Precies!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou je in de zorg niet veel mogen verdienen? Rare gedachte, mensen die een organisatie besturen dat olie verkoopt mogen wel veel verdienen en mensen die een organisatie besturen die zorgdiensten verkoopt mogen niet veel verdienen.Komt wel erg onderbuikerig over. En kom niet met een nutsfunctie of iets dergelijks aan. Het maatschappelijk belang van de oliesector is veel groter dan van de gezondheidszorg.
sinds wanneer is dat dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wordt het personeel van Shell nog steeds niet betaald door de overheid hoor, maar door gemaakte winst.
Het ligt niet aan de BESTUURDERS, het ligt aan de BELACHELIJKE salarissen die sommigen van hen meekrijgen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo lang jij alleen maar blijft blaten dat het aan de bestuurders ligt is in ieder geval duidelijk dat er met jou geen goede discussie over te voeren is.
Ik wil best die inhoudelijke discussie met je aangaan, ik kan namelijk wel onderbouwen wat er mis gaat.
Indirect wordt iedere branche deels betaald vanuit de algemene middelen en deels niet (dat geldt ook voor de zorg, een niet onaanzienlijk deel betaal je zelf).quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef Barbusse het volgende:
Voor zover ik weet wordt het personeel van Shell nog steeds niet betaald door de overheid hoor, maar door gemaakte winst.
Whehehe, nu je het zegt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:37 schreef DS4 het volgende:
Maar goed, hoe zou de dochter van Jan aan haar functie zijn gekomen?Old boys network!
Ik meen zelfs dat bij de meeste functies je in de zorg net wat beter zit met het gehele pakket.quote:
Daar kan het al helemaal niet aan liggen, want dat is echt de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat als het gaat om totale kosten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het ligt niet aan de BESTUURDERS, het ligt aan de BELACHELIJKE salarissen die sommigen van hen meekrijgen.
LEZEN.
Je hebt ook echt geen flauw idee...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar kan het al helemaal niet aan liggen, want dat is echt de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat als het gaat om totale kosten.
Sorry dat ik je nog iets te hoog heb ingeschat.
Nee het pakket is zelfs erg karig. Daarbij baseer ik me op arbeidsvoorwaarden van meerdere familieleden waarbij ik het niet nodig vind om hier over de hoogte van hun salaris te praten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik meen zelfs dat bij de meeste functies je in de zorg net wat beter zit met het gehele pakket.
Maar goed, ik heb de cijfers niet bij de hand en het is niet mijn argument, dus ik zie jouw onderbouwing graag.
(er zijn wel functies die door de overheid uitgeknepen zijn, zoals b.v. de thuiszorg, met de schandalige aanbestedingen, waar dus weer eens geld leidend was ipv zorgverlening en je gewoon weet dat het zwaar ten koste gaat van de zwakkeren)
Dan hoop ik maar dat hun ziel een goede prijs opleveren zal.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor kowloon en zijn libertaristische vrienden is alles een product. Zorg, dood, liefde. Alles kan winst opleveren.
Nee, ik geloof dat we het eens zijn. De zorginstelling had veel beter moeten kijken wie ze in huis haalden. Daar hebben ze zo te zien hard in gefaald. Wat mij steekt is dat dit vaker gebeurd is en gebeuren zal. Ik kan de weerstand van de andere users in dit topic goed voorstellen, ook al richt hun verontwaardiging zich op de verkeerde persoon. Ik zou gewoon graag iets van zelfreflectie willen zien bij de figuren die dergelijke contracten opstellen, met name in (semi) publieke functies.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar wat ik niet weet, daar kan ik niet zoveel van vinden.
[..]
Het probleem ligt m.i. toch anders.
Ik weet niet of je een beetje het voetbal volgt... ik hoop voldoende. Bij PSV kun je Marcello verwijten dat hij keer op keer dezelfde fouten maakt en zeggen dat hij zijn geld niet waard is en dat hij daarom een enorme lul is.
Ik zeg: de scouting heeft gefaald, want die fouten zal hij ook wel in Polen gemaakt hebben.
Zo is het ook met deze dame (al is het misschien bij haar niet een gebrek aan kwaliteit, maar gewoon dat haar managementstijl niet past bij de organisatie). Wie haar aangenomen heeft, die heeft niet goed gekeken wie hij binnen haalde.
Het bedrag is dus niet het probleem, het contract voor bepaalde tijd ook niet... het probleem is dat ze duidelijk niet past in de organisatie. En dat had men moeten onderkennen.
Ze had dus nooit een contract mogen krijgen!
Sterk inhoudelijk weer!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je hebt ook echt geen flauw idee...
Ik kap ermee, het is alsof je tegen een blok beton praat.
Omdat het relatief simpele organisaties zijn waarbij de bestuurder vaak enkel op de winkel hoeft te passen en ook nog eens bijna alles kan delegeren.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je in de zorg niet veel mogen verdienen?
Met alle respect, maar een onderzoek waarin alles meegenomen wordt is natuurlijk wel wat degelijker.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:46 schreef Mgolovic het volgende:
Nee het pakket is zelfs erg karig. Daarbij baseer ik me op arbeidsvoorwaarden van meerdere familieleden waarbij ik het niet nodig vind om hier over de hoogte van hun salaris te praten.
Mocht dit niet goed genoeg onderbouwd zijn dan is dat jammer, maar hier blijft het bij.
Ik weet best dat er knelpunten zijn, maar ook hier geldt weer dat het bewuste politieke keuzes zijn. En zo lang als mensen niet door hebben dat het hier om bewuste politieke keuzes gaat zal er weinig veranderen.quote:edit: overigens, je laatste punt is treffend.
Ik baseer me op persoonlijke ervaringen van mensen om me heen, dat zegt mij toch echt meer dan één of ander (al dan niet bewust vertekenend) onderzoek.quote:Met alle respect, maar een onderzoek waarin alles meegenomen wordt is natuurlijk wel wat degelijker.
Idem.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:54 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik baseer me op persoonlijke ervaringen van mensen om me heen, dat zegt mij toch echt meer dan één of ander (al dan niet bewust vertekenend) onderzoek.
Hoe kom je hier toch bij?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Omdat het relatief simpele organisaties zijn waarbij de bestuurder vaak enkel op de winkel hoeft te passen en ook nog eens bijna alles kan delegeren.
Zorginstellingen krijgen gewoon betaald wat de verzekeraar ervoor wil geven. Het is echt niet zo dat als ze dure bestuurders in dienst nemen dat de zorgverzekeraars dat dan maar lachend betalen ofzo.quote:Als je 2 ton nodig zou hebben om een voldoende goede bestuurder aan te trekken dan zal het moeten, als je voor 70 000 Euro bruto per jaar (bruto voor de werknemer!) ook een voldoende goede bestuurder kan krijgen dan moet je inderdaad niet meer geld er aan besteden aangezien het om publiek geld gaat wat mensen moeten betalen of dat ze het willen of niet. Het is niet dat de Nederlandse burger van de Nederlandse overheid het recht heeft gekregen om voor een buitenlands bedrijf te kiezen voor de zorgverzekering. Binnen Nederland heb je in feite een oligopolie.
Maar dan moet ik kijkend naar mijn huishouden constateren dat die arme bestuurders straks niet rond kunnen komen als ze terug moeten naar de Balkenendenorm.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:54 schreef Mgolovic het volgende:
Ik baseer me op persoonlijke ervaringen van mensen om me heen, dat zegt mij toch echt meer dan één of ander (al dan niet bewust vertekenend) onderzoek.
Mja, ik ga er vanuit dat je snapt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dan moet ik kijkend naar mijn huishouden constateren dat die arme bestuurders straks niet rond kunnen komen als ze terug moeten naar de Balkenendenorm.
En zo vertekenend kan je omgeving zijn.
Mooi he, dat je betaalt voor zorg, maar extra moet betalen voor de zorg die jij toevallig nodig hebtquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oh, met een aanvullende verzekering worden niet alle noodzakelijke farmaceutische middelen waarvoor geen alternatief bestaan vergoed. Zo moest ik twee jaar geleden 35 Euro lappen per tube (1 of 2 mg. werkzame stof) en dat 3 keer. Als ik zo veel premie betaal dan wil ik in ieder geval dat serieuze middelen (calciumantagonist) worden vergoed in plaats van bijv. water (homeopathie) en psychologische consulten.
Ik laat me graag overtuigen als het zo is. Stel jij dat het runnen van een lokaal zorgbedrijfje net zo zwaar is als bijv. het runnen van de afdeling MRI-scanners van Philips om maar een voorbeeldje te noemen?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe kom je hier toch bij?
Weinig is zo lastig als opereren in een veld waar de spelregels jaarlijks wijzigen! Daar kun je gewoon geen beleid op maken. Bovendien is het vaak arbeidsintensief, dus veel medewerkers (dat is niet simpel). Lage marges, dus je moet enorm op de kosten letten.
Ik noem maar wat hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Gevolg van marketing.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mooi he, dat je betaalt voor zorg, maar extra moet betalen voor de zorg die jij toevallig nodig hebt
Wat is jouw definitie van een klein bedrijfje?quote:
Dus je geeft toe dat je gewoon een gigantische troll bent?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval voldoende om jou op je achterste poten te krijgen!
Mooi!
Geslaagd.quote:
Nee, want dat ben ik niet zoals je weet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:28 schreef betyar het volgende:
Dus je geeft toe dat je gewoon een gigantische troll bent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |