Aan de overkant ligt alles al klaar, er is ook ruimte om de brug te bouwen en in te schuiven. Het stuk Utrecht C tot de brug is deels soort van viersporig, alleen het stukje tussen opstelterrein Cartesiusweg en de brug moet e.e.a. gebeuren. Met de bouw van de nieuwe verkeersbrug is ook al rekening gehouden met de viersporigheid.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.
En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
OTB heb ik gemist, heb je een linkje?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.
En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
twitter:DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:42:52Stekker definitief uit #Fyra #Mansveld reageer retweet
twitter:DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:43:49NS mag voor okt met een alternatief voorstel konen reageer retweet
twitter:NOS twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:44:22RT @XandervdWulp: Mansveld: NS krijgt binnen concessie kans een alternatief te organiseren. reageer retweet
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
Waarom krijgen ze nog tot oktober de tijd voor iets waar ze al maanden over na hadden kunnen denken? Zucht..
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewachtquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.
Is maar een gokje hoor, maar mankracht is minder dus minder productie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewacht
Bronquote:De NS heeft een eerste alternatief naar het kabinet gestuurd. Volgens Mansveld krijgt de NS nu de kans dat plan uit te werken. Het kabinet neemt daarover voor 1 oktober een besluit. De staatssecretaris herhaalde wat ze al eerder zei: ze hoopt dat er snel 16 treinen per uur naar Brussel gaan rijden.
Volgens de staatssecretaris wordt het alternatief op drie aspecten getoetst: de reiziger, financiën en de juridische kanten.
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerste berichtgeving klopte niet helemaal kennelijk:
[..]
Bron
Het eerste alternatieve plan is er dus al; het kabinet neemt tot uiterlijk 1 oktober de tijd daarover te beslissen.
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Hoe ik het begrijp: NS heeft iets gezegd als "we zouden wel meer excuus-expressen kunnen laten rijden" en Mansveld zegt "prima, laat maar weten hoeveel en welke stations worden aangedaan"
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.
Dit was een deeltraject van het OTB 'sporen in utrecht'uit 2008. Dit plan is daarna in twee stukken genkipt, o.a. omdat er niet genoeg budget was om alles in een keer uit te voeren.quote:
Tip, lees de afgelopen 4-5 topics even doorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef the-it het volgende:
[..]
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...
En wat voor alternatief, een HS alternatief of een trage trein. Trek dan gewoon die eurostar door naar Amsterdam!
Ik snap ook niet waarom Mansveld "hoopt".. Ik dacht dat ze als staatssecretaris macht had. Kan ze niet een boete van 10k uitdelen voor elke week dat er niet 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel rijden. 20k boete vanaf 1 september. Eens kijken hoe snel NS het dan voor elkaar weet te krijgen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.
In de concessie staat 16x Amsterdam - Brussel per dag in maximaal 102 minuten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:20 schreef arkkey het volgende:
Hoezo trouwens 16? In de concessie staat toch 17 treinen per richting per dag? Tenminste ik ga uit van wat ik op google vind. Dan zou bij 16 treinen toch ook al niet voldaan worden aan de concessie...
MVBOV gaat vandaag en dit weekend aan de slag om de brief aan de Europese Commissie te schrijven.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef arkkey het volgende:
Mansveld voldoet wel precies aan de verwachting. Mn hoop is op Driek gevestigd
Dit zou de concessie moeten zijn: http://www.rijksoverheid.(...)ogesnelheidsnet.htmlquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:21 schreef arkkey het volgende:
Heb je een goede link naar wat de concessie inhoudt? Ik vind alleen documenten uit 2008 waar gesproken wordt over 17x namelijk.
Voorbeeld:
http://www.locov.nl/Image(...)id_tcm311-274062.pdf
Dat dus.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat kan de staatssecretaris echt wel in een dag bekeken hebben hoor, of het voldoet of niet.
Sporno! <3quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef James1988 het volgende:
Hier is de kamerbrief, en nog meer leesvoer: http://www.rijksoverheid.(...)ingen-fyra-v250.html
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per uur
Houdt wel in je achterhoofd, 2025 aanbesting HRN+HSL hequote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?
Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.
Een permanente terugkeer betekent dus ook dat er geïnvesteerd zal moeten worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:02 schreef Sandrvich het volgende:
...Zou het dan toch nog allemaal goed gaan komen? Ik zie het wel weer gebeuren dat er allerlei exotische rijtuigstammen op de renaissance Benelux gaan komen, omdat ze nu toch niet genoeg materieel hebben voor 16x per dag.
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?
Ze gaan met de Spanjaarden babbelen?quote:Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
Kennelijk verwachten ze niet genoeg tweedehandsjes te scoren om Amsterdam - Breda ook te kunnen doen. Amsterdam - Brussel heeft de prioriteit. En inderdaad: 2022...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?
Metroverbinding Brusselquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Overigens wordt gesproken over locs + rijtuigen die relatief snel verkregen kunnen worden. Ik weet niet of daarmee altijd gewoon ICRm-materieel wordt bedoeld.
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef b2py het volgende:
[..]
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Wellicht komt een andere vervoerder met een alternatief plan, inclusief eerdere instroom van HST-materieel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?
Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.
Oh, in dat geval is daar nog wel in te komen. Er is meer materieel nodig dan er beschikbaar is, dus NS zal wel moeten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.
Op termijn sowieso.quote:Dat er nieuw materieel moet komen lijkt mij wel duidelijk ja.
Nee, ICM ombouwen en daarmee volgas over die HSLZ. Beetje doorgassen, Breda overslaan en je komt mooi in de buurt van die 102 minuten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:16 schreef arkkey het volgende:
HSL afsluiten en je verlies nemen. Kan je een mooie knikker/schaats/speel/fietsbaan van maken
Wat een vertekende kutkaarten zeg. Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen liggen op één perfect rechte lijn, het is de HSL die een achterlijke omweg maakt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Samenvatting uit brief NS:
- Thalys uitbreiden van 9 naar 11 ritten per dag
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per dag.
Verder diverse toekomstvarianten, hieronder de afbeeldingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen reden genoemd? Heb eigenlijk nooit meegemaakt dat er in Eindhoven in die trein gesplitsts werd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef MPG het volgende:
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo![]()
Karig kaartje dat de Hanzelijn daarop ontbreektquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:47 schreef dennistd het volgende:
Arriva heeft zijn capaciteitsaanvraag voor een sneltrein Groningen-Leer teruggetrokken: http://www.prorail.nl/Ver(...)n_-_Nieuweschans.pdf
Ook vooral hoe ze nu al zoveel moeite hebben om vaker dan 8x Den Haag - Brussel te doen maar over een jaartje genoeg materieel hebben om 64x Amsterdam - Rotterdam ( - Breda) te rijdenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Aanbod NS is armoedig en opportunistisch.
De politiek en de reiziger worden door ze in de maling genomen en aan het lijntje gehouden.
Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
Die twee extra Thalyssen rijden trouwens niet tot Parijs, maar tot aan Lille. Ik vraag me af welke overweging daaraan ten grondslag ligt.
Onderhoudsrooster LGV nord? En vanuit Lille kan je inderdaad nog meer bestemmingen bereiken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.
Doet het niet..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:53 schreef dennistd het volgende:
Nog iets duidelijker plaatjes van de verbindingen in deze pdf: http://content1d.omroep.n(...)nnederlandbelgie.pdf
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:55 schreef dennistd het volgende:
http://spoornieuws.nl/temp/hslverbindingen.pdf wel?
Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:55 schreef dennistd het volgende:
http://spoornieuws.nl/temp/hslverbindingen.pdf wel?
Yup!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:55 schreef dennistd het volgende:
http://spoornieuws.nl/temp/hslverbindingen.pdf wel?
Maakt niet uit, Wilma slikt nog wel een paar jaartjes slackquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen?
Dat willen ze niet. Ze willen alleen Wilma even wat mooie plaatjes laten zien, dat ze verre van haalbaar zijn snapt Onwetende Wilma toch niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen?
Ja maar dan rijdt er 9x per dag een hogesnelheidstrein Amsterdam - Brussel. Heus waar. Echt welquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
Vanaf 2015 wil NS zo te zien de frequentie van de ExcuusBenelux weer terugbrengen naar 8-12x per dag, en wederom beperken tot Den Haag.
Kansloos gefaal weer.
Lijkt mij wel vrij logisch. Met een overstap op een 15' dienst 'Fyra' ben je sneller in Amsterdam dan omreizen via Den Haagquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
Vanaf 2015 wil NS zo te zien de frequentie van de ExcuusBenelux weer terugbrengen naar 8-12x per dag, en wederom beperken tot Den Haag.
Kansloos gefaal weer.
Even goed lezen he.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Heb je geen fuck aan als je in Dordrecht of Roosendaal moet wezen.
uhuh, dat bevreemdt me wel jaquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Die frequentieverlaging is wat mij stoort. In 2014 willen ze 16x per dag Amsterdam - Brussel, vanaf 2015 nog maar 8x per dag (max 12x per dag) Den Haag - Brussel.
Die HST Amsterdam - Brussel is trouwens de Eurostar naar Londen. Ik vermoed dat ze met capaciteit op de stations niet uitkomen in Antwerpen en Rotterdam.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Die frequentieverlaging is wat mij stoort. In 2014 willen ze 16x per dag Amsterdam - Brussel, vanaf 2015 nog maar 8x per dag (max 12x per dag) Den Haag - Brussel.
Ja dat is wegens omlooptechnische redenen. Lees: Krijg lekker de tering, ijzer schuiven is belangrijker dan julliequote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef MPG het volgende:
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo![]()
How about: "Eens kijken wat de wens vanuit ons EIGEN land is"?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk.
Wat ontbreekt er aan je geluk op dat gebied dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen dat de verbindingen met België e.v. zoveel meer aandacht krijgt terwijl Duitsland economisch gezien veel belangrijker is voor ons kikkerlandje.
Ik denk dat daar maar één reden voor is: Brussel. En wat zit daar? Europa. Dat is de oorzaak trouwens ook van al dat geneuzel. Zonder europa was die lijn nooit aanbesteedt en had NS gewoon stellen bij Bombardier of Alstom gekocht..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen dat de verbindingen met België e.v. zoveel meer aandacht krijgt terwijl Duitsland economisch gezien veel belangrijker is voor ons kikkerlandje.
Een rappere verbinding met Berlijn en een frequentere lijn naar het Ruhrgebied.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ontbreekt er aan je geluk op dat gebied dan?
Je bent niet wijs.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Een rappere verbinding met Berlijn en een frequentere lijn naar het Ruhrgebied.
Op Hannover - Berlijn ligt een stuk voor 250 km/h, haal je niet met de pimpel. Nu weet ik dat er ICx komt maar ik vind het toch een beetje karig zo, 1x per 2 uur een verbinding.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef James1988 het volgende:
Als je een snellere verbinding met Berlijn wilt realiseren mag je eerst flink wat aan de infra gaan knutselen, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |