Klopt, weet ik ook wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geen aanwijzing betekent over het algemeen gewoon dat je rechtdoor moet gaan tot de volgende aanwijzing
Dat klopt. Misschien eens een navigatiesysteem aanschaffenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, weet ik ook wel.
Maar rechtdoor op een splitsing zoals ik noemde is in de regel een minder goed idee.
Heb ik wel maar die ligt in de auto en kan ik niet op de motor monteren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat klopt. Misschien eens een navigatiesysteem aanschaffen
Ik had van de week een haar-in-model-doende-bumperklevende-man-in-een-audi achter me.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:01 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vandaag weer zo'n make-up-doende-links-rijdende-vrouw-in-te-grote-auto-van-haar-man rechts ingehaald. Wordt er soms zo moe van als ze dan ook niet reageren op groot licht enzo :/
Waarom draag jij rare lippenstift? En ga dan ook gewoon naar rechts joh.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:05 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik had van de week een haar-in-model-doende-bumperklevende-man-in-een-audi achter me.
Deze latente gelijkaardende man is toch wel een aantal minuten bezig geweest om zijn haar in model te brengen door in de achteruitkijkspiegel te kijken tijdens het rijden.![]()
Ik kan je vertellen, dat ziet er niet uit.
Je kan t beter helemaal niet doen en goed voorbereid op weg gaan. Moet je toch wat opzoeken, zet m dan aan de kant of bij een benzinepomp o.i.d..quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:08 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil nog wel eens heel gauw iets op mijn mobiel doen als het echt niet anders kan tijdens het rijden, zoals opzoeken welke afslag ik moet hebben (waze die perongelijk uit is gegaan oid).
Maar ik merk dat ook al doe ik dat maar 10 seconden, het erg afleidend is voor het sturen enz, dus ik doe het niet met plezier.
MAAR 10 seconden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:08 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil nog wel eens heel gauw iets op mijn mobiel doen als het echt niet anders kan tijdens het rijden, zoals opzoeken welke afslag ik moet hebben (waze die perongelijk uit is gegaan oid).
Maar ik merk dat ook al doe ik dat maar 10 seconden, het erg afleidend is voor het sturen enz, dus ik doe het niet met plezier.
Ik doe het heel af en toe, alleen hou ik dan wel gewoon de telefoon tegen het stuur en niet zo sneaky in mijn schoot. Verder dan even een berichtje lezen of de navigatie aanzwengelen gaat dat niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:08 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil nog wel eens heel gauw iets op mijn mobiel doen als het echt niet anders kan tijdens het rijden, zoals opzoeken welke afslag ik moet hebben (waze die perongelijk uit is gegaan oid).
Maar ik merk dat ook al doe ik dat maar 10 seconden, het erg afleidend is voor het sturen enz, dus ik doe het niet met plezier.
I know, maar ik had bijvoorbeeld een keer dat ik een lange rit maakte in onbekend gebied, daarbij was op 1 of andere manier waze vanzelf afgesloten, en die moest ik gauw herstarten (ik had de telefoon toen nog niet in een standaard, nu wel) als ik dat niet tijdens het rijden had gedaan had ik de afslag gemist en vele kilometers om moeten rijden. Ja sorry, dan maar even een paar seconden de telefoon bedienen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je kan t beter helemaal niet doen en goed voorbereid op weg gaan. Moet je toch wat opzoeken, zet m dan aan de kant of bij een benzinepomp o.i.d..
Waarom? Daarom!
Ik neem me altijd voor dat soort figuren te negeren, daar zitten er te veel van op de wegquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:13 schreef Descendent het volgende:
Rond de 40 zijnde typisch blond wijf in BMW X5 die naar mij flitst terwijl ik in een treintje zit dat een vrachtwagen inhaalt; tja ik kan nu eenmaal NIET door mijn voorgangers heen achterlijke... #@^&![]()
(flitsen behalve wanneer iemand echt totaal niet opschiet is sowieso erg)
Nog een irritatie: USB stick (met muziek voor autoradio) vergeten terwijl Edwin Evers op de radio is.....![]()
Spotify ftw.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:13 schreef Descendent het volgende:
Rond de 40 zijnde typisch blond wijf in BMW X5 die naar mij flitst terwijl ik in een treintje zit dat een vrachtwagen inhaalt; tja ik kan nu eenmaal NIET door mijn voorgangers heen achterlijke... #@^&![]()
(flitsen behalve wanneer iemand echt totaal niet opschiet is sowieso erg)
Nog een irritatie: USB stick (met muziek voor autoradio) vergeten terwijl Edwin Evers op de radio is.....![]()
Deel eerst maar even met ons.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:18 schreef totalvamp het volgende:
Weet iemand hier of je videobeelden bij de politie kan afgeven zodat iemand opgepakt kan worden voor gevaarlijk rijgedrag?
Ik heb hier toch een video... echt wtf.
Ben hem momenteel van mijn SD-kaart aan het halen en daarna ff het stuk eruit knippenquote:
Dan blijf ik nog even wakker, ben benieuwd! Hoe heb je dat eigenlijk gefilmd? Dashboard camera ofzo?quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:23 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ben hem momenteel van mijn SD-kaart aan het halen en daarna ff het stuk eruit knippenverwacht hem binnen een half uurtje mocht het mee zitten
Ja inderdaad, ik ben hem nu aant exporteren uit Adobequote:Op donderdag 6 juni 2013 23:26 schreef DDriver het volgende:
[..]
Dan blijf ik nog even wakker, ben benieuwd! Hoe heb je dat eigenlijk gefilmd? Dashboard camera ofzo?
Ik zal het filmpje in deze post zetten als youtube een beetje opschiet met uploaden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu ben ik ook benieuwd naar dat filmpje![]()
quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:26 schreef DDriver het volgende:
[..]
Dan blijf ik nog even wakker, ben benieuwd! Hoe heb je dat eigenlijk gefilmd? Dashboard camera ofzo?
zie hierbovenquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu ben ik ook benieuwd naar dat filmpje![]()
Ik vind die BMW´ers nog het minst erg denk ik (Oké, die X5 snap ik). Zo te zien was je omgeven door chauffeurs die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen. De A6 en Leon in het begin nog wel het ergst. Educatieve Maatregel Gedrag zal voor hun een goede zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik ben hem nu aant exporteren uit AdobeNog 5 minuten en dan moet ik hem ook nog uploaden
dus misschien kun je beter naar bed toe
[..]
Ik zal het filmpje in deze post zetten als youtube een beetje opschiet met uploaden.
Filmpje is klaar
Mwa die BMW rijder ging voor ons rijden op de brug en reed 50 en hield iedereen op, je hoort me ook "wtf gek" zeggenquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:55 schreef DDriver het volgende:
[..]
Ik vind die BMW´ers nog het minst erg denk ik (Oké, die X5 snap ik). Zo te zien was je omgeven door chauffeurs die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen. De A6 en Leon in het begin nog wel het ergst. Educatieve Maatregel Gedrag zal voor hun een goede zijn.
Daarnaast denk ik dat je er bij de politie vrij weinig mee kan
Volgens mij is je uitlaat ook nog eens lekquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Mwa die BMW rijder ging voor ons rijden op de brug en reed 50 en hield iedereen op, je hoort me ook "wtf gek" zeggen
Stelletje idioten
Blitz Nur Spec R zonder demperquote:Op vrijdag 7 juni 2013 02:10 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Volgens mij is je uitlaat ook nog eens lek
Behalve die 2 homo's die door rood knallen weinig boeiends dat filmpje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik ben hem nu aant exporteren uit AdobeNog 5 minuten en dan moet ik hem ook nog uploaden
dus misschien kun je beter naar bed toe
[..]
Ik zal het filmpje in deze post zetten als youtube een beetje opschiet met uploaden.
Filmpje is klaar
volgens mij moet je dan nog eens goed kijkenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Behalve die 2 homo's die door rood knallen weinig boeiends dat filmpje.
Misschien dat sterretje in je raam eens laten fixen?
Wat ben je voor een idioot. Met iedereen een sprintje willen trekken... Sneu gedoe. Die andere bestuurders zaten waarschijnlijk met een huillach in de auto te kijken hoe jij je aan het uitsloven wasquote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:31 schreef daNpy het volgende:
Gisteren een hoop pussy's op de weg
Als eerste een Audi rijder die vond dat de linkerbaan van hem was. En daar dus lekker reed met 60-65, precies even hard als het verkeer rechts. Gelukkig was ik met de motor dus ik kon er wel voorbij
Vervolgens een gast in een Porsche. Denk die wil wel ff een sprintje trekken, maar nee. Waarom heb je dan een Porsche..
En dan rijdt er achter me een Corvette welke dichterbij komt in de spiegel. Nog even ingehouden zodat we samen de bocht door konden. Tikkie terug, gas erop en plat (voor zover ik dat kan) na de bocht geen Corvette meer te zien
Daarna nog een blokkie om geweest met de Golf. Motorrijder die al bijna van zijn fiets valt bij het stoppen voor een stoplicht, samen met een maat van hem ook geen zin in een sprintje
En al laatste een gozer in een Tiguan die aan het smsen was en het verkeer om zich heen compleet negeerde, 2x moeten toeteren om te zorgen dat hij begreep wat groen licht betekende.
5x door rood, 4x fout voorsorteren, TS die niet wegrijdt bij groen, x5 en 5 serie brengen de clio in gevaar, de x5 gaat verder met de volvo, Transporter die spookrijdt. Boeiend genoeg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Behalve die 2 homo's die door rood knallen weinig boeiends dat filmpje.
Ik reed expres niet weg omdat ik achter me er nog meer zag aankomen. Dalijk zitten ze op me, dus ik wachtte even erop.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef OEM het volgende:
[..]
5x door rood, 4x fout voorsorteren, TS die niet wegrijdt bij groen, x5 en 5 serie brengen de clio in gevaar, de x5 gaat verder met de volvo, Transporter die spookrijdt. Boeiend genoeg.
Zelf knipper je 3x niet (inhalen/uitvoegen/afslaan) dus dan moet je ook niet over anderen lullen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik reed expres niet weg omdat ik achter me er nog meer zag aankomen. Dalijk zitten ze op me, dus ik wachtte even erop.
Maar inderdaad in 1 minuut gigantisch veel overtredingen
Dat kun je ook echt zien in de videoquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En je knippert zelf niet eens bij het inhalen/uitvoegen, dus je hebt geen recht van spreken.
Nee, als je had geknipperd had je het indicator geluidje wel gehoord.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dat kun je ook echt zien in de videomijn knipperlichten zitten niet op me motorkap
Ja dat hoor je echt over het trillen van de mic en mijn uitlaatquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee lul, als je had geknipperd had je het indicator geluidje wel gehoord.
Je had dat geluidje echt wel minimaal 1x gehoord in de 3x dat je had moeten knipperen. Ik hoor hem nergens. Geloof dr geen zak van dat je ergens hebt geknipperd in die video.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:41 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja dat hoor je echt over het trillen van de mic en mijn uitlaatdaarnaast klik ik hem niet door maar hou ik hem halverwege en laat dan weer los. Je doet aannames die kant nog wal rake.
Misschien toen ik stilstond ja dan snap ik het. Ik knipper altijd, zelfs op een lege weg uit automatisme.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je had dat geluidje echt wel minimaal 1x gehoord in de 3x dat je had moeten knipperen. Ik hoor hem nergens. Geloof dr geen zak van dat je ergens hebt geknipperd in die video.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:40 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Wat ben je voor een idioot. Met iedereen een sprintje willen trekken... Sneu gedoe. Die andere bestuurders zaten waarschijnlijk met een huillach in de auto te kijken hoe jij je aan het uitsloven was
ruzie thuis?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je had dat geluidje echt wel minimaal 1x gehoord in de 3x dat je had moeten knipperen. Ik hoor hem nergens. Geloof dr geen zak van dat je ergens hebt geknipperd in die video.
Noch. Kant noch wal raken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:41 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja dat hoor je echt over het trillen van de mic en mijn uitlaatdaarnaast klik ik hem niet door maar hou ik hem halverwege en laat dan weer los. Je doet aannames die kant nog wal rake.
Indicatoren hoef je niet gelijk goed te kunnen horen in een filmpje, de ene knipperrelais gaat harder dan de andere.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:14 schreef delano.888 het volgende:
Omdat ik logisch nadenk (in tegenstelling tot sommige hier) moet ik gelijk afkoelen en heb ik ruzie thuis? Neehoor, niks aan de hand hier. Maar iemand die zelf niet knippert moet niet zeuren over anderen.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:31 schreef daNpy het volgende:
Gisteren een hoop pussy's op de weg
Als eerste een Audi rijder die vond dat de linkerbaan van hem was. En daar dus lekker reed met 60-65, precies even hard als het verkeer rechts. Gelukkig was ik met de motor dus ik kon er wel voorbij
Vervolgens een gast in een Porsche. Denk die wil wel ff een sprintje trekken, maar nee. Waarom heb je dan een Porsche..
En dan rijdt er achter me een Corvette welke dichterbij komt in de spiegel. Nog even ingehouden zodat we samen de bocht door konden. Tikkie terug, gas erop en plat (voor zover ik dat kan) na de bocht geen Corvette meer te zien
Daarna nog een blokkie om geweest met de Golf. Motorrijder die al bijna van zijn fiets valt bij het stoppen voor een stoplicht, samen met een maat van hem ook geen zin in een sprintje
En al laatste een gozer in een Tiguan die aan het smsen was en het verkeer om zich heen compleet negeerde, 2x moeten toeteren om te zorgen dat hij begreep wat groen licht betekende.
Ik zeg het niet snel, dat iets compensatiegedrag is, maar ik ben het hier met je eens.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
Idd zeg, wat een kansloos verhaal. Klinkt als compensatiegedrag als je t mij vraagt
Met zo'n puist op wielen verdien je het ook gewoonquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Mensen die op de snelweg bij een invoegstrook meteen bij het eerste blokje naar links rammenIk kwam aanrijden met zo'n 110 met m'n iQ en kon niet naar de linkerbaan, kwamen ze al aan met 130+ maar die gast knipperlicht en GAAN gewoon ik moest ontwijken half naar links maar toen zag ie het pas en gaf ie ruk terug. Net goed gegaan
ik was wel geschrokken
Uiteraard, dat was wel duidelijkquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:32 schreef daNpy het volgende:
Klacht gaat natuurlijk meer over die linksplakker en degene die zijn telefoon VEEL belangrijker vind dan het overige verkeer
Gelukkigquote:
Kleine auto's hebben nooit voorrangquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:50 schreef daNpy het volgende:
Irritant is dat idd, alsof ze menen voorrang te hebben
Dat neem je terugquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:59 schreef Daeron het volgende:
[..]
Met zo'n puist op wielen verdien je het ook gewoon
En zijn nog flink goedkoper ookquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kom op, zo'n ding is gewoon een puist op wielen. Koop dan een aygo ofzo als je perse een kleine auto wil, die zien er tenminste nog een beetje uit.
Ik wil in beide niet dood gevonden wordenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je een Aygo mooier vindt dan mankeer je echt ietsook duidelijk nooit in beide auto's gereden want dan had je het wel geweten.
Je weet dat ze om je lachen en niet met je?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Aygo/C1/107 is saai en cheap, voor mensen die totaal niets om auto's geven. iQ is van binnen gewoon netjes afgewerkt en ziet er van buiten grappig uit. Tenminste, ik zie zat mensen lachen
En CVT rules
Ik zou er ook geen zak om geven. Een auto is voor mij alleen een vervoersmiddel, geen egokatalysator. Sterker, als ze wat goedkoper zouden zijn zou ik een brommobiel overwegen...quote:
Wat heb je voor auto dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:11 schreef Daeron het volgende:
Ik vind het een stuk leuker dat ik van tijd tot tijd nog beetje respect krijg van bmw rijders in mijn 18 jaar oude bakje.
Maar daar zit precies het hele probleem. Mij interesseert het niet als iemand niets om een auto geeft en in het goedkoopste van het goedkoopste wilt rijden, maar waarom dan meteen oordelen dat alle mensen die wel erom geven en mooie, dikke auto's rijden dat doen voor hun ego, of wat dan ook?!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zou er ook geen zak om geven. Een auto is voor mij alleen een vervoersmiddel, geen egokatalysator. Sterker, als ze wat goedkoper zouden zijn zou ik een brommobiel overwegen...
Omdat dit soort mensen (ook hier in dit topic) afgeven op anderen die 'minder' zijn. Zo van : opzij, want ik ben beter/sneller/groter/rijker dan jij...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat heb je voor auto dan?
[..]
Maar daar zit precies het hele probleem. Mij interesseert het niet als iemand niets om een auto geeft en in het goedkoopste van het goedkoopste wilt rijden, maar waarom dan meteen oordelen dat alle mensen die wel erom geven en mooie, dikke auto's rijden dat doen voor hun ego, of wat dan ook?!
C1 hierquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Aygo/C1/107 is saai en cheap, voor mensen die totaal niets om auto's geven. iQ is van binnen gewoon netjes afgewerkt en ziet er van buiten grappig uit. Tenminste, ik zie zat mensen lachen
En CVT rules
Tja, dat een C1 mijn 'dagelijkse' (godzijdank eerder 'maandelijkse') auto is, wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit in andere auto's rijd, heaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 01:01 schreef Anne het volgende:
Een C1.. Nu snap ik wel waarom je een 'hekel' hebt aan autorijden en er constant op loopt te zeiken. Je hebt gewoon een kutauto, geen wonder!
Iets zegt mij dat je niet nuchter bent...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 01:23 schreef Anne het volgende:
Boehoe. Als dat zo was had je al veel meer zweepslagen gehad.
Zo werkt dat haha. Iemand die ik ken heeft een Range Rover op diesel, betaalt ¤250 wegenbelasting per maand. Dan sta je in de file en zie je die sloebers zonder geld voor een auto, met de bus over de busbaan gaan. Dan denk je ook bij je zelf, hier klopt iets nietquote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat dit soort mensen (ook hier in dit topic) afgeven op anderen die 'minder' zijn. Zo van : opzij, want ik ben beter/sneller/groter/rijker dan jij...
Dat is zo haha.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een auto is vervoer van A naar B, meer niet. Dat anderen er meer om geven vind ik prima, maar een weer ander soodt mensen die in de BMW van pappa even acht keer langs hetzelfde terras rijden om maar gezien te worden in zo'n auto zijn ook erg sneu natuurlijk.
Waarom krijg je respect, is het de 1.8 of zo'n williams ding? Heb heel even een Clio 1.8 gehad en dat was inderdaad wel lachen, altijd met piepende banden weg. Ging echt wel hard vanuit het stoplichtquote:
Ov. Is duur tegenwoordig hoor!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo werkt dat haha. Iemand die ik ken heeft een Range Rover op diesel, betaalt ¤250 wegenbelasting per maand. Dan sta je in de file en zie je die sloebers zonder geld voor een auto, met de bus over de busbaan gaan. Dan denk je ook bij je zelf, hier klopt iets niet
[..]
Dat is zo haha.
[..]
Waarom krijg je respect, is het de 1.8 of zo'n williams ding? Heb heel even een Clio 1.8 gehad en dat was inderdaad wel lachen, altijd met piepende banden weg. Ging echt wel hard vanuit het stoplicht
1.4 8-klepper. Ding schiet echt als een speer weg bij het stoplicht. Meeste plastic fantastic sjonnies trek ik eruit.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom krijg je respect, is het de 1.8 of zo'n williams ding? Heb heel even een Clio 1.8 gehad en dat was inderdaad wel lachen, altijd met piepende banden weg. Ging echt wel hard vanuit het stoplicht
Wat yoshi zegt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:51 schreef Daeron het volgende:
[..]
1.4 8-klepper. Ding schiet echt als een speer weg bij het stoplicht. Meeste plastic fantastic sjonnies trek ik eruit.
Op de snelweg kom ik ook goed mee en krijg dus regelmatig ruimte van andere auto's.
Motorinhoud zegt ook niet veelquote:Op zondag 9 juni 2013 16:32 schreef Descendent het volgende:
Laat die arme drommel toch. Een autoo-tje van 800 kilo is best vooruit te branden met een 1400 8v.
(hoewel ie natuurlijk gruwelijk in de pan wordt gehakt door de 1.6 16v Scheurolla van mijn vrouw alleen al...
Je moet wel iemand quotenquote:Op zondag 9 juni 2013 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe snel trekt zoiets op dan? Echt niet sneller dan een moderne auto met een turbo. Laat me raden 0-100 in 15s?
Alsof dat belangrijk is.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe snel trekt zoiets op dan? Echt niet sneller dan een moderne auto met een turbo. Laat me raden 0-100 in 15s?
Het is wel leuk. Het is ook leuk om te weten dat je het kunt.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Alsof dat belangrijk is.
Het gaat er om dat je met het verkeer mee kan rijden. Het verkeer is geen toernooiveld of zo.
Menig heeft geprobeer mijn 10 jaar oude golf 4 2.0tdi eruit te rijden.. Menig heeft gefaaldquote:Op zondag 9 juni 2013 17:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Motorinhoud zegt ook niet veel
Toyota Corolla's zijn ook absurd snel voor wat het is. Sneller dan golfjes enzo.
Ik denk niet dat je wint van een rx8 1.3 bijv :p
Toyota corolla is sneller dan golf. Oudste golfjes zijn weer het snelts van alle golf dingen. Eigenlijk best raar, ze worden trager met de jaren.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:57 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Menig heeft geprobeer mijn 10 jaar oude golf 4 2.0tdi eruit te rijden.. Menig heeft gefaald
1.3 wankel motor 228pk zonder turbo. Stuk sneller als al die turbo moderne auto's. Een turbo op 4psi is geen turboquote:
Even vanuit praktisch oogpunt dan: mijn 2 liter diesel loopt ongeveer 1op18. Wat doet die 1.3 benzinemotor met 228pk?:p ja, hij is idd sneller en ja ik snap dat het een voorbeeld isquote:Op zondag 9 juni 2013 18:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Toyota corolla is sneller dan golf. Oudste golfjes zijn weer het snelts van alle golf dingen. Eigenlijk best raar, ze worden trager met de jaren.
[..]
1.3 wankel motor 228pk zonder turbo. Stuk sneller als al die turbo moderne auto's. Een turbo op 4psi is geen turbo
Die clio van mij doet het volgens de specs in 11,2 seconden. Ik ben daar wel eens onder gedoken op gunstige dagen.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe snel trekt zoiets op dan? Echt niet sneller dan een moderne auto met een turbo. Laat me raden 0-100 in 15s?
Komt door de nieuwe milieunormen en veiligheidseisen. Er moet steeds meer gewicht meegezeuld worden door steeds zuinigere motoren.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Toyota corolla is sneller dan golf. Oudste golfjes zijn weer het snelts van alle golf dingen. Eigenlijk best raar, ze worden trager met de jaren.
En dat is juist wat er mis is met het Nederlandse verkeer. Iedereen wil sneller dan de ander, men gunt elkaar het licht in de ogen niet, ikke ikke. Jammer, want juist door het aso rijgedrag schiet het vaak niet op. Maakt er iemand een foutje, dan springt iedereen er meteen op om diegene terecht te wijzen. Maken we zelf een foutje, dan gaan we meteen in negeermodus, of gaan we een excuus zoeken om ons gedrag goed te praten...quote:Op zondag 9 juni 2013 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Alsof dat belangrijk is.
Het gaat er om dat je met het verkeer mee kan rijden. Het verkeer is geen toernooiveld of zo.
Wie denk je dat je bent om dat te mogen bepalenquote:Op zondag 9 juni 2013 21:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat is juist wat er mis is met het Nederlandse verkeer. Iedereen wil sneller dan de ander, men gunt elkaar het licht in de ogen niet, ikke ikke. Jammer, want juist door het aso rijgedrag schiet het vaak niet op. Maakt er iemand een foutje, dan springt iedereen er meteen op om diegene terecht te wijzen. Maken we zelf een foutje, dan gaan we meteen in negeermodus, of gaan we een excuus zoeken om ons gedrag goed te praten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zal ik wel een aparte zijn want mij boeit het allemaal niet.Ik rij een Fiesta 1.25 en om teleurstelling te voorkomen doe ik niet mee aan wedstrijdjes.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat is juist wat er mis is met het Nederlandse verkeer. Iedereen wil sneller dan de ander, men gunt elkaar het licht in de ogen niet, ikke ikke. Jammer, want juist door het aso rijgedrag schiet het vaak niet op. Maakt er iemand een foutje, dan springt iedereen er meteen op om diegene terecht te wijzen. Maken we zelf een foutje, dan gaan we meteen in negeermodus, of gaan we een excuus zoeken om ons gedrag goed te praten...
Dit vind ik echt een naaistreek.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:55 schreef Descendent het volgende:
Eensch met hierboven
Ach; voor iedere automobilist waarvan je denkt: Wat een #@#%*@!!! zijn er 100 waarvan je geen last hebt denk ik altijd maar.
(en ja, ook ik maak wel es een foutje; probeer altijd duidelijk een soort van 'Sorry' aan te geven daarna).
quote:Op maandag 10 juni 2013 11:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een naaistreek.
Ik probeerde de verstandigste te zijn en dan kom jij nóg verstandiger uit de hoek.
De ene keer gaan ze niet snel genoeg naar rechts en de andere keer weer té snel.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:49 schreef Joooo-pi het volgende:
Afgelopen nacht. Geen hond op de snelweg. Ik rij met een gangetje van 138 km/u. Word ik ingehaald door een audi, die maar een klein beetje sneller gaat. No problem, maar waarom echt 2 meter voor mijn auto weer terug gaan in de rechterbaan?? Alle ruimte om er ruim voor te gaan
Ach, bij jou gingen ze nog naar rechts...quote:Op maandag 10 juni 2013 11:49 schreef Joooo-pi het volgende:
Afgelopen nacht. Geen hond op de snelweg. Ik rij met een gangetje van 138 km/u. Word ik ingehaald door een audi, die maar een klein beetje sneller gaat. No problem, maar waarom echt 2 meter voor mijn auto weer terug gaan in de rechterbaan?? Alle ruimte om er ruim voor te gaan
Datzelfde mag ook gezegd worden over motorrijders.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:09 schreef Spezza19 het volgende:
Kunnen taxi chauffeurs niet massaal zelfmoord plegen? Wat blijven het toch domme Aso's
Dit. En zelfs de meeste "irritaties" ben ik een kilometer verderop alweer vergetenquote:Op maandag 10 juni 2013 10:55 schreef Descendent het volgende:
Ach; voor iedere automobilist waarvan je denkt: Wat een #@#%*@!!! zijn er 100 waarvan je geen last hebt denk ik altijd maar.
Want?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:09 schreef Spezza19 het volgende:
Kunnen taxi chauffeurs niet massaal zelfmoord plegen? Wat blijven het toch domme Aso's
Misschien, de andere kant op doen ook hordes mensen het. Aan de andere kant komen de 4 rijbanen overigens weer samen, waar uiteraard het gros van het volk lekker links blijft plakken in de 3e baan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:04 schreef JDude het volgende:
Volgens mij zijn veel mensen ook bang voor de S-bocht na de rechtertunnelbuis van Rotterdam richting Breda. Reden te meer om die buis dus juist wel te kiezen.
Inmiddels heb ik (merk ik) zoveel ervaring achter het stuur, dat je al redelijk kan voorspellen wat mensen gaan doen, we zijn toch in het verkeer om elkaars fouten op te vangen. Bij sommige auto's kun je al van verre aan zien komen dat ze te vroeg of een beetje hinderlijk gaan invoegen bijvoorbeeld. Maar dan nog zijn er bestuurders die dingen doen die je gewoon niet voor mogelijk houdt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen met angst achter het stuur zijn het gevaarlijkst. Die doen de meest onverwachte dingen.
Herkenbaar. Ook wordt daar vaak al wel héél vroeg voorgesorteerd voor de splitsingen A16/A15 en weer iets verderop voor de A16-hoofdrijbaan en de parallelbaan. Behalve als er file is, dan bedenken we ons pas vlak voor het puntstuk dat we tóch de langzaamst rijdende richting moesten hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Misschien, de andere kant op doen ook hordes mensen het. Aan de andere kant komen de 4 rijbanen overigens weer samen, waar uiteraard het gros van het volk lekker links blijft plakken in de 3e baan.
Daar kijk ik zelf meestal naar de situatie, als ik vanaf Dordrecht kom en het is rustig, ga ik naar rechts en later weer naar ri. Den Haag. Is het druk, blijf ik in de derde baan rijden, omdat dat toch eigenlijk is wat (de meeste) medeweggebruikers verwachten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:20 schreef JDude het volgende:
Herkenbaar. Ook wordt daar vaak al wel héél vroeg voorgesorteerd voor de splitsingen A16/A15 en weer iets verderop voor de A16-hoofdrijbaan en de parallelbaan. Behalve als er file is, dan bedenken we ons pas vlak voor het puntstuk dat we tóch de langzaamst rijdende richting moesten hebben.
ff dimmen he, vind het leven nog veel te leuk! Taxichauffeurs in de regio....??quote:Op maandag 10 juni 2013 22:09 schreef Spezza19 het volgende:
Kunnen taxi chauffeurs niet massaal zelfmoord plegen? Wat blijven het toch domme Aso's
Zowel de motorrijders als de automobilist zitten hier fout vind ik. De motorrijders omdat ze telkens weer uitdagen, de automobilist omdat-ie er telkens op ingaat.quote:
nouja, je weet niet wat eraan vooraf is gegaan he..quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zowel de motorrijders als de automobilist zitten hier fout vind ik. De motorrijders omdat ze telkens weer uitdagen, de automobilist omdat-ie er telkens op ingaat.
Dat klopt, maar in het begin van het filmpje maakt de motorrijder al een beweging richting de auto, die er vervolgens op ingaat, waar de motorrijder weer op ingaat, enz.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:55 schreef Marco001 het volgende:
nouja, je weet niet wat eraan vooraf is gegaan he..
Ja, want 1 tegen 10 is ook zo eerlijk als je stopt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:02 schreef Balpenn het volgende:
Ze mogen dan beide fout zitten ik vind het geen eerlijke partij. Jij veilig in je stalen ros en zij kwetsbaar op de motor. Wees dan een vent, als die motorrijder verhaal bij je komt halen, om je auto aan de kant te zetten ipv hem omver te beuken? Zo te zien was hij niet bang of onder indruk aangezien hij het meerdere malen deed, als je dan toch niet bang bent waarom stop je dan niet even langs de kant en "praat" je daar verder. Wel zo eerlijk voor beide partijen
Er van uitgaande dat de motorrijder sportief is en niet zoals die kopschoppers hier die in groepjes handelen.quote:Ja, want 1 tegen 10 is ook zo eerlijk als je stopt.
Ik dacht dat je wilde laten zien wat voor bumperklever je bent, maar er kwam nog meer.quote:
quote:
Ik snap dat doordrukken wel een beetje, testosteron zal het wel van je gezonde geest gewonnen hebben in die beslissing. Jij laat je niet rechts inhalen, en hij voegt al helemaal niet voor jouw in. Issie helemaal betoeterd. Maar het risico van testosteron is dat jij jezelf en die ander enigszins bewust in een gevaarlijke situatie brengt.quote:
Je doet hier een aantal aannames die je dan voor het gemak maar even voor waarheid aanneemt, en daar je oordeel op baseert.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:46 schreef blup het volgende:
[..]
[..]
Ik snap dat doordrukken wel een beetje, testosteron zal het wel van je gezonde geest gewonnen hebben in die beslissing. Jij laat je niet rechts inhalen, en hij voegt al helemaal niet voor jouw in. Issie helemaal betoeterd. Maar het risico van testosteron is dat jij jezelf en die ander enigszins bewust in een gevaarlijke brengt.
Die laatste remming (om geen domme dingen te doen) mis jij. Weetje wat het leuke is, een misdadiger, criminelen en zedendelinquenten missen zo een bepaalde remming ook. Alles voor eigen gewin, lust of faam, niet nadenken over bepaalde gevolgen. Jij wilt dat zo, zo gebeurt het ook.
Het leuke is, je ziet het werkelijk, oprecht niet in wat je doet, is niet erg hoor, je kan er ook niets aan doen. Het is een beperking van je geestesvermogen. Doet mij denken aan sommige rechtbankverslagen van een verkrachter die zijn slachtoffer de schuld gaf omdat ze sexy gekleed was.
Anyway, je kan toch ook afstand nemen, inhalen en je middelvinger opsteken? Zo weet hij ook hoe jij over zijn actie dacht. Word lachen een keer als je eenzelfde als als jij tegenkomt.
Los van het verhaal ervoor: deelnemen aan het verkeer betekent ook fouten van anderen oplossen. Dat doet Oxy hier bewust niet en dus is hij stom bezig, al snap ik zijn reactie ergens wel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je doet hier een aantal aannames die je dan voor het gemak maar even voor waarheid aanneemt, en daar je oordeel op baseert.
Dat is echt fout en daar is helemaal geen plaats voor in een discussie. Je zet jezelf hiermee buiten spel.
Dat jij het niet eens bent met die actie is één ding, maar laat je emoties niet meespelen in je reactie.
Zoals ik het zie rijdt Oxy op z'n eigen baan en probeert die meneer of mevrouw van Veenstra het busje er tussen te drukken terwijl die nog genoeg tijd en ruimte had om af te remmen en achteraan aan te sluiten. Oxy is niet verplicht om hem er tussen te laten als hij of zij besluit om het treintje rechts in te halen. Maar die persoon besluit dus om door te drukken, zelfs nadat Oxy waarschijnlijk getoeterd heeft. Oxy wordt hier van de weg gedrukt en maakt uiteindelijk ruimte als duidelijk wordt dat die meneer of mevrouw van de Veenstra bus niet van plan is om af te remmen of terug naar eigen weghelft te gaan.
We hebben het hier over een aantal luttele seconden, ik vind Oxy dan nog best redelijk.
En die laatste vergelijking slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Hij moet zijn emoties niet weerspiegelen in het verkeer en ook niet op die van andere happen. Het is geen wedstrijdje wie de langste adem heeft, het is geen wedstrijdje wie de grote cojones heeft. Als iemand anders fratsen in het verkeer uithaalt, fuck it? Druk jij hem ook door als jij van rechts komt terwijl je ziet dat het een closecall gaat worden? Want ik heb voorrang, dat is mijn recht? ofiets? Ga jij ook mensen afsnijden die over de vluchtstrook voorbij komen om de afrit te halen(die jij niet eens hoeft te hebben!) Of van die droeftoeters die in een wegversmalling blijven stil staan omdat hij/zij voorrang heeft waar de ander een inschattingsfout heeft gemaakt. Waarom zou je je daar in hemelsnaam druk over willen maken? Hoeveel milliseconde kom jij eerder aan op je bestemming met die fratsen? Man, bij sommige lijkt het wel of iedereen op de weg de concurrent is die allemaal naar exact dezelfde locatie moeten met dezelfde urgentie. Wie als tweede komt vind de hond in de pot. Volgens mij leer je bij les 1 bij je rijbewijs dat je anticipeert op gedragingen van ander en en dat je andermans fout eventueel oplost zodat we samen vanavond nog aan tafel kunnen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat jij het niet eens bent met die actie is één ding, maar laat je emoties niet meespelen in je reactie.
I was speechlessquote:
ik hoor het al, blup laat iedereen voor en rijdt zelf als een oud wijf. Je denkt toch niet dat meneer Veenstra niet doorhad dat hij iemand grof aan het snijden was? En dat hij niet dacht, och die laat mij toch wel voor als ik gewoon doordruk?quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:45 schreef blup het volgende:
Misschien had Veenstra geen kwaadspel in gedachte en verwachten hij medewerking van 'm. Jij zal ook vast kunnen beamen dat het kut is om op rechts vastgereden te worden door gaatjedichtrijdende oxy's op links.
Ik weet niet zeker of je mij bijhoudt op de snelweg, maar als ik met 140/150 aan kom tuffen en ik zie dat een brave rechtsrijder een vrachtwagen nadert ga ik daarop anticiperen. Ik ga van het gas, wil hij voor me, of wacht hij me af. Ik vind het allebei goed. Het is net zo zijn goed recht om met 'maar' 120 of 130 die vrachtwagen in te halen. Je kan het ook op zijn oxy's doen, je ziet het van mijlen ver aankomen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:54 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
ik hoor het al, blup laat iedereen voor en rijdt zelf als een oud wijf.
Nee, inderdaad... Dus rem je af toch? Steek je desnoods achteraf je middelvinger op, tik je op je voorhoofd maak je een keelsnijd gebaar.quote:Tuurlijk zou ik zelf ook zo iemand voorlaten, maar je laat je toch niet van je baan rijden door zo'n eikel?
Gaan we weer, moeten we op de weg ook allemaal als eerste bij dezelfde cassiere zijn? Hebben jij en die andere iets gemeen? Je hebt toch jouw eigen rit? Valt je soms op, de gigantische gaten die een vrachtwagen laat vallen in een file waarbij er zo 10 auto's voor hem invoegen. Hoeveel seconde denk je dat hij verloren is op ZIJN rit? 0.quote:. Maar zo werkt het niet. Ik ga ook mot maken met iemand in de supermarkt als ze voordringen, maar jij laat ze gewoon lekker voor en zegt er niks van (behalve misschien een topic op fok?)
Die gasten van Feenstra...quote:
Je zou toch zeggen als je ziet dat er iemand rijd dat je wacht met wisselen van baan...nee hoor...ik zal en moet!..quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Die gasten van Feenstra...het zal je personeel maar zijn... Zie die gasten dit wel vaker doen
Helemaal geen reet. Van mij mogen ze best 200 rijden, rechts inhalen, whatever, als ze me maar niet hinderen. Prima als je je auto voor mij de rotonde of de weg opgooit, maar zorg dan dat je gas geeft zodat ik geen last van je heb. Of dat je zonodig tot het einde doorvlamt op een voegstrook en je auto ertussen propt, maar doe dat niet als ik al naast je zit.quote:Nogmaals, sommige fratsen die mensen uithalen zijn uiterst asociaal, maar wtf heeft het met jou te maken?
Maar jij was zelf ook fout bezig door met m mee te gaan in zn gevaarlijke gedrag en daardoor een gevaarlijke situatie te creeeren. (altijd wijzer zijn dan zo'n aap; ik ga op de weg altijd uit van de domheid van mensen en ben altijd alert). Tot zover mijn politiek correcte reactie (die op zich klopt),quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen als je ziet dat er iemand rijd dat je wacht met wisselen van baan...nee hoor...ik zal en moet!..
Plus bumperkleven. Daar heeft onze vriend sowieso wel een handje van geloof ik.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:25 schreef Descendent het volgende:
[..]
Maar jij was zelf ook fout bezig door met m mee te gaan in zn gevaarlijke gedrag en daardoor een gevaarlijke situatie te creeeren. (altijd wijzer zijn dan zo'n aap; ik ga op de weg altijd uit van de domheid van mensen en ben altijd alert). Tot zover mijn politiek correcte reactie (die op zich klopt),
Beetje het risico bij een drie baans stoplicht of niet? Daarnaast zag je vanaf moment 1 dat hij kneiter hard weg trok, dan kon je net zo goed je eigen snelheid minderen en achter die 'minivan'..quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:45 schreef delano.888 het volgende:
Holy shit, vandaag weer een eikel die denkt stoer te zijn naast me bij het stoplicht.
3 baans stoplicht. Ik sta meest links, omdat die baan leeg was, en omdat de middelste baan een minivan heeft staan. Ik moet wel de middelste baan hebben, dus plan voor hem te gaan, daar heb ik ongeveer 500m voor. Het was een 80 weg.
Ik trek vlot op op voor hem te kunnen, tenminste, dat was het idee.
Gaat die fucking aso in zn minivan echt ontzettend asociaal hard optrekken, omdat hij blijkbaar wil racen ofzo. Tot aan 90 ofzo kon ik hem net voorblijven, maar nog niet naar veilig naar rechts.
Dus uiteindelijk moest ik 95 rijden ofzo en heb ik hem er voor gegooid, wat doet hij, naar de meest rechtse baan, en uitvoegen.
Wat ben je dan voor een eikel dat je blijkbaar je trots moet halen uit je minivan optrek skills. Ik had hem eerder in kunnen halen maar zo asociaal hard ga ik liever niet met mijn auto om. En dan ook nog gewoon op die baan blijven terwijl je er over 200m af moet. Damn wat een eikel..
Oh, en de meest rechtse baan, die hij dus moest hebben, was de hele tijd leeg btw.
Anders ff naar zijn baas linken dat filmpje hahaquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen als je ziet dat er iemand rijd dat je wacht met wisselen van baan...nee hoor...ik zal en moet!..
Nee maar ik trok dus ook snel op omdat ik die baan moest hebben, toen ik door had dat hij blijkbaar wilde racen zat ik meer voor hem, als ik dan inhoud is dat ook niet netjes, dus ik dacht ff doortrappen en voor hem, ik had niet verwacht dat hij zo ontzettend zat te kloten. Hij kon namelijk ook gewoon 1 baan naar rechts, maar neehoor..quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:50 schreef DDriver het volgende:
[..]
Beetje het risico bij een drie baans stoplicht of niet? Daarnaast zag je vanaf moment 1 dat hij kneiter hard weg trok, dan kon je net zo goed je eigen snelheid minderen en achter die 'minivan'..
Omdat als je iedereen maar hun gang laat gaan en gewoon iedereen voor laat gaan ze er nooit van leren. Dan denken ze dat het zo hoort en dat iedereen hen voorrang hoort te geven. Het is niet zo dat als je maar brutaal genoeg bent in het verkeer, je je zin krijgt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:45 schreef blup het volgende:
[..]
Hij moet zijn emoties niet weerspiegelen in het verkeer en ook niet op die van andere happen. Het is geen wedstrijdje wie de langste adem heeft, het is geen wedstrijdje wie de grote cojones heeft. Als iemand anders fratsen in het verkeer uithaalt, fuck it? Druk jij hem ook door als jij van rechts komt terwijl je ziet dat het een closecall gaat worden? Want ik heb voorrang, dat is mijn recht? ofiets? Ga jij ook mensen afsnijden die over de vluchtstrook voorbij komen om de afrit te halen(die jij niet eens hoeft te hebben!) Of van die droeftoeters die in een wegversmalling blijven stil staan omdat hij/zij voorrang heeft waar de ander een inschattingsfout heeft gemaakt. Waarom zou je je daar in hemelsnaam druk over willen maken? Hoeveel milliseconde kom jij eerder aan op je bestemming met die fratsen? Man, bij sommige lijkt het wel of iedereen op de weg de concurrent is die allemaal naar exact dezelfde locatie moeten met dezelfde urgentie. Wie als tweede komt vind de hond in de pot. Volgens mij leer je bij les 1 bij je rijbewijs dat je anticipeert op gedragingen van ander en en dat je andermans fout eventueel oplost zodat we samen vanavond nog aan tafel kunnen.
Vertel mij eens wat het nut is van die fratsen? Haantjes gedrag. thats it.
Mijn voorrang, mijn recht, hij snijd mij, maar hij begon, serieus hoe sneu wil je het hebben?
Even voor de duidelijkheid, wat die Veenstra daar flikt is absoluut niet goed, maar wat is het nut van die reactie die hij erop geeft door even te checken wie de langste adem heeft en dat hij ook grote ballen heeft. Misschien had Veenstra geen kwaadspel in gedachte en verwachten hij medewerking van 'm. Jij zal ook vast kunnen beamen dat het kut is om op rechts vastgereden te worden door gaatjedichtrijdende oxy's op links.
Niet gevaarlijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:53 schreef AdoraBelle het volgende:
Een gevaarlijke situatie vind ik dit ook niet, Oxy ging gewoon naar links en remde uiteindelijk ook wat af. Dus hij anticipeert wel degelijk en kijkt naar wat de ander doet. Hij geeft alleen niet zomaar iemand de ruimte wanneer iemand dat onterecht opeist.
saabje nog geen Stage1? als je die had had je deze post niet nodigquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee maar ik trok dus ook snel op omdat ik die baan moest hebben, toen ik door had dat hij blijkbaar wilde racen zat ik meer voor hem, als ik dan inhoud is dat ook niet netjes, dus ik dacht ff doortrappen en voor hem, ik had niet verwacht dat hij zo ontzettend zat te kloten. Hij kon namelijk ook gewoon 1 baan naar rechts, maar neehoor..
Nee nog geen geld voor. Is ook totaal niet nodig 154pk vind ik genoeg voorlopig, tunen slijt ook de motor & turbo sneller he..quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:59 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
saabje nog geen Stage1? als je die had had je deze post niet nodig![]()
![]()
![]()
joh, jou auto is standaard geleverd met 185pk zonder enkel verschil, puur software. maarja geen geld is altijd lastig, ik ken hetquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee nog geen geld voor. Is ook totaal niet nodig 154pk vind ik genoeg voorlopig, tunen slijt ook de motor & turbo sneller he..
Maargoed ik had hem er wel uit kunnen rijden/drukken, maar ik rij liever niet ZO asociaal.
Leren, ben jij hun rijinstructeur? Docent? Politie?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Omdat als je iedereen maar hun gang laat gaan en gewoon iedereen voor laat gaan ze er nooit van leren.
Zal die ervan geleerd hebben?.....quote:Zo ben ik ook wel eens blijven staan in een straat met aan één kant geparkeerde auto's. Voor iemand die dacht dat ik wel even voor hem achteruit zou gaan omdat hij snel kwam aanrijden. Hij had genoeg kansen gehad om weer naar rechts te gaan en even tussen een paar auto's te blijven wachten tot ik voorbij was. Maar dat deed meneer dus niet, hij verwachtte dat ik achteruit de straat uit reed voor hem. En daarna ook nog aangeven dat ik wel even in zo'n opening kan rijden zodat hij er voorbij kan. Je rijdt zelf maar lekker die opening in, zo moeilijk is het echt niet om met die bak van jou achteruit te rijden of in te parkeren.
Ik schiet er niets mee op stom te blijven staan tot hij aan de kant gaat. Denk nu eens écht realistisch na.... Wat schiet JIJ ermee op om zo koppig te blijven staan..?quote:Ik snap niet waarom je die mensen hun zin zou geven, dáár schiet je dus niets mee op.
Ik verwachtte dit alleen niet van die minivan, hij bleef maar vol gas doortrekken tot 90 ongeveer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:03 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
joh, jou auto is standaard geleverd met 185pk zonder enkel verschil, puur software.
Tuurlijk hij was aso, maar een sprintje moet kunnen (als je kan rijden, anders rijd je mensen dood)
*kuchebumperkleveruchekuchkuck* Anyway, voor wat ik tot nu toe gezien heb, vind ik Oxy echt een van de slechtere chauffeurs. Toch moet ik toegeven dat ik hier Oxy's reactie wel snap. Tuurlijk, t is haantjes gedrag, maar toch. Dit soort chauffeurs gun je al helemaal niets. Als je hem nou echt nog even hard wil naaien, stuur je dit inderdaad naar zijn baas, zoals al eerder genoemd is. Vergeet dan niet even de exacte tijd en locatie te vermelden en het kenteken (die is goed te lezen, maar dan help je ze vaak al een beetje op weg. Op die manier kunnen ze waarschijnlijk achterhalen waar dit was. Met een beetje geluk doen ze er nog wat mee ook. Sowieso wordt dan kenbaar bij het bedrijf dat er een voor hun schadelijk filmpje op youtube staat, en dat is altijd leuk.quote:
Feenstra kan geen slechtere naam hebben (en dan heb ik het niet over rijgedrag), en toch bestaan ze nog. Ik geef je weinig kans.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
*kuchebumperkleveruchekuchkuck* Anyway, voor wat ik tot nu toe gezien heb, vind ik Oxy echt een van de slechtere chauffeurs. Toch moet ik toegeven dat ik hier Oxy's reactie wel snap. Tuurlijk, t is haantjes gedrag, maar toch. Dit soort chauffeurs gun je al helemaal niets. Als je hem nou echt nog even hard wil naaien, stuur je dit inderdaad naar zijn baas, zoals al eerder genoemd is. Vergeet dan niet even de exacte tijd en locatie te vermelden en het kenteken (die is goed te lezen, maar dan help je ze vaak al een beetje op weg. Op die manier kunnen ze waarschijnlijk achterhalen waar dit was. Met een beetje geluk doen ze er nog wat mee ook. Sowieso wordt dan kenbaar bij het bedrijf dat er een voor hun schadelijk filmpje op youtube staat, en dat is altijd leuk.
Och, niet geschoten is altijd mis, toch?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Feenstra kan geen slechtere naam hebben (en dan heb ik het niet over rijgedrag), en toch bestaan ze nog. Ik geef je weinig kans.
Nee, ik ben een medeweggebruiker die niet zwicht voor hun asociale rijgedrag.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:05 schreef blup het volgende:
Ik zou eigenlijk niet reageren, maargoed. Ik blijf netjes
[..]
Leren, ben jij hun rijinstructeur? Docent? Politie?
[..]
Zal die ervan geleerd hebben?.....
[..]
Ik schiet er niets mee op stom te blijven staan tot hij aan de kant gaat. Denk nu eens écht realistisch na.... Wat schiet JIJ ermee op om zo koppig te blijven staan..?
Dat jij je tijd gaat lopen verdoen door hem even te leren hoe het allemaal moet....
Ik heb niet het gevoel dat ik mensen hun zin geef. Misschien is het aard van het beestje, ik heb heb geen zin in conflicten of gezeik, ik wil veilig van A naar B. Ik laat mijn humeur niet vernaaien door iemand met haast.. Je gaat je gang maar, ik ben onderweg naar B, ik heb/het heeft geen zin om te gaan lopen kloten of jou uit te gaan leggen hoe ik behandeld wil worden in het verkeer.
QFTquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:59 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
saabje nog geen Stage1? als je die had had je deze post niet nodig![]()
![]()
![]()
Als het iemand is die dat consequent doet, think twice.quote:Ja, dat heeft 'ie zeker.
Ik loop er niet voor weg, ik vermijd ze het liefst, jij en de persoon in dat filmpje zo net zoekt ze op die manier alleen maar op. Je krijgt door dat gefrats alleen maar meer problemen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee precies, jij loopt voor je problemen weg.
O dat heb ik gister ook gedaan hoor, heb via hun site een klacht ingedient met plaats en tijdstip (want de datum in de video klopt niet) met de youtube link en dat ik op deze manier nooit meer zaken wil doen met ze.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
*kuchebumperkleveruchekuchkuck* Anyway, voor wat ik tot nu toe gezien heb, vind ik Oxy echt een van de slechtere chauffeurs. Toch moet ik toegeven dat ik hier Oxy's reactie wel snap. Tuurlijk, t is haantjes gedrag, maar toch. Dit soort chauffeurs gun je al helemaal niets. Als je hem nou echt nog even hard wil naaien, stuur je dit inderdaad naar zijn baas, zoals al eerder genoemd is. Vergeet dan niet even de exacte tijd en locatie te vermelden en het kenteken (die is goed te lezen, maar dan help je ze vaak al een beetje op weg. Op die manier kunnen ze waarschijnlijk achterhalen waar dit was. Met een beetje geluk doen ze er nog wat mee ook. Sowieso wordt dan kenbaar bij het bedrijf dat er een voor hun schadelijk filmpje op youtube staat, en dat is altijd leuk.
Holy shitquote:
Toen ik hem voorbij was en naast hem reed kreeg ik eerst nog een middelvinger, toen wees ik naar mijn dashcam,...toen liet hij ineens het gas los en keek ie strak vooruitquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Holy shit
En dan vindt men het gek dat er agressief gereageerd kan worden
Oh die ken ik.. Zooo irritant!quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:20 schreef Spezza19 het volgende:
Ik rijd naar en van mijn werk grotendeels over een smalle weg. Bij normaal formaat voertuigen is het echter mogelijk om elkaar te passeren zonder de berm in te hoeven. Vandaag vond 1 klojo het nodig om mij per se die berm in te douwen, terwijl ik al genoeg ruimte gemaakt had. Deze eikel deed het expres. Ach, zo'n oceaan groene ford focus valt wel op... Volgende keer ga ik dus geen cm aan de kant.
En dan vind men mij een crimineel hierquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:14 schreef Koepert het volgende:
[..]
Oh die ken ik.. Zooo irritant!
Overkomt me regelmatig dat er idd mensen zijn die vertikken de berm in te gaan, waardoor ik er ruim 1 wiel (of eigenlijk 2 dus) in moet.
Het is dat ik te zuinig ben op mn auto anders had ik mn buitenspiegel gewoon geofferd.. of toch iets terugsturen en even 'schuren' ... maar dat vind ik dan weer zonde van MIJN auto..
Het verschil is dan dat ik dit DENK en jij dat DOET (je eigen gedrag dan; niet spiegel slopen)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En dan vind men mij een crimineel hierzover ga ik nog niet eens
ik DOE het ook niet hoor dat schuren en een spiegel opofferen..en ik DENK het niet eens. Anders had ik dat gister wel gedaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:07 schreef Koepert het volgende:
[..]
Het verschil is dan dat ik dit DENK en jij dat DOET (je eigen gedrag dan; niet spiegel slopen)
Zou beetje raar zijn als die vent ontslagen wordt. Wij hingen dit soort fanmail altijd in de kantine om er eens om te lachen met zijn allen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
En nu komen alle mensen hier van: kan je vannacht nog wel slapen wetende dat die vent wordt ontslagen....geen geld meer heeft voor zijn huis, gaat scheiden, op straat komt blabla
Uh..de weg van emmeloord naar Lemmer toe. Dit was vlak voor Lemmer waar hij eraf ging.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:39 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
A7?
Ik zie die caddy hier geregeld rijden, ik geloof ook hetzelfde kenteken. Omgeving Drachten
Oh de A6.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Uh..de weg van emmeloord naar Lemmer toe. Dit was vlak voor Lemmer waar hij eraf ging.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Geachte heer xxxx,
Het betreurt ons zeer dat u met dergelijk rijgedrag bent geconfronteerd. Wij delen uw mening dat deze actie absoluut niet door de beugel kan.
Wij zullen alles in staat stellen om de betreffende medewerker op dit zeer onwenselijk gedrag aan te spreken en wij zullen ook vervolgstappen ondernemen.
U geeft geen zaken meer met ons te willen doen. Mogen wij hieruit opmaken dat u het contract per direct wil beëindigen?
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Martijn
De HR-afdeling heeft weer wat om te lachen tijdens de koffiepauze daarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:45 schreef Anne het volgende:
[..]![]()
![]()
!
Volgens mij zit je echt kei hard uit je duim te zuigen. Zo niet, dan ben je echt een verdomd sneu mannetje.
Ze zitten hier om de hoek, ik zou er bijna langs gaan om mee te lachenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De HR-afdeling heeft weer wat om te lachen tijdens de koffiepauze daar
Lekker belangrijk, ik zou dat er ook inzetten om er nog iets van waarde aan te gevenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:45 schreef Anne het volgende:
[..]![]()
![]()
!
Volgens mij zit je echt kei hard uit je duim te zuigen. Zo niet, dan ben je echt een verdomd sneu mannetje.
Tuurlijk. Dus als er iemand je afsnijdt van de firma BMW, wil je per direct je BMW te koop zetten en er nooit meer niks mee te maken hebben. Klinkt eigenlijk best logisch ja.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, ik zou dat er ook inzetten om er nog iets van waarde aan te geven
Lief dagboekquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dus als er iemand je afsnijdt van de firma BMW, wil je per direct je BMW te koop zetten en er nooit meer niks mee te maken hebben. Klinkt eigenlijk best logisch ja.
Ik hoop dat ze zijn contract opzeggenIk zou namelijk dan weer niet zo'n zeikklant willen hebben.
Hoor je mij janken? Postte alleen videoquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, maak het helemaal mooi. Moet vooral jij zeggen![]()
!
Ik zie je alleen maar janken ja. Bij zo'n beetje elke post die je in dit topic maakt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoor je mij janken? Postte alleen video
Heel af en toe staat het er inderdaad wel eens opquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
Staat er in NL niet op veel bedrijfsbusjes iets als 'iets aan- of op te merken over mijn rijgedrag? Bel xxx-xxxxx'? Hier in het VK in elk geval wel. Heb me voorgenomen om een keer te bellen/mailen, maar dan vooral een keer als ik vond dat iemand goed rijd. Ben alleen nog geen uitzonderlijk nette busrijder tegengekomen, wel een paar gewone.
Wees blij dat je geen motor rijdt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:26 schreef BigSmurf het volgende:
Vast al wel eerder gepasseerd, maar wanneer komt er nou eindelijk eens een volledig inhaalverbod voor vrachtwagens op tweebaanswegen (A58, A59, delen van de A27 etc)? En gaan ze de "Fuck you, fuck het inhaalverbod in de spits, ik weeg 15 ton, dus heb ik voorrang en pleur ik hem zonder te kijken naar de linkerbaan"-vrachtwagenchauffeurs eens aanpakken? Net een bijna dood ervaring met zo'n mongool, het is dat ik hem "voelde" komen, anders had ik frontaal in de vangrail gehangen. En als je toetert krijg je een middelvinger of "doe rustig" gebaar.
Hoezo? Even gas hengelen en je bent er voorbij juist!quote:
I certainly am. Wilde altijd m'n motorrijbewijs halen, maar kan geen motor stallen en met het huidige verkeer twijfel ik echt of ik het gezien m'n wens om 100 te worden wel moet doen.quote:
Ik wacht altijd tot de ruimte vrij is en ik ga er ineens vol gas voorbij, maar zo'n chauffeur wil nog wel eens rare dingen doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoezo? Even gas hengelen en je bent er voorbij juist!
Dat doet me aan een andere irritatie denken. Als er twee vrachtwagens achter elkaar rijden, blijf ik er altijd als ik op de motor zit nog even schuin achter zitten tot ik er min of meer in één keer langs kan. De meeste mensen begrijpen dat, maar zo nu en dan zit er figuur achter me wat dan gaat kleven, toeteren en zwaaienquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik wacht altijd tot de ruimte vrij is en ik ga er ineens vol gas voorbij, maar zo'n chauffeur wil nog wel eens rare dingen doen.
Een tijd geleden stond er een geparkeerd aan de rand van een brede rotonde. Ik hield in om te kijken wat 'ie deed en ik leek er voorbij te kunnen. Op het moment dat ik hem wil passeren begint hij opeens te rijden en gooit hij hem zonder richting aan te geven naar links.
Om hier even op in te haken, OxygenFRL had snelheid kunnen minderen maar zie jij ook wat er op de beelden achter hem gebeurd en rijd?quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:26 schreef Hartigan het volgende:
Hoezo minder je niet wat gas op het moment dat dat busje een zelfmoordpoging doet? Je ziet toch al ruim van te voren aankomen dat ie hem er tussen wil gaan proppen...lijkt me niet ideaal om dan stoïcijns door te blijven gassen. Eén tikje tegen zijn achterbumper en het was een flinke kettingbotsing geweest.
Jullie zitten hier imo allebei fout.
Correct. Ik spreek dit toch ook niet tegen? Het busje maakt een debiele actie: een zelfmoordpoging, zoals ik het eerder verwoordde.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:42 schreef Balsam het volgende:
[..]
Om hier even op in te haken, OxygenFRL had snelheid kunnen minderen maar zie jij ook wat er op de beelden achter hem gebeurd en rijd?
De chauffeur van de witte bestelbus had moeten zien dat er iemand op de linkerbaan reed en het niet mogelijk was om naar links te drukken ( wat hij letterlijk deed) en zo iemand bij van de weg af te drukken.
Het wisselen van baan is nog altijd een bijzondere maneuvre waarbij je moet kijken of je ruimte en gelegenheid hebt om te wisselen van baan en geef je voortijdig richting aan.
Hier had die chauffeur dus achter de vrachtwaggel moeten blijven plakken tot hij die ruimte en gelegenheid dus wel had!
Yup, zelf net zo hard meewerken aan die gevaarlijke situatie en vervolgens zijn baas mailen, Chappeau.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:18 schreef Hartigan het volgende:
Wel mooi dat je Feenstra hebt ingelicht. Dat soort figuren hebben niks op de weg te zoeken.
Het zit je hoog hequote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:21 schreef blup het volgende:
[..]
Yup, zelf net zo hard meewerken aan die gevaarlijke situatie en vervolgens zijn baas mailen, Chappeau. Droeftoeter.
Die heb je toch al gehad?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik wacht nog even reactie van Feenstra.com af
Nou dat zegt dan meer over het bedrijf waar jij werkt denk ik. Als je je bedrijf nu nog effe noemt weten we dat ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die heb je toch al gehad?
Anyweg. wij krijgen ook wel eens fanmail op kantoor. Opvallend wat mensen zich op zulke momenten altijd nauwkeurig kunnen herinneren.
Wat ermee wordt gedaan? Nul keer raden... (En nee, de chauffeur krijgt niet op z'n klote)
Ja, eentje waar de chauffeur nog gewaardeerd wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dat zegt dan meer over het bedrijf waar jij werkt denk ik.
Knapquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, eentje waar de chauffeur nog gewaardeerd wordt.
Als een monteur zo omgaat met mensen in het verkeer en zo laks daarin is, hoe gaat hij dan met jouw CV installatie om? Nee, ik snap het ergens wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:04 schreef Anne het volgende:
Tuurlijk. Dus als er iemand je afsnijdt van de firma BMW, wil je per direct je BMW te koop zetten en er nooit meer niks mee te maken hebben. Klinkt eigenlijk best logisch ja.
Tuurlijk. Ik ben thuis ook heel laks met mijn administratie. Ben ik dan ook meteen zo op mijn werk?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als een monteur zo omgaat met mensen in het verkeer en zo laks daarin is, hoe gaat hij dan met jouw CV installatie om? Nee, ik snap het ergens wel.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als een monteur zo omgaat met mensen in het verkeer en zo laks daarin is, hoe gaat hij dan met jouw CV installatie om? Nee, ik snap het ergens wel.
Inderdaad, leuk volk is dat, die busbaaninhalers. Helemaal omdat de politie het ook weet en geregeld staat te controlerenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:41 schreef lipjes het volgende:
Eergister een auto die over verdrijvingsvlakken & busbaan auto's aan het inhalen was, inclusief mij.
Hij vond het blijkbaar niet snel genoeg gaan, nee gek he, 50 zone en spits.
Dat ik nou af en toe tussen de busbaan en de auto's met de motor erlangs balanceer betekend niet dat je met de auto volledig over de busbaan kan gaan gassen.
Tevens schoot hij er niet erg veel mee op, paar stoplichten verder voor linksaf zag ik hem staan, nog even vriendelijk gezwaaid
Heb het even gauw opgezocht net, 130 euro stond er. De boete voor het niet stoppen voor een stopstreep is trouwens ook wel absurd, 220 euroquote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:19 schreef fathank het volgende:
130 euro maar? Had wel hoger verwacht met die boetes van tegenwoordif
Terecht toch? Is gewoon bloedirritant en levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Bumperkleven is trouwens ook een dure, bij minder dan 3 meter afstand op de snelweg kost het je 700 euro
Zeker terecht, maar 700 euro.. De tering, wat een geld.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Terecht toch? Is gewoon bloedirritant en levensgevaarlijk.
Hier krijgen we af en toe ook wel een telefoontje.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die heb je toch al gehad?
Anyweg. wij krijgen ook wel eens fanmail op kantoor. Opvallend wat mensen zich op zulke momenten altijd nauwkeurig kunnen herinneren.
Wat ermee wordt gedaan? Nul keer raden... (En nee, de chauffeur krijgt niet op z'n klote)
Van mij mogen door rood licht rijden en onnodig links plakken ook zo duur worden, evenals te hard in 30 km zones en op woonerven. Van dat geld kunnen de sneue boetes dan tenminste omlaag, zoals 120-130 op een lege 4-baans A16 's nachts om 2 uur waar je 100 mag.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zeker terecht, maar 700 euro.. De tering, wat een geld.
Eensquote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:59 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Van mij mogen door rood licht rijden en onnodig links plakken ook zo duur worden, evenals te hard in 30 km zones en op woonerven. Van dat geld kunnen de sneue boetes dan tenminste omlaag, zoals 120-130 op een lege 4-baans A16 's nachts om 2 uur waar je 100 mag.
Als ze eens zouden beginnen met überhaupt controleren in 30 zones en, nog belangrijker, geen onnodige 30 zones aanleggen, zou het al een stuk schelen. Maar dat levert niet genoeg op.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:59 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Van mij mogen door rood licht rijden en onnodig links plakken ook zo duur worden, evenals te hard in 30 km zones en op woonerven. Van dat geld kunnen de sneue boetes dan tenminste omlaag, zoals 120-130 op een lege 4-baans A16 's nachts om 2 uur waar je 100 mag.
Gewoon consequent handhaven op de gevaarlijke en irritante overtredingen en die ook veel forser beboeten, dan zit het met de opbrengsten wel snor. Eens trouwens wat betreft de 30 zones.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als ze eens zouden beginnen met überhaupt controleren in 30 zones en, nog belangrijker, geen onnodige 30 zones aanleggen, zou het al een stuk schelen. Maar dat levert niet genoeg op.
Nou als ik jou baas was en je ging zo met een bedrijfswagen om dan kreeg je wel de wind van voren. Je hoort gewoon normaal met bedrijfseigendommen om te gaan en niet op deze manier.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, eentje waar de chauffeur nog gewaardeerd wordt.
Eerlijk is eerlijk, ik moest lachen om jouw vergelijkingquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik ben thuis ook heel laks met mijn administratie. Ben ik dan ook meteen zo op mijn werk?. Wat een zwart-wit beeld heb je dan.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik ben thuis ook heel laks met mijn administratie. Ben ik dan ook meteen zo op mijn werk?. Wat een zwart-wit beeld heb je dan.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Iemand die dus niet fatsoenlijk kan rijden is dus per definitie slecht in zijn vak?
Ik zeg niet dat ik het met zijn gedachtegang eens ben, ik kan hem echter wel begrijpen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:38 schreef Ridocar het volgende:
Daarnaast is het zo dat zelfs de meest introverte nerd in een auto vaak ontpopt tot een ongelooflijke klootzak. Veilig in het blikje, zeg maar.
Ik had het laatst met een busje, achter mij, nog achter mijn achterbumper, maar dan links, reed een Aygo/C1 geval. Ligt op oranje, ik stop en op het moment dat ik stil sta zie ik dat C1 ding mij nog passeren en vol door rood heen gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:02 schreef delano.888 het volgende:
Gebeurt me ook zo vaak he dat ik door oranje rij en dan achter me nog 5 auto's door zie rijden.. Echt niet dat die allemaal oranje hadden..
Wederzijds ist niet? Filmen, uploaden, hier posten, mailtje sturen naar zijn baas, je contract opzeggen.. (quote:
Ja dat is een manier van richting aangeven die hier door sommigen ook als normaal wordt bevonden. Onder het mom van 'dat schept duidelijkheid over wat je van plan bent'quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:46 schreef DW457 het volgende:
Net reed ik op de A16 van Rotterdam richting Dordrecht. Het was druk en ik reed op de 2e baan van rechts. Op de meest rechter baan rijden vooral vrachtwagens. Zo ook deze amateurchauffeur die vindt dat wanneer hij naast me rijdt en zijn richtingaanwijzer aan doet hij ook per direct naar links mag, ook al rijd ik daar. Ik op de claxon, want ik kon niet naar links ivm verkeer, gaat ie nog boze armgebaren zitten maken ook en ook claxonneren....sommige chauffeurs...
Nee, precies. Dat is exact de reden waarom ik claxonneerde: puur om hem te attenderen dat ik er ook nog ben, want ik zat in zijn dode hoek. Ik kan dan ook geen begrip op brengen voor zijn reactie, alsof ik voor mijn lol in zijn dode hoek blijf hangenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ja dat is een manier van richting aangeven die hier door sommigen ook als normaal wordt bevonden. Onder het mom van 'dat schept duidelijkheid over wat je van plan bent'Ik claxonneer dan ook standaard want je weet niet of ze je over het hoofd hebben gezien bijvoorbeeld.
Die indruk krijg ik af en toe wel, daarom doe ik ook altijd alvast mn richtingaanwijzer aan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:12 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, precies. Dat is exact de reden waarom ik claxonneerde: puur om hem te attenderen dat ik er ook nog ben, want ik zat in zijn dode hoek. Ik kan dan ook geen begrip op brengen voor zijn reactie, alsof ik voor mijn lol in zijn dode hoek blijf hangen
Ik heb 'm. Visueel dan.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 02:35 schreef BlackLining het volgende:
Man man man, wat godsgruwelijk irritant net weer zeg.
Rij ik rustig rond, heb ik ineens OxygeneFRL achter meIk herkende hem meteen aan het feit dat hij drie millimeter achter me reed, met stoom uit de oren, de dashcam en het ego wat nauwelijks nog in de auto paste.
Wat een verschrikking.
Dat tref je natuurlijk vooral op vrijdag- en zaterdagnachtenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Net voor het eerst in m'n leven een stopteken van de politie gekregen. Ik wist dat ik niks verkeerd deed, maar ik schrok me toch een ongeluk
Bleek een verkeerscontrole/alcoholcontrole, niks aan 't handje en mocht doorrijden
Oké, dit is geen ergernis, maar ik wilde het toch delen
Mja, maar ik schrok nogal van het hele "stop politie" gebeurenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 04:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat tref je natuurlijk vooral op vrijdag- en zaterdagnachten
Wanneer ga ik dan niet zo goed om met materiaal van de zaak?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:01 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nou als ik jou baas was en je ging zo met een bedrijfswagen om dan kreeg je wel de wind van voren. Je hoort gewoon normaal met bedrijfseigendommen om te gaan en niet op deze manier.
In dat filmpje van Oxy wat 'ie naar dat bedrijf gestuurd heeft. Jij geeft aan dat als bij jouw bedrijf een e-mail met zo'n filmpje binnenkomt, de chauffeur er geen gezeik mee krijgt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 05:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wanneer ga ik dan niet zo goed om met materiaal van de zaak?
Dat kunnen ze trouwens op kantoor allemaal nakijken. Naast de tachograaf loopt er ook een gps-tracker mee (GPSBuddy), Niet alleen realtime monitoren, maar ook loggen. Ik dacht tot een jaar terug.
Zelf heb ik een dashcam meedraaien.
filmpje hadden we niet. Alleen een verhaal van de bestuurder en het verhaal van collega-chauffeur.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 06:16 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
In dat filmpje van Oxy wat 'ie naar dat bedrijf gestuurd heeft. Jij geeft aan dat als bij jouw bedrijf een e-mail met zo'n filmpje binnenkomt, de chauffeur er geen gezeik mee krijgt.
Dat vind ik onzin, als jij zo rijdt en het staat op beeld dan heeft dat hoe dan ook consequenties want dan ga je dus niet normaal om met een bedrijfswagen.
Toch zou ik graag het volledige filmpje willen zien. Gewoon voor de beeldvorming van jou als chauffeur. D'r staat toch geen audio op, dus daar hoef je het niet voor te laten.quote:
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch zou ik graag het volledige filmpje willen zien. Gewoon voor de beeldvorming van jou als chauffeur. D'r staat toch geen audio op, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Ik snap niet waarom je dat busje niet gewoon even de ruimte geeft om ertussen te komen. Ik bedoel, als jij daar had gereden en je nadert die vrachtwagen, dan zou je het ook fijn gevonden hebben dat hij jou er even tussen had gelaten. Is toch een kleine moeite?quote:
Ten eerste had hij achter mij kunnen aansluiten. en Omdat ik zoiets had van: ik rij hier en richting aangeven betekend niet automatisch dat je er tussen kan dus je wacht maar even..maar toen kwam hij al op mijn baan.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:37 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je dat busje niet gewoon even de ruimte geeft om ertussen te komen. Ik bedoel, als jij daar had gereden en je nadert die vrachtwagen, dan zou je het ook fijn gevonden hebben dat hij jou er even tussen had gelaten. Is toch een kleine moeite?
Niet dat je geen gelijk hebt in dit verhaal, hij is fout, maar het is in het verkeer ook wel een beetje geven en nemen. Net zoals dat verhaal hierboven van mensen die alvast hun knipperlicht uitzetten. Dat doe ik ook altijd op 3-baanswegen, want dan kan degene op de 2e baan even opschuiven naar de 3e baan en hoef ik niet van m'n cruise control af voor de vrachtwagen die ik nader. Mega irritant als mensen dat signaal niet oppakken en stug naast je blijven rijden met 2 km/h snelheidsverschil en je dus moet remmen, terwijl dat niet nodig is.
He jammer, t filmpje stopt net op t moment dat je in die vrachtwagen crashtquote:
De rest van die stoet reed allemaal zo dicht op elkaar.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
He jammer, t filmpje stopt net op t moment dat je in die vrachtwagen crashtAnyway, er valt weinig aan te merken op deze rit, op t iets te dicht op die Volvo zitten na dan. Dit mag ook wel eens gezegd worden.
Je ziet al dat hij de vrachtwagen nadert, als je een moment van je gas afgaat is het gat voor je groot genoeg dat hij ertussen kan voegen. Je rijdt toch in een file op de 2e baan, dus één auto meer of minder.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat ik zoiets had van: ik rij hier en richting aangeven betekend niet automatisch dat je er tussen kan dus je wacht maar even..maar toen kwam hij al op mijn baan.
Nee hij past zich maar aan...hij moet wachten op een gaatje..ik ben niet verplicht die te creëren. Als ik iedereen voor moet gaan laten kom ik nooit thuisquote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:43 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je ziet al dat hij de vrachtwagen nadert, als je een moment van je gas afgaat is het gat voor je groot genoeg dat hij ertussen kan voegen. Je rijdt toch in een file op de 2e baan, dus één auto meer of minder.
Stukje geven en nemen vind ik dat. Verder niks te zaniken op je rijstijl, maar is puur dat momentje analyseren.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee hij past zich maar aan...hij moet wachten op een gaatje..ik ben niet verplicht die te creëren. Als ik iedereen voor moet gaan laten kom ik nooit thuis
Op dit filmpje vind ik het zelfs nog extra asociaal van dat busje. Iedereen gaat op tijd naar links en hij meent nog tot het eind iedereen voorbij te rijden en hem er dan tussen te persen.quote:
Dus...?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
De rest van die stoet reed allemaal zo dicht op elkaar.
Dat dus.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:24 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Op dit filmpje vind ik het zelfs nog extra asociaal van dat busje. Iedereen gaat op tijd naar links en hij meent nog tot het eind iedereen voorbij te rijden en hem er dan tussen te persen.
Ritsen moet je pas aan het einde doen. Maarja, Niemand in Nederland snapt dat en iedereen kiest een ander moment, waardoor je die opstoppingen dan krijgt. Zou iedereen keurig na het bordje: "Ritsen vanaf hier" pas gaan ritsen en telkens om en om een auto pakken, dan blijft het autoverkeer prima doorrijden (tenzij echt file).quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:49 schreef BigSmurf het volgende:
Ben jij er ook zo eentje die me er niet tussen laat als ik op het laatste moment pas ga ritsen?
Exacto.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ritsen moet je pas aan het einde doen. Maarja, Niemand in Nederland snapt dat en iedereen kiest een ander moment, waardoor je die opstoppingen dan krijgt. Zou iedereen keurig na het bordje: "Ritsen vanaf hier" pas gaan ritsen en telkens om en om een auto pakken, dan blijft het autoverkeer prima doorrijden (tenzij echt file).
Hey kloothommel, weet je wel hoe snel je door de invoegstrook heen bent als je met 130 probeert in te voegen..quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:23 schreef powerflux het volgende:
Wat is dat toch voor debiel gedrag dat men met 80 voor je wil invoegen, en daarna pas optrekt? Ik kan echt niet altijd naar links opschuiven om ruimte te maken hoor.. vaak zou ik het daar alleen maar lastiger mee maken voor iedereen behalve de invoeger.
Gewoon eerst snelheid maken, kijken of je harder of zachter moet om niemand tot last te zijn en dan pas invoegen. Dat is hoe het hoort.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hey kloothommel, weet je wel hoe snel je door de invoegstrook heen bent als je met 130 probeert in te voegen..
Dat is dus ook prima. met mensen die met 130 erbij komen en doorschuiven naar links heb ik echt geen enkel probleem. Vaak is het echter niet nodig. Wat wel zo is, is dat 80 VEEL TE LANGZAAM is om mee in te voegen voor een personenauto. Zeker als daarna blijkt dat ze wel degelijk sneller kunnen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hey kloothommel, weet je wel hoe snel je door de invoegstrook heen bent als je met 130 probeert in te voegen..
Ik begrijp het wel. Maar het is ook wel zo netjes om naar links te gaan als de linkerbaan leeg is en je ziet iemand aankomen. Er zitten wat korte invoegstroken tussen hoor. Zoals deze:quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:30 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat is dus ook prima. met mensen die met 130 erbij komen en doorschuiven naar links heb ik echt geen enkel probleem. Vaak is het echter niet nodig. Wat wel zo is, is dat 80 VEEL TE LANGZAAM is om mee in te voegen voor een personenauto. Zeker als daarna blijkt dat ze wel degelijk sneller kunnen.
http://www.vananaarbeter.(...)elheid/#.UbxdKpzfXzo
Kern is: aanpassen aan de snelheid van het verkeer waartussen je wil invoegen. Zelfs jij snapt dat.
ik heb het over de situatie dat naar links op schuiven voor mij niet mogelijk is en/of er nog zat ruimte over is op die strook voor de invoeger. AWaarbij de keus om met 80 of minder in te voegen echt onbegrijpelijk is. De reden dat ik er over klaag is dat ik het steeds vaker zie en meemaak.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel. Maar het is ook wel zo netjes om naar links te gaan als de linkerbaan leeg is en je ziet iemand aankomen. Er zitten wat korte invoegstroken tussen hoor. Zoals deze:
http://goo.gl/maps/bQBDb
Ik hoef hier zelf gelukkig nooit in te voegen, maar zie er letterlijk DAGELIJKS mensen stil komen te staan omdat mensen niet gewoon ff naar links gaan.
In dat geval begrijp ik je volkomen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:44 schreef powerflux het volgende:
[..]
ik heb het over de situatie dat naar links op schuiven voor mij niet mogelijk is en/of er nog zat ruimte over is op die strook voor de invoeger. AWaarbij de keus om met 80 of minder in te voegen echt onbegrijpelijk is. De reden dat ik er over klaag is dat ik het steeds vaker zie en meemaak.
Buiten het feit dat jouw camera blijkbaar knipt op 4:44 klopt het aardig met mijn verwachting. Cruisecontrol (of een vaste rechtervoet). overal sneller dan Vmax. Bumperkleven. maar wel oplettend.quote:
Ja, hullie, zullie en ik doe niks fout.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
De rest van die stoet reed allemaal zo dicht op elkaar.
Vaste rechtervoet. harder van V max? Ik reed 120 en werd daar lekker ingehaald overal hoor.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Buiten het feit dat jouw camera blijkbaar knipt op 4:44 klopt het aardig met mijn verwachting. Cruisecontrol (of een vaste rechtervoet). overal sneller dan Vmax. Bumperkleven. maar wel oplettend.
[..]
Ja, hullie, zullie en ik doe niks fout.
Bijna goed. *Eerst* kijken hoe hard of zacht je moet om ergens tussen te kunnen (en dat kan je vaak al zien lang voordat je daadwerkelijk op de invoegstrook zit), daarna je snelheid aanpassen, en dan netjes richting aangeven invoegen. Niet eerst gassen en dan maar eens kijken hoe je uitkomt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:23 schreef powerflux het volgende:
Gewoon eerst snelheid maken, kijken of je harder of zachter moet om niemand tot last te zijn en dan pas invoegen. Dat is hoe het hoort.
Moet je je rempedaal zó intrappen dat je remlichten wel gaan branden, maar je niet daadwerkelijk remt. Dan zijn ze zo weg.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:14 schreef HiddenResponse het volgende:
Wat kan ik mij irriteren aan klevende automobilisten terwijl het overduidelijk is dat er auto's voor mij rijden en de max snelheid gewoon niet sneller is dan 120. Vraag mij echt af wat zulke idioten bezielt om dan bijna bovenop mijn bumper te zitten.
Die zullen dan wel net uit het zuiden des lands komen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:39 schreef Turbomuis het volgende:
[ afbeelding ]
Zo is het weer nu. En nog bosjes mensen die zonder brandende verlichting rijden...
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ben overigens net gebeld door Feenstra. Ze meldden even dat de betreffende bestuurder is aangesproken op zijn rijgedrag en ze waren blij met de beelden omdat ze hem die konden laten zien. E nogmaals excuses.
Wel bijzonder eigenlijk, 9 van de 10 busjes rijden met reclame erop maar daar houden ze gezien het rijgedrag vaak geen rekening mee (geldt natuurlijk niet voor iedereen)quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:00 schreef Balpenn het volgende:
Netjes van Feenstra. Blijf je er bij dat je toch je contract nu wilt beëindigen? Wat voor type chauffeur was het eigenlijk? Ik vind dat veel busjes agressief rijden. Hard en bumperkleven, zelfs die kleine vrachtwagentjes of auto's met aanhanger....
En jij denkt dat het zoveel uitmaakt met dit weer?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:39 schreef Turbomuis het volgende:
[ afbeelding ]
Zo is het weer nu. En nog bosjes mensen die zonder brandende verlichting rijden...
Nu maakt het niet zo heel veel uit nee. Hoewel, met een donkere zonnebril op zie je wel degelijk een groot verschil. Maar goed, zaterdag was het ff anders he, qua weer...quote:Op maandag 17 juni 2013 12:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En jij denkt dat het zoveel uitmaakt met dit weer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |