quote:Kabinet veroordeelt excessief geweld Turkse politie
Het kabinet maakt zich grote zorgen over het geweld in Istanbul en andere steden in Turkije en veroordeelt het gebruik van excessief geweld door de politie. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken schrijft dat vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Het ministerie heeft het reisadvies voor Turkije aangescherpt en raadt reizigers naar de (grote) steden in Turkije aan waakzaamheid te betrachten en grote menigten en demonstraties te mijden.
Nederland steunt de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, die Turkije oproept om vreedzame betogingen toe te staan. 'Demonstraties horen bij een democratie, evenals vrijheid van meningsuiting en mediavrijheid. Op dit vlak heeft Turkije nog een hele weg af te leggen', aldus Timmermans.
Bron: Volkskrant
Ik heb het idee dat de aard van de demonstraties per stad verschilt. In het Gezi park en in Eskisehir heerst een gemoedelijke sfeer van links-liberale artistieke jongeren, terwijl in steden als Adana en Antakya de demonstranten feller zijn. Gisteren is naast een politieagent ook een 12-jarig jongetje van een brug in Adana afgegooid. Hij brak allerlei botten, maar kon gelukkig nog navertellen dat hij tijdens het papier oprapen door demonstranten naar beneden is gegooid, om de schuld op de agenten af te schuiven. De dood van een 12-jarig jongetje had een brede volksrazernij moeten opwekken. Om meer slachtoffers te voorkomen zou het leger in zulke steden een avondklok in kunnen stellen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:49 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik vind het maar een beetje onzin eigenlijk. Ben nu in Istanbul en je merkt er echt niets van aangezien de stad gigantisch is en voor 95% gewoon kalm. Ik ben ook overdag in Taksim square geweest en het was supergezellig daar. Het is ook een beetje een toeristen attractie geworden overdag.
Mensen moeten gewoon hun gezond verstand gebruiken, daar hebben ze de overheid echt iet voor nodig lijkt me. Ik haat negatieve reisadviezen als het niet echt nodig is, aangezien het de toeristische sector echt wel kwaad kan doen. Niet alle mensen zijn op de hoogte wat er precies gebeurd en zo'n negatief reisadvies boezemt ze onnodige angst in.
Anyway, dat is mijn mening
Al 10 jaar lang wordt er nauwelijks wat geroepen, zolang er maar economische vooruitgang was. Nu het zo goed gaat, gaan ze nu pas klagen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:57 schreef aerdt het volgende:
Vandaag in Taksim square artiesten met leuzen als:
'blijf van mijn kunst af', 'blijf van mijn bioscopen af' en blijf van mijn levensstijl af'
[ afbeelding ]
Voor de zoveelste keer, in een rechtstaat mag het leger niet ingrijpen in civiele zaken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:57 schreef Bilge het volgende:
[..]
Om meer slachtoffers te voorkomen zou het leger in zulke steden een avondklok in kunnen stellen.
Dan is Turkije geen democratische rechtstaat.quote:
Wat ziek...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:57 schreef Bilge het volgende:
Gisteren is naast een politieagent ook een 12-jarig jongetje van een brug in Adana afgegooid. Hij brak allerlei botten, maar kon gelukkig nog navertellen dat hij tijdens het papier oprapen door demonstranten naar beneden is gegooid, om de schuld op de agenten af te schuiven. De dood van een 12-jarig jongetje had een brede volksrazernij moeten opwekken.
Nee hoor. Mensen klagen al jaren?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
Al 10 jaar lang wordt er nauwelijks wat geroepen, zolang er maar economische vooruitgang was. Nu het zo goed gaat, gaan ze nu pas klagen.
Cirkelredenatie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:02 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dan is Turkije geen democratische rechtstaat.
Tsjah wat verwacht je van dat kuddegedrag van die schapen? Had van de week een fake bericht verzonden, binnen een mum van tijd werd dat bericht 4000 keer geretweetquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:57 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de aard van de demonstraties per stad verschilt. In het Gezi park en in Eskisehir heerst een gemoedelijke sfeer van links-liberale artistieke jongeren, terwijl in steden als Adana en Antakya de demonstranten feller zijn. Gisteren is naast een politieagent ook een 12-jarig jongetje van een brug in Adana afgegooid. Hij brak allerlei botten, maar kon gelukkig nog navertellen dat hij tijdens het papier oprapen door demonstranten naar beneden is gegooid, om de schuld op de agenten af te schuiven. De dood van een 12-jarig jongetje had een brede volksrazernij moeten opwekken. Om meer slachtoffers te voorkomen zou het leger in zulke steden een avondklok in kunnen stellen.
ja als je de overheid zijn gang laat gaan krijg je dat. dit mag niet, dat mag niet. en by the way je moet dit en dit en ook nog kankerveel belasting betalen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:03 schreef Bilge het volgende:
[..]
Cirkelredenatie.
Je mag niet vissen. Waarom niet? Omdat vissen verboden is.
Het is geen cirkelredenatie. Het is hoe een democratische rechtstaat is gedefinieerd. De machten moeten gescheiden zijn. Als het leger zich inmengt in dit, dan is het leger een tweede politie macht geworden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:03 schreef Bilge het volgende:
[..]
Circkelredenatie.
Je mag niet vissen. Waarom niet? Omdat vissen verboden is.
Je gaat ervanuit dat het leger op eigen houtje handelt, terwijl het ook onder controle en op bevel van de regering kan handelen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:05 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het is geen cirkelredenatie. Het is hoe een democratische rechtstaat is gedefinieerd. De machten moeten gescheiden zijn. Als het leger zich inmengt in dit, dan is het leger een tweede politie macht geworden.
Daar geloof ik niks van. het is een typische klerestreek van Erdogan om de demonstranten te demoniseren.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:57 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de aard van de demonstraties per stad verschilt. In het Gezi park en in Eskisehir heerst een gemoedelijke sfeer van links-liberale artistieke jongeren, terwijl in steden als Adana en Antakya de demonstranten feller zijn. Gisteren is naast een politieagent ook een 12-jarig jongetje van een brug in Adana afgegooid. Hij brak allerlei botten, maar kon gelukkig nog navertellen dat hij tijdens het papier oprapen door demonstranten naar beneden is gegooid, om de schuld op de agenten af te schuiven. De dood van een 12-jarig jongetje had een brede volksrazernij moeten opwekken. Om meer slachtoffers te voorkomen zou het leger in zulke steden een avondklok in kunnen stellen.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van. het is een typische klerestreek van Erdogan om de demonstranten te demoniseren.
Ik zou zeggen laat t toerisme maar even zitten. Risico is wellicht niet torenhoog maar het is er en er heerst niet bepaald een juichstemming.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:42 schreef PrepperNL het volgende:
Zoals gebruikelijk heeft het een weekje geduurt voordat het nieuws van verschrikkelijk en bruut overheids geweld tegen vreedzame demonstranten den haag heeft bereikt. Beter laat dan nooit zullen we maar denken.
Nederlands reisadvies voor turkije.
Dit. Ik snap dat zoiets gruwelijks verzonnen lijkt, maar ik heb het jongetje op tv er gedetailleerd over horen spreken. ik zal de beelden even opzoeken.quote:
Het leger in Turkije is een onafhankelijk instituut en onafhankelijk van de regering. Stel dat dit toch gebeurd, dan maakt de regering zichzelf tot schande in het internationale landschap. De beurzen zullen als een gevolg crashen en Turkije zal een enorme hoeveelheid veroordelingen krijgen uit het buitenland.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:07 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je gaat ervanuit dat het leger op eigen houtje handelt, terwijl het ook onder controle en op bevel van de regering kan handelen.
Ik snap het wel, maar ik hoop dat mensen genoeg gezond verstand hebben om zulke situaties te vermijden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:57 schreef Bilge het volgende:
[..]
Aangezien Turkije kandidaat-lid van de EU is, is het geen interne aangelegenheid. Net zoals de persvrijheid in Turkije ook een zaak is van de EU.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:11 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar ik hoop dat mensen genoeg gezond verstand hebben om zulke situaties te vermijden.
Ik ben alleen een beetje moe van de hypocriete houding van de Westerse landen met hun betweterig gedrag. Las net dat de EU wilt dat er een onderzoek word ingesteld naar het politiegeweld.
Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee, dit is een interne aangelegenheid!
Je hebt wel makkelijker praten vanuit Nederland, gooi t kooitje maar dicht, het lost zichzelf wel op want je bent er moe van. ik denk dat een heleboel mensen hier steun en aandacht wenselijk vinden. Als het westen zich er niet mee mag bemoeien, wie dan wel? iran? China? Japan? Of moeten we steun uit Tunesie verwachten?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:11 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar ik hoop dat mensen genoeg gezond verstand hebben om zulke situaties te vermijden.
Ik ben alleen een beetje moe van de hypocriete houding van de Westerse landen met hun betweterig gedrag. Las net dat de EU wilt dat er een onderzoek word ingesteld naar het politiegeweld.
Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee, dit is een interne aangelegenheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |