Klopt, weet ik ook wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geen aanwijzing betekent over het algemeen gewoon dat je rechtdoor moet gaan tot de volgende aanwijzing
Dat klopt. Misschien eens een navigatiesysteem aanschaffenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, weet ik ook wel.
Maar rechtdoor op een splitsing zoals ik noemde is in de regel een minder goed idee.
Heb ik wel maar die ligt in de auto en kan ik niet op de motor monteren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat klopt. Misschien eens een navigatiesysteem aanschaffen
Ik had van de week een haar-in-model-doende-bumperklevende-man-in-een-audi achter me.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:01 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vandaag weer zo'n make-up-doende-links-rijdende-vrouw-in-te-grote-auto-van-haar-man rechts ingehaald. Wordt er soms zo moe van als ze dan ook niet reageren op groot licht enzo :/
Waarom draag jij rare lippenstift? En ga dan ook gewoon naar rechts joh.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:05 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik had van de week een haar-in-model-doende-bumperklevende-man-in-een-audi achter me.
Deze latente gelijkaardende man is toch wel een aantal minuten bezig geweest om zijn haar in model te brengen door in de achteruitkijkspiegel te kijken tijdens het rijden.![]()
Ik kan je vertellen, dat ziet er niet uit.
Je kan t beter helemaal niet doen en goed voorbereid op weg gaan. Moet je toch wat opzoeken, zet m dan aan de kant of bij een benzinepomp o.i.d..quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:08 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil nog wel eens heel gauw iets op mijn mobiel doen als het echt niet anders kan tijdens het rijden, zoals opzoeken welke afslag ik moet hebben (waze die perongelijk uit is gegaan oid).
Maar ik merk dat ook al doe ik dat maar 10 seconden, het erg afleidend is voor het sturen enz, dus ik doe het niet met plezier.
MAAR 10 seconden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:08 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil nog wel eens heel gauw iets op mijn mobiel doen als het echt niet anders kan tijdens het rijden, zoals opzoeken welke afslag ik moet hebben (waze die perongelijk uit is gegaan oid).
Maar ik merk dat ook al doe ik dat maar 10 seconden, het erg afleidend is voor het sturen enz, dus ik doe het niet met plezier.
Ik doe het heel af en toe, alleen hou ik dan wel gewoon de telefoon tegen het stuur en niet zo sneaky in mijn schoot. Verder dan even een berichtje lezen of de navigatie aanzwengelen gaat dat niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:08 schreef delano.888 het volgende:
I know, maar ik had bijvoorbeeld een keer dat ik een lange rit maakte in onbekend gebied, daarbij was op 1 of andere manier waze vanzelf afgesloten, en die moest ik gauw herstarten (ik had de telefoon toen nog niet in een standaard, nu wel) als ik dat niet tijdens het rijden had gedaan had ik de afslag gemist en vele kilometers om moeten rijden. Ja sorry, dan maar even een paar seconden de telefoon bedienen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je kan t beter helemaal niet doen en goed voorbereid op weg gaan. Moet je toch wat opzoeken, zet m dan aan de kant of bij een benzinepomp o.i.d..
Waarom? Daarom!
Ik neem me altijd voor dat soort figuren te negeren, daar zitten er te veel van op de wegquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:13 schreef Descendent het volgende:
Rond de 40 zijnde typisch blond wijf in BMW X5 die naar mij flitst terwijl ik in een treintje zit dat een vrachtwagen inhaalt; tja ik kan nu eenmaal NIET door mijn voorgangers heen achterlijke... #@^&![]()
(flitsen behalve wanneer iemand echt totaal niet opschiet is sowieso erg)
Nog een irritatie: USB stick (met muziek voor autoradio) vergeten terwijl Edwin Evers op de radio is.....![]()
Spotify ftw.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:13 schreef Descendent het volgende:
Rond de 40 zijnde typisch blond wijf in BMW X5 die naar mij flitst terwijl ik in een treintje zit dat een vrachtwagen inhaalt; tja ik kan nu eenmaal NIET door mijn voorgangers heen achterlijke... #@^&![]()
(flitsen behalve wanneer iemand echt totaal niet opschiet is sowieso erg)
Nog een irritatie: USB stick (met muziek voor autoradio) vergeten terwijl Edwin Evers op de radio is.....![]()
Deel eerst maar even met ons.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:18 schreef totalvamp het volgende:
Weet iemand hier of je videobeelden bij de politie kan afgeven zodat iemand opgepakt kan worden voor gevaarlijk rijgedrag?
Ik heb hier toch een video... echt wtf.
Ben hem momenteel van mijn SD-kaart aan het halen en daarna ff het stuk eruit knippenquote:
Dan blijf ik nog even wakker, ben benieuwd! Hoe heb je dat eigenlijk gefilmd? Dashboard camera ofzo?quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:23 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ben hem momenteel van mijn SD-kaart aan het halen en daarna ff het stuk eruit knippenverwacht hem binnen een half uurtje mocht het mee zitten
Ja inderdaad, ik ben hem nu aant exporteren uit Adobequote:Op donderdag 6 juni 2013 23:26 schreef DDriver het volgende:
[..]
Dan blijf ik nog even wakker, ben benieuwd! Hoe heb je dat eigenlijk gefilmd? Dashboard camera ofzo?
Ik zal het filmpje in deze post zetten als youtube een beetje opschiet met uploaden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu ben ik ook benieuwd naar dat filmpje![]()
quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:26 schreef DDriver het volgende:
[..]
Dan blijf ik nog even wakker, ben benieuwd! Hoe heb je dat eigenlijk gefilmd? Dashboard camera ofzo?
zie hierbovenquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu ben ik ook benieuwd naar dat filmpje![]()
Ik vind die BMW´ers nog het minst erg denk ik (Oké, die X5 snap ik). Zo te zien was je omgeven door chauffeurs die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen. De A6 en Leon in het begin nog wel het ergst. Educatieve Maatregel Gedrag zal voor hun een goede zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik ben hem nu aant exporteren uit AdobeNog 5 minuten en dan moet ik hem ook nog uploaden
dus misschien kun je beter naar bed toe
[..]
Ik zal het filmpje in deze post zetten als youtube een beetje opschiet met uploaden.
Filmpje is klaar
Mwa die BMW rijder ging voor ons rijden op de brug en reed 50 en hield iedereen op, je hoort me ook "wtf gek" zeggenquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:55 schreef DDriver het volgende:
[..]
Ik vind die BMW´ers nog het minst erg denk ik (Oké, die X5 snap ik). Zo te zien was je omgeven door chauffeurs die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen. De A6 en Leon in het begin nog wel het ergst. Educatieve Maatregel Gedrag zal voor hun een goede zijn.
Daarnaast denk ik dat je er bij de politie vrij weinig mee kan
Volgens mij is je uitlaat ook nog eens lekquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Mwa die BMW rijder ging voor ons rijden op de brug en reed 50 en hield iedereen op, je hoort me ook "wtf gek" zeggen
Stelletje idioten
Blitz Nur Spec R zonder demperquote:Op vrijdag 7 juni 2013 02:10 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Volgens mij is je uitlaat ook nog eens lek
Behalve die 2 homo's die door rood knallen weinig boeiends dat filmpje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik ben hem nu aant exporteren uit AdobeNog 5 minuten en dan moet ik hem ook nog uploaden
dus misschien kun je beter naar bed toe
[..]
Ik zal het filmpje in deze post zetten als youtube een beetje opschiet met uploaden.
Filmpje is klaar
volgens mij moet je dan nog eens goed kijkenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Behalve die 2 homo's die door rood knallen weinig boeiends dat filmpje.
Misschien dat sterretje in je raam eens laten fixen?
Wat ben je voor een idioot. Met iedereen een sprintje willen trekken... Sneu gedoe. Die andere bestuurders zaten waarschijnlijk met een huillach in de auto te kijken hoe jij je aan het uitsloven wasquote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:31 schreef daNpy het volgende:
Gisteren een hoop pussy's op de weg
Als eerste een Audi rijder die vond dat de linkerbaan van hem was. En daar dus lekker reed met 60-65, precies even hard als het verkeer rechts. Gelukkig was ik met de motor dus ik kon er wel voorbij
Vervolgens een gast in een Porsche. Denk die wil wel ff een sprintje trekken, maar nee. Waarom heb je dan een Porsche..
En dan rijdt er achter me een Corvette welke dichterbij komt in de spiegel. Nog even ingehouden zodat we samen de bocht door konden. Tikkie terug, gas erop en plat (voor zover ik dat kan) na de bocht geen Corvette meer te zien
Daarna nog een blokkie om geweest met de Golf. Motorrijder die al bijna van zijn fiets valt bij het stoppen voor een stoplicht, samen met een maat van hem ook geen zin in een sprintje
En al laatste een gozer in een Tiguan die aan het smsen was en het verkeer om zich heen compleet negeerde, 2x moeten toeteren om te zorgen dat hij begreep wat groen licht betekende.
5x door rood, 4x fout voorsorteren, TS die niet wegrijdt bij groen, x5 en 5 serie brengen de clio in gevaar, de x5 gaat verder met de volvo, Transporter die spookrijdt. Boeiend genoeg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Behalve die 2 homo's die door rood knallen weinig boeiends dat filmpje.
Ik reed expres niet weg omdat ik achter me er nog meer zag aankomen. Dalijk zitten ze op me, dus ik wachtte even erop.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef OEM het volgende:
[..]
5x door rood, 4x fout voorsorteren, TS die niet wegrijdt bij groen, x5 en 5 serie brengen de clio in gevaar, de x5 gaat verder met de volvo, Transporter die spookrijdt. Boeiend genoeg.
Zelf knipper je 3x niet (inhalen/uitvoegen/afslaan) dus dan moet je ook niet over anderen lullen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik reed expres niet weg omdat ik achter me er nog meer zag aankomen. Dalijk zitten ze op me, dus ik wachtte even erop.
Maar inderdaad in 1 minuut gigantisch veel overtredingen
Dat kun je ook echt zien in de videoquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En je knippert zelf niet eens bij het inhalen/uitvoegen, dus je hebt geen recht van spreken.
Nee, als je had geknipperd had je het indicator geluidje wel gehoord.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dat kun je ook echt zien in de videomijn knipperlichten zitten niet op me motorkap
Ja dat hoor je echt over het trillen van de mic en mijn uitlaatquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee lul, als je had geknipperd had je het indicator geluidje wel gehoord.
Je had dat geluidje echt wel minimaal 1x gehoord in de 3x dat je had moeten knipperen. Ik hoor hem nergens. Geloof dr geen zak van dat je ergens hebt geknipperd in die video.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:41 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja dat hoor je echt over het trillen van de mic en mijn uitlaatdaarnaast klik ik hem niet door maar hou ik hem halverwege en laat dan weer los. Je doet aannames die kant nog wal rake.
Misschien toen ik stilstond ja dan snap ik het. Ik knipper altijd, zelfs op een lege weg uit automatisme.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je had dat geluidje echt wel minimaal 1x gehoord in de 3x dat je had moeten knipperen. Ik hoor hem nergens. Geloof dr geen zak van dat je ergens hebt geknipperd in die video.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:40 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Wat ben je voor een idioot. Met iedereen een sprintje willen trekken... Sneu gedoe. Die andere bestuurders zaten waarschijnlijk met een huillach in de auto te kijken hoe jij je aan het uitsloven was
ruzie thuis?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je had dat geluidje echt wel minimaal 1x gehoord in de 3x dat je had moeten knipperen. Ik hoor hem nergens. Geloof dr geen zak van dat je ergens hebt geknipperd in die video.
Noch. Kant noch wal raken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:41 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja dat hoor je echt over het trillen van de mic en mijn uitlaatdaarnaast klik ik hem niet door maar hou ik hem halverwege en laat dan weer los. Je doet aannames die kant nog wal rake.
Indicatoren hoef je niet gelijk goed te kunnen horen in een filmpje, de ene knipperrelais gaat harder dan de andere.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:14 schreef delano.888 het volgende:
Omdat ik logisch nadenk (in tegenstelling tot sommige hier) moet ik gelijk afkoelen en heb ik ruzie thuis? Neehoor, niks aan de hand hier. Maar iemand die zelf niet knippert moet niet zeuren over anderen.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:31 schreef daNpy het volgende:
Gisteren een hoop pussy's op de weg
Als eerste een Audi rijder die vond dat de linkerbaan van hem was. En daar dus lekker reed met 60-65, precies even hard als het verkeer rechts. Gelukkig was ik met de motor dus ik kon er wel voorbij
Vervolgens een gast in een Porsche. Denk die wil wel ff een sprintje trekken, maar nee. Waarom heb je dan een Porsche..
En dan rijdt er achter me een Corvette welke dichterbij komt in de spiegel. Nog even ingehouden zodat we samen de bocht door konden. Tikkie terug, gas erop en plat (voor zover ik dat kan) na de bocht geen Corvette meer te zien
Daarna nog een blokkie om geweest met de Golf. Motorrijder die al bijna van zijn fiets valt bij het stoppen voor een stoplicht, samen met een maat van hem ook geen zin in een sprintje
En al laatste een gozer in een Tiguan die aan het smsen was en het verkeer om zich heen compleet negeerde, 2x moeten toeteren om te zorgen dat hij begreep wat groen licht betekende.
Ik zeg het niet snel, dat iets compensatiegedrag is, maar ik ben het hier met je eens.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
Idd zeg, wat een kansloos verhaal. Klinkt als compensatiegedrag als je t mij vraagt
Met zo'n puist op wielen verdien je het ook gewoonquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Mensen die op de snelweg bij een invoegstrook meteen bij het eerste blokje naar links rammenIk kwam aanrijden met zo'n 110 met m'n iQ en kon niet naar de linkerbaan, kwamen ze al aan met 130+ maar die gast knipperlicht en GAAN gewoon ik moest ontwijken half naar links maar toen zag ie het pas en gaf ie ruk terug. Net goed gegaan
ik was wel geschrokken
Uiteraard, dat was wel duidelijkquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:32 schreef daNpy het volgende:
Klacht gaat natuurlijk meer over die linksplakker en degene die zijn telefoon VEEL belangrijker vind dan het overige verkeer
Gelukkigquote:
Kleine auto's hebben nooit voorrangquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:50 schreef daNpy het volgende:
Irritant is dat idd, alsof ze menen voorrang te hebben
Dat neem je terugquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:59 schreef Daeron het volgende:
[..]
Met zo'n puist op wielen verdien je het ook gewoon
En zijn nog flink goedkoper ookquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kom op, zo'n ding is gewoon een puist op wielen. Koop dan een aygo ofzo als je perse een kleine auto wil, die zien er tenminste nog een beetje uit.
Ik wil in beide niet dood gevonden wordenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je een Aygo mooier vindt dan mankeer je echt ietsook duidelijk nooit in beide auto's gereden want dan had je het wel geweten.
Je weet dat ze om je lachen en niet met je?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Aygo/C1/107 is saai en cheap, voor mensen die totaal niets om auto's geven. iQ is van binnen gewoon netjes afgewerkt en ziet er van buiten grappig uit. Tenminste, ik zie zat mensen lachen
En CVT rules
Ik zou er ook geen zak om geven. Een auto is voor mij alleen een vervoersmiddel, geen egokatalysator. Sterker, als ze wat goedkoper zouden zijn zou ik een brommobiel overwegen...quote:
Wat heb je voor auto dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:11 schreef Daeron het volgende:
Ik vind het een stuk leuker dat ik van tijd tot tijd nog beetje respect krijg van bmw rijders in mijn 18 jaar oude bakje.
Maar daar zit precies het hele probleem. Mij interesseert het niet als iemand niets om een auto geeft en in het goedkoopste van het goedkoopste wilt rijden, maar waarom dan meteen oordelen dat alle mensen die wel erom geven en mooie, dikke auto's rijden dat doen voor hun ego, of wat dan ook?!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zou er ook geen zak om geven. Een auto is voor mij alleen een vervoersmiddel, geen egokatalysator. Sterker, als ze wat goedkoper zouden zijn zou ik een brommobiel overwegen...
Omdat dit soort mensen (ook hier in dit topic) afgeven op anderen die 'minder' zijn. Zo van : opzij, want ik ben beter/sneller/groter/rijker dan jij...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat heb je voor auto dan?
[..]
Maar daar zit precies het hele probleem. Mij interesseert het niet als iemand niets om een auto geeft en in het goedkoopste van het goedkoopste wilt rijden, maar waarom dan meteen oordelen dat alle mensen die wel erom geven en mooie, dikke auto's rijden dat doen voor hun ego, of wat dan ook?!
C1 hierquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Aygo/C1/107 is saai en cheap, voor mensen die totaal niets om auto's geven. iQ is van binnen gewoon netjes afgewerkt en ziet er van buiten grappig uit. Tenminste, ik zie zat mensen lachen
En CVT rules
Tja, dat een C1 mijn 'dagelijkse' (godzijdank eerder 'maandelijkse') auto is, wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit in andere auto's rijd, heaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 01:01 schreef Anne het volgende:
Een C1.. Nu snap ik wel waarom je een 'hekel' hebt aan autorijden en er constant op loopt te zeiken. Je hebt gewoon een kutauto, geen wonder!
Iets zegt mij dat je niet nuchter bent...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 01:23 schreef Anne het volgende:
Boehoe. Als dat zo was had je al veel meer zweepslagen gehad.
Zo werkt dat haha. Iemand die ik ken heeft een Range Rover op diesel, betaalt ¤250 wegenbelasting per maand. Dan sta je in de file en zie je die sloebers zonder geld voor een auto, met de bus over de busbaan gaan. Dan denk je ook bij je zelf, hier klopt iets nietquote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat dit soort mensen (ook hier in dit topic) afgeven op anderen die 'minder' zijn. Zo van : opzij, want ik ben beter/sneller/groter/rijker dan jij...
Dat is zo haha.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een auto is vervoer van A naar B, meer niet. Dat anderen er meer om geven vind ik prima, maar een weer ander soodt mensen die in de BMW van pappa even acht keer langs hetzelfde terras rijden om maar gezien te worden in zo'n auto zijn ook erg sneu natuurlijk.
Waarom krijg je respect, is het de 1.8 of zo'n williams ding? Heb heel even een Clio 1.8 gehad en dat was inderdaad wel lachen, altijd met piepende banden weg. Ging echt wel hard vanuit het stoplichtquote:
Ov. Is duur tegenwoordig hoor!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo werkt dat haha. Iemand die ik ken heeft een Range Rover op diesel, betaalt ¤250 wegenbelasting per maand. Dan sta je in de file en zie je die sloebers zonder geld voor een auto, met de bus over de busbaan gaan. Dan denk je ook bij je zelf, hier klopt iets niet
[..]
Dat is zo haha.
[..]
Waarom krijg je respect, is het de 1.8 of zo'n williams ding? Heb heel even een Clio 1.8 gehad en dat was inderdaad wel lachen, altijd met piepende banden weg. Ging echt wel hard vanuit het stoplicht
1.4 8-klepper. Ding schiet echt als een speer weg bij het stoplicht. Meeste plastic fantastic sjonnies trek ik eruit.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom krijg je respect, is het de 1.8 of zo'n williams ding? Heb heel even een Clio 1.8 gehad en dat was inderdaad wel lachen, altijd met piepende banden weg. Ging echt wel hard vanuit het stoplicht
Wat yoshi zegt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:51 schreef Daeron het volgende:
[..]
1.4 8-klepper. Ding schiet echt als een speer weg bij het stoplicht. Meeste plastic fantastic sjonnies trek ik eruit.
Op de snelweg kom ik ook goed mee en krijg dus regelmatig ruimte van andere auto's.
Motorinhoud zegt ook niet veelquote:Op zondag 9 juni 2013 16:32 schreef Descendent het volgende:
Laat die arme drommel toch. Een autoo-tje van 800 kilo is best vooruit te branden met een 1400 8v.
(hoewel ie natuurlijk gruwelijk in de pan wordt gehakt door de 1.6 16v Scheurolla van mijn vrouw alleen al...
Je moet wel iemand quotenquote:Op zondag 9 juni 2013 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe snel trekt zoiets op dan? Echt niet sneller dan een moderne auto met een turbo. Laat me raden 0-100 in 15s?
Alsof dat belangrijk is.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe snel trekt zoiets op dan? Echt niet sneller dan een moderne auto met een turbo. Laat me raden 0-100 in 15s?
Het is wel leuk. Het is ook leuk om te weten dat je het kunt.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Alsof dat belangrijk is.
Het gaat er om dat je met het verkeer mee kan rijden. Het verkeer is geen toernooiveld of zo.
Menig heeft geprobeer mijn 10 jaar oude golf 4 2.0tdi eruit te rijden.. Menig heeft gefaaldquote:Op zondag 9 juni 2013 17:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Motorinhoud zegt ook niet veel
Toyota Corolla's zijn ook absurd snel voor wat het is. Sneller dan golfjes enzo.
Ik denk niet dat je wint van een rx8 1.3 bijv :p
Toyota corolla is sneller dan golf. Oudste golfjes zijn weer het snelts van alle golf dingen. Eigenlijk best raar, ze worden trager met de jaren.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:57 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Menig heeft geprobeer mijn 10 jaar oude golf 4 2.0tdi eruit te rijden.. Menig heeft gefaald
1.3 wankel motor 228pk zonder turbo. Stuk sneller als al die turbo moderne auto's. Een turbo op 4psi is geen turboquote:
Even vanuit praktisch oogpunt dan: mijn 2 liter diesel loopt ongeveer 1op18. Wat doet die 1.3 benzinemotor met 228pk?:p ja, hij is idd sneller en ja ik snap dat het een voorbeeld isquote:Op zondag 9 juni 2013 18:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Toyota corolla is sneller dan golf. Oudste golfjes zijn weer het snelts van alle golf dingen. Eigenlijk best raar, ze worden trager met de jaren.
[..]
1.3 wankel motor 228pk zonder turbo. Stuk sneller als al die turbo moderne auto's. Een turbo op 4psi is geen turbo
Die clio van mij doet het volgens de specs in 11,2 seconden. Ik ben daar wel eens onder gedoken op gunstige dagen.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Komt door de nieuwe milieunormen en veiligheidseisen. Er moet steeds meer gewicht meegezeuld worden door steeds zuinigere motoren.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Toyota corolla is sneller dan golf. Oudste golfjes zijn weer het snelts van alle golf dingen. Eigenlijk best raar, ze worden trager met de jaren.
En dat is juist wat er mis is met het Nederlandse verkeer. Iedereen wil sneller dan de ander, men gunt elkaar het licht in de ogen niet, ikke ikke. Jammer, want juist door het aso rijgedrag schiet het vaak niet op. Maakt er iemand een foutje, dan springt iedereen er meteen op om diegene terecht te wijzen. Maken we zelf een foutje, dan gaan we meteen in negeermodus, of gaan we een excuus zoeken om ons gedrag goed te praten...quote:Op zondag 9 juni 2013 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Alsof dat belangrijk is.
Het gaat er om dat je met het verkeer mee kan rijden. Het verkeer is geen toernooiveld of zo.
Wie denk je dat je bent om dat te mogen bepalenquote:Op zondag 9 juni 2013 21:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat is juist wat er mis is met het Nederlandse verkeer. Iedereen wil sneller dan de ander, men gunt elkaar het licht in de ogen niet, ikke ikke. Jammer, want juist door het aso rijgedrag schiet het vaak niet op. Maakt er iemand een foutje, dan springt iedereen er meteen op om diegene terecht te wijzen. Maken we zelf een foutje, dan gaan we meteen in negeermodus, of gaan we een excuus zoeken om ons gedrag goed te praten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zal ik wel een aparte zijn want mij boeit het allemaal niet.Ik rij een Fiesta 1.25 en om teleurstelling te voorkomen doe ik niet mee aan wedstrijdjes.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat is juist wat er mis is met het Nederlandse verkeer. Iedereen wil sneller dan de ander, men gunt elkaar het licht in de ogen niet, ikke ikke. Jammer, want juist door het aso rijgedrag schiet het vaak niet op. Maakt er iemand een foutje, dan springt iedereen er meteen op om diegene terecht te wijzen. Maken we zelf een foutje, dan gaan we meteen in negeermodus, of gaan we een excuus zoeken om ons gedrag goed te praten...
Dit vind ik echt een naaistreek.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:55 schreef Descendent het volgende:
Eensch met hierboven
Ach; voor iedere automobilist waarvan je denkt: Wat een #@#%*@!!! zijn er 100 waarvan je geen last hebt denk ik altijd maar.
(en ja, ook ik maak wel es een foutje; probeer altijd duidelijk een soort van 'Sorry' aan te geven daarna).
quote:Op maandag 10 juni 2013 11:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een naaistreek.
Ik probeerde de verstandigste te zijn en dan kom jij nóg verstandiger uit de hoek.
De ene keer gaan ze niet snel genoeg naar rechts en de andere keer weer té snel.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:49 schreef Joooo-pi het volgende:
Afgelopen nacht. Geen hond op de snelweg. Ik rij met een gangetje van 138 km/u. Word ik ingehaald door een audi, die maar een klein beetje sneller gaat. No problem, maar waarom echt 2 meter voor mijn auto weer terug gaan in de rechterbaan?? Alle ruimte om er ruim voor te gaan
Ach, bij jou gingen ze nog naar rechts...quote:Op maandag 10 juni 2013 11:49 schreef Joooo-pi het volgende:
Afgelopen nacht. Geen hond op de snelweg. Ik rij met een gangetje van 138 km/u. Word ik ingehaald door een audi, die maar een klein beetje sneller gaat. No problem, maar waarom echt 2 meter voor mijn auto weer terug gaan in de rechterbaan?? Alle ruimte om er ruim voor te gaan
Datzelfde mag ook gezegd worden over motorrijders.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:09 schreef Spezza19 het volgende:
Kunnen taxi chauffeurs niet massaal zelfmoord plegen? Wat blijven het toch domme Aso's
Dit. En zelfs de meeste "irritaties" ben ik een kilometer verderop alweer vergetenquote:Op maandag 10 juni 2013 10:55 schreef Descendent het volgende:
Ach; voor iedere automobilist waarvan je denkt: Wat een #@#%*@!!! zijn er 100 waarvan je geen last hebt denk ik altijd maar.
Want?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:09 schreef Spezza19 het volgende:
Kunnen taxi chauffeurs niet massaal zelfmoord plegen? Wat blijven het toch domme Aso's
Misschien, de andere kant op doen ook hordes mensen het. Aan de andere kant komen de 4 rijbanen overigens weer samen, waar uiteraard het gros van het volk lekker links blijft plakken in de 3e baan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:04 schreef JDude het volgende:
Volgens mij zijn veel mensen ook bang voor de S-bocht na de rechtertunnelbuis van Rotterdam richting Breda. Reden te meer om die buis dus juist wel te kiezen.
Inmiddels heb ik (merk ik) zoveel ervaring achter het stuur, dat je al redelijk kan voorspellen wat mensen gaan doen, we zijn toch in het verkeer om elkaars fouten op te vangen. Bij sommige auto's kun je al van verre aan zien komen dat ze te vroeg of een beetje hinderlijk gaan invoegen bijvoorbeeld. Maar dan nog zijn er bestuurders die dingen doen die je gewoon niet voor mogelijk houdt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen met angst achter het stuur zijn het gevaarlijkst. Die doen de meest onverwachte dingen.
Herkenbaar. Ook wordt daar vaak al wel héél vroeg voorgesorteerd voor de splitsingen A16/A15 en weer iets verderop voor de A16-hoofdrijbaan en de parallelbaan. Behalve als er file is, dan bedenken we ons pas vlak voor het puntstuk dat we tóch de langzaamst rijdende richting moesten hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Misschien, de andere kant op doen ook hordes mensen het. Aan de andere kant komen de 4 rijbanen overigens weer samen, waar uiteraard het gros van het volk lekker links blijft plakken in de 3e baan.
Daar kijk ik zelf meestal naar de situatie, als ik vanaf Dordrecht kom en het is rustig, ga ik naar rechts en later weer naar ri. Den Haag. Is het druk, blijf ik in de derde baan rijden, omdat dat toch eigenlijk is wat (de meeste) medeweggebruikers verwachten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:20 schreef JDude het volgende:
Herkenbaar. Ook wordt daar vaak al wel héél vroeg voorgesorteerd voor de splitsingen A16/A15 en weer iets verderop voor de A16-hoofdrijbaan en de parallelbaan. Behalve als er file is, dan bedenken we ons pas vlak voor het puntstuk dat we tóch de langzaamst rijdende richting moesten hebben.
ff dimmen he, vind het leven nog veel te leuk! Taxichauffeurs in de regio....??quote:Op maandag 10 juni 2013 22:09 schreef Spezza19 het volgende:
Zowel de motorrijders als de automobilist zitten hier fout vind ik. De motorrijders omdat ze telkens weer uitdagen, de automobilist omdat-ie er telkens op ingaat.quote:
nouja, je weet niet wat eraan vooraf is gegaan he..quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zowel de motorrijders als de automobilist zitten hier fout vind ik. De motorrijders omdat ze telkens weer uitdagen, de automobilist omdat-ie er telkens op ingaat.
Dat klopt, maar in het begin van het filmpje maakt de motorrijder al een beweging richting de auto, die er vervolgens op ingaat, waar de motorrijder weer op ingaat, enz.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:55 schreef Marco001 het volgende:
nouja, je weet niet wat eraan vooraf is gegaan he..
Ja, want 1 tegen 10 is ook zo eerlijk als je stopt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:02 schreef Balpenn het volgende:
Ze mogen dan beide fout zitten ik vind het geen eerlijke partij. Jij veilig in je stalen ros en zij kwetsbaar op de motor. Wees dan een vent, als die motorrijder verhaal bij je komt halen, om je auto aan de kant te zetten ipv hem omver te beuken? Zo te zien was hij niet bang of onder indruk aangezien hij het meerdere malen deed, als je dan toch niet bang bent waarom stop je dan niet even langs de kant en "praat" je daar verder. Wel zo eerlijk voor beide partijen
Er van uitgaande dat de motorrijder sportief is en niet zoals die kopschoppers hier die in groepjes handelen.quote:Ja, want 1 tegen 10 is ook zo eerlijk als je stopt.
Ik dacht dat je wilde laten zien wat voor bumperklever je bent, maar er kwam nog meer.quote:
quote:
Ik snap dat doordrukken wel een beetje, testosteron zal het wel van je gezonde geest gewonnen hebben in die beslissing. Jij laat je niet rechts inhalen, en hij voegt al helemaal niet voor jouw in. Issie helemaal betoeterd. Maar het risico van testosteron is dat jij jezelf en die ander enigszins bewust in een gevaarlijke situatie brengt.quote:
Je doet hier een aantal aannames die je dan voor het gemak maar even voor waarheid aanneemt, en daar je oordeel op baseert.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:46 schreef blup het volgende:
[..]
[..]
Ik snap dat doordrukken wel een beetje, testosteron zal het wel van je gezonde geest gewonnen hebben in die beslissing. Jij laat je niet rechts inhalen, en hij voegt al helemaal niet voor jouw in. Issie helemaal betoeterd. Maar het risico van testosteron is dat jij jezelf en die ander enigszins bewust in een gevaarlijke brengt.
Die laatste remming (om geen domme dingen te doen) mis jij. Weetje wat het leuke is, een misdadiger, criminelen en zedendelinquenten missen zo een bepaalde remming ook. Alles voor eigen gewin, lust of faam, niet nadenken over bepaalde gevolgen. Jij wilt dat zo, zo gebeurt het ook.
Het leuke is, je ziet het werkelijk, oprecht niet in wat je doet, is niet erg hoor, je kan er ook niets aan doen. Het is een beperking van je geestesvermogen. Doet mij denken aan sommige rechtbankverslagen van een verkrachter die zijn slachtoffer de schuld gaf omdat ze sexy gekleed was.
Anyway, je kan toch ook afstand nemen, inhalen en je middelvinger opsteken? Zo weet hij ook hoe jij over zijn actie dacht. Word lachen een keer als je eenzelfde als als jij tegenkomt.
Los van het verhaal ervoor: deelnemen aan het verkeer betekent ook fouten van anderen oplossen. Dat doet Oxy hier bewust niet en dus is hij stom bezig, al snap ik zijn reactie ergens wel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je doet hier een aantal aannames die je dan voor het gemak maar even voor waarheid aanneemt, en daar je oordeel op baseert.
Dat is echt fout en daar is helemaal geen plaats voor in een discussie. Je zet jezelf hiermee buiten spel.
Dat jij het niet eens bent met die actie is één ding, maar laat je emoties niet meespelen in je reactie.
Zoals ik het zie rijdt Oxy op z'n eigen baan en probeert die meneer of mevrouw van Veenstra het busje er tussen te drukken terwijl die nog genoeg tijd en ruimte had om af te remmen en achteraan aan te sluiten. Oxy is niet verplicht om hem er tussen te laten als hij of zij besluit om het treintje rechts in te halen. Maar die persoon besluit dus om door te drukken, zelfs nadat Oxy waarschijnlijk getoeterd heeft. Oxy wordt hier van de weg gedrukt en maakt uiteindelijk ruimte als duidelijk wordt dat die meneer of mevrouw van de Veenstra bus niet van plan is om af te remmen of terug naar eigen weghelft te gaan.
We hebben het hier over een aantal luttele seconden, ik vind Oxy dan nog best redelijk.
En die laatste vergelijking slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Hij moet zijn emoties niet weerspiegelen in het verkeer en ook niet op die van andere happen. Het is geen wedstrijdje wie de langste adem heeft, het is geen wedstrijdje wie de grote cojones heeft. Als iemand anders fratsen in het verkeer uithaalt, fuck it? Druk jij hem ook door als jij van rechts komt terwijl je ziet dat het een closecall gaat worden? Want ik heb voorrang, dat is mijn recht? ofiets? Ga jij ook mensen afsnijden die over de vluchtstrook voorbij komen om de afrit te halen(die jij niet eens hoeft te hebben!) Of van die droeftoeters die in een wegversmalling blijven stil staan omdat hij/zij voorrang heeft waar de ander een inschattingsfout heeft gemaakt. Waarom zou je je daar in hemelsnaam druk over willen maken? Hoeveel milliseconde kom jij eerder aan op je bestemming met die fratsen? Man, bij sommige lijkt het wel of iedereen op de weg de concurrent is die allemaal naar exact dezelfde locatie moeten met dezelfde urgentie. Wie als tweede komt vind de hond in de pot. Volgens mij leer je bij les 1 bij je rijbewijs dat je anticipeert op gedragingen van ander en en dat je andermans fout eventueel oplost zodat we samen vanavond nog aan tafel kunnen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat jij het niet eens bent met die actie is één ding, maar laat je emoties niet meespelen in je reactie.
I was speechlessquote:
ik hoor het al, blup laat iedereen voor en rijdt zelf als een oud wijf. Je denkt toch niet dat meneer Veenstra niet doorhad dat hij iemand grof aan het snijden was? En dat hij niet dacht, och die laat mij toch wel voor als ik gewoon doordruk?quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:45 schreef blup het volgende:
Misschien had Veenstra geen kwaadspel in gedachte en verwachten hij medewerking van 'm. Jij zal ook vast kunnen beamen dat het kut is om op rechts vastgereden te worden door gaatjedichtrijdende oxy's op links.
Ik weet niet zeker of je mij bijhoudt op de snelweg, maar als ik met 140/150 aan kom tuffen en ik zie dat een brave rechtsrijder een vrachtwagen nadert ga ik daarop anticiperen. Ik ga van het gas, wil hij voor me, of wacht hij me af. Ik vind het allebei goed. Het is net zo zijn goed recht om met 'maar' 120 of 130 die vrachtwagen in te halen. Je kan het ook op zijn oxy's doen, je ziet het van mijlen ver aankomen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:54 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
ik hoor het al, blup laat iedereen voor en rijdt zelf als een oud wijf.
Nee, inderdaad... Dus rem je af toch? Steek je desnoods achteraf je middelvinger op, tik je op je voorhoofd maak je een keelsnijd gebaar.quote:Tuurlijk zou ik zelf ook zo iemand voorlaten, maar je laat je toch niet van je baan rijden door zo'n eikel?
Gaan we weer, moeten we op de weg ook allemaal als eerste bij dezelfde cassiere zijn? Hebben jij en die andere iets gemeen? Je hebt toch jouw eigen rit? Valt je soms op, de gigantische gaten die een vrachtwagen laat vallen in een file waarbij er zo 10 auto's voor hem invoegen. Hoeveel seconde denk je dat hij verloren is op ZIJN rit? 0.quote:. Maar zo werkt het niet. Ik ga ook mot maken met iemand in de supermarkt als ze voordringen, maar jij laat ze gewoon lekker voor en zegt er niks van (behalve misschien een topic op fok?)
Die gasten van Feenstra...quote:
Je zou toch zeggen als je ziet dat er iemand rijd dat je wacht met wisselen van baan...nee hoor...ik zal en moet!..quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Die gasten van Feenstra...het zal je personeel maar zijn... Zie die gasten dit wel vaker doen
Helemaal geen reet. Van mij mogen ze best 200 rijden, rechts inhalen, whatever, als ze me maar niet hinderen. Prima als je je auto voor mij de rotonde of de weg opgooit, maar zorg dan dat je gas geeft zodat ik geen last van je heb. Of dat je zonodig tot het einde doorvlamt op een voegstrook en je auto ertussen propt, maar doe dat niet als ik al naast je zit.quote:Nogmaals, sommige fratsen die mensen uithalen zijn uiterst asociaal, maar wtf heeft het met jou te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |