreef gelezwembroek het volgende:
Ik ga echt geen dag langer wachten hoor. Zeker niet als het niet overnieuw hoeft worden gemaakt.
Een goedmakertje zou in elk geval op z'n plaats zijn. Niet in de vorm van een beter cijfer ofzo natuurlijkquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:49 schreef Miousana het volgende:
[..]
Alsof je daar een keuze in hebt... Het is niet anders.
Vraag gewoon of ze mij morgen ook kunnen bellen, de uitslag van de rest kunnen geven. Voor eco zak ik toch niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:49 schreef Miousana het volgende:
[..]
Alsof je daar een keuze in hebt... Het is niet anders.
Nou hoef geen gratis Koran te hebben oid.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:49 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Een goedmakertje zou in elk geval op z'n plaats zijn. Niet in de vorm van een beter cijfer ofzo natuurlijkmaar wel iets anders.
Hahaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:50 schreef gelezwembroek het volgende:
Een goedmakertje zou in elk geval op z'n plaats zijn. Niet in de vorm van een beter cijfer ofzo natuurlijk maar wel iets anders.
Dat heet een veranderd nieuwsartikel (zie 'update' bovenaan, vlak onder de titel) - mijn quote was letterlijk overgenomen toen het artikel er net pas stondquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:33 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Nee, daar staat:
"
Het schandaal heeft waarschijnlijk geen gevolgen voor andere scholen, zo stelde de staatssecretaris. Woensdag besluit de Onderwijsinspectie definitief over de examens havo en vwo buiten Ibn Ghaldoun. "
Idd, ik ben ook benieuwdquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar de resultaten van het herexamen van die school. Kijken of ze nog steeds zo'n hoog slagingspercentage hebben
Kunnen ze wel zeggen, maar dan krijgen de leerlingen geen diploma.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:01 schreef mauwauhauw het volgende:
Stel het moet landelijk over, kunnen bepaalde scholen dan zeggen van ja, dat doen we gewoon niet?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:01 schreef mauwauhauw het volgende:
Stel het moet landelijk over, kunnen bepaalde scholen dan zeggen van ja, dat doen we gewoon niet?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:11 schreef Fey. het volgende:
Ik word al ziek bij het idee dat ik vakken zoals wiskunde of geschiedenis over moet gaan doen.
Triest. Enige mensen die ik wil zien lijden zijn de dieven.quote:
Ok het spijt me. Ik zal het niet weer doen oké?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:34 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Triest. Enige mensen die ik wil zien lijden zijn de dieven.
Ik snap niet dat mensen dit leuk vinden. Ik heb m'n examens al jaren geleden gedaan gelukkig, maar zelfs ik maak me hier nog kwaad om en vind het enorm kut voor de onschuldige mensen die hier last van hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:36 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ok het spijt me. Ik zal het niet weer doen oké?
Zoveel islamieten op 1 plek kan nooit goed gaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:34 schreef Syntix het volgende:
Wel heel toevallig dat het een Islamitische school betreft
jij snapt hem:) hahaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:40 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Zoveel islamieten op 1 plek kan nooit goed gaan.
Überhaupt weg met religieuze scholen. Religie oefen je thuis maar uit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:40 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Zoveel islamieten op 1 plek kan nooit goed gaan.
Ik kan de lol er wel van inzien. Puur om te bedenken hoe kut het wel niet is voor de mensen die normaal waren geslaagd en nu al op vakantie zijn feest vieren etc. Teleurstelling is a bitch.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:38 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen dit leuk vinden. Ik heb m'n examens al jaren geleden gedaan gelukkig, maar zelfs ik maak me hier nog kwaad om en vind het enorm kut voor de onschuldige mensen die hier last van hebben.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:43 schreef Nutkicker22 het volgende:
Geachte mevrouw, mijnheer,
De Inspectie van het Onderwijs heeft besloten dat het CvE morgen (woensdag 12 juni 2013) de N-term economie GL/TL niet bekend kan maken op het afgesproken tijdstip ('s ochtends om 8 uur). Uitstel van 24 uur is nodig om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen naar aanleiding van het lopende onderzoek naar fraude bij de examens.
Morgenmiddag om 17 uur wordt definitief bekendgemaakt wanneer de N-term van het examen economie GL/TL wordt gepubliceerd. Ook wordt dan gemeld of de bekendmaking van de N-term havo/vwo op het aangekondigde tijdstip (donderdagochtend 13 juni om 8 uur) doorgang kan vinden.
Het CvE beseft dat dit grote overlast betekent voor de betrokken leerlingen en voor scholen, betreurt dit, en hoopt dat scholen er begrip voor hebben dat de omstandigheden deze maatregel noodzakelijk maken. Zodra morgen om 17 uur meer bekend is, zullen we scholen zo snel mogelijk informeren. Voor die tijd kan het CvE geen aanvullende mededelingen doen.
De inspectie neemt maatregelen gericht op de concrete fraudesituatie. Leerlingen die straks een diploma krijgen kunnen mede door deze maatregelen zeker zijn van de waarde van hun diploma.
Waarom moet die N-term nu zo lang duren dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:43 schreef Nutkicker22 het volgende:
De Inspectie van het Onderwijs heeft besloten dat het CvE morgen (woensdag 12 juni 2013) de N-term economie GL/TL niet bekend kan maken op het afgesproken tijdstip ('s ochtends om 8 uur). Uitstel van 24 uur is nodig om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen naar aanleiding van het lopende onderzoek naar fraude bij de examens.
Morgenmiddag om 17 uur wordt definitief bekendgemaakt wanneer de N-term van het examen economie GL/TL wordt gepubliceerd. Ook wordt dan gemeld of de bekendmaking van de N-term havo/vwo op het aangekondigde tijdstip (donderdagochtend 13 juni om 8 uur) doorgang kan vinden.
Het CvE beseft dat dit grote overlast betekent voor de betrokken leerlingen en voor scholen, betreurt dit, en hoopt dat scholen er begrip voor hebben dat de omstandigheden deze maatregel noodzakelijk maken. Zodra morgen om 17 uur meer bekend is, zullen we scholen zo snel mogelijk informeren. Voor die tijd kan het CvE geen aanvullende mededelingen doen.
De inspectie neemt maatregelen gericht op de concrete fraudesituatie. Leerlingen die straks een diploma krijgen kunnen mede door deze maatregelen zeker zijn van de waarde van hun diploma.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:43 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik kan de lol er wel van inzien. Puur om te bedenken hoe kut het wel niet is voor de mensen die normaal waren geslaagd en nu al op vakantie zijn feest vieren etc. Teleurstelling is a bitch.
Geen idee, ik heb het gevoel van niet. Dat ze gewoon vmbo proberen te rekken. En morgen om 17:00 nog kunnen beslissen of zij het hoeven over te doen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef Delia het volgende:
Dit staat op de FrontPage, is het vooralsnog niet zeker dan?
Leerlingen van de Rotterdamse school Ibn Ghaldoun moeten opnieuw eindexamen doen voor de vakken waarvan de examens zijn gestolen. De Inspectie voor het Onderwijs heeft besloten de eindexamens in deze vakken ongeldig te verklaren. Dat meldde staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) dinsdag aan de Tweede Kamer.
De examens van leerlingen van andere middelbare scholen blijven gewoon geldig. Zij hoeven de examens dus niet over te doen.
Geen idee, misschien willen ze alle resultaten van die school goed onderzoeken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:44 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Waarom moet die N-term nu zo lang duren dan?
Dat heeft toch weinig te maken met de n-term voor andere scholen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Geen idee, misschien willen ze alle resultaten van die school goed onderzoeken.
Morgen bedoel jequote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:47 schreef gelezwembroek het volgende:
Nog minder dan 15 minuten totdat we horen of vmbo nog een keer examens moet doen.
Oja, dacht dat het al woensdag was. Heb zo een BBQ bij ons op school. Dus dan ga ik wel alles horen wat er gaat gebeuren.quote:
Ah gezellig. Have funquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:48 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Oja, dacht dat het al woensdag was. Heb zo een BBQ bij ons op school. Dus dan ga ik wel alles horen wat er gaat gebeuren.
aait eet smakelijkquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:48 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Oja, dacht dat het al woensdag was. Heb zo een BBQ bij ons op school. Dus dan ga ik wel alles horen wat er gaat gebeuren.
Ik heb een prima jeugd gehad met veel leuke vakantiesquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:44 schreef AlanGarner het volgende:
[..]![]()
Volgens mij heb jij zelf geen leuke jeugd (gehad) he?
Waarom misgun je anderen hun welverdiende vakantie? Omdat je zelf nooit ging zeker?
Kom op zeg gast, doe niet zo zuur en geniet zelf eens van het leven. Dan gun je het een ander ook meer.
Dan nog wil dit niet zeggen dat het grappig is of wat dan ook.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:52 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik heb een prima jeugd gehad met veel leuke vakantiesIk geniet zelf met volle teugen van leven en ik gun al die jongens en meisjes ook zeker wel hun vakantie. Ik weet ook niet hoe het komt, maar toen ik het nieuws las dacht ik: ghohoho, dat is best wel hard voor ze.
Maar ja, dat is ook direct weer een goede levensles: het leven is niet eerlijk, de goede lijden altijd onder de kwaden. Man the fuck up en doe je examens nog een keerIk ben ook zo'n type die lacht om fail-video's. Deal with it.
En geen docent die de open enveloppe heeft opgemerkt? Donder toch een eind opquote:De 14 gestolen examens: havo: aardrijkskunde, Arabisch, Frans, Geschiedenis, Engels, maatschappijwetenschappen, wiskunde, Nederlands, natuurkunde. Vwo: Frans, management en organisatie, biologie, scheikunde. Vmbo-t: economie.
Dit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:41 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Überhaupt weg met religieuze scholen. Religie oefen je thuis maar uit.
Ik zeg niet dat ik voorstander ben van het feit dat de goeden onder de kwaden lijden, maar ik stel vast dat dit in het leven nu eenmaal veel vaker voorkomt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:55 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dan nog wil dit niet zeggen dat het grappig is of wat dan ook.
En als de goeden dan toch mogen lijden onder de kwaden volgens jou; waarom niet alle Islamistische of zelfs religieuze scholen per direct sluiten dan? Als we dan toch niet eerlijk doen, doe het dan goed.
twitter:3FMeindexamen twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 16:46:41Update: ook het vwo-examen wiskunde werd gestolen en is op Scholengemeenschap Ibn Galdhoun ongeldig verklaard. #3FM #eindexamen reageer retweet
twitter:3FMeindexamen twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 16:47:56Het betreft wiskunde A voor het vwo. Dat wil zeggen dat er 9 havo-examens, 4 vwo-examens en 1 vmbo-examen zijn gestolen. #3FM #eindexamen reageer retweet
Je gaat inderdaad denken dat de leiding van de school boter op het hoofd had. Bij het verlies of diefstal van de kluissleutel. Had het slot en de sleutels van de kluis vervangen moeten worden. Ook gingen de resultaten daarna omhoog. Ook wel verdacht.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:57 schreef iBenny het volgende:
[..]
En geen docent die de open enveloppe heeft opgemerkt? Donder toch een eind op.
Waarom?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:01 schreef R-K het volgende:
Ik vind wel dat de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun iedere niet-Ibn Ghaldoun-scholier die examen heeft gedaan in VWO-Frans een schadevergoeding van ¤500 p.p. moet betalen.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:01 schreef R-K het volgende:
Ik vind wel dat de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun iedere niet-Ibn Ghaldoun-scholier die examen heeft gedaan in VWO-Frans een schadevergoeding van ¤500 p.p. moet betalen.
Op naar 15.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:01 schreef CWAV het volgende:
Ook vwo wisA is ongeldig verklaard:twitter:3FMeindexamen twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 16:46:41Update: ook het vwo-examen wiskunde werd gestolen en is op Scholengemeenschap Ibn Galdhoun ongeldig verklaard. #3FM #eindexamen reageer retweet
twitter:3FMeindexamen twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 16:47:56Het betreft wiskunde A voor het vwo. Dat wil zeggen dat er 9 havo-examens, 4 vwo-examens en 1 vmbo-examen zijn gestolen. #3FM #eindexamen reageer retweet
Jij snapt niets van de maatschappij blijkt maar weer.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:03 schreef R-K het volgende:
Voor het bedreft vakantiegenot van deze scholieren.
Je had nog geen vakantie oke gr.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:03 schreef R-K het volgende:
Voor het bedreft vakantiegenot van deze scholieren.
Hij heeft gelijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jij snapt niets van de maatschappij blijkt maar weer.
Nee.quote:
Want zoiets is te voorzienquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee.
Je had tot eind juni beschikbaar moeten zijn voor onverwachte gebeurtenissen, DAN heb je pas vakantie. Dus je eigen risico.
Nou ja, los van of mensen op vakantie waren toen dat examen herkanst moest worden: door al die klote-stress en nog langer in onzekerheid moeten zitten (en gewoon om die kut-school nog extra hard te straffen) alleen al zou het terecht zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee.
Je had tot eind juni beschikbaar moeten zijn voor onverwachte gebeurtenissen, DAN heb je pas vakantie. Dus je eigen risico.
Je had gewoon beschikbaar moeten zijn tot die tijd. Dus als je voor die tijd een vakantie hebt geboekt, is het heel jammer voor je.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:07 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Want zoiets is te voorzienZelfs het CvE weet niet wat te doen.
Stressenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:08 schreef AlanGarner het volgende:
langer in onzekerheid moeten zitten (en gewoon om die kut-school nog extra hard te straffen) alleen al zou het terecht
Het betreft een taalvak, waar je niet voor kan leren (behalve signaalwoorden, maar dat is zo gebeurd), welke stress en onzekerheid? Je kan er toch niet voor leren. En sowieso: als je de taal zelf nog moest leren, dan kun je beter afvragen wat je bij de de laatste jaren bij de lessen Frans hebt gedaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:08 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Nou ja, los van of mensen op vakantie waren toen dat examen herkanst moest worden: door al die klote-stress en nog langer in onzekerheid moeten zitten (en gewoon om die kut-school nog extra hard te straffen) alleen al zou het terecht zijn.
Die lieten zich idd echt volkomen verrassen leek het.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:07 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Want zoiets is te voorzienZelfs het CvE weet niet wat te doen.
Dus moeten de huidige vwo-scholieren Frans maar een schadevergoeding van 500 euro krijgen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:10 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Die lieten zich idd echt volkomen verrassen leek het.
Om nog maar niet te beginnen over de inspectie, die gewoon had MOETEN weten dat dat 100 % slagingspercentage niet klopte maar gewoon niets deed. Er zijn gewoon aantoonbare fouten op diverse fronten gemaakt, dus hou even op te doen alsof de scholieren nou de grote klootzakken en de schuldigen zijn. Wellicht was het niet handig om je vakantie dan te boeken, maar laten we nu niet doen alsof daar het grote probleem ligt.
Ik zou het gewoon fucked-up vinden dit teringgezeik. Zelfs al heb je er vertrouwen in dat je geslaagd bent, dan nog is elk uitstel gewoon klote.quote:
Daar gaat het helemaal niet om. Je bekijkt het veels te veel per geval. Zoals ik zei: met data van examens of uitslagen moet je gewoon niet gaan kloten omdat je zelf je zooi niet voor elkaar hebt, klaar. Als ik examen had op dinsdag, en het kwam mij (om welke reden dan ook) niet uit, dan kon ik ook niet even bellen dat ik woensdag het examen ging maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het betreft een taalvak, waar je niet voor kan leren (behalve signaalwoorden, maar dat is zo gebeurd), welke stress en onzekerheid? Je kan er toch niet voor leren. En sowieso: als je de taal zelf nog moest leren, dan kun je beter afvragen wat je bij de de laatste jaren bij de lessen Frans hebt gedaan.
'Rampen' betreffen zaken waarin mensen hun hele leven verwoest wordt, dat lijkt me hier niet echt het geval.quote:
Het is de schuld van CvE dat hun examen is uitgelekt?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Je bekijkt het veels te veel per geval. Zoals ik zei: met data van examens of uitslagen moet je gewoon niet gaan kloten omdat je zelf je zooi niet voor elkaar hebt, klaar. Als ik examen had op dinsdag, en het kwam mij (om welke reden dan ook) niet uit, dan kon ik ook niet even bellen dat ik woensdag het examen ging maken.
Een of ander goedmakertje zou in elk geval terecht zijn, op kosten van die kloteschool/de daders in elk geval.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus moeten de huidige vwo-scholieren Frans maar een schadevergoeding van 500 euro krijgen?
Ga toch weg man. Het gaat erom dat je de vakantie hebt geboekt in de examenperiode terwijl je geen officieel vrij had.
Het was vast een vmbo'er die ook de examens van de HAVO en VWO heeft gestolenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef gelezwembroek het volgende:
Maar zoals je ziet, niet alleen vmbo-ers zijn crimineel, ook havo en vwo.
Nee want dat was een vwo'er en havist.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:16 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Het was vast een vmbo'er die ook de examens van de HAVO en VWO heeft gestolen
Ja inderdaad. Snap de 'schok' ook niet zo, was wel te verwachten eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:13 schreef gelezwembroek het volgende:
Alle examens zijn gewoon gestolen, als je toch al in de kluis bent neem je alles mee.
Dat de school sluit is voor mij al een goedmakertje.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:16 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Een of ander goedmakertje zou in elk geval terecht zijn, op kosten van die kloteschool/de daders in elk geval.
En lees eenshet gaat niet specifiek om mensen die iewat onhandig hun vakantie hadden geboekt tijdens dat verzette examen Frans. Het gaat om heel dit klote-gezeur in het algemeen. Dat had gewoon niet mogen gebeuren en had voorkomen kunnen en moeten worden, klaar.
Weet ik, maar ik wist geen gepast woord dus dan maar ramptoerist.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:15 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
'Rampen' betreffen zaken waarin mensen hun hele leven verwoest wordt, dat lijkt me hier niet echt het geval.
Dit valt meer in de categorie 'heel vervelend voor jullie', en ik vind enig leedvermaak dus nog wel gepast.
Ja, verwacht dat de teller vanavond nog wel hoger is. En anders morgen gaat oplopen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:16 schreef Fey. het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Snap de 'schok' ook niet zo, was wel te verwachten eigenlijk.
Want als je in staat bent om examens te jatten en je staat voor die kluis ga je echt niet meer denken 'oh hey, laten we slechts 1 examen jatten, want straks worden we betrapt.' Dan pak je gelijk alles, lijkt me.
Als jij mij even uitlegt waarom de mensen schadevergoeding moeten krijgen voor de stress en onzekerheid? Dan moet je vooral niet gaan solliciteren. Is ook stressgevend en levert ook onzekerheid op, want je weet immers niet of je een goede kandidaat bent en of er veel andere sollicitanten zijn. Ga je dan ook de schade verhalen op je eventuele werkgever?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:16 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Een of ander goedmakertje zou in elk geval terecht zijn, op kosten van die kloteschool/de daders in elk geval.
En lees eenshet gaat niet specifiek om mensen die iewat onhandig hun vakantie hadden geboekt tijdens dat verzette examen Frans. Het gaat om heel dit klote-gezeur in het algemeen. Dat had gewoon niet mogen gebeuren en had voorkomen kunnen en moeten worden, klaar.
Dat jij geen beter woord weet maakt mij geen ramptoerist.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:17 schreef Fey. het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik wist geen gepast woord dus dan maar ramptoerist.
Oke of je vat het even heel serieus op ofzo..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:18 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Dat jij geen beter woord weet maakt mij geen ramptoerist.
Het is de verantwoordelijkheid van de inspectie (of wie die accreditatie dan ook geeft) dat die Rotterdamse school überhaupt niet al 2 jaar geleden gesloten is. En het is wel de schuld van de CVE dat ze nog in 1950 leven en ze 2 dagen nodig hebben om een alternatief examen bij de scholen te krijgen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het is de schuld van CvE dat hun examen is uitgelekt?
Het is de schuld van CvE dat het examen 1 dag van te voren is gelekt?
Het is de schuld van CvE dat zij niet in 1 avond/nacht/ochtend het vernieuwde examen door het hele land kunnen verspreiden?
Duhquote:
Om de waarde van de diploma's te waarborgen, is het noodzakelijk dat er een nieuw examen wordt gegeven. Ik hoop dat je dat snapt. Ik hoop dat je ook snapt dat het ook tijd kost om een nieuw examen te geven, dus bleef de laatste optie over om het examen 1 dag te verschuiven.
Ik voel mij gewoon gekwetst als ik 'ramptoerist' genoemd word terwijl ik alleen lol heb om scholieren die nu een tikkeltje in de stress zitten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:19 schreef Fey. het volgende:
[..]
Oke of je vat het even heel serieus op ofzo..
Dat is wat anders. Dat is je eigen zaak, dit is bewust veroorzaakt door andere mensen die strafbare feiten hebben ondergaan. En nog een deel door de inspectie etc. (zie m'n verhaal hierboven)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als jij mij even uitlegt waarom de mensen schadevergoeding moeten krijgen voor de stress en onzekerheid? Dan moet je vooral niet gaan solliciteren. Is ook stressgevend en levert ook onzekerheid op, want je weet immers niet of je een goede kandidaat bent en of er veel andere sollicitanten zijn. Ga je dan ook de schade verhalen op je eventuele werkgever?
Oke, sorry dan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:21 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik voel mij gewoon gekwetst als ik 'ramptoerist' genoemd word terwijl ik alleen lol heb om scholieren die nu een tikkeltje in de stress zitten.
Hier nog niet, vindt het wel oneerlijk dat 80% van vmbo de uitslag eerder krijgt en 20% later. Doe dan gewoon iedereen later.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:21 schreef Snowbells het volgende:
Cijferlijsten ophalen op mijn school is ook uitgesteld
Ja dit. Sowieso dat gefaal al met examen Frans: 'ja, 10 uur duidelijkheid, oh nee, toch kwart over tien.' Volgens mij hoeven wij het als leerlingen ook niet te flikken om massaal een kwartier te laat te komen op je examen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Je bekijkt het veels te veel per geval. Zoals ik zei: met data van examens of uitslagen moet je gewoon niet gaan kloten omdat je zelf je zooi niet voor elkaar hebt, klaar. Als ik examen had op dinsdag, en het kwam mij (om welke reden dan ook) niet uit, dan kon ik ook niet even bellen dat ik woensdag het examen ging maken.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:20 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Het is de verantwoordelijkheid van de inspectie (of wie die accreditatie dan ook geeft) dat die Rotterdamse school überhaupt niet al 2 jaar geleden gesloten is. En het is wel de schuld van de CVE dat ze nog in 1950 leven en ze 2 dagen nodig hebben om een alternatief examen bij de scholen te krijgen.
[..]
DuhDat is een tweede verhaal, en dat is achteraf. Dit was de enige oplossing die nog mogelijk was, maar dat staat los van wat er aan vooraf gegaan was.
Jij snapt er werkelijk niets van.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:22 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Dat is je eigen zaak, dit is bewust veroorzaakt door andere mensen die strafbare feiten hebben ondergaan. En nog een deel door de inspectie etc. (zie m'n verhaal hierboven)
Tikkeltje in de stress? Hoepel toch op. Met je gekwetst.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:21 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik voel mij gewoon gekwetst als ik 'ramptoerist' genoemd word terwijl ik alleen lol heb om scholieren die nu een tikkeltje in de stress zitten.
Juist.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:23 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Ja dit. Sowieso dat gefaal al met examen Frans: 'ja, 10 uur duidelijkheid, oh nee, toch kwart over tien.' Volgens mij hoeven wij het als leerlingen ook niet te flikken om massaal een kwartier te laat te komen op je examen.
Dit ja alles is zo onduidelijk als de pest.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:24 schreef AlanGarner het volgende:
Ja dit. Sowieso dat gefaal al met examen Frans: 'ja, 10 uur duidelijkheid, oh nee, toch kwart over tien.' Volgens mij hoeven wij het als leerlingen ook niet te flikken om massaal een kwartier te laat te komen op je examen.
Oh, dan weet jij meer dan ik?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:23 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Haha doeiquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
Jij snapt er werkelijk niets van.Ik stop met de discussie. Geen mogelijkheid om jou tot zinnen te brengen.
Weet ik, maar dan nog denk ik niet dat het je in dank afgenomen wordtquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh, dan weet jij meer dan ik?
Je mag maximaal een halfuur te laat komen op je examen, maar dan verandert er niets aan je eindtijd.
Ja, laten we wel invloed uitoefenen en de daders ophangen. Kunnen ze het in elk geval nooit meer doen..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:25 schreef Insomnia_ het volgende:
Stel calimeros hier.
Ga wat nuttigs doen met je dag en kijk gewoon wat er gebeurd. Je hebt er toch geen invloed over.
Dat is het punt: JIJ ondervindt er geen nadeel van. Behalve onzekerheid.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:25 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Haha doei![]()
Volgens mij ben jij toch echt degene die het niet wil snappen.
Lekker zelf boeten om het criminele gedrag van anderen en om de nalatigheid van verantwoordelijken die dat moeten controleren maar daarin opzichtig falen, heel normaal hoor.
Eet zequote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:26 schreef gelezwembroek het volgende:
Ik ga BBQ-en op school.Wordt een ongekende sfeer daarzo.
Dit. Hoe je het ook wendt of keert, de examenkandidaten hebben dit jaar gewoon pech, of dit nou volgens het boekje mag of niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:25 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Haha doei![]()
Volgens mij ben jij toch echt degene die het niet wil snappen.
Lekker zelf boeten om het criminele gedrag van anderen en om de nalatigheid van verantwoordelijken die dat moeten controleren maar daarin opzichtig falen, heel normaal hoor.
Nee, maar dan heb je alleen maar jezelf daarmee. Niet komen op dagen --> niet examen maken --> geen diploma.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:26 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Weet ik, maar dan nog denk ik niet dat het je in dank afgenomen wordt![]()
Goed, ander voorbeeld dan: ik denk niet dat wij het als leerlingen hoeven te flikken om massaal een dag later op te komen dagen voor je examen, zoals nu ineens een dag later 'uitsluitsel' wordt gegeven.
Voor zover ik weet zijn dat de collectieve media die op de zaken vooruitlopen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef Delia het volgende:
Dit staat op de FrontPage, is het vooralsnog niet zeker dan?
Leerlingen van de Rotterdamse school Ibn Ghaldoun moeten opnieuw eindexamen doen voor de vakken waarvan de examens zijn gestolen. De Inspectie voor het Onderwijs heeft besloten de eindexamens in deze vakken ongeldig te verklaren. Dat meldde staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) dinsdag aan de Tweede Kamer.
De examens van leerlingen van andere middelbare scholen blijven gewoon geldig. Zij hoeven de examens dus niet over te doen.
Op basis van... Wat precies?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:20 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Het is de verantwoordelijkheid van de inspectie (of wie die accreditatie dan ook geeft) dat die Rotterdamse school überhaupt niet al 2 jaar geleden gesloten is.
En een examen maak je ook eventjes meteen snel snel vlug vlug. Volgens mij was het daarnaast zo dat ze het niet binnen 1 dag konden, maar dat ze dan niet konden garanderen dat het er was op alle scholen.quote:En het is wel de schuld van de CVE dat ze nog in 1950 leven en ze 2 dagen nodig hebben om een alternatief examen bij de scholen te krijgen.
Onzekerheid is voordelig en fijn wou je zeggen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat is het punt: JIJ ondervindt er geen nadeel van. Behalve onzekerheid.
ALS de examens landelijk overnieuw moeten, DAN mag je pas gaan klagen. Een schadevergoeding is totaal niet reëel.
Alsof dat examen er allang niet wasquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:28 schreef Omentuva het volgende:
En een examen maak je ook eventjes meteen snel snel vlug vlug. Volgens mij was het daarnaast zo dat ze het niet binnen 1 dag konden, maar dat ze dan niet konden garanderen dat het er was op alle scholen.
Onzekerheid kom je voor de rest van je leven wel tegen, of het nou van je arts komt, of van je werkgever, of van je buurman, maar om dan meteen te roepen dat je schadevergoeding wilt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:28 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Onzekerheid is voordelig en fijn wou je zeggen?
Ik ben het wel met je eens dat als landelijk alles opnieuw moest, dan echt de tiefus mocht uitbreken.
Maar heel dit gezeik daar mag nog best een flink staartje aan komen voor de daders en de verantwoordelijken.
Konden ze wel. Instanties als deze zouden voorbereid, of ten minste beter voorbereid dan nu, op dergelijke situaties moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, maar dan heb je alleen maar jezelf daarmee. Niet komen op dagen --> niet examen maken --> geen diploma.
CvE/desinstantiesdieerbijhoren zijn de grote bazen en het is hun verantwoordelijkheid om het probleem op te lossen. Het is wellicht niet soepel gegaan, maar ze konden ook niets anders.
Dus gewoon voor alles wat niet voordelig en fijn is 500 euro schadevergoeding.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:28 schreef AlanGarner het volgende:
Onzekerheid is voordelig en fijn wou je zeggen?
Iedereen overnieuw, zo dat is lekker duidelijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:24 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Dit ja alles is zo onduidelijk als de pest.
Wat ga jij een teleurstellingen krijgen in het leven nogquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:29 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Konden ze wel. Instanties als deze zouden voorbereid, of ten minste beter voorbereid dan nu, op dergelijke situaties moeten zijn.
OK.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Wat ga jij een teleurstellingen krijgen in het leven nog
Op basis van het feit dat een van de zwakste scholen in Nederland binnen 1 jaar in de top 5 beste scholen behoorde en daar niet eens onderzoek naar gedaan is?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:28 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn dat de collectieve media die op de zaken vooruitlopen.
[..]
Op basis van... Wat precies?
Twee duizend fucking 13. Er gaan staatsgeheimen die bij wijze van spreken een wereldoorlog kunnen veroorzaken digitaal over en weer. Er gaan per dag honderden miljarden over en weer tussen banken... Maar een VWO examen Frans moeten ze nog per koets en paard langs brengen.quote:En een examen maak je ook eventjes meteen snel snel vlug vlug. Volgens mij was het daarnaast zo dat ze het niet binnen 1 dag konden, maar dat ze dan niet konden garanderen dat het er was op alle scholen.
Ze hebben toch ook een tweede examen klaarliggen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:29 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Konden ze wel. Instanties als deze zouden voorbereid, of ten minste beter voorbereid dan nu, op dergelijke situaties moeten zijn.
Dat betwijfel ik dus. Tenzij ze het herexamen hebben gepakt en dat het gewone examen hebben gemaakt (wat op zich wel kan) moeten ze door de teksten heen gaan en een examen volgens bepaalde kwaliteitseisen (genoeg verschil in tekstsoorten, vragen, bijvoorbeeld) bijeenrapen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:29 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Alsof dat examen er allang niet was![]()
Dat zeg ik ook.quote:Het probleem lag niet bij een reserve-examen, het lag bij het vervoer ervan.
Ja en ziek kun je ook de rest van je leven wel worden. Maar of je nou longkanker krijgt omdat je jezelf kapot rookt of dat je HIV krijgt omdat ik een besmette naald in jouw arm duw... das toch een verschilletje he?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Onzekerheid kom je voor de rest van je leven wel tegen, of het nou van je arts komt, of van je werkgever, of van je buurman, maar om dan meteen te roepen dat je schadevergoeding wilt.
Ik zie het verband niet. Wat heeft dat te maken met onzekerheid en stress in deze situatie waarvoor jij schadevergoeding wilt krijgen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:33 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ja en ziek kun je ook de rest van je leven wel worden. Maar of je nou longkanker krijgt omdat je jezelf kapot rookt of dat je HIV krijgt omdat ik een besmette naald in jouw arm duw... das toch een verschilletje he?
Die 500 euro is maar even een willekeurig bedrag en wellicht niet helemaal in verhouding tot de schade (dat was het wel als iedereen alle examens opnieuw moest maken overigens). Maar die Rotterdamse school kapot maken en laten boeten zou ik niet meer dan terecht vinden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dus gewoon voor alles wat niet voordelig en fijn is 500 euro schadevergoeding.
Daarom zeg ik ook, beter voorbereid.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ze hebben toch ook een tweede examen klaarliggen?
Het is niet hun schuld dat zij geen eigenaar zijn van een vervoerbedrijf om te garanderen dat het examen binnen 12 uur op ALLE scholen in Nederland te bezorgen. Dan maar extra dagje voor de zekerheid dat alles goed zou komen. Ten koste maar 1 van de 90+ dagen vakantie, nou, boehoe.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Wat ga jij een teleurstellingen krijgen in het leven nog
Meen je diequote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ze hebben toch ook een tweede examen klaarliggen?
Het is niet hun schuld dat zij geen eigenaar zijn van een vervoerbedrijf om te garanderen dat het examen binnen 12 uur op ALLE scholen in Nederland te bezorgen. Dan maar extra dagje voor de zekerheid dat alles goed zou komen. Ten koste maar 1 van de 90+ dagen vakantie, nou, boehoe.
Ze zijn toch voorbereid als zij een tweede examen hebben liggen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:34 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, beter voorbereid.
Of zij daadwerkelijk een vervoerbedrijf bezitten, weet ik niet. Maar los gezien daarvan: weet je hoeveel gekkenwerk dat is en hoeveel geld + tijd daarmee gepaard gaat?quote:
Je hebt niet zoveel aan een tweede examen als dat er niet op tijd is. Frans daargelaten: in deze situatie falen ze opnieuw.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ze zijn toch voorbereid als zij een tweede examen hebben liggen?
Uiteraard, maar zoiets is toch te regelenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Of zij daadwerkelijk een vervoerbedrijf bezitten, weet ik niet. Maar los gezien daarvan: Weet je hoeveel gekkenwerk dat is en hoeveel geld + tijd daarmee gepaard gaat?
Jij zegt: "dit en dat krijg je toch sowieso wel in het leven" en je gaat even voorbij aan de reden van dat 'iets'. Nogal een verschil of je iets overkomt wat je eigen schuld of gewoon onvermijdbaar was, of dat je iets overkomt door de bewuste schuld van iets (verbodens) wat een ander doet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Wat heeft dat te maken met onzekerheid en stress in deze situatie waarvoor jij schadevergoeding wilt krijgen?
Binnen 12 uur op alle scholen in Nederland waarvan 's nachts de scholen gewoon dicht zijn? Dan houd je nog 1 ochtend over.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:36 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zoiets is toch te regelenDaar zijn die mensen (deels) voor.
Als het tweede examen op tijd bezorgd zou worden, dan zou het ook gejat worden en hebben ze alsnog niets.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:36 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel aan een tweede examen als dat er niet op tijd is. Frans daargelaten: in deze situatie falen ze opnieuw.
Eens. Maar stel je voor dat ze s'nachts een keertje moeten vergaderen of doorwerken. Alleen de leerlingen die examens die zwoegen maar hard hoor, niet de examencommissie of de koeriers.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:36 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zoiets is toch te regelenDaar zijn die mensen (deels) voor.
Wow een volwassen persoon, gaaf !quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Pubertjes die denken dat het leven om hun draait
Apatische oudjes zonder inlevingsvermogen die niet snappen hoe frustrerend iets voor een ander kan zijnquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Goed dat je dat eindelijk snapt, maar waarom 500 euro schadevergoeding voor stress/onzekerheid?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Jij zegt: "dit en dat krijg je toch sowieso wel in het leven" en je gaat even voorbij aan de reden van dat 'iets'. Nogal een verschil of je iets overkomt wat je eigen schuld of gewoon onvermijdbaar was, of dat je iets overkomt door de bewuste schuld van iets (verbodens) wat een ander doet.
Je gaat ook sowieso een keer dood in je leven, maar wil dat zeggen dat het geen verschil maakt of dat een actie van mij komt of door jezelf/de natuur?
Er bestaat een manier (zelf getest door het CvE) om examens digitaal en beveiligd te versturen. Dat was een prima oplossing geweest; daarnaast ging het om een relatief kleine groep leerlingen. Verder hebben meerdere (con)rectoren en het LAKS aangegeven het uitstel onnodig te vinden. Zegt genoeg toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Binnen 12 uur op alle scholen in Nederland waarvan 's nachts de scholen gewoon dicht zijn? Dan houd je nog 1 ochtend over.
Je vergeet hoeveel scholen er zijn en dat er veel scholen zijn die nogal ver gelegen liggen (denk aan zuid-Limburg en noord-Friesland/Groningen + Waddeneilanden). Dat kost gewoon tijd, maar dat schijn jij niet te snappen.
[..]
Als het tweede examen op tijd bezorgd zou worden, dan zou het ook gejat worden en hebben ze alsnog niets.
Jijquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Was ook een optie geweest, maar denk eens even verder na: de scholen moeten dan alles zelf uitprinten. Laten we zeggen: 100 leerlingen per school x 10 pagina's voor teksten x 10 voor de vragen (ik noem even iets, exacte getallen weet ik niet) = 10.000 aan A4tjes per school. Jij denkt dat iedere school dat heeft?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:42 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Er bestaat een manier (zelf getest door het CvE) om examens digitaal en beveiligd te versturen. Dat was een prima oplossing geweest; daarnaast ging het om een relatief kleine groep leerlingen. Verder hebben meerdere (con)rectoren en het LAKS aangegeven het uitstel onnodig te vinden. Zegt genoeg toch?
Kaakquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Honderd examenkandidaten Frans VWO per school in Nederland? Lijkt me sterk. Bij ons waren het er 23 (school met 1500 leerlingen).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Was ook een optie geweest, maar denk eens even verder na: de scholen moeten dan alles zelf uitprinten. Laten we zeggen: 100 leerlingen per school x 10 pagina's voor teksten x 10 voor de vragen (ik noem even iets, exacte getallen weet ik niet) = 10.000 aan A4tjes per school. Jij denkt dat iedere school dat heeft?
Daar gaat het toch ook niet om. Het gaat erom dat alles zelf printen gewoon niet te doen is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:44 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Honderd examenkandidaten Frans VWO per school in Nederland? Lijkt me sterk. Bij ons waren het er 23 (school met 1500 leerlingen).
Top 5 voor de VWO-afdeling, die tevens zo klein was dat grote verschuivingen binnen een jaar best mogelijk zijn. Als jij eerst een klasje met allemaal so-so hebt en daarna een klas met alleen maar mensen die cum laude en nominaal een master aan de TU/e kunnen halen zie je ook verschillen. (De VMBO-afdeling was bijvoorbeeld niet zo goed). Zeker bij kleinere groepen ga je grote verschillen zien. Statistiek 102, geloof ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Op basis van het feit dat een van de zwakste scholen in Nederland binnen 1 jaar in de top 5 beste scholen behoorde en daar niet eens onderzoek naar gedaan is?
[..]
Cito zit in Arnhem. Vanuit Arnhem moeten er toetsen naar alle middelbare scholen in Nederland, inclusief die in Zeeuws-Vlaanderen, noordwest Friesland en de Waddeneilanden. Tevens zit je met een probleem qua tijd - wanneer bezorg je?quote:Twee duizend fucking 13. Er gaan staatsgeheimen die bij wijze van spreken een wereldoorlog kunnen veroorzaken digitaal over en weer. Er gaan per dag honderden miljarden over en weer tussen banken... Maar een VWO examen Frans moeten ze nog per koets en paard langs brengen.
frans niet. das 3equote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:47 schreef Svensonn het volgende:
2e tijdvak examens liggen al gewoon klaar toch?
Wel als het minder leerlingen zijn dan 100, wat aannemelijk is. Daarnaast: uiteindelijk moesten de examens op 30 mei toch zelf geprint worden, ondanks het uitstel, dus is dit discussiepunt sowieso niet van belang.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar gaat het toch ook niet om. Het gaat erom dat alles printen gewoon niet te doen is.
En daarnaast heb je dan ook weer het risico dat er een foutje in komt te zitten en dan heeft de school weer een probleem etc.
Eindelijk iemand die met mij eens is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:46 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Top 5 voor de VWO-afdeling, die tevens zo klein was dat grote verschuivingen binnen een jaar best mogelijk zijn. Als jij eerst een klasje met allemaal so-so hebt en daarna een klas met alleen maar mensen die cum laude en nominaal een master aan de TU/e kunnen halen zie je ook verschillen. (De VMBO-afdeling was bijvoorbeeld niet zo goed). Zeker bij kleinere groepen ga je grote verschillen zien. Statistiek 102, geloof ik.
Plus dat een tik op de vingers van de inspectie nog wel eens effect heeft. Gezien hoe self-important er in alle lagen boven de werkvloer wordt gedaan in het onderwijs sluit ik dat absoluut niet uit.
[..]
Cito zit in Arnhem. Vanuit Arnhem moeten er toetsen naar alle middelbare scholen in Nederland, inclusief die in Zeeuws-Vlaanderen, noordwest Friesland en de Waddeneilanden. Tevens zit je met een probleem qua tijd - wanneer bezorg je?
Oh, en digitaal? Digitaal vervoeren krijg je de optie dat het WEER uitlekt. Lijkt mij een onwenselijke situatie. Digitaal doen. Dat wil nog wel eens tot problemen leiden, naast het punt dat je dan dus wel een computer nodig hebt per leerling, en die moeten ook nog eens allemaal in een beperkt aantal ruimtes staan. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn school had geen 100 computers in één ruimte. Hell, ik denk dat er minimaal 4 ruimtes nodig waren om daartoe te komen.
Gewoon printen, en op papier maken.quote:ruimtes staan. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn school had geen 100 computers in één ruimte. Hell, ik denk dat er minimaal 4 ruimtes nodig waren om daartoe te komen.
Toch zelf geprint worden? Hoezo?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:47 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Wel als het minder leerlingen zijn dan 100, wat aannemelijk is. Daarnaast: uiteindelijk moesten de examens op 30 mei toch zelf geprint worden, ondanks het uitstel, dus is dit discussiepunt sowieso niet van belang.
Zie het punt digitaal vervoeren. Zeker na een hetze over uitgelekte examens wil je niet dat de boel weer uitlekt omdat één schoolnetwerk zo lek als een mandje is.quote:
Daar sluit ik mij volledig bij aan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:49 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Zie het punt digitaal vervoeren. Zeker na een hetze over uitgelekte examens wil je niet dat de boel weer uitlekt omdat één schoolnetwerk zo lek als een mandje is.
En, laten we eerlijk zijn, dat wil nog al eens voorkomen.
Weet ik niet. Mijn conrector had het erover dat de examens alsnog digitaal verstuurd zijn en zelf uitgeprint moesten worden.quote:
Onzin.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:53 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Weet ik niet. Mijn conrector had het erover dat de examens alsnog digitaal verstuurd zijn en zelf uitgeprint moesten worden.
Ik weet niet hoe je die twittershit doet, maar:quote:
Dit klopt wel. Bij mijn school waren ze met zijn 4'en bezig met een afgesloten door. Eerst ontkenden ze het, maar na afloop van het examen mochten ze gewoon toegeven dat het zelfgeprint was.quote:
Dan is het zo, en nu? Geeft dat je een reden om schadevergoeding van 500 euro te vragen voor de geleden onzekerheden en stress?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:59 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dit klopt wel. Bij mijn school waren ze met zijn 4'en bezig met een afgesloten door. Eerst ontkenden ze het, maar na afloop van het examen mochten ze gewoon toegeven dat het zelfgeprint was.
Nee (dat was sowieso niet mijn punt), maar het getuigt wel van het gefaal van het CvE.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan is het zo, en nu? Geeft dat je een reden om schadevergoeding van 500 euro te vragen voor de geleden onzekerheden en stress?
Ik vind van niet en ik vrees dat we nooit eens zullen worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:03 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Nee (dat was sowieso niet mijn punt), maar het getuigt wel van het gefaal van het CvE.
Nou ja, even goed zo toch. Het is niet dat wij er over moeten beslissen ofzo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind van niet en ik vrees dat we nooit eens zullen worden.
sowieso over. Maar het hele land.. ik weet het nog niet. Maar dit is nu al zo erg dat ze denk ik niet meer risico willen lopen.. maar ff serieus.. Je kunt niet het hele land bijna heel Havo over laten doen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:07 schreef Porpoise het volgende:
Wat denk jullie dat ze morgen zullen zeggen? Dat er examens over gedaan moeten worden of dat er verder niks gebeurt?
We zullen toch het afronden van het politie onderzoek en de resultaten daarvan moeten afwachten voor dat er überhaupt iets over schuld en nalatigheid kan worden gezegd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:55 schreef Etsu het volgende:
Maar goed. Als ik de rechter was, en jullie kwamen in mijn rechtszaal schadevergoeding eisen voor de geleden stress en onzekerheid, dan zou ik jullie keihard uitlachen. Tot zover je kans maakt om in de rechtszaal te komen.
Have fun jongens, laten jullie 't even weten als het gelukt is?
Kom op zeg, op de universiteit of hogeschool printen ze standaard dagelijks meer tentamens uit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar gaat het toch ook niet om. Het gaat erom dat alles zelf printen gewoon niet te doen is.
En daarnaast heb je dan ook weer het risico dat er een foutje in komt te zitten en dan heeft de school weer een probleem etc.
Je vergeet dat het allemaal in 1 ochtend moet gebeuren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:13 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Kom op zeg, op de universiteit of hogeschool printen ze standaard dagelijks meer tentamens uit.
En dat foutje moet gecontroleerd worden door de coördinator en nog een tweede persoon.
En ALS het al mis gaat (wat niet mag eigenlijk) dan heeft maar 1 school er last van. niet heel Nederland.
Zo ver bekend alleen de school in kwestie, en zo zal het naar alle waarschijnlijkheid ook blijven.quote:
Sorry, dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:18 schreef Fox. het volgende:
[..]
Zo ver bekend alleen de school in kwestie, en zo zal het naar alle waarschijnlijkheid ook blijven.
De kans dat die examens landelijk opnieuw gemaakt moeten worden is vandaag een heel stuk groter geworden. Het is niet voor niets dat de uitslag van het gestolen vmbo-examen economie landelijk een dag langer op zich laat wachten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:18 schreef Fox. het volgende:
[..]
Zo ver bekend alleen de school in kwestie, en zo zal het naar alle waarschijnlijkheid ook blijven.
De PVV (quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:13 schreef Basxt het volgende:
"Als we geen actie ondernemen is ons onderwijssysteem zo goed als failliet", aldus PVV-Kamerlid Harm Beertema. Volgens hem is er veel mis op deze school en moet deze worden gesloten.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een jaartje extra school? Wat mij betreft veel en veels te mager.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:06 schreef arachide. het volgende:
Ben benieuwd hoe de cijferlijsten van de dieven zijn.
Hoop trouwens dat zij geen her krijgen dit jaar, een jaartje extra school is wel een mooie straf.
jij bent een oudleerling van die school?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:56 schreef oudleerling het volgende:
Wat een belachelijke situatie weer, dit kan alleen in Nederland.
Lijkt me onmogelijk om de examens ongeldig te laten verklaren, buiten dat het logistiek niet is op te lossen is het volgens mij ook grondwettelijk onmogelijk.
De examens zijn gemaakt punt.
Als de bobo's het niet vertrouwen, zullen ze iedere leerling persoonlijk moeten laten onderzoeken.
We praten hier over fraude en je wordt pas als fraudeur aangemerkt in Nederland als dit is aangetoond met wettig en overtuigend bewijs. Foute beslissing van de commissie zal dus een kort geding opleveren en ik denk dat een rechter zo'n besluit van tafel veegt.
Daarna resten nog verder stappen zelfs richting Europees Hof.
Al het oponthoud dat een leerling ondergaat door de beslissing zou weleens een financiële claim
kunnen opleveren en dat gaat voor de overheid aardig in de papieren lopen.
Advies aan de raad niet zeuren en alleen die idioten op die school in Rotterdam aanpakken.
oudleerling
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:56 schreef oudleerling het volgende:
Wat een belachelijke situatie weer, dit kan alleen in Nederland.
Lijkt me onmogelijk om de examens ongeldig te laten verklaren, buiten dat het logistiek niet is op te lossen is het volgens mij ook grondwettelijk onmogelijk.
De examens zijn gemaakt punt.
Als de bobo's het niet vertrouwen, zullen ze iedere leerling persoonlijk moeten laten onderzoeken.
We praten hier over fraude en je wordt pas als fraudeur aangemerkt in Nederland als dit is aangetoond met wettig en overtuigend bewijs. Foute beslissing van de commissie zal dus een kort geding opleveren en ik denk dat een rechter zo'n besluit van tafel veegt.
Daarna resten nog verder stappen zelfs richting Europees Hof.
Al het oponthoud dat een leerling ondergaat door de beslissing zou weleens een financiële claim
kunnen opleveren en dat gaat voor de overheid aardig in de papieren lopen.
Advies aan de raad niet zeuren en alleen die idioten op die school in Rotterdam aanpakken.
oudleerling
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:56 schreef oudleerling het volgende:
volgens mij ook grondwettelijk onmogelijk.
Ah, nog eentje die het vmbo met fraude gehaald heeftquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:13 schreef mauwauhauw het volgende:
Wat is er mis met wat oudleerling zegt? Oke, er zijn dingen waar ik hem niet in begrijp, maar hij heeft een punt :p
Kan je ook meedoen met de darmonderzoeken. Poepen in een potje en opsturen maar! Heerlijk!!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:15 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
ALS de examens landelijk ongeldig worden verklaard lijkt het mij gepast om met zijn allen in een zakje te poepen en dat tegen het gebouw van Ibn Gahoud te gooien
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:16 schreef mauwauhauw het volgende:
Efjaar, als je niets beter te zeggen hebt zeg dan gewoon niks. Zelf weet ik gelukkig beter
Ah, lezen is ook al lastigquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:13 schreef mauwauhauw het volgende:
[..]
was precies mijn reactie op de onduidelijkheid van hoe safari op de ipod werkt![]()
![]()
![]()
skeerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:20 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ah, lezen is ook al lastigIk heb geen ipod
Ik ga lachen als die nu naar 40% ofzo gaatquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:25 schreef Pino112 het volgende:
Gelukkig gaat het slagingspercentage nu dik omlaag.
Mag van mij. En terecht.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik ga lachen als die nu naar 40% ofzo gaat
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:01 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik voorstander ben van het feit dat de goeden onder de kwaden lijden, maar ik stel vast dat dit in het leven nu eenmaal veel vaker voorkomt.
Dus dat is vast een goede les voor alle scholieren: het leven is niet eerlijk. Een beetje verbittering aan het begin van je carrière kan geen kwaad.
Die kunnen gewoon voor X jaar worden uitgesloten van examens dacht ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:06 schreef arachide. het volgende:
Ben benieuwd hoe de cijferlijsten van de dieven zijn.
Hoop trouwens dat zij geen her krijgen dit jaar, een jaartje extra school is wel een mooie straf.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:51 schreef Basxt het volgende:
beste zenuwen hier nu voor morgen. geen eco. Maar ja ik wordt nu iig snel gebeld zonder de andere helft van de klas.
En als ze kunnen oplossen hoe groot X is, zijn ze alsnog geslaagd voor wiskunde?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:56 schreef themole het volgende:
[..]
Die kunnen gewoon voor X jaar worden uitgesloten van examens dacht ik.
Is gewoon een kwestie van een liniaal langs leggenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En als ze kunnen oplossen hoe groot X is, zijn ze alsnog geslaagd voor wiskunde?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:24 schreef Adolecens het volgende:
Overzichtje van de betreffende "Islamitische Scholengemeenschap Ibn Ghaldoun" school:Heus krijgen scholen miljoenen subsidie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]Spatieboos
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-Ibn-Ghaldoun.dhtmlquote:De eindexamenfraude in Rotterdam blijft uitdijen. Een van de opgepakte examendieven blijkt de 18-jarige zoon van een docent natuurkunde op de school. De leraar was ook ruim 7 jaar directeur van de islamitische scholengemeenschap in Rotterdam.
Dat bevestigen bronnen binnen het politieonderzoek aan het AD. In het huis van Anass B. is gezocht naar de sleutel van de schoolkluis, die 3 jaar geleden verdween, maar deze is nog niet aangetroffen.
De vader van B. kwam als directeur van Ibn Ghaldoun ook al in opspraak. In 2007 kwam aan het licht dat de school onder zijn bewind overheidssubsidie misbruikte voor reisjes naar Mekka.
Onderwijswethouder Hugo de Jonge van Rotterdam heeft de schoolleiding gisteravond dringend verzocht 'de deuren te sluiten'. Door de omvangrijke examenfraude is de school (692 scholieren) volgens De Jonge niet langer levensvatbaar.
Staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs maakte eerder op de dag de omvang van de fraude bekend. Op de school zijn in totaal vijftien examens gestolen. Dat maakt de diefstal de grootste examenfraude ooit. De scholieren van het Ibn Ghaldoun moeten alle examens van de vakken die zijn gestolen opnieuw maken.
Over de verdere gevolgen heerst onduidelijkheid. Leerlingen van andere scholen hoeven waarschijnlijk niet opnieuw examen te doen, maar hierover volgt vandaag pas uitsluitsel. Door de fraude krijgt een deel van de vmbo-t leerlingen niet vandaag, maar pas morgen hun examenuitslag.
De politie hield tot dusver drie leerlingen van de school aan voor de examendiefstal. Naast B., gaat het om Safae K. (18) en Kamal el B. (19). Die laatste wordt door scholieren genoemd als 'spil' in de fraude. Op de arrestatie van K. wordt door ingewijden met verbazing gereageerd. Zij zou ook zonder inzage in de examenopgaven 'met vlag en wimpel zijn geslaagd'.
Het is nu afwachten in hoeverre het buiten die corrupte school is geraakt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:47 schreef Pino112 het volgende:
On-ge-fucking-lofelijk. Het wordt steeds gekker.
Alle moslims hoger dan een 8 het examen over doen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:10 schreef Lemsterr het volgende:
De racistenkaart wordt weer getrokken op Twitter.![]()
Waar is de normering?quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:16 schreef gelezwembroek het volgende:
Normering vmbo-t is niet gepubliceerd? Is dit bewust gedaan?
Ik ook al http://www2.cito.nl/vo/ce(...)er.htm?gt-av-tv1.htmquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:22 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Ik heb hem -> http://www.examenblad.nl/(...)ae_alg/gt-av-tv1.htm
Natuurlijk, eerst alles verneuken, met een school vol mensen met hetzelfde geloof. Vanuit dat geloof ook allerhande zaken verneuken (imaam inhuren, reisjes naar de zandbak en dergelijke) Als je ze dan aanspreekt daarop schieten ze achter de sluier met "racisme racisme"quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:10 schreef Lemsterr het volgende:
De racistenkaart wordt weer getrokken op Twitter.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |