abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:09:09 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127518889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.

En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
Aan de overkant ligt alles al klaar, er is ook ruimte om de brug te bouwen en in te schuiven. Het stuk Utrecht C tot de brug is deels soort van viersporig, alleen het stukje tussen opstelterrein Cartesiusweg en de brug moet e.e.a. gebeuren. Met de bouw van de nieuwe verkeersbrug is ook al rekening gehouden met de viersporigheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:38:53 #103
256146 b2py
Beton!
pi_127519870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.

En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
OTB heb ik gemist, heb je een linkje?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:43:21 #104
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127520003
DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:43:49 NS mag voor okt met een alternatief voorstel konen reageer retweet
pi_127520067
NOS twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:44:22 RT @XandervdWulp: Mansveld: NS krijgt binnen concessie kans een alternatief te organiseren. reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 14:46:52 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127520143
jammer dat de NS nog een kans krijgt, maar had het wel wat verwacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127520205
Waarom krijgen ze nog tot oktober de tijd voor iets waar ze al maanden over na hadden kunnen denken? Zucht..
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:49:27 #108
256146 b2py
Beton!
pi_127520244
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
Waarom krijgen ze nog tot oktober de tijd voor iets waar ze al maanden over na hadden kunnen denken? Zucht..
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.
pi_127520250
Mansveld voldoet wel precies aan de verwachting. Mn hoop is op Driek gevestigd ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:49:38 #110
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127520256
Het probleem is vooral dat er geen oplossingen op korte termijn zijn om met fatsoenlijke HST's op A'dam - Brussel / - Breda te rijden. V160's naar België, misschien? En nieuwe HST's in de bestelling die over een aantal jaar op z'n vroegst in dienst komen.

Overigens snap ik wel de kritiek op Mansveld hier maar integratie met het HRN vind ik wel belangrijk, hoewel bij het ministerie ongetwijfeld financiële overwegingen ten grondslag van deze beslissing liggen.
pi_127520318
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewacht :{
pi_127520386
Op kleine stations loketten lijkt me niet echt haalbaar nee. Maar ze moeten wel zorgen dat iedereen er een kaartje kan kopen. Ook de verdwaalde toerist die na een wandeling bij de Tienhovense Plassen in Hollandsche Rading opstapt en die nog nooit van OV Chipkaart of pinpas heeft gehoord. Want volgens mij slikken de automaten nog altijd geen creditcard, toch? Laat staan echt geld.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:53:34 #113
256146 b2py
Beton!
pi_127520414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewacht :{
Is maar een gokje hoor, maar mankracht is minder dus minder productie.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:10:43 #114
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127521145
Eerste berichtgeving klopte niet helemaal kennelijk:

quote:
De NS heeft een eerste alternatief naar het kabinet gestuurd. Volgens Mansveld krijgt de NS nu de kans dat plan uit te werken. Het kabinet neemt daarover voor 1 oktober een besluit. De staatssecretaris herhaalde wat ze al eerder zei: ze hoopt dat er snel 16 treinen per uur naar Brussel gaan rijden.

Volgens de staatssecretaris wordt het alternatief op drie aspecten getoetst: de reiziger, financiën en de juridische kanten.
Bron

Het eerste alternatieve plan is er dus al; het kabinet neemt tot uiterlijk 1 oktober de tijd daarover te beslissen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:12:46 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127521240
Hoe ik het begrijp: NS heeft iets gezegd als "we zouden wel meer excuus-expressen kunnen laten rijden" en Mansveld zegt "prima, laat maar weten hoeveel en welke stations worden aangedaan"
pi_127521271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerste berichtgeving klopte niet helemaal kennelijk:

[..]

Bron

Het eerste alternatieve plan is er dus al; het kabinet neemt tot uiterlijk 1 oktober de tijd daarover te beslissen.
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...

En wat voor alternatief, een HS alternatief of een trage trein. Trek dan gewoon die eurostar door naar Amsterdam!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:13:49 #117
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127521291
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Hoe ik het begrijp: NS heeft iets gezegd als "we zouden wel meer excuus-expressen kunnen laten rijden" en Mansveld zegt "prima, laat maar weten hoeveel en welke stations worden aangedaan"
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.

Maar goed, dat er zoiets in het plan zal zitten, dat zal wel. Ben meer benieuwd naar de nieuwe HST...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 15:14:37 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127521325
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:15:19 #119
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_127521356
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:38 schreef b2py het volgende:

[..]

OTB heb ik gemist, heb je een linkje?
Dit was een deeltraject van het OTB 'sporen in utrecht'uit 2008. Dit plan is daarna in twee stukken genkipt, o.a. omdat er niet genoeg budget was om alles in een keer uit te voeren.

Hier nog een kleurrijke samenvatting van wat er nog moet gebeuren.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:15:39 #120
256146 b2py
Beton!
pi_127521370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef the-it het volgende:

[..]

Jammer dat de concessie bij de NS blijft...

En wat voor alternatief, een HS alternatief of een trage trein. Trek dan gewoon die eurostar door naar Amsterdam!
Tip, lees de afgelopen 4-5 topics even door ;)
pi_127521471
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.
Ik snap ook niet waarom Mansveld "hoopt".. Ik dacht dat ze als staatssecretaris macht had. Kan ze niet een boete van 10k uitdelen voor elke week dat er niet 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel rijden. 20k boete vanaf 1 september. Eens kijken hoe snel NS het dan voor elkaar weet te krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 15:20:31 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127521570
het is nu juni, dus eisen dat op 1 augustus er 16x per dag gereden wordt, zo niet, dan eerste maand een boete die in september veel hoger wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127521577
Hoezo trouwens 16? In de concessie staat toch 17 treinen per richting per dag? Tenminste ik ga uit van wat ik op google vind. Dan zou bij 16 treinen toch ook al niet voldaan worden aan de concessie...
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:21:15 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127521600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:20 schreef arkkey het volgende:
Hoezo trouwens 16? In de concessie staat toch 17 treinen per richting per dag? Tenminste ik ga uit van wat ik op google vind. Dan zou bij 16 treinen toch ook al niet voldaan worden aan de concessie...
In de concessie staat 16x Amsterdam - Brussel per dag in maximaal 102 minuten.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:21:46 #125
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127521622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef arkkey het volgende:
Mansveld voldoet wel precies aan de verwachting. Mn hoop is op Driek gevestigd ;)
MVBOV gaat vandaag en dit weekend aan de slag om de brief aan de Europese Commissie te schrijven.

Is er al een Kamerbrief van Mansveld over het besluit?
pi_127521629
Heb je een goede link naar wat de concessie inhoudt? Ik vind alleen documenten uit 2008 waar gesproken wordt over 17x namelijk.

Voorbeeld:
http://www.locov.nl/Image(...)id_tcm311-274062.pdf
pi_127521644
Als ik bij minder dan 16 treinen een boete zou krijgen en mijn punctualiteit was van het niveau NS, dan zou ik er sowieso minstens 17 inplannen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:24:14 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127521734
Zo hehe. Weer thuis. Precies 48 uur nadat ik de deur uit ging :D Zo eens naar de foto's kijken allemaal :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:24:33 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127521749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:21 schreef arkkey het volgende:
Heb je een goede link naar wat de concessie inhoudt? Ik vind alleen documenten uit 2008 waar gesproken wordt over 17x namelijk.

Voorbeeld:
http://www.locov.nl/Image(...)id_tcm311-274062.pdf
Dit zou de concessie moeten zijn: http://www.rijksoverheid.(...)ogesnelheidsnet.html
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:24:40 #130
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127521759
Zo te zien is er nog geen Kamerbrief:

http://www.rijksoverheid.(...)rm-information-type=
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:35:10 #131
256146 b2py
Beton!
pi_127522329
Als ik de berichten trouwens zo lees is er een alternatief door NS neergelegd bij het kabinet, en heeft het kabinet tot 1 oktober de tijd om dat alternatief te toetsen. Als je zo kijkt in een tijdlijn:
20 januari: NS start een aparte stuurgroep op om de problemen V250 op te lossen
31 Mei: NMBS stapt uit het project V250
7 Juni: NS stapt ook uit V250 en heeft alternatief aangeboden aan minister.
1 Oktober: Uiterlijke datum feedback op het geboden alternatief.
Ruim 3,5 maand om het alternatief te toetsen,
Er is 8 weken reces voor de kamerleden in de zomer (Geldt dat ook voor ambtenaren op de departementen?) dus er blijft 1,5 maand voor toetsen over.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:43:29 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127522719
Dat kan de staatssecretaris echt wel in een dag bekeken hebben hoor, of het voldoet of niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:44:27 #133
256146 b2py
Beton!
pi_127522756
Rendabiliteit lijkt mij wel wat meer werk, maar 1,5 maand is imo ook wat lang ja..
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:48:58 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127522999
Hier is de kamerbrief, en nog meer leesvoer: http://www.rijksoverheid.(...)ingen-fyra-v250.html
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:49:10 #135
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127523013
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat kan de staatssecretaris echt wel in een dag bekeken hebben hoor, of het voldoet of niet.
Dat dus.

Hoevaak rijdt u vanaf 1 juli heen en weer? Tegen welk tarief?

Antwoorden even naast de concessie leggen. Klaar.

Kwartiertje werk, meer niet. Letterlijk.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:50:57 #136
256146 b2py
Beton!
pi_127523114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef James1988 het volgende:
Hier is de kamerbrief, en nog meer leesvoer: http://www.rijksoverheid.(...)ingen-fyra-v250.html
Sporno! <3
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 15:51:57 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127523157
Volgens mij is het meer een plan met integratie van binnenlandse IC's erbij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:58:18 #138
256146 b2py
Beton!
pi_127523441
Samenvatting uit brief NS:
- Thalys uitbreiden van 9 naar 11 ritten per dag
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per dag.

Verder diverse toekomstvarianten, hieronder de afbeeldingen:








[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-06-2013 16:04:00 ]
pi_127523631
...Zou het dan toch nog allemaal goed gaan komen? Ik zie het wel weer gebeuren dat er allerlei exotische rijtuigstammen op de renaissance Benelux gaan komen, omdat ze nu toch niet genoeg materieel hebben voor 16x per dag. :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:02:53 #140
256146 b2py
Beton!
pi_127523645
Ze hebben in ieder geval niet stilgezeten afgelopen maanden daar bij NS, jammer dat het zo moet maar het verbindingen palet stap 3 bevalt me wel :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:03:04 #141
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127523657
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?

Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen en zal vanaf 2020 nieuw HST-materieel instromen.
pi_127523659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per uur

Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur. :P
pi_127523668
Zit het uittreksel van het materieelrapport te bekijken. Kabels kunnen tegen de wielflens komen, magneet van de toiletpapierhouder zit gespiegeld ( :') ), extra gaten geboord omdat bouten niet in het bestaande gat passen...


  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:04:15 #144
256146 b2py
Beton!
pi_127523707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?

Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
Houdt wel in je achterhoofd, 2025 aanbesting HRN+HSL he ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:04:25 #145
256146 b2py
Beton!
pi_127523715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur. :P
:@
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:04:54 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127523744
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:02 schreef Sandrvich het volgende:
...Zou het dan toch nog allemaal goed gaan komen? Ik zie het wel weer gebeuren dat er allerlei exotische rijtuigstammen op de renaissance Benelux gaan komen, omdat ze nu toch niet genoeg materieel hebben voor 16x per dag. :)
Een permanente terugkeer betekent dus ook dat er geïnvesteerd zal moeten worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?
quote:
Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
Ze gaan met de Spanjaarden babbelen?
pi_127523755
O wat is NS aardig om ons zoet te maken met een oude Benelux. Ze zijn gewoon alsnog bang dat er een andere vervoerder op de HSL mag rijden.

Iets heel belangrijks om rekening mee te houden als NS na hun faalacties tussen 2000 en 2005 toch weer beloond worden met onderhandse gunning.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:06:13 #148
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127523799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?
Kennelijk verwachten ze niet genoeg tweedehandsjes te scoren om Amsterdam - Breda ook te kunnen doen. Amsterdam - Brussel heeft de prioriteit. En inderdaad: 2022...

overigens spreek ik over die eerste variant tot dusver, ben nog aan het lezen :P
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:06:45 #149
256146 b2py
Beton!
pi_127523816
Ander feitje in de brief van Merel, pagina 9:
Per oktober gaan er extra slagen Fyra rijden in de spits tussen Rotterdam en Amsterdam. Ding zit dus vol in de spits.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:07:17 #150
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_127523832
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo 8)7 :')
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:09:01 #151
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127523894
Overigens wordt gesproken over locs + rijtuigen die relatief snel verkregen kunnen worden. Ik weet niet of daarmee altijd gewoon ICRm-materieel wordt bedoeld.
pi_127523900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur. :P
Metroverbinding Brussel _O_
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:09:56 #153
256146 b2py
Beton!
pi_127523930
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Overigens wordt gesproken over locs + rijtuigen die relatief snel verkregen kunnen worden. Ik weet niet of daarmee altijd gewoon ICRm-materieel wordt bedoeld.
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:12:05 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127524015
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef b2py het volgende:

[..]

In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:12:33 #155
256146 b2py
Beton!
pi_127524031
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:12:43 #156
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127524041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Wellicht komt een andere vervoerder met een alternatief plan, inclusief eerdere instroom van HST-materieel.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:14:10 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127524091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?
Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:15:52 #158
256146 b2py
Beton!
pi_127524160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.
Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.

Dat er nieuw materieel moet komen lijkt mij wel duidelijk ja. ;)
pi_127524172
HSL afsluiten en je verlies nemen. Kan je een mooie knikker/schaats/speel/fietsbaan van maken *O*
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:19:38 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127524302
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.
Oh, in dat geval is daar nog wel in te komen. Er is meer materieel nodig dan er beschikbaar is, dus NS zal wel moeten.
quote:
Dat er nieuw materieel moet komen lijkt mij wel duidelijk ja. ;)
Op termijn sowieso.
pi_127524456
Astra Vagoane Călători kan nog wel wat rijtuigen in elkaar flanzen voor een leuk prijsje: http://www.astra-passengers.ro/ Voor locomotieven kunnen we nog bij ¦koda shoppen.
pi_127524516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:16 schreef arkkey het volgende:
HSL afsluiten en je verlies nemen. Kan je een mooie knikker/schaats/speel/fietsbaan van maken *O*
Nee, ICM ombouwen en daarmee volgas over die HSLZ. Beetje doorgassen, Breda overslaan en je komt mooi in de buurt van die 102 minuten. :P
pi_127524776
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Samenvatting uit brief NS:
- Thalys uitbreiden van 9 naar 11 ritten per dag
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per dag.

Verder diverse toekomstvarianten, hieronder de afbeeldingen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een vertekende kutkaarten zeg. Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen liggen op één perfect rechte lijn, het is de HSL die een achterlijke omweg maakt.
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 16:47:02 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127525297
Arriva heeft zijn capaciteitsaanvraag voor een sneltrein Groningen-Leer teruggetrokken: http://www.prorail.nl/Ver(...)n_-_Nieuweschans.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_127525370
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef MPG het volgende:
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo 8)7 :')
Geen reden genoemd? Heb eigenlijk nooit meegemaakt dat er in Eindhoven in die trein gesplitsts werd.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:49:18 #166
256146 b2py
Beton!
pi_127525376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:47 schreef dennistd het volgende:
Arriva heeft zijn capaciteitsaanvraag voor een sneltrein Groningen-Leer teruggetrokken: http://www.prorail.nl/Ver(...)n_-_Nieuweschans.pdf
Karig kaartje dat de Hanzelijn daarop ontbreekt :')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:49:55 #167
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127525401
Reactie MVBOV:

Aanbod NS is armoedig en opportunistisch.

De politiek en de reiziger worden door ze in de maling genomen en aan het lijntje gehouden.

http://www.voorbeterov.nl/
pi_127525439
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:

Aanbod NS is armoedig en opportunistisch.

De politiek en de reiziger worden door ze in de maling genomen en aan het lijntje gehouden.

Ook vooral hoe ze nu al zoveel moeite hebben om vaker dan 8x Den Haag - Brussel te doen maar over een jaartje genoeg materieel hebben om 64x Amsterdam - Rotterdam ( - Breda) te rijden :')
pi_127525443
Die twee extra Thalyssen rijden trouwens niet tot Parijs, maar tot aan Lille. Ik vraag me af welke overweging daaraan ten grondslag ligt.
pi_127525454
Sein/overwegstoring Rotterdam-Den Haag, nu al 30 min langer onderweg, dat wordt wel minimaal 45 ... Ik wil bier...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:52:18 #171
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127525490
In het aanbod van NS wordt de term 'Fyra' overigens niet meer gebezigd. Ben benieuwd of ze dat nu definitief achterlaten of niet.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:52:35 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127525500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
Die twee extra Thalyssen rijden trouwens niet tot Parijs, maar tot aan Lille. Ik vraag me af welke overweging daaraan ten grondslag ligt.
Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 16:53:14 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127525528
Nog iets duidelijker plaatjes van de verbindingen in deze pdf: http://content1d.omroep.n(...)nnederlandbelgie.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:53:32 #174
256146 b2py
Beton!
pi_127525539
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.
Onderhoudsrooster LGV nord? En vanuit Lille kan je inderdaad nog meer bestemmingen bereiken.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:54:01 #175
256146 b2py
Beton!
pi_127525574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:53 schreef dennistd het volgende:
Nog iets duidelijker plaatjes van de verbindingen in deze pdf: http://content1d.omroep.n(...)nnederlandbelgie.pdf
Doet het niet.. :(
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 16:55:23 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127525631
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_127525652
quote:
^O^

Het blijft wel echt pathetisch als je bedenkt over welke jaartallen dit gaat.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:57:04 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127525686
quote:
Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen? :{
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:57:08 #179
256146 b2py
Beton!
pi_127525712
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen? :{
Maakt niet uit, Wilma slikt nog wel een paar jaartjes slack *O*
pi_127525716
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen? :{
Dat willen ze niet. Ze willen alleen Wilma even wat mooie plaatjes laten zien, dat ze verre van haalbaar zijn snapt Onwetende Wilma toch niet.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:58:13 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127525723
Vanaf 2015 wil NS zo te zien de frequentie van de ExcuusBenelux weer terugbrengen naar 8-12x per dag, en wederom beperken tot Den Haag.

Kansloos gefaal weer.
pi_127525745
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
Vanaf 2015 wil NS zo te zien de frequentie van de ExcuusBenelux weer terugbrengen naar 8-12x per dag, en wederom beperken tot Den Haag.

Kansloos gefaal weer.
Ja maar dan rijdt er 9x per dag een hogesnelheidstrein Amsterdam - Brussel. Heus waar. Echt wel :Y .
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:59:14 #184
256146 b2py
Beton!
pi_127525758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
Vanaf 2015 wil NS zo te zien de frequentie van de ExcuusBenelux weer terugbrengen naar 8-12x per dag, en wederom beperken tot Den Haag.

Kansloos gefaal weer.
Lijkt mij wel vrij logisch. Met een overstap op een 15' dienst 'Fyra' ben je sneller in Amsterdam dan omreizen via Den Haag ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:59:42 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127525780
Heb je geen fuck aan als je in Dordrecht of Roosendaal moet wezen.
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 17:00:43 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127525817
Ergens wel logisch vind ik: er is geen markt voor elk uur zowel een trein via de HSL als een trein via Den Haag-Roosendaal. Op deze manier kun je alsnog de gewenste verbinding via Roosendaal aanbieden en Den Haag bedienen, en reizigers vanuit Amsterdam kunnen kiezen om via Den Haag te reizen of toeslag te betalen voor de binnenlandse Fyra naar Rotterdam, en daar over te stappen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:00:53 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127525823
En de snelheden zijn wéér niet wat beloofd is. In de concessie staat spijkerhard: Amsterdam - Breda 62 minuten, gebaseerd op een rijpad van 220 km/h. NS komt hier aankakken met een voorstel voor 200 km/h.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:01:18 #188
256146 b2py
Beton!
pi_127525838
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Heb je geen fuck aan als je in Dordrecht of Roosendaal moet wezen.
Even goed lezen he.
De trein doortrekken vanaf Den Haag naar Amsterdam is niet nuttig als je vanaf Rotterdam (overstappen dus) met de 'Fyra' sneller in Amsterdam bent dan via Den Haag.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:02:22 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127525895
Daar heb je gelijk in. Die frequentieverlaging is wat mij stoort. In 2014 willen ze 16x per dag Den Haag - Brussel, vanaf 2015 nog maar 8x per dag (max 12x per dag) Den Haag - Brussel.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 17:03:35 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127525957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Die frequentieverlaging is wat mij stoort. In 2014 willen ze 16x per dag Amsterdam - Brussel, vanaf 2015 nog maar 8x per dag (max 12x per dag) Den Haag - Brussel.
uhuh, dat bevreemdt me wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:05:51 #191
256146 b2py
Beton!
pi_127526053
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Die frequentieverlaging is wat mij stoort. In 2014 willen ze 16x per dag Amsterdam - Brussel, vanaf 2015 nog maar 8x per dag (max 12x per dag) Den Haag - Brussel.
Die HST Amsterdam - Brussel is trouwens de Eurostar naar Londen. Ik vermoed dat ze met capaciteit op de stations niet uitkomen in Antwerpen en Rotterdam.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:08:06 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127526143
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef MPG het volgende:
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo 8)7 :')
Ja dat is wegens omlooptechnische redenen. Lees: Krijg lekker de tering, ijzer schuiven is belangrijker dan jullie :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:09:40 #193
256146 b2py
Beton!
pi_127526197
Ik blijf me er overigens over verbazen dat de verbindingen met België e.v. zoveel meer aandacht krijgt terwijl Duitsland economisch gezien veel belangrijker is voor ons kikkerlandje.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:10:13 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127526225
Vanwege het erg hoge water rondom Dresden zijn de oude Ludmilla's weer van stal gehaald. Deze krachtpatsers rijden echter niet, maar worden rond Dresden enkele spoorbruggen verzwaard met deze Ludmilla's. Ze staan vrijwel boven elke "pilaar" die het water in gaat.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:11:15 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127526253
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk.
How about: "Eens kijken wat de wens vanuit ons EIGEN land is"? :')

NS laat dag in dag uit zien dat reizigers gewoon de klere kunnen krijgen, maar als het ze uitkomt is "een wens van de regio Noord-Frankrijk" ineens belangrijk? Lamenietlache zeg :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:12:12 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127526300
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen dat de verbindingen met België e.v. zoveel meer aandacht krijgt terwijl Duitsland economisch gezien veel belangrijker is voor ons kikkerlandje.
Wat ontbreekt er aan je geluk op dat gebied dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 17:12:24 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127526311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen dat de verbindingen met België e.v. zoveel meer aandacht krijgt terwijl Duitsland economisch gezien veel belangrijker is voor ons kikkerlandje.
Ik denk dat daar maar één reden voor is: Brussel. En wat zit daar? Europa. Dat is de oorzaak trouwens ook van al dat geneuzel. Zonder europa was die lijn nooit aanbesteedt en had NS gewoon stellen bij Bombardier of Alstom gekocht..

ja, ik ben anti-europa
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:16:33 #198
256146 b2py
Beton!
pi_127526452
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ontbreekt er aan je geluk op dat gebied dan?
Een rappere verbinding met Berlijn en een frequentere lijn naar het Ruhrgebied.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:17:23 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127526485
Als je een snellere verbinding met Berlijn wilt realiseren mag je eerst flink wat aan de infra gaan knutselen, denk ik.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:17:56 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127526511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Een rappere verbinding met Berlijn en een frequentere lijn naar het Ruhrgebied.
Je bent niet wijs.

Trouwens de RE5 Koblenz - Emmerich wordt over een paar jaar doorgetrokken naar Arnhem, dan heb je alles wat je hartje begeert.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:18:36 #201
256146 b2py
Beton!
pi_127526527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef James1988 het volgende:
Als je een snellere verbinding met Berlijn wilt realiseren mag je eerst flink wat aan de infra gaan knutselen, denk ik.
Op Hannover - Berlijn ligt een stuk voor 250 km/h, haal je niet met de pimpel. Nu weet ik dat er ICx komt maar ik vind het toch een beetje karig zo, 1x per 2 uur een verbinding.
pi_127526552
Deze moesten nog even aan dit fyravrije topic worden toegevoegd.










abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')