Niet uit het desbetreffende figuur, wel uit het onderzoek.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die conclusie kun je anders niet uit dit onderzoek halen.
Dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
hij heeft het over de mate hoe verdacht bepaalde prestaties zijn.
En uiteraard zijn het geen feiten, zoals ook niet elke renner met dezelfde lengte, kilogrammetjes en training hetzelfde kan fietsen. Omdat dit niet mogelijk is, probeer je naar de output te kijken en moet je de rest in je achterhoofd absoluut niet vergeten.
Dus, kan je de cijfers ritueel verbranden en lacherig naar kijken, tsja dat is onnodig en te kort door de bocht dunkt me.
Omdat je om zoveel vermogen te kunnen leveren nog altijd kracht nodig hebt. Dikke gespierde poten en kuiten, alleen daarmee overwin je rolweerstand/windweerstand/zwaartekracht. Doping gebruik betekent niet meteen dat een mager scharminkeltje die nooit traint ineens een sterke kerel wordt hè.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat het geleverd kan worden door een schone renner?
Doe dat 21 dagen met 2 rustdagen erin en dan begrijp waarom er naar de middelen word gegerepen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Omdat je om zoveel vermogen te kunnen leveren nog altijd kracht nodig hebt. Dikke gespierde poten en kuiten, alleen daarmee overwin je rolweerstand/windweerstand/zwaartekracht. Doping gebruik betekent niet meteen dat een mager scharminkeltje die nooit traint ineens een sterke kerel wordt hè.
Ook een bodybuilder kan zoveel vermogen leveren, misschien nog wel veel meer, alleen hij houdt dat maar een paar meter vol. Dus de basis is nog altijd: keihard en veel trainen.
Ook een gezonde, schone renner kan dat.
Dit eventueel aangevuld met een middeltje hier en daar om de dag erop net zo hard omhoog te kunnen rijden.
Ikzelf heb afgelopen weekend een zware cyclo in de Vogezen gereden: de 3 ballons. Qua afstand (217 km), hoogtemeters (4000) en parcours (3 cols en nog wat klein heuvelwerk) te vergelijken met een middelzware touretappe in het voorgebergte denk ik.
Ik reed er een aardige tijd en gemiddelde snelheid, en was er tevreden over, maar ook écht moe de volgende dag. Moest allerlei vocht en energietekorten aanvullen, dus ik moet er niet aan denken om de dag erop weer op te moeten stappen voor zo'n zware rit.
Zou op Fok! worden gekarakteriseerd als een slappe bergetappe, want geen cols HC en de finish ruim na de laatste col.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
Ikzelf heb afgelopen weekend een zware cyclo in de Vogezen gereden: de 3 ballons. Qua afstand (217 km), hoogtemeters (4000) en parcours (3 cols en nog wat klein heuvelwerk) te vergelijken met een middelzware touretappe in het voorgebergte denk ik.
Precies, even van een ander forum geplukt, maar dit is bijvoorbeeld de pagina over Pantani:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet uit het desbetreffende figuur, wel uit het onderzoek.
Dit zegt idd meer, ondanks dat het geen bewijs is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:27 schreef Ereinion het volgende:
Of je het nuttig vind moet je helemaal zelf weten, maar ik vind het zelf wel handig om op deze manier de klimprestaties over langere periode kan vergelijken. Zo kan je concluderen dat er op het hoogtepunt van de jaren 90 het snelst gereden werd, dat Armstrong alweer een stuk trager was, en dat ondanks alle verhalen over een schoner peloton er nog steeds onwaarschijnlijke snelheden gehaald worden. Als er bijvoorbeeld straks een nieuw middel in het peloton komt met hetzelfde effect als EPO, dan zal je dat via dit soort berekeningen direct ontdekken, terwijl het via geruchten en dopingtests vaak jaren duurt voordat je hetzelfde kan 'bewijzen'.
80% van de wielerkenners hier op Fok heeft een lichaam wat nog nooit een alpencol, laat staan Ardennenheuveltje bedwongen heeft, dus dat oordeel doet mij niet zoveel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou op Fok! worden gekarakteriseerd als een slappe bergetappe, want geen cols HC en de finish ruim na de laatste col.
Je moet wel naar de duur kijken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:43 schreef OProg het volgende:
Zo vaak boven de 7,0 komen is zelfs met alle EPO van de wereld nog een wonderprestatie trouwens.
Dan nog is de 7.25 W/kg die hij trapte in de Giro 1998 35 minuten lang echt beestachtig.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je moet wel naar de duur kijken.
Cavendish kan 15 W/kg trappen. Dat is dan wel 5 seconden lang, maar toch.
Als ie een minuut trapt is het alweer gedaald naar 8W/kg.
Men roept wel dat 6 W/kg de grens is tussen safe/unsafe, maar daar worden nog te weinig duurperiodes aan gehangen. Ikzelf neig naar 30 minuten.
Dat is echt hors categorie doping jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Dan nog is de 7.25 W/kg die hij trapte in de Giro 1998 35 minuten lang echt beestachtig.
Dit. We weten allemaal nog dat het hele beklimmingen waren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Dan nog is de 7.25 W/kg die hij trapte in de Giro 1998 35 minuten lang echt beestachtig.
Staat ook dat het gelijkwaardig is aan de Hautacam van 1996 van Riis.
Ja uiteraard, ik wilde alleen even zeggen dat duur meespeeltquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Staat ook dat het gelijkwaardig is aan de Hautacam van 1996 van Riis.
Die zal er zeker zijn, want hoog hematocriet = meer zuurstof kunnen vervoeren, en meer zuurstof = meer energie naar de spieren, en meer energie naar de spieren = meer vermogen (Watt)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ah, Pantani. Ik heb nog een biografie van hem liggen die ik nog laatst even doorlas. Is er een verband in tussen de wattages en de hematocrietwaarden in de zin van hoe hoger je hematocriet hoe meer wattage je kunt leveren? Uiteraard spelen andere factoren mee, maar aangezien ik een totale noob ben op dit gebied was ik daar wel even nieuwsgierig naar.
sprintje bergopquote:
is dat dan het verschil tussen de volle EPO lading en de microdosering?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:27 schreef Ereinion het volgende:
Zo kan je concluderen dat er op het hoogtepunt van de jaren 90 het snelst gereden werd, dat Armstrong alweer een stuk trager was,
Is natuurlijk ook best zwaar zo'n bandana, dat alleen al scheelt anderhalve kilometer.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. We weten allemaal nog dat het hele beklimmingen waren.
Dan gooide hij in de Giro eerst zijn bandana af en reed hij vervolgens iedereen naar huis.
Nou rijdt Pantani daar wel bizar hard, maar degenen die hij achterlaat, die zitten waarschijnlijk ook nog in de categorie mutantquote:
quote:
Het is van Dombrowski eerder een wonder dat hij dit jaar nog eerder niet wat heeft laten zien, want zowat alle WT-ploegen zaten achter hem aan. Ik sluit niet uit dat Sky wat met hem doet, maar die gast heeft wel bakken talent.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Weer een nieuwe revelatie bij Sky. Meet Joe Dombrowski!
Toch wel de winnaar van de Baby Giro van vorig jaar ... En opgeleid bij Livestrong ...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Weer een nieuwe revelatie bij Sky. Meet Joe Dombrowski!
daar zal ook nog een lading sterioden in gegaan zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:43 schreef OProg het volgende:
Zo vaak boven de 7,0 komen is zelfs met alle EPO van de wereld nog een wonderprestatie trouwens.
Dit was in ieder geval zijn dope programma bij Fuentes in 2003.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar zal ook nog een lading sterioden in gegaan zijn.
http://autobus.cyclingnews.com/results/1999/giro99/stage20.htmlquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou rijdt Pantani daar wel bizar hard, maar degenen die hij achterlaat, die zitten waarschijnlijk ook nog in de categorie mutant
als er 1 positief test, kan het voor de hele groep geldenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 09:10 schreef Szura het volgende:
(Jamaica Gleaner) Jamaican track star Veronica Campbell-Brown has been tested positive for a banned substance.
Campbell-Brown was tested positive at the Jamaica Invitational Meet on May 4.
A sample revealed the presence of a diuretic, which acts as a masking agent and is banned by the World Anti-Doping Agency.
Diuretics are used to cause the excess release fluids from the body primarily through urination, as a result, decreasing the ability to detect performance enhancement drugs.
Veronica Campbell-Brown
She travelled to Montreal, Canada with her management team on Thursday ahead of the B sample results, which today confirmed the positive finding.
Campbell-Brown was informed of the finding on June 3 and her sponsors have reportedly since been updated.
The International Association of Athletics Federations is expected to make an announcement early next week.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eer-voetballen.dhtmlquote:Deco kreeg begin mei een voorlopige schorsing van 30 dagen, maar het Braziliaanse gerecht is van oordeel dat de tot Portugees genaturaliseerde Braziliaan niet de intentie had het verboden middel te gebruiken. Deco zelf wijt de positieve test aan vervuilde vitaminesupplementen.
Maar dat is omdat Deco én niet goed genoeg is én voor Portugal uitkomt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:41 schreef Szura het volgende:
Gelukkig geen dope op de confederations cup!!!!
er is geen verhaal, waste of time and moneyquote:Op maandag 17 juni 2013 09:12 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Zijn jullie ook zo benieuwd naar het verhaal van de commissie sorgdrager?
Voor een leuk bedrag had ik dit onderzoek ook wel willen pennen.quote:'Meeste Nederlandse renners gebruikten doping'
Commissie Sorgdrager presenteert bevindingen
Het overgrote deel van de Nederlandse wielrenners gebruikte aan het eind van de jaren 90 en begin deze eeuw doping. Dat heeft de Commissie Anti-Doping Aanpak onder leiding van oud-minister Winnie Sorgdrager geconcludeerd. De commissie presenteerde maandag in Den Haag haar bevindingen in het rapport 'Meedoen of stoppen'.
Veel renners uit die tijd voelden zich gedwongen tot de keuze om doping te gebruiken of anders te stoppen met wielrennen. 'Het was in hun ogen cruciaal voor het slagen van hun wielercarrière en het simpelweg kunnen voldoen aan de basale verwachtingen van de ploegleiding', stelde de commissie vast na gesprekken met tientallen personen, onder wie (oud-)wielrenners, ploegleiders en medisch begeleiders.
Dopinggebruik is volgens de commissie, in december opgericht om de vermeende dopingcultuur in het Nederlandse wielrennen te onderzoeken, gedurende een bepaalde periode na de introductie van epo 'verankerd' in de manier waarop de Nederlandse wielerploegen opereerden. Dat was vooral begeleidend en niet sturend. De laatste jaren is volgens de commissie zeker in Nederland de houding ten opzichte van doping veranderd. Ploegen benadrukken momenteel hun dopingvrije aanpak.
quote:Op maandag 17 juni 2013 11:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit zal Erik Dekker en Jeroen Blijlevens wel over de streep trekken.
Dekker zat met zijn strakke bandje bij de overige 5%.quote:"Een beeld van 80, 90 tot misschien wel 95 procent komt in onze ogen dicht bij de waarheid",
Wie zijn in hemelsnaam 'jullie'?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:07 schreef THEFXR het volgende:
daar staan jullie dan met jullie top 20 gebruikt alleen!Lekker blijven dromen.
Je hebt ook gelezen dat het rapport daar spreekt over eind jaren 90, begin deze eeuw?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:07 schreef THEFXR het volgende:
Een beeld van 80, 90 tot misschien wel 95 procent komt in onze ogen dicht bij de waarheid", concludeert de commissie
gelukkig is het niet allemaal, al is 95% gewoon hetzelfde, daar staan jullie dan met jullie top 20 gebruikt alleen!
Lekker blijven dromen.
Alsof het ooit is afgenomen, altijd maar achteraf praten, van ja toen was het zo. Dat is ook een marketing truc, hoorquote:Op maandag 17 juni 2013 16:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je hebt ook gelezen dat het rapport daar spreekt over eind jaren 90, begin deze eeuw?
Er is hier niemand die beweert dat rond die tijd maar een beperkt gedeelte van het peloton aan de dope zat. Zelfs voor Operacion Puerto was wel duidelijk dat het gebruik amper was afgenomen na de EPO-TDF van 1998.
Dat zal er bijna altijd toe leiden dat het dopinggebruik zelf ook afneemt. Als je minder kan pakken zijn de voordelen van doping kleiner, en is er minder reden voor een renner die nog niet gebruikt om ook over te stappen op het gebruik, het zal altijd wel voor een paar renners de berekening zodanig beïnvloeden dat dopinggebruik niet meer de moeite waard is.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:43 schreef Marcoss het volgende:
De vraag is of het dopinggebruik zelf is afgenomen of enkel de hoeveelheid doping die gebruikt wordt. Jezelf helemaal volstoppen zal nu veel minder gebeuren, lijkt me..
Hangt wel met elkaar samen wellicht. Waar de vraag vroeger was meedoen of stoppen (vanwege het forse gebruik van de andere renners) is het nu meedoen of niet winnen (vanwege mindere hoeveelheid andere renners kan je clean nog wel prima meekomen in het peloton. Winnen wordt echter erg lastig (maar niet onmogelijk)).quote:Op maandag 17 juni 2013 16:43 schreef Marcoss het volgende:
De vraag is of het dopinggebruik zelf is afgenomen of enkel de hoeveelheid doping die gebruikt wordt. Jezelf helemaal volstoppen zal nu veel minder gebeuren, lijkt me..
gek, de geschiedenis heeft uitgewezen dat ze naar fase 2 medicijnen grijpen en jij gaat daar gewoon tegen in.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat zal er bijna altijd toe leiden dat het dopinggebruik zelf ook afneemt. Als je minder kan pakken zijn de voordelen van doping kleiner, en is er minder reden voor een renner die nog niet gebruikt om ook over te stappen op het gebruik, het zal altijd wel voor een paar renners de berekening zodanig beïnvloeden dat dopinggebruik niet meer de moeite waard is.
waar de fuck baseer je dat nu op? bij de junioren en amateurs wordt er nog steeds vet gebruikt, maar bij de pro's is er een aardverschuiving plaatsgevonden? no wayquote:Op maandag 17 juni 2013 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hangt wel met elkaar samen wellicht. Waar de vraag vroeger was meedoen of stoppen (vanwege het forse gebruik van de andere renners) is het nu meedoen of niet winnen (vanwege mindere hoeveelheid andere renners kan je clean nog wel prima meekomen in het peloton. Winnen wordt echter erg lastig (maar niet onmogelijk)).
Denk om je hartquote:Op maandag 17 juni 2013 17:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar de fuck baseer je dat nu op? bij de junioren en amateurs wordt er nog steeds vet gebruikt, maar bij de pro's is er een aardverschuiving plaatsgevonden? no way
Vorige jaar reden ze 60 per uur vlak in de TDF met waaiers en afhakers, ik denk dat ze de grote doping niet meer echt kunnen gebruiken ivm testen, alleen zijn er pas nog een aantal op het ouderwetse EPO betrapt. maar ook renners op GW1516 wat nooit een medicijn is geworden en in fase 2 is afgekeurd, stond ook al sinds 2009 op de WADA lijst, nu is er pas een test voor, dus die testen liggen gewoon jaren achter.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Denk om je hart.
Gewoon, op de W/kg cijfer; zijn t.o.v. die tijd afgenomen en liggen ook volgens kritische wetenschappers meer binnen het menselijk mogelijke*. Vervolgens pas ik daar een stukje logica op toe. In die tijd waren er renners die nog een beetje mee konden komen (5, 10 of misschien wel 20%! Een Bassons won een etappe in de Dauphiné, etc.). Aangezien er nu minder hard gereden wordt, zal de groep die clean mee kan komen, groter zijn dan destijds. Ergo, er worden een stuk minder renners voor de vraag gesteld; doping gebruiken, of stoppen?
Daarnaast vertrouw ik bepaalde renners nog wel, ik noem een Gesink of een Kittel. Die kunnen aardig meekomen. Over het algemeen is mijn vertrouwen in renners nog nooit beschaamd, dus misschien ben ik daarom nog niet zo cynisch als bepaalde mensen.
*Helaas is dit weer aan het toenemen, en het dopinggebruik hoogstwaarschijnlijk dus ook, omdat er weinig tot niets gedaan wordt in de dopingstrijd de laatste jaren.
http://www.telegraaf.nl/t(...)l_bij_zwemmen__.htmlquote:Op maandag 17 juni 2013 17:35 schreef DeeBee het volgende:
Eindelijk weer eens een zwemmer, als er 1 dopingsport bij uitstek is...
3 maanden schorsing is wel weer loller, net als dat het wielren-nieuws alleen op tt 101 staat als het doping gerelateerd is zo ongeveer.
Trouwens, geen enkel 'feit' wat je op deze pagina hebt neergezet wist ik nog niet THFXR, dus het 'jullie' denken is juist hier niet zo op z'n plek, want bijna elke user die hier post is bekend met de (grote) rol van doping in sport. En hebben een ingevoerde mening, met vaak wat meer nuance dan jij. De volgers die straks in juli alleen weer kijken, zullen eerder verbaasd zijn over je statements... Maar ja, die discussie is al 10.000x gevoerd hier.
Juist.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vorige jaar reden ze 60 per uur vlak in de TDF met waaiers en afhakers, ik denk dat ze de grote doping niet meer echt kunnen gebruiken ivm testen, alleen zijn er pas nog een aantal op het ouderwetse EPO betrapt. maar ook renners op GW1516 wat nooit een medicijn is geworden en in fase 2 is afgekeurd, stond ook al sinds 2009 op de WADA lijst, nu is er pas een test voor, dus die testen liggen gewoon jaren achter.
btw Gesink is een pathologische leugenaar
Nou DeeBee, dat Gesink een pathologische leugenaar is wisten we nog niet toch?quote:Op maandag 17 juni 2013 17:35 schreef DeeBee het volgende:
Eindelijk weer eens een zwemmer, als er 1 dopingsport bij uitstek is...
3 maanden schorsing is wel weer loller, net als dat het wielren-nieuws alleen op tt 101 staat als het doping gerelateerd is zo ongeveer.
Trouwens, geen enkel 'feit' wat je op deze pagina hebt neergezet wist ik nog niet THFXR, dus het 'jullie'-bakken is juist hier niet zo op z'n plek, want bijna elke user die hier post is bekend met de (grote) rol van doping in sport. En hebben een ingevoerde mening, met vaak wat meer nuance dan jij. De volgers die straks in juli alleen weer kijken, zullen eerder verbaasd zijn over je statements... Maar ja, die discussie is al 10.000x gevoerd hier.
Dit idd.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:35 schreef DeeBee het volgende:
Trouwens, geen enkel 'feit' wat je op deze pagina hebt neergezet wist ik nog niet THFXR, dus het 'jullie'-bakken is juist hier niet zo op z'n plek, want bijna elke user die hier post is bekend met de (grote) rol van doping in sport. En hebben een ingevoerde mening, met vaak wat meer nuance dan jij. De volgers die straks in juli alleen weer kijken, zullen eerder verbaasd zijn over je statements... Maar ja, die discussie is al 10.000x gevoerd hier.
Da's ook geen feit, maar een aanname.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou DeeBee, dat Gesink een pathologische leugenaar is wisten we nog niet toch?
Dat is bij de meeste mensen zo, dat narcisme, misschien dat die overtreffende trap, de naivelingen nog wat wakker schudt.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:45 schreef DeeBee het volgende:
Enige narcisme leek mij wel aanwezig bij je, maar jezelf wegzetten als enige én universele bron op het gebied van doping is dan toch wel de overtreffende trap.
Ik stel dan ook voor om in jouw eer deze reeks te hernoemen naar 'THFXR's doping dump', kan jij hier verder en wij onwetenden wel ergens anders, storen we je tenminste ook niet met ons gebrek aan kennis.
Als jij alleen feiten aanam, zou je wereld er anders uit zien.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's ook geen feit, maar een aanname.
Wel een 'feit', zeker in THEFXR's belevingswereld.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's ook geen feit, maar een aanname.
Nee joh, daar is geen dopingprobleem. Daar zijn immers amper positieve gevallen.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:41 schreef Zelva het volgende:
Waarom gaat dat rapport alleen over de wielersport eigenlijk? Bij andere sporten is er geen 'Anti-Doping Aanpak (sic)' nodig?
Net nog een wereldkampioen zwemmen, maar ach dat is een incident. Snel verder. Och, vooruit we wijden er een paar kolommetjes aan.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee joh, daar is geen dopingprobleem. Daar zijn immers amper positieve gevallen.
tjonge, jij met al je kennis, geen imago probleem, jongequote:Op maandag 17 juni 2013 18:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee joh, daar is geen dopingprobleem. Daar zijn immers amper positieve gevallen.
Je moet je sarcasmedetector aanzetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tjonge, jij met al je kennis, geen imago probleem, jonge
Dat is wat ik echt hekel aan journalisten, altijd die renners neerschieten. en Nelissen is er zelf een geworden.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Net nog een wereldkampioen zwemmen, maar ach dat is een incident. Snel verder. Och, vooruit we wijden er een paar kolommetjes aan.
Wel even verder zoeken naar de vaagste geruchten in wielerland hoor! Er is nog meer dan genoeg ruimte bij onze nieuwsvoorziening.
Ik post vaker scarcastisch dan je denkt, lolquote:Op maandag 17 juni 2013 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet je sarcasmedetector aanzetten.
Al jouw maatregelen kosten nog meer geld, en er gaat al zoveel geld naar toe.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Benieuwd of een Erik Dekker of Blijlevens tegenover de commissie wel hebben toegegeven. Zo ja, toch apart dat een selectgroepje mensen dan wel officieel er van weet. Op basis van welk moraal hebben zij meer rechten dit te weten dan de die hard volger?
Behoud van baan is een argument, maar Boogerd werkt ondertussen ook vrolijk in de wielersport. Ander argument is dat het zou leiden tot openheid van de gebruikers zodat er meer inzicht komt en je betere dopingmaatregelen kan nemen. In het rapport ben ik weinig nieuws tegengekomen en aangezien ploegen, organisatoren en bonden de laatste jaren al nauwelijks iets hebben gedaan aan doping zie ik nu ook weinig van de grond komen.
Argument van een nieuwe start lijkt mij ook niet te gelden aangezien aan de hand van het hoge percentage betrokkenen er van de oud renners die nog in de wielersport werken er meerderen moeten hebben gebruikt. Hoe je een nieuwe start kan maken zonder openheid is mij een raadsel, zeler omdat de geslotenheid juist voor een enorm ondoordringbare cultuur heeft gezorgd.
Als ik een Belkin zou zijn zou ik eisen te willen weten wie er voor de commissie bekend hebben van de huidige blanco staf. En als je echt wilt beginnen maak je die mensen op zijn minst openbaar.
En Van Bon, Knaven, Den Bakker en Kroonquote:Op maandag 17 juni 2013 11:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit zal Erik Dekker en Jeroen Blijlevens wel over de streep trekken.
nah, gewoon marketing, wordt hij ook dik voor betaald.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:48 schreef baggerbaas het volgende:
Dhr. Bolhuis van NOC*NSF heeft ook een behoorlijke plaat voor z'n hoofd zeg![]()
"Het wielrennen heeft duidelijk een veel groter probleem dan andere sporten."
Die denkt blijkbaar echt dat Van Den Hoogenband, De Bruijn en Van Moorsel hun gouden medailles op een bruine boterham met pindakaas hebben gehaald.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:48 schreef baggerbaas het volgende:
Dhr. Bolhuis van NOC*NSF heeft ook een behoorlijke plaat voor z'n hoofd zeg![]()
"Het wielrennen heeft duidelijk een veel groter probleem dan andere sporten."
Lol, in 92 bij buckler gereden, dat merk heeft Youp van het hek persoonlijk de nek omgedraaid, hahaquote:Op maandag 17 juni 2013 18:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En Van Bon, Knaven, Den Bakker en Kroon
HOHO, dadelijk wordt je nog beticht van spam, hequote:Op maandag 17 juni 2013 18:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die denkt blijkbaar echt dat Van Den Hoogenband, De Bruijn en Van Moorsel hun gouden medailles op een bruine boterham met pindakaas hebben gehaald.
Erger, post het in de topics waar de wedstrijden worden gespeeld en je krijgt een note.. want niet sportiefquote:Op maandag 17 juni 2013 18:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
HOHO, dadelijk wordt je nog beticht van spam, he
Sorry hoor, maar ik geloof niet in op een schone manier een fysieke sport rond de eeuwwisseling domineren. Datzelfde heb ik met de Ritsma's, Postma's en Rommes van deze wereld.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
HOHO, dadelijk wordt je nog beticht van spam, he
pindakaas is echt een top energie produktquote:Op maandag 17 juni 2013 19:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik geloof niet in op een schone manier een fysieke sport rond de eeuwwisseling domineren. Datzelfde heb ik met de Ritsma's, Postma's en Rommes van deze wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |