quote:Op zondag 9 juni 2013 22:35 schreef vandermar het volgende:
Doe maar even regen, even alle pollen uit de lucht.
Wishfull thinkingquote:
Donderdag misschien een buitjequote:Op zondag 9 juni 2013 22:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zit dinsdag t/m vrijdag in maastricht. Mooi weer? Heb dit topic paar dagen niet kunnen volgen i.v.m. werk
Er wordt zo'n gigantisch onstabiele lucht voorspeld, voor zo'n lange periode dat ik raar op zal kijken dat er niks van komt.quote:
Linkje of iets dergelijks? Wil er graag over lezen.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt zo'n gigantisch onstabiele lucht voorspeld, voor zo'n lange periode dat ik raar op zal kijken dat er niks van komt.
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:43 schreef Disorder het volgende:
[..]
Linkje of iets dergelijks? Wil er graag over lezen.
In het noorden is er al een hogere waarde dan we tot nu toe het hele jaar hebben gehadquote:Op zondag 9 juni 2013 22:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dank je.
Is er nog een kans dat die hogere cape waardes wat naar het noorden verschuiven?
Overal in Europa volgens mij. Ook hier is het raak. Morgen de enige mooie dag met 32 graden en volle zon, daarna tot het weekend rond de 28 graden maar de voorspellingen geven errrrrrg veel onweerquote:Op zondag 9 juni 2013 22:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt zo'n gigantisch onstabiele lucht voorspeld, voor zo'n lange periode dat ik raar op zal kijken dat er niks van komt.
Nice. Ik hoop op een gigantisch spektakel.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het noorden is er al een hogere waarde dan we tot nu toe het hele jaar hebben gehad
Dat is nog wel een week weg natuurlijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Even snel achter elkaar gezet.
Tja dat krijg je weer met dit weer. Helaas.quote:
Iedereen heeft wel een weertype waar ie niet van houdtquote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Tja dat krijg je weer met dit weer. Helaas.
Vind het prachtig maar tegelijkertijd ook beangstigend.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een weertype waar ie niet van houdt
Mocht ik een bui krijgen hier (vast, want hier zijn we altijd de pineut), wees vrij om hem te komen halen!quote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Tja dat krijg je weer met dit weer. Helaas.
Nee hoeft ik niet. Regen tegen de pollen is ok maar verder mag het zoals nu zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Mocht ik een bui krijgen hier (vast, want hier zijn we altijd de pineut), wees vrij om hem te komen halen!
Ik vind het zo ook wel primaquote:Op zondag 9 juni 2013 23:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Nee hoeft ik niet. Regen tegen de pollen is ok maar verder mag het zoals nu zijn.
Schuif maar naar het zuidenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik vind het zo ook wel prima![]()
Maar goed, ik vind vast wel iemand anders die m'n buien wil gappen
Hangt nu net af van de windrichting, vandaag is de voorspelling voor de wind ook iets naar het zuid-westen gedraaid.quote:Op maandag 10 juni 2013 08:41 schreef aloa het volgende:
De cape ziet er al weer heel anders uit voor komend weekend. Maar kan ook zo weer anders worden, die waarden veranderen vrij snel.
De hoogtestroming is goed, vrij heftig zelfs. Kan eventueel zorgen voor water/windhozen.quote:Op maandag 10 juni 2013 08:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt nu net af van de windrichting, vandaag is de voorspelling voor de wind ook iets naar het zuid-westen gedraaid.
Alhoewel het kaartje voor de wind er wel erg vreemd uitziet.
Geloof me, zolang die wind uit het noorden komt hebben we hier echt geen ruk aan.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:49 schreef Fred0w het volgende:
De zon is in aantocht, met dank aan de Noorse bergen:
http://www.weerplaza.nl/w(...)k+aan+Noorwegen/1684
Heb je het artikel gelezen?quote:Op maandag 10 juni 2013 10:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geloof me, zolang die wind uit het noorden komt hebben we hier echt geen ruk aan.
Noordzee is en blijft de boosdoener
Of juist niet. Voor Nederland komt onweer vooral vanuit het zuiden / zuidwesten. De kans op onweer vanaf donderdag wordt steeds groter.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:37 schreef Ener-G het volgende:
Valt allemaal uiteindelijk wel weer mee dus.
