Niet uit het desbetreffende figuur, wel uit het onderzoek.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die conclusie kun je anders niet uit dit onderzoek halen.
Dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
hij heeft het over de mate hoe verdacht bepaalde prestaties zijn.
En uiteraard zijn het geen feiten, zoals ook niet elke renner met dezelfde lengte, kilogrammetjes en training hetzelfde kan fietsen. Omdat dit niet mogelijk is, probeer je naar de output te kijken en moet je de rest in je achterhoofd absoluut niet vergeten.
Dus, kan je de cijfers ritueel verbranden en lacherig naar kijken, tsja dat is onnodig en te kort door de bocht dunkt me.
Omdat je om zoveel vermogen te kunnen leveren nog altijd kracht nodig hebt. Dikke gespierde poten en kuiten, alleen daarmee overwin je rolweerstand/windweerstand/zwaartekracht. Doping gebruik betekent niet meteen dat een mager scharminkeltje die nooit traint ineens een sterke kerel wordt hè.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat het geleverd kan worden door een schone renner?
Doe dat 21 dagen met 2 rustdagen erin en dan begrijp waarom er naar de middelen word gegerepen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Omdat je om zoveel vermogen te kunnen leveren nog altijd kracht nodig hebt. Dikke gespierde poten en kuiten, alleen daarmee overwin je rolweerstand/windweerstand/zwaartekracht. Doping gebruik betekent niet meteen dat een mager scharminkeltje die nooit traint ineens een sterke kerel wordt hè.
Ook een bodybuilder kan zoveel vermogen leveren, misschien nog wel veel meer, alleen hij houdt dat maar een paar meter vol. Dus de basis is nog altijd: keihard en veel trainen.
Ook een gezonde, schone renner kan dat.
Dit eventueel aangevuld met een middeltje hier en daar om de dag erop net zo hard omhoog te kunnen rijden.
Ikzelf heb afgelopen weekend een zware cyclo in de Vogezen gereden: de 3 ballons. Qua afstand (217 km), hoogtemeters (4000) en parcours (3 cols en nog wat klein heuvelwerk) te vergelijken met een middelzware touretappe in het voorgebergte denk ik.
Ik reed er een aardige tijd en gemiddelde snelheid, en was er tevreden over, maar ook écht moe de volgende dag. Moest allerlei vocht en energietekorten aanvullen, dus ik moet er niet aan denken om de dag erop weer op te moeten stappen voor zo'n zware rit.
Zou op Fok! worden gekarakteriseerd als een slappe bergetappe, want geen cols HC en de finish ruim na de laatste col.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
Ikzelf heb afgelopen weekend een zware cyclo in de Vogezen gereden: de 3 ballons. Qua afstand (217 km), hoogtemeters (4000) en parcours (3 cols en nog wat klein heuvelwerk) te vergelijken met een middelzware touretappe in het voorgebergte denk ik.
Precies, even van een ander forum geplukt, maar dit is bijvoorbeeld de pagina over Pantani:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet uit het desbetreffende figuur, wel uit het onderzoek.
Dit zegt idd meer, ondanks dat het geen bewijs is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:27 schreef Ereinion het volgende:
Of je het nuttig vind moet je helemaal zelf weten, maar ik vind het zelf wel handig om op deze manier de klimprestaties over langere periode kan vergelijken. Zo kan je concluderen dat er op het hoogtepunt van de jaren 90 het snelst gereden werd, dat Armstrong alweer een stuk trager was, en dat ondanks alle verhalen over een schoner peloton er nog steeds onwaarschijnlijke snelheden gehaald worden. Als er bijvoorbeeld straks een nieuw middel in het peloton komt met hetzelfde effect als EPO, dan zal je dat via dit soort berekeningen direct ontdekken, terwijl het via geruchten en dopingtests vaak jaren duurt voordat je hetzelfde kan 'bewijzen'.
80% van de wielerkenners hier op Fok heeft een lichaam wat nog nooit een alpencol, laat staan Ardennenheuveltje bedwongen heeft, dus dat oordeel doet mij niet zoveel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou op Fok! worden gekarakteriseerd als een slappe bergetappe, want geen cols HC en de finish ruim na de laatste col.
Je moet wel naar de duur kijken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:43 schreef OProg het volgende:
Zo vaak boven de 7,0 komen is zelfs met alle EPO van de wereld nog een wonderprestatie trouwens.
Dan nog is de 7.25 W/kg die hij trapte in de Giro 1998 35 minuten lang echt beestachtig.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je moet wel naar de duur kijken.
Cavendish kan 15 W/kg trappen. Dat is dan wel 5 seconden lang, maar toch.
Als ie een minuut trapt is het alweer gedaald naar 8W/kg.
Men roept wel dat 6 W/kg de grens is tussen safe/unsafe, maar daar worden nog te weinig duurperiodes aan gehangen. Ikzelf neig naar 30 minuten.
Dat is echt hors categorie doping jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Dan nog is de 7.25 W/kg die hij trapte in de Giro 1998 35 minuten lang echt beestachtig.
Dit. We weten allemaal nog dat het hele beklimmingen waren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Dan nog is de 7.25 W/kg die hij trapte in de Giro 1998 35 minuten lang echt beestachtig.
Staat ook dat het gelijkwaardig is aan de Hautacam van 1996 van Riis.
Ja uiteraard, ik wilde alleen even zeggen dat duur meespeeltquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Staat ook dat het gelijkwaardig is aan de Hautacam van 1996 van Riis.
Die zal er zeker zijn, want hoog hematocriet = meer zuurstof kunnen vervoeren, en meer zuurstof = meer energie naar de spieren, en meer energie naar de spieren = meer vermogen (Watt)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ah, Pantani. Ik heb nog een biografie van hem liggen die ik nog laatst even doorlas. Is er een verband in tussen de wattages en de hematocrietwaarden in de zin van hoe hoger je hematocriet hoe meer wattage je kunt leveren? Uiteraard spelen andere factoren mee, maar aangezien ik een totale noob ben op dit gebied was ik daar wel even nieuwsgierig naar.
sprintje bergopquote:
is dat dan het verschil tussen de volle EPO lading en de microdosering?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:27 schreef Ereinion het volgende:
Zo kan je concluderen dat er op het hoogtepunt van de jaren 90 het snelst gereden werd, dat Armstrong alweer een stuk trager was,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |