Hier nog 2400 voor je als je wilt, tegen 0.00016quote:Op maandag 10 juni 2013 00:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vet
Heb weer een order voor 32,000 PXC staan
https://bitcointalk.org/i(...)sg2424706#msg2424706
An attacker that controls more than 50% of the network's computing power can, for the time that he is in control, exclude and modify the ordering of transactions. This allows him to:quote:
Dat laatste.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:37 schreef julian6 het volgende:
blijft de bitcoin koers de komende uren nog stabiel of valt dat echt niet te zeggen?
BTC-e is gewoon online hoor. Mijn bots pollen die exchange elke 20seconden en ik heb geen storing gezien. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ze offline zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:25 schreef YoshiBignose het volgende:
https://btc-e.com/
Website currently unavailable
The website you are trying to access is currently unavailable. Please try again at a later time.
If you are the site owner, here is a help resource to help resolve the issue.
Haha, vet! Ik heb ze een poosje terug een mailtje gestuurd, dat er een belangrijke currency miste op hun site, en gesuggest dat ze die toevoegen. En zo vast meer mensen. Cool dat ze het ook daadwerkelijk hebben gedaanquote:
je wordt er wel goed afgezetquote:Op zondag 16 juni 2013 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
www.bitplaats.nl
Is dit nieuw of bestaat het al een tijdje? Lijkt gewoon een bitonic...
Taalfaal.nl was beter geweest.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
www.bitplaats.nl
Is dit nieuw of bestaat het al een tijdje? Lijkt gewoon een bitonic...
bitstamp.net en bitcoin.de, en wel eens wat gedaan op mtgox.com maar die mijd ik liever (want duur, je kunt niet normaal dollars withdrawen, en ze zijn al veel te groot, diversiteit is beter).quote:Op maandag 17 juni 2013 15:20 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Op welke exchanges is iedereen hier eigenlijk actief?
bitstamp. Mtgox heb ik opgezegd.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:20 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Op welke exchanges is iedereen hier eigenlijk actief?
Geen idee!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:20 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat is dit, de MtGox hotwallet ofzo?
waarom plaatst je dat in beide topics? :squote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
Warm! M'n miners raken ook wat oververhit, heb ze maar een tandje teruggeschakeld en de fansnelheid wat hoger
Zonnesteek.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:33 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
waarom plaatst je dat in beide topics? :s
Kreeg een alert inderdaad!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Was net wel een behoorlijke stijging. Kijken of we dit kunnen volhouden.
Wat een prutwebsite zeg, anders stop je even 2MB aan javascript frameworks in je sitequote:Op donderdag 20 juni 2013 00:05 schreef MaGNeT het volgende:
De beta is online
https://www.phenixex.com
Strak... Echt heel strak...
Het laadt hier als een tierelierquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Duurde ook wel ff om te laden, m'n laptop liep zelfs even vast Ziet er wel netjes uit, maar van zoveel cijfers word je toch gek
Mooi. Ben net short gegaan in bitcoin.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:08 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoin trader Mt. Gox halts U.S. cash withdrawals for 14 days
quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:43 schreef Zolder het volgende:
[..]
Mooi. Ben net short gegaan in bitcoin.
Gebeurt niet veel, koers gaat primaquote:
gebruik je ie8?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een prutwebsite zeg, anders stop je even 2MB aan javascript frameworks in je site
2MB voor alleen frameworks is bizar en onnodig, daarnaast gebruik ik gewoon laatste versies van Chrome en Firefox.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:39 schreef Matty___ het volgende:
[..]
gebruik je ie8?
2mb vind ik echt wel mee vallen voor een hele applicatie
Geen idee wat ze gebruiken. Maar ik doelde ook meer op de hele app.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
2MB voor alleen frameworks is bizar en onnodig, daarnaast gebruik ik gewoon laatste versies van Chrome en Firefox.
Ze gebruiken Kendo UI, met D3JS bereik je net zo veel, ook nog eens veel lichter.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:23 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Geen idee wat ze gebruiken. Maar ik doelde ook meer op de hele app.
Ik mis hier wat context. Wie is "we"? Wat zijn de andere punten?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:26 schreef Faazz het volgende:
Shit is aan:
6) As risky as it is to invoke the name of Litecoin (LTC???), we must apologize for not keeping everyone up to date. The fact is that the current situation means a continued delay, but for good reasons. We’re looking at July right now, though that depends on a few things. Mainly, we want to do things correctly from the beginning.
http://www.leaprate.com/f(...)lar-withdrawals.htmlquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:28 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik mis hier wat context. Wie is "we"? Wat zijn de andere punten?
Ah het is een Gox statement. Tja, ze roepen nu al een tijdje dat LTC eraan komt. Afwachten maar.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:30 schreef Woelwater het volgende:
[..]
http://www.leaprate.com/f(...)lar-withdrawals.html
Er zijn wel een paar proef exemplaren verstuurd maar volgens mij draaien ze nog steeds niet productie. Terwijl iedereen vooraf betaald.quote:
Tweakersquote:Californië beveelt Bitcoin Foundation te stoppen met betalingsverkeer
Het California Department of Financial Institutions heeft de Bitcoin Foundation bevolen te stoppen met haar handelingen op het gebied van betalingsverkeer, omdat zij hiervoor geen vergunning of toestemming heeft, zoals wordt geëist door de Financial Code van de Amerikaanse staat.
Als de Bitcoin Foundation niet voldoet aan de eisen, hangt de non-profitorganisatie een boetebedrag van 1000 tot 2500 euro per dag of per transactie boven het hoofd en zelfs strafrechtelijke vervolging, zo staat in de 'cease and desist'-brief die Forbes publiceerde. In de brief is te lezen dat het verlenen van diensten op het gebied van betalingsverkeer zonder de benodigde vergunning of registratie een misdrijf is, waarop een maximale gevangenisstraf staat van vijf jaar en een geldboete van 250.000 dollar.
Het bevel is opvallend aangezien de Bitcoin Foundation niet zelf de overdracht van Bitcoins regelt, dat gebeurt door de zogenoemde Bitcoin-exchanges, zoals Mt. Gox en BTC-E. Volgens John Matonis, lid van de raad van bestuur van de Bitcoin Foundation, kan het om een algemene actie van de staat Californië gaan en kunnen dus aan Bitcoin gerelateerde bedrijven ook een cease and desist-bevel hebben ontvangen. Als dat het geval is, zal dat volgens hem in de komende dagen of weken bekend worden.
Overigens werd onlangs bekend dat in Nederland belasting betaald moet worden over inkomsten die in Bitcoins zijn uitbetaald. Daarbij gaf minister van Financiën Dijsselbloem aan dat Bitcoins in Nederland niet worden erkend als 'elektronisch geld', omdat het virtuele geld niet aan de wettelijke eisen voldoet.
Er is inmiddels wel productie gaande, er komen bestellingen van juli / augustus 2012 binnen.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:22 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Er zijn wel een paar proef exemplaren verstuurd maar volgens mij draaien ze nog steeds niet productie. Terwijl iedereen vooraf betaald.