In Nederland bedoel je?quote:Op maandag 10 juni 2013 10:45 schreef Ener-G het volgende:
Ben wel benieuwd wat een dergelijk stormcomplex voor gevolgen gaat hebben voor de gebieden die het nu al lastig hebben inzake hoog waterstanden bij de rivieren.
Dat zal niet voor overlast gaan zorgen hoor, de hoeveelheden zijn niet extreem en wij kunnen hier best veel aan in dit vlakke land.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:15 schreef Ener-G het volgende:
Nederland/Duitsland.. alles wat in het westen van Duitsland naar beneden komt aan neerslag, komt ook nog onze kant op he
Tot nu toe nog geen onweer gehad, en we zitten al bijna in midden Juni.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh, ik hoop dat er wat onweer komt. Vorig jaar hier maar zo weinig gehad en nu ook nog niet echt.
Zelfs ik heb er last van, terwijl ik helemaal geen hooikorts heb.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:54 schreef Saekerhett het volgende:
Een dag regen zou wel goed zijn voor de hooikoorts. Man, wat erg de afgelopen dagen.
Vannacht ook vorst in Twente:quote:Op maandag 10 juni 2013 13:08 schreef aloa het volgende:
Vannacht misschien wat vorst aan de grond. Het is dan ook onbewolkt en bijna windstil.
[ afbeelding ]
komende nacht misschien op meerdere plaatsen in nederland.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:03 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Vannacht ook vorst in Twente:
[ afbeelding ]
Wordt er ook nog gewerkt daar, of ligt iedereen daar voor pampus met dit weer?quote:
Niets anders dan met +10. Staan nu ook twee mannen mijn tuinmuur te bouwen. Daar heb ik wel een beetje mee te doenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:41 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Wordt er ook nog gewerkt daar, of ligt iedereen daar voor pampus met dit weer?
Ah, je bouwt een muurtje om je heen..quote:Op maandag 10 juni 2013 14:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Niets anders dan met +10. Staan nu ook twee mannen mijn tuinmuur te bouwen. Daar heb ik wel een beetje mee te doen
Vanzelfsprekend zorgt de vrouw des huizes daarvoorquote:Op maandag 10 juni 2013 14:52 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ah, je bouwt een muurtje om je heen..![]()
Enuh, geef die gasten anders wat te drinken..
Groene lucht? Weet je zeker dat dat niet van de zonsondergang komt?quote:Op maandag 10 juni 2013 19:55 schreef Dven het volgende:
Kan straks waarschijnlijk wel flink te keer gaan hier. Het was op het hoogtepunt zo'n 34 graden en volledig zonnig. Een uur geleden trok het volledig dicht, nu begint het enorm hard te waaien en wordt de lucht groen...
http://www.weer.nl/weer-i(...)le/groene_buien.htmlquote:Op maandag 10 juni 2013 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Groene lucht? Weet je zeker dat dat niet van de zonsondergang komt?
Show mequote:Op maandag 10 juni 2013 20:08 schreef Igen het volgende:
Volgens de radar komt er daar toch best een aardig regengebied opzetten...
De zonnepanelen kunnen wel een wasbeurt gebruikenquote:Op maandag 10 juni 2013 20:08 schreef Igen het volgende:
Volgens de radar komt er daar toch best een aardig regengebied opzetten...
Had ik niet al eens laten zien?quote:
Sorry, zal hem opslaanquote:Op maandag 10 juni 2013 21:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Had ik niet al eens laten zien?
http://www.inmh.ro/images/radarg/index.radar.php
Als je het beeld wat verschuift reikt het zuidelijk tot ergens bij Pazardzhik en Plovdiv lijkt het.
Ik heb de lucht nog nooit groen zien worden van een zonsondergang?quote:Op maandag 10 juni 2013 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Groene lucht? Weet je zeker dat dat niet van de zonsondergang komt?
Net nadat de zon onder is gegaan kan er een groene gloed komen rond de zon, daarna zijn gele en rode schemering aan de buurt.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb de lucht nog nooit groen zien worden van een zonsondergang?
Waarom hebben wij dat nooitquote:Op maandag 10 juni 2013 21:19 schreef Dven het volgende:
Wat foto's van de stad zojuist. Schandalig ontvreemd van een vriend
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 juni 2013 20:49 schreef Falco het volgende:
Wie heeft nog een youtubelinkje naar die Limburger die in alle ietsje "donkerder dan normaal donker-wolken" F5-tornado's in herkent? Die filmpjes zijn ook vet.
Zo beginnen alle tornado's ja, helaas hebben we hier geen vrije botsing van warme vochtige en koude droge lucht.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:25 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHA HIER SPREEKT DE BRANDWEER-typetje
Dat weet ik vandaag net zo niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo beginnen alle tornado's ja, helaas hebben we hier geen vrije botsing van warme vochtige en koude droge lucht.
*jaloers kijkt*quote:Op maandag 10 juni 2013 21:25 schreef Dven het volgende:
Videootje gemaakt. Helaas was het zwaarste al weg. Is nu nog aan het onweren maar al met minder regelmaat dan op de video. Een uur geleden was het best heftig maar bij lange na niet zo erg als de afgelopen dagen. Goed feest hier dus en de komende dagen lijken niet veel te wijzigen. Onweer all the time![]()
Bij 0.18, 2.03 en 3.30
5 februari en 8 mei.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:47 schreef roislecxe het volgende:
Volgens mij dit jaar helemaal nog geen onweer gehad hier..?
Op een verdwaald bliksempje in een mini-bui na ergens in Nederland dan.
Waar vind je dat terug?quote:
In de nieuwe run is donderdag niks meer.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:07 schreef Gundross het volgende:
Even opletten, 2 bovenstaande kaartjes zijn voor verschillende dagen!
Donderdag >< Dinsdag!
Er zit zes uur verschil tussen de runs. Kan een hoop in gebeuren. Maar sowieso is anderhalf week in de toekomst willen kijken op het gebied van onweer de grootste flauwekulquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:17 schreef aloa het volgende:
[..]
In de nieuwe run is donderdag niks meer.
Klopt, het zou verboden moeten wordenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zit zes uur verschil tussen de runs. Kan een hoop in gebeuren. Maar sowieso is anderhalf week in de toekomst willen kijken op het gebied van onweer de grootste flauwekul
Dat zijn 2 van de 50 members en het is nog zo ver wegquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:24 schreef Fred0w het volgende:
Ik denk toch wel dat we eind volgende week in de zomer zitten,gezien de nieuwste runs. (Zowel EC als GFS)
[ afbeelding ]
Lekkere temperaturen ook weerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef aloa het volgende:
Nieuwe pluim komt ook met onweerskansen volgende week.
[ afbeelding ]
Temperaturen 18-22 zijn volgens mij vrij normaal....quote:
Misschien wel normaal maar niet gewenstquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Temperaturen 18-22 zijn volgens mij vrij normaal....
Als ze vuurwerk willen verbieden dan eis ik gewoon dan oud en nieuw gepaard gaat met een gigantische onweersbui, hoe ze dat willen doen zoeken ze maar uitquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:55 schreef GekkePoes het volgende:
Na een goede onweersbui merk je dat het vuurwerk dat word afgestoken met oudjaar ineens niets voorsteld kwa geluid.
Het is gewoon zo. Vanaf vandaag komt de wind (zo ver ie er is) uit het zuiden.quote:
Zou wat wezen als er dan net geen neerslag voorspeld word, zal niet de eerste keer zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:40 schreef aloa het volgende:
Nog ver weg idd, maar dit mag van mij uitkomen![]()
[ afbeelding ]
De CAPE van die donderdag gaat toch echt mijn hoop naar, kijkend naar de pluim, eens kijken hoe het kaartje na de run van morgenochtend eruit zietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:40 schreef aloa het volgende:
Nog ver weg idd, maar dit mag van mij uitkomen![]()
[ afbeelding ]
Ik voel de bui alweer hangenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:12 schreef Koelkastje het volgende:
Zullen de weekend bezoekers van Defqon 1 leuk vinden, lekker op de camping!
"Mei 2013 was een koele maand met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 11,5 °C."quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:19 schreef Dven het volgende:
Gemiddelde maximumtemperatuur mei 2013 : 28,1
Iets aan de warme kant dus
Mah voor zondag verwacht ik niet veel hoor dus valt wel meequote:
Kijk jij bent een man van mijn hart, die weet dat onweerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah voor zondag verwacht ik niet veel hoor dus valt wel mee
Kan alleen niet wachten tot ik de extreem weercam mag aanzettendas beeld inc geluid
en ja de buurt is hiervoor op de hoogte en hebben hiermee ingestemd, dus bij gerommel zal het geluid aangezet worden!
![]()
Onweer is geweldig!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kijk jij bent een man van mijn hart, die weet dat onweeris
Ach je bent niet de enige hoor, ik moet altijd hebben van de restanten en daarmee bedoel ik dus gewoon regen of het gaat aan mijn neus voorbijquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:43 schreef roislecxe het volgende:
Ik wil ook onweer
Maar in het beruchte schild-gebied blijft het buienradar gluren en de rest van het land vervloeken dat we er weeeer met een 'rommeltje in de verte' vanaf komen.
En dan hebben we weer een ''"onweersdag"" opgetekend....
Ik hoop voor je dat de hel binnenkort helemaal los breekt, als je het filmpje maar upload danquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ach je bent niet de enige hoor, ik moet altijd hebben van de restanten en daarmee bedoel ik dus gewoon regen of het gaat aan mijn neus voorbij
Mooi ik ga naar bed
Wat betekent dit? Onweer?quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:47 schreef aloa het volgende:
Je zal haast denken dat er iets staat te gebeuren.![]()
[ afbeelding ]
Eindelijkquote:Op woensdag 12 juni 2013 07:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Onweer ja.
Vooral volgende week grote kans.
Uploaden ga ik zeker doen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:46 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat de hel binnenkort helemaal los breekt, als je het filmpje maar upload dan
Machtig dit alleen zegt nog niks helaas gezien er ook neerslag moet zijn en nog meer factorenquote:Op woensdag 12 juni 2013 02:47 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
daar gaan we weer..quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:47 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Holy ****quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:47 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:19 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende week wordt het pas echt warm.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Holy ****
Nieuwe run is wat minder:
[ afbeelding ]
quote:
Dus ik moet het maar weer aanzien hoe ALWEER ( JA ALWEER!!!!!!!!!!!!!!! ) met het mooiste zwaarste onweer vandoor gaat en hier tot gewoon regen met enkele dondertje over komt...quote:
.quote:With very moist easterly to northeasterly flow at low-levels and only weak mid to upper tropospheric flow, we expect slowly moving thunderstorms with rather low LCLs, easily anchoring their re-development on the local convergence zones or to the topographic features. Thanks to the high effective PW values and also high relative humidity in the significant portion of troposphere - especially in the areas which already experienced convective activity before, an excessive precipitation threat will likely be elevated. The highest threat should be confined to the areas with rich terrain
Tegen het behang omhoog jagen zal je bedoelen!quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:14 schreef marcel-o het volgende:
[..]
daar gaan we weer..
meer dan n week vooruit elkaar opfokken
Hoop maar gewoon mee op onweer in het hele land.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dus ik moet het maar weer aanzien hoe ALWEER ( JA ALWEER!!!!!!!!!!!!!!! ) met het mooiste zwaarste onweer vandoor gaat en hier tot gewoon regen met enkele dondertje over komt...
Ik vlieg alleen omhoog als het onweertquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:58 schreef minthy het volgende:
[..]
Tegen het behang omhoog jagen zal je bedoelen!
Best kept secret festival ookquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:12 schreef Koelkastje het volgende:
Zullen de weekend bezoekers van Defqon 1 leuk vinden, lekker op de camping!
Eerst zien... net als dat onweer... hopen, lurken, duimen en dromenquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:19 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende week wordt het pas echt warm.
Klopt, maar lijkt wel redelijk consistent te zijn, iig het warme weer.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eerst zien... net als dat onweer... hopen, lurken, duimen en dromen
Je hebt nog steeds een hekel aan me, hè?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eerst zien... net als dat onweer... hopen, lurken, duimen en dromen
Dat idd en zelfs als het een dag vantevoren perfect lijkt, kan het nog tegenvallen (of is het onweer 10 km van je stad en merk je er niks vanquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, maar lijkt wel redelijk consistent te zijn, iig het warme weer.
Onweer moet je sowieso pas een paar dagen van te voren naar kijken, anders is de teleurstelling vaak groot.
Relatief goed, het kan altijd beterquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat idd en zelfs als het een dag vantevoren perfect lijkt, kan het nog tegenvallen (of is het onweer 10 km van je stad en merk je er niks van)
Maar het ziet er nog steeds goed uit.
ja, we voelen hier in Nederland altijd met je meequote:Op woensdag 12 juni 2013 14:48 schreef Dven het volgende:
24 graden en regen. Nu net op m'n vrije dag
Nou inderdaad zeg. Liep net even naar de supermarkt en het zweet brak me aan alle kanten uit.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:34 schreef henkde_j het volgende:
Smerig benauwd in Groningen. Net al even een heel klein buitje
Kan net zo snel weer terugkerenquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:05 schreef aloa het volgende:
En alle cape is uit de kaarten voor volgende week. Zo snel gaat dat
Ik ook, daarom schreef ik het ook. Ik word blij van cape-kaartenquote:
Kan ik eindelijk mijn nieuwe sony action cam uitproberen (time lapse maken).quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Onweer ja.
Vooral volgende week grote kans.
Als je wat tijd over hebt kan je gewoon de topicreeks induiken. Als een DASOO topic in een dag vol zit weet je dat je een paar dagen terug moet, dan komen de voorspellingen. Topicreeks: De Atmosfeer Staat Op Ontploffenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:34 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat er nergens in een voormalig DASOO topic een CAPE voorspelling voor een grote uitbraak te vinden is, zou wel eens willen weten hoe groot onze kansen nou zijn.
Tcoh moet je niks van die kaarten geloven, van voorspellingen langer dan 3 dagen vooruit is een pluim veel betrouwbaarder. En die is nog steeds positief
Helaas heb ik die tijd (of energie) niet. Toch nog behoorlijk wat topics tegengekomen waarin geen cape gepost werd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:00 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als je wat tijd over hebt kan je gewoon de topicreeks induiken. Als een DASOO topic in een dag vol zit weet je dat je een paar dagen terug moet, dan komen de voorspellingen. Topicreeks: De Atmosfeer Staat Op Ontploffen
Ik ga eens kijken of mijn bed er nog staat, maar WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #546 Een heerlijk weertje is volgens mij wel een goed topic om te beginnen (gezien de topics die erna komen...)
Vorig jaar augustus?, was er een flinke onweersuitbarsting. Werden toen ook meen ik al plaatjes vooraf met de verwachtte cape gepost.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helaas heb ik die tijd (of energie) niet. Toch nog behoorlijk wat topics tegengekomen waarin geen cape gepost werd.
Meestal zijn dat linkdumps, vele kaartjes zijn de voorspellingen voor aankomende week.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vorig jaar augustus?, was er een flinke onweersuitbarsting. Werden toen ook meen ik al plaatjes vooraf met de verwachtte cape gepost.
Ah, 15 augustus zou best kunnen, zou ik terug moeten lezen. Ging hier (Amsterdam Oost) ook flink te keer en is ook een van de weinige keren dat ik de karakteristieke groene lucht in NL heb gezien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:16 schreef Gitank2 het volgende:
Was 15 augustus niet een enkele bui, maar niet landelijk onweer?
Ik herinner me wel onweer hier, laat in de avond.
Mooi buitje, maar geen 28 juni 2011, augustus 2011, juli 2010-achtige dingen.
Ziet er toch goed uit. Even afwachten maar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:43 schreef Nattekat het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]
De volgende run moet nog komen... na komt morgen wel
Het is ingestord als ik anderen mag geloven, dit komt wsl nieet meer uit.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ziet er toch goed uit. Even afwachten maar.
Alles draait om kansen, deze percentages kloppen altijd, omdat er altijd een kans is. Helaas veranderen ze erg vaak.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:01 schreef INViCTuS het volgende:
Wie weet...het heeft ook niet veel zin om te zeggen dat het 28-30 graden gaat worden of dat er onweer gaat komen voor 5/6/7 dagen verder. Mensen blij maken met een dooie musvoor hetzelfde geld staat het morgen weer in de kaarten hoor...
dat word last van een zweet reetquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef knep het volgende:
Zwoele nacht voor de boeg, temperatuur is weer tot boven de 20 gestegen.
Vreemd, ik dacht toch echt dat die nog van dinsdagmiddag was.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef INViCTuS het volgende:
2x per dag wordt ie gepubliceerd, die jij plaatste.
[ afbeelding ]
Iets na 00:00 vannacht heb je de nieuwe run van 12 uur vanmiddag...quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vreemd, ik dacht toch echt dat die nog van dinsdagmiddag was.
neerslagquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is ingestord als ik anderen mag geloven, dit komt wsl nieet meer uit.
[ afbeelding ]
Dinsdag hebben we nog steeds de grootste kans (heerlijk studeeravondje voor mij)
Hooikoortsquote:
Knmi voorspeld volgende week 27 28 graden! zal wel alleen voor Limburg bestemd zijnquote:Op donderdag 13 juni 2013 08:18 schreef Nattekat het volgende:
Jippie... Hele week regen en amper 20 graden. Volgende week begint mijn vakantie al
quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:21 schreef Wessell het volgende:
[..]
Knmi voorspeld volgende week 27 28 graden! zal wel alleen voor Limburg bestemd zijn
[ afbeelding ]
19 in het noorden en 28 in het zuiden...quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:38 schreef alors het volgende:
[..]temperatuur tussen 19 en 28 graden, lol, zo kan ik ook wel voorspellen.
je zult zien dat het zo'n benauwende warmte wordt, waarin je niks meer kunt doen zonder dat het zweet in liters van je lijf gutst.quote:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
je zult zien dat het zo'n benauwende warmte wordt, waarin je niks meer kunt doen zonder dat het zweet in liters van je lijf gutst.
Zeevissen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Goede test voor Bangkok over 2 weken, waar het tussen de 30 en 40 graden zal zijn met tegen de 100% luchtvochtigheid
Ja baggerhitte is het.quote:
Wat wil je ook in een stad die Bang Kok heetquote:
Ik heb geen jas aangehad hier in ZO-Brabant, goed te doen op de fiets.quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:17 schreef roislecxe het volgende:
Bijna 20 graden, geheel bewolkt, en over een uur of anderhalf a twee regen.
Zometeen naar de stad fietsen, maar ik ga toch geen jas aan doen? Volgens mij krijg je die nooit meer uit, of plakt het niet meer zo als vannacht?
*te lui om buiten te gaan voelen, en iemand is vast al buiten geweest*
Vraag me af met hoeveel tevredenheid Rudolph van Veen daar rond zou lopen...quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:29 schreef Gitank2 het volgende:
Wat wil je ook in een stad die Bang Kok heet
Hoe ziet dit kaartje er voor maandag uit?quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:42 schreef aloa het volgende:
Nieuwe run is weer mooi. Cape is veel meer in het westen nu. Nog wel ver weg![]()
[ afbeelding ]
Leuk die cape kaartjes, zie ze liever icm met neerslagkaartjes. Aan alleen cape heb je nietsquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:03 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Kern boven België, maar met wind uit het zuiden flink onweer voor ons
Daarna trekt het over Limburg.
Dat moet lang geleden zijn...er is al lang geen storm geweest namelijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:24 schreef aloa het volgende:
Harde wind. De bomen vol in blad, dat kunnen ze niet allemaal aan.
[ afbeelding ]
http://www.at5.nl/gespot/105123/stormschade-westlandgracht-zuid
Geen storm, maar waait wel hard hier. Wind neemt ook nog wat toe.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat moet lang geleden zijn...er is al lang geen storm geweest namelijk
Omdat er stormschade staatquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen storm, maar waait wel hard hier. Wind neemt ook nog wat toe.
Valt reuze mee als je de wind vol in de rug hebt, vooral op een dijk. Drie keer raden wat ik toen heb gedaanquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:55 schreef roislecxe het volgende:
Stap net binnen. Flink plakkerig op de fiets, niet koud, klein beetje regen, en dat maakt het extra plakkerig.
Het is maar 17 graden blijkbaar, maar als je 24 zou zeggen zou ik het ook geloven, en wind staat er zo goed als niet hier
windkracht 6 schade danquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Omdat er stormschade staatwelke storm?
Vaak wordt windkracht 6 onderschat door vooral kleine jachten e.d. die vervolgens in de problemen komen, waardoor een ander weer zijn leven moet wagen. Op land valt het idd wel mee...quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:21 schreef Nattekat het volgende:
Defineer storm.
In Nederland vinden sommigen dit al een storm, terwijl dit voor delen in Amerika slechts een zuchtje wind is.
Achteruit gefietst?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt reuze mee als je de wind vol in de rug hebt, vooral op een dijk. Drie keer raden wat ik toen heb gedaan
quote:
als het heel hard waait kun je vast gaan vangenquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:14 schreef Resistor het volgende:
Hopen dat het morgen wat minder waait, ik wil morgen in Scheveningen een poging doen om wat vis te vangen.
Welke nieuwe run bedoel je?quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]liep helaas niet zo goed af
Nieuwe run voor onweer is weer negatief
De temperatuur daarentegen gaat de goede kant op
De enige onweer die ik zo snel kan vinden is toch echt voor Maandag, denk niet dat deze situatie tot onweer gaat zorgen, de fronten zitten nog te ver uit elkaar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:49 schreef aloa het volgende:
Zaterdag al een kans op onweer bij het koufront.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige onweer die ik zo snel kan vinden is toch echt voor Maandag, denk niet dat deze situatie tot onweer gaat zorgen, de fronten zitten nog te ver uit elkaar.
Goede uitleg! Ook voor weer-'noobs' (zoals ik) goed te volgen en zo blijkt maar weer dat het voorspellen van het weer helemaal niet makkelijk is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:37 schreef INViCTuS het volgende:
Het wordt spannend na het weekend. ...
Ik ben een mooiweer visser. Lekker in de buitenlucht, goed eten, mooi uitzicht (ten minste, wat je vanaf de noord-havenpier kan zien, vorige keer bruinvissen en een zeehond, midwinter dus geen bikinibabes), en na afloop een lekker patatjequote:Op donderdag 13 juni 2013 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
als het heel hard waait kun je vast gaan vangen
Dan ga je geen leuk tripje hebben morgen, nog steeds prut.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:43 schreef Resistor het volgende:
[..]
[..]
Ik ben een mooiweer visser. Lekker in de buitenlucht, goed eten, mooi uitzicht (ten minste, wat je vanaf de noord-havenpier kan zien, vorige keer bruinvissen en een zeehond, midwinter dus geen bikinibabes), en na afloop een lekker patatje
En als ik wat vang is het natuurlijk mooi meegenomen, van de vorige keer vissen toch 4x kunnen eten (20 vissen meegenomen)
De uitleg staat ook op die paginaquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:43 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Goede uitleg! Ook voor weer-'noobs' (zoals ik) goed te volgen en zo blijkt maar weer dat het voorspellen van het weer helemaal niet makkelijk is.
Goedkoop vreten voor mensen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen is heel wat anders dan een gemoedelijk clubje van mensen wat elkaar eigenlijk niet kent maar toch gezellig bezig is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:51 schreef Dven het volgende:
Ik vind het nog steeds een pauper"sport" maar dat zal wel komen omdat ik altijd hele vrachten aan zigeuners in de rivier zie vissen om wat avondeten bij elkaar te sprokkelen.
Jammergenoeg voor jou heeft de lengte van de dag niets met de temperatuur te maken, de zomer begint zelfs pas op de 21equote:Op donderdag 13 juni 2013 22:20 schreef Snowsquall het volgende:
Is het niet zalig dat het nu -midden Juni- nog steeds niet echt 25+ is geweest![]()
en we dus al bijna de langste dag hebben gehad en het over 6 mnd al weer winter is![]()
Ik ben blij tot nu toe
quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:20 schreef Snowsquall het volgende:
Is het niet zalig dat het nu -midden Juni- nog steeds niet echt 25+ is geweest![]()
en we dus al bijna de langste dag hebben gehad en het over 6 mnd al weer winter is![]()
Ik ben blij tot nu toe
Dat wel, maar waar de herfst en winter qua temperaturen langer kunnen duren dan normaal heeft de zomer daar vaker moeite mee. Eind augustus/begin september merk je vaak al wel dat je richting het koelere weer gaat, ondanks dat je nog best mooie dagen kan hebben.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammergenoeg voor jou heeft de lengte van de dag niets met de temperatuur te maken, de zomer begint zelfs pas op de 21e
Ik vind het juist heerlijk dat het 's avonds lang licht blijft, dat de zon al onder is op het moment dat ik thuis kom is pure ellende.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:40 schreef Snowsquall het volgende:
Ja dat klopt Nattekat, maar het feit dat het daarna weer langzaam aan wat eerder donker wordt bevalt me wel.
Andere jaren hadden we rond deze tijd al een hoop hete dagen gehadmaar de ergste hitte moet nog komen...i know
Valt hier (Oost) wel mee nu, was een paar uur terug erger. Nu gewoon een windje, maar met warme onderlucht, dus voelt toch zomerachtig aan en niet herfstachtig.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef Againzender het volgende:
De wind blaast maar door hier in Amsterdam, herfstgeluid dit
tot een paar minuten terug in Slotervaart echt flinke windstoten,maar het zakt nu opeens inquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Valt hier (Oost) wel mee nu, was een paar uur terug erger. Nu gewoon een windje, maar met warme onderlucht, dus voelt toch zomerachtig aan en niet herfstachtig.
Tot een uurtje terug hier ook. Mijn balkondeur stond te 'trekken' (staat op een kier).quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
tot een paar minuten terug in Slotervaart echt flinke windstoten,maar het zakt nu opeens in
hier drie rijen populieren op de spoordijk, en die zijn opeens stil, maar gingen tot 10 minuten geleden flink tekeer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Tot een uurtje terug hier ook. Mijn balkondeur stond te 'trekken' (staat op een kier).
Nu je het zegt. 10 minuten geleden nog wel woei hier, maar nu (zo lastig te zien want het is donker) lijkt het wel windstil.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
hier drie rijen populieren op de spoordijk, en die zijn opeens stil, maar gingen tot 10 minuten geleden flink tekeer.
Volgens wunderground geeft het weerstation het dichtst bij mij in de buurt een windsnelheid van 17.5 km/u dus 3 bf.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:58 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Op dit moment een windkrachtje 3 te Breda, forcefield werkt daar ook goed tegen. (serieus, de wind is hier in de buurt altijd net een beetje minder dan de rest, lijkt wel alsof de windmeter hier vol zit met spinnewebben.)
welnee, al die azijnpisserij, graadje of 20/23, zonnetje erbij, heerlijk toch, kun je lekker buiten zijn zonder gelijk 40 liter uit te zweten zodra je een vinger beweegtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:54 schreef roislecxe het volgende:
Zo, de warmte is ook weer zo goed als uit de kaarten. Dat was toch even schrikken, bijna een keer warm weerZal ook wel ten koste gaan van de onweersverwachting.
2013 wordt langzamerhand een jaar om heel, heel snel te vergeten.
Dat word een hobbel ritje naar 10Km hoogte morgen ochtend ;-). Ik vlieg dan naar de VS. ondanks dat het gemeen en wreed is om te zeggen zou ik best een F4 of een F5 willen zien. We gaan met de route 66 door tornado ally. Weet iemand of er nog iets kan komen of is dat seizoen nu over?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:14 schreef Nattekat het volgende:
Wordt morgen windkracht 7 voorspeld aan de kust. Blij dat ik dan niet hoef te fietsen.
Groen is geen?quote:
Het seizoen is nagenoeg over. Er zijn echter nog steeds flinke onweercellen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:42 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Dat word een hobbel ritje naar 10Km hoogte morgen ochtend ;-). Ik vlieg dan naar de VS. ondanks dat het gemeen en wreed is om te zeggen zou ik best een F4 of een F5 willen zien. We gaan met de route 66 door tornado ally. Weet iemand of er nog iets kan komen of is dat seizoen nu over?
Wat is op die kaartjes Nederland ontiegelijk slecht te ontwaren of ligt dat aan mijn slechte ogen?quote:
Nee, ik moest ook 10x kijkenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat is op die kaartjes Nederland ontiegelijk slecht te ontwaren of ligt dat aan mijn slechte ogen?
Wit is kans opquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Groen is geen?
Wit is kans op?
Voor de rest moet ik het maar effe zien, voor nu zal het niet veel voorstellen
Zo eenzijdig dat ze maar verschillende beschrijvingen gebruiken voor zonnigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:04 schreef Dven het volgende:
Veel regen gehad afgelopen dagen. Zeker vanavond en morgenmiddag gaat het nog zeer hevig regenen.
http://www.foreca.com/Bulgaria/Veliko_Turnovo?map=rain
Daarna echter...
[ afbeelding ]
Hot with blazing sunshine
Misschien heeft het te maken dat de UV-index ook de hoogte in gaat schietenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:54 schreef zlotka het volgende:
[..]
Zo eenzijdig dat ze maar verschillende beschrijvingen gebruiken voor zonnig?
Zo weinig variatie gaat ook saai worden denk ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:04 schreef Dven het volgende:
Veel regen gehad afgelopen dagen. Zeker vanavond en morgenmiddag gaat het nog zeer hevig regenen.
http://www.foreca.com/Bulgaria/Veliko_Turnovo?map=rain
Daarna echter...
[ afbeelding ]
Hot with blazing sunshine
Je het moet als weerdienst zo leuk maken als je kunt he.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien heeft het te maken dat de UV-index ook de hoogte in gaat schieten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |