Op Hannover - Berlijn ligt een stuk voor 250 km/h, haal je niet met de pimpel. Nu weet ik dat er ICx komt maar ik vind het toch een beetje karig zo, 1x per 2 uur een verbinding.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef James1988 het volgende:
Als je een snellere verbinding met Berlijn wilt realiseren mag je eerst flink wat aan de infra gaan knutselen, denk ik.
			
			
			
			Zeven (!) keer per dag kan je vanuit onze hoofdstad naar het industrie achterland van ons land reizen en naar het financiëel zakelijke centrum van Europa.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bent niet wijs.
Trouwens de RE5 Koblenz - Emmerich wordt over een paar jaar doorgetrokken naar Arnhem, dan heb je alles wat je hartje begeert.
			
			
			
			Je kunt in Hannover nu al overstappen op een ICE. Ben je een kwartiertje eerder in Berlijn. Gesleep, gesjouw, extra puntje wat mis kan gaan in je reis, en het kost duurderder. Maar het kanquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Op Hannover - Berlijn ligt een stuk voor 250 km/h, haal je niet met de pimpel. Nu weet ik dat er ICx komt maar ik vind het toch een beetje karig zo, 1x per 2 uur een verbinding.
			
			
			
			Nee veel vaker natuurlijk, alleen niet hypersnel en direct. Nou wat weer een drama. Toen de IC Zandvoort - Limburg omgebogen werd naar Alkmaar was er ook zoeen hotemetoot die kwam snoeven van "Welke zwaarwegende redenen heeft u om een randstedelijke provinciehoofdstad los te knippen van HET vergadercentrum van Nederland??!!"quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeven (!) keer per dag kan je vanuit onze hoofdstad naar het industrie achterland van ons land reizen en naar het financiëel zakelijke centrum van Europa.
			
			
			
			Lijkt mij wel handig, directe verbindingen en vooral erg snel. Waarom denk je dat een Eurostar wil gaan concurreren met een vliegtuig die 24 keer per dag gaat? Puur vanwege de zakelijke reizigers, die leveren het meeste op in de HST's.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee veel vaker natuurlijk, alleen niet hypersnel en direct. Nou wat weer een drama. Toen de IC Zandvoort - Limburg omgebogen werd naar Alkmaar was er ook zoeen hotemetoot die kwam snoeven van "Welke zwaarwegende redenen heeft u om een randstedelijke provinciehoofdstad los te knippen van HET vergadercentrum van Nederland??!!"
Dan denk ik: Mens hou je bek, ga lekker met de auto.
			
			
			
			
			
			
			
			Dat laatste ben ik met je eens. Erg triest gezicht om die ICE elke keer met vertraging (en slakkengang) Arnhem in te zien hobbelen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij wel handig, directe verbindingen en vooral erg snel. Waarom denk je dat een Eurostar wil gaan concurreren met een vliegtuig die 24 keer per dag gaat? Puur vanwege de zakelijke reizigers, die leveren het meeste op in de HST's.
Ik denk echt dat de verbinding Amsterdam - Ruhrgebied - Frankfurt ernstig onderschat wordt.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Toch mooi voor de mensen die in Rijsel moeten zijnquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:56 schreef Sandrvich het volgende:
...Eigenlijk slaat heel die Thalys naar Lille inderdaad nergens op. Je kunt nu al een paar keer per dag in 2h30 van Amsterdam naar Lille met overstap in Brussel (cross-over nota bene).
			
			
			
			
			
			
			
			Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef b2py het volgende:
[..]
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
			
			
			
			Klopt, die moeten dan nieuw remsysteem krijgen en draaistelonderhoud/revisie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?
			
			
			
			Die dingen (ICK) hebben eerst een hele grote beurt nodig, en volgens mij zijn ze ook verkocht las ik hier? Ze zijn wel gebouwd voor 200kmh inderdaad, en toen ze naar Nederland kwamen volgens mij omlaaggesteld naar 160kmh.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?
			
			
			
			Het gedeelte wat verkocht is, is al weg. Wat er nu nog aan rijtuigen staat is nog steeds van NSFSC.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:09 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Die dingen (ICK) hebben eerst een hele grote beurt nodig, en volgens mij zijn ze ook verkocht las ik hier? Ze zijn wel gebouwd voor 200kmh inderdaad, en toen ze naar Nederland kwamen volgens mij omlaaggesteld naar 160kmh.
			
			
			
			Er staat hier nog steeds een sleep van 21quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gedeelte wat verkocht is, is al weg. Wat er nu nog aan rijtuigen staat is nog steeds van NSFSC.
			
			
			
			Zou dat niet de goedkoopste/snelste oplossing zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee van de kosten daarvan. Hebben die stellen toelating in België?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Klopt, die moeten dan nieuw remsysteem krijgen en draaistelonderhoud/revisie.
			
			
			
			Draaistelrevisie is niet gratis, en ik weet ook niet hoeveel draaistellen Nedtrain heeft liggen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zou dat niet de goedkoopste/snelste oplossing zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee van de kosten daarvan. Hebben die stellen toelating in België?
			
			
			
			
			
			
			
			Dat zou echt het domste excuus zijn want ICRm is ook zo krap als de pest. Zijn het niet de buitendeuren dan de coupédeuren wel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:23 schreef greavy het volgende:
ICK oplappen is te kostbaar en tijdrovend. Want ook de binnenkant moet grondig gerenoveerd worden.
En de smalle in- en uitstapdeuren zijn ook niet wenselijk op de internationale verbindingen ...
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Mis je hem op 1 minuut, mag je een uur wachtenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:44 schreef b2py het volgende:
Reisadvies
Plan je reis in de reisplanner. Gebruik de bussen. De bus vanuit Utrecht rijdt na Den Bosch door naar Eindhoven. In Utrecht is de aansluiting bus-trein niet gewaarborgd.
Bron
			
			
			
			
			
			
			
			Ik schat je kansen wel goed in eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:
Materieel examen gehaald
Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.
Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ?
			
			
			
			Ah topquote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik schat je kansen wel goed in eigenlijk.
Verder gefeliciteerd met het behalen van je materieel examen! Ruim gehaald of zesjescultuur?
			
			
			
			Uiteraard. Een koude pilsener met dit weer, en nog eens weekend. Dinsdag weer aan de rit. Heerlijkquote:
			
			
			
			Ik weet niet hoe het in de trein zit, maar volgens mij is het bij ons in de bus zo dat een kopie van beide kanten van je OV icm een uitdraai van ov-chipkaart.nl en een id-kaart ook geaccepteerd wordt (in elk geval voor verchipte ster-abonnementen)quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:
Materieel examen gehaald
Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.
Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ?
			
			
			
			Wellicht dat ik er mee weg kom dan, als ik bezwaar maak.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de trein zit, maar volgens mij is het bij ons in de bus zo dat een kopie van beide kanten van je OV icm een uitdraai van ov-chipkaart.nl en een id-kaart ook geaccepteerd wordt (in elk geval voor verchipte ster-abonnementen)
			
			
			
			Gefeliciteerd! Mat. instructie en examens van Jan gehad of niet? Fijne gozer die erg veel van de Spurts weet!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:
Materieel examen gehaald
Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.
Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ?
			
			
			
			
			
			
			
			Thanks!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:15 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Mat. instructie en examens van Jan gehad of niet? Fijne gozer die erg veel van de Spurts weet!
			
			
			
			Connexxion-stewards zijn de grootste flikkers die je maar kan treffen qua controlerend personeel op de trein. Echt, ze schrijven om de meest flauwe dingen een boete uit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:
Materieel examen gehaald
Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.
Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ?
			
			
			
			Zo, wist niet dat ze zo ernstig hun werk dedenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Connexxion-stewards zijn de grootste flikkers die je maar kan treffen qua controlerend personeel op de trein. Echt, ze schrijven om de meest flauwe dingen een boete uit.
Door een "storing" werkte laatst het WeekendVrij niet bij de Valleilijn. Niet ingecheckt, kreeg controle. Had klantenservice daarvoor nog aan de lijn gehad. Ook die 4 pipo's werkten niet mee. Ben toen in Lunteren de trein "uitgezet", omdat ik niks accepteerde. Was hun fout. Niet mijn fout.
Probleem bij CXX is, is dat als je niet incheckt hun geld mislopen. En daarom krijg je van die flauwe boetes.
			
			
			
			Heel erg veel technisch inderdaad, maar je komt als machinist vaak niet verder dan het afsluiten van een deur of treeplank-storing verhelpen. Maar blijft desondanks erg belangrijk aangezien je wel weet waar iets moet zitten en waar je op moet letten bij je 24-en 48 uurs controles.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Thanks!
Ja, prima gozer inderdaad. Wat een kennis
Veel buiten bezig geweest, naar Voith in Leeuwarden geweest dinsdag, prima uitleg op een goede manier, want het was best veel (technische) stof, en ben zelf niet zo'n ster in techniek. Gaf ik ook gelijk aan, en hij hield daar rekening mee
			
			
			
			Jahoorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:16 schreef dennistd het volgende:
En weer een bommelding: dit keer is Hillegom aan de beurt (wat valt daar nou op te blazen, meer dan de voetgangersbrug is daar niet volgens mij)
			
			
			
			Ja precies, die deuren en treeplanken komt wel goedquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:21 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Heel erg veel technisch inderdaad, maar je komt als machinist vaak niet verder dan het afsluiten van een deur of treeplank-storing verhelpen. Maar blijft desondanks erg belangrijk aangezien je wel weet waar iets moet zitten en waar je op moet letten bij je 24-en 48 uurs controles.
Bij Voith ben ik helaas nooit geweest tijdens mijn opleiding.
			
			
			
			Het is nu trouwens een verdacht pakketje in de trein geworden: http://nos.nl/artikel/515524-station-hillegom-ontruimd.htmlquote:
			
			
			
			Felitaart!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Uiteraard. Een koude pilsener met dit weer, en nog eens weekend. Dinsdag weer aan de rit. Heerlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |