abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:55:11 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127527857
quote:
Kabinet veroordeelt excessief geweld Turkse politie

Het kabinet maakt zich grote zorgen over het geweld in Istanbul en andere steden in Turkije en veroordeelt het gebruik van excessief geweld door de politie. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken schrijft dat vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer.

Het ministerie heeft het reisadvies voor Turkije aangescherpt en raadt reizigers naar de (grote) steden in Turkije aan waakzaamheid te betrachten en grote menigten en demonstraties te mijden.

Nederland steunt de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, die Turkije oproept om vreedzame betogingen toe te staan. 'Demonstraties horen bij een democratie, evenals vrijheid van meningsuiting en mediavrijheid. Op dit vlak heeft Turkije nog een hele weg af te leggen', aldus Timmermans.
Bron: Volkskrant
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127527941
Vandaag in Taksim square artiesten met leuzen als:
'blijf van mijn kunst af', 'blijf van mijn bioscopen af' en blijf van mijn levensstijl af'
pi_127527947
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:49 schreef aerdt het volgende:

[..]

Ik vind het maar een beetje onzin eigenlijk. Ben nu in Istanbul en je merkt er echt niets van aangezien de stad gigantisch is en voor 95% gewoon kalm. Ik ben ook overdag in Taksim square geweest en het was supergezellig daar. Het is ook een beetje een toeristen attractie geworden overdag.

Mensen moeten gewoon hun gezond verstand gebruiken, daar hebben ze de overheid echt iet voor nodig lijkt me. Ik haat negatieve reisadviezen als het niet echt nodig is, aangezien het de toeristische sector echt wel kwaad kan doen. Niet alle mensen zijn op de hoogte wat er precies gebeurd en zo'n negatief reisadvies boezemt ze onnodige angst in.
Anyway, dat is mijn mening :)
Ik heb het idee dat de aard van de demonstraties per stad verschilt. In het Gezi park en in Eskisehir heerst een gemoedelijke sfeer van links-liberale artistieke jongeren, terwijl in steden als Adana en Antakya de demonstranten feller zijn. Gisteren is naast een politieagent ook een 12-jarig jongetje van een brug in Adana afgegooid. Hij brak allerlei botten, maar kon gelukkig nog navertellen dat hij tijdens het papier oprapen door demonstranten naar beneden is gegooid, om de schuld op de agenten af te schuiven. De dood van een 12-jarig jongetje had een brede volksrazernij moeten opwekken. Om meer slachtoffers te voorkomen zou het leger in zulke steden een avondklok in kunnen stellen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:59:54 #104
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127528021
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:57 schreef aerdt het volgende:
Vandaag in Taksim square artiesten met leuzen als:
'blijf van mijn kunst af', 'blijf van mijn bioscopen af' en blijf van mijn levensstijl af'
[ afbeelding ]
Al 10 jaar lang wordt er nauwelijks wat geroepen, zolang er maar economische vooruitgang was. Nu het zo goed gaat, gaan ze nu pas klagen. :N
pi_127528041
sjonny de mol in istanbul?
pi_127528058
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:57 schreef Bilge het volgende:

[..]
Om meer slachtoffers te voorkomen zou het leger in zulke steden een avondklok in kunnen stellen.
Voor de zoveelste keer, in een rechtstaat mag het leger niet ingrijpen in civiele zaken.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127528079
Waarom niet?
pi_127528095
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:01 schreef Bilge het volgende:
Waarom niet?
Dan is Turkije geen democratische rechtstaat.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:02:23 #109
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127528096
quote:

Gisteren is naast een politieagent ook een 12-jarig jongetje van een brug in Adana afgegooid. Hij brak allerlei botten, maar kon gelukkig nog navertellen dat hij tijdens het papier oprapen door demonstranten naar beneden is gegooid, om de schuld op de agenten af te schuiven. De dood van een 12-jarig jongetje had een brede volksrazernij moeten opwekken.
Wat ziek... :{

Ik hoop dat ze daar de relschoppers met harde hand aanpakken.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:02:40 #110
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127528103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:59 schreef Che_ het volgende:

[..]

Al 10 jaar lang wordt er nauwelijks wat geroepen, zolang er maar economische vooruitgang was. Nu het zo goed gaat, gaan ze nu pas klagen. :N
Nee hoor. Mensen klagen al jaren?
pi_127528121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:02 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dan is Turkije geen democratische rechtstaat.
Cirkelredenatie.
Je mag niet vissen. Waarom niet? Omdat vissen verboden is. :P
pi_127528162
quote:

[..]

Ik heb het idee dat de aard van de demonstraties per stad verschilt. In het Gezi park en in Eskisehir heerst een gemoedelijke sfeer van links-liberale artistieke jongeren, terwijl in steden als Adana en Antakya de demonstranten feller zijn. Gisteren is naast een politieagent ook een 12-jarig jongetje van een brug in Adana afgegooid. Hij brak allerlei botten, maar kon gelukkig nog navertellen dat hij tijdens het papier oprapen door demonstranten naar beneden is gegooid, om de schuld op de agenten af te schuiven. De dood van een 12-jarig jongetje had een brede volksrazernij moeten opwekken. Om meer slachtoffers te voorkomen zou het leger in zulke steden een avondklok in kunnen stellen.
Tsjah wat verwacht je van dat kuddegedrag van die schapen? Had van de week een fake bericht verzonden, binnen een mum van tijd werd dat bericht 4000 keer geretweet :')
pi_127528174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:03 schreef Bilge het volgende:

[..]

Cirkelredenatie.
ja als je de overheid zijn gang laat gaan krijg je dat. dit mag niet, dat mag niet. en by the way je moet dit en dit en ook nog kankerveel belasting betalen.
In turkije zeggen ze tenminste nog, fuck you overheid ik bepaal zelf wel of ik ga vissen of niet.
pi_127528176
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:03 schreef Bilge het volgende:

[..]

Circkelredenatie.
Het is geen cirkelredenatie. Het is hoe een democratische rechtstaat is gedefinieerd. De machten moeten gescheiden zijn. Als het leger zich inmengt in dit, dan is het leger een tweede politie macht geworden.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:06:12 #115
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127528199
Eerst een agent, nu een 12-jarig kind. Geen traangas meer gebruiken, gewoon rubberen kogels gebruiken.
pi_127528229
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:05 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het is geen cirkelredenatie. Het is hoe een democratische rechtstaat is gedefinieerd. De machten moeten gescheiden zijn. Als het leger zich inmengt in dit, dan is het leger een tweede politie macht geworden.
Je gaat ervanuit dat het leger op eigen houtje handelt, terwijl het ook onder controle en op bevel van de regering kan handelen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:07:23 #117
pi_127528233
quote:

[..]

Daar geloof ik niks van. het is een typische klerestreek van Erdogan om de demonstranten te demoniseren.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:08:30 #118
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127528265
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van. het is een typische klerestreek van Erdogan om de demonstranten te demoniseren.

Heeft het zelf naverteld.
pi_127528281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:42 schreef PrepperNL het volgende:
Zoals gebruikelijk heeft het een weekje geduurt voordat het nieuws van verschrikkelijk en bruut overheids geweld tegen vreedzame demonstranten den haag heeft bereikt. Beter laat dan nooit zullen we maar denken.

Nederlands reisadvies voor turkije.

Ik zou zeggen laat t toerisme maar even zitten. Risico is wellicht niet torenhoog maar het is er en er heerst niet bepaald een juichstemming.

Een goede vriend uit iran noemde de situatie in Iran beter dan hier op dit moment.. Tja :)

Net terug van een protestloop in de regen en de wind georganiseerd voor alle leerkrachten en personeel van de uni hier. De rest blijft maar ik had t wel gezien en ik had geen jas bij me. :)
pi_127528311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:08 schreef Che_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heeft het zelf naverteld.
Dit. Ik snap dat zoiets gruwelijks verzonnen lijkt, maar ik heb het jongetje op tv er gedetailleerd over horen spreken. ik zal de beelden even opzoeken.
pi_127528340
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:07 schreef Bilge het volgende:

[..]

Je gaat ervanuit dat het leger op eigen houtje handelt, terwijl het ook onder controle en op bevel van de regering kan handelen.
Het leger in Turkije is een onafhankelijk instituut en onafhankelijk van de regering. Stel dat dit toch gebeurd, dan maakt de regering zichzelf tot schande in het internationale landschap. De beurzen zullen als een gevolg crashen en Turkije zal een enorme hoeveelheid veroordelingen krijgen uit het buitenland.
pi_127528346
quote:

[..]

Ik snap het wel, maar ik hoop dat mensen genoeg gezond verstand hebben om zulke situaties te vermijden.
Ik ben alleen een beetje moe van de hypocriete houding van de Westerse landen met hun betweterig gedrag. Las net dat de EU wilt dat er een onderzoek word ingesteld naar het politiegeweld.
Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee, dit is een interne aangelegenheid!

Om het te bespreken in een forum of op twitter is 1 ding, maar om als land plotseling een ander land de les te lezen is onzin en heeft volgens mij een averecht effect. Heeft Nederland de US de les gelezen nadat ze in verschillende steden optraden tegen de 'occupy movement' daar? Er mogen daar dan wel geen doden gevallen zijn, maar ook daar was sprake van buitensporig geweld.
Ik ben een voorstander van deze demonstraties, maar laten we wel wezen; deze protesten zijn vergelijkbaar met de protesten die je o.a. zag in Cyprus, Griekenland en Spanje.
Mensen demonstreren niet tegen een dictator (arab spring), maar tegen een (ik geef toe; in toenemende mate autoritair) beleid
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:12:52 #123
pi_127528398
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:11 schreef aerdt het volgende:

[..]

Ik snap het wel, maar ik hoop dat mensen genoeg gezond verstand hebben om zulke situaties te vermijden.
Ik ben alleen een beetje moe van de hypocriete houding van de Westerse landen met hun betweterig gedrag. Las net dat de EU wilt dat er een onderzoek word ingesteld naar het politiegeweld.

Aangezien Turkije kandidaat-lid van de EU is, is het geen interne aangelegenheid. Net zoals de persvrijheid in Turkije ook een zaak is van de EU.
pi_127528533
quote:

[..]

Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee, dit is een interne aangelegenheid
Je hebt wel makkelijker praten vanuit Nederland, gooi t kooitje maar dicht, het lost zichzelf wel op want je bent er moe van. ik denk dat een heleboel mensen hier steun en aandacht wenselijk vinden. Als het westen zich er niet mee mag bemoeien, wie dan wel? iran? China? Japan? Of moeten we steun uit Tunesie verwachten?
pi_127528617
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:10 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het leger in Turkije is een onafhankelijk instituut en onafhankelijk van de regering. Stel dat dit toch gebeurd, dan maakt de regering zichzelf tot schande in het internationale landschap. De beurzen zullen als een gevolg crashen en Turkije zal een enorme hoeveelheid veroordelingen krijgen uit het buitenland.
Als het leger niet onder controle van de regering staat, waarom hebben ze dan in het verleden zoveel staatsgrepen gepleegd?
quote:

[..]

Om het te bespreken in een forum of op twitter is 1 ding, maar om als land plotseling een ander land de les te lezen is onzin en heeft volgens mij een averecht effect. Heeft Nederland de US de les gelezen nadat ze in verschillende steden optraden tegen de 'occupy movement' daar? Er mogen daar dan wel geen doden gevallen zijn, maar ook daar was sprake van buitensporig geweld.
Ik ben een voorstander van deze demonstraties, maar laten we wel wezen; deze protesten zijn vergelijkbaar met de protesten die je o.a. zag in Cyprus, Griekenland en Spanje.
Mensen demonstreren niet tegen een dictator (arab spring), maar tegen een (ik geef toe; in toenemende mate autoritair) beleid
Helemaal mee eens. ^O^
pi_127528668
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aangezien Turkije kandidaat-lid van de EU is, is het geen interne aangelegenheid. Net zoals de persvrijheid in Turkije ook een zaak is van de EU.
Heeft de EU zich ook bemoeit met het politie optreden van bijvoorbeeld Griekenland?
Oh wacht, die rellen waren tegen de EU dus wss vonden ze het op dat moment wel goed dat de protesten de kop werden ingedrukt.
Ik ben absoluut tegen het politie geweld en voor persvrijheid, maar ook in het Westen (haat dat woord overigens) worden onze vrijheden meer en meer beperkt onder het mom van terrorisme bestrijding.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je hebt wel makkelijker praten vanuit Nederland, gooi t kooitje maar dicht, het lost zichzelf wel op want je bent er moe van. ik denk dat een heleboel mensen hier steun en aandacht wenselijk vinden. Als het westen zich er niet mee mag bemoeien, wie dan wel? iran? China? Japan? Of moeten we steun uit Tunesie verwachten?
Ik woon niet in Nederland. Ik woon en werk in Gaza.
En ik heb meer dan genoeg politie (leger) geweld gezien hier, waar overigens zich niemand druk om maakt
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:25:08 #128
pi_127528759
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:22 schreef aerdt het volgende:

[..]

Heeft de EU zich ook bemoeit met het politie optreden van bijvoorbeeld Griekenland?
Oh wacht, die rellen waren tegen de EU dus wss vonden ze het op dat moment wel goed dat de protesten de kop werden ingedrukt.
Ik ben absoluut tegen het politie geweld en voor persvrijheid, maar ook in het Westen (haat dat woord overigens) worden onze vrijheden meer en meer beperkt onder het mom van terrorisme bestrijding.

[..]
De EU is een hypocriete bende arrogante opportunisten en machtswellustelingen en ze hadden Griekenland ook moeten veroordelen. Desalniettemin heeft de EU alle recht om een mening te hebben over het Turkse politiegeweld.
quote:
En ik heb meer dan genoeg politie (leger) geweld gezien hier, waar overigens zich niemand druk om maakt
Dat is ook onterecht. Of dat geweld nou komt van Israël of de Palestijnse autoriteit.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:26:43 #129
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127528804
quote:
En als agenten of AKP-aanhangers dit hadden gedaan bij een 12-jarig kind...dan was het wereldwijd opgepikt. Nu lees je er NIETS over in de Westerse media.

En dan waren en zijn er nog hier mensen die beweren dat media hier nauwelijks wat berichten over de demonstranten :').
pi_127528889
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[quote]De EU is een hypocriete bende arrogante opportunisten en machtswellustelingen en ze hadden Griekenland ook moeten veroordelen. Desalniettemin heeft de EU alle recht om een mening te hebben over het Turkse politiegeweld.'
Maar daar heb ik nu juist moeite mee. Of je veroordeelt iedereen, of je veroordeelt niemand! Maar als je selectief wordt in welke landen wel hard mogen optreden en welke landen niet dan kan ik je als instituut niet meer serieus nemen. Dit gevoel heb ik trouwens niet alleen bij de EU, maar ook bij NATO, Arab League, African League en de UN.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:30:34 #131
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127528912
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nu nog steeds niet?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:31:04 #132
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_127528924
quote:

[..]

Wtf? Wat misselijk om een onschuldig kind te gebruiken :{w :{w
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:31:50 #133
pi_127528946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:29 schreef aerdt het volgende:

[..]

Maar daar heb ik nu juist moeite mee. Of je veroordeelt iedereen, of je veroordeelt niemand! Maar als je selectief wordt in welke landen wel hard mogen optreden en welke landen niet dan kan ik je als instituut niet meer serieus nemen. Dit gevoel heb ik trouwens niet alleen bij de EU, maar ook bij NATO, Arab League, African League en de UN.
Dat zal best, maar ondanks alles is de veroordeling van Turkije terecht.
pi_127529009
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:26 schreef Che_ het volgende:

[..]

En als agenten of AKP-aanhangers dit hadden gedaan bij een 12-jarig kind...dan was het wereldwijd opgepikt. Nu lees je er NIETS over in de Westerse media.

En dan waren en zijn er nog hier mensen die beweren dat media hier nauwelijks wat berichten over de demonstranten :').
Ik dacht dat iedereen er tot voor kort wel over eens was dat Erdogan t speeltje van Amerika en de media was en nog wel tig jaar kon blijven doorregeren. Nu dat niet zo blijkt is het natuurlijk meteen een andere groep die het stokje overneemt en in dienst staat van...

Mijn kijk op grote BNW complotten is in die zin veranderd dat ik denk dat ze niet bestaan. En natuurlijk verdient t aandacht als t waar is

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2013 18:39:15 ]
pi_127529076
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:22 schreef aerdt het volgende:
.

[..]

Duidelijk. En daf verdient ook een oplossing.
pi_127529197
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:05 schreef xminator het volgende:

[..]

Tsjah wat verwacht je van dat kuddegedrag van die schapen? Had van de week een fake bericht verzonden, binnen een mum van tijd werd dat bericht 4000 keer geretweet :')
Waarom had je een fake-bericht verzonden en wat stond erin?
pi_127529273
Is ie straks de oorzaak van alle rellen ;)
pi_127529353
quote:

^O^

quote:

[..]

Gisteren is naast een politieagent ook een 12-jarig jongetje van een brug in Adana afgegooid. Hij brak allerlei botten, maar kon gelukkig nog navertellen dat hij tijdens het papier oprapen door demonstranten naar beneden is gegooid, om de schuld op de agenten af te schuiven.
Dat is sneu :{.
pi_127529368
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zal best, maar ondanks alles is de veroordeling van Turkije terecht.
Let's agree to disagree :)
Overigens denken veel mensen hier dat de politie vanavond of dit weekend het groen licht krijgt om een einde te maken aan de protesten in Taksim square. Blijkbaar zou er ook meer politie aanwezig zijn dan in voorgaande dagen.
Natuurlijk is het in Erdogan's interest om hier snel een einde aan te maken, de media is dit immers binnen een maand weer vergeten. Maar het kan dingen ook heel erg escaleren.

Ik moet zeggen dat ik er van baal, want ik geef Turkije altijd als voorbeeld als ik de Arab Spring hier bespreek met collega's. I
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:46:24 #140
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127529462
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:43 schreef aerdt het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er van baal, want ik geef Turkije altijd als voorbeeld als ik de Arab Spring hier bespreek met collega's. I
Ik denk niet dat het alleen iets negatiefs is. Het is alleen maar goed dat er ook mensen zijn die tegenwicht bieden aan het regeringsbeleid en hun zorgen uiten over verschillende onderwerpen. Lijkt mij dat er ook binnen de heersende partij en haar politici en achterban een discussie ontstaat. Dat merk je ook, de een is het meer met Erdogan eens en wijst op de verkiezingsuitslag als argument, de andere AKP-er is van mening dat Erdogan toch verstandiger en pragmatischer met de onrust om had moeten gaan.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:47:43 #141
pi_127529496
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:43 schreef aerdt het volgende:

[..]

Let's agree to disagree :)

Dat is onterecht.
pi_127529537
De politici binnen de AKP geven zelf nu ook aan dat Turkije een effectieve oppositie mist en dat zij dat als regering ook nodig hebben dat iemand hen controleert en de rest van de bevolking tevreden houdt.
pi_127529591
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is onterecht.
In zekere zin niet. Een dictatoriaal leger dat de bevolking decennialang heeft onderdrukt is met weinig geweld afgezet. De onderdrukking is nu een factor 100 minder. Er zijn nog steeds problemen, maar de algemene tendens is niet de verkeerde kant op.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:53:38 #144
pi_127529692
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:50 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

In zekere zin niet. Een dictatoriaal leger dat de bevolking decennialang heeft onderdrukt is met weinig geweld afgezet.
Niet door het volk. Niet met een opstand. die opstand is juist nu.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:54:19 #145
pi_127529710
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:48 schreef De_Guidance het volgende:
De politici binnen de AKP geven zelf nu ook aan dat Turkije een effectieve oppositie mist en dat zij dat als regering ook nodig hebben dat iemand hen controleert en de rest van de bevolking tevreden houdt.
Een dictatuur zal als eerste een effectieve oppositie onmogelijk maken. In Syrië hebben ze ook verkiezingen.
pi_127529727
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:48 schreef De_Guidance het volgende:
Dit is dus een vuil spelletje want ze maken de oppositie zelf monddood. Spreek hier uit eigen ervaring en een paar hebben t kunnen lezen. Het is die "you're either with us or against us" houding die de bush regering ook had maar dan nog wat erger. Mannetjes langs de deuren bij iedereen die zich ook maar een beetje op t actievlak van de oppositie lijkt te bevinden.
pi_127529729
Hele mooie woorden van Gül weer over respect voor andere levensstijlen, religies en overtuigingen. En dat onderdrukking en uitsluiting leidt tot de vreselijkste conflicten in de wereld.
pi_127529752
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een dictatuur zal als eerste een effectieve oppositie onmogelijk maken. In Syrië hebben ze ook verkiezingen.
Je hebt totaal geen verstand van de toestand in Turkije.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:57:26 #149
pi_127529813
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je hebt totaal geen verstand van de toestand in Turkije.
Het gaat niet om Turkije. Het gaat om propaganda, onderdrukking, persvrijheid en politiegeweld.
pi_127529816
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:54 schreef De_Guidance het volgende:
Hele mooie woorden van Gül weer over respect voor andere levensstijlen, religies en overtuigingen. En dat onderdrukking en uitsluiting leidt tot de vreselijkste conflicten in de wereld.
Als die man t echt meent verdient ie een lintje en een nieuwe bredere humane partij om PM van te worden.

Nou ja dat lintje gaat wel wat ver. Maar goed.
pi_127529868
Ik ben niet Turks dus weet ook niet de details van de politieke situatie, maar heeft Gül ambities om premier te worden? En wordt hij gerespecteerd door andere politieke/ideologische stromingen?
Niet dat het nu al nodig is, maar mocht de situatie verder escaleren zou het een eventuele oplossing zijn om Erdogan te vervangen door Gül?
pi_127530667
Kusjes uit de bus, we rijden net Amsterdam binnen.
pi_127531215
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:38 schreef Bilge het volgende:

[..]

Waarom had je een fake-bericht verzonden en wat stond erin?
Een beetje trollen, iets wat totaal niet is gebeurd.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:42:25 #154
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127531295

Cuma namazi bij Taksim. Vay Allahsizlara bak.
pi_127531399
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:42 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]

Cuma namazi bij Taksim. Vay Allahsizlara bak.
Bidden (namaz) alevieten ook? Weer wat geleerd.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:47:05 #156
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127531475
Normaal gesproken niet.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:48:38 #157
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127531524
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:45 schreef xminator het volgende:

[..]

Bidden (namaz) alevieten ook? Weer wat geleerd.
Alsof er op Taksim alleen alevieten zitten :')
En als antwoord op je vraag, ja, sommige alevieten bidden, sommigen niet. Persoonlijke keuze.
pi_127531911
Foto van ongeveer 2 uur geleden in Taksim Square. Ondanks oproepen van de regering blijven demonstranten de straat opkomen.
pi_127532602
Alevieten zijn cool.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:21:23 #160
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127532679
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:19 schreef De_Guidance het volgende:
Alevieten zijn cool.
Ik vind dit zo een belediging.. :)
We hoeven niets te benadrukken.
pi_127532729
Soennieten zijn ook cool.
pi_127532746
Iedereen is cool. Peace mensen.
pi_127532749
Christenen nog veel cooler!
pi_127532783
pi_127532791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:22 schreef PrepperNL het volgende:
Christenen nog veel cooler!
Ook cool.
pi_127532813
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:58 schreef aerdt het volgende:
Ik ben niet Turks dus weet ook niet de details van de politieke situatie, maar heeft Gül ambities om premier te worden? En wordt hij gerespecteerd door andere politieke/ideologische stromingen?
Niet dat het nu al nodig is, maar mocht de situatie verder escaleren zou het een eventuele oplossing zijn om Erdogan te vervangen door Gül?
Gul is eerder al premier geworden toen dat nodig was in het begin van de AKP-regie, omdat tegen Erdogan een zaak was aangespannen over zijn rol in een eerdere partij die gesloten werd door het Constitutioneel Hof wegens zijn islamitische karakter. Maar helaas is Gul geen leidertype en is hij te academisch en redelijk om een land te besturen. Hij wordt wel gerespecteerd maar hij is niet hard wanneer dat moet bijvoorbeeld. Daarnaast krijg ik het gevoel dat Erdogan hem domineert, Gul heeft in de afgelopen dagen wel een aantal toespraken gedaan die tegen Erdogan ingingen maar tot nu toe is hij in het presidentschap getreden voor de doeleinden van Erdogan en de AKP en het lijkt erop dat Erdogan ook binnen de partij de regie heeft.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:24:53 #167
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127532831
We zijn allemaal cool. Alleen ik iets meer omdat ik soms man & soms vrouw ben.
pi_127533537
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Alsof er op Taksim alleen alevieten zitten :')
En als antwoord op je vraag, ja, sommige alevieten bidden, sommigen niet. Persoonlijke keuze.
Volgens mij is de vraag of het een verplichting is binnen het aleviesme.
pi_127533678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:00 schreef aerdt het volgende:
Foto van ongeveer 2 uur geleden in Taksim Square. Ondanks oproepen van de regering blijven demonstranten de straat opkomen.
[ afbeelding ]
looters, criminals, terrorists, extremists!!!

wacht ff, dat zijn gewoon mensen ja
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:48:48 #170
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127533734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:22 schreef De_Guidance het volgende:
Iedereen is cool. Peace mensen.
Hoe meer je post, des te meer het duidelijk wordt dat jij totaal geen eigen mening hebt. :P
pi_127533770
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:48 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hoe meer je post, des te meer het duidelijk wordt dat jij totaal geen eigen mening hebt. :P
Oke mooi.
Nu ben ik zeker niet macho en eervol en soenniet genoeg.
pi_127533797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:24 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Gul is eerder al premier geworden toen dat nodig was in het begin van de AKP-regie, omdat tegen Erdogan een zaak was aangespannen over zijn rol in een eerdere partij die gesloten werd door het Constitutioneel Hof wegens zijn islamitische karakter. Maar helaas is Gul geen leidertype en is hij te academisch en redelijk om een land te besturen. Hij wordt wel gerespecteerd maar hij is niet hard wanneer dat moet bijvoorbeeld. Daarnaast krijg ik het gevoel dat Erdogan hem domineert, Gul heeft in de afgelopen dagen wel een aantal toespraken gedaan die tegen Erdogan ingingen maar tot nu toe is hij in het presidentschap getreden voor de doeleinden van Erdogan en de AKP en het lijkt erop dat Erdogan ook binnen de partij de regie heeft.
Dank je, dat is goed om te weten!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:51:22 #173
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127533851
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Oke mooi.
Nu ben ik zeker niet macho en eervol en soenniet genoeg.
Wat hebben soennieten hiermee te maken? Waarom moet het weer iets met geloof te maken hebben?
pi_127533861
Che's volgende reactie -> vragen om bronnen en zeggen dat hij dat niet heeft gezegd.
pi_127533896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:51 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat hebben soennieten hiermee te maken? Waarom moet het weer iets met geloof te maken hebben?
Ah je was mij te snel af. Jij zei dat dat de enige ware stroming was.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:54:57 #176
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127533997
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ah je was mij te snel af. Jij zei dat dat de enige ware stroming was.
Ja, uitgaande van de Koran. Overigens heb ik niets negatiefs over de andere stromingen gezegd.

Maar alsnog, hoe kom je nou opeens weer bij geloof uit? Scoort dat ook weer lekker makkelijk? :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:58:04 #177
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127534155
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:43 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Volgens mij is de vraag of het een verplichting is binnen het aleviesme.
Ik ga met jou deze discussie niet aan. Voor ik het weet betrek je er weer branden bij. :)
pi_127534222
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:48 schreef Che_ het volgende:

[..]

che is cool mkay

hoef 'm trouwens niet terug :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:00:41 #179
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127534274
Overigens heeft Mathemaat wel een hele goede punt, bidden/ramadan/pelgrimstocht zijn toch niet verplicht bij de Alevieten?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:01:25 #180
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127534321
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:54 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ja, uitgaande van de Koran. Overigens heb ik niets negatiefs over de andere stromingen gezegd.

Maar alsnog, hoe kom je nou opeens weer bij geloof uit? Scoort dat ook weer lekker makkelijk? :)
Ten tijde van de Koran waren er geen stromingen. Weet jij wel hoe die stromingen zijn ontstaan?
pi_127534338
quote:

[..]

Waarom denk je dat het mij interesseert wat de buitenstaanders denken?

Voor dit was ik elke dag met hen ik discussie over de toenemende xenofobie in Nederland en nam ik ook geen blad voor de mond.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:01:58 #182
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127534349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:00 schreef Che_ het volgende:
Overigens heeft Mathemaat wel een hele goede punt, bidden/ramadan/pelgrimstocht zijn toch niet verplicht bij de Alevieten?
Ik ga deze discussie niet hier aan. Niet met jou. En al helemaal niet met die yezit.
pi_127534545
Er staan hier mensen met een vlag van apo......
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:06:03 #184
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127534551
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:01 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het mij interesseert wat de buitenstaanders denken?

Voor dit was ik elke dag met hen ik discussie over de toenemende xenofobie in Nederland en nam ik ook geen blad voor de mond.
3 maal is scheepsrecht hoop ik:

quote:

Maar alsnog, hoe kom je nou opeens weer bij geloof uit?
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:51 schreef Che_ het volgende:

[..]

pi_127534568
Ayran, thee, koffie, Raki?

* Beathoven kijkt ff of er nog nieuws is
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:07:00 #186
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127534599
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Spreek ze er op aan :P
pi_127534619
quote:
Dus toch marginale groepen aanwezig?
pi_127534624
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:07 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat zelf ook wel weten
pi_127534700
Er staat in de Koran niets over soennisme. En al die miljoenen sjiieten vinden dat hun geloof de juiste is.
pi_127534871
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:07 schreef Che_ het volgende:

[..]

Denk je dat we dat niet doen? Honden. :r
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:12:58 #191
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127534873
quote:
Sla ze..
pi_127534949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Sla ze..
Nog even.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:15:42 #193
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127535006
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Denk je dat we dat niet doen? Honden. :r
En.. wat zeiden ze?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:19:56 #194
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127535210
Che, nu reageer jij niet meer :') Pot, ketel fln.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:23:38 #195
pi_127535386
quote:
'De geldsmijterij van Erdogan heeft de Turken een enorme kater bezorgd'

De Turkse economie is een zeepbel. Erdogan's gulheid keert zich nu tegen Turkse consumenten, stelt econoom David Goldman.
quote:
David Goldman is econoom en auteur van het boek It's Not The End of the World - It's Just the End of You.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:25:15 #196
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127535472
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:19 schreef Ambipur het volgende:
Che, nu reageer jij niet meer :') Pot, ketel fln.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:31 schreef Che_ het volgende:

Maar goed, ben klaar met discussiëren in deze reeks.
pi_127535673
quote:
Support ze...
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:32:36 #198
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127535873
Zijn de mensen die zeiden dat ze vandaag zouden gaan demonstreren nou gegaan of zijn het toch 'passieve supporters' :D? (behalve Ismfof dan)
pi_127535890
Ah een zoveelste ecognoom met een politieke agenda.

Intussen blijven de CRA's de rating van Turkije verhogen.
pi_127535910
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef Che_ het volgende:
Zijn de mensen die zeiden dat ze vandaag zouden gaan demonstreren nou gegaan of zijn het toch 'passieve supporters' :D? (behalve Ismfof dan)
Volgens mij Ambi, maar weet het niet zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')