Daar sluit ik mij volledig bij aan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:49 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Zie het punt digitaal vervoeren. Zeker na een hetze over uitgelekte examens wil je niet dat de boel weer uitlekt omdat één schoolnetwerk zo lek als een mandje is.
En, laten we eerlijk zijn, dat wil nog al eens voorkomen.
Weet ik niet. Mijn conrector had het erover dat de examens alsnog digitaal verstuurd zijn en zelf uitgeprint moesten worden.quote:
Onzin.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:53 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Weet ik niet. Mijn conrector had het erover dat de examens alsnog digitaal verstuurd zijn en zelf uitgeprint moesten worden.
Ik weet niet hoe je die twittershit doet, maar:quote:
Dit klopt wel. Bij mijn school waren ze met zijn 4'en bezig met een afgesloten door. Eerst ontkenden ze het, maar na afloop van het examen mochten ze gewoon toegeven dat het zelfgeprint was.quote:
Dan is het zo, en nu? Geeft dat je een reden om schadevergoeding van 500 euro te vragen voor de geleden onzekerheden en stress?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:59 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dit klopt wel. Bij mijn school waren ze met zijn 4'en bezig met een afgesloten door. Eerst ontkenden ze het, maar na afloop van het examen mochten ze gewoon toegeven dat het zelfgeprint was.
Nee (dat was sowieso niet mijn punt), maar het getuigt wel van het gefaal van het CvE.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan is het zo, en nu? Geeft dat je een reden om schadevergoeding van 500 euro te vragen voor de geleden onzekerheden en stress?
Ik vind van niet en ik vrees dat we nooit eens zullen worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:03 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Nee (dat was sowieso niet mijn punt), maar het getuigt wel van het gefaal van het CvE.
Nou ja, even goed zo toch. Het is niet dat wij er over moeten beslissen ofzo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind van niet en ik vrees dat we nooit eens zullen worden.
sowieso over. Maar het hele land.. ik weet het nog niet. Maar dit is nu al zo erg dat ze denk ik niet meer risico willen lopen.. maar ff serieus.. Je kunt niet het hele land bijna heel Havo over laten doen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:07 schreef Porpoise het volgende:
Wat denk jullie dat ze morgen zullen zeggen? Dat er examens over gedaan moeten worden of dat er verder niks gebeurt?
We zullen toch het afronden van het politie onderzoek en de resultaten daarvan moeten afwachten voor dat er überhaupt iets over schuld en nalatigheid kan worden gezegd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:55 schreef Etsu het volgende:
Maar goed. Als ik de rechter was, en jullie kwamen in mijn rechtszaal schadevergoeding eisen voor de geleden stress en onzekerheid, dan zou ik jullie keihard uitlachen. Tot zover je kans maakt om in de rechtszaal te komen.
Have fun jongens, laten jullie 't even weten als het gelukt is?
Kom op zeg, op de universiteit of hogeschool printen ze standaard dagelijks meer tentamens uit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar gaat het toch ook niet om. Het gaat erom dat alles zelf printen gewoon niet te doen is.
En daarnaast heb je dan ook weer het risico dat er een foutje in komt te zitten en dan heeft de school weer een probleem etc.
Je vergeet dat het allemaal in 1 ochtend moet gebeuren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:13 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Kom op zeg, op de universiteit of hogeschool printen ze standaard dagelijks meer tentamens uit.
En dat foutje moet gecontroleerd worden door de coördinator en nog een tweede persoon.
En ALS het al mis gaat (wat niet mag eigenlijk) dan heeft maar 1 school er last van. niet heel Nederland.
Zo ver bekend alleen de school in kwestie, en zo zal het naar alle waarschijnlijkheid ook blijven.quote:
Sorry, dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:18 schreef Fox. het volgende:
[..]
Zo ver bekend alleen de school in kwestie, en zo zal het naar alle waarschijnlijkheid ook blijven.
De kans dat die examens landelijk opnieuw gemaakt moeten worden is vandaag een heel stuk groter geworden. Het is niet voor niets dat de uitslag van het gestolen vmbo-examen economie landelijk een dag langer op zich laat wachten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:18 schreef Fox. het volgende:
[..]
Zo ver bekend alleen de school in kwestie, en zo zal het naar alle waarschijnlijkheid ook blijven.
De PVV (quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:13 schreef Basxt het volgende:
"Als we geen actie ondernemen is ons onderwijssysteem zo goed als failliet", aldus PVV-Kamerlid Harm Beertema. Volgens hem is er veel mis op deze school en moet deze worden gesloten.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een jaartje extra school? Wat mij betreft veel en veels te mager.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:06 schreef arachide. het volgende:
Ben benieuwd hoe de cijferlijsten van de dieven zijn.
Hoop trouwens dat zij geen her krijgen dit jaar, een jaartje extra school is wel een mooie straf.
jij bent een oudleerling van die school?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:56 schreef oudleerling het volgende:
Wat een belachelijke situatie weer, dit kan alleen in Nederland.
Lijkt me onmogelijk om de examens ongeldig te laten verklaren, buiten dat het logistiek niet is op te lossen is het volgens mij ook grondwettelijk onmogelijk.
De examens zijn gemaakt punt.
Als de bobo's het niet vertrouwen, zullen ze iedere leerling persoonlijk moeten laten onderzoeken.
We praten hier over fraude en je wordt pas als fraudeur aangemerkt in Nederland als dit is aangetoond met wettig en overtuigend bewijs. Foute beslissing van de commissie zal dus een kort geding opleveren en ik denk dat een rechter zo'n besluit van tafel veegt.
Daarna resten nog verder stappen zelfs richting Europees Hof.
Al het oponthoud dat een leerling ondergaat door de beslissing zou weleens een financiële claim
kunnen opleveren en dat gaat voor de overheid aardig in de papieren lopen.
Advies aan de raad niet zeuren en alleen die idioten op die school in Rotterdam aanpakken.
oudleerling
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:56 schreef oudleerling het volgende:
Wat een belachelijke situatie weer, dit kan alleen in Nederland.
Lijkt me onmogelijk om de examens ongeldig te laten verklaren, buiten dat het logistiek niet is op te lossen is het volgens mij ook grondwettelijk onmogelijk.
De examens zijn gemaakt punt.
Als de bobo's het niet vertrouwen, zullen ze iedere leerling persoonlijk moeten laten onderzoeken.
We praten hier over fraude en je wordt pas als fraudeur aangemerkt in Nederland als dit is aangetoond met wettig en overtuigend bewijs. Foute beslissing van de commissie zal dus een kort geding opleveren en ik denk dat een rechter zo'n besluit van tafel veegt.
Daarna resten nog verder stappen zelfs richting Europees Hof.
Al het oponthoud dat een leerling ondergaat door de beslissing zou weleens een financiële claim
kunnen opleveren en dat gaat voor de overheid aardig in de papieren lopen.
Advies aan de raad niet zeuren en alleen die idioten op die school in Rotterdam aanpakken.
oudleerling
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:56 schreef oudleerling het volgende:
volgens mij ook grondwettelijk onmogelijk.
Ah, nog eentje die het vmbo met fraude gehaald heeftquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:13 schreef mauwauhauw het volgende:
Wat is er mis met wat oudleerling zegt? Oke, er zijn dingen waar ik hem niet in begrijp, maar hij heeft een punt :p
Kan je ook meedoen met de darmonderzoeken. Poepen in een potje en opsturen maar! Heerlijk!!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:15 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
ALS de examens landelijk ongeldig worden verklaard lijkt het mij gepast om met zijn allen in een zakje te poepen en dat tegen het gebouw van Ibn Gahoud te gooien
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:16 schreef mauwauhauw het volgende:
Efjaar, als je niets beter te zeggen hebt zeg dan gewoon niks. Zelf weet ik gelukkig beter
Ah, lezen is ook al lastigquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:13 schreef mauwauhauw het volgende:
[..]
was precies mijn reactie op de onduidelijkheid van hoe safari op de ipod werkt![]()
![]()
![]()
skeerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:20 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ah, lezen is ook al lastigIk heb geen ipod
Ik ga lachen als die nu naar 40% ofzo gaatquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:25 schreef Pino112 het volgende:
Gelukkig gaat het slagingspercentage nu dik omlaag.
Mag van mij. En terecht.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik ga lachen als die nu naar 40% ofzo gaat
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:01 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik voorstander ben van het feit dat de goeden onder de kwaden lijden, maar ik stel vast dat dit in het leven nu eenmaal veel vaker voorkomt.
Dus dat is vast een goede les voor alle scholieren: het leven is niet eerlijk. Een beetje verbittering aan het begin van je carrière kan geen kwaad.
Die kunnen gewoon voor X jaar worden uitgesloten van examens dacht ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:06 schreef arachide. het volgende:
Ben benieuwd hoe de cijferlijsten van de dieven zijn.
Hoop trouwens dat zij geen her krijgen dit jaar, een jaartje extra school is wel een mooie straf.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:51 schreef Basxt het volgende:
beste zenuwen hier nu voor morgen. geen eco. Maar ja ik wordt nu iig snel gebeld zonder de andere helft van de klas.
En als ze kunnen oplossen hoe groot X is, zijn ze alsnog geslaagd voor wiskunde?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:56 schreef themole het volgende:
[..]
Die kunnen gewoon voor X jaar worden uitgesloten van examens dacht ik.
Is gewoon een kwestie van een liniaal langs leggenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En als ze kunnen oplossen hoe groot X is, zijn ze alsnog geslaagd voor wiskunde?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:24 schreef Adolecens het volgende:
Overzichtje van de betreffende "Islamitische Scholengemeenschap Ibn Ghaldoun" school:Heus krijgen scholen miljoenen subsidie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]Spatieboos
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-Ibn-Ghaldoun.dhtmlquote:De eindexamenfraude in Rotterdam blijft uitdijen. Een van de opgepakte examendieven blijkt de 18-jarige zoon van een docent natuurkunde op de school. De leraar was ook ruim 7 jaar directeur van de islamitische scholengemeenschap in Rotterdam.
Dat bevestigen bronnen binnen het politieonderzoek aan het AD. In het huis van Anass B. is gezocht naar de sleutel van de schoolkluis, die 3 jaar geleden verdween, maar deze is nog niet aangetroffen.
De vader van B. kwam als directeur van Ibn Ghaldoun ook al in opspraak. In 2007 kwam aan het licht dat de school onder zijn bewind overheidssubsidie misbruikte voor reisjes naar Mekka.
Onderwijswethouder Hugo de Jonge van Rotterdam heeft de schoolleiding gisteravond dringend verzocht 'de deuren te sluiten'. Door de omvangrijke examenfraude is de school (692 scholieren) volgens De Jonge niet langer levensvatbaar.
Staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs maakte eerder op de dag de omvang van de fraude bekend. Op de school zijn in totaal vijftien examens gestolen. Dat maakt de diefstal de grootste examenfraude ooit. De scholieren van het Ibn Ghaldoun moeten alle examens van de vakken die zijn gestolen opnieuw maken.
Over de verdere gevolgen heerst onduidelijkheid. Leerlingen van andere scholen hoeven waarschijnlijk niet opnieuw examen te doen, maar hierover volgt vandaag pas uitsluitsel. Door de fraude krijgt een deel van de vmbo-t leerlingen niet vandaag, maar pas morgen hun examenuitslag.
De politie hield tot dusver drie leerlingen van de school aan voor de examendiefstal. Naast B., gaat het om Safae K. (18) en Kamal el B. (19). Die laatste wordt door scholieren genoemd als 'spil' in de fraude. Op de arrestatie van K. wordt door ingewijden met verbazing gereageerd. Zij zou ook zonder inzage in de examenopgaven 'met vlag en wimpel zijn geslaagd'.
Het is nu afwachten in hoeverre het buiten die corrupte school is geraakt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:47 schreef Pino112 het volgende:
On-ge-fucking-lofelijk. Het wordt steeds gekker.
Alle moslims hoger dan een 8 het examen over doen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:10 schreef Lemsterr het volgende:
De racistenkaart wordt weer getrokken op Twitter.![]()
Waar is de normering?quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:16 schreef gelezwembroek het volgende:
Normering vmbo-t is niet gepubliceerd? Is dit bewust gedaan?
Ik ook al http://www2.cito.nl/vo/ce(...)er.htm?gt-av-tv1.htmquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:22 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Ik heb hem -> http://www.examenblad.nl/(...)ae_alg/gt-av-tv1.htm
Natuurlijk, eerst alles verneuken, met een school vol mensen met hetzelfde geloof. Vanuit dat geloof ook allerhande zaken verneuken (imaam inhuren, reisjes naar de zandbak en dergelijke) Als je ze dan aanspreekt daarop schieten ze achter de sluier met "racisme racisme"quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:10 schreef Lemsterr het volgende:
De racistenkaart wordt weer getrokken op Twitter.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |