Meen je diequote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ze hebben toch ook een tweede examen klaarliggen?
Het is niet hun schuld dat zij geen eigenaar zijn van een vervoerbedrijf om te garanderen dat het examen binnen 12 uur op ALLE scholen in Nederland te bezorgen. Dan maar extra dagje voor de zekerheid dat alles goed zou komen. Ten koste maar 1 van de 90+ dagen vakantie, nou, boehoe.
Ze zijn toch voorbereid als zij een tweede examen hebben liggen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:34 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, beter voorbereid.
Of zij daadwerkelijk een vervoerbedrijf bezitten, weet ik niet. Maar los gezien daarvan: weet je hoeveel gekkenwerk dat is en hoeveel geld + tijd daarmee gepaard gaat?quote:
Je hebt niet zoveel aan een tweede examen als dat er niet op tijd is. Frans daargelaten: in deze situatie falen ze opnieuw.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ze zijn toch voorbereid als zij een tweede examen hebben liggen?
Uiteraard, maar zoiets is toch te regelenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Of zij daadwerkelijk een vervoerbedrijf bezitten, weet ik niet. Maar los gezien daarvan: Weet je hoeveel gekkenwerk dat is en hoeveel geld + tijd daarmee gepaard gaat?
Jij zegt: "dit en dat krijg je toch sowieso wel in het leven" en je gaat even voorbij aan de reden van dat 'iets'. Nogal een verschil of je iets overkomt wat je eigen schuld of gewoon onvermijdbaar was, of dat je iets overkomt door de bewuste schuld van iets (verbodens) wat een ander doet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Wat heeft dat te maken met onzekerheid en stress in deze situatie waarvoor jij schadevergoeding wilt krijgen?
Binnen 12 uur op alle scholen in Nederland waarvan 's nachts de scholen gewoon dicht zijn? Dan houd je nog 1 ochtend over.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:36 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zoiets is toch te regelenDaar zijn die mensen (deels) voor.
Als het tweede examen op tijd bezorgd zou worden, dan zou het ook gejat worden en hebben ze alsnog niets.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:36 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel aan een tweede examen als dat er niet op tijd is. Frans daargelaten: in deze situatie falen ze opnieuw.
Eens. Maar stel je voor dat ze s'nachts een keertje moeten vergaderen of doorwerken. Alleen de leerlingen die examens die zwoegen maar hard hoor, niet de examencommissie of de koeriers.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:36 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zoiets is toch te regelenDaar zijn die mensen (deels) voor.
Wow een volwassen persoon, gaaf !quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Pubertjes die denken dat het leven om hun draait
Apatische oudjes zonder inlevingsvermogen die niet snappen hoe frustrerend iets voor een ander kan zijnquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Goed dat je dat eindelijk snapt, maar waarom 500 euro schadevergoeding voor stress/onzekerheid?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Jij zegt: "dit en dat krijg je toch sowieso wel in het leven" en je gaat even voorbij aan de reden van dat 'iets'. Nogal een verschil of je iets overkomt wat je eigen schuld of gewoon onvermijdbaar was, of dat je iets overkomt door de bewuste schuld van iets (verbodens) wat een ander doet.
Je gaat ook sowieso een keer dood in je leven, maar wil dat zeggen dat het geen verschil maakt of dat een actie van mij komt of door jezelf/de natuur?
Er bestaat een manier (zelf getest door het CvE) om examens digitaal en beveiligd te versturen. Dat was een prima oplossing geweest; daarnaast ging het om een relatief kleine groep leerlingen. Verder hebben meerdere (con)rectoren en het LAKS aangegeven het uitstel onnodig te vinden. Zegt genoeg toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Binnen 12 uur op alle scholen in Nederland waarvan 's nachts de scholen gewoon dicht zijn? Dan houd je nog 1 ochtend over.
Je vergeet hoeveel scholen er zijn en dat er veel scholen zijn die nogal ver gelegen liggen (denk aan zuid-Limburg en noord-Friesland/Groningen + Waddeneilanden). Dat kost gewoon tijd, maar dat schijn jij niet te snappen.
[..]
Als het tweede examen op tijd bezorgd zou worden, dan zou het ook gejat worden en hebben ze alsnog niets.
Jijquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Was ook een optie geweest, maar denk eens even verder na: de scholen moeten dan alles zelf uitprinten. Laten we zeggen: 100 leerlingen per school x 10 pagina's voor teksten x 10 voor de vragen (ik noem even iets, exacte getallen weet ik niet) = 10.000 aan A4tjes per school. Jij denkt dat iedere school dat heeft?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:42 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Er bestaat een manier (zelf getest door het CvE) om examens digitaal en beveiligd te versturen. Dat was een prima oplossing geweest; daarnaast ging het om een relatief kleine groep leerlingen. Verder hebben meerdere (con)rectoren en het LAKS aangegeven het uitstel onnodig te vinden. Zegt genoeg toch?
Kaakquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Honderd examenkandidaten Frans VWO per school in Nederland? Lijkt me sterk. Bij ons waren het er 23 (school met 1500 leerlingen).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Was ook een optie geweest, maar denk eens even verder na: de scholen moeten dan alles zelf uitprinten. Laten we zeggen: 100 leerlingen per school x 10 pagina's voor teksten x 10 voor de vragen (ik noem even iets, exacte getallen weet ik niet) = 10.000 aan A4tjes per school. Jij denkt dat iedere school dat heeft?
Daar gaat het toch ook niet om. Het gaat erom dat alles zelf printen gewoon niet te doen is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:44 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Honderd examenkandidaten Frans VWO per school in Nederland? Lijkt me sterk. Bij ons waren het er 23 (school met 1500 leerlingen).
Top 5 voor de VWO-afdeling, die tevens zo klein was dat grote verschuivingen binnen een jaar best mogelijk zijn. Als jij eerst een klasje met allemaal so-so hebt en daarna een klas met alleen maar mensen die cum laude en nominaal een master aan de TU/e kunnen halen zie je ook verschillen. (De VMBO-afdeling was bijvoorbeeld niet zo goed). Zeker bij kleinere groepen ga je grote verschillen zien. Statistiek 102, geloof ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Op basis van het feit dat een van de zwakste scholen in Nederland binnen 1 jaar in de top 5 beste scholen behoorde en daar niet eens onderzoek naar gedaan is?
[..]
Cito zit in Arnhem. Vanuit Arnhem moeten er toetsen naar alle middelbare scholen in Nederland, inclusief die in Zeeuws-Vlaanderen, noordwest Friesland en de Waddeneilanden. Tevens zit je met een probleem qua tijd - wanneer bezorg je?quote:Twee duizend fucking 13. Er gaan staatsgeheimen die bij wijze van spreken een wereldoorlog kunnen veroorzaken digitaal over en weer. Er gaan per dag honderden miljarden over en weer tussen banken... Maar een VWO examen Frans moeten ze nog per koets en paard langs brengen.
frans niet. das 3equote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:47 schreef Svensonn het volgende:
2e tijdvak examens liggen al gewoon klaar toch?
Wel als het minder leerlingen zijn dan 100, wat aannemelijk is. Daarnaast: uiteindelijk moesten de examens op 30 mei toch zelf geprint worden, ondanks het uitstel, dus is dit discussiepunt sowieso niet van belang.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar gaat het toch ook niet om. Het gaat erom dat alles printen gewoon niet te doen is.
En daarnaast heb je dan ook weer het risico dat er een foutje in komt te zitten en dan heeft de school weer een probleem etc.
Eindelijk iemand die met mij eens is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:46 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Top 5 voor de VWO-afdeling, die tevens zo klein was dat grote verschuivingen binnen een jaar best mogelijk zijn. Als jij eerst een klasje met allemaal so-so hebt en daarna een klas met alleen maar mensen die cum laude en nominaal een master aan de TU/e kunnen halen zie je ook verschillen. (De VMBO-afdeling was bijvoorbeeld niet zo goed). Zeker bij kleinere groepen ga je grote verschillen zien. Statistiek 102, geloof ik.
Plus dat een tik op de vingers van de inspectie nog wel eens effect heeft. Gezien hoe self-important er in alle lagen boven de werkvloer wordt gedaan in het onderwijs sluit ik dat absoluut niet uit.
[..]
Cito zit in Arnhem. Vanuit Arnhem moeten er toetsen naar alle middelbare scholen in Nederland, inclusief die in Zeeuws-Vlaanderen, noordwest Friesland en de Waddeneilanden. Tevens zit je met een probleem qua tijd - wanneer bezorg je?
Oh, en digitaal? Digitaal vervoeren krijg je de optie dat het WEER uitlekt. Lijkt mij een onwenselijke situatie. Digitaal doen. Dat wil nog wel eens tot problemen leiden, naast het punt dat je dan dus wel een computer nodig hebt per leerling, en die moeten ook nog eens allemaal in een beperkt aantal ruimtes staan. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn school had geen 100 computers in één ruimte. Hell, ik denk dat er minimaal 4 ruimtes nodig waren om daartoe te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |