abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 juni 2013 @ 15:11:07 #1
862 Arcee
Look closer
pi_127620581

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.


Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Als je daar geen zin in hebt: op Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. MtGox is de grootste. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
pi_127624483
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:P Vet :P
Heb weer een order voor 32,000 PXC staan :)

https://bitcointalk.org/i(...)sg2424706#msg2424706
Hier nog 2400 voor je als je wilt, tegen 0.00016

https://phenixst.com?t=51B5EB11-3AAF-95B1-6DC9
pi_127630221
FTC 51% ?
జ్ఞ‌ా
pi_127630423
Wat wordt er bedoeld met 51%?
pi_127630645
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:41 schreef Faazz het volgende:
Wat wordt er bedoeld met 51%?
An attacker that controls more than 50% of the network's computing power can, for the time that he is in control, exclude and modify the ordering of transactions. This allows him to:

• Reverse transactions that he sends while he's in control. This has the potential to double-spend transactions that previously had already been seen in the block chain.
• Prevent some or all transactions from gaining any confirmations
• Prevent some or all other miners from mining any valid blocks

https://en.bitcoin.it/wik(...)t_of_computing_power
జ్ఞ‌ా
pi_127647877
blijft de bitcoin koers de komende uren nog stabiel of valt dat echt niet te zeggen?

heb er weinig verstand van sorry
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juni 2013 @ 00:43:55 #7
862 Arcee
Look closer
pi_127648079
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:37 schreef julian6 het volgende:
blijft de bitcoin koers de komende uren nog stabiel of valt dat echt niet te zeggen?
Dat laatste.
pi_127669679
జ్ఞ‌ా
pi_127675100
https://btc-e.com/

Website currently unavailable

The website you are trying to access is currently unavailable. Please try again at a later time.
If you are the site owner, here is a help resource to help resolve the issue.
Facts don't care about your feelings
pi_127708209
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:25 schreef YoshiBignose het volgende:
https://btc-e.com/

Website currently unavailable

The website you are trying to access is currently unavailable. Please try again at a later time.
If you are the site owner, here is a help resource to help resolve the issue.
BTC-e is gewoon online hoor. Mijn bots pollen die exchange elke 20seconden en ik heb geen storing gezien. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ze offline zijn.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_127709638
Vreemd ik kwam er toch echt niet op :P maar goed misschien was het maar heel even.
Facts don't care about your feelings
pi_127726743
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef µ het volgende:
Niiice!

Bitcoin op xe.com

:s)
Nice :D
pi_127783038
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef µ het volgende:
Niiice!

Bitcoin op xe.com

:s)
Haha, vet! Ik heb ze een poosje terug een mailtje gestuurd, dat er een belangrijke currency miste op hun site, en gesuggest dat ze die toevoegen. En zo vast meer mensen. Cool dat ze het ook daadwerkelijk hebben gedaan ^O^
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_127862279
www.bitplaats.nl

Is dit nieuw of bestaat het al een tijdje? Lijkt gewoon een bitonic...
Facts don't care about your feelings
  zondag 16 juni 2013 @ 15:22:13 #15
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_127862625
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
www.bitplaats.nl

Is dit nieuw of bestaat het al een tijdje? Lijkt gewoon een bitonic...
je wordt er wel goed afgezet
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_127862750
Denkt even gratis geld te verdienen misschien....

Op KvK.nl is ie alweer weg haha

Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
Facts don't care about your feelings
pi_127888195
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
www.bitplaats.nl

Is dit nieuw of bestaat het al een tijdje? Lijkt gewoon een bitonic...
Taalfaal.nl was beter geweest.
pi_127904423
Op welke exchanges is iedereen hier eigenlijk actief?
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_127905818
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:20 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Op welke exchanges is iedereen hier eigenlijk actief?
bitstamp.net en bitcoin.de, en wel eens wat gedaan op mtgox.com maar die mijd ik liever (want duur, je kunt niet normaal dollars withdrawen, en ze zijn al veel te groot, diversiteit is beter).
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_127914837
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:20 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Op welke exchanges is iedereen hier eigenlijk actief?
bitstamp. Mtgox heb ik opgezegd.
జ్ఞ‌ా
pi_127915040
ik zat op btc-e en had in eerste instantie gekocht via bitonic met ideal.
Facts don't care about your feelings
pi_127915133
We blijven wel rond de honderd zweven he...
జ్ఞ‌ా
pi_127916152
జ్ఞ‌ా
pi_127937966
Soms ben ik erg blij dat ik 141000 PhenixCoins heb :)
De nieuwe exchange ziet er strak uit :)

pi_127938898
quote:
Wat is dit, de MtGox hotwallet ofzo?
pi_127951004
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wat is dit, de MtGox hotwallet ofzo?
Geen idee!
జ్ఞ‌ా
pi_127951168
Warm! M'n miners raken ook wat oververhit, heb ze maar een tandje teruggeschakeld en de fansnelheid wat hoger :)
pi_127951561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
Warm! M'n miners raken ook wat oververhit, heb ze maar een tandje teruggeschakeld en de fansnelheid wat hoger :)
waarom plaatst je dat in beide topics? :s
pi_127951842
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:33 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

waarom plaatst je dat in beide topics? :s
Zonnesteek.
pi_127951935
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:37 schreef µ het volgende:
We blijven wel rond de honderd zweven he...
Was net wel een behoorlijke stijging. Kijken of we dit kunnen volhouden.
pi_127953339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:43 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Was net wel een behoorlijke stijging. Kijken of we dit kunnen volhouden.
Kreeg een alert inderdaad!
జ్ఞ‌ా
pi_128015839
Ik hoorde vandaag van die hangjongeren met scheve petjes en laaghangende broeken praten over hoe je anoniem kan blijven met bitcoin en dat het beter is dan normaal geld.

Teken van een bubbel?
pi_128016839
De beta is online :D

https://www.phenixex.com

Strak... Echt heel strak...
pi_128024196
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:05 schreef MaGNeT het volgende:
De beta is online :D

https://www.phenixex.com

Strak... Echt heel strak...
Wat een prutwebsite zeg, anders stop je even 2MB aan javascript frameworks in je site :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_128025284
Duurde ook wel ff om te laden, m'n laptop liep zelfs even vast :') Ziet er wel netjes uit, maar van zoveel cijfers word je toch gek :')
Facts don't care about your feelings
pi_128043419
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Duurde ook wel ff om te laden, m'n laptop liep zelfs even vast :') Ziet er wel netjes uit, maar van zoveel cijfers word je toch gek :')
Het laadt hier als een tierelier :)
pi_128061806
quote:
Mooi. Ben net short gegaan in bitcoin.
pi_128062981
Yeah en daar gaat de koers al (3 euro nu)
pi_128068830
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:43 schreef Zolder het volgende:

[..]

Mooi. Ben net short gegaan in bitcoin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:06 schreef Zolder het volgende:
Yeah en daar gaat de koers al (3 euro nu)
Gebeurt niet veel, koers gaat prima :7
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:39:30 #42
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128070198
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat een prutwebsite zeg, anders stop je even 2MB aan javascript frameworks in je site :')
gebruik je ie8? :D

2mb vind ik echt wel mee vallen voor een hele applicatie
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_128071286
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:39 schreef Matty___ het volgende:

[..]

gebruik je ie8? :D

2mb vind ik echt wel mee vallen voor een hele applicatie
2MB voor alleen frameworks is bizar en onnodig, daarnaast gebruik ik gewoon laatste versies van Chrome en Firefox.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:23:57 #44
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128071307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

2MB voor alleen frameworks is bizar en onnodig, daarnaast gebruik ik gewoon laatste versies van Chrome en Firefox.
Geen idee wat ze gebruiken. Maar ik doelde ook meer op de hele app.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_128071350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:23 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Geen idee wat ze gebruiken. Maar ik doelde ook meer op de hele app.
Ze gebruiken Kendo UI, met D3JS bereik je net zo veel, ook nog eens veel lichter.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_128085057
Shit is aan:

6) As risky as it is to invoke the name of Litecoin (LTC???), we must apologize for not keeping everyone up to date. The fact is that the current situation means a continued delay, but for good reasons. We’re looking at July right now, though that depends on a few things. Mainly, we want to do things correctly from the beginning.
pi_128094475
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:26 schreef Faazz het volgende:
Shit is aan:

6) As risky as it is to invoke the name of Litecoin (LTC???), we must apologize for not keeping everyone up to date. The fact is that the current situation means a continued delay, but for good reasons. We’re looking at July right now, though that depends on a few things. Mainly, we want to do things correctly from the beginning.
Ik mis hier wat context. Wie is "we"? Wat zijn de andere punten? :P
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:30:50 #48
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_128094555
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:28 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik mis hier wat context. Wie is "we"? Wat zijn de andere punten? :P
http://www.leaprate.com/f(...)lar-withdrawals.html
pi_128095102
quote:
Ah het is een Gox statement. Tja, ze roepen nu al een tijdje dat LTC eraan komt. Afwachten maar.
pi_128120268
Ik heb nog wat verdwaalde dollars staan op mijn btc-e account, wat is de beste manier om ze op een nederlandse betaalrekening te krijgen ? Iemand ervaring?
pi_128131761
Voor de liefhebbers :)

Handige tools voor het betere werk:
http://www.cryptosextoys.com

Steam game codes:
http://www.coingas.com
pi_128136201
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Als ik dit zie, kan ik m'n miner beter gelijk in de verkoop gooien ipv minen :D
pi_128188303
Dat is een hoop geld voor gebakken lucht :)
  maandag 24 juni 2013 @ 12:22:29 #54
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128188482
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:17 schreef Exalt het volgende:
Dat is een hoop geld voor gebakken lucht :)
Er zijn wel een paar proef exemplaren verstuurd maar volgens mij draaien ze nog steeds niet productie. Terwijl iedereen vooraf betaald.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_128189282
quote:
Californië beveelt Bitcoin Foundation te stoppen met betalingsverkeer

Het California Department of Financial Institutions heeft de Bitcoin Foundation bevolen te stoppen met haar handelingen op het gebied van betalingsverkeer, omdat zij hiervoor geen vergunning of toestemming heeft, zoals wordt geëist door de Financial Code van de Amerikaanse staat.

Als de Bitcoin Foundation niet voldoet aan de eisen, hangt de non-profitorganisatie een boetebedrag van 1000 tot 2500 euro per dag of per transactie boven het hoofd en zelfs strafrechtelijke vervolging, zo staat in de 'cease and desist'-brief die Forbes publiceerde. In de brief is te lezen dat het verlenen van diensten op het gebied van betalingsverkeer zonder de benodigde vergunning of registratie een misdrijf is, waarop een maximale gevangenisstraf staat van vijf jaar en een geldboete van 250.000 dollar.

Het bevel is opvallend aangezien de Bitcoin Foundation niet zelf de overdracht van Bitcoins regelt, dat gebeurt door de zogenoemde Bitcoin-exchanges, zoals Mt. Gox en BTC-E. Volgens John Matonis, lid van de raad van bestuur van de Bitcoin Foundation, kan het om een algemene actie van de staat Californië gaan en kunnen dus aan Bitcoin gerelateerde bedrijven ook een cease and desist-bevel hebben ontvangen. Als dat het geval is, zal dat volgens hem in de komende dagen of weken bekend worden.

Overigens werd onlangs bekend dat in Nederland belasting betaald moet worden over inkomsten die in Bitcoins zijn uitbetaald. Daarbij gaf minister van Financiën Dijsselbloem aan dat Bitcoins in Nederland niet worden erkend als 'elektronisch geld', omdat het virtuele geld niet aan de wettelijke eisen voldoet.
Tweakers
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_128205656
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:22 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Er zijn wel een paar proef exemplaren verstuurd maar volgens mij draaien ze nog steeds niet productie. Terwijl iedereen vooraf betaald.
Er is inmiddels wel productie gaande, er komen bestellingen van juli / augustus 2012 binnen.
Ook op Tweakers inmiddels iemand die z'n Jalapeno binnen heeft :)
Hard gaat het niet dus ik heb mijn miner ongeveer in december :P
pi_128347837
Beetje stil in Phenix en Ftc land ( kwa grote stappen)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 07:37:29 #58
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_128350229
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_128412488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:40 schreef Viere het volgende:
Beetje stil in Phenix en Ftc land ( kwa grote stappen)
Mwah... :7

https://bitcointalk.org/index.php?topic=245994.0
pi_128416555
Hashrate ++++
జ్ఞ‌ా
pi_128417605
జ్ఞ‌ా
  zondag 30 juni 2013 @ 15:51:06 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128422706
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tweakers
Geld is een afspraak. De reguliere economie is nu in crisis, mensen hebben geen geld meer. Maar mensen hebben wel zaken nodig en ondernemers zien handel. Dus spreken ze onderling een ander betaalmiddel af (in een dorpje in Spanje waar ze de peseta weer hebben ingevoerd of op internet). Dat voldoet vast niet aan de afspraken van Dijsselbloem of de Fed, maar het is gewoon geld.

Het is alleen geen geld waar overheden of banken controle over hebben, dus is het een rechtstreekse bedreiging van hun macht en autoriteit.

Revolutie! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_128491582
Winklevii bros starten BTC aandelenfonds:
http://webwereld.nl/bevei(...)elenfonds-in-de-maak

Weet niet of dit nu helemaal het soort markt is waar Bitcoin op zit te wachten, namelijk: nog meer greedy fucks met dollartekens in hun ogen, in plaats van mensen die snappen waar Bitcoin eigenlijk om draait of gecharmeerd en geïnteresseerd zijn in het onafhankelijke karakter en de revolutionaire mogelijkheden. Maar goed, zoals het artikel al zegt wordt Bitcoin hierdoor wel weer meer mainstream.

quote:
Ook zullen de Bitcoins offline in een kluis worden bewaard, beloven ze.
Sluwe marketing. Want om klanten te laten handelen in bitcoins die die klanten niet zelf in beheer hebben (net zoals goud op papier verhandelen in de vorm van certificaten ipv echte goudstaven) hoeven ze heel die bitcoins dus niet te hebben.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:59:33 #67
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128506467
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 00:16 schreef MaGNeT het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Als ik dit zie, kan ik m'n miner beter gelijk in de verkoop gooien ipv minen :D
Klopt het echt wat daar allemaal staat?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_128509510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:59 schreef Woods het volgende:

[..]

Klopt het echt wat daar allemaal staat?
Als dat ding zoveel zou opbrengen per maand dan verkoop je 'm niet, lijkt me grote onzin.
pi_128518188
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:36 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Als dat ding zoveel zou opbrengen per maand dan verkoop je 'm niet, lijkt me grote onzin.
Het is wat genuanceerder.

Tegen huidige difficulty kan je er 1,41 Bitcoin per dag mee minen maar die difficulty gaat momenteel iedere 1-2 weken omhoog omdat er steeds meer van dit soort apparaten bijkomen.

Op dit moment is 10 Bitcoins per week dus te doen, over een paar week nog ħ9, dan nog ħ8, etc...
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:14:29 #70
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128535109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is wat genuanceerder.

Tegen huidige difficulty kan je er 1,41 Bitcoin per dag mee minen maar die difficulty gaat momenteel iedere 1-2 weken omhoog omdat er steeds meer van dit soort apparaten bijkomen.

Op dit moment is 10 Bitcoins per week dus te doen, over een paar week nog ħ9, dan nog ħ8, etc...
Hoeveel kosten deze dingen stock en wat hebben ze aan boort waarmee ze zoveel rekenkracht hebben?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:16:16 #71
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_128535173
Hoeveel ze kosten hangt af van de power.
Rekenkracht komt volgens mij door het koppelen van GPU's, maar daar ben ik niet zo in thuis.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:18:39 #72
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128535256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:16 schreef Japie_Tepel het volgende:
Hoeveel ze kosten hangt af van de power.
Rekenkracht komt volgens mij door het koppelen van GPU's, maar daar ben ik niet zo in thuis.
Ik heb laatst voor school wat dieper in Bitcoins moeten duiken maar weet er nog steeds niet alles van, wat me bij stond is dat ik ergens las dat je met bijv. een i7 processor 27 MH/S kon doen omdat deze chip 27.000.000 bekeringen kon doen. Hiermee zou het nog jaren duren eer je 1 bitcoin hebt..

edit: Dit is toch wel echt ongelooflijke porno m.b.t. bitcoins.. daar is de prijs ook wel naar, of je die er ooit uit zult halen, denk het niet.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:21:07 #73
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_128535350
Uhm. Of het jaren duurt weet ik niet, maar over het algemeen worden geen processors gebruikt voor het minen (wel voor aansturen natuurlijk). GPU's zijn hier beter toe in staat.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:22:23 #74
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128535396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:21 schreef Japie_Tepel het volgende:
Uhm. Of het jaren duurt weet ik niet, maar over het algemeen worden geen processors gebruikt voor het minen (wel voor aansturen natuurlijk). GPU's zijn hier beter toe in staat.
Klopt maar het was ter voorbeeld, veelal werd AMD aangeraden en gebruikt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_128535999
Ik zie Bitcoin nog wel helemaal gaan verdwijnen/ instorten. Ik denk dat dit gaat gebeuren omdat overheden zich steeds meer zullen bemoeien bet de munt en controle erop pushen waardoor de munt zijn doel voorbij schiet.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:37:07 #76
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128536077
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:35 schreef Zolder het volgende:
Ik zie Bitcoin nog wel helemaal gaan verdwijnen/ instorten. Ik denk dat dit gaat gebeuren omdat overheden zich steeds meer zullen bemoeien bet de munt en controle erop pushen waardoor de munt zijn doel voorbij schiet.
gaat steeds verder dalen idd.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_128538517
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:14 schreef Woods het volgende:

[..]

Hoeveel kosten deze dingen stock en wat hebben ze aan boort waarmee ze zoveel rekenkracht hebben?
Het is een ASIC, 250x efficiënter dan een videokaart in het genereren van SHA256 hashes. Een videokaart kan dat weer sneller dan een CPU maar is er natuurlijk niet voor ontworpen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:29:18 #78
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128538657
Maarja als je er nu 1 koop dan mag je in je handjes knijpen als je hem over 8 maanden hebt. Tegen die tijd is het bijna niet meer de moeite waard.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:53:14 #79
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_128545324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:29 schreef Matty___ het volgende:
Maarja als je er nu 1 koop dan mag je in je handjes knijpen als je hem over 8 maanden hebt. Tegen die tijd is het bijna niet meer de moeite waard.
Lijkt me dat over 8 maanden dergelijke apparaten ook nog een stuk goedkoper te zijn te krijgen. Zover ik begrijp worden die asic chips gewoon in een Chinese fabriek. Kan me niet voorstellen dat binnen korte tijd andere bedrijfjes hier in stappen die sneller en goedkoper kunnen leveren?

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen bitcoins en litecoins? En er bestaan dus meerdere van dit soort coins, als ik over bijvoorbeeld een jaar zo'n butterfly machine weet te bemachtigen, is dit niet meer rendabel voor bitcoins, kun je er dan ook nieuwe soorten coins mee minen ofzo?

Ik snap nog steeds niet dat bijvoorbeeld butterfly labs niet gewoon hun machines zelf aan het werk zetten, dan verdienen ze toch veel meer? Al laten ze die apparaatjes een maand zelf draaien voordat ze ze verschepen, ze lopen toch al een jaar achter :S
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:19:55 #80
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128553257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:35 schreef Zolder het volgende:
Ik zie Bitcoin nog wel helemaal gaan verdwijnen/ instorten. Ik denk dat dit gaat gebeuren omdat overheden zich steeds meer zullen bemoeien bet de munt en controle erop pushen waardoor de munt zijn doel voorbij schiet.
Die hele dollar-koppeling zou gewoon moeten verdwijnen. Dan kan je prima transacties uitvoeren met bitcoins zelf, als LOSSE munt. En dat kan geen overheid tegenhouden.
censuur :O
pi_128561463
Morgen of overmorgen gaat ie denk alweer onder de 80
pi_128561487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die hele dollar-koppeling zou gewoon moeten verdwijnen. Dan kan je prima transacties uitvoeren met bitcoins zelf, als LOSSE munt. En dat kan geen overheid tegenhouden.
Toch moet er op een bepaalde manier waarde aan gekoppeld kunnen worden.
pi_128567322
Brood, bijvoorbeeld.
pi_128569157
gaat goed met de koers..
జ్ఞ‌ా
pi_128569841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 01:43 schreef Faazz het volgende:
Brood, bijvoorbeeld.
Dan zit er alleen maar een stapje tussen
pi_128580517
BTC moet algemeen geaccepteerd worden. Webshops moeten de BTC gaan accepteren naast visa of wiretransfer of iets dergelijks. Hoe meer webshops dat doen, des te meer mensen raken er mee bekend. Na verloop van tijd vind de BTC wel een stabiel punt. Het gaat niet om de waarde maar het idee er achter. Ik denk wel dat het potentie heeft, maar het staat nog op losse schroeven, met dat de handelsprijs makkelijk valt te manipuleren.. Er zijn eigenlijk geen wetten of regels..
pi_128584333
flattr accepteert bitcoin :o *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_128587813
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:43 schreef Faazz het volgende:
Er zijn eigenlijk geen wetten of regels..
Die zullen er niet komen ook denk ik. En hoop ik, want het decentrale karakter van Bitcoin is nou juist het grote voordeel.
Maar verder mee eens, ik denk nog altijd dat het concept enorm veel potentie heeft (en dan bedoel ik meer als innovatieve revolutionaire toepassing dan potentie qua koersstijging want daar gaat het indd niet om), maar het staat in de praktijk nog steeds in de kinderschoenen.

Zowel meer sites en shops die Bitcoin accepteren, als het toegankelijker maken voor de grote massa (met vriendelijkere veiligere clients enzo) zou flink helpen.

quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:12 schreef µ het volgende:
flattr accepteert bitcoin :o *O*.
Huh wat? Klinkt goed! Kon er ff geen nieuws item over vinden, waar zag je dat?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_128588781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:32 schreef Jace_TBL het volgende:
Huh wat? Klinkt goed! Kon er ff geen nieuws item over vinden, waar zag je dat?
blog.flattr.net: Adding Bitcoin support
జ్ఞ‌ా
pi_128593370
Last price:$79.89899 High:$84.90000 Low:$72.00000 Volume:95177 BTC Weighted Avg:$78.90816

gaat wel hard nu :o

kan iemand mij uitleggen wat "Volume" inhoudt op mtgox? Is dat de hoeveelheid BTC in de omloop?
pi_128594614
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:13 schreef julian6 het volgende:
Last price:$79.89899 High:$84.90000 Low:$72.00000 Volume:95177 BTC Weighted Avg:$78.90816

gaat wel hard nu :o

kan iemand mij uitleggen wat "Volume" inhoudt op mtgox? Is dat de hoeveelheid BTC in de omloop?
Aantal bitcoins dat de afgelopen 24 uur van eigenaar gewisseld is.
జ్ఞ‌ా
pi_128635091


Het gaat weer lekker vandaag :P
Currency War, Trade War, Real War
pi_128716868
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:59 schreef Masyl het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat weer lekker vandaag :P
Weer omhoog:)
  maandag 8 juli 2013 @ 19:52:00 #94
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_128731231
Zijn er mensen die 1,5 bitcoin kunnen missen? Noem maar een prijs
pi_128749377
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:52 schreef Doutzen het volgende:
Zijn er mensen die 1,5 bitcoin kunnen missen? Noem maar een prijs
Ach waarom de hel ook niet. In principe wil ik geen coins kwijt, maar ik draag nieuwe bitcoingebruikers natuurlijk een warm hart toe, en 1,5 BTC kan er wel vanaf. Voor de weggeefprijs van ¤93,13 zijn ze van jou :)
(indien OK, stuur me een DM voor info)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_128797678
Welke 'wallet' raden jullie aan? Zijn alle 'wallets' wel betrouwbaar (lijkt mij niet) en wat als de 'wallet' op je telefoon een probleem krijgt door een crash van je telefoon?
pi_128799103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:06 schreef WebBeestje het volgende:
Welke 'wallet' raden jullie aan? Zijn alle 'wallets' wel betrouwbaar (lijkt mij niet) en wat als de 'wallet' op je telefoon een probleem krijgt door een crash van je telefoon?
Ik gebruik Multibit, en op je telefoon opslaan lijkt me allerminst handig. Telefoon kwijt, gestolen, kapot = weg..

Overigens gebruik ik mijn wallet bijna nooit, al mijn 1 bitcoins zit ik op btc-e heen en weer te schuiven. Als je er duizend hebt, zet ze op een usb-stick of een kaartje of gewoon je HD en maak een backup en evt. encrypten.

Waar het om gaat is het bestandje "wallet.dat" dat je niet mag kwijtraken.
pi_128829364
PhenixCoin press release vandaag!
pi_128836127
Iemand heeft zojuist zowat het hele PXC orderbook leeggekocht op Cryptsy... nog zo'n 3k coins over op de exchange... Tot zover mijn poging om er nog 25,000 bij te kopen :(
pi_128836360
Ik heb er bijna 1000 :P.
pi_128836492
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:08 schreef r8v2 het volgende:
Ik heb er bijna 1000 :P.
Ik 218,000 :@
pi_128836520
Bewaren?
pi_128836567
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:13 schreef r8v2 het volgende:
Bewaren?
Ik wel :)
Het project komt pas net los vanaf vandaag, eerste stapjes :)
pi_128836598
Is er al een soort van onofficiele wisselkoers? En phenixex doet het ook niet.
pi_128836626
Oja,op Cryptsy.
pi_128843860
quote:
www.unocs.com/press/UNOCS_press_release_07-11-13.pdf



For Immediate Release:

Feathercoin, Phenixcoin and Worldcoin are proud to announce a partnership to advance world-class digital currencies

July 11, 2013 -- The developers of the crypto-curriencies Feathercoin, Phenixcoin and Worldcoin have established an innovative partnership under the brand United Open Currency Solutions (UNOCS) to provide services and applications to the consumer, business and entertainment sectors.

The partnership was established to strengthen the crypto-currencies development and create a pool of resources and innovation to draw from. By merging the separately named products under a single name the three innovators have joined forces to employ a federation of talents and create a set of superior products.

"The formation of UNOCS is an important part of our strategy to focus the talents of all three development teams and to strengthen our consumer friendly position in the digital currency market,” said JustaBitofTime, CIO of Feathercoin. "Over the next few weeks, UNOCS will be releasing services which make it easier for consumers and merchants to accept payments from any of the 3 coins. This is a game changer in our industry, and we couldn't be more excited."

One segment that's underrepresented in the digital currency segment is world-class entertainment services. With the creation of UNOCS, Phenixcoin will continue to expand their poker and blackjack services whilst growing their audience. “We want to earn customer and shareholder's loyalty by consistently providing the highest quality websites, services and applications.” said JohnCar, founder of Phenixcoin.

“The partnership is positioning each currency for prime-time usage,” notes Clint25n, CEO of Worldcoin. "A complete market solution is what is needed for the digital currencies. By providing a better set of tools for merchants and businesses, we're positioning Worldcoin to change the way businesses handle currency."

With companies like Google getting involved with crypto-currencies, all three partners feel it is the right time to strengthen their position by merging under a united force while maintaining their separate identities. While Feathercoin is focusing on the consumer market and Phenixcoin is being rapidly adopted in the entertainment sector, Worldcoin will be positioned to focus primarily on the business sector. All three crypto-currencies will be supported by the same team, merging and strengthening their position in the market sector in doing so.

About UNOCS

United Open Currency Solutions provides the consumer, business and entertainment sectors with quality services and applications.

Media Contact:

press@UNOCS.com
www.UNOCS.com

# # #



UNOCScoin (XOC)

In order to push back technological boundaries more effectively, all three partners have access to a joint UNOCS crypto-currency. Each partner will be encouraged to experiment with new features such as 'advanced check-pointing' , 'vendor integration', 'sms', 'scrypt-jane' and 'truly anonymous transactions' to further push the development of the brand. Attention to detail and fully functional products are important to us. Having three partners in this process allows us to discover novel ways of making each coin market leaders in their own rights and innovators as allied crypto-currencies. Importantly, we can do all this without disturbing our user-base. Technology which is deemed safe and beneficial will eventually find it's way back into the core development cycle.

http://unocs.com

http://www.unocs.com/press/UNOCS_press_release_07-11-13.pdf
pi_128844369
Gaat goed met de koers *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_128844844


Daar gaan we. Grafiek is sinds zondag.
జ్ఞ‌ా
pi_128845855
quote:
Nice, zou zomaar even Litecoin aan de kant kunnen schuiven...
pi_128845969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik 218,000 :@
Meer dan een 1/10 van wat nu beschikbaar is :o (met premine eraf)
pi_128845982
Ben benieuwd wat de toekomst brengt :) Het vertrouwen in FTC blijft vooralsnog laag.
pi_128846382
Gaat hard zo met de handel op Cryptsy, zojuist de 20k PXC grens gepasseerd :)
pi_128850475
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:12 schreef Viere het volgende:

[..]

Meer dan een 1/10 van wat nu beschikbaar is :o (met premine eraf)
Yup :) Als die dingen naar 1$ gaan dan zit ik goed :)
pi_128850849
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Yup :) Als die dingen naar 1$ gaan dan zit ik goed :)
Dat denk ik dan ook, al duurt dat wel even denk ik :P Bedankt voor je tip om de PHX aan te schaffen trouwens!

[ Bericht 1% gewijzigd door Viere op 11-07-2013 22:09:46 ]
pi_128862681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:54 schreef Jace_TBL het volgende:

Op maandag 8 juli 2013 19:52 schreef Doutzen het volgende:
Zijn er mensen die 1,5 bitcoin kunnen missen? Noem maar een prijs


Ach waarom de hel ook niet. In principe wil ik geen coins kwijt, maar ik draag nieuwe bitcoingebruikers natuurlijk een warm hart toe, en 1,5 BTC kan er wel vanaf. Voor de weggeefprijs van ¤93,13 zijn ze van jou :)
(indien OK, stuur me een DM voor info)
Dit aanbod is inmiddels verlopen trouwens.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:22:16 #116
332574 µ
alt-m
pi_128863078
$100+! *G*
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:45:14 #117
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_128877261
Waar kan je phenixcoins traden?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:50:17 #118
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128877550
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:45 schreef Mender het volgende:
Waar kan je phenixcoins traden?
http://phenixcoin.com/
Heb het zelf ook even gedaan, transactie afgebroken nadat het na een week nog niet over was.. (Mijn LTC om PHX te kopen)
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:52:32 #119
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_128877661
Ah thanks. Ik ga ook m'n LTC omruilen voor PHX. Kan je ergens de actuele prijs zien?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:53:27 #120
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128877715
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:52 schreef Mender het volgende:
Ah thanks. Ik ga ook m'n LTC omruilen voor PHX. Kan je ergens de actuele prijs zien?
Geen idee, eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoe je nu LTC voor PHX kunt ruilen. (was mij niet gelukt)
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_128878034
Cryptsy.com
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:09:52 #122
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_128878566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:00 schreef Exalt het volgende:
Cryptsy.com
Thanks
pi_128885965
BTC weer wat hersteld. Nog steeds schommelt het alle kanten op. Ik vind het een te groot risico.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:33:14 #124
332574 µ
alt-m
pi_128887711
Iemand hier die die feathercoinclient gecompileerd heeft in RHEL/CentOS/Fedora?
జ్ఞ‌ా
pi_128896961
Altcoins kan je prima kopen via http://www.cryptsy.com

Deze exchange gebruik ik dagelijks.

http://www.phenixex.com gaat binnenkort in "final beta", dus die kan je alvast bookmarken :)
pi_128897416
Gratis DigitalCoins verdienen met het aanklikken van advertenties!

http://digiclick.co

Die kan je dan weer verkopen op Cryptsy.com!

Je kan ook weer meer verdienen door vrienden aan te dragen met een referral link :)
Die van mij voeg ik hier echter niet toe, ivm spambeleid op FOK!.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:51:41 #127
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_128899168
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:34 schreef MaGNeT het volgende:
Gratis DigitalCoins verdienen met het aanklikken van advertenties!

http://digiclick.co

Die kan je dan weer verkopen op Cryptsy.com!

Je kan ook weer meer verdienen door vrienden aan te dragen met een referral link :)
Die van mij voeg ik hier echter niet toe, ivm spambeleid op FOK!.
Schiet helaas niet op. Je kan maar 6 advertenties bekijken. Daarna moet je wachten tot 12 uur 's nachts tot je weer nieuwe kunt bekijken.
pi_128901561
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:51 schreef Mender het volgende:

[..]

Schiet helaas niet op. Je kan maar 6 advertenties bekijken. Daarna moet je wachten tot 12 uur 's nachts tot je weer nieuwe kunt bekijken.
Klopt, op dit moment nog wel, maar toch goed om te bookmarken :)
pi_129029951
Nog 5 dagen :D

http://www.unocs.com

Mijn advies: koop een paar duizend WDC, PXC of FTC en wacht tot maandag / dinsdag :)

Voor 0.1 BTC heb je al 1000 WDC
Voor 0.3 BTC heb je 1000 PXC
Voor 0.8 BTC heb je 1000 FTC

Dit zijn de drie coins die onder UNOCS vallen en dus samen profiteren van de nieuwe pay-gateway software die men gaat releasen, etc.
pi_129030228
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:33 schreef µ het volgende:
Iemand hier die die feathercoinclient gecompileerd heeft in RHEL/CentOS/Fedora?
Nope, helaas... In Ubuntu heeft het me al 3 uren gekost :P Als het je lukt, laat het me weten :D
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:00:50 #131
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_129034060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
Nog 5 dagen :D

http://www.unocs.com

Mijn advies: koop een paar duizend WDC, PXC of FTC en wacht tot maandag / dinsdag :)

Voor 0.1 BTC heb je al 1000 WDC
Voor 0.3 BTC heb je 1000 PXC
Voor 0.8 BTC heb je 1000 FTC

Dit zijn de drie coins die onder UNOCS vallen en dus samen profiteren van de nieuwe pay-gateway software die men gaat releasen, etc.
Thanks voor de tips! _O_
pi_129050012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:00 schreef Mender het volgende:

[..]

Thanks voor de tips! _O_
Als er iemand expert is is hij het wel. Ik was eigenwijs in 2011 en heb al me BTC weggedaan voor een schijntje aangezien de koers aan het instorten was. MaGNet adviseerde om door te minen maar ik deed dit niet... ik maak deze fout niet nog een keer.
pi_129052876
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
Nog 5 dagen :D

http://www.unocs.com

Mijn advies: koop een paar duizend WDC, PXC of FTC en wacht tot maandag / dinsdag :)

Voor 0.1 BTC heb je al 1000 WDC
Voor 0.3 BTC heb je 1000 PXC
Voor 0.8 BTC heb je 1000 FTC

Dit zijn de drie coins die onder UNOCS vallen en dus samen profiteren van de nieuwe pay-gateway software die men gaat releasen, etc.
PXC naar 0.001? wat denk jij?

Ik zit nokkie vol met PXC in iedergeval, heb mijn eigen regels al overtreden om geen BTC met Euro's te kopen, maar kon het bij 55 euro laatst echt niet laten.
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:03:01 #134
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_129052960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef Viere het volgende:

[..]

Als er iemand expert is is hij het wel. Ik was eigenwijs in 2011 en heb al me BTC weggedaan voor een schijntje aangezien de koers aan het instorten was. MaGNet adviseerde om door te minen maar ik deed dit niet... ik maak deze fout niet nog een keer.
Ik weet het. :) De posts van MaGNet hebben mij een paar maanden geleden doen besluiten om Litecoins te kopen. Ik kocht bij $0,7 per LTC en verkocht toen ze tussen de $3 en $4 waren. :D
pi_129056438
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:03 schreef Mender het volgende:

[..]

Ik weet het. :) De posts van MaGNet hebben mij een paar maanden geleden doen besluiten om Litecoins te kopen. Ik kocht bij $0,7 per LTC en verkocht toen ze tussen de $3 en $4 waren. :D
Maar ook ik kan er een keer naast zitten :P
Naja, als er ergens een coin is waar flink aan gewerkt wordt is het PXC.
En met de samenwerking tussen de developers van FTC, WDC en PXC is er toch wel een stevig team neergezet.

Als dat faalt, troost je dan met de gedachte dat ik er voor 75 Bitcoins in zit, alleen al op PXC :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:28:31 #136
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129060973
Even hier weer eens binnenvallen. Dus samengevat is het raadzaam om een paar duizend PXC's te kopen vanwege het openen van UNOCS.com aankomende maandag?

Edit: had op BTC-e.com nog 0.0113 BTC liggen en die alvast ingeruild voor 12 FTC :+

[ Bericht 38% gewijzigd door MissionPhailed op 17-07-2013 21:38:32 ]
pi_129064951
En kijk uit voor MtGox op het moment, ik wacht al meer dan 2 maand op een SEPA betaling.
Support heeft 3x gelogen en reageert nu niet meer op mijn verzoeken.

Bitstamp.net daarna nog gebruikt, 2-3 dagen had ik m'n geld.

MtGox gaat failliet, hoop ik. Dat kunnen we echt missen.
pi_129070103
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
En kijk uit voor MtGox op het moment, ik wacht al meer dan 2 maand op een SEPA betaling.
Support heeft 3x gelogen en reageert nu niet meer op mijn verzoeken.

Bitstamp.net daarna nog gebruikt, 2-3 dagen had ik m'n geld.

MtGox gaat failliet, hoop ik. Dat kunnen we echt missen.
Waarom betalen ze niet dan? 3 weken geleden geld ernaar overgemaakt maar dat stond er binnen 4 dagen op.
pi_129073460
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:03 schreef Viere het volgende:

[..]

Waarom betalen ze niet dan? 3 weken geleden geld ernaar overgemaakt maar dat stond er binnen 4 dagen op.
Geld naar MtGox lukt nog wel, denk ik. Geld vanuit MtGox krijgen is nogal een probleem momenteel.
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:02:34 #140
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_129074434
Idd. Tijdje terug toen ik mijn bitcoins verkocht moest ik uiteindelijk een maand wachten (terwijl je steeds aan het lijntje gehouden wordt) tot ik het geld van MtGox op mijn rekening had. Denk niet dat ik nog ooit gebruik van ga maken.
pi_129077220
Ik ben ook wel klaar met MtGox inderdaad. Sowieso vermeed ik ze al als de pest, maar laatst was dat eventjes de enige met fatsoenlijk volume (helaas).

Ik wacht ook al 2 maanden op geld van MtGox, zodra dat binnen is mogen ze de tyfus krijgen. Al zie ik niet echt in waarom ze failliet zouden gaan? Per saldo harken die gasten nog steeds iedere week een enorme berg fees binnen op alle btc/eur/usd trading die via hun plaatsvindt. Daar is verder geen eigen geld mee gemoeid of risico op een "bank run" ofzo (zoals gewoonlijk bij banken wel het geval is).
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_129082959
Wat is de reden dat ze niet uitbetalen dan?
pi_129084075
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:14 schreef Viere het volgende:
Wat is de reden dat ze niet uitbetalen dan?
Ze claimen dat hun bank de boel vertraagt en ellenlang over al die SEPA transacties doet. Ik denk dan: stelletje lamzakken met je miljoenenbusiness, dan zoek je een andere bank waar je wel fatsoenlijk zaken mee kunt doen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:58:07 #144
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_129084678
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:43 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ze claimen dat hun bank de boel vertraagt en ellenlang over al die SEPA transacties doet. Ik denk dan: stelletje lamzakken met je miljoenenbusiness, dan zoek je een andere bank waar je wel fatsoenlijk zaken mee kunt doen.
En dat is waar de schoen wringt, het schijnt überhaupt lastig te zijn om een bank te vinden die het wil doen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_129085040
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:58 schreef Maxbet het volgende:
En dat is waar de schoen wringt, het schijnt überhaupt lastig te zijn om een bank te vinden die het wil doen.
Via bitstamp.net toch al flink wat geld naar mijn bank laten overmaken, nog nooit problemen gehad. En anders is er altijd nog bitcoin.de waarmee dit probleem sowieso niet speelt.

Maar hopelijk hoef ik vanaf nu nooit meer bitcoins te verkopen. Hoe minder ik met die schijtbanken te maken heb, hoe beter.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:30:23 #146
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129086057
Hee, Bitonic lijkt wat gewijzigd. Aangeschafte BTC's dienen nu direct overgezet te worden naar een wallet op een andere site. Ik maak een account op Cryptsy.com aan, koop voor een bescheiden bedrag BTC via Bitonic, zet die over naar Cryptsy.com, en ruil ze vervolgens in voor PXC. Eens zien of dit experiment succesvol is ...

Edit: 15 minuten na registratie op Cryptsy nog geen bevestigingsmailtje binnen.

[ Bericht 12% gewijzigd door MissionPhailed op 18-07-2013 15:50:46 ]
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:39:02 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129089453
waarom wordt de waarde van een bitcoin nog steeds afgemeten in dollars? Ik dacht dat het een eigen munteenheid was..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:43:17 #148
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129103820
Als ik BTC inkoop via Bitonic, kan ik die vervolgens zonder problemen meteen overzetten naar mijn 'Trade Key' op Cryptsy?
pi_129122598
https://www.cryptsy.com/markets/view/31

PXC maar liefst 200k trade in 1 uur :D Prijs flink gestegen :)
pi_129122681
quote:
5s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Als ik BTC inkoop via Bitonic, kan ik die vervolgens zonder problemen meteen overzetten naar mijn 'Trade Key' op Cryptsy?
Op Cryptsy, als je ingelogd bent:

-> Account -> account balances -> achter "Bitcoin" klik je op "Deposit".

Als daar een adres staat, stuur je BTC daarheen vanuit Bitonic of je wallet.

Als daar nog geen adres staat, klik "Generate new deposit address", dan krijg je alsnog een adres om ze heen te sturen vanuit Bitonic of je wallet.

Over het algemeen duurt het 6 bevestigingen, dus ruim een uur voor je je Bitcoins op Cryptsy hebt :)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:56:03 #151
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129128919
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op Cryptsy, als je ingelogd bent:

-> Account -> account balances -> achter "Bitcoin" klik je op "Deposit".

Als daar een adres staat, stuur je BTC daarheen vanuit Bitonic of je wallet.

Als daar nog geen adres staat, klik "Generate new deposit address", dan krijg je alsnog een adres om ze heen te sturen vanuit Bitonic of je wallet.

Over het algemeen duurt het 6 bevestigingen, dus ruim een uur voor je je Bitcoins op Cryptsy hebt :)
Dank je, ik ga eens beginnen met de test ^O^

Edit: nu voor 38 euro BTC ingekocht via Bitonic en meteen laten doorsturen naar Cryptsy. Dan omzetten naar PXC en eens zien waar het schip strandt. Ik hoop minimaal mijn inzet én mijn verlies van april (15,03 euro) terug te krijgen :+

Edit 2: hmm, PXC is nu 'al' 0,0005 BTC per stuk. Ik poog minimaal 1000 stuks in te slaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door MissionPhailed op 19-07-2013 18:01:37 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:09:55 #152
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129132285
Zo, heb nu 1154 PXC op Cryptsy. Ik ben overigens benieuwd waar het potentiëel van PXC ligt, lijkt me stug dat een koers van 0,05 of zelfs 0,1 BTC een mogelijkheid is.

[ Bericht 41% gewijzigd door MissionPhailed op 19-07-2013 20:52:33 ]
pi_129138174
Weet iemand wat er met FTC is gebeurd op Cryptsy?
pi_129148294
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:09 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, heb nu 1154 PXC op Cryptsy. Ik ben overigens benieuwd waar het potentiëel van PXC ligt, lijkt me stug dat een koers van 0,05 of zelfs 0,1 BTC een mogelijkheid is.
Welkom bij de club, er wordt gesproken van een stabiliteitspunt van 0,0004 en met een groei tot 0,001 in de komende maand.. allemaal natte vingerwerk natuurlijk.

Als je het slim speelt kun je denk ik wel op 2500 coins zitten eind volgende week.

Ik hoop iig op een kleine verdubbeling van mijn coins.

We zullen het maandag zien :)
pi_129259658
http://www.unocs.com is bijna online, er worden nog wat bugs geplet.

Het is een payment bridge/gateway voor webshops, online casino's, etc.
pi_129260138
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:15 schreef MaGNeT het volgende:
http://www.unocs.com is bijna online, er worden nog wat bugs geplet.

Het is een payment bridge/gateway voor webshops, online casino's, etc.
Inmiddels is het al drie keer uitgesteld. Eerst werd het het een dag uitgesteld, toen kwam de site nog een paar uur later online, en nu is de site nog niet werkend..
pi_129284363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:32 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Inmiddels is het al drie keer uitgesteld. Eerst werd het het een dag uitgesteld, toen kwam de site nog een paar uur later online, en nu is de site nog niet werkend..
Beetje amateuristisch idd...
pi_129339674
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nope, helaas... In Ubuntu heeft het me al 3 uren gekost :P Als het je lukt, laat het me weten :D
Kreeg de libs niet voor elkaar. Denk dat RHEL de verkeerde openssl levert.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:37:09 #159
332574 µ
alt-m
pi_129368675
https://bitcoinstarter.com/
Bitcoin crowdfunding :)
జ్ఞ‌ా
  zondag 28 juli 2013 @ 16:38:45 #160
332574 µ
alt-m
  zondag 28 juli 2013 @ 16:40:06 #161
332574 µ
alt-m
pi_129451629
quote:
Nice :) wist niet dat TED ook daar al videos van had
pi_129476259
Hey, m'n FTC verkooporder op btc-e op 0,00105 is opeens vervuld. Vanwaar die koerssprong?
pi_129476659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:39 schreef Maanvis het volgende:
waarom wordt de waarde van een bitcoin nog steeds afgemeten in dollars? Ik dacht dat het een eigen munteenheid was..
Nee hoor 1 bitcoin is ................ exact 1 bitcoin waard.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129496836
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee hoor 1 bitcoin is ................ exact 1 bitcoin waard.
Alle valuta worden tegen elkaar afgemeten, Bitcoins dus ook.
pi_129515990
Oké, het duurde even maar...

http://www.coindesk.com/a(...)nt-merchant-payments

Het komt er aan!

De Bridge voor PXC, WDC, FTC :)
  woensdag 31 juli 2013 @ 08:06:24 #167
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_129533727
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
Nog 5 dagen :D

http://www.unocs.com

Mijn advies: koop een paar duizend WDC, PXC of FTC en wacht tot maandag / dinsdag :)

Voor 0.1 BTC heb je al 1000 WDC
Voor 0.3 BTC heb je 1000 PXC
Voor 0.8 BTC heb je 1000 FTC

Dit zijn de drie coins die onder UNOCS vallen en dus samen profiteren van de nieuwe pay-gateway software die men gaat releasen, etc.
30.07.13 21:42 Your order #28735293 (sell XXXX FTC @ 0.00125) filled completely.
30.07.13 11:46 Your order #28735239 (sell XXXX FTC @ 0.0011) filled completely.
29.07.13 17:21 Your order #28735190 (sell XXXX FTC @ 0.00105) filled completely.
17.07.13 10:13 Your order #25287894 (buy XXXX FTC @ 0.00088) filled completely.

^O^
If you can't beat them, join them.
pi_129540725
Gaat weer de goede kant op met de koers, op Bitstamp weer boven de $100.
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:23:48 #169
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_129541577
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:06 schreef 44pje het volgende:

[..]

30.07.13 21:42 Your order #28735293 (sell XXXX FTC @ 0.00125) filled completely.
30.07.13 11:46 Your order #28735239 (sell XXXX FTC @ 0.0011) filled completely.
29.07.13 17:21 Your order #28735190 (sell XXXX FTC @ 0.00105) filled completely.
17.07.13 10:13 Your order #25287894 (buy XXXX FTC @ 0.00088) filled completely.

^O^
Waar of wat gebruik je voor die orders?
Sorry voor de newbie vraag..
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_129543297
Die FTC zit aan de koers van de BTC gekoppeld ofzo? Je kan in ieder geval niet direct USD/FTC doen zo te zien...

Da's dan weer niet heel handig imho
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:34:32 #171
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_129543949
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Waar of wat gebruik je voor die orders?
Sorry voor de newbie vraag..
BTC-e was dat.
Excuses aanvaard.
If you can't beat them, join them.
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:46:51 #172
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_129546352
I het tegenwoordig nog wel rendabel om te starten? Heb een wat verouderde pc, ik kan er wel mee minen, maar verwacht niet dat ik veel binnenhark, zijn de voordelen op te wegen tegen de nadelen?

Als in verdien ik meer met minen dan ik uitgeef aan stroomkosten om dat ding te laten draaien?

Misschien een stomme vraag hoor :(
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:21:30 #173
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_129553180
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:46 schreef _Dizzy_ het volgende:
I het tegenwoordig nog wel rendabel om te starten? Heb een wat verouderde pc, ik kan er wel mee minen, maar verwacht niet dat ik veel binnenhark, zijn de voordelen op te wegen tegen de nadelen?

Als in verdien ik meer met minen dan ik uitgeef aan stroomkosten om dat ding te laten draaien?

Misschien een stomme vraag hoor :(
Is geen stomme vraag hoor :)

Nee, is niet rendabel meer. Of je moet in het bezit zijn van een ASIC miner. Maar die zijn moeilijk aan te komen.

In plaats van bitcoins minen kan je ze beter kopen en hopen dat de koers omhoog gaat :)
pi_129570510
Toch ook maar eens in de feathercoins gestapt, eens kijken wat zo'n UNOCS currency gaat doen. Wel vervelend dat je ze alleen naar BTC kan omwisselen, ik geloof wel dat FTC nog een sprong gaat maken, maar mocht BTC tegelijkertijd dalen schiet je er per saldo nog niks mee op
pi_129571865
Beginners vraag, gisteren de software gedownload via http://www.bitcoinspot.nl/ en om te proberen een tientje aan bitcoins, ten minste wat er achter de komma staat gekocht via ideal. Vraag me af wanneer dat op m'n programmaatje zichtbaar is. Voorlopig gaat dat nog uren bezig zijn met 'bijwerken' wat precies, hij stond na downloaden op '122 weken achter' en nu op '70 weken achter' maar geen idee waar dat over gaat eigenlijk.

Pas als dat klaar is krijg ik dan m'n 0,0000000000001 bitcoin te zien of zo ?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:23:36 #176
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_129572218
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:09 schreef Phone het volgende:
Beginners vraag, gisteren de software gedownload via http://www.bitcoinspot.nl/ en om te proberen een tientje aan bitcoins, ten minste wat er achter de komma staat gekocht via ideal. Vraag me af wanneer dat op m'n programmaatje zichtbaar is. Voorlopig gaat dat nog uren bezig zijn met 'bijwerken' wat precies, hij stond na downloaden op '122 weken achter' en nu op '70 weken achter' maar geen idee waar dat over gaat eigenlijk.

Pas als dat klaar is krijg ik dan m'n 0,0000000000001 bitcoin te zien of zo ?
Hij download de blockchain (de bitcoin transactie geschiedenis). Dat duurt idd even de eerste keer. En als hij klaar is zie je als het goed is gewoon je bitcoins in je wallet.
pi_129572366
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:23 schreef Mender het volgende:

[..]

Hij download de blockchain (de bitcoin transactie geschiedenis). Dat duurt idd even de eerste keer. En als hij klaar is zie je als het goed is gewoon je bitcoins in je wallet.
I see, maar download hij dat de hele wereldwijde transactiegeschiedenis van alle deelnemers ??
Holy dodo....
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:32:01 #178
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_129572425
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:29 schreef Phone het volgende:

[..]

I see, maar download hij dat de hele wereldwijde transactiegeschiedenis van alle deelnemers ??
Holy dodo....
jep :P
pi_129573488
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:32 schreef Mender het volgende:

[..]

jep :P
Hoeveel gigabyte gaat dat wel niet zijn ? Gaat m'n systeem zometeen crashen ? :{
pi_129577547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:14 schreef Phone het volgende:

[..]

Hoeveel gigabyte gaat dat wel niet zijn ? Gaat m'n systeem zometeen crashen ? :{
Gieg of 10 ofzo denk ik.
జ్ఞ‌ా
pi_129581001
Die hele blockchain (=hele transactiegeschiedenis) downloaden gebeurt trouwens alleen als je de Bitcoin-Qt client gebruikt. Met andere clients zoals MultiBit, of smartphone clients, of online wallets, gebeurt dat niet.
Misschien bij Armory ook trouwens, daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Overigens denk ik wel dat er binnenkort ook in Bitcoin-Qt iets aan gedaan wordt. De blockchain collapsen op vaste blocks in het verleden, bijvoorbeeld. Houdt de grootte binnen de perken zonder dat het ten koste gaat van de schaalbaarheid.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_129587503
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:24 schreef Jace_TBL het volgende:
Die hele blockchain (=hele transactiegeschiedenis) downloaden gebeurt trouwens alleen als je de Bitcoin-Qt client gebruikt. Met andere clients zoals MultiBit, of smartphone clients, of online wallets, gebeurt dat niet.
Misschien bij Armory ook trouwens, daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Overigens denk ik wel dat er binnenkort ook in Bitcoin-Qt iets aan gedaan wordt. De blockchain collapsen op vaste blocks in het verleden, bijvoorbeeld. Houdt de grootte binnen de perken zonder dat het ten koste gaat van de schaalbaarheid.
Idd beetje erg raar systeem en uiteindelijk niet vol te houden lijkt me. Ik heb 'm inmiddels ook op smartphone zitten maar kreeg daar gelijk een ander nummer, is er een manier om die twee programma's te synchroniseren, of met QT op m'n andere laptop te syncen ?

Hoe maak je trouwens een backup up een usb stick ?
pi_129606045
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:20 schreef Phone het volgende:

[..]

Idd beetje erg raar systeem en uiteindelijk niet vol te houden lijkt me. Ik heb 'm inmiddels ook op smartphone zitten maar kreeg daar gelijk een ander nummer, is er een manier om die twee programma's te synchroniseren, of met QT op m'n andere laptop te syncen ?

Hoe maak je trouwens een backup up een usb stick ?
Wallet.dat data kopieëren
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:36:18 #184
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_129625957
Mijn FTC avontuur is alweer ten einde, al mijn sell orders vervuld. Niet verwacht dat het zoveel zou stijgen, bedankt magnet :)
If you can't beat them, join them.
pi_129626361
Ik zit op een PXC boost te wachten :P.
pi_129628013


[ Bericht 47% gewijzigd door Viere op 02-08-2013 23:36:23 (was toch fake) ]
pi_129675541
Hoi allemaal,

In het verleden redelijk wat belegd in sprinters/turbo's tijdens de studententijd en ook één en ander op FOREX gedaan.
Nu dit (en dit forum) ontdekt en me eens gaan verdiepen in de ondoorgrondelijke wereld van ontastbaar digitaal geld :)
Bitcoins minen gaan we iig niet doen heb ik al geconstateerd ;)
pi_129680203
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:36 schreef 44pje het volgende:
Mijn FTC avontuur is alweer ten einde, al mijn sell orders vervuld. Niet verwacht dat het zoveel zou stijgen, bedankt magnet :)
Waarom nu al verkopen dan? Ik voorzie nog wel een stijging als UNOCS echt een beetje van de grond komt... of mensen dat in ieder geval denken.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:01:43 #189
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_129689171
quote:
2s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Waarom nu al verkopen dan? Ik voorzie nog wel een stijging als UNOCS echt een beetje van de grond komt... of mensen dat in ieder geval denken.
ik geloof niet zo in al die andere coins, ik vind het leuk om af en toe een tijdelijk uitstapje te maken maar ga dan vlug weer terug naar btc.
If you can't beat them, join them.
pi_129698106
Het schijnt dat je zelf bitcoins kunt maken, hoe dan ???
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:16:51 #191
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_129698627
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:07 schreef Phone het volgende:
Het schijnt dat je zelf bitcoins kunt maken, hoe dan ???
Anders lees je gewoon even het wikipedia artikel over btc, is gelijk 99% van je vragen beantwoord.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_129699029
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:16 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Anders lees je gewoon even het wikipedia artikel over btc, is gelijk 99% van je vragen beantwoord.
k kzal kijken of ik het vinden kan, thanks voor d tip
pi_129699815
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:07 schreef Phone het volgende:
Het schijnt dat je zelf bitcoins kunt maken, hoe dan ???
Klopt helemaal! :7
  maandag 5 augustus 2013 @ 09:43:55 #195
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_129706736
quote:
Totaal achterhaalt artikel.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_129707087
Inderdaad en een belachelijke titel "slapend rijk", maar het stuk eindigen met de zin: Nogmaals, verwacht er geen wonderen van. Je zult er niet bijzonder rijk van worden. :')
Facts don't care about your feelings
pi_129707191
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad en een belachelijke titel "slapend rijk", maar het stuk eindigen met de zin: Nogmaals, verwacht er geen wonderen van. Je zult er niet bijzonder rijk van worden. :')
Te vergelijken met al die sites waar je veel nullen achter de komma kunt verdienen door websites te bezoeken ? :')
  maandag 5 augustus 2013 @ 10:17:33 #198
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_129707410
Ook omdat je enkel nog met een ASIC redelijk wat kunt minen
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_129712321
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:33 schreef GForceT1 het volgende:
In het verleden redelijk wat belegd in sprinters/turbo's tijdens de studententijd en ook één en ander op FOREX gedaan.
Nu dit (en dit forum) ontdekt en me eens gaan verdiepen in de ondoorgrondelijke wereld van ontastbaar digitaal geld :)
Bedoel je met "ontastbaar digitaal geld" euro's, dollars, of bitcoins?

Want da's dus om te beginnen al een denkfout die veel mensen maken. Denken dat bitcoins ontastbaarder of digitaler zijn dan euro's of dollars.

(of heb je tijdens die sprinters, turbo's, forex, enzovoort ooit één tastbaar fysiek muntje of briefje in je handen gehad?)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_129720492
ontastbaar = niet fysiek.
wellicht had ik de woordjes 'nog meer' er voor moeten zetten ;)

het blijft fascinerend hoe een berg videokaarten geld kunnen genereren (ga zelf niet minen, is teveel aandacht al voor geweest, dus de opbrengsten zijn te laag in verhouding tot de moeite die je er nu nog voor moet doen).
Voor mij een nieuw stukje speculeren, tezamen met het leren kennen van een hele nieuwe wereld.
pi_129730392
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:04 schreef GForceT1 het volgende:
het blijft fascinerend hoe een berg videokaarten geld kunnen genereren
Ik snap je punt, maar natuurlijk net zo fascinerend hoe een berg schepjes en zeefjes* geld kunnen genereren.

(* of whatever voor tools je gebruikt om goud op te graven)

En nog fascinerender is hoe de bank een berg geld kan genereren door even op een knop te drukken. Maar dat vinden mensen allemaal normaal, lijkt het :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_129732728
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:04 schreef GForceT1 het volgende:
ontastbaar = niet fysiek.
wellicht had ik de woordjes 'nog meer' er voor moeten zetten ;)

het blijft fascinerend hoe een berg videokaarten geld kunnen genereren (ga zelf niet minen, is teveel aandacht al voor geweest, dus de opbrengsten zijn te laag in verhouding tot de moeite die je er nu nog voor moet doen).
Voor mij een nieuw stukje speculeren, tezamen met het leren kennen van een hele nieuwe wereld.
Minen wordt niet alleen gedaan om nieuwe bitcoins te genereren. Het is ook nodig om de gedane transacties to controleren en in blokken te plaatsen.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_129898509
Bitcoin is now officially mainstream. According to BTC Geek, Bloomberg terminal users can now look up Bitcoin’s pricing history. Data comes from ubiquitous Bitcoin exchange service Mt. Gox as well as Tradehill.

For now, only Bloomberg employees can access the ticker. But the feature should make its way to regular Bloomberg terminal customers under the label XBT. The ticker probably shows what a bitcoin is worth in U.S. dollars over time.

http://techcrunch.com/201(...)-bloomberg-terminal/
జ్ఞ‌ా
pi_130035485
Difficulty +35.9%, naar 50,810,339.05.
జ్ఞ‌ా
pi_130035495
జ్ఞ‌ా
pi_130075680
Als je nog coins hebt die je wil dumpen, zorg dat je er nu bij bent!

http://forum.phenixcoin.c(...)1.msg657.html#msg657
pi_130078331
Hoezo dumpen?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:15:19 #208
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130089377
Koers van PXC t.o.v BTC is vooralsnog bedroevend; veelal 0,00016 tot 0,00020 terwijl ik 1154 stuks inkocht op 0,00045. Ga ze overigens niet van de hand doen, misschien is dit een gevalletje lange termijn ... ?
pi_130103653
quote:
3s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:15 schreef MissionPhailed het volgende:
Koers van PXC t.o.v BTC is vooralsnog bedroevend; veelal 0,00016 tot 0,00020 terwijl ik 1154 stuks inkocht op 0,00045. Ga ze overigens niet van de hand doen, misschien is dit een gevalletje lange termijn ... ?
Ik heb ze ingekocht tussen 0.000175 en 0.00045 dus ik begrijp wat je bedoelt.
Aan de andere kant, de exchange is bijna klaar, heb er al een week op rondgespeeld en Mike kan daarna bezig met andere projecten voor PhenixCoin.

Ik heb regelmatig contact met John, Mike, Joeri en de rest van het PhenixCoin team en dat geeft me veel vertrouwen.

Het gaat allemaal niet snel, het is een hoop werk en er kwamen wat projecten tussendoor maar het gaat gestaag verder :)

Het is absoluut een lange termijn coin, er ligt genoeg werk voor het komende jaar.
Ik verkoop dit jaar dan ook niet.
pi_130103676
quote:
5s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:19 schreef r8v2 het volgende:
Hoezo dumpen?
PhenixEx gaat diverse munten op de exchange plaatsen die nog niet op een andere exchange te vinden zijn, dus is het een mooi moment om die coins te "dumpen".
pi_130106765
Ow zo. Ik dacht al, we gaan toch geen PXC dumpen :P.
pi_130171052
Is het mogelijk om:

Geld ontvangen op moneybookers > met moneybookers bitcoins kopen > die bitcoins verkopen via bank transfer?

Hoe snel kun je een bitcoin verkopen trouwens?
pi_130226398
Duitsland erkent bitcoin als geldig betaalmiddel en hier valt er niks over te lezen lol :D
pi_130226684
Op nu.nl is net wel een artikel verschenen. :)
http://www.nu.nl/tech/355(...)ls-betaalmiddel.html
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_130227411
$20 spread tussen MtGox en Bitstamp. :o
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 19 augustus 2013 @ 10:03:22 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130227760
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:48 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Op nu.nl is net wel een artikel verschenen. :)
http://www.nu.nl/tech/355(...)ls-betaalmiddel.html
O jee, dat is het begin van het einde...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130228555
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:03 schreef SeLang het volgende:
O jee, dat is het begin van het einde...
Waarom denk je dat?
Dat ze de coins erkennen is 1 ding. Maar controleren en reguleren is niet mogelijk dus ik zie het probleem niet.

Ja ik zie wel een probleem voor mensen die zaken doen met bitcoins, en dat is dat die mensen nu belastingplichtig worden. Maar dan nog, de traceerbaarheid is en blijft lastig. (maar wel haalbaar, geloof me)

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:45 schreef Tourniquet het volgende:
$20 spread tussen MtGox en Bitstamp. :o
Arbitrage!!! :D :D :D
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 19 augustus 2013 @ 10:50:31 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130228945
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:35 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Dat ze de coins erkennen is 1 ding. Maar controleren en reguleren is niet mogelijk dus ik zie het probleem niet.

Ja ik zie wel een probleem voor mensen die zaken doen met bitcoins, en dat is dat die mensen nu belastingplichtig worden. Maar dan nog, de traceerbaarheid is en blijft lastig. (maar wel haalbaar, geloof me)

Je ziet toch wel waar dit naartoe gaat? Het niet melden van transacties wordt een misdaad. Daarmee vervalt elk voordeel voor bonafide business en klanten voor het gebruik van Bitcoin tov reguliere currencies. De enige toepassing voor Bitcoin is dan nog illegale transacties (drugshandel, wapenhandel, e.d.) en juist dat geeft de overheid de mogelijkheid om het te gaan tracen en ondermijnen, al dan niet met behulp van anti-terrorisme wetgeving.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130240464
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:35 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Arbitrage!!!
Geld is niet op te nemen...
జ్ఞ‌ా
pi_130240720
@SeLang:
Bedankt voor je uitleg, zo had ik het niet bekeken.

@µ:
Met arbitrage bedoel ik ook niet het opnemen van geld, maar het transporteren ervan. Je koopt bij MtGox bijvoorbeeld 10 bitcoins, die transporteer je naar bitstamp en daar zet je ze om naar Usd. die Usd zet je weer over naar MtGox en daar koop je weer bitcoins van. Dit grapje herhaal je totdat het niet meer loont.

Misschien dta je gelijk hebt hoor, ik weet niet of MtGox misschien weer beperkingen heeft. Ik ben daar uit ellende juist weggegaan. Dus misschien gaat mijn verhaal even helemaal niet op nu.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_130241253
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
@SeLang:
Bedankt voor je uitleg, zo had ik het niet bekeken.

@µ:
Met arbitrage bedoel ik ook niet het opnemen van geld, maar het transporteren ervan. Je koopt bij MtGox bijvoorbeeld 10 bitcoins, die transporteer je naar bitstamp en daar zet je ze om naar Usd. die Usd zet je weer over naar MtGox en daar koop je weer bitcoins van. Dit grapje herhaal je totdat het niet meer loont.

Misschien dta je gelijk hebt hoor, ik weet niet of MtGox misschien weer beperkingen heeft. Ik ben daar uit ellende juist weggegaan. Dus misschien gaat mijn verhaal even helemaal niet op nu.
Ik weet wat arbitrage is ja. Je wil verkopen op mtgox, want daar is de prijz hoger. Dat geld kun je er alleen niet/slecht 'uit halen'/opnemen. Dat bedoelde ik ;).
జ్ఞ‌ా
pi_130245539
http://bitcoinmagazine.co(...)-bitcoin-regulation/
All over the news in Germany last weekend was a reply by the German Ministry of Finance to an inquiry in parliament. The Ministry announces that Bitcoins are officially recognized. Some weeks ago already the German Federal Financial Supervisory Authority (BaFin) amended a guidance to the definition of “financial instruments“ in the German Banking Code and stated that Bitcoins are financial instruments.
జ్ఞ‌ా
pi_130265577
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:50 schreef SeLang het volgende:
Je ziet toch wel waar dit naartoe gaat? Het niet melden van transacties wordt een misdaad.
Net zoals het niet melden van een cash transactie (in ieder geval als het om significante bedragen gaat) sinds jaar en dag ook al als belastingontduiking geldt. Heeft dat geholpen denk je?

En dan is het in de praktijk ook nog eens kinderspel om Bitcoin transacties anoniem en ontraceerbaar te doen. Voor contant geld moet je tenminste nog met een koffer vol flappen over straat.

quote:
Daarmee vervalt elk voordeel voor bonafide business en klanten voor het gebruik van Bitcoin tov reguliere currencies.
Geheel mee oneens. Ik accepteer graag betalingen in bitcoins als bedrijf. Ik heb liever zo min mogelijk te maken met al die schijtbanken, dure credit card maatschapijen en paypal met hun kutservice (en dan naast absurde fees rekenen ook nog al het risico bij mij leggen), debiele limieten en regiogebonden restricties, en noem maar op.

En dan heb ik het uiteraard niet over belastingontduiking of criminele shit. Geen probleem hoor, om mijn omzet op te geven en BTW af te dragen. Daarmee draag ik toch ook bij aan de maatschappij waar ik zo graag in leef en van afhankelijk ben. Maar dat prefereer ik nog steeds een fatsoenlijk online betalingsmiddel. Bitcoin dus.

Lijkt mij een mooie stap voorwaarts voor Bitcoin, deze erkenning van Duitsland.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_130265706
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:32 schreef µ het volgende:
Ik weet wat arbitrage is ja. Je wil verkopen op mtgox, want daar is de prijz hoger. Dat geld kun je er alleen niet/slecht 'uit halen'/opnemen. Dat bedoelde ik ;).
Zeg maar 'niet' ;(

Ik had al sinds begin april een aanzienlijke som geld onderweg (gewoon euro's, via SEPA) vanaf gox. Na talloze malen vragen, zeuren, informeren naar de status, etc, konden ze me nog altijd niet meer geven dan "very soon". Well, f*ck that. Ik heb alles gecanceld, er BTC voor gekocht, die weer verkocht via fatsoenlijke exchanges (bitstamp.net en bitcoin.de) en daar gewithdrawd (in geval van bitstamp). Uiteindelijk 5% minder dan wat ik er bij gox aan over had gehouden, maar ja, als ze mijn geld gewoon niet overmaken houdt het op he :{ Was tevens de laatste keer dat ik ooit nog iets gedaan heb met gox.

Eigenlijk wel prima dat gox zo aan het afbrokkelen is, ze waren veel te lang veel te groot. Druist lijnrecht in tegen het gedecentraliseerde karakter van Bitcoin. Veel te veel Amerikanen die denken "Bitcoin = MtGox", goed dat daar verandering in komt.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_130277338
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:32 schreef µ het volgende:

[..]

Ik weet wat arbitrage is ja. Je wil verkopen op mtgox, want daar is de prijz hoger. Dat geld kun je er alleen niet/slecht 'uit halen'/opnemen. Dat bedoelde ik ;).
De prijs op MtGox loopt op, omdat niemand bereid is daar voor minder te verkopen, omdat het geld er moeilijk af te halen is?
Aan de andere kant, waarom daalt de prijs niet, als je zou willen kopen kun je dat op allerlei andere plekken, dus zou je er op MtGox toch geen $120 voor geven?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_130279828
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:01 schreef mike-amersfoort het volgende:
De prijs op MtGox loopt op, omdat niemand bereid is daar voor minder te verkopen, omdat het geld er moeilijk af te halen is?
Aan de andere kant, waarom daalt de prijs niet, als je zou willen kopen kun je dat op allerlei andere plekken, dus zou je er op MtGox toch geen $120 voor geven?
Mensen hebben daar nog euro's of dollars staan, en bitcoins kopen is de enige manier om het daar nog weg te krijgen.
(wat dan onhandig is van de verkopers in kwestie, want die krijgen weliswaar meer euro's of dollars voor hun coins dan elders, maar dat geld kunnen ze vervolgens nooit meer innen)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_130289388
Algemene prijs gaat wel omhoog. Al een tijdje $100+ op bitstamp ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_130321521
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:12 schreef µ het volgende:
Algemene prijs gaat wel omhoog. Al een tijdje $100+ op bitstamp ^O^.
Het stijgt weer goed door ja, inmiddels tegen de $110 aan. Waardoor zou dat komen? Toch niet door die uitspraak van die Duitse minister?
pi_130321584
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:22 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het stijgt weer goed door ja, inmiddels tegen de $110 aan. Waardoor zou dat komen? Toch niet door die uitspraak van die Duitse minister?
Media attention weer...
జ్ఞ‌ా
pi_130333058
quote:
3s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:24 schreef µ het volgende:

[..]

Media attention weer...
http://www.google.com/trends/explore#q=bitcoin&cmpt=q

Koers gaat vrijwel altijd gelijk op met Google Trends :)
pi_130352654
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:39:06 #233
132191 -jos-
Money=Power
pi_130411827
Even dit topic volgen hoor, ik denk dat het momenteel wel een goed moment is om in Bitcoins te investeren.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130414277
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:39 schreef -jos- het volgende:
Even dit topic volgen hoor, ik denk dat het momenteel wel een goed moment is om in Bitcoins te investeren.
*G*.
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:56:39 #235
132191 -jos-
Money=Power
pi_130414683
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:34 schreef µ het volgende:

[..]

*G*.
Ik heb de client gedownload, hij is nu aan het synchroniseren met het netwerk. Duurt wel ff zo te zien...

Maar zo te zien moet ik naast de client ook nog een soort Bitcoin Exchange zoeken zodat ik geld kan storten naar de client o.i.d.? Hoe werkt dat precies?

Overigens zat ik wat te surfen en kwam ik deze grafiek tegen:

http://blockchain.info/charts/miners-operating-profit-margin

Ofwel, het minen van Bitcoins is nu helemaal niet meer profitabel? Waarom minen mensen dan nog steeds?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130414746
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:56 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik heb de client gedownload, hij is nu aan het synchroniseren met het netwerk. Duurt wel ff zo te zien...
Klopt. Kan wel een dag duren afhankelijk van je verbinding :P.
quote:
Maar zo te zien moet ik naast de client ook nog een soort Bitcoin Exchange zoeken zodat ik geld kan storten naar de client o.i.d.? Hoe werkt dat precies?
Net als andere geldwisselkantoren. Bitstamp is bijvoorbeeld een exchange. Stuur er geld naartoe (gewone internationale overboeking('Sepa')) en je kan bitcoins kopen.
quote:
Overigens zat ik wat te surfen en kwam ik deze grafiek tegen:

http://blockchain.info/charts/miners-operating-profit-margin

Ofwel, het minen van Bitcoins is nu helemaal niet meer profitabel? Waarom minen mensen dan nog steeds?
Die chart gaat uit van bepaalde soorten hardware en stroomprijzen. Als je efficiëntere hardware hebt, of lagere stroomprijzen, dan is het profitable ;).
జ్ఞ‌ా
pi_130419662
Difficulty nu op 65,750,060. Dat is +29.4%.
జ్ఞ‌ా
pi_130424531
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:35 schreef µ het volgende:
Difficulty nu op 65,750,060. Dat is +29.4%.
Behoorlijk... Nog een goede reden om die ASIC snel te verkopen zodra ik hem binnen heb...
pi_130424573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:56 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik heb de client gedownload, hij is nu aan het synchroniseren met het netwerk. Duurt wel ff zo te zien...

Maar zo te zien moet ik naast de client ook nog een soort Bitcoin Exchange zoeken zodat ik geld kan storten naar de client o.i.d.? Hoe werkt dat precies?

Overigens zat ik wat te surfen en kwam ik deze grafiek tegen:

http://blockchain.info/charts/miners-operating-profit-margin

Ofwel, het minen van Bitcoins is nu helemaal niet meer profitabel? Waarom minen mensen dan nog steeds?
Hangt af van je stroomkosten én je miner.

Met een videokaart minen kan niet meer uit, met een ASIC op dit moment nog wel.
pi_130429521
Cool! PhenixEx is open :)

quote:
author=JohnCar link=topic=280656.msg3000950#msg3000950 date=1377377405]

Today is the official Beta launch of PhenixEx.com cryptocurrency exchange! Sign up with the referral link in this post and get a lifetime reduction on trading fees.

Sign up here!

Please use the above link to get a discount on your trading fees! We will be launching PhenixEx with the following currencies:

Bitcoin
Litecoin
Phenixcoin
Feathercoin
worldcoin
Bbqcoin
Digitalcoin
Frankocoin
Megacoin
Hobocoin
Alphacoin

We will be adding new coins shortly. Please see PhenixEx.com for the Latest News and newest coin added.

Trade Fees:

Fee on sell orders on accounts not signed up through a referral code are 0.3%
Fee on sell orders on accounts signed up through a referral code are 0.25%

Fee on buy orders on accounts not signed up through a referral code are 0.2%
Fee on buy orders on accounts signed up through a referral code are 0.15%

Affiliate program:

For every account you refer to PhenixEx.com with your referral code you will receive 25% of the transaction fees payed by that account, for life. You will find your affiliate code under "Affiliate system tab".

It is our aim to provide unprecedented service for users of digital currencies. Do not hesitate to contact us in case of questions, problems or request for new features. Please visit the support section for PhenixEx at the PhenixCoin forum or e-mail us at support@phenixex.com. Please follow along in our announcement thread on our forum board the PhenixCoin forum

Api coming soon!

Thanks, JohnCar
pi_130438269
Broertje vroeg of ik paypal had om voor de humble bundle te betalen. Blijk je ook met bitcoin te kunnen betalen _O_.
జ్ఞ‌ా
pi_130452222
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:08 schreef µ het volgende:
Broertje vroeg of ik paypal had om voor de humble bundle te betalen. Blijk je ook met bitcoin te kunnen betalen _O_.
:)
pi_130488472
Bitstamp is nu de default op bitcoinity :s).
జ్ఞ‌ా
pi_130495019
quote:
3s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:21 schreef µ het volgende:
Bitstamp is nu de default op bitcoinity :s).
Volgens mij laat hij de laatste die je hebt bekeken zien. :s)
pi_130495192
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Volgens mij laat hij de laatste die je hebt bekeken zien. :s)
Hmm I see. Privetab geeft mtgox idd.
జ్ఞ‌ా
pi_130521846
The only way is up!
జ్ఞ‌ా
pi_130522166
$ 118.90 op bitstamp vandaag *G*.
జ్ఞ‌ా
pi_130531176
Hoogste koers sinds begin juni.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:40:48 #249
132191 -jos-
Money=Power
pi_130543153
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:39 schreef -jos- het volgende:
Even dit topic volgen hoor, ik denk dat het momenteel wel een goed moment is om in Bitcoins te investeren.
Bitcoin is alweer 10% gestegen sinds ik dit zei...

Ik heb mijn Bitcoin client gesynchroniseerd en wil wat gaan kopen. Ik hoorde over https://bitonic.nl/index waar je met iDeal kunt kopen. Maar zo te zien betaal je ongeveer 2,5% fee hier. Zijn er nog andere makkelijke/betere manieren die minder kosten?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130642061
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:40 schreef -jos- het volgende:

[..]

Bitcoin is alweer 10% gestegen sinds ik dit zei...

Ik heb mijn Bitcoin client gesynchroniseerd en wil wat gaan kopen. Ik hoorde over https://bitonic.nl/index waar je met iDeal kunt kopen. Maar zo te zien betaal je ongeveer 2,5% fee hier. Zijn er nog andere makkelijke/betere manieren die minder kosten?
happycoins.nl was goedkoper een paar maanden terug, maar nu zijn ze duurder dan bitonic..

bitcoin.de is iets goedkoper dan bitonic, maar je moet je account wel bevestigen met een code die ze versturen door 1 cent naar je rekening over te maken.
pi_130644989
జ్ఞ‌ా
pi_130646022
Die ja! Als ik het goed zie ongeveer 20K bitcoins. Dat is $2,7 miljoen. :o
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:59:43 #254
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_130649655
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:46 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

happycoins.nl was goedkoper een paar maanden terug, maar nu zijn ze duurder dan bitonic..

bitcoin.de is iets goedkoper dan bitonic, maar je moet je account wel bevestigen met een code die ze versturen door 1 cent naar je rekening over te maken.
en wil je nu meer dan 2500 euro per jaar traden moet je je laten bevestigen door een advocaat or officiële instelling.

Ze zijn nu hard gekoppeld aan een duitse bank vandaar die slag maar vind het beetje ver gaan. Want de instelling die jouw id bevestigd wordt door bitcoin.de achteraf nog een keer benaderd.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_130665823
quote:
I am a time-traveler from the future, here to beg you to stop what you are doing.

I am sending this message from the year 2025. Things are looking bleak here, and some of you will carry blood on your hands.

If you don't believe me, please move on, as I have no way of proving to you I'm really who I claim to be.

I don't want to waste any of your time, so I'm merely going to explain what happened.

On average, every year so far, the value of Bitcoin has increased by about a factor ten. From 0.1 dollar in 2010, to 1 dollar in 2011, to 10 dollar in 2012, to 100 dollar in 2013. From now on, there's a slight slowdown, as the value increased by a factor ten every two years, to 1,000 dollar in 2015, to 10,000 in 2017, 100,000 in 2019, and 1,000,000 in 2021. From here onwards, there's no good way of expressing its value in dollars, as the dollar is no longer used, nor is any central bank issued currency for that matter. There are two main forms of wealth in today's world. Land and cryptocurrency.

There are just over 19 million Bitcoin known to be used in the world today, as well as a few hundred thousand that were permanently lost, and we're still dealing with a population of just over 7 billion people today. On average, this means the average person owns just under 0.003 bitcoin. However, due to the unequal distribution of wealth in my world, the mean person owns just 0.001 bitcoin. That's right, most of you reading this today are rich. I personally live next to an annoying young man who logged into his old Reddit account two years ago and discovered that he received a tip of 0.01 Bitcoin back in 2013 for calling someone a "faggot" when he was a 16 year old boy. Upon making this discovery he bought an airline ticket, left his house without telling anyone anything and went to a Citadel.

"What is a Citadel?" you might wonder. Well, by the time Bitcoin became worth 1,000 dollar, services began to emerge for the "Bitcoin rich" to protect themselves as well as their wealth. It started with expensive safes, then began to include bodyguards, and today, "earlies" (our term for early adapters), as well as those rich whose wealth survived the "transition" live in isolated gated cities called Citadels, where most work is automated. Most such Citadels are born out of the fortification used to protect places where Bitcoin mining machines are located. The company known as ASICminer to you is known to me as a city where Mr. Friedman rules as a king.

In my world, soon to be your world, most governments no longer exist, as Bitcoin transactions are done anonymously and thus most governments can enforce no taxation on their citizens. Most of the success of Bitcoin is due to the fact that Bitcoin turned out to be an effective method to hide your wealth from the government. Whereas people entering "rogue states" like Luxemberg, Monaco and Liechtenstein were followed by unmanned drones to ensure that governments know who is hiding wealth, no such option was available to stop people from hiding their money in Bitcoin.

Governments tried to stay relevant in my society by buying Bitcoin, which just made the problem worse, by increasing the value of Bitcoin. Governments did so in secret of course, but my generation's "Snowdens" are in fact greedy government employees who transferred Bitcoin to their own private account, and escaped to anarchic places where no questions are asked as long as you can cough up some money.

The four institutions with the largest still accessible Bitcoin balance are believed to be as following:

-ASICminer - 50,000 Bitcoin

-The IMF's "currency stabilization fund" - 70,000 Bitcoin

-Government of Saudi Arabia - 110,000 Bitcoin

-The North Korean government - 180,000 Bitcoin

Economic growth today is about -2% per year. Why is this? If you own more than 0.01 Bitcoin, chances are you don't do anything with your money. There is no inflation, and thus no incentive to invest your money. Just like the medieval ages had no significant economic growth, as wealth was measured in gold, our society has no economic growth either, as people know their 0.01 Bitcoin will be enough to last them a lifetime. The fact that there are still new Bitcoin released is what prevents our world from collapse so far it seems, but people fear that the decline in inflation that will occur during the next block halving may further wreck our economy.

What happened to the Winklevoss twins? The Winklevoss twins were among the first to die. After seeing the enormous damage done to the fabric of society, terrorist movements emerged that sought to hunt down and murder anyone known to have a large balance of Bitcoin, or believed to be responsible in any way for the development of cryptocurrency. Ironically, these terrorist movements use Bitcoin to anonymously fund their operations.

Most people who own any significant amount of Bitcoin no longer speak to their families and lost their friends, because they had to change their identities. There have been also been a few suicides of people who could not handle the guilt after seeing what happened to the bag-holders, the type of skeptical people who continued to believe it would eventually collapse, even after hearing the rumors of governments buying Bitcoin. Many people were taken hostage, and thus, it is suspected that 25% percent of "Bitcoin rich" actually physically tortured someone to get him to spill his password.

Why didn't we abandon Bitcoin, and move to another system? Well, we tried of course. We tried to step over to an inflationary cryptocurrency, but nobody with an IQ above 70 was willing to step up first and volunteer. After all, why would you voluntarily invest a lot of your money into a currency where you know your wealth will continually decline? The thing that made Bitcoin so dangerous to society was also what made it so successful. Bitcoin allows us to give into our greed.

In Africa, surveys show that an estimated 70% of people believe that Bitcoin was invented by the devil himself. There's a reason for this. It's a very sensitive issue that today is generally referred to as "the tragedy". The African Union had ambitious plans to help its citizens be ready to step over to Bitcoin. Governments gave their own citizens cell phones for free, tied to their government ID, and thus government sought to integrate Bitcoin into their economy. All went well, until "the tragedy" that is. A criminal organization, believed to be located in Russia, exploited a hardware fault in the government issued cell phones. It's believed that the entire continent of Africa lost an estimated 60% of its wealth in a period of 48 hours. What followed was a period of chaos and civil war, until the Saudi Arabian and North Korean governments, two of the world's major superpowers due to their authoritarian political system's unique ability to adapt to the "Bitcoin challenge", divided most African land between themselves and were praised as heroes by the local African population for it.

You might wonder, what is our plan now? It's clear that the current situation can not be sustained, without ending in a nuclear holocaust. I am part of an underground network, who seek to launch a coordinated attack against the very infrastructure of the Internet itself. We have at our disposal about 20 nuclear submarines, which we will use to cut all underwater cables between different continents. After this has been successfully achieved, we will launch a simultaneous nuclear pulse attack on every densely population area of the world. We believe that the resulting chaos will allow the world's population to rise up in revolt, and destroy as many computers out there as possible, until we reach the point where Bitcoin loses any relevance.

Of course, this outcome will likely lead to billions of deaths. This is a price we are forced to pay, to avoid the eternal enslavement of humanity to a tiny elite.

This is also the reason we contacted you.

It doesn't have to be like this. You do not have to share our fate. I don't know how, but you must find a way to destroy this godforsaken project in its infancy. I know this is a difficult thing to ask of you. You believed you were helping the world by eliminating the central banking cartel that governs your economies.

However, I have seen where it ends.
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:22:50 #256
132191 -jos-
Money=Power
pi_130665996
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:10 schreef µ het volgende:

[..]

Grappig verhaal. Maar het is nergens op gebaseerd natuurlijk. De meeste van de beweringen zijn zo onderuit te halen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:54:25 #257
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_130667659
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:22 schreef -jos- het volgende:

[..]

Grappig verhaal. Maar het is nergens op gebaseerd natuurlijk. De meeste van de beweringen zijn zo onderuit te halen.
Dit dus. Markt is te klein want we zagen dat als 1 partij voor 2 miljoen inslaat de koers met 20 dollar stijgt. Maw je kunt de markt erg makkelijk manipuleren.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_130667850
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:54 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Dit dus. Markt is te klein want we zagen dat als 1 partij voor 2 miljoen inslaat de koers met 20 dollar stijgt. Maw je kunt de markt erg makkelijk manipuleren.
1 mil inkopen is eerder $5, niet $20.
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:34:26 #259
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_130668579
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:02 schreef µ het volgende:

[..]

1 mil inkopen is eerder $5, niet $20.
Je hebt gelijk. Maar zoals we gisteren zagen veroorzaakt zo een injectie gelijk flink wat aandacht.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:36:42 #260
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_130668660
Ik ben er trouwens mee gestopt om geld in bitcoin te stoppen. Als ik wat moet kopen dan koop ik voor dat doel bitcoins en koop onmiddellijk het product. Het product is sowieso aan de euro of dollar koers gekoppeld en wordt om de 10 min bij gewerkt.

Misschien dat ik bij de volgende crash weer met paar honderd euros instap zo tegen de 50-70 euro.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_130670214
Weer een doller erbij.
జ్ఞ‌ా
pi_130671212
Gaat de goede kant op :)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:19:17 #264
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_130674052
goldrush!!

Serieus, ik moet me atm echt inhouden om niet teveel geld te steken in bitcoins :P
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:22:10 #265
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_130674122
Sinds twee weken namelijk weer bitcoins aan het sparen. Maar had gehoopt dat het nog maanden zou duren voordat de prijs weer omhoog zou schieten.
pi_130674350
Meer mensen hier die bitstamp volgen?
జ్ఞ‌ా
pi_130674427
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:33 schreef µ het volgende:
Meer mensen hier die bitstamp volgen?
Ja, ik. MtGox zie ik al een tijdje niet meer als leidende exchange.

$130 op Bitstamp nu.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tourniquet op 31-08-2013 17:16:28 ]
pi_130707903
Er komt een nieuwe exchange bij die fiat geld accepteert :)
pi_130709864
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
Er komt een nieuwe exchange bij die fiat geld accepteert :)
Europe?
జ్ఞ‌ా
pi_130713335
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2013 17:16 schreef µ het volgende:

[..]

Europe?
Nog niet helemaal zeker, iig Dollars.
pi_130715414
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 18:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nog niet helemaal zeker, iig Dollars.
Linkje? Source?
జ్ఞ‌ా
pi_130719418
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2013 19:44 schreef µ het volgende:

[..]

Linkje? Source?
DM :)
  maandag 2 september 2013 @ 19:52:31 #273
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_130752398
  maandag 2 september 2013 @ 23:11:05 #274
132191 -jos-
Money=Power
pi_130763782
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

DM :)
Waarom DM? Is dit geheim ofzo? :?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130814323
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:22 schreef Mender het volgende:
Sinds twee weken namelijk weer bitcoins aan het sparen. Maar had gehoopt dat het nog maanden zou duren voordat de prijs weer omhoog zou schieten.
Ze zijn weer dalende op dit moment hoor, het moment van kopen en verkopen is en blijft 1 grote gok.

Edit:
Voor mensen die het nog niet kennen: naast de bitcoins kan je ook investeren in bedrijven die met de bitcoins te maken hebben. Ik doe dit bij BTC Trading Corp (https://btct.co/) op deze website koop in aandelen in bedrijven en als ze stijgen dan verkoop ik ze weer. Of als ze dalen dan heb je pech en moet je wachten of ben je je coins kwijt.

Vroeger waren de mining aandelen erg leuk, toen kreeg je dagelijks een dividend uitgekeerd. Tegenwoordig is dit nog zo, maar het dividend is gezakt ivm de stijgende moeilijkheid voor het vinden van de bitcoins.

Just my tip for today... :)

[ Bericht 37% gewijzigd door AlfredJKwak5 op 04-09-2013 16:14:40 ]
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_131041159
Geloven jullie nog echt dat bitcoin levensvatbaar is? De afgelopen weken komen er steeds meer nieuwtjes naar buiten over hoe de NSA alles kraakt en ik heb het idee dat ze het hele bitcoin gebeuren met 1 klap compleet kunnen verzieken.
pi_131045244
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geloven jullie nog echt dat bitcoin levensvatbaar is? De afgelopen weken komen er steeds meer nieuwtjes naar buiten over hoe de NSA alles kraakt en ik heb het idee dat ze het hele bitcoin gebeuren met 1 klap compleet kunnen verzieken.
Ik wel.

Zeker nu ebay zich ermee bezig houdt :P.
జ్ఞ‌ా
pi_131045738
జ్ఞ‌ా
pi_131060927
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geloven jullie nog echt dat bitcoin levensvatbaar is? De afgelopen weken komen er steeds meer nieuwtjes naar buiten over hoe de NSA alles kraakt en ik heb het idee dat ze het hele bitcoin gebeuren met 1 klap compleet kunnen verzieken.
Random geruchten over de NSA die zogenaamd geheime superpowers heeft, versus een open source protocol wat volledig transparant is en al jarenlang door vele duizenden goed- en kwaadwillende hackers, crackers, cryptografen, programmeurs, en wiskundigen tot op het bot is geanalyzeerd.... Ik zet mijn geld op Bitcoin.

Of zoals je wel vaker hoort: "I trust Bitcoin because Bitcoin doesn't need trust."

De NSA zal achter de schermen heus een hoop invloed en processing power tot hun beschikking hebben. Maar ze kunnen niet toveren. Niet alles is domweg kraakbaar als je er maar genoeg geld, servers of experts tegenaan gooit.

En sowieso, wat valt er precies te "kraken" aan Bitcoin trouwens?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_131060965
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
Er komt een nieuwe exchange bij die fiat geld accepteert :)
Indien mogelijk, post hier ff meer info graag, of stuur mij anders ook ff een DM? :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_131061772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:40 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Random geruchten over de NSA die zogenaamd geheime superpowers heeft, versus een open source protocol wat volledig transparant is en al jarenlang door vele duizenden goed- en kwaadwillende hackers, crackers, cryptografen, programmeurs, en wiskundigen tot op het bot is geanalyzeerd.... Ik zet mijn geld op Bitcoin.

Of zoals je wel vaker hoort: "I trust Bitcoin because Bitcoin doesn't need trust."

De NSA zal achter de schermen heus een hoop invloed en processing power tot hun beschikking hebben. Maar ze kunnen niet toveren. Niet alles is domweg kraakbaar als je er maar genoeg geld, servers of experts tegenaan gooit.

En sowieso, wat valt er precies te "kraken" aan Bitcoin trouwens?
Je bedoelt zoals bijna elke encryptie vorm als onkraakbaar werd gezien? NSA heeft in alle beveiligingen backdoors, waarom zou bitcoin veiliger zijn? Waarom zou de NSA géén backdoor hebben in bitcoin. Ik heb het idee dat als ze bitcoin als een gevaar zien (Terrorisme -> bitcoin is een goed alternatief) ze gewoon een dikke injectie doen aan bitcoins en de hele zooi inkakt. Als je bitcoin nog maar 0,0000001$ waard is, is het gg wp
pi_131063687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je bedoelt zoals bijna elke encryptie vorm als onkraakbaar werd gezien? NSA heeft in alle beveiligingen backdoors, waarom zou bitcoin veiliger zijn? Waarom zou de NSA géén backdoor hebben in bitcoin. Ik heb het idee dat als ze bitcoin als een gevaar zien (Terrorisme -> bitcoin is een goed alternatief) ze gewoon een dikke injectie doen aan bitcoins en de hele zooi inkakt. Als je bitcoin nog maar 0,0000001$ waard is, is het gg wp
Paranoia lulkoek.

1. Bitcoin is open source. Als er een backdoor in zit is dat per definitie zichtbaar.
2. Elke vorm van encryptie wordt helemaal niet als onkraakbaar gezien. Wiskundige wetten daarentegen wel.
3. Wat heeft Bitcoin met encryptie te maken? :?
4. "ze gewoon een dikke injectie aan bitcoins doen" dan begrijp je dus fundamenteel niet hoe Bitcoin werkt. Zelfde als stellen dat iemand die geen goud heeft, "een dikke injectie aan goud doet" om de goudmarkt te laten instorten.

Nogmaals, wat valt er precies te "kraken" aan Bitcoin, beantwoord dat nou eens?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_131072886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:51 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Paranoia lulkoek.

1. Bitcoin is open source. Als er een backdoor in zit is dat per definitie zichtbaar.
2. Elke vorm van encryptie wordt helemaal niet als onkraakbaar gezien. Wiskundige wetten daarentegen wel.
3. Wat heeft Bitcoin met encryptie te maken? :?
4. "ze gewoon een dikke injectie aan bitcoins doen" dan begrijp je dus fundamenteel niet hoe Bitcoin werkt. Zelfde als stellen dat iemand die geen goud heeft, "een dikke injectie aan goud doet" om de goudmarkt te laten instorten.

Nogmaals, wat valt er precies te "kraken" aan Bitcoin, beantwoord dat nou eens?
Dat bitcoin opensource is betekent NIET dat het protocol fouten kan bevatten die mogelijk ingebouwd of stilgehouden zijn.

En ja met heel veel geld kan het bitcoin systeem kapot gemaakt worden. Als je flink wat geld investeert en je zorgt ervoor dat je 51% van de nodes in je bezit hebt kan je het systeem gewoon laten crashen.

Bitcoin is niet heilig en wmb niet veilig gezien de macht die de NSA heeft.
pi_131074139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat bitcoin opensource is betekent NIET dat het protocol fouten kan bevatten die mogelijk ingebouwd of stilgehouden zijn.
De software is al door tientallen (zo niet honderden) professionals bekeken. Er zit serieus geld in het 'kraken'/outsmarten van bitcoin. Denk niet dat dat niet zou gebeuren als het zou zijn gevonden.
quote:
En ja met heel veel geld kan het bitcoin systeem kapot gemaakt worden. Als je flink wat geld investeert en je zorgt ervoor dat je 51% van de nodes in je bezit hebt kan je het systeem gewoon laten crashen.
En hoe denk je dat ze die 51% gaan krijgen? En zelfs als je >50% hebt is het lastig.
quote:
Bitcoin is niet heilig en wmb niet veilig gezien de macht die de NSA heeft.
Dat is nog steeds niet concreet.
జ్ఞ‌ా
pi_131074162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat bitcoin opensource is betekent NIET dat het protocol fouten kan bevatten die mogelijk ingebouwd of stilgehouden zijn.
In theorie, ja, misschien. Maar aangezien er nu al jarenlang duizenden developers zich tot in den treure hebben verdiept in het Bitcoin protocol + de source code, lijkt me de kans astronomisch klein dat die allemaal doelbewust bepaalde fouten verborgen houden.

Let wel, het is ook niet dat mensen sommige stukken nog niet helemaal begrijpen of doorgronden en dan maar aannemen dat het wel snor zal zitten. De documentatie en source code wordt juist veelal geroemd omdat het zo helder, elegant en stabiel in elkaar zit.

quote:
En ja met heel veel geld kan het bitcoin systeem kapot gemaakt worden. Als je flink wat geld investeert en je zorgt ervoor dat je 51% van de nodes in je bezit hebt kan je het systeem gewoon laten crashen.
Zolang je 51% computing power hebt en voortdurend kunt houden kun je andermans transacties blokkeren en gedurende die tijd 100% van de coins minen. Vervelend voor zolang het duurt. Maar "het systeem laten crashen"? :?

Daarnaast moet je het even in het juiste perspectief zien. Ik geloof dat begin dit jaar de totale rekenkracht van het Bitcoin netwerk al hoger lag dan de 500 grootste supercomputerclusters ter wereld bij elkaar. Het is sinds die tijd alleen maar exponentieel gegroeid. Dat is echt een bizarre hoeveelheid processing power hoor.

En voor een succesvolle 51% attack moet je dus niet 51%, maar meer dan 100% van die performance tot je beschikking hebben (zodat jouw deel daarna >50% van het totaal is). Ik wil het budget van de NSA of de VS niet onderschatten, maar denk vooral niet dat ze even met hun vingers knippen en moeiteloos een serverpark uit hun mouw schudden wat daar tegen op kan. Daar is het echt al veel en veeeel te groot voor geworden.

quote:
Bitcoin is niet heilig en wmb niet veilig gezien de macht die de NSA heeft.
Maak het eens concreet. Vaag gemompel over de macht van de NSA zonder concrete argumenten hebben we de laatste tijd al te veel gehoord. Wat is nou precies het "gevaar" wat je van de NSA verwacht? Dat ze een 51% attack uitvoeren? Of iets anders? (wat dan?)

Niets is heilig. Maar in tegenstelling tot alle andere financiële protocollen en zogenaamd beveiligde systemen (die het vaak van security through obscurity moeten hebben) is Bitcoin als enige helemaal open source, en in essentie gestoeld op zuiver wiskundige en cryptografische principes, in plaats van op zogenaamd goed beveiligde of moeilijk te hacken software.

TrueCrypt vertrouw ik bijvoorbeeld ook op. Je maakt mij niet wijs dat de NSA een encrypted volume (met een fatsoenlijk password) kan openbreken. Ongeacht hoe bruut veel computerkracht ze inzetten.

En geloven dat de NSA een backdoor heeft in Bitcoin beschouw ik als paranoïde waanbeelden (om bovengenoemde redenen).
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_131074221
Goed veel plezier met je bitcoins, ik kom bij de eerste volgende crash wel even langs.
pi_131074296
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Goed veel plezier met je bitcoins
Dank. Dat gaat zeker lukken ^O^

quote:
ik kom bij de eerste volgende crash wel even langs.
Crash waarvan, goud? De euro? Ik doe mee :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_131074372
:W.

Het was gezellig, hoewel ik op een inhoudelijke discussie hoopte.
జ్ఞ‌ా
pi_131074701
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:28 schreef µ het volgende:
:W.

Het was gezellig, hoewel ik op een inhoudelijke discussie hoopte.
Ja mooi is dat he. Een hoop paranoïde geroep van NSA dit en backdoors dat, onveilig zus en 51% attack zo. Maar concrete inhoudelijke argumenten ho maar :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_131075216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:33 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Ja mooi is dat he. Een hoop paranoïde geroep van NSA dit en backdoors dat, onveilig zus en 51% attack zo. Maar concrete inhoudelijke argumenten ho maar :)
Paranoide geef ik hem geen ongelijk in. Ik vertrouw het ook voor geen cent en probeer zo veel mogelijk te doen om niet gevolgd te worden door ze.

Vind het alleen (vanuit zijn standpunt) slecht verdedigbaar dat er backdoors in bitcoins zouden zitten. Dan zou ik het eerder in hardware (RNG's) zoeken...
జ్ఞ‌ా
pi_131098496
De NSA heeft geen backdoor in de bitcoins zitten, maar ze kunnen wel de geldstromen traceren. En door het open karakter van de bitcoin is dit helemaal niet erg. Iedereen kan dat met de blockchain wel nadoen. Het is alleen minder anoniem dan oorspronkelijk verteld is.

De NSA heeft wel een bepaalde invloed gehad bij het aanmaken van de beveiliging van een portemonnee. Hiervoor wordt encryptie gebruikt die gebaseerd is op willekeurige getallen. Deze getallen zijn door de NSA niet volledig willekeurig en de NSA zou dus, in theorie, een portemonnee kunnen leegplukken. Om dit te voorkomen is er een update geweest op oa Android zodat de willekeurige getallen wel weer willekeurig zijn. Dit dit probleem zou niet meer bestaan.

De rest met de NSA is een storm in een glas water. Niets om je druk om te maken. De bitcoin is gebaseerd op een solide systeem dat gecontroleerd wordt door alle gebruikers. Het werkt en ja ik zet mijn centen er wel op in ja.

En of er nog een big crash komt... ik denk het niet. De acceptatie van de bitcoin neemt steeds meer toe waardoor de prijs voorlopig nog wel even zal blijven stijgen. De dipjes komen pas weer als landen de bitcoin gaan verbieden of als ze beslag leggen erop. MtGox is zo`n voorbeeld, ik geef je op een briefje dat MtGox kapot gaat als ze zo doorgaan. Iedereen is al aan het verhuizen naar andere exchanges zoals bitstamp of btc-e. Ik kan dit alleen maar aanmoedigen omdat we een beetje onafhankelijker van MtGox moeten worden.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_131099656
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
De NSA heeft geen backdoor in de bitcoins zitten, maar ze kunnen wel de geldstromen traceren. En door het open karakter van de bitcoin is dit helemaal niet erg. Iedereen kan dat met de blockchain wel nadoen. Het is alleen minder anoniem dan oorspronkelijk verteld is.

De NSA heeft wel een bepaalde invloed gehad bij het aanmaken van de beveiliging van een portemonnee. Hiervoor wordt encryptie gebruikt die gebaseerd is op willekeurige getallen. Deze getallen zijn door de NSA niet volledig willekeurig en de NSA zou dus, in theorie, een portemonnee kunnen leegplukken. Om dit te voorkomen is er een update geweest op oa Android zodat de willekeurige getallen wel weer willekeurig zijn. Dit dit probleem zou niet meer bestaan.

De rest met de NSA is een storm in een glas water. Niets om je druk om te maken. De bitcoin is gebaseerd op een solide systeem dat gecontroleerd wordt door alle gebruikers. Het werkt en ja ik zet mijn centen er wel op in ja.
Verhelderende uitleg ^O^
pi_131137366
http://www.businessinsider.com/bitcoinshop-us-2013-9
There's 55,000 items for sale across all categories – books, electronics, sporting goods, even toys. It's all available here for purchase, via Bitcoin.
జ్ఞ‌ా
pi_131160952
Probeer heeft nu eindelijk een smartphone, en dacht dat dit ook best wel eens handig kan zijn om de huidige koersen te checken.

Mijn vraag aan jullie .. is er een fatsoenlijke app / mobiele site / stukje smartphone software waarmee je makkelijk en overzichtelijk de koersen van een aantal coins kan volgen? Het liefste zelf te selecteren (iig BTC, LTC, PXC, weergegeven in ¤, $ of BTC. Ow en euro/dollar)

?
"Pools are perfect for holding water"
pi_131212744
The bitcoin network reached another historic milestone milestone today, achieving an estimated total computational speed of 1 petahash per second (1 PH/s = 1,000,000 GH/s).
జ్ఞ‌ా
pi_131312692
Vanavond (woensdag 18 sept 2013) om 20:00 "Denkcafé: Geld 2.0" discussie over Bitcoin.
Live bij te wonen in Rotterdam of via stream: http://arminius.nu/entry/520/geld-20

Met o.a. Robert-Reinder Nederhoed van BitMyMoney.com, ben benieuwd.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_131473952
Omdat hier ook een aantal Bitstamp-gebruikers zitten... Hebben jullie dit meegekregen:

https://www.bitstamp.net/(...)cation-requirements/

quote:
Bitstamp’s verification procedures are in accordance with high standards already adopted in today's financial world and assure Bitstamp’s service providers as well as regulators. To be in line with financial standards, as of September 30th, 2013, bitcoin and bank transfers will only be available to verified customers.
pi_131474800
Foutje, sorry.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_131475789
Interesting.
జ్ఞ‌ా
pi_131475792
Next.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')