Mwah...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:40 schreef Viere het volgende:
Beetje stil in Phenix en Ftc land ( kwa grote stappen)
Geld is een afspraak. De reguliere economie is nu in crisis, mensen hebben geen geld meer. Maar mensen hebben wel zaken nodig en ondernemers zien handel. Dus spreken ze onderling een ander betaalmiddel af (in een dorpje in Spanje waar ze de peseta weer hebben ingevoerd of op internet). Dat voldoet vast niet aan de afspraken van Dijsselbloem of de Fed, maar het is gewoon geld.quote:
Sluwe marketing. Want om klanten te laten handelen in bitcoins die die klanten niet zelf in beheer hebben (net zoals goud op papier verhandelen in de vorm van certificaten ipv echte goudstaven) hoeven ze heel die bitcoins dus niet te hebben.quote:Ook zullen de Bitcoins offline in een kluis worden bewaard, beloven ze.
Klopt het echt wat daar allemaal staat?quote:Op zondag 23 juni 2013 00:16 schreef MaGNeT het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Als ik dit zie, kan ik m'n miner beter gelijk in de verkoop gooien ipv minen
Als dat ding zoveel zou opbrengen per maand dan verkoop je 'm niet, lijkt me grote onzin.quote:
Het is wat genuanceerder.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:36 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Als dat ding zoveel zou opbrengen per maand dan verkoop je 'm niet, lijkt me grote onzin.
Hoeveel kosten deze dingen stock en wat hebben ze aan boort waarmee ze zoveel rekenkracht hebben?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is wat genuanceerder.
Tegen huidige difficulty kan je er 1,41 Bitcoin per dag mee minen maar die difficulty gaat momenteel iedere 1-2 weken omhoog omdat er steeds meer van dit soort apparaten bijkomen.
Op dit moment is 10 Bitcoins per week dus te doen, over een paar week nog ħ9, dan nog ħ8, etc...
Ik heb laatst voor school wat dieper in Bitcoins moeten duiken maar weet er nog steeds niet alles van, wat me bij stond is dat ik ergens las dat je met bijv. een i7 processor 27 MH/S kon doen omdat deze chip 27.000.000 bekeringen kon doen. Hiermee zou het nog jaren duren eer je 1 bitcoin hebt..quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:16 schreef Japie_Tepel het volgende:
Hoeveel ze kosten hangt af van de power.
Rekenkracht komt volgens mij door het koppelen van GPU's, maar daar ben ik niet zo in thuis.
Klopt maar het was ter voorbeeld, veelal werd AMD aangeraden en gebruikt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:21 schreef Japie_Tepel het volgende:
Uhm. Of het jaren duurt weet ik niet, maar over het algemeen worden geen processors gebruikt voor het minen (wel voor aansturen natuurlijk). GPU's zijn hier beter toe in staat.
gaat steeds verder dalen idd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:35 schreef Zolder het volgende:
Ik zie Bitcoin nog wel helemaal gaan verdwijnen/ instorten. Ik denk dat dit gaat gebeuren omdat overheden zich steeds meer zullen bemoeien bet de munt en controle erop pushen waardoor de munt zijn doel voorbij schiet.
Het is een ASIC, 250x efficiënter dan een videokaart in het genereren van SHA256 hashes. Een videokaart kan dat weer sneller dan een CPU maar is er natuurlijk niet voor ontworpen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:14 schreef Woods het volgende:
[..]
Hoeveel kosten deze dingen stock en wat hebben ze aan boort waarmee ze zoveel rekenkracht hebben?
Lijkt me dat over 8 maanden dergelijke apparaten ook nog een stuk goedkoper te zijn te krijgen. Zover ik begrijp worden die asic chips gewoon in een Chinese fabriek. Kan me niet voorstellen dat binnen korte tijd andere bedrijfjes hier in stappen die sneller en goedkoper kunnen leveren?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:29 schreef Matty___ het volgende:
Maarja als je er nu 1 koop dan mag je in je handjes knijpen als je hem over 8 maanden hebt. Tegen die tijd is het bijna niet meer de moeite waard.
Die hele dollar-koppeling zou gewoon moeten verdwijnen. Dan kan je prima transacties uitvoeren met bitcoins zelf, als LOSSE munt. En dat kan geen overheid tegenhouden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:35 schreef Zolder het volgende:
Ik zie Bitcoin nog wel helemaal gaan verdwijnen/ instorten. Ik denk dat dit gaat gebeuren omdat overheden zich steeds meer zullen bemoeien bet de munt en controle erop pushen waardoor de munt zijn doel voorbij schiet.
Toch moet er op een bepaalde manier waarde aan gekoppeld kunnen worden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die hele dollar-koppeling zou gewoon moeten verdwijnen. Dan kan je prima transacties uitvoeren met bitcoins zelf, als LOSSE munt. En dat kan geen overheid tegenhouden.
Die zullen er niet komen ook denk ik. En hoop ik, want het decentrale karakter van Bitcoin is nou juist het grote voordeel.quote:
Huh wat? Klinkt goed! Kon er ff geen nieuws item over vinden, waar zag je dat?quote:
blog.flattr.net: Adding Bitcoin supportquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:32 schreef Jace_TBL het volgende:
Huh wat? Klinkt goed! Kon er ff geen nieuws item over vinden, waar zag je dat?
Aantal bitcoins dat de afgelopen 24 uur van eigenaar gewisseld is.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:13 schreef julian6 het volgende:
Last price:$79.89899 High:$84.90000 Low:$72.00000 Volume:95177 BTC Weighted Avg:$78.90816
gaat wel hard nu
kan iemand mij uitleggen wat "Volume" inhoudt op mtgox? Is dat de hoeveelheid BTC in de omloop?
Ach waarom de hel ook niet. In principe wil ik geen coins kwijt, maar ik draag nieuwe bitcoingebruikers natuurlijk een warm hart toe, en 1,5 BTC kan er wel vanaf. Voor de weggeefprijs van ¤93,13 zijn ze van jouquote:Op maandag 8 juli 2013 19:52 schreef Doutzen het volgende:
Zijn er mensen die 1,5 bitcoin kunnen missen? Noem maar een prijs
Ik gebruik Multibit, en op je telefoon opslaan lijkt me allerminst handig. Telefoon kwijt, gestolen, kapot = weg..quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:06 schreef WebBeestje het volgende:
Welke 'wallet' raden jullie aan? Zijn alle 'wallets' wel betrouwbaar (lijkt mij niet) en wat als de 'wallet' op je telefoon een probleem krijgt door een crash van je telefoon?
http://unocs.comquote:www.unocs.com/press/UNOCS_press_release_07-11-13.pdf
For Immediate Release:
Feathercoin, Phenixcoin and Worldcoin are proud to announce a partnership to advance world-class digital currencies
July 11, 2013 -- The developers of the crypto-curriencies Feathercoin, Phenixcoin and Worldcoin have established an innovative partnership under the brand United Open Currency Solutions (UNOCS) to provide services and applications to the consumer, business and entertainment sectors.
The partnership was established to strengthen the crypto-currencies development and create a pool of resources and innovation to draw from. By merging the separately named products under a single name the three innovators have joined forces to employ a federation of talents and create a set of superior products.
"The formation of UNOCS is an important part of our strategy to focus the talents of all three development teams and to strengthen our consumer friendly position in the digital currency market,” said JustaBitofTime, CIO of Feathercoin. "Over the next few weeks, UNOCS will be releasing services which make it easier for consumers and merchants to accept payments from any of the 3 coins. This is a game changer in our industry, and we couldn't be more excited."
One segment that's underrepresented in the digital currency segment is world-class entertainment services. With the creation of UNOCS, Phenixcoin will continue to expand their poker and blackjack services whilst growing their audience. “We want to earn customer and shareholder's loyalty by consistently providing the highest quality websites, services and applications.” said JohnCar, founder of Phenixcoin.
“The partnership is positioning each currency for prime-time usage,” notes Clint25n, CEO of Worldcoin. "A complete market solution is what is needed for the digital currencies. By providing a better set of tools for merchants and businesses, we're positioning Worldcoin to change the way businesses handle currency."
With companies like Google getting involved with crypto-currencies, all three partners feel it is the right time to strengthen their position by merging under a united force while maintaining their separate identities. While Feathercoin is focusing on the consumer market and Phenixcoin is being rapidly adopted in the entertainment sector, Worldcoin will be positioned to focus primarily on the business sector. All three crypto-currencies will be supported by the same team, merging and strengthening their position in the market sector in doing so.
About UNOCS
United Open Currency Solutions provides the consumer, business and entertainment sectors with quality services and applications.
Media Contact:
press@UNOCS.com
www.UNOCS.com
# # #
UNOCScoin (XOC)
In order to push back technological boundaries more effectively, all three partners have access to a joint UNOCS crypto-currency. Each partner will be encouraged to experiment with new features such as 'advanced check-pointing' , 'vendor integration', 'sms', 'scrypt-jane' and 'truly anonymous transactions' to further push the development of the brand. Attention to detail and fully functional products are important to us. Having three partners in this process allows us to discover novel ways of making each coin market leaders in their own rights and innovators as allied crypto-currencies. Importantly, we can do all this without disturbing our user-base. Technology which is deemed safe and beneficial will eventually find it's way back into the core development cycle.
Nice, zou zomaar even Litecoin aan de kant kunnen schuiven...quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
http://unocs.com
http://www.unocs.com/press/UNOCS_press_release_07-11-13.pdf
Meer dan een 1/10 van wat nu beschikbaar is (met premine eraf)quote:
Yup Als die dingen naar 1$ gaan dan zit ik goedquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:12 schreef Viere het volgende:
[..]
Meer dan een 1/10 van wat nu beschikbaar is (met premine eraf)
Dat denk ik dan ook, al duurt dat wel even denk ik Bedankt voor je tip om de PHX aan te schaffen trouwens!quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Yup Als die dingen naar 1$ gaan dan zit ik goed
Dit aanbod is inmiddels verlopen trouwens.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:54 schreef Jace_TBL het volgende:
Op maandag 8 juli 2013 19:52 schreef Doutzen het volgende:
Zijn er mensen die 1,5 bitcoin kunnen missen? Noem maar een prijs
Ach waarom de hel ook niet. In principe wil ik geen coins kwijt, maar ik draag nieuwe bitcoingebruikers natuurlijk een warm hart toe, en 1,5 BTC kan er wel vanaf. Voor de weggeefprijs van ¤93,13 zijn ze van jou
(indien OK, stuur me een DM voor info)
http://phenixcoin.com/quote:
Geen idee, eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoe je nu LTC voor PHX kunt ruilen. (was mij niet gelukt)quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:52 schreef Mender het volgende:
Ah thanks. Ik ga ook m'n LTC omruilen voor PHX. Kan je ergens de actuele prijs zien?
Schiet helaas niet op. Je kan maar 6 advertenties bekijken. Daarna moet je wachten tot 12 uur 's nachts tot je weer nieuwe kunt bekijken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:34 schreef MaGNeT het volgende:
Gratis DigitalCoins verdienen met het aanklikken van advertenties!
http://digiclick.co
Die kan je dan weer verkopen op Cryptsy.com!
Je kan ook weer meer verdienen door vrienden aan te dragen met een referral link
Die van mij voeg ik hier echter niet toe, ivm spambeleid op FOK!.
Klopt, op dit moment nog wel, maar toch goed om te bookmarkenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:51 schreef Mender het volgende:
[..]
Schiet helaas niet op. Je kan maar 6 advertenties bekijken. Daarna moet je wachten tot 12 uur 's nachts tot je weer nieuwe kunt bekijken.
Nope, helaas... In Ubuntu heeft het me al 3 uren gekost Als het je lukt, laat het me wetenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:33 schreef µ het volgende:
Iemand hier die die feathercoinclient gecompileerd heeft in RHEL/CentOS/Fedora?
Thanks voor de tips!quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
Nog 5 dagen
http://www.unocs.com
Mijn advies: koop een paar duizend WDC, PXC of FTC en wacht tot maandag / dinsdag
Voor 0.1 BTC heb je al 1000 WDC
Voor 0.3 BTC heb je 1000 PXC
Voor 0.8 BTC heb je 1000 FTC
Dit zijn de drie coins die onder UNOCS vallen en dus samen profiteren van de nieuwe pay-gateway software die men gaat releasen, etc.
Als er iemand expert is is hij het wel. Ik was eigenwijs in 2011 en heb al me BTC weggedaan voor een schijntje aangezien de koers aan het instorten was. MaGNet adviseerde om door te minen maar ik deed dit niet... ik maak deze fout niet nog een keer.quote:
PXC naar 0.001? wat denk jij?quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
Nog 5 dagen
Mijn advies: koop een paar duizend WDC, PXC of FTC en wacht tot maandag / dinsdag
Dit zijn de drie coins die onder UNOCS vallen en dus samen profiteren van de nieuwe pay-gateway software die men gaat releasen, etc.
Ik weet het. De posts van MaGNet hebben mij een paar maanden geleden doen besluiten om Litecoins te kopen. Ik kocht bij $0,7 per LTC en verkocht toen ze tussen de $3 en $4 waren.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef Viere het volgende:
[..]
Als er iemand expert is is hij het wel. Ik was eigenwijs in 2011 en heb al me BTC weggedaan voor een schijntje aangezien de koers aan het instorten was. MaGNet adviseerde om door te minen maar ik deed dit niet... ik maak deze fout niet nog een keer.
Maar ook ik kan er een keer naast zittenquote:Op woensdag 17 juli 2013 18:03 schreef Mender het volgende:
[..]
Ik weet het. De posts van MaGNet hebben mij een paar maanden geleden doen besluiten om Litecoins te kopen. Ik kocht bij $0,7 per LTC en verkocht toen ze tussen de $3 en $4 waren.
Waarom betalen ze niet dan? 3 weken geleden geld ernaar overgemaakt maar dat stond er binnen 4 dagen op.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
En kijk uit voor MtGox op het moment, ik wacht al meer dan 2 maand op een SEPA betaling.
Support heeft 3x gelogen en reageert nu niet meer op mijn verzoeken.
Bitstamp.net daarna nog gebruikt, 2-3 dagen had ik m'n geld.
MtGox gaat failliet, hoop ik. Dat kunnen we echt missen.
Geld naar MtGox lukt nog wel, denk ik. Geld vanuit MtGox krijgen is nogal een probleem momenteel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:03 schreef Viere het volgende:
[..]
Waarom betalen ze niet dan? 3 weken geleden geld ernaar overgemaakt maar dat stond er binnen 4 dagen op.
Ze claimen dat hun bank de boel vertraagt en ellenlang over al die SEPA transacties doet. Ik denk dan: stelletje lamzakken met je miljoenenbusiness, dan zoek je een andere bank waar je wel fatsoenlijk zaken mee kunt doen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:14 schreef Viere het volgende:
Wat is de reden dat ze niet uitbetalen dan?
En dat is waar de schoen wringt, het schijnt überhaupt lastig te zijn om een bank te vinden die het wil doen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:43 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Ze claimen dat hun bank de boel vertraagt en ellenlang over al die SEPA transacties doet. Ik denk dan: stelletje lamzakken met je miljoenenbusiness, dan zoek je een andere bank waar je wel fatsoenlijk zaken mee kunt doen.
Via bitstamp.net toch al flink wat geld naar mijn bank laten overmaken, nog nooit problemen gehad. En anders is er altijd nog bitcoin.de waarmee dit probleem sowieso niet speelt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:58 schreef Maxbet het volgende:
En dat is waar de schoen wringt, het schijnt überhaupt lastig te zijn om een bank te vinden die het wil doen.
Op Cryptsy, als je ingelogd bent:quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Als ik BTC inkoop via Bitonic, kan ik die vervolgens zonder problemen meteen overzetten naar mijn 'Trade Key' op Cryptsy?
Dank je, ik ga eens beginnen met de testquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op Cryptsy, als je ingelogd bent:
-> Account -> account balances -> achter "Bitcoin" klik je op "Deposit".
Als daar een adres staat, stuur je BTC daarheen vanuit Bitonic of je wallet.
Als daar nog geen adres staat, klik "Generate new deposit address", dan krijg je alsnog een adres om ze heen te sturen vanuit Bitonic of je wallet.
Over het algemeen duurt het 6 bevestigingen, dus ruim een uur voor je je Bitcoins op Cryptsy hebt
Welkom bij de club, er wordt gesproken van een stabiliteitspunt van 0,0004 en met een groei tot 0,001 in de komende maand.. allemaal natte vingerwerk natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:09 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, heb nu 1154 PXC op Cryptsy. Ik ben overigens benieuwd waar het potentiëel van PXC ligt, lijkt me stug dat een koers van 0,05 of zelfs 0,1 BTC een mogelijkheid is.
Inmiddels is het al drie keer uitgesteld. Eerst werd het het een dag uitgesteld, toen kwam de site nog een paar uur later online, en nu is de site nog niet werkend..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:15 schreef MaGNeT het volgende:
http://www.unocs.com is bijna online, er worden nog wat bugs geplet.
Het is een payment bridge/gateway voor webshops, online casino's, etc.
Beetje amateuristisch idd...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:32 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Inmiddels is het al drie keer uitgesteld. Eerst werd het het een dag uitgesteld, toen kwam de site nog een paar uur later online, en nu is de site nog niet werkend..
Kreeg de libs niet voor elkaar. Denk dat RHEL de verkeerde openssl levert.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nope, helaas... In Ubuntu heeft het me al 3 uren gekost Als het je lukt, laat het me weten
Nice wist niet dat TED ook daar al videos van hadquote:
Nee hoor 1 bitcoin is ................ exact 1 bitcoin waard.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:39 schreef Maanvis het volgende:
waarom wordt de waarde van een bitcoin nog steeds afgemeten in dollars? Ik dacht dat het een eigen munteenheid was..
Alle valuta worden tegen elkaar afgemeten, Bitcoins dus ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor 1 bitcoin is ................ exact 1 bitcoin waard.
30.07.13 21:42 Your order #28735293 (sell XXXX FTC @ 0.00125) filled completely.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
Nog 5 dagen
Waar of wat gebruik je voor die orders?quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:06 schreef 44pje het volgende:
[..]
30.07.13 21:42 Your order #28735293 (sell XXXX FTC @ 0.00125) filled completely.
30.07.13 11:46 Your order #28735239 (sell XXXX FTC @ 0.0011) filled completely.
29.07.13 17:21 Your order #28735190 (sell XXXX FTC @ 0.00105) filled completely.
17.07.13 10:13 Your order #25287894 (buy XXXX FTC @ 0.00088) filled completely.
BTC-e was dat.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:23 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Waar of wat gebruik je voor die orders?
Sorry voor de newbie vraag..
Is geen stomme vraag hoorquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:46 schreef _Dizzy_ het volgende:
I het tegenwoordig nog wel rendabel om te starten? Heb een wat verouderde pc, ik kan er wel mee minen, maar verwacht niet dat ik veel binnenhark, zijn de voordelen op te wegen tegen de nadelen?
Als in verdien ik meer met minen dan ik uitgeef aan stroomkosten om dat ding te laten draaien?
Misschien een stomme vraag hoor
Hij download de blockchain (de bitcoin transactie geschiedenis). Dat duurt idd even de eerste keer. En als hij klaar is zie je als het goed is gewoon je bitcoins in je wallet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:09 schreef Phone het volgende:
Beginners vraag, gisteren de software gedownload via http://www.bitcoinspot.nl/ en om te proberen een tientje aan bitcoins, ten minste wat er achter de komma staat gekocht via ideal. Vraag me af wanneer dat op m'n programmaatje zichtbaar is. Voorlopig gaat dat nog uren bezig zijn met 'bijwerken' wat precies, hij stond na downloaden op '122 weken achter' en nu op '70 weken achter' maar geen idee waar dat over gaat eigenlijk.
Pas als dat klaar is krijg ik dan m'n 0,0000000000001 bitcoin te zien of zo ?
I see, maar download hij dat de hele wereldwijde transactiegeschiedenis van alle deelnemers ??quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:23 schreef Mender het volgende:
[..]
Hij download de blockchain (de bitcoin transactie geschiedenis). Dat duurt idd even de eerste keer. En als hij klaar is zie je als het goed is gewoon je bitcoins in je wallet.
jepquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:29 schreef Phone het volgende:
[..]
I see, maar download hij dat de hele wereldwijde transactiegeschiedenis van alle deelnemers ??
Holy dodo....
Gieg of 10 ofzo denk ik.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:14 schreef Phone het volgende:
[..]
Hoeveel gigabyte gaat dat wel niet zijn ? Gaat m'n systeem zometeen crashen ?
Idd beetje erg raar systeem en uiteindelijk niet vol te houden lijkt me. Ik heb 'm inmiddels ook op smartphone zitten maar kreeg daar gelijk een ander nummer, is er een manier om die twee programma's te synchroniseren, of met QT op m'n andere laptop te syncen ?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:24 schreef Jace_TBL het volgende:
Die hele blockchain (=hele transactiegeschiedenis) downloaden gebeurt trouwens alleen als je de Bitcoin-Qt client gebruikt. Met andere clients zoals MultiBit, of smartphone clients, of online wallets, gebeurt dat niet.
Misschien bij Armory ook trouwens, daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Overigens denk ik wel dat er binnenkort ook in Bitcoin-Qt iets aan gedaan wordt. De blockchain collapsen op vaste blocks in het verleden, bijvoorbeeld. Houdt de grootte binnen de perken zonder dat het ten koste gaat van de schaalbaarheid.
Wallet.dat data kopieërenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:20 schreef Phone het volgende:
[..]
Idd beetje erg raar systeem en uiteindelijk niet vol te houden lijkt me. Ik heb 'm inmiddels ook op smartphone zitten maar kreeg daar gelijk een ander nummer, is er een manier om die twee programma's te synchroniseren, of met QT op m'n andere laptop te syncen ?
Hoe maak je trouwens een backup up een usb stick ?
Waarom nu al verkopen dan? Ik voorzie nog wel een stijging als UNOCS echt een beetje van de grond komt... of mensen dat in ieder geval denken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:36 schreef 44pje het volgende:
Mijn FTC avontuur is alweer ten einde, al mijn sell orders vervuld. Niet verwacht dat het zoveel zou stijgen, bedankt magnet
ik geloof niet zo in al die andere coins, ik vind het leuk om af en toe een tijdelijk uitstapje te maken maar ga dan vlug weer terug naar btc.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waarom nu al verkopen dan? Ik voorzie nog wel een stijging als UNOCS echt een beetje van de grond komt... of mensen dat in ieder geval denken.
Anders lees je gewoon even het wikipedia artikel over btc, is gelijk 99% van je vragen beantwoord.quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:07 schreef Phone het volgende:
Het schijnt dat je zelf bitcoins kunt maken, hoe dan ???
k kzal kijken of ik het vinden kan, thanks voor d tipquote:Op zondag 4 augustus 2013 23:16 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Anders lees je gewoon even het wikipedia artikel over btc, is gelijk 99% van je vragen beantwoord.
Klopt helemaal!quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:07 schreef Phone het volgende:
Het schijnt dat je zelf bitcoins kunt maken, hoe dan ???
Totaal achterhaalt artikel.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:00 schreef Phone het volgende:
http://www.teed.nl/2013/0(...)ns-minen-voor-leken/
Te vergelijken met al die sites waar je veel nullen achter de komma kunt verdienen door websites te bezoeken ?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad en een belachelijke titel "slapend rijk", maar het stuk eindigen met de zin: Nogmaals, verwacht er geen wonderen van. Je zult er niet bijzonder rijk van worden.
Bedoel je met "ontastbaar digitaal geld" euro's, dollars, of bitcoins?quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:33 schreef GForceT1 het volgende:
In het verleden redelijk wat belegd in sprinters/turbo's tijdens de studententijd en ook één en ander op FOREX gedaan.
Nu dit (en dit forum) ontdekt en me eens gaan verdiepen in de ondoorgrondelijke wereld van ontastbaar digitaal geld
Ik snap je punt, maar natuurlijk net zo fascinerend hoe een berg schepjes en zeefjes* geld kunnen genereren.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:04 schreef GForceT1 het volgende:
het blijft fascinerend hoe een berg videokaarten geld kunnen genereren
Minen wordt niet alleen gedaan om nieuwe bitcoins te genereren. Het is ook nodig om de gedane transacties to controleren en in blokken te plaatsen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:04 schreef GForceT1 het volgende:
ontastbaar = niet fysiek.
wellicht had ik de woordjes 'nog meer' er voor moeten zetten
het blijft fascinerend hoe een berg videokaarten geld kunnen genereren (ga zelf niet minen, is teveel aandacht al voor geweest, dus de opbrengsten zijn te laag in verhouding tot de moeite die je er nu nog voor moet doen).
Voor mij een nieuw stukje speculeren, tezamen met het leren kennen van een hele nieuwe wereld.
Ik heb ze ingekocht tussen 0.000175 en 0.00045 dus ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:15 schreef MissionPhailed het volgende:
Koers van PXC t.o.v BTC is vooralsnog bedroevend; veelal 0,00016 tot 0,00020 terwijl ik 1154 stuks inkocht op 0,00045. Ga ze overigens niet van de hand doen, misschien is dit een gevalletje lange termijn ... ?
PhenixEx gaat diverse munten op de exchange plaatsen die nog niet op een andere exchange te vinden zijn, dus is het een mooi moment om die coins te "dumpen".quote:
O jee, dat is het begin van het einde...quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:48 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Op nu.nl is net wel een artikel verschenen.
http://www.nu.nl/tech/355(...)ls-betaalmiddel.html
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:03 schreef SeLang het volgende:
O jee, dat is het begin van het einde...
Arbitrage!!!quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:45 schreef Tourniquet het volgende:
$20 spread tussen MtGox en Bitstamp.
Je ziet toch wel waar dit naartoe gaat? Het niet melden van transacties wordt een misdaad. Daarmee vervalt elk voordeel voor bonafide business en klanten voor het gebruik van Bitcoin tov reguliere currencies. De enige toepassing voor Bitcoin is dan nog illegale transacties (drugshandel, wapenhandel, e.d.) en juist dat geeft de overheid de mogelijkheid om het te gaan tracen en ondermijnen, al dan niet met behulp van anti-terrorisme wetgeving.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:35 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Dat ze de coins erkennen is 1 ding. Maar controleren en reguleren is niet mogelijk dus ik zie het probleem niet.
Ja ik zie wel een probleem voor mensen die zaken doen met bitcoins, en dat is dat die mensen nu belastingplichtig worden. Maar dan nog, de traceerbaarheid is en blijft lastig. (maar wel haalbaar, geloof me)
Ik weet wat arbitrage is ja. Je wil verkopen op mtgox, want daar is de prijz hoger. Dat geld kun je er alleen niet/slecht 'uit halen'/opnemen. Dat bedoelde ik .quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
@SeLang:
Bedankt voor je uitleg, zo had ik het niet bekeken.
@µ:
Met arbitrage bedoel ik ook niet het opnemen van geld, maar het transporteren ervan. Je koopt bij MtGox bijvoorbeeld 10 bitcoins, die transporteer je naar bitstamp en daar zet je ze om naar Usd. die Usd zet je weer over naar MtGox en daar koop je weer bitcoins van. Dit grapje herhaal je totdat het niet meer loont.
Misschien dta je gelijk hebt hoor, ik weet niet of MtGox misschien weer beperkingen heeft. Ik ben daar uit ellende juist weggegaan. Dus misschien gaat mijn verhaal even helemaal niet op nu.
Net zoals het niet melden van een cash transactie (in ieder geval als het om significante bedragen gaat) sinds jaar en dag ook al als belastingontduiking geldt. Heeft dat geholpen denk je?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:50 schreef SeLang het volgende:
Je ziet toch wel waar dit naartoe gaat? Het niet melden van transacties wordt een misdaad.
Geheel mee oneens. Ik accepteer graag betalingen in bitcoins als bedrijf. Ik heb liever zo min mogelijk te maken met al die schijtbanken, dure credit card maatschapijen en paypal met hun kutservice (en dan naast absurde fees rekenen ook nog al het risico bij mij leggen), debiele limieten en regiogebonden restricties, en noem maar op.quote:Daarmee vervalt elk voordeel voor bonafide business en klanten voor het gebruik van Bitcoin tov reguliere currencies.
Zeg maar 'niet'quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:32 schreef µ het volgende:
Ik weet wat arbitrage is ja. Je wil verkopen op mtgox, want daar is de prijz hoger. Dat geld kun je er alleen niet/slecht 'uit halen'/opnemen. Dat bedoelde ik .
De prijs op MtGox loopt op, omdat niemand bereid is daar voor minder te verkopen, omdat het geld er moeilijk af te halen is?quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:32 schreef µ het volgende:
[..]
Ik weet wat arbitrage is ja. Je wil verkopen op mtgox, want daar is de prijz hoger. Dat geld kun je er alleen niet/slecht 'uit halen'/opnemen. Dat bedoelde ik .
Mensen hebben daar nog euro's of dollars staan, en bitcoins kopen is de enige manier om het daar nog weg te krijgen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:01 schreef mike-amersfoort het volgende:
De prijs op MtGox loopt op, omdat niemand bereid is daar voor minder te verkopen, omdat het geld er moeilijk af te halen is?
Aan de andere kant, waarom daalt de prijs niet, als je zou willen kopen kun je dat op allerlei andere plekken, dus zou je er op MtGox toch geen $120 voor geven?
Het stijgt weer goed door ja, inmiddels tegen de $110 aan. Waardoor zou dat komen? Toch niet door die uitspraak van die Duitse minister?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:12 schreef µ het volgende:
Algemene prijs gaat wel omhoog. Al een tijdje $100+ op bitstamp .
Media attention weer...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het stijgt weer goed door ja, inmiddels tegen de $110 aan. Waardoor zou dat komen? Toch niet door die uitspraak van die Duitse minister?
http://www.google.com/trends/explore#q=bitcoin&cmpt=qquote:
.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:39 schreef -jos- het volgende:
Even dit topic volgen hoor, ik denk dat het momenteel wel een goed moment is om in Bitcoins te investeren.
Ik heb de client gedownload, hij is nu aan het synchroniseren met het netwerk. Duurt wel ff zo te zien...quote:
Klopt. Kan wel een dag duren afhankelijk van je verbinding .quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:56 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik heb de client gedownload, hij is nu aan het synchroniseren met het netwerk. Duurt wel ff zo te zien...
Net als andere geldwisselkantoren. Bitstamp is bijvoorbeeld een exchange. Stuur er geld naartoe (gewone internationale overboeking('Sepa')) en je kan bitcoins kopen.quote:Maar zo te zien moet ik naast de client ook nog een soort Bitcoin Exchange zoeken zodat ik geld kan storten naar de client o.i.d.? Hoe werkt dat precies?
Die chart gaat uit van bepaalde soorten hardware en stroomprijzen. Als je efficiëntere hardware hebt, of lagere stroomprijzen, dan is het profitable .quote:Overigens zat ik wat te surfen en kwam ik deze grafiek tegen:
http://blockchain.info/charts/miners-operating-profit-margin
Ofwel, het minen van Bitcoins is nu helemaal niet meer profitabel? Waarom minen mensen dan nog steeds?
Behoorlijk... Nog een goede reden om die ASIC snel te verkopen zodra ik hem binnen heb...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:35 schreef µ het volgende:
Difficulty nu op 65,750,060. Dat is +29.4%.
Hangt af van je stroomkosten én je miner.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:56 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik heb de client gedownload, hij is nu aan het synchroniseren met het netwerk. Duurt wel ff zo te zien...
Maar zo te zien moet ik naast de client ook nog een soort Bitcoin Exchange zoeken zodat ik geld kan storten naar de client o.i.d.? Hoe werkt dat precies?
Overigens zat ik wat te surfen en kwam ik deze grafiek tegen:
http://blockchain.info/charts/miners-operating-profit-margin
Ofwel, het minen van Bitcoins is nu helemaal niet meer profitabel? Waarom minen mensen dan nog steeds?
quote:author=JohnCar link=topic=280656.msg3000950#msg3000950 date=1377377405]
Today is the official Beta launch of PhenixEx.com cryptocurrency exchange! Sign up with the referral link in this post and get a lifetime reduction on trading fees.
Sign up here!
Please use the above link to get a discount on your trading fees! We will be launching PhenixEx with the following currencies:
Bitcoin
Litecoin
Phenixcoin
Feathercoin
worldcoin
Bbqcoin
Digitalcoin
Frankocoin
Megacoin
Hobocoin
Alphacoin
We will be adding new coins shortly. Please see PhenixEx.com for the Latest News and newest coin added.
Trade Fees:
Fee on sell orders on accounts not signed up through a referral code are 0.3%
Fee on sell orders on accounts signed up through a referral code are 0.25%
Fee on buy orders on accounts not signed up through a referral code are 0.2%
Fee on buy orders on accounts signed up through a referral code are 0.15%
Affiliate program:
For every account you refer to PhenixEx.com with your referral code you will receive 25% of the transaction fees payed by that account, for life. You will find your affiliate code under "Affiliate system tab".
It is our aim to provide unprecedented service for users of digital currencies. Do not hesitate to contact us in case of questions, problems or request for new features. Please visit the support section for PhenixEx at the PhenixCoin forum or e-mail us at support@phenixex.com. Please follow along in our announcement thread on our forum board the PhenixCoin forum
Api coming soon!
Thanks, JohnCar
quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:08 schreef µ het volgende:
Broertje vroeg of ik paypal had om voor de humble bundle te betalen. Blijk je ook met bitcoin te kunnen betalen .
Hmm I see. Privetab geeft mtgox idd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Volgens mij laat hij de laatste die je hebt bekeken zien.
Bitcoin is alweer 10% gestegen sinds ik dit zei...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:39 schreef -jos- het volgende:
Even dit topic volgen hoor, ik denk dat het momenteel wel een goed moment is om in Bitcoins te investeren.
happycoins.nl was goedkoper een paar maanden terug, maar nu zijn ze duurder dan bitonic..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
Bitcoin is alweer 10% gestegen sinds ik dit zei...
Ik heb mijn Bitcoin client gesynchroniseerd en wil wat gaan kopen. Ik hoorde over https://bitonic.nl/index waar je met iDeal kunt kopen. Maar zo te zien betaal je ongeveer 2,5% fee hier. Zijn er nog andere makkelijke/betere manieren die minder kosten?
en wil je nu meer dan 2500 euro per jaar traden moet je je laten bevestigen door een advocaat or officiële instelling.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:46 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
happycoins.nl was goedkoper een paar maanden terug, maar nu zijn ze duurder dan bitonic..
bitcoin.de is iets goedkoper dan bitonic, maar je moet je account wel bevestigen met een code die ze versturen door 1 cent naar je rekening over te maken.
quote:I am a time-traveler from the future, here to beg you to stop what you are doing.
I am sending this message from the year 2025. Things are looking bleak here, and some of you will carry blood on your hands.
If you don't believe me, please move on, as I have no way of proving to you I'm really who I claim to be.
I don't want to waste any of your time, so I'm merely going to explain what happened.
On average, every year so far, the value of Bitcoin has increased by about a factor ten. From 0.1 dollar in 2010, to 1 dollar in 2011, to 10 dollar in 2012, to 100 dollar in 2013. From now on, there's a slight slowdown, as the value increased by a factor ten every two years, to 1,000 dollar in 2015, to 10,000 in 2017, 100,000 in 2019, and 1,000,000 in 2021. From here onwards, there's no good way of expressing its value in dollars, as the dollar is no longer used, nor is any central bank issued currency for that matter. There are two main forms of wealth in today's world. Land and cryptocurrency.
There are just over 19 million Bitcoin known to be used in the world today, as well as a few hundred thousand that were permanently lost, and we're still dealing with a population of just over 7 billion people today. On average, this means the average person owns just under 0.003 bitcoin. However, due to the unequal distribution of wealth in my world, the mean person owns just 0.001 bitcoin. That's right, most of you reading this today are rich. I personally live next to an annoying young man who logged into his old Reddit account two years ago and discovered that he received a tip of 0.01 Bitcoin back in 2013 for calling someone a "faggot" when he was a 16 year old boy. Upon making this discovery he bought an airline ticket, left his house without telling anyone anything and went to a Citadel.
"What is a Citadel?" you might wonder. Well, by the time Bitcoin became worth 1,000 dollar, services began to emerge for the "Bitcoin rich" to protect themselves as well as their wealth. It started with expensive safes, then began to include bodyguards, and today, "earlies" (our term for early adapters), as well as those rich whose wealth survived the "transition" live in isolated gated cities called Citadels, where most work is automated. Most such Citadels are born out of the fortification used to protect places where Bitcoin mining machines are located. The company known as ASICminer to you is known to me as a city where Mr. Friedman rules as a king.
In my world, soon to be your world, most governments no longer exist, as Bitcoin transactions are done anonymously and thus most governments can enforce no taxation on their citizens. Most of the success of Bitcoin is due to the fact that Bitcoin turned out to be an effective method to hide your wealth from the government. Whereas people entering "rogue states" like Luxemberg, Monaco and Liechtenstein were followed by unmanned drones to ensure that governments know who is hiding wealth, no such option was available to stop people from hiding their money in Bitcoin.
Governments tried to stay relevant in my society by buying Bitcoin, which just made the problem worse, by increasing the value of Bitcoin. Governments did so in secret of course, but my generation's "Snowdens" are in fact greedy government employees who transferred Bitcoin to their own private account, and escaped to anarchic places where no questions are asked as long as you can cough up some money.
The four institutions with the largest still accessible Bitcoin balance are believed to be as following:
-ASICminer - 50,000 Bitcoin
-The IMF's "currency stabilization fund" - 70,000 Bitcoin
-Government of Saudi Arabia - 110,000 Bitcoin
-The North Korean government - 180,000 Bitcoin
Economic growth today is about -2% per year. Why is this? If you own more than 0.01 Bitcoin, chances are you don't do anything with your money. There is no inflation, and thus no incentive to invest your money. Just like the medieval ages had no significant economic growth, as wealth was measured in gold, our society has no economic growth either, as people know their 0.01 Bitcoin will be enough to last them a lifetime. The fact that there are still new Bitcoin released is what prevents our world from collapse so far it seems, but people fear that the decline in inflation that will occur during the next block halving may further wreck our economy.
What happened to the Winklevoss twins? The Winklevoss twins were among the first to die. After seeing the enormous damage done to the fabric of society, terrorist movements emerged that sought to hunt down and murder anyone known to have a large balance of Bitcoin, or believed to be responsible in any way for the development of cryptocurrency. Ironically, these terrorist movements use Bitcoin to anonymously fund their operations.
Most people who own any significant amount of Bitcoin no longer speak to their families and lost their friends, because they had to change their identities. There have been also been a few suicides of people who could not handle the guilt after seeing what happened to the bag-holders, the type of skeptical people who continued to believe it would eventually collapse, even after hearing the rumors of governments buying Bitcoin. Many people were taken hostage, and thus, it is suspected that 25% percent of "Bitcoin rich" actually physically tortured someone to get him to spill his password.
Why didn't we abandon Bitcoin, and move to another system? Well, we tried of course. We tried to step over to an inflationary cryptocurrency, but nobody with an IQ above 70 was willing to step up first and volunteer. After all, why would you voluntarily invest a lot of your money into a currency where you know your wealth will continually decline? The thing that made Bitcoin so dangerous to society was also what made it so successful. Bitcoin allows us to give into our greed.
In Africa, surveys show that an estimated 70% of people believe that Bitcoin was invented by the devil himself. There's a reason for this. It's a very sensitive issue that today is generally referred to as "the tragedy". The African Union had ambitious plans to help its citizens be ready to step over to Bitcoin. Governments gave their own citizens cell phones for free, tied to their government ID, and thus government sought to integrate Bitcoin into their economy. All went well, until "the tragedy" that is. A criminal organization, believed to be located in Russia, exploited a hardware fault in the government issued cell phones. It's believed that the entire continent of Africa lost an estimated 60% of its wealth in a period of 48 hours. What followed was a period of chaos and civil war, until the Saudi Arabian and North Korean governments, two of the world's major superpowers due to their authoritarian political system's unique ability to adapt to the "Bitcoin challenge", divided most African land between themselves and were praised as heroes by the local African population for it.
You might wonder, what is our plan now? It's clear that the current situation can not be sustained, without ending in a nuclear holocaust. I am part of an underground network, who seek to launch a coordinated attack against the very infrastructure of the Internet itself. We have at our disposal about 20 nuclear submarines, which we will use to cut all underwater cables between different continents. After this has been successfully achieved, we will launch a simultaneous nuclear pulse attack on every densely population area of the world. We believe that the resulting chaos will allow the world's population to rise up in revolt, and destroy as many computers out there as possible, until we reach the point where Bitcoin loses any relevance.
Of course, this outcome will likely lead to billions of deaths. This is a price we are forced to pay, to avoid the eternal enslavement of humanity to a tiny elite.
This is also the reason we contacted you.
It doesn't have to be like this. You do not have to share our fate. I don't know how, but you must find a way to destroy this godforsaken project in its infancy. I know this is a difficult thing to ask of you. You believed you were helping the world by eliminating the central banking cartel that governs your economies.
However, I have seen where it ends.
Grappig verhaal. Maar het is nergens op gebaseerd natuurlijk. De meeste van de beweringen zijn zo onderuit te halen.quote:
Dit dus. Markt is te klein want we zagen dat als 1 partij voor 2 miljoen inslaat de koers met 20 dollar stijgt. Maw je kunt de markt erg makkelijk manipuleren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:22 schreef -jos- het volgende:
[..]
Grappig verhaal. Maar het is nergens op gebaseerd natuurlijk. De meeste van de beweringen zijn zo onderuit te halen.
1 mil inkopen is eerder $5, niet $20.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:54 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Dit dus. Markt is te klein want we zagen dat als 1 partij voor 2 miljoen inslaat de koers met 20 dollar stijgt. Maw je kunt de markt erg makkelijk manipuleren.
Je hebt gelijk. Maar zoals we gisteren zagen veroorzaakt zo een injectie gelijk flink wat aandacht.quote:
Ja, ik. MtGox zie ik al een tijdje niet meer als leidende exchange.quote:
Europe?quote:Op zondag 1 september 2013 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
Er komt een nieuwe exchange bij die fiat geld accepteert
Linkje? Source?quote:Op zondag 1 september 2013 18:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nog niet helemaal zeker, iig Dollars.
Waarom DM? Is dit geheim ofzo?quote:
Ze zijn weer dalende op dit moment hoor, het moment van kopen en verkopen is en blijft 1 grote gok.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:22 schreef Mender het volgende:
Sinds twee weken namelijk weer bitcoins aan het sparen. Maar had gehoopt dat het nog maanden zou duren voordat de prijs weer omhoog zou schieten.
Ik wel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geloven jullie nog echt dat bitcoin levensvatbaar is? De afgelopen weken komen er steeds meer nieuwtjes naar buiten over hoe de NSA alles kraakt en ik heb het idee dat ze het hele bitcoin gebeuren met 1 klap compleet kunnen verzieken.
Random geruchten over de NSA die zogenaamd geheime superpowers heeft, versus een open source protocol wat volledig transparant is en al jarenlang door vele duizenden goed- en kwaadwillende hackers, crackers, cryptografen, programmeurs, en wiskundigen tot op het bot is geanalyzeerd.... Ik zet mijn geld op Bitcoin.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geloven jullie nog echt dat bitcoin levensvatbaar is? De afgelopen weken komen er steeds meer nieuwtjes naar buiten over hoe de NSA alles kraakt en ik heb het idee dat ze het hele bitcoin gebeuren met 1 klap compleet kunnen verzieken.
Indien mogelijk, post hier ff meer info graag, of stuur mij anders ook ff een DM?quote:Op zondag 1 september 2013 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
Er komt een nieuwe exchange bij die fiat geld accepteert
Je bedoelt zoals bijna elke encryptie vorm als onkraakbaar werd gezien? NSA heeft in alle beveiligingen backdoors, waarom zou bitcoin veiliger zijn? Waarom zou de NSA géén backdoor hebben in bitcoin. Ik heb het idee dat als ze bitcoin als een gevaar zien (Terrorisme -> bitcoin is een goed alternatief) ze gewoon een dikke injectie doen aan bitcoins en de hele zooi inkakt. Als je bitcoin nog maar 0,0000001$ waard is, is het gg wpquote:Op woensdag 11 september 2013 15:40 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Random geruchten over de NSA die zogenaamd geheime superpowers heeft, versus een open source protocol wat volledig transparant is en al jarenlang door vele duizenden goed- en kwaadwillende hackers, crackers, cryptografen, programmeurs, en wiskundigen tot op het bot is geanalyzeerd.... Ik zet mijn geld op Bitcoin.
Of zoals je wel vaker hoort: "I trust Bitcoin because Bitcoin doesn't need trust."
De NSA zal achter de schermen heus een hoop invloed en processing power tot hun beschikking hebben. Maar ze kunnen niet toveren. Niet alles is domweg kraakbaar als je er maar genoeg geld, servers of experts tegenaan gooit.
En sowieso, wat valt er precies te "kraken" aan Bitcoin trouwens?
Paranoia lulkoek.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je bedoelt zoals bijna elke encryptie vorm als onkraakbaar werd gezien? NSA heeft in alle beveiligingen backdoors, waarom zou bitcoin veiliger zijn? Waarom zou de NSA géén backdoor hebben in bitcoin. Ik heb het idee dat als ze bitcoin als een gevaar zien (Terrorisme -> bitcoin is een goed alternatief) ze gewoon een dikke injectie doen aan bitcoins en de hele zooi inkakt. Als je bitcoin nog maar 0,0000001$ waard is, is het gg wp
Dat bitcoin opensource is betekent NIET dat het protocol fouten kan bevatten die mogelijk ingebouwd of stilgehouden zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:51 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Paranoia lulkoek.
1. Bitcoin is open source. Als er een backdoor in zit is dat per definitie zichtbaar.
2. Elke vorm van encryptie wordt helemaal niet als onkraakbaar gezien. Wiskundige wetten daarentegen wel.
3. Wat heeft Bitcoin met encryptie te maken?
4. "ze gewoon een dikke injectie aan bitcoins doen" dan begrijp je dus fundamenteel niet hoe Bitcoin werkt. Zelfde als stellen dat iemand die geen goud heeft, "een dikke injectie aan goud doet" om de goudmarkt te laten instorten.
Nogmaals, wat valt er precies te "kraken" aan Bitcoin, beantwoord dat nou eens?
De software is al door tientallen (zo niet honderden) professionals bekeken. Er zit serieus geld in het 'kraken'/outsmarten van bitcoin. Denk niet dat dat niet zou gebeuren als het zou zijn gevonden.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat bitcoin opensource is betekent NIET dat het protocol fouten kan bevatten die mogelijk ingebouwd of stilgehouden zijn.
En hoe denk je dat ze die 51% gaan krijgen? En zelfs als je >50% hebt is het lastig.quote:En ja met heel veel geld kan het bitcoin systeem kapot gemaakt worden. Als je flink wat geld investeert en je zorgt ervoor dat je 51% van de nodes in je bezit hebt kan je het systeem gewoon laten crashen.
Dat is nog steeds niet concreet.quote:Bitcoin is niet heilig en wmb niet veilig gezien de macht die de NSA heeft.
In theorie, ja, misschien. Maar aangezien er nu al jarenlang duizenden developers zich tot in den treure hebben verdiept in het Bitcoin protocol + de source code, lijkt me de kans astronomisch klein dat die allemaal doelbewust bepaalde fouten verborgen houden.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat bitcoin opensource is betekent NIET dat het protocol fouten kan bevatten die mogelijk ingebouwd of stilgehouden zijn.
Zolang je 51% computing power hebt en voortdurend kunt houden kun je andermans transacties blokkeren en gedurende die tijd 100% van de coins minen. Vervelend voor zolang het duurt. Maar "het systeem laten crashen"?quote:En ja met heel veel geld kan het bitcoin systeem kapot gemaakt worden. Als je flink wat geld investeert en je zorgt ervoor dat je 51% van de nodes in je bezit hebt kan je het systeem gewoon laten crashen.
Maak het eens concreet. Vaag gemompel over de macht van de NSA zonder concrete argumenten hebben we de laatste tijd al te veel gehoord. Wat is nou precies het "gevaar" wat je van de NSA verwacht? Dat ze een 51% attack uitvoeren? Of iets anders? (wat dan?)quote:Bitcoin is niet heilig en wmb niet veilig gezien de macht die de NSA heeft.
Dank. Dat gaat zeker lukkenquote:Op woensdag 11 september 2013 21:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Goed veel plezier met je bitcoins
Crash waarvan, goud? De euro? Ik doe meequote:ik kom bij de eerste volgende crash wel even langs.
Ja mooi is dat he. Een hoop paranoïde geroep van NSA dit en backdoors dat, onveilig zus en 51% attack zo. Maar concrete inhoudelijke argumenten ho maarquote:Op woensdag 11 september 2013 21:28 schreef µ het volgende:
.
Het was gezellig, hoewel ik op een inhoudelijke discussie hoopte.
Paranoide geef ik hem geen ongelijk in. Ik vertrouw het ook voor geen cent en probeer zo veel mogelijk te doen om niet gevolgd te worden door ze.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:33 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Ja mooi is dat he. Een hoop paranoïde geroep van NSA dit en backdoors dat, onveilig zus en 51% attack zo. Maar concrete inhoudelijke argumenten ho maar
Verhelderende uitlegquote:Op donderdag 12 september 2013 16:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
De NSA heeft geen backdoor in de bitcoins zitten, maar ze kunnen wel de geldstromen traceren. En door het open karakter van de bitcoin is dit helemaal niet erg. Iedereen kan dat met de blockchain wel nadoen. Het is alleen minder anoniem dan oorspronkelijk verteld is.
De NSA heeft wel een bepaalde invloed gehad bij het aanmaken van de beveiliging van een portemonnee. Hiervoor wordt encryptie gebruikt die gebaseerd is op willekeurige getallen. Deze getallen zijn door de NSA niet volledig willekeurig en de NSA zou dus, in theorie, een portemonnee kunnen leegplukken. Om dit te voorkomen is er een update geweest op oa Android zodat de willekeurige getallen wel weer willekeurig zijn. Dit dit probleem zou niet meer bestaan.
De rest met de NSA is een storm in een glas water. Niets om je druk om te maken. De bitcoin is gebaseerd op een solide systeem dat gecontroleerd wordt door alle gebruikers. Het werkt en ja ik zet mijn centen er wel op in ja.
quote:Bitstamp’s verification procedures are in accordance with high standards already adopted in today's financial world and assure Bitstamp’s service providers as well as regulators. To be in line with financial standards, as of September 30th, 2013, bitcoin and bank transfers will only be available to verified customers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |